Ton intre Erezie si Apostazie

 

Raspuns pastorului Iosif Ton la scrisoarea postata pe forumul

pastorilor Baptisti Romani din America si Canada.

Replica mea va fi cu litere cursive sub diferite sectiuni ale acestei scrisori.

 

Iosif Ţon

Foştilor mei studenţi şi tineri teologi

care se simt şocaţi, tulburaţi şi chiar ”trădaţi” de schimbările din teologia mea

 

Pe de o parte vă înţeleg, deoarece s-a creat impresia că în ultima vreme am făcut transformări radicale şi greu de înţeles în teologia mea. Pe de altă parte, sunt surprins că n-aţi observat că toate aceste transformări s-au produs treptat şi s-au produs sub ochii voştri, la amvoanele voastre, în cursurile mele vorbite şi tipărite şi în cărţile mele din ultimii 14 ani!

Ii multumesc pastorului Iosif Ton ca fara sa stie, confirma despre el insusi ce spune Scriptura despre invatatorii mincinosi:  „ In norod s-au ridicat si proroci mincinosi, cum si intre voi vor fi invatatori mincinosi, care vor strecura pe furis erezii nimicitoare…” (2 Petru 2:1). Intradevar pastorul Ton a introdus treptat, sau pe furis, sub ochii audientei si pastorilor, ereziile lui. Felul lui de exprimareare are o nuanta de sarcasm.   

După câte ştiu eu, doar doi oameni au fost cei care au observat aceste schimbări. Unul a fost Timotei Pop de la Portland, care a ieşit la atac virulent şi neprincipial împotriva mea în cartea lui ”Misticism sau creştinism autentic.”

Aici trebuie sa i se faca dreptate lui Timotei Pop membru in biserica din Portland, Oregon, unde Ton activa. Insusi pastorul Ton da creditul necesar lui T. Pop, ca alaturi de Ghermanov a fost singurul care a detectat schimbarile in teologia lui. Cartea lui Timotei Pop „Misticism sau Crestinism autentic”, este foarte documentata si comprehensiva in scop. Eram la Portland la  Biserica Baptista cind cartea lui a fost pusa la vinzare intro duminica dupamasa. Am revizuit-o si am observat ca informatiile erau similare cu ceea ce publicasem cu un an inainte pe blogul meu http://noheresy.wordpress.com/ . Atunci am aflat ca Ton devenise mistic. Continutul de pe blogul meu cu privire la misticism fusese citit de pastorul Ton la scurt timp de la aparitia blogului; o ruda de- a lui i-a furnizat linkul.

 Ton a intrat in posesia cartii lui T. Pop si dupa ce a vazut continutul, l-a chemat pe pastorul Bisericii, Nelu Brisc si i-a pus in vedere ca trebuie sa aleaga intre el- Ton, si Timotei. Pastorul a incercat o mediere, dar fara rezultate.Vazind ca Timotei Pop nu a fost dat afara imediat, Ton si-a retras in citeva zile membralitatea impreuna cu familia ficei lui. In toata biserica din Portland s-a circulat fraza aceasta a lui Ton  „ori eu, ori Timotei Pop”!

De ce pastorul Ton s-a retras asa de brusc? De ce nu a avut curaj sa confrunte in fata comitetului bisericii, ideile din cartea lui Timotei Pop? Raspunsul este simplu, stia ca nu are nici o sansa de cistig. Timotei Pop il urmarea pe pastorul Ton de zece ani cind predica in biserica din Portland si nota toate abaterile, aberatiile, si ereziile lui. Nu numai atit, dar T. Pop care a fost diacon in biserica din Portland, l-a confruntat la comitetul bisericii pe Ton, dupa ce a vorbit personal cu el. Dar nu s-a putut face nimic, deoarece Ton era o celebritate evanghelica, si in plus, avea si rude cu influenta in biserica de acolo.

O mina de simpatizanti si rude a lui Ton din biserica Baptista din Portland au facut tulburari mari. In multe ocazii, Timotei Pop este si acum ocolit sau privit cu rautate de cei care au fost influentati de grupul Ton.

Celălalt a fost Ghermanov, un fost student al meu de la Oradea, actualmente profesor de teologie la Colegiul Teologic din Chişinău. Prin anul 2006, când am ţinut un curs despre Evanghelia după Ioan la Colegiul lui, el m-a tradus în limba rusă. După patru ore de curs, în pauză, mi-a spus: ”Frate Ţon, aţi făcut o schimbare paradigmatică în teologia dvs.”! M-am uitat la el cu ochi mari, l-am felicitat pentru perspicacitatea lui şi i-am spus: ”Te felicit pentru înţelegerea ta profundă. Eşti primul teolog care a remarcat această schimbare!”

Este vremea să vă semnalez eu care sunt transformările, când şi cum s-au produs ele. Mai întâi, schimbările s-au produs în trei faze:

(1) Faza cursurilor de viaţă spirituală (1996-2006);

(2) faza concentrării pe învăţătura Domnului Isus şi a construirii unei noi teologii creştine bazate pe această învăţătură; şi

(3) faza care a fost declanşată de minunea vindecării fiicei noastre Dora (14 septembrie 2010), printr-o consiliere de trei ore făcută prin telefon de Nelu Demeter.

Le voi lua pe rând.

(1)   Faza cursurilor de viaţă spirituală. Studiile de viaţă spirituală reprezintă o lucrare de pionierat. Evanghelicii n-au fost preocupaţi decât sporadic să discute şi să jaloneze viaţa creştinului după convertire (pentru o expunere a acestor încercări sporadice, făcute anterior, vezi Keneth Boa, ”In His Image”, 2ooo).

Afirmatia de mai sus este complet abuziva. Este stilul pastorului Ton in care generalizeaza masiv pentru ca sa isi poata expune nestingherit ideile. Daca Evanghelicii din America nu au scris literatura despre uncenicizarea  noului convertit, atunci cine a facut-o? Fiecare Evanghelic roman se poate uita in bibloteca personala si poate vedea cit de multe titluri sunt traduceri din literatura Americana. 

Richard Foster, cu cartea lui ”Spiritual Disciplines” (1979) a declanşat interesul într-o abordare sistematică a acestui atât de neglijat domeniu. L-au urmat Tim Whitney, Dallas Willard şi alţii.

Richard Foster este un Quaker, sau altfel spus, un eretic. Cartea sa „Spiritual Disciplines” ca si editia mai noua „The Celebration of Discipline”, sunt presarate cu erezii cit si promovarea unor eretici cum ar fi Thomas Merton. Pe de alta parte, Dallas Willard este profesor de filozofie la University of Southern California. El a format multi filozofi Crestini care apara credinta Crestina in  America. In ultimul deceniu D. Willard a acceptat misticismul Romano Catolic si Ortodox, tragand dupa el profesori importanti de la Universitatea Biola unde am studiat. Citiva ani in spate, R. Foster si D. Willard, au publicat un studiu Biblic numit „Renovare-Biblia pentru formare spirituala”. Iata niste informatii pertinente despre aceasta erezie: http://www.gotquestions.org/renovare-Bible.html . In aceasta lucrare, Foster si asociatii lui au introdus Apocrifa, ataca profetii de baza din Vechiul Testament cit si inspiratia divina a cartii Geneza.

O tratare in detaliu a agendei lui R. Foster cit si influentei lui D. Willard o gasiti aici: http://noheresy.wordpress.com/ .

Eu am lucrat paralel cu ei şi am urmat o cale personală. Iluminarea mi-a venit când am studiat sistematic Evanghelia după Ioan şi când am văzut cum ni-L revelează Domnul Isus pe Dumnezeu ca pe o Triunitate de Persoane, precum şi modul în care face El evanghelizare invitându-ne la o relaţie personală cu cele trei persoane care ne oferă să locuiască în noi şi să ne înveţe părtăşia cu Ele prin ascultarea de învăţăturile Lui. Am văzut atunci că moartea Domnului Isus –  cu scopurile ei: anularea dreptului de proprietate a lui Satan asupra noastră, împăcarea Justiţiei lui Dumnezeu cu noi şi oferirea sângelui Său pentru spălarea şi iertarea noastră de păcate – nu este obiectivul central la care ne cheamă Domnul Isus, ci este poarta de intrare în şcoala lui Isus, în care scopul Lui este să-I formeze lui Dumnezeu fii care seamănă cu Tatăl Său!

Descoperirea aceasta mi s-a părut atât de fundamentală şi de radicală încât la un curs de viaţă spirituală din Biserica Baptistă din Cluj-Mănăştur mi-am cerut iertare pentru modul în care am făcut evanghelizări până atunci şi am declarat că de acum înainte voi face evanghelizare după modelul Domnului Isus.

Pastorul Ton spune ca a lucrat paralel cu Foster si cu Willard, dar fiti siguri ca a studiat in detaliu ereziile lor si s-a inspirat din ele. Iluminarea din Evaghelia dupa Ioan, cit si relatia personala cu cele Trei persoane ale Trinitati n-are nimic de aface cu evanghelizarea, asa cum pretinde Ton. In Evanghelia dupa Ioan capitolele de la 13 pina la capitolul 17, la care el face referire, sunt numite de comentatorii Biblici „Discursul din camera de sus”. Aici Domnul Cristos da ultimele invataturi ucenicilor si face tranzitia de la Masa Pascala la Masa Domnului. Subiectul pasajului adreseaza credinciosii, nicidecum evanghelizarea. Ce spune pastorul Ton este straniu!

Ton minimalizeaza suprematia jertfei Domnului Cristos, spunind ca impacarea justitiei lui Dumnezeu cu noi, si oferirea sangelui Sau pentru spalarea si iertarea noastra de pacate nu este obiectivul central… ci poarta de intrare in scoala lui Isus. Prin asemenea afirmatii, Ton pregateste cititorul pentru alte lucruri in paragrafele urmatoare, si anume, subminarea Reformei lucrata de Dumnezeu prin M. Luther. Vom vedea si de ce este subminata Reforma.

Fraţii mei, voi nu înţelegeţi nici acum că aceasta este o abatere radicală de la modul de evanghelizare făcut de la Martin Luther până astăzi? De ce n-aţi văzut-o? De ce n-aţi sărit atunci să mă declaraţi eretic? Sau, dacă este biblică, de ce n-aţi sărit să o salutaţi şi să o îmbrăţişaţi?

Aici Ton se da pe fata cu indrazneala. El admite ca ce face el este o „abatere radicala” de la teologia reformei de la Luther incoace. Ca sa nu sune prea dur, Ton o numeste „modul de evanghelizare facut de Luther”. Tineti minte, Ton accepta ca are „abateri radicale” pe care indirect le spune el insusi ca sunt erezii. Da, domnule Ton, pe baza afirmatiilor tale esti declarat eretic. Nu mai poti beneficia de minimum respect datorat membrilor bisericii.

Tot atunci am definit părtăşia cu Dumnezeu ca pe o întâlnire cu cea mai frumoasă Persoană din Univers, în care El îmi vorbeşte şi eu Îi vorbesc şi în care ne exprimăm dragostea, El prin cuvinte ca cele din Isaia 62:5 şi Ţefania 3:17 (etc.) şi eu prin cuvinte ca cele din Cântarea cântărilor. În primul rând, faptul că El îmi vorbeşte face parte din credinţa ne-cesaţionistă că Dumnezeu vorbeşte şi astăzi şi, în general, face parte din fenomenul profeţiei. În al doilea rând, exprimarea dragostei de Dumnezeu prin cuvinte din Cântarea cântărilor este pentru unii o pricină de scandal! În al treilea rând, n-aţi văzut şi aici o abatere de la ”tradiţia baptistă” care zice că noi astăzi avem părtăşie numai cu Cuvântul scris, nu  cu o Persoană vie?

De ce nu v-aţi sesizat la toate acestea?

Aici Ton explica esenta misticismului sau abominabil. El pretinde ca Dumnezeu exprima o dragoste fata de el personal ca in Isaia 62:5 si Tefania 3:17. Daca ne uitam in context, Isaia se refera la comunitatea Israelitilor din Ierusalim ca reprezentativi ai natiunii intregi. Nici pe de parte nu este vorba de metafora casatoriei aplicata la o persoana individuala. Daca Ton crede ca Dumnezeu ii vorbeste lui personal asa, se inseala amarnic. Ceea ce intelege el, nu e mesajul Dumnezeului Scripturii. La fel in Tefania 3:17, din nou este vorba despre comunitatea Ierusalimului si a intregului Israel, in care Dumnezeu isi declara dragostea fata de ei ca popor intr-un fel metaforic, facind aluzie la dragostea sotului fata de sotia lui. Sa fim bine intelesi, odata pentru totdeauna, chiar daca Ton se crede nevasta, chair si in sensul metaforic, aceasta este o abominatie din adincimiile Satanei. Dar lucrurile nu se opresc aici. Ton spune ca el raspunde acestor tipuri de mesaje de dragoste prin cuvinte ca cele din Cintarea Cintarilor, si recunoaste ca ce spune el este o pricina de scandal. Cartea Cintarea Cintarilor este scrierea folosita cel mai des de misticii care   gindesc abominabil. Aceasta scriere e lasata de Dumnezeu in Scriptura pentru a valida frumusetea afectiunii si relatiei intime dintre sot si sotie, iar nu pentru a hranii imaginatii bolnave.

In istoria bisericii sunt doua persoane care exceleaza in asemenea lucruri grotesti. Amindoi sunt mistici. Este vorba de Teresa de Avila, si Ioan al Crucii. Ei doi au colaborat in aceasi manastire si au fost in acelasi timp mari opozanti ai reformei lui Luther. Teresa de Avila s-a declarat nevasta spirituala a lui Christos. Ea pretindea ca un seraphim, timp de doi ani de zile, a vizitat-o si  i-a strapuns inima cu o sulita cu virf de foc, cauzindui dureri care nu se pot descrie, dar in acelasi timp placere. Prietenii ei o avertizasera mai inainte ca ea are experiente diabolice, dar confesorul ei i-a spus ca acestea sunt lucruri divine.
In ce il priveste pe Ioan al Crucii, acesta a scris bazat pe Cintarea Cintariilor un poem numit “Noaptea intunecata a sufletului”. Poemul acesta este ocult si cu aluzii homosexuale.

Iata deci cum opozantii mistici ai Reformei credeau ca intra intr-o relatie personala de dragoste cu Dumnezeu in stilul Cintarea Cintariilor. La fel si Ton este mistic, submineaza Reforma si pretinde ca are o relatie de dragoste cu Dumnzeu stil Cantarea Cantarilor.

La sfârşitul acestei faze, când am terminat lucrul la cartea ”Umblarea cu Dumnezeu în unire cu Domnul Isus, sub călăuizirea Duhului Sfânt”, mi-am dat seama că trebuie clarificate o serie întreagă de poziţii teologice şi de aceea am scris prefaţa de peste 70 de pagini cu titlul ”Bazele teologice ale vieţii spirituale.” Şi aici aţi fi putut vedea în câte domenii mi s-a schimbat teologia, dar nimeni nu mi-a făcut nici măcar un scurt comentariu.

2. Faza a doua. Am ajuns să înţeleg că de la Martin Luther  încoace teologia protestantă se construieşte pe Epistola către Romani (mai exact, se consideră că ”Evanghelia” se reduce la ceea ce Pavel scrie în Romani 3:1 – 5:2).

Nu este prima data cind Ton submineaza Reforma si il ataca pe Martin Luther. Abandonarea Reformei de catre misticul Ton nu face decit sa completeze imaginea finala ca el probabil a intrat pe un drum fara intoarcere ca Teresa de Avila si Ioan al Crucii.
M. Luther nu reduce Evanghelia la indreptatirea prin credinta (Romani 3:21-5:2) cum il acuza Ton. M.Luther explica cum invatatura din Evanghelii se aplica in trairea practica a mantuirii. Marea re-descoperire a lui Luther din Romani 3:21-5:2, este ca el (Luther) nu trebuia sa produca neprihanire/indreptatire, ci ca Dumnezeu ofera propia Lui neprihanire/indreptatire pacatosului care crede in jertfa Fiului Sau. Bisericiile istorice propavaduiau o Evanghelie unde se amesteca credinta cu faptele pentru castigarea mantuirii. Luther arata din Cuvint ca mantuirea este numai prin credinta si ca aceasta credinta este urmata de fapte care autentifica credinta.

Eu am devenit convins  că ”Evanghelia” este în cele patru Evanghelii şi  am luat decizia să-mi construiesc teologia pe învăţăturile Domnului scrise în aceste patru Evanghelii. După câte ştiu eu, nimeni în epoca modernă n-a mai încercat un asemenea demers.

Ceea ce am obţinut eu este o nouă teologie creştină, sau, dacă vreţi, un nou fel de creştinism!

In acest pasaj Ton comite in mod voluntar un pacat cardinal doctrinar, spunind ca „Evanghelia” este prezenta in cele patru Evanghelii, rezultind indirect ca Evanghelia nu e prezenta deplin in epistole, sau ca  nu are aceasi valoare cu cele patru Evanghelii. In consecinta, Ton decide sa isi construieasca teologia doar pe cele patru Evanghelii, excluzind restul canonului Noului Testament. In continuare,Ton atinge un nivel de mandrie paroxistica, spunind ca nimeni in epoca moderna nu a mai incercat asemenea demers, ca el a obtinut o noua teologie Crestina, un nou fel de Crestinism. Toate acestea sunt subliniate in scrisoarea lui.
Sunt de acord, este un nou fel de Crestinism apostat. Ton se apropie rapid de statutul de apostat. Un proverb care circula intre Crestini suna asa: „What is new is not true. What is true is not new”, adica, Ce este nou in teologie nu este adevarat, si ce este adevarat in teologie nu este nou.

Nu este Evanghelia continuta in epistole? Iata ce spune Romani 1:1,16 „Pavel, rob a lui Isus Christos, chemat sa fie apostol, pus deoparte sa vesteasca Evanghelia lui Dumnezeu… Caci mie nu imi e rusine de Evanghelia lui Christos.”
In 1 Corinteni 15:1 se spune urmatoarele: „va fac cunoscut fratiilor Evanghelia pe care v-am propavaduit-o, pe care ati primit-o si in care ati ramas…” Exemplele pot continua dar ne oprim aici cu citatele.

Nu vă voi semnala eu aici toate elementele de doctrină care reprezintă o noutate teologică. Pentru aceasta, trebuie să faceţi voi efortul să citiţi noua mea carte ”Bunătate – o teologie bazată pe învăţăturile Domnului Isus Cristos” (Editura Creştină, 2010) şi să le extrageţi de acolo.

Vreau doar să vă spun că Îl iubesc pe Domnul meu Isus Cristos nu numai ca Mântuitorul Meu, ci şi ca Învăţătorul meu, precum ca şi Modelul meu şi Conducătorul meu în războiul dintre Împărăţia lui Dumnezeu pe de o parte şi împărăţia lui Satan şi a duhurilor lui rele pe de altă parte. În clădirea întregii mele teologii pe învăţătura Domnului Isus şi abia apoi pe cea a apostolilor Lui, am urmat porunca lui Dumnezeu Tatăl, care ne spune despre Fiul Său: ”De El să ascultaţi”.

Scuza lui Ton ca el si-a cladit teologia pe invatatura Domnului Isus si pe urma pe a apostolilor pentru ca el a ascultat pe Dumnezeu Tatal, este puerila si in afara contextului.

În loc să spuneţi că mi-am schimbat teologia şi prin aceasta v-am ”trădat”, şi în loc să spuneţi că sunt un om inconsecvent şi nestatornic, ce-ar fi să faceţi efortul şi să vedeţi că în toţi anii aceştia am făcut o lucrare de pionierat şi că am deschis drumuri noi în teologie?

Expresii de tip „lucrare de pionierat” si „deschiderea de drumuri noi in teologie” vin sa confirme intrarea lui Ton in apostazie.

Orice asemenea intreprindere, sau demers, produce la unii tulburare, consternare, revoltă şi-i determină să treacă la condamnare. Dacă am fi în evul mediu, oamenii aceştia m-ar arde pe rug! Dar pentru alţii, revenirea la învăţătura Domnului Isus ca bază a gândirii, a teologiei şi a trăirii va fi o nouă lumină dumnezeiască şi o adevărată Renaştere!

Expresia „revenirea la invatatura Domnului Isus ca baza a gindirii, a teologiei…” implica, ca epistolele nu au invatatura Domnului Christos inclusiv Apocalipsa. Ton trebuie sa nu uite  ca invatatura Domnului Isus este de la Geneza pina la Apocalipsa, ca in Vechiul Testament este anuntat Christosul si in Noul Testament este revelat Christosul. Nu degeaba canonul Biblic se termina cu cartea Apocalipsa, care il descopera pe Christosul glorificat. Ce spune Ton de mesajul Domnului Hristos catre cele sapte biserici din Apocalipsa cap. 2 si 3? Nu este aceasta invatatura Domnului Isus?

In ultima sa epistola, Pavel ii reaminteste lui Timotei importanta intregii Scripturi: „toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu, si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, si sa dea intelepciune in neprihanire…”(2 Timotei 3:16).      

(3).Faza a treia. La naşterea primului ei copil, fiica noastră Dora, a căpătat alergie la gluten (boala numită ”ciliac”). Este o boală înspăimântător de dureroasă. Ani de zile nu a ştiut de unde vin aceste dureri cumplite. Descoperirea faptului că sunt produse de  orice mâncare care conţine făină de grâu n-a schimbat cu mult situaţia, deoarece nu există tratament pentru această alergie şi oricât se fereşte cineva de produse din făină de grâu, tot mai greşeşte şi iarăşi se declanşează nemiloasele dureri.

În septembrie, anul acesta, Dora a primit de la Domnul gândul să-l sune pe fratele Nelu Demeter la Băile Felix, unde locuieşte el (ea era în Portland, OR). Au aranjat o sesiune de consiliere pentru vindecare prin eliberare şi la sfârşitul a trei ore de consiliere Dora a fost vindecată de Domnul de boala ei. A început să mănânce pâine şi de atunci este sănătoasă şi este o altă fiinţă. Soţul ei, Oliver Ghitea, care este medic, a fost profund schimbat prin experienţa soţiei lui şi apoi prin conversaţii personale cu Nelu Demeter.

Detalii despre toate acestea puteţi citi  în mărturia personală a Dorei, care va fi publicată pe străjeri.ro

Vă puteţi imagina bucuria unui tată care s-a rugat în toţi aceşti ani cu mare stăruinţă şi cu multă agonie pentru vindecarea fiicei lui şi care a văzut minunea vindecării şi a transformării ei!

Pe lângă impactul personal în multe planuri a acestei minuni de vindecare, ea m-a dus şi la o serie de re-considerări teologice. Ca unul care tocmai am scris un volum de teologie pe baza învăţăturii Domnului Isus, m-am dus din nou la această învăţătură, de data aceasta acordând o nouă atenţie celor spuse de Domnul Isus despre duhurile rele, despre eliberarea de aceste duhuri şi despre vindecarea prin eliberare. Am fost şocat să văd câte sunt (!) şi să constat că eu nu le-am dat până acum nici o atenţie! Pănă acum am trecut cu neatenţie peste ele. Le-am văzut doar ca pe ceva specific pentru secolul întâi, dar fără relevanţă pentru noi cei din epoca modernă. Aici mi-am recunoscut propria limitare datorită gândirii ”moderne” care nu crede în demoni, în eliberări, în vindecări prin eliberare.

Dar cel mai mult m-a şocat faptul că un credincios, realmente convertit şi umplut de Duhul Sfânt, poate ajunge în situaţia să fie stăpânit de duhuri rele, să fie bolnav datorită lor şi să aibă nevoie de vindecare prin eliberare. Acesta este domeniul în care teologia mea a suferit o nouă şi profundă transformare. Dar, la urma urmei, şi această transformare s-a făcut datorită faptului că m-am întors la bază, la învăţătura Domnului Isus şi am luat în considerare un domeniu al acestei învăţături pe care îl ignorasem sau îl trecusem cu vederea până acum!

Încă odată: Este aceasta o ”trădare”, sau un alt aspect al acţiunii de pionierat prin care clădesc totul pe învăţătura Fiului lui Dumnezeu?

Teoria lui Ton si a Strajerilor ca un credincios convertit si umplut cu Duhul Sfant poate ajunge intr-o situatie de a fi stapinit/posedat demonic, este o alta mare erezie. Cuvintul spune ca noi suntem pecetluiti cu Duhul Sfant:  „si voi, dupa ce ati auzit Cuvintul Adevarului, (Evanghelia mantuirii voastre) ati crezut in El si ati fost pecetluiti cu Duhul Sfant care fusese fagaduit.”(Efeseni 1:13)

Cum poate cineva pecetluit cu Duhul Sfant sa fie posedat demonic? Aceasta este posibil numai in gindirea carismatica.

18 thoughts on “Ton intre Erezie si Apostazie

  1. Din pacate, Ton are dreptate in cateva privinte: am constatat si eu ca in tagma pastorilor ‘corb la corb nu-si scoate ochii’, iar erezia lui e ceva ‘nou’ fata de Scriptura, adica e in plus si pe langa Cuvant. Cu ani in urma, in biserica pe care o frecventam predica des un frate cazut in mrejele psihologiei, la predica auzeam numai de Jung si Freud, de instincte si subconstient, la o intalnire de tineret a deschis usa ‘sa iasa energia acumulata prin rugaciune’ !!!. I-am scris o scrisoare dura si documentata acestui frate, dar am fost tratat cu sictir. Oricum, fratele a incetat sa mai predice atat de des.
    Go brother Dan !

  2. Domnilor asa ne trebuie fiindca nu suntem in stare sa facem reforma in Biserica Crestina Baptista din Romania, in teologia Crestina Baptista care de altfel as numi-o biblica. Ce se intampla acum la noi se datoreaza faptului ca nu avem puterea sa ne dezlipim de astfel de oameni. Clocaie la nivel inalt baptismul din Romania. AJUNGE FRATILOR. Sus la lupta amice crestine… Ajunge ca in vechime… Daca poprul meu se va smeri… Scriu asa fiindca stiu ca stiti repretoruiul doar suntem Baptisti! AJUNGE! Doamne da-ne har curaj sa facem reforma in sanul Bisericii Baptiste din Romania ca sa nu ajungem ca Bisericile ex-reformate si care acum sunt APOSTATE.
    Iata ce cred eu:
    1. Sola Scriptura
    2. Solus Christus
    3. Sola Fide
    4.Sola Gratia
    5. Soli Deo Gloria
    6. Nihil Sine Deo!
    Cine citeste sa inteleaga ce spune fratele de mai sus si eu! Fiti Binecuvantati! Si Doamne nu ne fa dupa pacatele noastre!

  3. CLAR SI CONCIS !NU SE POATE MAI BINE DE ASA !
    EXPUNEREA EREZIEI D-UI TON ESTE EXCELENTA SI LA SUBIECT !
    MACAR DE S-AR LUA AMINTE ! ACESTE RANDURI TREBUIESC DATE LA TOTI FALITII SI PERVERTITII D-LUI TON.
    CINE ARE URECHI DE AUZIT SA AUDA !
    DOMNUL SA AIBA MILA DE TARA NOSTRASI ROMANII DE PRETUTINDENI CARE INCA MAI ASCULTA PREDICILE D-LUI TON !
    FELICITARI FRATE PAUL DAN SI NU DA INNAPOI DE LA ACEASTA MUNCA DE DECONSPIRARE A APOSTAZIEI DIN TOATE MEDIILE CRESTINE!
    NU TE LASA INTIMIDAT DE VORBARETII SI FLECARII VEACULUI ACESTA !
    RUGACIUNILE NOASTRE TE VOR INSOTII .
    CU ALEASA PRETUIRE FRATEASCA!
    V. B.

  4. Pavel ii scrie lui Timotei, intr-o vreme cind ereziile se furisau in invataturile unora; el ii spune sa -i invete pe altii sa nu dea invavaturi starine;
    deci cele decit le propovaduia el.
    Domnul Ton face exact pe dos: el da:
    invavaturi provenite din prea multa trufie; fiind lasat descoperit de-acum.
    Dumnezeu ridica oameni la vremea aceea ca Pavel, Timotei care sa se opuna cu curaj “noilor” in-vataturi .
    La fel ridica Domnul si acum oameni curajosi; este greu pentru ca multi “nu vad”;unii pentru ca valul le va raminea pe fata pina la sfirsit, acestia vor purta discutii sterile, inflentind in rau si pe cei sinceri;
    oamei sinceri, care au nevoie de indrumare.
    Deja unora Domnul le-a vorbit.
    Imi pare rau ca sunt si persoane neavenite, carora le place sa -si auda propriile ineptii, ba mai si batjocoresc pe fr Marius; oricum de cind il cunosc a suportat
    multe; Domnul sa-i dea putere si Dv-stra frate Paul ridicind sus staegul
    ADEVARULUI
    Domnul sa va ajute la acest lucru, cistigind pe unii pentru Hristos Domnul.

  5. Frate Paul, ma bucur sa va regasesc… Imi amintesc cu drag de dumneavoastra. Triste vremuri mai traim… ca si credinciosi (pt ca nici eu nu mai sunt in Romania de ceva ani). Chiar asa! De ce nimeni nu a observat aceste “modificari” de-a lungul anilor in teologia domnului Ton? Erau prea subtil introduse (cu buna stiinta) sau nu-i citeste nimeni cartile (nimeni, adica nimeni cu criteriu). Poate ca tot acest razboi si toata aceasta confuzie ii va impinge pe baptistii analfabeti doctrinar cu burta pe Carte, sa stie si ei “ce cred”, pentru ca numai asa nu se vor mai lasa prada ereziilor. Interesant este acum care vor fi urmatorii in “alunecare”, nu neaparat spre strajeri, dar mai sunt cativa asemanatori domnului Ton in evanghelia lor “light” prin Bucuresti (nu dau nume). Eu una stiu ca traiesc in Occident, intr-un mediu evanghelic uscat si in coma de gradul 4, si ca acest lucru m-a impins tot mai mult spre studiu si spre o relatie mai serioasa si mai profunda cu Domnul Cristos prin alte resurse: carti, predici audio, studii, etc, intrucat predica de duminica la biserica dureaza 20 de min si e de nivel scoala duminicala 12 ani. Va salut cu pacea Domnului frate… ce-o sa se mai bucure si mama cand o sa afle ca v-am localizat!!! 🙂

  6. Pingback: Din gandirea baptista « Ucenicul lui Hristos

  7. Ioan 14:26 Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu….este valabil si azi acest verset????
    Faptele Apostolilor 5:38 Şi acum eu vă spun: „Nu mai necăjiţi pe oamenii aceştia, şi lăsaţi-i în pace! Dacă încercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni, se va nimici; 39 dar dacă este de la Dumnezeu, n-o veţi putea nimici. Să nu vă pomeniţi că luptaţi împotriva lui Dumnezeu.”
    Iti recomand si filmul ” Prea mic pentru un razboi atit de mare”

  8. Frate Paul, ar fi bine sa scrii despre erezia lui Ton ,in limba engleza ca sa poata citii si cei care au auzit de el si nu sunt romani . Chiar saptamina trecuta am auzit peun frate american care spunea ca e informat intr-o oarecare masura ,de alunecarea lui Ton.
    Domnul sa te binecuvinteze.

  9. Pt. Mihai h – o minima retinere si cunoastere a termenilor ne-ar feri de expresii gen “erezia lui Ton”…..citeva definitii din DEX conform carora si Luther este in aceeiasi categorie dupa tine cu Iosif Ton….si asta e de bine!!! sau nu???

    EREZÍ//E ~i f. 1) Doctrină sau credință religioasă născută ca opoziție în sânul bisericii și persecutată de aceasta. 2) fig. Neconcordanță dintre percepție și realitate; viziune greșită. [G.-D. ereziei] /<fr. hérésie, lat. haeresis
    Sursa: NODEX

    EREZÍE s.f. 1. Doctrină contrară dogmelor religiei (mai ales religiei creștine catolice) care este condamnată de biserică. 2. (Fig.) Rătăcire, abatere, greșeală, eroare. [Gen. -iei. / cf. fr. héresie, it. eresia, gr. hairesis – alegere].
    Sursa: DN

    EREZÍE s. f. 1. concepție, opinie religioasă, filozofică sau politică contrară dogmelor, principiilor esențiale ale unei doctrine oficiale. 2. (fig.) rătăcire, abatere, greșeală, eroare. (< fr. hérésie, lat. haeresis)
    Sursa: MDN

    • TAR VAL, Tu cunosti DEX-ul , eu ? SOLA SCRIPTURA.
      Nu te mai chinui sa raspunzi, intre mine si tine nu e nici o legatura.
      De fapt daca erai asa corect cum vrei sa pari, vedeai ca m-am adresat lui Paul Dan ,si nu tie, dar asta nu se invata din DEX sau NODEX ci de altundeva,
      nu trebuie sa-ti mai spun eu.

      • Si inca ceva VALI,
        De fapt Ton face ceva mai grav , cind spune ca Demeter ( ala cu prorocia
        cu cele 20 de fecioare, si cu zidul chinezesc) este omul lui Dumnezeu.
        Sunt amindoi niste rataciti, si vor duce in ratacire pe multi si multe familii. Intrbarea mea e, ce cistig ai tu de la acesti oameni?

  10. Mihai h – daca te adresezi lui PD….noi ceilalti nu putem citi si comenta??!! Contrazici chiar ideia de baza a internetului!!!
    Deasemeni tin sa-ti spun ca ai acest sistem de gindire teologic si expresia Sola Scriptura datorita unuia care a fost catalogat de catre biserica catolica ca eretic….
    Nu poti ataca un om si o intreaga literatura teologica [puternic christocentrica] print-o asociere de moment cu cineva despre care tu [si Uniunea Crestina Baptista din Romania prin unii reprezentanti] crezi ca are derapaje de la Invatatura Domnului Isus!!!
    Cauta calauzirea Duhului Sfint cind ai tendinte de a judeca…..Duhul te va lumina in toate…si s-ar putea sa vezi si marea manipulare impotriva fratelui Iosif Ton !!!
    Domnul Isus sa-ti descida mintea, inima si ochii….ca sa poti intelege……

  11. Tar Val, Nu am stiut care era “ideia de baza a internetului” vad ca tu ai pretentii ca o stii ,poate de la Al Gore ,dar e ok nu ma intereseaza internetul.
    Vrei sa-mi spui ca Demeter nu e derapat? mai gindestete.
    Nu te ingrijora de mine ,vad foarte bine lucrarea de ratacire in care esti prins si tu. Ti-ai facut idol dintr-un om si vei cadea .

  12. Frate Dan asa vorbiti de parca dumneavoastra ati fi al intrarea in rai si vreti sa spuneti ca baptistii vor intra iar penticostali ba .Eu zic sa aveti grija cum vorbiti

  13. Mihăiță, Mihăiță….nu mușca….ai încă dinți de lapte….Daniel 5:27 Cântărit înseamnă că ai fost cântărit în cumpănă şi ai fost găsit uşor!
    ps. De unde si pe baza carei logici si sub calauzirea carui duh ai tras tu concluzia ca eu sunt un “fan” strajeri alias demeter??? Ma opresc si termin aici!!!

  14. 0 DECEMBER 2010
    A CUI E VOCEA CARE ITI VORBESTE?
    Aseara, cu o cutie de cookies, m-am dus in vizita la parinti. Tatal meu nu se simtea prea bine si era intins pe canapea. De obicei discutiile noastre mai recente se invirtesc in jurul evenimentelor din Romania: baptisti, penticostali, strajeri, carismatici…Iosif Ton etc…Aseara mi-a povestit ceva ce m-a deranjat cumplit- ceva auzit de la o sursa bine cunoscuta de amindoi- prietenul fratelui meu, apicultor si el…care a fost martor evenimentelor ce am sa le descriu mai jos.
    Am sa renunt la nume, pentru ca nu asta este important. Discutia o purtam despre evenimente, si nu despre oamenii care le-au vazut. Prietenul fratelui meu era in Belize, gazduit la o familie de penticostali. Impreuna cu aceasta familie mergeau la biserica lor. Omul invatase bine spaniola si se intelegea cu ei. In biserica lor era o fata care era handicapata in carucior. Putin, foarte putin se putea deplasa fara carucior- doar citiva pasi. La televizor au aratat in vremea aceea ca intr-un oras din apropiere a venit un mare “Healer”- Vindecator- carismatic. El facea tot felul de minuni…cel putin asa aratau la televizor. Parintii fetei au facut tot posibilul ca fata lor sa ajunga acolo. Si a ajuns si au participat la serviciul respectiv. La chemarea evanghelistului, fata s-a ridicat si a umblat putin pe scena… Nu stiu ce s-a intimplat cu ceilalti handicapati de acolo, dar stiu ca oamenilor li s-au adunat carucioarele, s-a pus benzina pe ele si li s-a dat foc.
    Fata s-a reintors acasa…dupa evenimentul respectiv, dar cunostinta noastra spunea ca era la fel de neputincioasa precum plecase- minus caruciorul. Pentru familia ei, cumpararea acelui carucior era o cheltuiala imensa…
    Am avut un moment de revolta la auzul acestor lucruri… Sint multe nedreptati care se fac pe lumea asta, dar si oamenii care nu s-ar feri sa faca rau cuiva, cred ca au o stringere de inima cind este vorba de cineva neputincios… si sa mai faci asa ceva si in Numele Domnului Isus…
    De aceea… trebuie sa stim Biblia, Cuvintul Lui, ca sa nu ne prosteasca nimeni cu povesti aiurea. Biblia spune ca in vremurile din urma vor veni multi sa ne insele… Mi-a venit in minte povestea “capra cu trei iezi”… Iedul ala cuminte a cunoscut glasul lui mamuca lui…Si cum anume sa cunoastem glasul Domnului daca nu citim Biblia, nu ne rugam, nu studiem Cuvintul Lui? Cunosti glasul cuiva daca stai de vorba des cu acea persoana. Te cheama cineva la telefon …daca este o persoana cu care vorbesti des, ai sa-i recunosti vocea. Daca este o persoana cu care n-ai vorbit la telefon de ani de zile…o sa stai in cumpana. Problema este ca daca deschidem usa aiurea…o sa ne manince lupul. Si acuma puteti zimbi la analogia mea, dar treaba este cit se poate de serioasa…
    http://rodicabotan.blogspot.com/2010/12/aseara-cu-o-cutie-de-cookies-m-am-dus.html o singura solutie… sa invatam sa distingem vocea Domnului nostru

  15. Domnul să dea discernământ fiecăruia. Scriptura este suficient de complexă pentru ca Satan să exploateze cele mai mici inadvertenţe şi să le transforme în devieri de proporţii. Duhul Sfânt însă ne este mereu la îndemână dar ceea ce-L blochează este aroganţa/rigiditatea noastră. îmi pare evident, în ce-i priveşte pe marii formatori de opinie evanghelici, că le lipseşte smerenia – Domnul să ne dea şi smerenie. şi să nu ne fie frică să aprofundăm studiul Bibliei văzând aceste “devieri” pretutindeni în jurul nostru. eu unul sunt din ce în ce mai mult încurajat în ultimul timp la studiu biblic şi încerc să aplic.

    spor şi dvs. la studiu şi la expus greşeli doctrinare frate Paul.

Leave a Reply

