Un Roman Evanghelic nu a cazut (pe spate) in fata lui Benny Hinn

Iata istoria adevarata a fratelui Traian Chilau care nu a cazut pe spate in fata lui Benny Hinn, alt mare eretic carismatic. Fratele Traian locuieste in localitatea Curtea de Arges, Romania. El este membru la Biserica Evanghelica Romana. L-am intilnit anul trecut in Decembrie cind venise in vizita in America, si l-am interveviat ca sa aflu direct de la dansul cum s-au petrecut lucrurile.

Traian Chilau era acum doi ani in vizita la o familie in zona Sacramento, California. Acestia dezvoltasera simpatii carismatice si l-au invitat sa vada cum este la o cruciada de vindecari a lui Benny Hinn. Traian era foarte putin informat despre fenomenul carismatic sau cine este Benny Hinn. S-a dus acolo ca sa vada cu ochii lui o manifestare crestina de proportii, condusa de o personalitate iesita din comun. Cind a ajuns la locul unde se tinea cruciada, a fost surprins ca era $16.oo  intrarea. Dupa aceea toti, inclusiv el, erau verificati de bodyguards cu bastoane de detectat metale, ca la aeroport. Nu a gasit loc in sala, cu toate ca a venit devreme, si s-a dus la balcon, de unde avea o privire de ansamblu a intregii manifestari.
Dupa ce Benny Hinn a tinut predica, a invitat in fata oameni care se vedea ca au fost selectionati si care au fost pusi in linie dreapta. Apoi, el ii lovea in piept iar ei cadeau pe spate (prinsi de altii). Pentru Traian, ceea ce vedea ii s-a parut o experienta iesita din comun. Dupa incheierea episodului de pe scena, toata sala s-a ridicat in picioare. Oamenii au ridicat mainile de la cot in sus cu palmele deschise. Benny Hinn a inceput sa mearga pe aleea principala, lovind peste mana ridicata pe primul din rind. Acesta cadea peste cel de langa el, si ca la un joc de domino, tot rindul se ducea jos unii peste altii.
Cind a vazut Traian ce se intimpla, a zis ca ar vrea si el sa experimenteze lucrul acesta…sa vada e adevarat ce se intimpla sau nu. A fugit repede de la balcon, si a dat peste usiile balconului care duceau la sala, inchise si pazite de bodyguards. In Engleza putina care stia, a spus “I am pastor,” si a facut semn ca vrea sa mearga inauntru. Acestia l-au lasat. Traian a intrat, si s-a postat la un cap de rind cu mainile ca toti ceilalti, ca sa fie el,cel care primeste lovitura (de gratie 🙂 ). Benny Hinn se apropia si rindurile cadeau unele dupa altele. Traian a zis o rugaciune ceva de felul acesta: “Doamne Isuse, eu nu stiu ce este asta. Pazeste-ma Tu. Sangele Tau sa fie peste mine.” Benny Hinn a venit cu intreaga lui suita si l-a lovit puternic peste antebrat. Lovitura a fost puternica, nu a cazut, l-a durut mana, dar nu a simntit nimic altceva. In consecinta, tot rindul lui Traian Chilau a ramas in picioare. Benny Hinn si-a continuat mersul spre spatele salii, dand jos toate rindurile. Cind s-a intors, Traian si rindul lui erau tot in picioare, si cu mainile pregatite pentru o noua incercare. Traian i-a zis in Romaneste (ca nu stia bine Engleza): “Mai incearca-ma odata.” Bineinteles, Benny Hinn nu a mai incercat, si s-a dus inapoi la scena, iar Traian s-a dus repede sus la balcon ca Romanii care l-au invitat sa ii traduca ce mai spunea Benny Hinn.

Concluzie:
Iata deci o intimplare adevarata care dovedeste ca oamenii sinceri dar insuficient documentati, chiar daca ajung in situatii din acestea de circ carismatic, nu cad pe spate asa cum au cazut Strajerii. Ce s-a intimplat cu Strajerii este o combinatie de conditionare psihologica, manipulare in masa, si puterile oculte ale apostatului Chris Oyakhilome.
O invatatura care poate fi trasa de aici este urmatoarea: daca se intimpla sa ajungi in vizita la o biserica, si pastorul local sau un alt mare important vizitator iti cere sa faci lucruri impreuna cu intreaga sala, care tu nu ai convingerea ca sunt bune, chiar daca apari ridicol, nu le face! Pastreaza-ti demnitatea de copil a lui Dumnezeu, si demnitatea de om. Tu nu esti subiectul unei conditionari psihologice si nici a manipularii in masa. Daca ai inteles aceste lucruri, vei evita  “Strajerii”, carsimatismul, sau literatura carsimatica.

Traian Chilau lucreaza cu orfani in Curtea de Argesi si cu cei mai saraci oameni din jurul localitatii lui. Orfanii cu care el lucreaza stiu zeci de versete pe de rost, si sunt o marturie pentru credinciosii necredinciosi. Cine vrea sa il contacteze pe fratele Traian, iata emailul lui: tranelachilau@yahoo.com
Cine vrea sa ajute orfanii aceia cu lucruri necesare igienei, mancare sau dulcuri, o poate face.
Fratele Traian a fost persecutat de Securitate in regimul trecut. El a scris pe scurt povestea lui pe care o aveti aici:

Umbland_pe_drumul_credintei (PDF)

Umbland pe drumul credintei (Word)

English version:

Walking_in_the_Way_of_Faith (PDF)

Istoria lui te va umple de lacrimi, dar vei si ride de nonshalanta lui. Vei vedea o experienta autentica cu Dumnezeu.

15 thoughts on “Un Roman Evanghelic nu a cazut (pe spate) in fata lui Benny Hinn

  1. Il cunosc personal de domnul Traian Chilau. Istoria este credibila.

    De fapt eu insumi provin din BER ca dumneavoastra de altfel… Zic provin ca nu mai frecventez de cand m-am umplut de sila de trairea ipocrita a celor de acolo care una zic si alta fac… 😦 😦 😦
    Mai ales pretentia de a sustine ca sunt Copii lui Dumnezeu cand traiesc comparabil cu cei din lume a umplut paharul… 😦 😦 😦
    Daca mai frecventam acea biserica singura rugaciune pe care as fi putut sa o fac ar fi fost comparabila cu ce spun martirii in Apocalipsa 6:10… 😦 😦 😦
    Nu toti (cunosc cazuri de Copii adevarati de Dumnezeu acolo) dar destui 😦

    • Pomisor, n-am stiut ca provii de la BER. Cred ca mai sunt si alte motive care pe tine te-au facut sa pleci de acolo. A spune ca ei se aseamana atit de mult cu lumea ca pe tine te-a determinat sa pleci, imi pare rau, dar este subiectiv.
      Daca cei din Carol Davila sunt asa de lumesti, ce sa mai zicem de celelalte culte evanghelice? BER a ramas totusi cea mai conservatoare miscare evanghelica in Romania. Singurul lucru in care sunt de acord cu tine este ca a fost un grup de tineri care au format o biserica emergenta dar care s-au despartit de cei din Carol Davila. Tu unde mergi acuma? Si ce convingeri ai?
      Apropo, daca tot a venit vorba de biserici emergente, am auzit ca la Constanta la biserica Baptista nr. 2 s-a intimplat un fenomen similar. Trebuie verificat. Nu pot sa spun asta cu certitudine. Daca stii ceva, comunica pe blog, dar lucruri verificate.

  2. Bine atunci va spun adevaratul motiv: Am dorit sa ma casatoresc cu o fata de acolo stiind ca este voia lui Dumnezeu acest lucru avand confirmarea din partea Lui si ea s-a casatorit cu un altul fix in aceeasi zi din luna cu ziua mea de nastere (cum de nu a gasit alta????) pe motiv ca ea face ce ii place ei…
    Apoi multa barfa complet neintemeiata la adresa mea care a cauzat o racire a legaturilor mele cu cei de pe acolo.
    Acesta este adevaratul motiv. Desi eu frecventam BER-ul ca si parinti mei inca din copilarie. Acum nu mai frecventez nici o biserica in schimb imi dau silintele sa traiesc in ascultare de Dumnezeu. Convingerile mi le-am pastrat si se pot vedea din toate comentariile mele de pe bloguri.
    Am auzit de acele schimbari dar nu stiu nimic concret si actual.

    • Pomisor,
      Apreciez curajul tau de a dezvalui adevartul motiv al plecarii tale de al B.E.R. Asemenea intimplari sunt comune tuturor bisericilor. Important este cum iesi din situatia asta. Am tinut un seminar despre prietenie, logodna, casatorie cind earm in Bucuresti in 2002. Spuneam atunci ca orce insucces in a te casatori este un pas inainte spre casatorie, cind iei insuccesul din mana lui Dumnezeu.

      Te cred ca iti dai toate silintele sa traiesti in ascultare de Dumnezeu dar nu ve-i putea in afara partasiei cu o biserica locala (biblica). Să ţinem fără şovăire la mărturisirea nădejdii noastre, căci credincios este Cel ce a făcut făgăduinţa. Să veghem unii asupra altora, ca să ne îndemnăm la dragoste şi la fapte bune.
      Să nu părăsim adunarea noastră, cum au unii obicei; ci să ne îndemnăm unii pe alţii, şi cu atît mai mult, cu cît vedeţi că ziua se apropie (Evrei 10:23-35).
      Exista astazi pericolul ca sa se inlocuiasca partasia in Biserica cu “Biserica” pe cyberspace. Nu se poate creste spiritual in acest fel.

      As vrea sa-ti sugerez ca sa ierti pe deplin pe acea fata cit si pe cei care te-au birfit ca sa fii liber. In limbajul original “a ierta” inseamna “a elibera” . (aphiemi, means “to send away.” It is used approximately 150 times in the New Testament, and is found almost exclusively in the gospels). Elibereaza-te complet de orce resentiment ca sa te poti casatori.

      Pastor Paul Dan

  3. Multumesc domnule Overseas. Am intrat acum ca abia acum am avut suficient timp pentru scris.
    Domnule pastor Dan de peste un an de cand s-au intamplat aceste evenimente incerc sa ies din aceasta situatie. Experimentand ce inseamna cultivarea resentimentelor am renuntat la acest lucru ca oricum nu ducea la nimic bun, in schimb m-am separat fizic si mental de cei care m-au ranit. Nu pot sa consider “frate” pe cineva care dupa faptele pe care le face dovedeste ca are alt Tata decat am eu… De aceea am actionat pe cateva directii pentru a evita repetarea unor evenimente asemanatoare:

    1) Mai intai pentru acea fata (care din mare nefericire este doar un exponent al unei intregi populatii de fete care gandesc identic 😦 si ce spun pentru ea este valabil pentru toate) nu tin pentru ea resentimente in schimb este trecuta pe lista neagra a cerului adica nu va putea fi iertata desi nu port eu evidenta pentru ea. Mai exact o iertare nu se ofera de dragul de a fi oferita ci in anumite circumstante de regula in vederea corectarii. In cazul ei va fi dezlegata (iertata) si reabilitata doar cand toate conditiile urmatoare vor fi indeplinite intr-un mod verificabil si va fi fost deja verificat:
    a) – a invatat ierarhia de autoritate stabilita de Dumnezeu;
    b) – a invatat ca a fost creata pentru a fi “AJUTOR POTRIVIT” si nu cap sau nenorocire potrivita;
    c) – a invatat ca trebuie sa conduca ea trupul ei, nu invers;
    d) – a invatat ca trebuie sa traiasca drept cu ceilalti oameni.
    Fara indeplinirea acestor conditii o iertare din partea mea oricum nu i-ar folosi la absolut nimic, ca in cele mai bune conditii nu va face decat sa repete istoria. Eu nu ma mai ocup de ea dar fara aceste lucruri, in cer nu va putea locui cu mine, ne excludem reciproc de acolo…

    2) In al doilea rand datorita inflatiei prea ridicate in folosirea etichetelor religioase si a numelui lui Dumnezeu in mod nejustificat rezultatul a fost ca nu mai au valoare… Pentru a isi recapata valoare Dumnezeu va face destul de repede o examinare severa a tuturor celor care folosesc aceste nume si va restabili valoarea lor prin dreapta judecata.

    3) In ultimul rand adica in ce ma priveste pe mine eu raman in ascultare de Dumnezeu si ma voi alatura unei biserici peste o perioada de timp dupa ce Dumnezeu va fi facut examinarea si evaluarea absolut necesara.

    • Pomisor,
      Scuza-ma ca iti raspund mai tirziu la comentariul tau. Cind m-am referit la faptul ca sa ierti pe acea tinara, si ti-am dat ca referinta, ca iertarea inseamna a lasa sa plece din viata ta persoana care te-a ranit, am avut in vedere strict interesele tale, si anume, protejarea ta de o viata de resentimente si pregatirea ta pentru casatorie. Si in viata de casatorie cu partenerul perfect apar diferente de opinii asa de puternice incit este nevoie sa exersezi o gramada de iertare reciproca.
      Deasemeni, refacerea ta cea mai rapida se face in cadrul familiei lui Dumnezeu (biserica). Vei fi surprins cum Dumnezeu v-a aduce in jurul tau frati care te vor zidi, te vor mangia, te vor sfatui.
      Nu amina re-integrarea ta rapida in biserica.

      Atit am vrut sa spun.

      Pastor Paul Dan

  4. şi eu sunt membru îm Carol Davila. Domnul să aibe milă de noi. Viaţa de credinţă este problema, pentru că teologia pe care o avem la nivel de minte nu coboară la inimă să ne schimbe viaţa! Din această cauză biserica este lipsită de viaţă şi sunt problemele care sunt. Tineri dezorientaţi, fără siguranţă, iar cei mai în vărstă, intraţi pe un făgaş al tradiţiei, legalismului şi rutinei înfiorător de grav, cu mărturii slabe pentru generaţia de tineri.
    Avem nevoie de smerenie, tot mai multă smerenie, şi tot odată să cerem credinţă, crezând adevărurile Scripturii, Duhul Sfânt poate transforma viaţa noastră, poate transforma Cuvântul în râuri de apă vie. Dar Duhul este stins datorită mândriei şi necredinţei noastre.
    Doamne ai milă!

    • Nu banuiam ca esti tot din Carol Davila. Apreciez ravna ta pentru sfintenie si sinceritatea ta in relatia cu Dumnezeu. Pe de alta parte, probabil ne-intentionat ai intrat sub influente Penticostale cind te referi la nasterea din nou ca fiind diferita de botezul cu Duhul Sfant. Inainte de Cinzecime nimeni nu a fost nascut din nou. In Ev. dupa Ioan cap. 7:39 zice: Căci Duhul Sfînt încă nu fusese dat, fiindcă Isus nu fusese încă proslăvit. Deci la Cinzecime, botezul cu Duhul Sfant inseamna nasterea din nou Fa. 1:5 si 2:4.
      In ce priveste anumite situati negative ale bisericii din Carol Davila, lucrul acesta este o realitate, dar nu la nivelul de a fi Duhul Sfant stins. Stiu precis ca exista o vie activitate de rugaciune cu raspunsuri deosebite acolo. Fara indoiala suntem in zilele din urma, si apostazia e prezenta in toate bisericile. Crezi oare ca la bisericile Penticostale e mai multa prezenta a Duhului Sfant, sau smerenie?
      Oricum, cum ai spus, Domnul sa ne ajute pe toti sa ne umilim inaintea Lui.

      Paul Dan

      • Să fiu sincer cu dumneavoastră, nu am nici un fel de legături cu biserica Penticostală, nici măcar prieteni sau persoane cu care să am părtăşie şi care ar putea să mă influenţeze în vreun fel. De două ori am fost la o adunare penticostală, odată în urmă cu 6 ani, şi odată anul acesta (în vizită). Convingerile pe care le am sunt din studiul personal, şi călăuzirea în înţelegerea Cuvântului pe care o dă Duhul, în special după ce am fost umplut cu Duhul Sfânt (Ioan 14:26, 16:13, 1Ioan2:20,27)
        Înainte de cinzecime ucenicii erau credincioşi evident, Domnul Isus se roagă pentru ei, cei pe care i-a primit de la Tatăl, Ioan 17. Dacă ar fi să mergem pe această înţelegere a dvs, tâlharul de pe cruce nu ar avea nicio şansă.
        Deci, dacă privim contextul versetelor amintite de dvs. Ioan 7:39, Fapte 1:4, Duhul Sfânt avea rolul de a da putere uceniciolor de a fi martori în Ierusalim … şi până la marginile pământului. Din inima lor vor curge râuri de apă vie. Nu aveţi cum să afirmaţi că ei nu au fost creştini.
        Şi un exemplu concret (dintre multe altele din Scriptură, şi din experienţa mea şi a altor credincioşi), de după cinzecime care arată contrariul expunerii dumneavoastră: Fapte 8:5.
        Filip evanghelistul, credincios născut din nou, botezat cu Duhul Sfânt, vesteşte Evanghelia la Samaria. Oamenii au crezut , (v12, 13) – învăţătura creştină, adevărată, nu a lui Ioan), sunt şi botezaţi (nu putea să îi boteze în Numele Domnului Isus, fără să fie creştini).
        Apoi, după ceva timp, v14, apostolii aud despre lucrarea de evanghelizare de la Samaria, şi trimit pe Petru şi Ioan. Aceşti oameni erau deja credincioşi, au fost botezaţi în Numele Domnului Isus pentru că au crezut în jertfa Lui, dar totuşi nu erau botezaţi cu Duhul Sfânt. Cred că erau , cum am auzit o expresie pe la noi  (adăpaţi cu Duhul Sfânt de la cinzecime, aşa se spune pe aici prin mediul nostru, şi în Felix am auzit asta, toată Biserica, de 2000 de ani în coace este adăpată de la cinzecime, nu mai există botez cu Duhul Sfânt). Dar iată, trecuse ceva timp de la cinzecime, şi totuşi credincioşii din Samaria sunt botezaţi ulterior cu Duhul Sfânt. Să nu mai zic şi despre începutul bisericii din Efes, şi alte exemple. Dar sunt şi exemple când botezul cu Duhul Sfânt este simultan cu primirea credinţei (Fapte 10).
        Ceea ce poate nu aţi înţeles este că botezul cu Duhul Sfânt nu este lucrarea Duhlui Sfânt, ci a Domnului Isus: Matei 3:11, Ioan 1:26,33, 1 Cor 12:13, dar Hristos este acela care face această lucrare. Lucrarea Duhului Sfânt este de a naşte din nou, ilumina, cerceta, etc.
        Domnul Isus se roagă în Ioan 17 şi pentru cei care vor crede. Petru, în cuvântarea din Fapte 2:38,39, spune că această făgăduinţă a darului Duhului Sfânt este şi pentru toţi cei ce sunt departe acum. Iar în Romani 8:29 Dumnezeu ne-a predestinat să fim asemenea Fiului Său. Iar Duhul Sfânt este cel care face această lucrare.
        Sincer, nu am căutat acest lucru, dar credeam. Domnul Isus s-a îndurat de mine şi m-a binecuvântat. Nu mai puteam trăii prin propriile forţe, ci aveam nevoie de puterea Lui, de a trăi aşa cum vrea El. Am văzut puterea Lui, biruinţa asupra păcatului, eliberare şi apropiere tot mai multă de El. Ceea ce nu aveam înainte. Poate vă gândiţi, hmm.. nu ai fost convertit. Sunt născut în familie de credincioşi din neam în neam , m-am predat Domnului cu adevărat cu mulţi ani în urmă. Am căutat Faţa Lui cu sinceitate şi am căutat să am inima curată şi să fiu mărturie pentru cei din jur. Am o soţie deosebită, din aceeaşi adunare, credincioasă. Dar după ce am experimentat umplerea cu Duhul Sfânt în urmă cu un an, viaţa mea s-a schimbat extraordinar, şi nu numai a mea, a familiei mele, şi a unora din jurul meu. Şi aş putea să vă povestesc multe, dar nu asta contează. Singurul lucru care contează este că m-a apropiat de El. Îl iubesc tot mai mult pe Domnul Isus şi Îl aştept cu drag!
        Nu ştiu dacă pentru dumneavoastră este o doctrină bună, dar în dreptul meu ştiu ceea ce ştiu.
        Nu am zis că în alte adunări este mai bine, sau că la noi este cel mai grav. Mă rog ca Domnul să lucreze în continuare în adunarea noastră cu şi mai multă putere, şi nu voi pleca niciodată în altă parte, ci mă voi ruga pentru trezirea noaastră şi a ţării noastre. Domnul să se îndure şi să ne smerească. Ai milă Doamne!

      • Daca ceea ce spuneti este adevarat, experienta dumneavoastra eu o definesc ca fiind inceputul de traire in ascultare de un duh. Pana in acel moment ati trait prin puterea carnii indeplinind de unul singur cerintele impuse de Lege (Romani 7).
        Totusi pentru a fi sigur ca duhul de care ascultati este Duhul Sfant si nu un alt fel de duh eu as dori sa verificati urmatoarele lucruri:
        – atitudinea fata de minciuna. Duhul Sfant nu minte absolut niciodata si nici nu induce in eroare fiind Duhul Adevarului: Ioan 16:13;
        – atitudinea fata de autoritati. Duhul Sfant este impotriva revoltelor intotdeauna: Romani 13:1.
        (Mai sunt inca 2 teste: atitudinea fata de mandrie (ce faceti daca sunteti umilit) si atitudinea fata de bani (lucrurile materiale, ce reactie aveti cand pierdeti lucruri materiale) care de asemenea trebuiesc trecute.)
        Daca treceti bine aceste verificari atunci da duhul de care ascultati este Duhul Sfant. Daca nu… pocainta (schimbare completa a modului de a gandi) si revenire la ascultarea minutioasa de Lege… urmand dupa curatie sa cautati sa ascultati de adevaratul Duh Sfant.

        Trebuie avuta foarte mare atentie cand intrii pe terenul spiritual. Pentru a nu cadea victima unui duh demonic trebuie sa fi pregatit bine teoretic (principiile Duhului Sfant trebuiesc stiute din biblie) si practic (printr-o viata curata) sa le deosebesti…

    • Domnule Holyrevival gresiti mult.
      Desi am plecat din Carol nu pot sa nu apreciez totusi punctele tari pe care le are la capitolu doctrina, care este una foarte buna. Problemele nu sunt de doctrina ci … ca nu se aplica …
      Sa luam pe rand mesajul dumneavoastra sa va arat unde gresiti:

      @”pentru că teologia pe care o avem la nivel de minte nu coboară la inimă să ne schimbe viaţa!”
      Corect! Dar cine doriti sa faca aceasta coborare? Dumnezeu? El nu o va face ca nu a facut-o nici in istorie! Daca fiecare in parte in dreptul lui nu aplica ceea ce stie cum ati dori sa aduca in inima ceea ce stiti in minte? Un meteorit ar fi o solutie? 😉 Nu, fiecare sa puna in practica ce stie teoretic foarte bine! Aplicare concreta: biserica din Carol este inconjurata de strazi, cati dintre cei care o frecventeaza trec pe zebra sau pe verde la semafor???

      Faptul ca batranii sunt conservatori este un lucru bun nu grav. Ideea ca batranii nu mai sunt buni ca sunt conservatori imi aduce aminte de Kmerii rosi… Ei nu au marturie tocmai pentru ca au trait cum traiesc tinerii astazi: dribland cat au putut legea nu pentru ca au fost legalisti. Acum incearca sa mai corecteze putin avand o experienta mai bogata…

      Credinta fara fapte este moarta. Stau si ma intreb filozofic: “Cat de mult trebuie sa crezi o minciuna ca sa devina adevar?” Credinta este un termen care trebuie inteles ca “incredere”. Daca ai incredere in Dumnezeu Il asculti daca nu te increzi in El nu Il asculti. Este atat de simplu…

      Duhul Sfant este foarte departe de ideea de a fi un fel de putere magica ce transforma peste noapte gunoaiele din viata noastra in perle si cununi. El este o PERSOANA la fel cum sunt si eu si cum sunteti si dumneavoastra. El … da indicatii si arata ce trebuie facut… Daca nu Ii ascultati soapta Lui (Atentie ca trebuie sa o recunoasteti ca sunt multe voci!!!) ce minuni doriti sa vedeti? El pleaca de acolo de unde nu este ascultat… A fi plin de Duhul Sfant nu inseamna nimic mai mult decat a fi in ascultare deplina de El… Atunci veti putea avea si rugaciuni ascultate si viata va avea sens. Il veti simti pe Dumnezeu aproape si asta va va fi busola si scut.

      • Domnul Isus spunea: Vă rătăciţi! Pentru că nu cunoaşteţi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.
        Să ne gândim la o cale ferată, şi la o locomotivă cu aburi. Scripturile sunt ca sinele de cale ferată, dreaptă, care de duce de la o destinaţie la alta. Locomotiva-individul, sau biserica. Aburul este puterea lui Dumnezeu. Dacă eşti cu locomotiva pe şine, şi nu ai aburi, nu te deplasezi. Dacă aburi, dar nu ai şine, la fel, poţi să faci zgomot cât oi vrea, dar tot acolo eşti. Călătoria noastră este cam aşa: plecăm din punctul A (asemeni celui rău, fii ai neascultării, vrăjmaşi ai lui Dumnezeu), şi să ajungem în punctul B – asemenea Fiului lui Dumnezeu (Romani 8:29). Dumnezeu nu ne-a salvat doar ca să ne ducă în cer, vezi în Romani 8:29 care este gândul lui Dumnezeu. Aşa că prin propriile forţe niciodată nu o să reuşeşti să dai jos doctrina din minte în inimă, şi nici să o transformi în inima ta în râuri de apă vie, nici să nu mai trăieşti tu ci Hristos să trăiască în tine, nici să trăieşti aşa cum a trăit Domnul Isus (1Ioan2:6) şi nici să ajungi asemenea Fiului lui Dumnezeu. Aşa că dragul meu ai nevoie de puterea lui Dumnezeu, care este Duhul Sfânt.
        Aşa este şi biserica din CD, are şine, dar le lustruiesc în fiecare an, pentru că lispeşte puterea lui Dumnezeu.
        Vezi tu, doctrina este ca un trup să zicem, din punct de vedere fizic. Poţi să ai un trup întreg cu toate membrele şi organele inclusiv inima, dar fără viaţă. Ei bine, prefer să am un trup fără un deget sau chiar fără o mână, dar să am viaţă!!!!!!! Poţi să ai toate doctrinele corecte şi cele mai bune, dar dacă nu ai puterea lui Dumnezeu care să facă lucrarea pe care am încercat să o expun mai sus, degeaba!
        Domnul să ne smerească!

      • Asemanarea data de dumneavoastra nu este corecta: toti oamenii vii au puterea sa traiasca asa cum doresc sa traiasca deoarece Dumnezeu ofera in mod natural aceasta putere. Deci problema in realitate este ca de fapt cu aburul dat de Dumnezeu (care concret este: viata, resurse, timp) oamenii care traiesc carnal il folosesc in alte directii decat cele pe care Dumnezeu le cere… si adevarul nu este ca nu ar avea putere. O au dar o folosesc gresit.

        Duhul Sfant repet: NU este o putere. Este o PERSOANA. Daca ma incred in Cuvantul lui Dumnezeu (pentru ca Duhul Sfant nu se contrazice pe El insusi deci nu va spune sfaturi care sa fie deosebite de principiile care le avem in Biblie), voi asculta ceea ce El iti spune si voi reusi astfel sa strabat acea distanta A – B.

        Sa verificam concret: Cine in fiecare secunda a vietii mele constiente ordona trupului meu sa faca ceea ce face? Nu vointa mea? Tocmai de aceea sunt si responsabil de tot ce fac. Dar vointa mea alege din variantele (vizualizate sub forma de ganduri) pe care le are la dispozitie. Aceste ganduri origineaza in mai multe surse: carnea (trupul nostru, instinctele noastre), diferite duhuri (mai rar) si Duhul Sfant. Analizand fiecare voce se poate vedea sursa de origine. Acum tot ce ramane este sa asculti vocea Duhului Sfant. Si aceste alegeri de a asculta de cineva se fac in fiecare secunda de viata in cazul tuturor oamenilor. Aici oamenii nu pot fi independenti nici macar o fractiune de secunda. Pentru ca orice vorba si fapta are la baza o decizie de a asculta de gandul generat de o anumita sursa. Decizie bazata pe increderea pe care o are respectivul om in sursa respectiva.

        Alt aspect este ca Duhul Sfant fiind o persoana este putin gelos… Nu poti asculta cand de carne, cand de El… El si carnea impreuna cu duhurile straine sunt in razboi pe viata si moarte. Ascultand de El urmarea imediata va fi ca interesele carnii vor avea de suferit si reciproca este valabila asa ca nu poti pendula prea mult sa asculti cand de El, cand de carne. Si insumand pe o perioada mai lunga deciziile de ascultare vei avea roadele sursei care a stat in spatele gandurilor ascultate.

        Este adevarat ca fiind o persoana a dumnezeirii Duhul Sfant are putere divina dar niciodata nu trece peste vointa celui care asculta de El.

        Problemele crestinilor rezulta din faptul ca nu asculta si nu asculta pentru ca nu se incred in Dumnezeu, desi Dumnezeu ofera tot ce este necesar pentru o viata biruitoare.

Leave a Reply

