UPDATE: Raspuns lui Emi Zarnescu la doua din intrebarile sale

1.  Sustineti punctul de vedere cesationist clasic asa cum a fost promovat de MacArtur, iar daca da, care este baza biblica in aceasta chestiune, d.p.d.v. al dvs?

RASPUNS:
Da, sustin punctul de vedere cesationist clasic, independent de pozitia lui John MacArthur. Nu sunt versete care sa spuna ca darul minunilor sau al tamaduirilor vor continua, sau ca vor inceta. 1 Corinteni 12 si 14 au un loc aparte in Noul Testament, deoarece anumite aspecte din invatatura lui Pavel nu se repeta in nici o alta epistola din Noul Testament.
Şi Dumnezeu a rînduit în Biserică, întîi, apostoli; al doilea, prooroci; al treilea, învăţători; apoi, pe cei ce au darul minunilor; apoi pe cei ce au darul tămăduirilor, ajutorărilor, cîrmuirilor, şi vorbirii în felurite limbi. (1 Corinteni 12:28)
Pavel reia discutia despre randuiala in biserica in Efeseni 4:11,12, si observam ca la fel ca in 1 Corinteni 12:28, primii sunt apostolii enumerati, al doilea sunt profetii. In Corinteni, al treilea sunt invatatorii, iar in Efeseni al treilea sunt evanghelistii, urmati de pastori si invatatori. Nici un cuvint despre darul minunilor sau tamaduirilor in Efeseni.
Şi El a dat pe unii apostoli; pe alţii, prooroci; pe alţii, evanghelişti; pe alţii, păstori şi învăţători, pentru desăvîrşirea sfinţilor, în vederea lucrării de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos (Efeseni 4:11,12)

In Romani 12:6-8, Pavel da o lista de daruri spirituale folosite in biserica, iar darul minunilor sau tamaduirilor lipseste si aici.
Deoarece avem felurite daruri, după harul care ne -a fost dat: cine are darul proorociei, să -l întrebuinţeze după măsura credinţei lui. Cine este chemat la o slujbă, să se ţină de slujba lui. Cine învaţă pe alţii, să se ţină de învăţătură. Cine îmbărbătează pe alţii, să se ţină de îmbărbătare. Cine dă, să dea cu inimă largă. Cine cîrmuieşte, să cîrmuiască cu rîvnă. Cine face milostenie, s’o facă cu bucurie. (Romani 12:6-8)

In epistolele pastorale 1 Timotei, 2 Timotei si Tit, unde sunt date sfaturi foarte precise cu privire la slujirea in biserica de catre prezbiteri (unii cu rol pastoral), nu intilnim nici o referinta la darul minunilor sau al tamaduirilor.

Este interesant de observat ca epistola lui Iacov e considerata ca fiind cea mai timpurie carte a Noului Testament, scrisa in jurul anilor 44-49 al erei crestine, si poate ne-am fi asteptat sa contina referinte la cei cu daruri de minuni sau tamaduiri, dar  acestea sunt omise. Epistola lui este o circulara trimisa la evreii credinciosi din diaspora, si el ca si stilp al bisericii din Ierusalim, cind vorbeste despre vindecari, ii sfatuieste sa foloseasca prezbiterii bisericii care sa unga cu undelemn pe cel bonlav si sa se roage pentru el. Este vreunul dintre voi bolnav? Să-i cheme pe bătrânii bisericii să se roage pentru el și să-l ungă cu ulei de măsline, în Numele Domnului.Rugăciunea făcută cu credință îl va face bine pe cel bolnav și Domnul îl va însănătoși – iar oricine a păcătuit va fi iertat. (Iacov 5:14-15). Iacov nu spune “vedeti cine in aria voastra are darul tamaduirilor si chemati-l sa-l vindece pe cel bonlav”.

De ce numai in 1 Corinteni este data lista de daruri spirituale care contine darul minunilor sau tamaduirilor? De ce insa majoritatea celorlalte epistole vorbesc despre darul de invatatura, pastorire, sau tot felul de slujbe care edifica biserica? Faptul ca doar Corintenii au lista de daruri mai lunga, iar in celelalte locuri din Noul Testament lista e mai scurta, lipsind minunile si tamaduirile, ne face sa intelegem ca accentul nu era pus pe ele, si ca aceste daruri urmau sa dispara.

Nu am timp sa intru in amanunte, dar cei cu o minima cunoastere Biblica stiu ca minunile au insotit autentificarea Mesianitatii Domnului Cristos, cit si validarea mesajului Evangheliei intre iudei si romani.

Privirea retrospectiva in istoria Bisericii vine sa confirme ca Dumnezeu nu avea in vedere continuarea darurilor, minunilor si tamaduirilor exersate prin anumiti credinciosi. Asta nu inseamna ca Dumnezeu nu a raspuns rugaciunilor copiilor Lui dealungul veacurilor, fie facind minuni cind a vrut El, fie vindecind. Minunile si tamaduirile au disparut ca daruri date individului credincios, si au ramas la dispozitia comunitatii crestine.

In ce priveste minunile care Dumnezeu le-a facut in istoria bisericii (sau astazi), in general au avut un caracter diferit de cele de pe vremea Domnului Cristos si a apostolilor.

Personal am beneficiat de vindecari supranaturale ca rezultat al interventiei Lui Dumnezeu in urma rugaciunii a mea si a fratilor, si cred din toata inima in puterea Lui Dumnezeu ca El poate sa faca minuni in felul in care El alege, si totodata cind El dispune. In vara aceasta am petrecut aproximativ trei luni cu biserica din Portland Oregon, la invitatia pastorului Nelu Brisc. Acea biserica are o puternica viata de rugaciune, si a experimentat multe vindecari supranaturale facute de Dumnezeu, insa nu au facut din aceste lucruri o lauda, nici scoli de vindecare, si nici nu au pus accentul pe aceste lucruri.

Dumnezeu raspunde copiilor Sai in acord cu voia Lui la rugaciuni pentru vindecare sau interventii miraculoase, indiferent in ce denominatiune acestia se afla. Vreau sa subliniez din nou ca, interventiile miraculoase la care ma refer nu au in mod necesar caracterul celor din secolul I al erei crestine. Fara a ofensa, vreau sa spun ca, credinciosii penticostali si carismatici nu detin monopolul vindecarilor. Intru-n articol care va apare in curind, voi arata cum “evanghelia semnelor si minunilor” pregateste calea lui Anticrist.

3. In calitatea dvs. de apologet, credeti ca poate exista o biserica evanghelica care sa nu aibe nici o abatere doctrinara? Ce spuneti de diferentele dintre intelgerile escatologice, sau calvinism si arminianism, si altele, care se gasesc in atat de multe biserici evanghelice.

RASPUNS:
Consider ca bisericile Baptiste, Crestine dupa Evanghelie, cit si cele Tudoriste, nu au abateri doctrinare, ci intelegeri diferite in privinta escatologiei, stiluri diferite de conducere in biserica, s.a.m.d. Atit timp cit este predicat Cristos si El rastignit, pentru că am hotărât să nu știu nimic între voi decât pe Isus Cristos și pe El răstignit. (1Cor 2:2), bisericile vor fi pe drumul care trebuie. Cind insa mesajul despre Cristos si El rastignit care implica si invierea Lui, este inlocuit de altceva ca de exemplu: tinerea sabatului, tinerea legii, invataturile lui Ellen G. White, vorbirea in limbi, sau “evanghelia semnelor si minunilor”, atunci acestea sunt abateri doctrinare- unele mai grave decit altele. Secretul unei teologii Biblice corecte si unei vieti de biserica corecte sta in a avea la centru pe Domnul Cristos si crucea Lui, care implica si moartea fata de noi insine.

In ce priveste pe Wayne Grudem ca si sustinator a lui Vineyard, vreau sa spun ca nu stiam acest lucru, dar am sa ii scriu, si probabil ca spre sfarsitul lunii viitoare vom avea un raspuns pe care il voi publica pe blog. Pana atunci, ma abtin de la comentarii.

Advertisements

3 thoughts on “UPDATE: Raspuns lui Emi Zarnescu la doua din intrebarile sale

  1. Pace frate Paul,
    Multumesc pentru raspuns, care este indeajuns de cuprinzator ca sa inteleg punctul dvs de vedere, cu care de altfel si agreez. Pot sa aduc si eu anumite marturii de vindecari ca raspuns la rugaciune, dar nu cred ca este cazul. Apar insa anumite notiuni pe care le voi analiza mai in detaliu, in particular, cum este incetarea deplina a darului si rolul comunitatii crestine si al bisericii in interventiile miraculoase de vindecare.
    In acelasi timp insa, nu vreau sa ma axez atat de mult pe aceasta doctrina, insa numeroasele discutii pe care le-am avut cu prieteni si frati penticostali si carismatici ma obliga sa o aprofundez. Am doi frati de trup care sunt implicati in miscarea carismatica si aproape pot spune ca am simtit pe pielea mea efectele nocive ale miscarii.
    Va doresc har in continuare…
    Emi Zarnescu

  2. Pace frate Paul Dan,
    Am citit materialele de mai sus din care se desprinde o concluzie bazata pe Cuvantul lui Dumnezeu, aceea de a nu ma amesteca in certurile de partide asa cum o faceti dvs aici. Se vede ca sunteti un aparator al doctrinei baptisto-crestin dupa evanghelie, doctrina care a suprimat activitatea Duhului Sfant in Biserica, Duhul lui Dumnezeu sta la usile acestor biserici, cu toate ca ii este pronuntat numele in predicile fratilor. Sincer sa fiu cand merg in asemenea biserici ma ia somnul, nu simt prezenta Duhului Sfant, nu simt viata in aceste biserici. Multi frati din aceste biserici traiesc in pacate ascunse, fara ca cineva sa-i descopere(Acolo unde nu este descoperire dumnezeiasca poporul este fara frau).
    Acum sa luam si biserica penticostala, unde in perioada comunista situatia a fost buna, insa cu timpul pastorii au primit tot mai multa putere omeneasca , s-au comportat ca niste adevarati patroni, si Duhul Sfant a fost si aici suprimat, a fost dat afara din biserici, sau mai bine zis este condus de catre pastori!!!.
    SI DVS. VA MAI INTREBATI DE CE A APARUT MISCAREA CARISMATICA? Din cauza nevegherii acestor biserici pe care Domnul Isus le-a mandatat sa vestesca Enaghelia in cuvant si fapta, dar au capotat jalnic in fata vrajmasului.
    Nu sunt de acord cu miscarea carismatica, sunt de acord insa sa invatam sa nu trecem peste cuvintele Domnului Isus si sa luam tot Cuvantul, in intregime si sa-l traim, nu doar ce ne convine noua sau care este in acord cu doctrina bisericii noastre.
    Cu credinta ca aceste randuri nu v-au produs intristare va doresc multa sanatate spirituala si fizica si fie ca bunul Dumnezeu sa ne lumineze pe toti.
    Domnul Isus Cristos sa va binecuvanteze.
    Cu stima
    Constantin

  3. Frate Constantin,
    faptul ca fr Paul Dan este baptist insemana ceva?
    Daca ar fi crestin dupa Evanghelie ar insemna altceva?
    nu inteleg?
    Cuvintul lui Dumnezeu poate fi trait in orice biserica ?
    Cred ca depinde de comunitatea respectiva; daca are oameni care iubesc pe Domnul.
    Mi-ar fi teama sa afirm ca ,”carismaticii “au adus ceva bun si inviorator;
    dupa cinci minute de privit clipul cu Chris, am stiut ;
    Dumnezeu nu are lucruri care te scirbesc;
    niciodata.
    El are totul perfect; iar daca noi mai suntem imperfecti, avind Duhul Sau,
    nu ne manifestam atit de grotesc , nesmeriti si fara o urma a bunului simt.
    Lumea evanghelica se afla intr-o stare jalnica; acest lucru se datoreaza in primul rind pastorilor comunisti, comunisto-securisti; care au impregnat stilul lor in adunari:
    ei comandantii, noi robotii, Domnul –Marele Absent .
    Daca oameni vinduti vechiului regim se cred chemati sa scoata dracii dintrun frate; nevazind pe cel care traieste in ei de fapt;
    iar biserica tace…e un mare semn de apostazie.
    Problema lipsei Duhului din adunari e generala; cu exceptii, cum spunea fr Paul Negrut, ca mai sunt si frati care nu si-au plecat grumazul vinzindu-si fratii .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s