Suceava Evanghelica a devenit Suceava Carismatica!

June 14, 2013 at 9:53 pm 39 comments

Nota: Articolul de fatza este scris in intampinarea conferintei cu Zac Poonen de la Suceava, 21-23 iunie, 2013.

Ce se intampla la Suceava? 

Este o tragedie sa asisti la carismatizarea nordului Moldovei chiar prin lideri evanghelici. Unul dintre ei este Daniel Grigoriciuc despre care am scris AICI. Grigoriciuc nu este singur in aceasta prabusire carismatica. El este ajutat de lideri penticostali din zona, cat si de alti evanghelici. Asa cum am aratat cu alta ocazie, unde crestinismul este mai sanatos cel rau va ataca cel mai virulent. Evanghelicii din Suceava si nordul Moldovei merita lucruri mai bune din partea liderilor lor. De curand am auzit ca secta oculta-carismatica Kwasizabantu a cumparat de la Menoniti propietatea de langa Suceava. Oare conducerile cultelor evanghelice cat si liderii evanghelici din nordul Moldovei necontaminati de cancerul carismatic nu pot face nimic in privinta potopului de erezii?

Daniel Grigoriciuc este promotorul ereticului Zac Poonen

Daca va uitati la acest link: Zac Poonen in Europe veti vedea ca Daniel Grigoriciuc este persoana de contact pentru vizita lui Poonen la Suceava. La fel, la Vocea Evangheliei Suceava, Poonen este prezentat pe siteul statiei de radio acolo unde Grigoriciuc este director. Intru-n fel nu este surprinzator stiind cat de carismatic este Grigoriciuc. Ma intreb daca conducerea cultului Crestini dupa Evanghelie au  luat vreo decizie cu privire la carismaticul D. Grigoriciuc? Aceeasi intrebare este pusa si conducerii bisericii Betel Suceava.

Anuntul conferintei lui Poonen la Suceava contine ereziile acestuia

Citez: “ci a obține la sfârșitul vieții caracterul desăvârșit pe care îl are Fiul Său ISUS.” (Poonen).

Ceea ce Poonen a spus mai sus este perfectionismul ereticilor Norvegieni Prietenii lui Smith pus intr-o forma diferita. Unde scrie ca la sfarsitul vietii se obtine caracterul desavarsit al Domnului Cristos? Unde scrie ca transformarea crestinului pe pamant ajunge la desavarsire?

Poonen nu stie sensul original al cuvantului desavarsit si induce in eroare mase de nestiutori 

Zac Poonen este expert in scoaterea din context a versetelor cat si in rastalmacirea sensului Scripturii. Un exemplu este folosirea termenului desavarsit intru-n mod eronat de catre el. Contrar lui Poonen, cand Scriptura vorbeste despre desavarsire in privinta credinciosului, referirea este la maturizare, adecvare, nu la perfectiune.

Iata cateva exemple. In Evanghelia dupa Matei 5:48, in context, desavarsirea Tatalui se refera la iubirea vrasmasului, nu la natura perfecta a lui Dumnezeu: Voi fiţi dar desăvîrşiţi, după cum şi Tatăl vostru cel ceresc este desăvîrşit. Deci credinciosii sunt consideati desavarsti cand isi iubesc vrajmasii asa cum face Tatal lor cel ceresc.

Termenul folosit pentru “desavarsit” este telos care poate fi tradus cu “matur”, “adecvat”, “complet”, “scop final”. Acest termen apare in Noul Testament ca substantiv, adjectiv si verb cam de 40 de ori. 

Unul din locurile care ne ajuta cel mai mult sa intelegem sensul cuvantului desavarsit, este in Filipeni 3:12, 15. 

Nu că am şi cîştigat premiul, sau că am şi ajuns desăvîrşit (teleioo); dar alerg înainte, căutînd să -l apuc, întrucît şi eu am fost apucat de Hristos Isus (Fil 3:12).

Gîndul acesta dar să ne însufleţească pe toţi, cari sîntem desăvîrşiţi (teleios); şi dacă în vreo privinţă sînteţi de altă părere, Dumnezeu vă va lumina şi în această privinţă (Fil 3:15).

In versetul 12 de mai sus Pavel spune celor din Filipi ca in primul rand nu a ajuns desavarsit. Dar atunci in cer cand va primi premiul din partea Domnului, va avea un trup slavit si atunci va fi desavarsit din toate punctele de vedere. Dar pentru acum el recunoaste ca nu este desavarsit pe pamant. Totusi, in vesetul 15, el spune ca este desavarsit si mai sunt si altii ca el. Se contrazice Pavel? Nu. In versetul 15, desvarsiti sunt cei care alearga pentru premiul ceresc indiferent de circumstante. Ne ducem aminte ca desavarsit are si sensul de “scop final”. Pavel alerga spre scopul final ceresc, pentru rasplatire.

Versetul urmator este des citat intre noi ca evanghelici: pentruca omul lui Dumnezeu să fie desăvîrşit (artios) şi cu totul destoinic (exartizo) pentru orice lucrare bună (2 Tim 3:17). De data aceasta Duhul Sfant a ales un alt termen, artios care grecii il foloseau pentru a descrie o corabie echipata complet pentru orce situatie pe mare. Acel fel de corabie nu avea nimic in plus sau in minus ci era deplin functionala. Omul lui Dumnezeu este echipat pentru lucrare intru-n mod complet si este deplin functional pentru a implinii ce asteapta Domnul de la el. 

Poonen nu stie sa faca diferenta intre pozitia noastra perfecta in Cristos
si umblarea noastra imperfecta cu Cristos pe pamant

Poonen initial a frecventat adunarile fratilor Plymouth care sunt un model de guvernare bisericeasca si doctrina sanatoasa. Aici el cu siguranta a auzit despre pozitia in Cristos a credinciosului. Este vorba de ce suntem noi in Cristos in locurile ceresti. Dar Poonen s-a razvratit fatza de adunarile fratilor, inclusiv fatza de Scriptura si a devenit cel mai mare ratacit intre credinciosii indieni, combinand carismatism cu perfectionism norvegian. Cand Scriptura vorbeste in 1 Ioan 2:6 Cine zice că rămîne în El, trebuie să trăiască şi el cum a trăit Isus, scopul este nu sa fim perfecti ca Cristos ci sa stim din context ce a vrut sa spuna Ioan. In versetele anterioare versetului citat, Ioan vorbeste despre ascultarea de Cuvantul Domnului, adica o viata supusa si etica. Mai departe, dupa versetul 6, Ioan discuta despre iubirea fratilor de catre cei care pretind ca sunt credinciosi. Deci a traii cum a trait El inseamna o viata etica si iubirea fratilor. Ioan aduce in atentia bisericilor aceste probleme, deoarece erau multi care si pe vremea lui ziceau ca sunt credinciosi dar traiau in pacat in mod voit si pe deasupra mai urau si pe frati. De aceea Ioan da bisericii un mod de verificare ca membrii congregatilor sa stie pe unde se afla. 

Poonen intoarce privirile ascultatorilor de la Domnul Cristos la preocuparea cu perfectiunea personala

Pavel spune in Filipeni: şi să fiu găsit în El, nu avînd o neprihănire a mea, pe care mi -o dă Legea, ci aceea care se capătă prin credinţa în Hristos, neprihănirea, pe care o dă Dumnezeu, prin credinţă. Şi să -L cunosc pe El şi puterea învierii Lui şi părtăşia suferinţelor Lui, şi să mă fac asemenea cu moartea Lui (Fil 3:9-10). Observati ca Pavel spune ca doreste sa fie gasit in Cristos si aceasta este o referinta la pozitia cereasca a omului credincios. Mai departe spune ca vrea sa il cunoasca pe El, nu neaparat desavarsirea lui de apostol. Poonen sadeste un sentiment de inferioritate si de vina in credinciosi, ca acestia sa recurga la metodele carismatice de “crestere spirituala” care sunt “botezul cu foc”, “botezul cu Duhul Sfant original”, si “rugaciuni cu strigate mari” ca si proorocii lui Baal. 

Poonen hraneste pe superficialii evanghelici cu iluzii perfectioniste

Poonen are succes cu asemenea mesaje perfectioniste deoarece o parte din evanghelici sunt lenesi in a cerceta Scriptura pentru ei si asteapta ca cineva cu obraznicia si ereziile lui Poonen sa le ofere o rezolvare rapida a cresterii spirituale.

Scriptura are dreptate,

În adevăr, dacă vine cineva să vă propovăduiască un alt Isus pe care noi nu l-am propovăduit, sau dacă este vorba să primiţi un alt duh pe care nu l-aţi primit, sau o altă Evanghelie, pe care n’aţi primit -o, oh, cum îl îngăduiţi de bine! …Doar voi suferiţi cu plăcere pe nebuni, voi, cari sînteţi înţelepţi! Dacă vă robeşte cineva, dacă vă mănîncă cineva, dacă pune cineva mîna pe voi, dacă vă priveşte cineva de sus, dacă vă bate cineva peste obraz, suferiţi! (2 Cor 11:4, 19-20). 

Abuzivul Poonen, anul trecut la conferinta de la Zalau ca sa socheze si sa manipuleze audienta, le-a spus ca ei au nevoie sa fie botezati cu foc si cu Duhul Sfant “original”, vezi AICI. Cata indrazneala! Poonen este fara limite in abuzul teologic. De fapt este un blasfemiator cum vom vedea mai departe.

Poonen este un blasfemiator, atacand perfectiunea umana a Domnului Cristos

Citez pe Poonen: “Isus a spus că a venit pe Pământ ca să Se dezbrace de voia Lui personală şi să facă voia Tatălui (Ioan 6:38). Aici vedem că Isus a avut o voinţă personală, omenească, care era în contradicţie cu voia Tatălui (Matei 26:39). Fiindcă altfel nu ar fi fost nevoie să Se dezbrace de acea voinţă.” [Cartea Vin nou in burdufuri noi, cap.23]

In paragraful de mai sus, Poonen blasfemiaza pe Domnul Cristos cat si Sfanta Treime! Iata ce spune versetul din Ioan 6:38 in context:

Tot ce-mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară: căci M’am pogorît din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M’a trimes. Şi voia Celuice M’a trimes, este să nu pierd nimic din tot ce Mi-a dat El, ci să-l înviez în ziua de apoi. Voia Tatălui meu este ca oricine vede pe Fiul, şi crede în El, să aibă viaţa vecinică; şi Eu îl voi învia în ziua de apoi. (Ioan 6:37-40).

Cand Domnul Cristos in Ioan 6:38 a spus ca s-a coborat din cer ca sa faca nu voia Lui ci voia celui ce l-a trimis, El vroia sa arate Iudeilor iubirea expresa a Tatalui din ceruri pentru ei. Afirmatia lui Cristos mai implica si faptul ca Mesia este trimisul Tatalui, aratand ca El nu a venit in numele lui insusi. Anticrist va veni in numele lui insusi. Eu am venit în Numele Tatălui Meu, şi nu Mă primiţi; dacă va veni un altul, în numele lui însuş, pe acela îl veţi primi (Ioan 5:43). Acesta este un aspect Mesianic pe care evreii il intelegeau dar nu Poonen!

Niciodata persoanele Sfintei Treimi nu gandesc in contradictie. Tatăl Mă iubeşte, pentrucă Îmi dau viaţa, ca iarăş s’o iau. Nimeni nu Mi-o ia cu sila, ci o dau Eu dela Mine (Ioan 10:17-18a). Aceasta este un aspect de baza in intelegerea persoanei lui Dumnezeu. Iata cateva versete:

Am auzit glasul Domnului, întrebînd: ,,Pe cine să trimet, şi cine va merge pentru Noi?“ Eu am răspuns: ,,Iată-mă, trimete-mă!  (Isaia 6:8) Eu şi Tatăl una sîntem (Ioan 10:30).

In ce priveste armonia desavarsita in persoana Domnului Cristos intre vointa lui divina si vointa lui umana, nu se pune problema ca omul Isus Cristos sa gandeasca diferit decat personalitatea sa divina. Cele doua naturi a lui Cristos, divina si umana isi pastreaza identitatea dar sunt in perfecta unitate. De aceea cand vorbeste in umanitatea Sa, El spune urmatoarele lucruri cu privire la accordul lui cu voia Tatalui: Mîncarea Mea este să fac voia Celui ce M’a trimes, şi să împlinesc lucrarea Lui (Ioan 4:34). Adevărat, adevărat vă spun, că, Fiul nu poate face nimic de la Sine; El nu face decât ce vede pe Tatăl făcând; şi tot ce face Tatăl, face şi Fiul întocmai (Ioan 5:19). 

Poonen nereusind sa devina apostol, s-a multumit cu initierea carismatica a lui Michael Harper

A reusit Poonen sa primeasca botezul cu Duhul Sfant original? Bineinteles ca nu! A primit un duh de ratacire din care nu a iesit nici astazi. Totusi ca sa fie satisfacut a solicitat ca, carismaticul Michael Harper sa se roage impreuna cu el ca sa primeasca botezul in “Duhul”. Harper a fost Anglican, iar mai tarziu dupa carismatizare se face preot ortodox. Asa cum a fost Harper este si ucenicul lui, Zac Poonen, ratacind de la o confesiune la alta. Problema grava este ca duce in ratacire multimi de credinciosi lenesi si superficiali in credinta, oferindu-le mirajul perfectiunii carismatico-pooniste. Tot asa de grav este ajutorul pe care Poonen il primeste in Romania din partea lui Daniel Grigoriciuc si a pastorilor penticostali din nordul Moldovei.

Indemn pe cat mai multi frati si surori sanatosi in credinta ca sa se roage ca Domnul sa protejeze turma Lui de Poonen si ereziile lui.

………………………………………………………………………………………………………………

Alte articole despre Poonen pe acest blog:

Carismaticul Zac Poonen din nou in Romania

Este Zac Poonen un eretic?

Zac Poonen, un izvor de aberatii si erezii

Cat de adevarata este evanghelia lui Zac Poonen?

Evanghelia dupa Zac Poonen, partea a 2-a

About these ads

Entry filed under: Ocultism si Carismatism. Tags: .

Sunt penticostalii din Germania aserviti ereticului Zac Poonen? Iosif Ton si blasfemiatorul Kris Vallotton

39 Comments Add your own

  • 1. Traian  |  June 16, 2013 at 7:38 am

    In legatura cu faptul ca Zac Poonen a fost ucenicul lui Michael Harper ( anglican care dupa carismatizare s-a facut preot ORTODOX ) as dori sa aduc doar cateva din informatiile care leaga teologia mistica carismatica ( ideea eretica ca crestinii ar deveni “dumnezei” ) de teologia mistica ortodoxa ( conceptul mistic ortodox de indumnezeire , de zeificare , – TEOSIS – ) . Ca sa poata sustine ideea eretica ca crestinii sunt “little gods” , mici dumnezei, ( idee teologica centrala prezenta literar in declaratiile majoritatii covarsitore a liderilor carismatici ) acestia recurg la numeroase procedee manipulative de deconstructie teologica a doctrinelor biblice sanatoase ( doctrine sanatoase = asa cum ele ne sunt lasate clar in Sfanta Scriptura ) . Ca sa poti sa-i faci pe crestini sa creada ca ei sunt sau devin dumnezei , trebuie sa-L reduci pe Dumnezeu ( Tatal sau Fiul ) cat mai aproape de nivelul omului si apoi sa-l inalti pe om cat mai aproape de Dumnezeu . Misticismul este instrumentul ideal pentru aceasta !

    Asemanarea cu conceptul de baza ale misticismului ortodox , stipulat clar in DCO ( Dogma Centrala a Ortodoxiei ) , adica cu ideea teologica mistica , ortodoxa , de indumnezeire ( zeificare , TEOSIS) este evident .

    “Dumnezeu S-a facut pe Sine Insusi om , pentru ca asa noi oamenii sa putem deveni Dumnezeu” , spune Atanasius de Alexandria formuland astfel DCO . (Emil Bartos , Conceptul de indumnezeire in teologia lui Dumitru Staniloaie , pag .34)

    La Origen , un alt mare mistic crestin platonist, universalist , tributar interpretarii alegorice ( simbolice ) a Bibliei , a pretenis ca daca trupul este tinut in frau si daca actul contemplarii este facut cum trebuie , sufletul respectiv va ajunge la -teoria- , respectiv se va DIVINIZA (INDUMNEZEII) . Origen , in dorinta de a realiza o viata de perfectiune , de a-si detasa sufeletul tot mai mult de trup si de dorintele egoiste a recurs la asceza si practici mistice , specifice paganismului oriental cu secole sau chiar milenii inainte de aparitia crestinismului . Origen intr-un act excentric chiar s-a autocastrat . El a pus bazele ascetismului si misticismului crestin .

    Fratilor , haideti sa ne intoarcem la simplitatea si claritatea Sfintei Scripturi si sa lasam povestile mistice care sunt pentru cei pierduti .

    Calea misticismului ( a religiilor false , a paganismului , sau mai ales a sincretismului religios ) pleaca din Babilon trece prin Religiile Misterelor ( babiloniene , egiptene , persane , grecesti , romane , etc. ) , trece prin Hinduism , prin Budism , prin CRESTINISM APOSTAT Traditional ( sincretism crestin-pagan antic ) , prin Sufism-Islam , prin New Age ( paganism modern si postmodern) , prin CRESTINISM APOSTAT modern si postmodern ( sincretism crestin-New Age ) si va sfarsi in final tot in Babilon ( Babilonul Religios = Religia Mondiala a ANTICRISTULUI ) , asa cum clar arata Scriptura ( Genesa cap. 11 — “Sinear” = numele antic al Sumerului , apoi Babilonului — , Apocalipsa 17:1,5 ; 16:19 , etc. ).

    Reply
  • 2. Nicolae Andreicut  |  June 19, 2013 at 5:01 pm

    Va salut cu mult drag din Grecia ! Il caut pe Coarda Cornel original din Romania Cluj , Satu Mare ! adresa mea este nicolaeandreicut@yahoo.com

    Reply
  • 3. Alina  |  June 21, 2013 at 10:14 am

    Are You a Victim or a Victor? – A Call for Discernment – Justin Peters Ministries

    http://www.tinericrestini.net/index.php?option=com_community&view=videos&task=video&userid=3956&videoid=9983&Itemid=79

    Reply
  • 4. gabriel.C  |  June 22, 2013 at 10:04 am

    ce spuneti de raspunsul pe care la dat fratele Poonen la min 3 ? http://www.stiricrestine.ro/2013/06/20/zac-poonen-in-romania/

    Reply
    • 5. ioan8  |  June 22, 2013 at 7:33 pm

      Gabriel

      La minutul 3 nu vorbea nimeni, te rog da-mi mai multe detalii

      Reply
  • 6. Anonymous  |  June 22, 2013 at 11:30 am

    Sunt uimita sa citesc acest articol denigrator la adresa unui mare om a lui Dumnezeu, nu stiu cine isi permite si cu ce scop sa arunce ocara asupra acestui slujitor al Evangheliei. Fr.Zac Poonen ramane un punct de referinta un model in traire ,cunoasterea Scripturilor cat si in vestirea Cuvantului Sfant ,in multe tari pana la marginea pamantului

    Reply
    • 7. ioan8  |  June 22, 2013 at 7:35 pm

      De ce nu spui cine esti? De fapt esti o ligusitoare a ereticului Poonen si nu poti judeca cu mintea ta! Pocaieste-te!

      Reply
  • 8. gabriel.C  |  June 22, 2013 at 8:56 pm

    te rog sa mai incerci inca o data, la minutul 3 da un raspuns la intrebarea despre desavirsire si as fi dorit sa stiu parerea dvs. http://www.stiricrestine.ro/2013/06/20/zac-poonen-in-romania/

    Reply
    • 9. ioan8  |  June 23, 2013 at 5:42 am

      Cred ca persoana care a pus intrebarea este posibil sa fii citit ce am scris despre Poonen. Intrebarea il incolteste pe Poonen, iar acesta se apara cu informatii din acest articol scris de mine. Poonen este la curent cu tot ce scriu despre el. El cand da raspunsul despre desavarsire de fapt repeta cam tot ce am spus eu in articol cu o saptamana inaintea conferintei; in felul acesta el este un om nesincer manipuland audienta si ascunzandu-si identitea de eretic.

      Paul Dan

      Reply
    • 10. N.Lazar  |  July 11, 2013 at 8:21 am

      Pasajul pe care Zac Poonen l-a ales pentru a-si formula raspunsul este in mare masura scos din context, ca si alte pasaje pe care Poonen le utilizeaza in raspunsul lui; altele sunt interpretari total eronate.
      In privinta textului din Filipeni 3, daca observati Poonen se foloseste de versetele 12-15, apoi se concentreaza asupra versetelor 7 si 8, ignorand adevarul doctrinar in jurul caruia pivoteaza intreaga argumentare a apostolului Pavel, si care se gaseste in versetul 9, care face referire la sfintenia pozitionala. De aceea, in versetele 12-15, Pavel vorbeste de sfintenia pozitionala (anume ca suntem vazuti de Dumnezeu ca fiind sfinti in Hristos), desi dpv practic nu am ajuns la acea stare de perfectiune. Daca Pavel ar fi spus ca sfintenia pozitionala poate fi atinsa si dpv practic in aceasta viata prin “alergarea” noastra in a umbla dupa cum a umblat Iisus (v.12), atunci ar fi fost ilogica afirmatia lui din versetul 9, in care spune ca tinta lui nu era neprihanirea proprie, ci neprihanirea pe care Dumnezeu o da prin credinta in Hristos, si care, este clar dpv biblic, este o neprihanire pozitionala, nu una practica, desi neprihanirea pozitionala, pentru ca vine cu schimbarea naturii, produce efecte practice in viata credinciosului.
      Apoi in versetul 15, Pavel nu foloseste termenul de desavarsit in sensul unei neprihaniri practice adusa la perfectiune, ci vorbeste despre un nivel al maturitatii crestine, dupa cum este folosit termenul si in alte pasaje din epistolele pauline. Termenul din greaca este “teleios”, care are sensul de om matur, complet crescut. De pilda, in 1Cor.14:20, se foloseste acelasi termen “teleios”, iar traducerea este “om mare”, sensul facand referire la maturitatea in gandire. Nicidecum nu este vorba despre perfectiune de caracter, nici macar perfectiune pentru nivelul progresului in umblarea crestina, asa cum ar vrea Poonen sa sugereze ca ar fi vorba. Mai mult, faptul ca Pavel utilizeaza acelasi termen si in versetul 12 din Filipeni 3, dupa care repeta termenul in versetul 15 si subliniaza in a doua parte a versetului ca daca avem opinii diferite, Dumnezeu ne va lumina, asta arata ca era in esenta o chestiune de maturitate crestina in gandire in ceea ce priveste rolul Legii. Este de notat de aceea contextul capitolului 3, si ar fi bine sa observam ca Pavel incepe si termina capitolul 3 cu avertismente foarte severe la adresa legalistilor si a sistemului legalist (iudaic in mod direct acolo, care facea presiuni pentru supunerea filipenilor la cerintele legii), motiv pentru care Pavel insista asupra alergarii credinciosului nu in sensul atingerii perfectiunii, ci in sensul raspunsului in recunostinta la neprihanirea primita prin har in Hristos, subliniind ca este o chestiune de maturitate crestina sa constati ca legea si sistemul legalist nu poate produce sfintenia pozitionala si practica, ci exclusiv harul lui Dumnezeu. Deci nu e nici un fel de paradox in pasajul din Filipeni 3, asa cum spune Poonen la inceput.

      Poonen, in ghiveciul teologic promovat ca sa ascunda teoria perfectionismului, amesteca in raspunsul lui sfintenia pozitionala cu cea practica, apoi le separa cand vb despre Romani 8. Problema majora pe care apoi Poonen o introduce este posibilitatea atingerii perfectiunii in umblarea crestinului, folosind aceeasi analogie a ereticilor norvegieni “Daca Iisus a putut, si tu poti”, de care tot vorbim noi aici si din nefericire putini pricep. Poonen face o analogie absolut nepotrivita cu un elev de scoala, spunand ca asa cum un elev de clasa 2 stapaneste la perfectiune matematica daca are nota 10, tot asa un crestin, pentru lumina pe care o are din Cuvant, la nivelul lui poate atinge perfectiunea (un fel de perfectiune relativa, nu absoluta, zice Poonen). Dar conceptul asta este complet strain de Scriptura, pentru ca Scriptura spune ca “toti gresim in multe feluri”, si ca “daca zicem ca nu avem pacat, ne inselam singuri, si adevarul nu este in noi” si “daca zicem ca n-am pacatuit, Il facem mincinos, si Cuvantul Lui nu este in noi” (1Ioan 1:8,10). Practic, pentru ca intrebarea continea si o adresare personala la situatia lui Zac Poonen (“dumneavoastra ati atins acel nivel?”), se poate considera ca Zac Poonen a raspuns indirect afirmativ la intrebarea pusa. El a spus ca nu a atins perfectiunea absoluta, dar ca pentru nivelul cunoasterii voii lui Dumnezeu la acest moment, da, el este perfect. Ceea ce denota clar ca el Il face mincinos pe Dumnezeu si Cuvantul Lui nu se afla in el. Eu nu pot sa trag alta concluzie.
      Analogia cu faptul ca Iisus crestea in intelepciune este total scoasa din contextul Scripturii, si presupune sau subintelege o alta erezie poonista a pecabilitatii lui Hristos, bazata pe interpretarea intentionat eronata a Romani 8:3, despre care s-a tot dezbatut pe acest blog. Personal sunt surprins de cat de mult pastori si lideri evanghelici cred in pecabilitatea lui Hristos.
      O ultima erezie care arata intunericul in care traieste acest om este proclamata la minutul 12:15 – “daca dorinta inimii tale este sa devii ceea ce a hotarat El pentru tine, ca sa devii total ca si Hristos, si daca traiesti astazi conform cu lumina constiintei tale, esti acceptat, Dumnezeu spune ca esti glorificat”… Afirmatia asta este atat de clar de legalista si este contrazisa atat de flagrant de insasi pasajul din Romani 8, incat eu m-as infricosa realmente sa imi pun viata vesnica in mana acestui om. Mi-este mila de el si mai ales de cei multi care il urmeaza orbeste…Dar nimic din acestea e intamplator pentru un om care afirma ca “problema noastra este ca incercam sa folosim logica pentru a intelege Scriptura” (min.17:22-25). Se vad rezultatele…

      Reply
      • 11. Traian  |  July 26, 2013 at 7:54 am

        Frate Ninel , cu explicatia aceasta AI PUS PUNCTUL PE i ! Cine vrea sa inteleaga , sa inteleaga …

        Ma intreb si eu , referitor la citatul din Z.P , pe care l-ai dat in ultima ta fraza : Ce ar trebuii sa folosim , dupa parerea lui Z.P , pentru a intelege scriptura … ? Daca nu logica , atunci ne pot ajuta cumva experientele din transa mistica , ritualurile religioase , rugaciunea contemplativa , asceza , sau poate T.M. …??? EVIDENT NU !

  • 12. Shine  |  June 24, 2013 at 6:17 pm

    Momentan nimeni si nimic nu va poate opri fluviul rautatii din inima dumneavoastra. Ceva bun despre ceva/ cineva ati scris pe blog-ul dumneavoastra ?! Imi pare rau pentru dumneavoastra, dar cred ca in ziua judecatii, daca veti continua asa, veti fi unul dintre crestinii care vor avea parte de o “vila luxoasa” in iad. Va doresc numai bine, si fie ca Domnul sa va intelepteasca si sa va transforme dintr-un carcotas de exceptie intr-un lucrator nobil in via Sa.

    Reply
    • 13. ioan8  |  June 24, 2013 at 8:11 pm

      Shine, you don’t shine! You are in darkness!

      Tie nu iti place adevarul Scripturii. Preferi ereziile pooniste amestecate cu franturi de adevar. Vorbesti ca o fanatica a lui Poonen. Vezi ca este posibil ca tu sa ajungi in iad cu asemenea orbire spirituala.

      Iti recomand doctrina sanatoasa de pe acest blog http://ioan8.wordpress.com/2013/04/18/te-intereseaza-care-este-doctrina-suprema-a-scripturii/

      http://ioan8.wordpress.com/2013/04/24/de-ce-noi-romanii-evanghelici-in-general-ne-am-limitat-progresul-spiritual/

      http://ioan8.wordpress.com/2013/04/25/nu-rezisti-ca-evanghelic-in-secolul-21-fara-doctrina-indreptatirii/

      http://ioan8.wordpress.com/2013/04/30/batranul-paraschiv-si-doctrina-crucii/

      Paul Dan

      Reply
      • 14. Shine  |  June 25, 2013 at 11:46 am

        Nu am specificat nicaieri ca sunt un fanatic de-al lui Poonen. Din cate imi dau seama, oricine nu este de acord cu dumneavoastra este automat etichetat “fanatic”, “destinat pierzarii”, “eretic”, “in the darkness” etc. V-ati gandit la faptul ca prin ceea ce publicati ati putea influenta un copil in Domnul sa se abata de la credinta ? V-ar conveni ca in Ziua Judecatii sa fiti tras la raspundere pentru eventualele suflete pierdute din cauza postarilor dumneavoastra pe un ton critic, dur, si uneori nefondate ? Sunt constient ca si pentru acest comnetariu ati avea texte biblice si replici suficiente, insa ganditi-va la acele suflete inocente, credule, si usor influentabile care pot citi cele postate de dumneavoastra. Ceea ce o seara de evanghelizare, o intalnire cu un om al lui Dumnezeu a construit se poate darama foarte usor citind un articol de pe acest blog. Think about it !

      • 15. ioan8  |  June 25, 2013 at 5:05 pm

        Shine,
        You made me laugh! Don’t take it wrongfully. Unde ai vazut vreodata ca cineva o sa aiba curajul sa spuna ca este fanatic? Fanatismul rezulta din acceptarea indiscriminanta a unor enormitati si erezii fara nici o dorinta de discernamant.

        Sa stii ca nu merge acest tertip folosit de liberali si superficiali si anume: ca cei care nu sunt de acord cu mine sunt etichetati “fanatici” sau “destinati pierzarii”. Eu am expus in mod precis si Biblic dar si documentat din surse autoritare ca Poonen este un carismatic si in acelasi timp un eretic. Deci, cine agreeaza cu Poonen se incrimineaza singur ca fiind “fanatic si destinat pierzarii”, nu trebuie sa-l incriminez eu. Nu ai avut nici bunavointa sa vezi articolele in care Poonen in propria lui biografie se descrie ca unul dintre cei mai aroganti carismatici contemporani.

        Nu, nu o sa iti dau nici un text Biblic de data aceasta pentru ca respingi Scriptura. Cat priveste “abaterea de la credinta” a unor suflete care citesc articolele impotriva lui Poonen, lucrurile sunt tocmai invers. Aceste articole au darul sa darame o credinta falsa in viata celor manipulati de Poonen si de tine, si sa construiasca o credinta mantuitoare, bazata pe Cuvant si pe Adevar.

        Shine, ma tem pentru tine ca ti-ai pervertit atat de mult gandirea incat nu o sa poti beneficia de o mantuire autentica. Domnul sa aiba mila de tine!

        Paul Dan

    • 16. Alin  |  June 25, 2013 at 12:43 pm

      SHINE ON ,

      Ma intreb si eu retoric : oare cineva va putea sa opreasca ” fluviul ” de analfabetism biblic care te caracterizeaza pe tine si pe aceasta generatie postmoderna ???

      Daca nu citesti temeinic Scriptura , sub calauzirea Duhului Sfant , daca nu ai pasiune pentru a face asta , nu o sa ai Cuvantul Adevarului in inima si mintea ta . O sa ai inima si mintea pline de orice altceva , dar nu de Evanghelia Adevarului Domnului ISUS CRISTOS . Discernamantul tau va fi pe masura : vei numi minciuna adevar , dragostea ura , raul bine si pseudo-evanghelia Evanghelie .

      Reply
      • 17. Shine  |  June 26, 2013 at 2:07 pm

        Faptul ca m-ati etichetat ca fiind un om cu gandirea pervertita, fanatic, care nu cunoaste Scriptura doar din doua comentarii, nestiind viata si persoana mea, ceea ce fac si sunt in fiecare zi, denota faptul ca sunteti un om care judeca aspru dupa aparente. Asta imi da de inteles ca acelasi lucru il faceti si in cazul personajelor principale din articolele dumneavoastra. Sunteti conservator si va apreciez sincer, dar felul in care va exprimati parerile, convingerile despre oameni si faptele lor este un aspect la care mai trebuie lucrat. Fiti binecuvantat !

      • 18. ioan8  |  June 27, 2013 at 5:41 am

        Shine, ai auzit de spusa Domnului Isus “din prisosul inimii vorbeste gura”? Degeaba spui ca eu nu te cunosc personal. Tu prin apararea lui Poonen ereticul, ai aratat care sunt convingerile tale Biblice, ca sunt deformate de influente carismatice.

        Sa stii ca nu ma flateaza deloc ca spui ca apreciezi ca sunt conservator. M-ar bucura daca acest dialog cu mine pe blog te-a deranjat cumplit si te-a facut sa cercetezi in detaliu articolele impotriva carismaticilor si sa te rogi ca Dumnezeu sa iti arate Evanghelia curata.

        Fii binecuvantat in dorinta de doctrina sanatoasa!
        Paul Dan

  • 19. Anonymous  |  June 24, 2013 at 7:19 pm

    Nene Ioan,nu judeca caci vei fii judecat!Incolo sa fii o lume pt cei din lume,esti o pricina de potcnire prin mesajele care le scrii,mai degraba mergi si vesteste evanghelia ca e sfarsitul lumii,asta sa fie datoria noastra!

    Reply
    • 20. ioan8  |  June 24, 2013 at 8:15 pm

      Anonymous,

      Prin simplu fapt ca tu aperi ereziile lui Poonen dovedeste ca ai avut parte de o evanghelie falsa. Tu trebuie sa fii sigur ca esti nascut din nou! Da, vestesc Evanghelia curata unora ca tine care au nevoie de mantuire adevarata.

      Paul Dan

      Reply
    • 21. Anonymous  |  June 25, 2013 at 12:21 pm

      Anonymous ,

      Fratele Paul Dan tocmai asta face : VESTESTE EVANGHELIA , curata si nepervertita !!! Pentru asta fratele Paul Dan poate ca e o pricina de poticnire pentru lume si pentru unii ca tine . Dar pentru noi , care credem Evanghelia si credem ca ea este PUTEREA LUI DUMNEZEU pentru mantuirea celor care cred , fratele Paul Dan este o binecuvantare !

      Daca totusi esti un crestin , te rog sa te rogi Domnului pentru discernamant , si sa te pui sa citesti temeinic Scripura .

      Daca tot ti-e frica ca e sfarsitul lumii , vezi ce spune BIBLIA despre asta . VREMURILE DIN URMA VOR FI CARACTERIZATE DE O MARE APOSTAZIE DE LA CRESTINISMUL BIBLIC !

      Ar trebuii cu toti sa fim ca si crestinii din Berea (Fapte 17:11) mai ales in aceste vremuri din urma !

      Reply
  • 22. Ramona  |  June 24, 2013 at 7:33 pm

    Nu judeca,caci vei fii judecat!n loc sa stam sa spunem lumii despre D-ul Isus,noi suntem o pricina de poticnire pt.cei di jurul nostru si mai ales pt. cei din lume,e sf.lumii fratilor,nu mai stati si scrieti astfel de comentarii!Cum o fii Zac Poonen,nu e treaba voastra sa il judecati,va fii la timpul lui judecat daca nu predica adevarul,a nostra e sa implinim cuvantul.Nu mai postati astel de comentarii,pt.ca Tatal din cer va va trage la raspundere pt.atitudinile voastre!

    Reply
    • 23. ioan8  |  June 24, 2013 at 8:25 pm

      Ramona,
      Nu ai coloana vertrebrala, spiritual vorbind. Nu cunosti nici Scriptura. Tu te ridici impotriva Donului Isus care a zis: Păziţi-vă de prooroci mincinoşi. Ei vin la voi îmbrăcaţi în haine de oi, dar pe dinlăuntru sînt nişte lupi răpitori. Matei 7:15

      Ai citit Epistola lui Iuda, 1 Ioan, 2 Ioan ? Pocaieste-te cat mai ai timp. Esti o mare inselata! Pentru tine si alti poonisti este mai important ereticul Poonen decat Domnul Isus si adevarul Scripturii.

      Paul Dan

      Reply
    • 24. Alin  |  June 25, 2013 at 1:05 pm

      RAMONA ,

      Tu iti faci probleme si griji ca sa nu fim ” pricina de poticnire ” pentru cineva , dar nu iti faci probleme ca Evanghelia Adevarului e predicata denaturat si pervertita .

      Daca ai fi studiat Scriptura ti-ai fi dat seama ca exersarea discernamantului biblic prin identificarea , semnalarea si apoi infierarea ereziilor nu inseamna a judeca fratii pe nedrept sau in mod ipocrit . ISUS si apostolii Sai au facut asta in mod constant cu toate ca au fost aspru criticati pentru asta de cei care nu se impacau cu ADEVARUL SCRIPTURII.

      Reply
  • 25. Ramona  |  June 24, 2013 at 9:14 pm

    Nene Paule,poate nu stiu asa bine Scriptura,cum o stii dumneata,dar atat cat stiu,ca nu trebuie sa judeci iar apoi eu nu il cunosc pe Zac Poonen ca sa ii tin apararea,stiu ca trebuie sa ne ferim dar nu sa judeci dumneata ca nu e dreptul tau si apoi sa vada si cei din lume mesajele astea,eu asta vreau sa zic!

    Reply
    • 26. ioan8  |  June 24, 2013 at 11:23 pm

      Ramona,
      Uite, vreau sa te ajut. Zici ca nu cunosti Scriptura bine si cred ca ai dreptate. Nu o lua in mod ironic. In Noul Testament este condamnata judecarea pe nedrept a fratilor. Iata ce zice un autor:
      În primul rând, există o mare diferență între a judeca pe cineva, și a avea discernământ. Cele doua lucruri nu sunt deloc la fel. în Biblie, cuvântul “a judeca”, este de multe ori o traducere gresita a cuvântul grecesc “katakrino.” Acest cuvânt înseamnă “a avea o judecata împotriva cuiva”. Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă cu adevărat “a condamna.” Dar
      este un alt cuvânt grecesc, “diakrino,” care este adesea tradus “pentru a discerne.” “diakrino” înseamnă “a separa.” Sau, mai clar, aceasta înseamnă “a separa binele de rău.”
      Aceste două cuvinte arată clar contrastul dintre a condamna pe cineva, lucru care Dumnezeu interzice, și a avea discernământ, ceea ce Dumnezeu dorește de la noi.
      “A condamna” înseamnă a face o afirmatie împotriva cuiva ca si cand esti Dumnezeu. Și “a judeca/condamna” in felul in care este interzis de Scriptura este întotdeauna un produs de o atitudine proasta. Aceasta atitudine provine din faptul ca nu te vezi la fel de nevoiași ca și cel pe care il condamni. Discernământul nu condamnă, ci vede pur și simplu lucrurile așa cum
      într-adevăr sunt, prin gindirea lui Hristos.
      http://www.goodnewsarticles.com/May98-4.htm

      Deci pe acest blog (ioan8) este o lucrare de discernamant spiritual, nu de condamnare.

      Reply
      • 27. Traian  |  June 25, 2013 at 1:20 pm

        Frate Paul Dan ,

        Domnul sa te binecuvinteze in continuare pentru ca ai curajul sa predici Adevarul , Evanghelia lui Isus Cristos asa cum e ea lasata noua .

        Sufera in continuare pentru Evanghelie batjocuri si prigoane din partea fratilor mincinosi si din partea lumii , pentru ca mare va fi rasplata ta in ziua judecatii cand vom sta fata in fata cu Domnul nostru , cel care este autorul care a insuflat intreaga Evanghelie .

        MARANATA !!!

      • 28. ioan8  |  June 25, 2013 at 4:52 pm

        A Domnului sa fie slava!

  • 29. Pro-Reforma  |  June 27, 2013 at 7:10 am

    De ce atata ura si discordie semanata pe acest blog?

    Reply
    • 30. ioan8  |  June 27, 2013 at 7:29 am

      Felecan Gabriel,

      De ce ai atata ura fatza de adevar si doctrina sanatoasa? De ce intelegi discernamintul ca discordie? Ai nevoie de nastere din nou. Te manifesti ca un carismatic fanatic, neregenerat.

      Paul Dan

      Reply
    • 31. Alina  |  June 27, 2013 at 12:23 pm

      Pro-Reforma ,

      Ce doresti tu sa ” REFORMEZI ” … ???
      Dupa ce scrii , cred ca mai mult vrei sa DEFORMEZI intentia biblica a acestui blog de apologetica !!! Te rog nu o lua ca un atac la persoana .

      Mai studiati fratilor BIBLIA macar din cand in cand !!! De cand este discernamantul biblic , exersat prin identificarea si sanctionarea ereziilor , “ura si discordie” ???

      Oamenii cu o gandire ca a ta sunt , din pacate , tributari mai mult GANDIRII POZITIVE decat BIBLIEI . Iti recomand sincer si din toata inima cartea apologetilor crestini Dave Hunt si T.A. McMahon intitulata sugestiv ” SEDUCEREA CRESTINATATII ” , editura Agape .

      Reply
  • 32. Teodor Constantinescu  |  June 29, 2013 at 1:40 pm

    Frate Paul, ați mai cercetat de curând notițele lui T. Constable? Le mai recomandați pentru studiu?

    Reply
    • 33. ioan8  |  July 1, 2013 at 8:07 pm

      Eu am recomndat the outline on the books of the Bible care sunt foarte bune. Ai observat alte schimbari in rau in alte scrieri de ale lui?

      Reply
  • 34. Simion Ioanas  |  September 5, 2013 at 5:04 am

    Va recomand o carte interesanta in format electronic care va poate informa putin despre biserica emergenta, miscarile carismatice, atacurile misticismului si a metodologiei acestei lumi in viata Bisericii lui Isus Hristos.
    As fi bucuros sa stiu ca o veti citi, avand in vedere ca baieti inteligenti pot vizita Bisericile voastre pe viitor si din necunoastere sau ignoranta ne putem da pe noi si familiile noastre pe mana unor astfel de indivizi.
    Cel ce a scris cartea a fost si a iesit din mijlocul acestor miscari de care se pare ca multi sunt indragostiti in bisericile neoprotestante astazi.

    Cateva lucruri interesante care vizeaza si tendinta noastra de-a le imbratisa, le voi sublinia mai jos si probabil le veti gasi si dumneavoastra in lecturarea acestei carti:

    1. Alte metode decat cele biblice implementate in biserica
    Despre metodologia unor astfel de oameni ai acestor curente, citez: “El si-a învãtat studentii sã nu-si mai orienteze metodele dupã învãtãtura Noului Testament, ci dupã ceea ce functioneazã cel mai bine (pragmatism). Prin amestecarea învãtãturii biblice cu întelepciunea acestei lumi (adicã cu stiinta) s-a produs o îndepãrtare de la învãtãtura sãnãtoasã a Bibliei.”
    “…Bill Hybels si Rick Warren. El a fost printre primii care au proclamat faptul cã mesajul crestin trebuie vândut asa cum un comerciant îsi vinde marfa, si anume dupã principiile moderne de marketing, si si-a comparat biserica cu un hipermarket.”

    2. Acceptarea liberalismului teologic in invatatura Bisericii si mesaje “positive” in Biserica, mesaje care sa nu mustre si sa nu atace invatatura si practica pacatoasa

    Citez din cartea aceasta: “„Neo-evanghelicii” au vrut sã vesteascã doar un mesaj „pozitiv” si sã renunte la separarea de liberalismul teologic si lupta cu el.”

    3.Trairea extatica prin muzica rock, asa zisul „worship” este o caracteristica a acestor miscari emergente, carismatice, modern, neo-evanghelice

    Citez din aceasta carte: “Conceptul înselãtor si fanatic al „închinãrii” cu muzicã pop si rock, precum si cu oferta de trãiri extatice a ajuns între timp un program standard al tuturor „mega-bisericilor” moderne. Învãtãtura nebiblicã, potrivit cãreia „worship” e un mijloc eficient pentru a-i „câstiga” pe necredinciosi
    si a-i conduce pe crestini chipurile la o trãire a „prezentei lui Dumnezeu”, a fost preluatã atât de Rick
    Warren, Bill Hybels, cât si de altii care la prima vedere nu sunt carismatici.”

    Aici e bine sa specific despre tobele si muzica rock in adunare, despre aceasta erezie ce vrea sa patrunda in Bisericile noastre. Da, Biblia este impotriva folosirii acestor tobe si instrumente in adunare. Unde scrie asta in Biblie?
    Aici scrie: “Romani 12:2 Sa nu va potriviti chipului veacului acestuia, ci sa va prefaceti, prin innoirea mintii voastre, ca sa puteti deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea buna, placuta si desavarsita.”

    E adevarat ca gasim tobele sau alte instrumente in Biblie, insa acestea erau folosite la Templu si pentru a insoti inchinarea la Templu, impreuna cu cantarea Psalmilor. Aceste tobe si instrumente sunt incurajate de Scriptura. Astea nu sunt tobele care vrem astazi sa le bagam in adunare sa ne cante muzica de tip “worship”.

    Sper dragii mei frati sa va fi starnit curiozitatea in citirea acestui material care mai cuprinde practici ezoterice, misticism, ocultism, influenta New Age ectc.
    In functie de interesul si lupta noastra impotriva acestor monstruozitati, care sunt folosite de diavolul sa ne distruga pe noi, biserica si familiile noastre, intr-o zi vom da socoteala inaintea lui Dumnezeu.
    Al dumneavoastra frate in Domnul Isus Hristos,
    Simion Ioanas
    Cartea poate fi citita aici:

    http://hardeladumnezeu.files.wordpress.com/2012/02/seducerea-bisericii-de-ebertshc3a4user.pdf

    Reply
    • 35. Traian  |  September 6, 2013 at 9:26 pm

      Cartea cu titlul complet : CRESTEREA BISERICII SAU SEDUCEREA BISERICII , Ce se ascunde dupa “Willow Creek” si ” Viata condusa de scopuri ” de Rudolf Ebertshauser este o carte de apologetica excelenta , corect si obiectiv documentata . Este o carte de referinta , printre foartele putine carti de apologetica crestina reala contemporana , de acest gen , traduse in limba romana . Cartea documenteaza punctat trendul de apostazie generalizat din crestinsimul evanghelic contemporan ( origini , curente , metode reprezentanti de baza , etc ) .

      Cartea este socanta prin puterea adevarului dezvaluit si prin forta probelor furnizate . Cu adevarat fratele pastor Rudolf Ebertshauser a avut mult curaj sa o scrie si sa o publice .
      ATENTIE !!! : CARTEA NU ESTE RECOMANDATA ALERGICILOR LA ADEVAR ! LA UNII CITITORI POT CHIAR APAREA SIMPTOME DE SOC ANAFILACTIC IN PREZENTA ADEVARULUI DEZVALUIT . IN ACEST CAZ , SE ADMINISTREAZA DE URGENTA DOZE MAXIME DE DOCTRINA BIBLICA AUTENTICA ( substanta activa Biblia – traducerea Cornilescu )

      Am citit cartea si este excelenta si o recomand tuturor neo-evanghelicilor romani care nu vor sa umble in bezna bajbaind .

      P.S .
      Bill Hybels , pastor senior la Willow Creek – USA , isi cam face veacul anual prin Romanica , cam de vreo cinci anisori cel putin , cu ocazia Summitului Global de Conducere ( acronimul in engleza este G.L.S ) organizat si infiintat de el . Aceste serii de conferinte sunt doar mici sedinte de spalat creierul si indoctrinare cu agenda globalista si “evanghelia sociala” pentru liderii evanghelici romani care sunt destui de naivi sa semneze pentru o asemenea ” tratamente ” de terapie de grup , chipurile in numele lui “ISUS” . Intrebarea e … care ISUS … ???
      Va rog sa cititi cartea sa va lamuriti cum stau lucrurile si apoi VERIFICATI TEMEINIC , BIBLIC , DOVEZILE DACA SUNT ADEVARATE !

      ADEVARUL VA VA FACE INTOTDEAUNA LIBERI !

      Reply
  • 36. justaservant  |  May 11, 2014 at 1:35 pm

    O, Doamne, ai mila! ca mare mai e invidia, ura, rautatea in “copiii” tai! In primul rand, pe Domnul Isus l-au considerat eretic si l-au rastignit. In al doilea rand cine il urmeaza pe Domnul Isus mai aproape o sa aiba parte de un tratament asemenator. Concluzie Zac Poonen este urmas apropiat Domnului Isus. Finished!

    Reply
    • 37. ioan8  |  May 11, 2014 at 3:11 pm

      Rar am mai vazut un comentariu mai slugarnic si eronat ca acesta al tau!

      Reply
      • 38. kifa7  |  May 11, 2014 at 7:39 pm

        Atunci va pasa domnilor carismatici superficiali (calitate inoculata) ca ve-ti fi atrasi in comuniune cu catolicismul iezuit? daca va-ti citii cartile de istorie ati vedea ce misiune au iezuitii, si se pare ca au spor cu credulii prosperi, asa cum fac si in vest!
        Protestantii istorici au retras oficial protestul lui Luther; au mai ramas numai Evanghelicii incapatanati neafiliati la Roma, dar se lucreaza in acest sens! Curand carismaticii vor pupa mana Papei!

    • 39. john Fischer  |  May 11, 2014 at 6:02 pm

      Unde Ai vazut tu in copiii lui Dumnezeu ce spui?Nu Cred ca esti familiar cu nastere din nou.In o astfel de nastere, Dumnezeu Pune o structural noua sufleteasca.Ce spui de rautate ,invidie si altele nu sunt din firea celor rascumparati.Daca te uiti la Gramada,poate din care faci parte,da, sunt .

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Click sa te abonezi la ioan8.
Vei primi anunturi prin email privind noile postari.

Join 253 other followers

Categories

Archives

Visitors Online


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 253 other followers

%d bloggers like this: