Trezire spirituala prin Manifestul pentru Pocainta

Trezirea spirituala e lucrarea Duhului Sfant. Ea apare cind credinciosul asculta indemnul Duhului prin Cuvint, in ce priveste abandonarea pacatului, a lucrurilor lumesti, si a mijloacelor de intinare moderna. Domnul a folosit Manifestul pentru Pocainta pentru trezirea a mai multor persoane. Iata doua marturii mai jos. Trezirea spirituala nu are nimic de aface cu miscarea “Strajerii”, care promoveaza carismatismul si evanghelia falsa a prosperitatii. Circul, nerusinarea, si abuzul carismatic este o caricatura a trezirii spirituale. Oricine se alipeste tare de Domnul, si abandoneaza radical pacatul is lumea, va avea parte de trezire spirituala. Domnul sa ajute pe cit mai multi la aceasta!

Pastor Paul Dan

p.s.  Un lider evanghelic din Romania, s-a opus distribuirii Manifestului pentru Pocainta la conferinta de tineret a denominatiunii din care facea parte. Dupa o perioada de timp, o parte din tineret s-au despartit de restul bisericilor, si au format propia lor biserica liberala. Poate folosirea Manifestului pentru Pocainta ar fi prevenit ca sa se intimple acest lucru. Indemn ca Manifestul pentru Pocainta sa fie dat la intilnirile de tineret din biserica, cit si la conferinte.

Marturia lui Alex Palade – Lucrator cu Alege Viata din Brasov:

Alex Palade- Alege Viata, Brasov (PDF)


Marturia Sorei Irina Nistor din Arad:

Irina Nistor- Arad (PDF)

 

9 thoughts on “Trezire spirituala prin Manifestul pentru Pocainta

  1. Lucrurile sunt clare, atat in Manifestul pentru pocainta,
    cat si in marturiile celor doi frati. Asa cum spunea
    Domnul Isus, cine citeste, sa ia aminte (sa ia aminte
    sa implineasca).

    Adaug o rugaciune de pocainta (autor anonim) care
    trebuie sa fie a fiecaruia dintre noi in fiecare zi. Caci
    daca nu ne mai este teama de Domnul si nu ne mai
    putem pocai, suntem deja pe calea cea larga, al carei
    capat este iadul.

    RUGACIUNE

    PREABUNULE DOAMNE SI TATA CERESC! TU AI ASEZAT
    INLAUNTRUL MEU UN TRIBUNAL, O JUDECATORIE CARE
    MA MUSTRA CAND PACATUIESC SI MA LAUDA CAND
    FAC VOIA TA. ACEST TRIBUNAL ESTE CUNOSTINTA
    BINELUI SI RAULUI. INSA PACATUL SI PACATUIREA,
    INCETUL CU INCETUL, INABUSA GLASUL ACESTUI
    TRIBUNAL…

    AJUTA-MA, DOAMNE, SA-MI POT PASTRA ACEASTA
    JUDECATORIE TREAZA SI LUCRATOARE. DUHULE SFINTE,
    TREZITORULE AL PACATOSILOR, TREZESTE IN MINE
    NEINCETAT CUNOSTINTA PACATULUI. TREZESTE IN
    MINE O INFRICOSATA MUSTRARE SUFLETEASCA PENTRU
    PACATE. AJUTA-MA SA SIMT ACEASTA MUSTRARE
    SUFLETEASCA PANA CAND SUNT IN VIATA.

    CACI TREZIREA DIN CEALALTA LUME NU-MI MAI POATE
    AJUTA LA NIMIC, CI EA IMI VA FI DE PEDEAPSA SI OSANDA
    VESNICA. AJUTA-MI, DUHULE SFINTE, SA MA TREZESC
    DIN PACATE IN ACEASTA VIATA, CA SA SCAP DE
    INFRICOSATA MUSTRARE SI PEDEAPSA SUFLETEASCA
    DIN CEALALTA.

    AMIN.

  2. Mai este un aspect care favorizeaza aplecarea tinerilor catre lucrurile din lume. Mi-e greu sa-l formulez, deoarece ma pune in pericolul de a ma crede superior sau mai intelept decat alti frati, totusi… Este vorba de lipsa de umor, creativitate si spontaneitate a crestinilor, in Domnul. In general, crestinii nu se simt incurajati sa-si creeze ‘lumea lor’, o varianta sfanta a tentatiilor acestei lumi. Nu vorbesc aici ca Biserica ar trebui sa devina un centru de distractie, ci de seninatatea, pacea si bucuria care trebuie sa patrunda toata viata crestina. De prea multe ori, mediul crestin te intampina cu o limba de lemn in loc de cuvinte drese cu sare, cu incrancenare in loc de o abordare inteleapta si cu plictiseala in loc de viziunea unei vieti pline in Domnul.

  3. As vrea sa intreb, de ce nu are voie o sora sa mustre un frate?
    O femeie nu are voie sa vorbeasca in Adunare; nu are voe sa invete in adunare.
    Adica daca pacatuieste careva, ne uitam daca e de gen feminin sau masculin?
    Nu cred.
    Cu implinirea o ducem mai prost; sa ne ajute Domnul sa inplinim si noi si cei care vor citi acestt manifest.
    Tineretul bisericilor se adunan ca la un Club mai select, unde nu se bea, nu se injura; nu se fumeaza;
    episcopul ortodox de Cransebes a spus ca bisericile s-au tarnsformat in niste cluburi;
    desigur ca nu vorbea de cele ortodoxe;
    acolo nu se face decit slujba: nimeni nu ride, nu face glume de la Altar.
    Este un amestec de lumesc in programul bisericilor care trebuie intrerupt brusc de la radacina.
    Cind am fost in lume am dansat rock si tot ce vrei; pentru mine care m0am intors la Domnul din lume, rockul a fost din start ceva gresit, ceva pacatos;
    la noi i casa nu exista Tv de vreo 13 ani sau mai mult chiar, pentru ca baiatul meu ortodox a zis:scoate pe telesatana din casa.
    Nu mi-a fost greu pentru cavdeja incepusem sa ma rog pentru a -mi arta Domnul daca e bine sau rau a-l avea in casa.
    Ma bucur pentru Irina; iar marturia ei arata profunzime si intelepciune si ar trebui facuta publica.
    Este o schimbare serioasa si sanatoasa.
    Ma bucur pentru fartii care ne poarta de grija;
    Domnul sa va binecuvinteze intreaga familie cu har de sus, pe fratele Cornelius Tica la fel, cit si pe ceilalti frati care ne ajuta sa “ne trezim”
    O mare-mare raspundere o au toti pastorii din Romania sa ia taurul de oarne,
    numai o nuielusa nu e suficient, e necesara o schimbare in adincime;
    o ruptura brusca cu cele pagine.
    Mult har si pace sfinta!

  4. Elisa aprecies sinceritatea cu care te-ai adresat. Am sa incerc a raspunde la intrebare “de ce nu are voie o sora sa mustre un frate?”. Intrebarea este foarte generala. In primul rind Biblia ne invata ca se poate acest lucru daca fapta rea (pacatul)a fost a unui frate impotriva unei surori. Potrivit lui Matei 18v15 sora are dreptul( chiar obligatia potrivit cuvintului “du-te”) s-o faca si doar in acest caz. Nu spune ca sora sa trimita pe sotul ei sa-l mustre pe cel vinovat. (Asta nu insemneaza ca sora sa mearga singura la acel frate acasa). Si in nici un caz nu va mustra pe un frate pentru ceva care n-a gresit(pacatuit) impotriva ei.
    Si fiindca tot sintem la subiectul “mustrare” as sublinia un lucru si anume; “ai cistigat pe fratele tau”. Prea putin se pune accent pe aceasta latura a aplicarii acestui verset. Am inteles ca ai copii sau cel putin unul. Nu-i asa ca niciodata nu ti-ai mustrat copilul,iar dupa aceea ai terminat-o cu el pe totdeauna?. Mustrarea a avut rolul sa-l corecteze pe copil si nicidecum sa-l indeparteze de tine.
    Poate n-ar fi rau daca ar stii romanii ca in Biblia King James acest verset suna putin diferit :” du-te la fratele tau si fa-i de cunoscut ce a gresit fata de tine”. Aceasta indicind mai mult spre o conversatie in dragoste in vederea mentinerii unei legaturi in iubirea Domnuli Isus si nu atit sensul pe care noi il cunoastem din editia Cornilescu si anume acela de-ai “trage o sapuneala “pe cinste,iar dupa aceea l-ai catalogat si nici mina nu mai dai cu el(cum prea adesea se intimpla).
    Si daca vrei am sa-ti mai spun un lucru si anume ca acest pasaj are titlul IERTAREA GRESELILOR .Probabil ca cei care au adaugat ulterior aceste titluri au bagat de sema intrebarea lui Petru din v 21-“de cite ori sa iert pe fratele…..
    Desii Domnul Isus n-a folosit de loc cuvintul” iertare” dela v15 la 20,totusi in continuare,pina la terminarea capitolului,tema dezbatuta de Domnul Isus este despre iertare. Iar in final este un avertisment extrem de serios impotriva celor care au fost iertati,dar dela ei nu trece mai departe iertarea.
    Cine a inteles foarte bine Matei 18;15-35 si-l aplica in viata lui,acela umbla totdeauna pe “pasuni verzi si la ape de odihna” si nu are de ce se teme inziua judecatii.
    In Sfiinta Scriptura eu vad foarte limpede domeniile de autoritate pe care Dumnezeu le-a rinduit in Biserica Lui. Doar un exemplu as da si anume ca dupa ce fiica noastra s-a casatorit eu,desii tatal ei,NICIODATA n-am mai corectat-o in vre-o priviinta.Crez ca n-a fost cazul? Ba da,a fost,dar eu stiu ca dupa casatoria nu mai este sub autoritatea mea ci a sotului ei. Deci nu mai am dreptul inaintea lui Dumnezeu sa “indrept” ceva la ea. Sotul are dreptul si mai ales obligatia de-a o face. Si,vai Doamne,multi barbati sint atit de iresponsabili la acest capitol.Ori,unii in extrema cealalta,niste “brute” din cale afara de insensibili si neiubitori cind este vorba de “indreptat”ceva.
    Dar,dupa cum vezi m-am inins si se pare ca am plecat dela tematica comentariilor. Imi cer scuze.Poate cumva sa comunicam in particular caci sint tare multe de vorbit in priviinta relatiilor de tot felul. Domnul cu tine.

    • Emanuel, acum am vazut raspunsul,
      eu ma refer la greselile facute impotriva lui Dumnezeu;
      pentru cine a gresit fata de mine…nu ma prea intereseaza, o iau ca din partea Domnului; daca e un prliej a spune lucrurilor pe nume, o fac, daca nu, il las in plata Domnului;
      inima mea plinge de durere pentru lipsa de credinciosie in Casa
      Domnului;;
      mustrarea in cazul unei fete casatorite nu mai trebuie facuta, chiar daca sotul ei, greseste si el?
      si atunci?
      ii lasam sa piara?
      Nu cred ca trebuie luat literal, ci in spiritul adevarului, care se desprinde din intreaga Scriptura;
      de ce spune ca “femeile batrine sa le invete pe cele tinere”, daca nu mai are voie nimeni sa o faca, decit sotul ?
      E limpede, ca pentru rezolvarea unor lucruri care nu sunt dupa Cuvint, trebuie facut totul, pentru readucerea la pocainta;
      nu stau deoparte si las ca lucrurile sa se duca pe ripa in jos, spre pierzare.
      Cine poate mai bine sa ajute intr-o familie largita, decit cei apropiati care cunosc adevarul; pentru ca cei de afara nu au cunostinta despre toate lucrurile.
      Sau…am vazut un “frate” iesind dintr-o bodega, unde doar se bea..ce trebuia sa fac?
      sa ma rog la Dumnezeu pentru el, ori sa-l mustru?
      sau sa-l spun unui barbat, ca acesta sa-l mustre?
      am facut-o personal si stiu ca nu am gresit; ba eram obligata sa o fac.
      L-am mustrat; dar s-a repetat si atunci l-am mustrat “mai dur”;
      sau trebuia cu dragoste? cind el mi-a spus,
      _da , si o sa mai beau>
      Femeile nu voie sa dea invatatura in public, unde se mai afla si barbati;
      dar in particular, nu mai suntem nici barbat, nici femeie;
      femeia poate da invatatura in public,unde sunt doar surori.

Leave a Reply

