J. Deere eretic; raspuns lui P. Madalin

 

Mai intai postez scrisoarea lui Madalin:

buna frate Paul, nu ma cunosteti personal, dar eu am citit mai multe materiale de-ale dumneavoastra prin intermediul lui Ninel. Ma bucur de multe dintre ele, dar am cateva retineri in felul in care portretizati miscarea continuationista. Am citit materialul despre Jack Deer si acesta despre Wimber si sunt putin surprins. Cunosc de aproape cesationismul si am tinut acesta pozitie cativa ani. Si stiu ca sunt si intre cesationisti diferite nuante,d ar cred ca dumneavoastra va indreptati spre MacAthur. Eu unul iubesc invatatura lui pe multesubiecte, dar aici mi se pare exrem de subiectiv. De exemplu in cartea ” Criza Spiritualitatii” Ajunge sa spuna la pagina 151 ca orice profet care in istorie a spun un asa vorbeste Domnul a fost dezmintit de fapte, si-a retractat spusele sau s-a ratacit pe plan doctrinar. Asta e foarte gresit d.p.d.v. istoric deoarece oameni ca Atanasiu, Knox si M.L. Jones au avut parte de astfel de experiente si multii altii, nu este acum locul sa intram in detalii. Nu cred ca MacArthur vrea sa spuna ca acestia sunt eretici sau au retractat sau au fost contrazisi de evenimentele ce au urmat. Se stie ca Jan Huss a proroocit venirea lui Luther dupa el. La pagina 153 spune ca orice are o impresie subiectiva de la Dumnezeu pretinde ca e profet si spune ca e gresit sa spui ca “simti ca Domnul ti-a vorbit ceva”. Apoi incearca sa-l faca pe Edwards la fel de cesationist ca el, desi istoric amndoi stim ca edwards nu era deloc asa, ba chiar in aceasi carte la pagina 157 si macArthur recunoaste ca Edwards credea ca “un crestin poate sa primeasca intradevar ” o forma si o senzatie sau un sentiment sfant din partea lui Dumnezeu”. Afirmatile lui despre faptul ca istoria bisericii dovedeste mai presus de orice indoiala ca orice om care a pretins ca a avut o revelatie de la Dumnezeu a ajuns frustat si dezamagit este pur si simplu tendentioasa. Gandeste ca el colaboreaza in T4G cu Mahaney, Piper si altii care sunt continuationisti. De asemenea Jones de care am vorbit deja si Tozer si Ravenhill nu fac parte din istoria bisericii pe care ne-o recomanda MacArthur?

Frate Paul eu va stimez si respect munca pe care o depuneti. Consider blogul dumneavoastra folositor si cred ca aduceti multe lucruri la lumina, dar nu cred ca modul de argumentare care ataca persoana in locul invataturii va face cinste. Ganditi-va ca ii acuzati pe Deer si pe Wimber din cauza asociatilor cu alti eretici, aici ati putea sa il acuzati si pe Tim Keller (N.T Wright), pe Piper (Waren), pe Ravi Zaharias (mormoni), pe toti cei care au predicat la Robert Schuller si stim amandoi ca sunt o gramada. Nici eu nu sunt de acord cu aceste asocieri,d ar nu ii anatemizez. Daca il respingem pe Deer sa ii respingem si pe acestia si pe cei care ii acepta pe acestia si sa facem separare de gradul 3 cum fac urmasii lui Bob Jones. Si astfel si MacArthur trebuie respins pt ca se asociaza cu Piper si Keller.

Apropo nu conteaza ca Chuch Smith nu e calvinist si impusta teologia reformata, ci ca e cesationism. Asta e mai importnat decat soteorologia? Stiti de bisericile CC din Romania ce fel de impact au avut asupra membrilor ei? Eu cunoscu un exemplu care m-a afecat personal si nu as recomanda apsolut nimanui sa mearga acolo.

Cu drag, respect si umilinta, fratele Madalin.

***************************

Madalin,

Multumesc de apreciere. Mi se pare interesant in zilele de astazi cind cineva semneaza o scrisoare in care foloseste cuvintul “umilinta”. Inainte de a raspunde la scrisoarea ta, vreau sa spun ca ti-am citit marturia de pe blogul tau, si intradevar este remarcabil cum a lucrat Dumnezeu cu tine. As vrea sa te intreb, daca ai putea sa imi spui (nu neaparat pe blog), daca ai trecut prin ucenicie si cine ti-a fost mentorul?

Am sa raspund la diferite sectiuni ale scrisorii tale.

Nu trebuie sa fi surprins de felul cum am tratat pe Jack Deere si John Wimber. Hai sa incepem cu J. Wimber. Ai citit din blogul meu http://noheresy.wordpress.com/ cercetarea in privinta quakerismului? Acolo folosesc chiar surse primare in privinta acestei miscari. Deasemenea citez autoritati mondiale in quakerism (ei insasi quakers). Miscarea quaker este oculta si total ecumenica. Aceste doua elemente s-au sadit si in viata lui John Wimber. Wimber este eretic el insusi, problemele lui nu decurg numai din asocierea cu altii. Nu te-a dezgustat video clip-ul cu “vindecarile” penibile ale lui Wimber pe care l-am postat intr-un articol anterior?


Nu te-ai scirbit vazand fenomenul Toronto Blessing care este produsul lui Wimber and Co.? Wimber nu poate fi aparat.

J. Deere este format de Wimber, si nu numai.  Wimber a fost formator de eretici si erezii. Chair astazi am primit prin posta cartea “Surprins de vocea lui Dumnezeu”, deoarece o sa-i prezint o recenzie pe acest blog. Am fost surprins sa vad pe pagina pe care autorii pun citeodata o dedicare, J. Deere scrie urmatoarele:
“Pentru Paul Cain, care a indurat respingere ca un adevarat profet…un mentor…” Si Paul Cain era homosexual si alcoolic. Cartile lui Deere sunt intesate cu erezii, asa ca si in cazul lui, el este o problema prin ce este el insusi si ceea ce produce. Deere, la fel ca Wimber, nu are cum sa fie scuzat.

Nu am citit “Criza Spiritualitatii” de MacArthur. Am sa o fac, si o sa pun raport despre ea mai incolo. Am sa ii scriu si lui MacArthur personal.

Acum te citez pe tine: “Ginditi-va ca ii acuzati pe Deere si pe Wimber din cauza asociatilor cu alti eretici…”

Iti dai seama ce grava afirmatie ai facut? Asocierea cu ereticii este un lucru oarecare?
Ce spune Scriptura?
 
“…
avind doar o forma de evlavie dar tagaduindu -i puterea. Departeaza-te de oamenii acestia.”
(2 Timotei 3:5)

“Oricine o ia înainte, şi nu rămîne în învăţătura lui Hristos, n’are pe Dumnezeu. Cine rămîne în învăţătura aceasta, are pe Tatăl şi pe Fiul.
Dacă vine cineva la voi, şi nu vă aduce învăţătura aceasta, să nu -l primiţi în casă, şi să nu -i ziceţi: ,,Bun venit! Căci cine -i zice: ,,Bun venit!”  se face părtaş faptelor lui rele.”
(2 Ioan 9-11)Asa cum am spus, Deere si Wimber sunt demni de acuzat prin ce sunt si prin ceea ce au facut. Asocierea cu ereticii doar le agraveaza cazul, si confirma ca sunt extrem de gresiti. Scriptura spune:
“Merg oare doi oameni impreuna, fara sa fie invoiti?” (Amos 3:3)

Mai departe, imi pare rau sa iti spun, dar faci o analogie gresita. Faptul ca MacArthur conlucreaza la anumite conferinte cu C.J. Mahaney sau Piper, nu este acelasi lucru cind Wimber sau Deere se asocieaza cu eretici de mare clasa. Cine citeste ce spui tu, deduce ca Mahaney sau Piper ar fi tot una cu Kansas City Prophets, sau altii ca ei. Cit despre Tim Keller, lucrurile nu sunt prea bune. El promoveaza seeker-sensitive mega church Willow Creek: http://www.raptureforums.com/forum/apostasy-local-church/28730-tim-keller-defends-willow-creek-type-churches.html.

Inchei discutind pe scurt obiectiunea ta cu “atacul la persoana”. Domnul Christos face atac la persoana, la fel si apostolul Pavel:  

Nebuni şi orbi! Care este mai mare: aurul sau Templul, care sfinţeşte aurul? (Matei 23:17)

Păziţi-vă de cînii aceia; păziţi-vă de lucrătorii aceia răi; păziţi-vă de scrîjilaţii aceia! (Filipeni 3:2)

Argumentul ca ideile trebuie separate de persoana, si ca persoana e oarecum neutra fata de ideile care le produce, este un concept absurd si umanist. Ideile sunt produsul caracterului si gandirii persoanei respective. Domnul Cristos spune: din cuvintele tale vei fi osandit (Matei 12:37).

Madalin, sper ca nu te-ai suparat. Apreciez smerenia ta. Nu te lasa dus de cunostinta fara intelepciune si fara experienta. In vremea de astazi sunt o puzderie de tineri teologi care nu au nici discernamant si nici evlavie. Multi nu au nasterea din nou. Este un risc enorm sa faci teologie fara sa fi regenerat. Este drumul cel mai scurt spre apostazie. Sunt convins ca nu asta este cazul tau.
Domnul sa te intareasca si sa te maturizeze.

Cu dragoste in Christos,
Pastor Paul Dan

9 thoughts on “J. Deere eretic; raspuns lui P. Madalin

  1. Rog sa nu se supere nimeni, dar umilinta trebuie sa reiese din context; degeaba
    o anuntam, daca ea nu transpare sin ceea ce am spus.
    . 🙂
    deci nimeni sa nu se supere.

  2. Pace frate Paul.
    Multumesc de raspuns. Ma asteptam la un astfel de raspuns. In primul rand vreau sa va spun ca am cautat mult timp un mentor, ba chiar intr-o biserica am iesit in fata si le-am spus ca sunt tanar in credinta si ca Biblia spune sa facem ucenici nu convertiti si caut pe cineva sa ma ucenicizeze. Nimeni nu a raspuns chemarii mele si de aceea le-am spus ca sunt o biserica moarta. Eu cred in ucenicie, dar Domnul a randuit sa nu am parte de ea. Mi-au fost mentori mai mult teologi si predicatori din alte tari, sau care acum au murit. Piper, M.L. Jones, Stott si MacArthur au fost la inceput primii care m-au impactat si acum Mahaney si altii ca el, m-au ajutat sa inteleg mai bine Biblia. Stiu ca am nevoie de o persoana reala, care sa se roage cu si pentru mine, dar pur si simplu nu am gasit o astfel de persoana. Deci cam asta e raspunsul la intrebarea cu mentorul.

    Acum despre subiect. Nu m-au dezgustat vindecarile si botezul cu Duhul facut de Wimber. Cred ca spre deosebire de ce se intampla azi in bisericile penticostale si carismatice e mult mai normal si serios. Astept sa vad concret care sunt ereziile de care vorbiti, pt ca simplu fapt ca spuneti ca au erezi nu ma convinge. Poate eu unul nu consider erezi acele invataturi. Nu sunt acele invataturi promovate si de Grudem si de Mahaney si de altii care nu sunt cesationisti? Si ei sunt tot eretici?

    Cand am spus ca acuzam invatatori de asocieri cu ereticii nu vream sa spun ca asta e un lucru mic, fara importanta, ci ca daca am fi consistenti cu propile judecati am condamna si alti invatatori pt acelas lucru. Si nu vad ca facem asta. Tim Keller ii sustine pe cei de Wilow? Dar Piper l-a avut pe Waren in ultima conferinta, nu este si el tot seeker-sensitive? Astea sunt erezi? Adica orice lucru cu care noi nu suntem de acord este o erezie? O interpretare diferita pe Apocalipsa decat cea a dumneavoastra ma face eretic? Toate invataturile din Cuvantul lui Dumnezeu au aceasi importanta? Daca diferim pe tema botezului, a mileniului, a zilei de inchinare, a modului de conducere a bisericii, etc se considera erezie? Si eu cred in dosctrina biblica a separarii, dar cred ca este la fel de gresit sa te separi pt orice lucru mic, cum e sa nu te separi atunci cand e vorba de dogme importante. Ideea e ca eu sincer nu mai stiu unde sa strag linia, si nu pun aceste intrebari ca sa fac pe desteptul. Nu stiu de cine sa ma separ si in ce conditii. Nu vreau sa fiu ca Bob Jones si sa merg cu separarea pana la gradul 3, dar in privinta lui Piper, Driscoll, Chandler, Keller, Zacharias, si multi altii care au avut tot felul de ciudatenii in predicile lor in ultimul timp sau s-au ascoiat cu tot felul de invatatori dubiosi, gen Robert Schuller (Catedrala de Cristal), eu nu stiu ce sa mai cred, pe cine sa ascult si pe cine nu. Sa nu uitam ca si MacArthur a fost cativa ani implicat intr-o controversa privind eficacitatea sangelui Domnului Isus si a fost portretizat in fel si chip de catre Bob Jones. Aici puteti vedea despre ce e vorba: http://www.spurgeon.org/~phil/articles/blood.htm

    Acum imi s[puneti ca fac o greseala cand aseman ce au facut Deer si Wimber cu ce face MacArthur si eu nu inteleg de ce. Oare Amos 3:3 si toate celelalte texte despre separare nu se aplica si aici. Daca MaArthur crede ca continuationismul este o erezie de ce nu se separa si de Piper si de Mahaney si de toti cei care inca cred ca darurile sunt pentru zilele noastre? Si daca suntem aici, ce atitudine trebuia sa avem acum fata de Keller? Si prin faptul ca el face parte din The Gospel Coalition, ce atitudine ar trebui sa avem fata de aceasta miscare? Si fata de T4G si toti cei implicati acolo? Ce atitudine ar trebui sa avem fata de Sproul, Mohler si toti ceilalti care au participat la aceasi conferinta a lui Piper in care a predicat Waren? Daca Piper acum ii apoba pe Doug Wilson, Driscoll si altii care sunt atacati de MacArthur, de ce nu se separa de el si astfel sa-i demonstreze ca „he meens business”?

    Despre diferenta intre idee si om, cred ca nu m-ati inteles. Eu nu spun ca nu ar trebui sa spunem raului rau si ca ar trebui sa fim toleranti pt ca adevarul este relativ. Nu cred asta deloc. Dar cred ca nu este normal sa-l atacati pe un om pt ce a fost inainte, sau asocierile pe care le-a avut inainte. De ce nu spuneti si de Chuch Smith ca e doar un penticostal eretic si asocierile lui cu femeiea de care ati vorbit il condamna si nu poate fi scuzat? In acelas fel nu mi-ar place sa mi se spuna ca pt ca am fost drogat eu nu am nici un canvat de spus. Sau pt ca dupa convertire am mers la o biserica care iesise din Calvery Chapel si eu sunt ca ei si de aceea asocierile ma dovedesc vinovat. Daca e ceva gresit sa mi se dovedeasca din cuvintele mele si astfel sa stiu ce am de reparat. Nu pot repara trecutul meu si nici Wimber nu poate repara trecutul sau de Quaker. Dar oare Saul devenit de curand Pavel nu era vinovat la fel pt ca era dintre farisei si a fost scolit chiar de Gamaliel, nu se vede in teologia sa urmele acestor influete care de fapt l-au format? Nu pot astfel sa il discretitez pe orice om? La asta ma refeream cand spuneam ca ar trebui sa fac o disctinctie intre ce spune omul si cine este el. Si aici as vrea sa mai spun ca distinctia asta nu este umanista, din contra cei din tabara umanista cu toleranta spun ca daca condamn o idee de fapt condamn omul, deci daca spunc a homosexualitatea este gresita, de fapt urasc homosexualii. Nu asta se spune tare si clar in America la ora actuala?

    Aici va citez si eu: „Apreciez smerenia ta. Nu te lasa dus de cunostinta fara intelepciune si fara experienta. In vremea de astazi sunt o puzderie de tineri teologi care nu au nici discernamant si nici evlavie.” Ce anume sa fac concret? La ce anume va referiti? Am doar cunostinta fara intelepciune pt ca sunt de acrd cu pozitia continuationista?

    Inchei cu cateva intrebari la care nu v-ati referit in raspunsul dumneavoastra:

    De ce nu ati spus nimic de Tozer, Ravenhill si M.L.Jones?
    De ce nu ati comentat despre afirmatia mea cu privire la soteorologia lui Chuch Smith?
    De ce nu ati raspuns cu privire la prezenta darurilor in istoria Bisericii? Pana si Clavin recunoaste ca aceste daruri pot aparea ini diferite momente in sitoria bisericii si il numea pe Luther un profet al zilelor lui.

    Cu mulr drag si respect, Madalin

    • Draga Madalin,
      In argumentatia mea despre John Wimber am facut o referire la cercetarea pe care am facut-o despre quakers: Wimber a ramas un quaker in gindire si practica pentru totdeauna. In postarea mea “O corectiva Divina…”, am aratat roadele lui Wimber printre care Toronto blessing; afinitatile lui pentru ideile lui Agnes Sanford (si Morton Kelsey) amindoi oculti in gindirea lor, reflectata in cartea lui “Power healing”.

      Tu spui ca nu te-a dezgustat botezul cu Duhul Sfant practicat de Wimber, dar daca ai citi putina literatura oculta, ceea ce nu iti doresc sa faci, o sa vezi ca folosirea expresiei “energii care se misca” peste trupul cuiva, este din domeniul acesta. Mai mult, Wimber in video clip spune ca faptul ca femeia statea cu mainile impreunate ca intru-n fel de rugaciune, avea ca urmare impiedicarea Duhului Sfant in vindecarea ei. Si daca te uiti, o sa vezi ca el ii desface mainile ca sa le tina pe langa ea, ca Duhul Sfant sa nu fie “impiedicat”. MADALIN, ASTFEL DE LUCRURI SUNT IGNORANTA TOTALA IN CE PRIVESTE OMNIPOTENTA DUHULUI SFANT, DAR MAI MULT, WIMBER VORBESTE CA UN OCULTIST.

      Ma ingrijoreaza faptul ca treci rapid peste orice dovezi strigatoare la cer, si ramai la ideea fixa ca nu vezi nici o erezie in Wimber. Sa stii , chiar nici intre penticostali nu este atita solidaritate cu asemenea fenomene.

      Imi permit sa spun in numele dragostei lui Christos ca din scrisoarea ta transpare confuzie, dar si inabilitatea ta de a urma un argument logic. Iata ce propunere am. Scrie-mi mai in amanunt cum ai ajuns la situatia de a imbratisa ideile carismatice. Spune-mi si alte lucruri sau evenimente prin care ai trecut.
      Ai participat vreodata la niste servicii cu carismatici de aceeia mai “puternici”?

      Vizionezi filme multe, printre care si unele oculte?

      Poti sa imi dai raspunsul pe emailul meu, sau poti sa dai pe blog, si din discutia aceasta sa beneficieze foarte multi. Tu decizi cum e mai bine. Pana la elucidarea acestor lucruri, nu are rost sa iti raspund la scrisoarea ta.

      Cu aceeasi dragoste in Christos,
      Paul Dan

  3. Pace frate Paul, multumesc din nou de raspuns.
    Acum am inteles mai bine la ce va referti cu privire la ereziile lui Wimber.
    Intradevar in scrisoarea mea este confuzie de aceea v-am si scris si am cerut sfaturi. Am spus ca nu vreau doar sa spun ce cred eu si sa fac pe desteptul. De aceea am intrebat cum putem azi sa facem diferenta intre cei care i-am citat eu mai sus si acesti invatatori eretici.

    Am participat chiar la inceputul credintei la cateva intalniri carismatice, nu m-au afectat, nu am crezut in ele, am devenit cesationist in urma acelor intalniri. Am colaborat cu penticostali o buna perioada de timp, dar nu am crezut in tot acel timp in darurile lor. De fapt nici acum nu prea cred ca ce se intampla intre ei este autentic. Cred ca majoritatea celor care astazi pretind ca au darurile Duhului Sfant sunt fie inselati fie inseala intentionat pe altii. Si asta o spun din cauza roadei. Duhul Sfant este sfant si te va face sfant, nu arogant, plin de tine si dispretuitor fata de cei care nu au un anumit dar. Cum am inceput sa ma schimb? Citind Biblia, in special Faptele Apostolilor si observand diferenta enorma intre crestinismul primar si cel de azi. Apoi Piper, M.L.Jones, Grudem, Tozer, Mahaney m-au ajutat sa vad ca nu trebuie sa fi un ciudat mistic cum erau multi dintre asa zisii profeti pe care i-am cunoscut eu, ci poti fi un om normal, dar folosit de Dumnezeu intr-un mod supranatural.

    Nu am televizor, deci nu ma uit la filme, foarte, foarte rar, mai vad un film pe calculator. Nu am participat la sedinte oculte si nici nu am vazut filme oculte dupa convertire. Cred ca inainte sa fi crestin nu prea ai cum sa nu te uiti la astfel de lucruri pt ca sunt toata ziua difuzate la TV. Daca astea m-ar fi afectat nu ar explica cei 4 ani de cesationism. Decat de 2 ani am inceput sa ma gandesc mai bine si la perspectiva continuationista. Un lucru interesant este parerea dumneavoastra ca daca cineva crede in continuationism este cumva implicat in ocult. Nu stiu de ce evitati sa spuneti ce facem cu toti cei care sunt teologi ortodoxi si totusi cred in darurile Duhului pt azi. De exemplu ce putem spune de conferinta Lausanne unde au participat multe nume mari ale crestinismului contemporan. Acolo putem gasi in legamantul lor urmatoarea afirmatie: „14. THE POWER OF THE HOLY SPIRIT
    We believe in the power of the Holy Spirit. The Father sent his Spirit to bear witness to his Son; without his witness ours is futile. Conviction of sin, faith in Christ, new birth and Christian growth are all his work. Further, the Holy Spirit is a missionary spirit; thus evangelism should arise spontaneously from a Spirit-filled church. A church that is not a missionary church is contradicting itself and quenching the Spirit. Worldwide evangelization will become a realistic possibility only when the Spirit renews the Church in truth and wisdom, faith, holiness, love and power. We therefore call upon all Christians to pray for such a visitation of the sovereign Spirit of God that all his fruit may appear in all his people and that all his gifts may enrich the body of Christ. Only then will the whole church become a fit instrument in his hands, that the whole earth may hear his voice.”

    De exemplu anul acesta putem vedea pe site-ul lor ce nume s-au perindat pe acolo si cine sunt vorbitorii: http://www.lausanne.org/cape-town-2010/schedule.html Oare toti acestia au vazut filme oculte sau au fost implicati in chesti ciudate?

    In 1974 cand au inceput, printre initiatori se aflau Stott, Franchis Schaeffer si multi altii. Aici puteti vedea prezentarea: http://www.youtube.com/watch?v=mZcQGYIWhR8&feature=PlayList&p=57375F90DCA561E2&index=0 Oare toti acestia au fost inselati?

    Aci avem o statistica de la John Piper din articolul: http://www.desiringgod.org/resource-library/articles/thoughts-from-lausanne-ii-in-manila
    Pe care cred ca ar fi bine sa o intelegem „22. The focus on “signs and wonders” in world evangelization was prominent. A whole track was devoted to it (where I went most of the time) and Jack Hayford led one plenary session and spoke at another. Clearly one of the major differences between Lausanne ’74 and Lausanne ’89 was the presence of large numbers of charismatics and the spirit and tone of worship in that direction. It caused quite a lot of complaints behind the scenes I’m told. Peter Wagner suggested that history may show that the most significant event of Lausanne I was not the introduction of the unreached people concept by Ralph Winter—as crucial as that has been—but rather the opening of the Lausanne movement to all the gifts of the Spirit, which the Lausanne Covenant does explicitly in Article 14. Whatever one may think, the Pentecostal/charismatic movement cannot be ignored. In 1945 there were 16 million;
    1955 – 27 million;
    1965 – 50 million;
    1975 – 97 million;
    1980 – 268 million;
    1989 – 351 million. ” ASTA ARATA INMULTIREA CELOR CARE ACUM CRED IN DARURILE DUHULUI SFANT. Daca Ar fi sa vedem cati dintre cei care sunt evanghelici cred ar fi probabil undeva la 1 din 3 evanghelici. Oare toti sunt inselati si rataciti?

    Sper ca acum m-am facut inteles mai bine. Inca astept raspunsul la intrebarile pe care le-am pus. Din nou vreau sa spun ca pun aceste intrebari nu pentru a va pune in incurcatura, ci pt ca sunt sincer interesat. Eu unul nu stiu cum sa mai inot in acest ocean de confuzie cu privire la asocierile intre diferiti invatatori biblici de azi. Daca o sa cititi articolele de mai sus o sa vedeti ca la aceste conferinte au participat si multi eretici de prima mana cum e Schuller, Yonghi Cho si multi altii.

    Cu sincer interes, Madalin

    P.S. Poate imi puteti spune aici sau in mail si ce parere aveti despre Neil Anderson si cartea sa Cel ce sfarma lanturile robiei.

    Multumesc anticipat

    • Draga frate,
      Slava Domnului ca ai inceput sa iti dai seama de problemele lui Wimber. Ultimul tau email este foarte interesant, dar nu o sa am timp sa iti raspund intr-un mod adegvat. Iti cer o favoare sa ma astepti sa raspund pe la inceputul lui Februarie.
      Am sa iti spun de ce. Azi am primit versiunea in limba Engleza a cartii lui Jack Deere “Surprised by the Power of the Spirit”, si o am si pe cea de a doua, “Surprised by the Voice of God”. Am promis cititorilor ca o sa prezint o recenzie a acestor doua carti. Deasemeni, trebuie sa postez un powerpoint presentation cu privire la Pop Culture and Rock Music, pentru a arata celor din Romania ce a dus la declinul bisericii evanghelice din America.

      Inca un lucru. Profesorul de greaca, Emanuel Contac de la ITP, a provocat pe diferiti hermeneuti de la celelalte denominatii sa prezinte cum vad ei 1 Cor. 14.
      Am sa prezint si eu punctul meu de vedere.

      Totusi iata ce am din partea Domnului pentru tine. Ia o pauza de 45 zile de la a asculta online predicatorii preferati, de a citi tot felul de literatura crestina pe internet sau in carti, si dedica-te citirii Scripturii (sper ca citesti la rind Scriptura carte dupa carte, si Vechiul si Noul Testament in acelasi timp). Da atentie partasiei fratesti, cind poti tine post, si exerseaza cu rabdare o viata de rugaciune…

      De ce spun toate aceste lucruri?

      Tu ai acumulat atitea informatii teologice si de viata crestina, incit este o disproportie in ce stie intelectul tau si cit ai crescut tu spiritual. Ai nevoie doar de Cuvint, de lucrarea Duhului Sfant, de partasie frateasca, si de reflectare, in asa fel incit sa se aseje lucrurile putin in viata ta.

      Tu esti un caz comun astazi printre tineri, de “theological overload”. Acest fenomen creaza adictie la more and more reading, and endless discussions.
      In incheiere vreau sa spun ca iti va fi foarte greu sa accepti acest challenge, dar iti spun ca am trecut pe drumul acesta si Dumnezeu m-a binecuvintat.

      Daca intri in programul acesta, da cite un semnal pe acest blog cam la 5 zile, sa stiu cum mai esti.

      Inchei aici.
      Cu apreciere,
      Pastor Paul Dan

      • Frate Paul,

        Asteptam ceea ce dumneavoastra numeati ’’powerpoint presentation cu privire la Pop Culture and Rock Music, pentru a arata celor din Romania ce a dus la declinul bisericii evanghelice din America.’’ Chiar este un subiect care framanta pe multi, iar pozitia dvs de dincolo de ocean ar fi de folos celor de dincoace de ocean care sunt ingrijorati cu privire la felul in care se inghite tot ce inseamna ’’how to do church’’. multumim.

  4. Am constatat de multe ori ca disputele asa-zis teologice sunt ‘besides the point’. De ex. suntem interesati sa avem o controversa asupra darului limbilor, dar nu cunoastem implicatiile teologice extinse ale jertfei lui Cristos. Dezbatem intens daca trebuie sa dam zeciuiala sau nu, dar nu am terminat de studiat VT. Si asa mai departe… Cat despre recunoasterea ereticilor, am ajuns sa ne orbeasca teologia asa incat ne temem sa spunem lucrurilor pe nume atunci cand lucrurile sunt clare !

Leave a Reply

