Nebunia de inspiratie demonica in biserica

Eram in Romania in 2003 si tocmai se terminase serviciul divin la o biserica Baptista mare din Bucuresti. Majoritatea credinciosilor iesisera din sala, dar ramasesera citeva grupuri razlete care mai stateau de vorba.
Eu eram cu familia, stateam jos pe banca si discutam cu cineva din banca din spatele meu. Intorcindu-ma cu privirea in spate spre persoana respectiva, am dat cu ochii peste citeva banci mai departe, de silueta unei tinere inalte cu blugi foarte stransi pe ea. De la nivelul meu, si a altora care mai erau ici si colo pe banci, iti sarea in ochi imaginea provocatoare pe care aceasta o arata cu nonshalanta.
Desigur ca in biserica mai erau si alte vizitatoare sau alte femei nu prea decent imbracate, dar aceasta tinara era fata unui frate din comitetul bisericii. Ea trecea drept credincioasa. Aici nu ne legam de vizitatoarele din biserica. Scriptura spune despre cum trebuie sa fie crescuti copii pastorilor, predicatorilor si a celor din comitetul bisericii: “să-şi chivernisească (administreze) bine casa, şi să-şi ţină copiii în supunere cu toată cuviinţa.(σεμνότης).”  1 Tim. 3:4. Expresia “cu toata cuvinta” in limbajul original inseamna reverenta/seriozitate. Copii pastorilor, cit si a membrilor din comitetul bisericii, prin harul Domnului, trebuie sa fie un exemplu de seriozitate in toate aspectele, si in primul rind in felul cum vin imbracati la biserica.

Dar lucrurile nu se opresc aici. Sunt sotii de pastor sau predicatori care vin indecent imbracate la biserica. O parte din surorile de la cor, pur si simplu nu au rusine, deoarece sunt expuse in fata tuturor, si unele in mod intentionat vin cu fuste scurte, decolteuri mari, haine stranse pe ele, sau transparente. Adesea cind grupul de tineri iese in fata pentru a participa la programul bisericii, senzatia care o ai este ca vezi un concurs de indecenta. Si aici in America, la biserici Americane, de multe ori sunt mai multe femei indecente pe metru patrat la biserica, decit inafara bisericii chiar la mall. Si pe deasupra mai au si Biblie in mana si rostesc numele Domnului. Scriptura spune: “oricine rosteste numele Domnului sa se departeze de faradelege.” (2 Tim. 2:19).

Ce am facut noi ca biserici Evanghelice in privinta aceasta? Cu rare exceptii, nu am facut nimic. Din potriva, suntem complici la un pacat strigator la cer. Ni se potriveste ce spune profetul Daniel: “Doamne, nouă ni se cuvine să ni se umple faţa de ruşine, da, nouă, împăraţilor noştri, căpeteniilor noastre, şi părinţilor noştri, pentrucă am păcătuit împotriva Ta!” (Dan. 9:8)
Ce a facut biserica Ortodoxa in privinta indecentei? Iata un citat tradus de pe un website Ortodox. Continutul de mai jos este comun si la alte biserici Ortodoxe fie din Romania sau din intreaga lume.

“Femeile:
Rochiile trebuie sa fie decente. Fara maieuri cu bretelute, sau rochii fara bretele care expun spatele, sau decolteuri in fata. Fara fusta mini. Fustele trebuie sa fie pana la genunchi sau mai jos. Daca femeile poarta pantaloni la biserica (chiar daca acest lucru nu este de preferat), pantalonii trebuie sa fie de gala (fara blugi sau supraelastici, etc.). Pantaloni scurti de orice fel nu sunt admisibili. Capul trebuie sa fie acoperit, cel putin a femeilor casatorite.”

“Barbatii: Cravata si costumul nu sunt obligatorii. Camasiile si bluzele trebuie sa aiba guler si trebuie incheiate pana sus (doi sau trei nasturi descheiati la guler este nepotrivit). Blugi rupti, peticiti, sau largi de cad de pe sholduri sunt inadmisibili. Trichouri sau pantaloni scurti nu sunt permisi.”

 
Au ajuns pana si necrestinii sa atraga atentia asupra indecentei, ca de exemplu articolul urmator dintru-n ziar de elita in America: Wall Street Journal.
Titlul articolului se numeste: “De ce le lasam sa se imbrace asa?” Autoarea spune ca parintii lasa pe fete sa se imbrace ca niste prostituate, si dupa aceea asteapta in mod gresit, ca ele sa traiasca moral.

Preluand aceasta intrebare, tatii credinciosi si pe urma mamele credincioase trebuie sa raspunda la aceasta provocare. DE CE LASAM PE FETELE NOASTRE SA SE IMBRACE CA NISTE PROSTITUATE IN BISERICA, SI IN AFARA EI? O alta intrebare ar fi urmatoarea: de ce pastorii, comunitatile crestine din tara, cit si credinciosii obijnuiti din biserica tac din gura in ce priveste aceasta situatie?

Sunt convins ca ici si colo se ia pozitie, dar prevenirea indecentei si imoralitatii in biserica trebuie sa devina un efort national, incepind cu pocainta pastorilor si a tatiilor, urmati de mamele ingaduitoare cu ficele lor.

Mai jos este un articol care l-am scris pentru bisericile Americane anul trecut. Se gaseste ca un attachment si in limba Engleza.

Astept reactile cititorilor cit si exprimarea indignarii impotriva acestui pacat.

Nebunia de inspiratie demonica
in biserica
 

Permiteţi-mi să încep povestirea care are doua parti. Îmi amintesc cind eram copil, uneori vedeam o persoana umbland aproape gol pe strada. Era ceva rar ca apariţie. Este comun in aproape orice societae sa vezi oameni bolnavi mintali umblind asa. Deasemenea, este specific secţiilor de psihiatrie ca unii dintre pacienţi in stadii avansate de nebunie, in mod obijnuit sa se dezgoleasca în funcţie de bolile psihice ce la au.

A doua parte a povestirii s-a intamplat astazi, Octombrie 10, 2010. Eu si familia mea a mers in vizita la o biserica mare în sudul Californiei. Congregaţia este conservativa, în general vorbind, şi predica este de exceptie. Am ajuns prea devreme pentru al doilea serviciu, asa ca ne-am aşezat pe nişte  bănci de afara, care au fost singurele locuri disponibile. Toata lumea din jur, inclusiv noi, ascultau predica în curs de desfăşurare de la difuzoarele încorporate în spaţiu verde din jur. Acum am să fiu concret, astfel încât să puteţi înţelege particularitatea situaţiei. Erau trei banci asezate in forma de ”U”. Pe banca de vizavi de noi era un cuplu tânăr. Doamna avea o fusta foarte scurta, iar ea stătea cu picioarele încrucişate într-o poziţie neglijentă. Pe banca celalta erau doi tineri. Pe banca noastră era o fată in jur de 19 ani, cu o fusta vadit scurta, luand notiţe cu Biblia deschisa, în timp ce picioarele ei erau chiar mai expuse decât a doamnei de vizavi de ea. Nu am avut alt loc unde sa neasezam, aşa ca mi-am facut de lucru uitandum-ma in Cuvint şi ascultand predica. Am avut un indem launtric să privesc spre dreapta, la cei doi adulti tineri prinsi între cele două femei foarte indecente. Unul dintre ei se uita la picioarele fetei de 19 ani, si când m-a văzut uitund-ma la el, a avut un moment de shoc si supridere si a intors capul in alta directie.

Dupa ce s-a terminat serviciul divin, am rugat-o pe o fata de a mea sa se duca dupa tinara cu fusta scurta ca sa ii spuna intr-un mod delicat, ca Biblia si fusta scurta nu merg impreuna, si ca barbatii care au venit acolo pentru Domnul au fost expusi la indecenta ei. Cind ea a auzit ce ia spus fata mea, tinara a avut o reactie de un amestec de rusuine si condamnare. Ea a cam dat de inteles fetei mele ca nu si-a dat seama de implicatii. Fata mea ne-a zis ca tinara era membra la biserica, pentru ca ea vorbea cu un grup de tinere de virsta ei. E suficient sa mentionez ca tinara nu era singura care era indecent inbracata acolo. O gramada de alte femei de toate virstele se plimbau in sus si in jos pe aleie, imbracate in  pantaloni supraelastici subtiri si negrii, fara nici-o fusta!

Trebuie puse niste intrebari:

  • De ce este acesta un fenomen comun in biserica de azi, in special in America?
  • De ce majoritate capilor de familie crestine au pierdut simtul realitatii  cit si autoritatea in familie? Intrebarea este valabila si in Romania.
  • Au incercat parintii tinerei sa o educe despre decenta Biblica, cit si despre faptul ca barbatii sunt provocati de ce vad (cu privite la femei)?
  • De ce problemele de indecenta si sfintenie practica  sunt aproape inexistente in predica multor pastori, inclusiv in Romania?
  • De ce credinciosi obijnuiti (in majoritatea cazurilor) ignora situatii de felul acesta, sau barbatii isi permit sa se uite la femei imbracate indecent, prezente in biserica?
  • De ce intilnirile de afaceri si alte evenimente cer tinuta deprotocol, iar necredinceosii se conforma unor standarde mai bine decit credinciosii din biserica?
  • De ce bisericile Evanghelice Americane si Romane, in general, cred ca Dumnezeu trece cu vederea peste aceasta nebunie?

Acum vreau sa citez citeva pasaje scurte din Scriptura in legatura cu subiectul nostru. Vedem ca Dumnezeu condamna goliciunea expusa in locuri publice:

“Vreau, deasemenea, ca femeile să fie îmbrăcate în chip cuviincios, cu ruşine şi sfială; nu cu împletituri de păr, nici cu aur, nici cu mărgăritare, nici cu haine scumpe,ci cu fapte bune, cum se cuvine femeilor care spun că sînt evlavioase.” (1 Timotei 2:9-10) 

“Să nu te sui la altarul Meu pe trepte, ca să nu ţi se descopere goliciunea înaintea Lui.” (Exod 20:26)

“Au venit cu corabia în ţinutul Gherghesenilor, care este în dreptul Galileii. Cînd a ieşit Isus la ţărm, L -a întîmpinat un om din cetate, stăpînit de mai mulţi draci. De multă vreme nu se îmbrăca în haină, şi nu-şi avea locuinţa într’o casă, ci în morminte.”

“…Oamenii au ieşit să vadă cele întîmplate. Au venit la Isus, şi au găsit pe omul din care ieşiseră dracii, şezînd la picioarele lui Isus, îmbrăcat, şi în toate minţile; şi i -a apucat frica.” Luca 8:26,27,35

Cind posedatul demonic a fost exorcizat si vindecat de nebunie, unul din primele lucrui care le-a facut a fost sa se imbrace. Pe de-alta parte, vedem cum multe doamne din biserica (mai ales tinerele) sunt din ce in ce mai desbracate. Biserica a devenit un spectacol de imbracaminte sexy. Problema nu este numai cu prea multa piele expusa, dar si cu toata imbracamintea strins croita ca sa arate formele femeii care poarta acea imbracaminte. Aceasta  este nebunie in biserica, de provenienta demonica!!

Nu conteaza cine esti, daca esti pastor sau predicator, sau faci parte din comitetul bisericii, sau esti un credincios obijnuit; daca nu confrunti cu toata seriozitatea aceasta problema in biserica ta , tu esti un complice la nebunia de inspiratie demonica din biserica. Dumnzeu o sa te traga la raspundere pentru neglijenta ta intentionata in privinta acetui lucru grav.

Pastor Paul Dan

San Diego, California

Versiunea in Engleza se gaseste aici: Insanity in the Church. (PDF)

44 thoughts on “Nebunia de inspiratie demonica in biserica

  1. Redau mai jos o scrisoare adresata femeilor credincioase!

    Acesta este un îndemn pentru fetele creştine de a avea o înfăţişare şi de a purta haine decente. Aceasta este o chemare de la Domnul nostru, şi o rugăminte de la fraţii lor, băieţii creştini evlavioşi, care prin Harul Său vor să aibă o inimă curată, frumoasă şi inocentă.

    Fii cea mai frumoasă creaţie a lui Dumnezeu

    Tu, sora mea, eşti cea mai frumoasă creaţie a lui Dumnezeu. Luna şi stelele pălesc înaintea ta. „Soarele” este Domnul Isus. Fă ca El să strălucească pe faţa ta!
    Lumea este senzuală. Fetele din lume sunt senzuale. Ne momesc ochii, iar inimile noastre sunt ispitite, şi nu puţin…
    Tu însă, scumpa mea soră în Hristos, fii cea mai frumoasă creaţie a lui Dumnezeu!
    Fă să Îl admirăm pe Isus atunci când privim spre tine!
    Fă să se vadă că numai Cuvântul lui Dumnezeu este mai dulce decât tine!
    Îmbrăcându-te frumos, ne ocroteşti ochii şi ne ajuţi să ne păzim inima mai mult decât orice şi din ea vor ieşi izvoarele vieţii.
    Senzualitatea fetelor este o armă de care se foloseşte cel rău (diavolul) pentru a ne face pe noi, băieţii credincioşi, să păcătuim. Ne face să poftim, să ne lăsăm mintea să zămislească păcate.
    Isus a zis: „Dar Eu vă spun că ori şi cine se uită la o femeie, ca s-o poftească, a şi preacurvit cu ea în inima lui.” (Matei 5:28)

    Să ştii că am întâlnit fete care nu erau special de frumoase la chip, dar care radiau de frumuseţe, întrucât cu toată îmbrăcămintea îşi arătau puritatea, inocenţa şi faptul că Isus le făcuse speciale!
    Ştiu că există fete deosebite. Poate că şi tu eşti foarte specială şi poate că îţi doreşti să fii deosebită pentru El şi pentru cineva aparte . Caută pe Domnul, spune-I Lui, roagă-L să-ţi vorbească: cum vrea să te îmbraci, cum să-ţi aranjezi chipul, inima…

    Vezi tu?… Atunci când bluza ta are o mulţime de nasturi desfăcuţi sau este decoltată, când porţi pantaloni mulaţi, când formele trupului îţi ies în evidenţă….. sunt „dărâmat”, mă roşesc tot, şi ochii îmi caută o scăpare…
    Sunt un băiat evlavios. Îl iubesc pe Isus. Ajută-mă te rog să-I rămân credincios! Protejează-mi inima!…

    Chipul tău…! Cea mai frumoasă nuanţă pentru buzele tale este cea care a creat-o Dumnezeu! El te-a creat desăvârşită în frumuseţe! Sunt fete care îşi caută o semnificaţie şi îşi „colorează” faţa. Tu însă rămâi plăcută la vedere! Nu te ascunde după culori!
    Trupul tău este Templul Duhului Sfânt. Nu ne lăsa să-ţi distingem nici o formă a trupului tău. Tu eşti a soţului tău. Nu ne lăsa să vedem din ce este al lui. Păstrează-te pentru el. Dedică-te lui! Fii ca o comoară ascunsă pe care numai el o va descoperi! El o va aprecia la adevărata ei valoare!

    Atunci când se întâmplă să vorbeşti cu mine, fii pe deplin încredinţată că nu este nimic în înfăţişarea ta care să mă facă să poftesc ceva la tine! Fii sigură! Eu sunt băiat. Sunt „construit” altfel decât tine! Nu depinde totul numai de mine! Dacă ochii îmi sunt izbiţi de imagini senzuale, deja sunt afectat. Pentru ce să fii o pricină de poticnire pentru mine?
    Fii un model şi pentru celelalte fete din preajma ta. Nu te lăsa influenţată de ele! Tu fii în totul a lui Hristos!

    Nu este adevărat că bijuteriile îţi scot în evidenţă frumuseţea. Tu însăţi eşti cea mai frumoasă! Ele sunt în plus. Tu eşti cea mai frumoasă bijuterie! Şi cea mai preţioasă piatră strălucitoare este inima ta! Oare care mărgăritar te poate egala? Tu însă, fii sclipitoare prin însăţi fiinţa ta! Să ştii că un băiat cu adevărat evlavios aceasta apreciază la o fată! Crede-mă! Cea mai frumoasă podoabă pe care o poţi purta este zâmbetul tău!

    Coapsele tale trebuie să stea ascunse! Dacă porţi pantaloni (de exemplu nişte blugi strâmţi)… NU, nu e bine!… E prea mult pentru mine! Eul meu nu mi se supune… Trebuie să mă lupt cu mine însumi! Să-mi ţin inima curată. Te rog, ocroteşte-mă!
    Mâinile tale sunt frumoase! Domnul a dat o culoare unghiilor tale. Îţi poţi imagina o alta? Noi băieţii îţi spunem: această culoare este şi pentru noi cea mai frumoasă!
    Îţi doreşti un soţ la vremea potrivită? Domnul să-ţi fie desfătarea şi El îţi va da tot ce-ţi doreşte inima!

    Care este diferenţa dintre senzualitate şi frumuseţe? Senzualitatea te face să pofteşti, să doreşti ceva care nu îţi aparţine, să vrei trupul acelei persoane pentru poftele tale. Frumuseţea îţi umple ochii de lumină, inima de adorare, sufletul îţi este încântat şi se ridică către Domnul şi-L laudă pe El. Atunci rămân uimit şi-I sunt recunoscător că L-am văzut. „Doamne şi azi Te-am întâlnit! Te-am recunoscut!”

    Îmi iubesc încă de pe acum soţia. Vreau să îi fiu credincios în totul şi să o respect. Îi păstrez ei ochii mei şi mintea mea. Ajută-mă să nu cad din aceasta! Tu poţi să mă ajuţi dacă inima ta este gata să Îl cheme pe Domnul să te sfătuiască cum să te îmbraci şi să îmi ocroteşti astfel inima!
    Uită-te în oglindă şi întreabă-te: „Oare e potrivit? Oare se va poticni vreun băiat? Ce-ar spune cel mai evlavios băiat dacă m-ar vedea? Oare sunt vreun pic senzuală? Ar fi concentrat el doar la lumina ochilor mei?”

    Dumnezeu a pus încă de pe acum dragoste pentru soţia, pe care, prin credinţă, spun că mi-o va da. Deşi nu ştiu cine va fi, o iubesc de pe acum din toată inima. Vreau să vin în întâmpinarea ei curat şi ocrotit! Dacă ţii la mine, ca şi frate în Domnul Isus, şi dacă vrei să îi rămân credincios şi cu ochii, şi cu mintea, şi cu inima, eu, cu ajutorul Domnului, voi face tot ce ţine de mine, însă ajută-mă şi tu prin modul în care te îmbraci, prin felul în care îţi acoperi trupul, ferindu-te să fii senzuală!

    Soră, în cer vom fi ca îngerii lui Dumnezeu, dar până atunci fă-mă, te rog, să întâlnesc îngeri pe pământ!
    Tu, sora mea, eşti cea mai frumoasă creaţie a lui Dumnezeu!
    Fă să Îl admirăm pe Isus atunci când privim spre tine!
    Fă să se vadă că numai Cuvântul lui Dumnezeu este mai dulce decât tine!

    „Doamne, Te laud pentru că ai creat o fiinţă care poate fi aşa de minunată! Doamne ajută pe sora mea să fie minunată în ochii Tăi! Amin.” „Doamne Isuse îţi mulţumesc că Tu mi-ai cucerit inima cu dragostea Ta. Îţi mulţumesc că Tu mi-ai redat inocenţa! Isus, Tu mi-ai redat frumuseţea! Isus, Tu eşti frumuseţea mea.”

    • Atunci când se întâmplă să vorbeşti cu mine, fii pe deplin încredinţată că nu este nimic în înfăţişarea ta care să mă facă să poftesc ceva la tine! Fii sigură! Eu sunt băiat. Sunt „construit” altfel decât tine! Nu depinde totul numai de mine! Dacă ochii îmi sunt izbiţi de imagini senzuale, deja sunt afectat. Pentru ce să fii o pricină de poticnire pentru mine?

      Vad ca voi vreti sa nu mai pacatuiti prin eliminarea oricarei surse de pacat din jurul vostru. In acest caz va puteti duce sa traiti izolati in padure.
      Femei dezbracate care sa va “agreseze” ochiul sunt peste tot in lume. Ce veti face cu ele? Daca cele de la biserica se acopera din cap pana in picioare si nu mai vedeti absolut nimic ce faceti cu celelalte femei pe care le vedeti peste tot?
      Remediul pentru voi nu este cel pe care il recomandati ci pocainta si transformarea voastra. Adam si Eva nu au cunoscut ca sunt goi desi asa erau pana nu au cazut. Erau atat de puri incat nici nu se vedeau unul pe altul si nu realizau ca sunt goi.
      Daca vreti sa scapati de problemele despre care discutati mai sus ar trebui sa va concentrati mai mult asupra lui Dumnezeu si asupra cuvantului Sau. O sa aveti surpriza sa constatati ca nu ii veti mai vedea pe cei din jur asa cum ii vedeti acum.
      Fiti binecuvantati!

      • Domnule “ucenic”,

        Esti ucenic dar nu al lui Hristos. Esti tolerant cu pacatul descris in articol. Cu ocazia aceasta s-a vazut cine esti cu devarat. Norme de decenta in imbrcaminte sunt aplicate si in lumea corporatiilor, cu atit mai mult trebuie ca Biserica sa fie un exemplu. Nu mai scrie caci nu te mai postez. Pocaieste-te!

        Pastor Paul Dan

      • Bine ai zis Ucenicule, si intr-adevar asta este abordarea necesara. Nu eliminarea ispitei si a surselor de pacat (cata auto-inselare si imaturitate la cei ce incearca asa ceva) e solutia, ci pocainta si innoirea mintii lor prin Duhul lui Dumnezeu. Altfel, acesti oameni care au eliminat ispita dintr-un anumit loc, cand ies/intra in alt loc, se baga pana la gat in ispita si pacat, si inghit pana la fund paharul. Deoarece pericolul cel mai mare ii pandeste nu inafara, ci inlauntrul lor. Si de cate ori se vorbeste si in Scriptura de acest lucru. Dar obsesia acestor oameni cu acest aspect, nu face decat sa confirme problema lor interioara nerezolvata, si lipsa transformarii mintii lor de catre Duhul Sfant.

        • Domnule High(low)lander,

          Scriptura sune: “Merg oare doi oameni impreuna, fara sa fie invoiti?” (Amos 3:3). “Ucenicul” si cu tine sunteti in aceiasi tabara, ideologic vorbind. Va prezentati ca si neprihaniti dar scuzati pacatul. Curind am sa-ti dau raspuns la postarile tale liberale.

          Pastor Paul Dan

      • parerea mea este ca atat “ucenicul” cat si “highlander” sunt de fapt niste femei frustrate, carora li se pare ca ar trebui ca in biserici pacatul sa fie lasat liber, ca deh, doar “harul se inmulteste acolo unde pacatul este mai mare”….este mai mult decat de bun simt ca in orice fel de biserica trebuie sa existe o minima norma de decenta, pana si un copil intelege lucrul asta…dar aceste individe sunt manate de duhul lui satan, care ar vrea ca imoralitatea si indecenta sa fie stapane atat in lume, cat (mai ales) in biserica…pentru ca astfel Numele lui Dumnezeu ar fi vorbit de rau si multi dintre cei care ar cauta sincer pe Domnul Isus s-ar poticni, fiind astfel mult mai la indemana lui satan sa ii controleze….

      • La vreo doua secole dupa Christos, daca imi aduc bine aminte, a aparut o secta ce sustinea ca apartinatorii ei erau asa de sfinti, ca aveau inocenta lui Adam si a Evei inainte de cadere, de aceea umblau goi, pentru a dovedi cat de neprihaniti sunt. Oare ai cui ucenici erau? Cei doi indivizi de mai sus nu au citit niciodata ca, in pacatuire, vinovat nu este numai cel ce accepta ispita, ci si cel ce induce in ispita, si ca DOmnul Isus a spus ca ar fi mai bine pentru cei ce faca sa pacatuiasca pe altii sa li se lege o piatra de gat si sa fie aruncati in mare? Daca femeile din lume sunt o sursa de ispita pentru altii, oare lucrul acesta justifica o realitate in care si femeile din Biserica sa fie o ispita? Aici nu este vorba de maturitatea barbatilor, ci de promovarea ispitei. Cei care dau nastere la ispite sunt de fapt in slujba Ispititorului. Ce “credinciosi maturi” avem astazi, care nu numai ca justifica tinuta pacatoasa a femeilor usoare, dar si condamna pe cei care inca mai promoveaza decenta! Sa isi schimbe numele, deoarece nici ucenici ai lui Isus nu sunt, nici nu ocupa un loc inalt, ci unul mlastinos! Domnul sa se indure de ei pana nu ajung la judecata!
        Frate Paul, continuati sa promovati fara teama Adevarul. Domnul este cu dv!

  2. Imbracamintea “de protocol” a femeii crestine ar trebui sa fie de “vesnic protocol” nu numai in biserica ci si acasa si oriunde si oricind.
    E Domnul cu tine in orice vreme? sau numai cind esti in biserica?
    daca ar fi in orice vreme, nu ai avea doua feluri de masuri asa incit nu ai veni imbracata cum nu trebuie la biserica niciodata; pentru ca in dulapul tau ai numai haine care sunt facute pentru femei care e poarta cu rusine si sfiala.
    …Cine are Duhul stie ce e rusinea;
    cine are bun simt nu se duce la biserica sa provoace pacatul in inima barbatilor;
    pentru ca se stie ca MAI BINE ar fi fost sa ti se fi legat o piatra de moara de git si sa fii inecata, decit sa ajungi in acea postura.

    Pina la urma ne jucam de-a mintuirea si de-a viata vesnica.

  3. Trista diferenta dintre fetele/femeile musulmane si “crestine”:
    Musulmana: “Ma imbrac, ca sa ies in oras”
    “Crestina”: “Ma dezbrac, ca sa ies in oras”

    Si o poezie cu talc:

    In biserica la noi,
    Vin romanii, vin suvoi,
    Insa multi cum vin se duc,
    Mantuirea nu apuc.
    Pastorul vorbeste clar,
    E mesajul sfant, un jar,
    Corul canta-nflacarat,
    Pacatosu-i tulburat.
    Niciodata pe pamant
    N-a auzit Cuvantul Sfant.
    Sta si-asculta-ncremenit
    Cum s-ajung-un mantuit
    Cum ca, numai pocainta,
    Impreuna cu credinta,
    Intr-un mod miraculos,
    Transforma pe pacatos.
    C-acea tainica lucrare,
    De-nviere prin Cuvant
    Si cereasca stramutare
    O face doar Duhul Sfant.
    Si cand totul s-a-nnoit,
    Lumina te-a-nvaluit,
    Sensul vietii s-a schimbat
    Ceru-ntreg s-a bucurat

    Dar, deodata, sora X
    A miscat parca-nadins,
    Mana-ncet si-a ridicat,
    Fata si-a examinat.
    Ochiul omului pierdut
    Se contracta brusc, marunt,
    Pe retina, dureros,
    L-a-mpuns ceva odios.
    Mana ce s-a ridicat,
    Fata ce s-a examinat,
    Nu-i priveliste cereasca
    Dimpotriva, e lumeasca.
    El se uita mai atent
    Zice ca-asculta, aparent
    Dar aici in adunare
    Este un contrast prea mare.
    Bietul om e consternat.
    Din tot ce s-a predicat,
    A-nteles ca-un pocait
    Pentru lume a murit.
    Rand pe rand, iscoditor,
    Ochiul lui sfredelitor
    Se opreste, cantareste,
    Si continuu se roteste.
    Vede femei imbracate
    Cu fuste ciudat crapate,
    Stau picior peste picior,
    Si se uita sfidator.
    Ruj si oja, fard, vopsele,
    Mana plina de inele,
    Capete descoperite,
    Fetele sulemenite,
    Si cu ochii-ncreionati,
    Ca un ou de Pasti pictati.
    Manechine de salon,
    Chiar aici, langa amvon.
    Gatul adanc decoltat,
    Cu un lant inconjurat,
    Sau margele si cercei
    Totul, tot, ca la atei
    Tinere oxigenate,
    Batranele samponate,
    Palariile grotesti,
    Cum sa nu te poticnesti?
    Niste masti din lumea mare
    Stau aici nepasatoare
    Spirite rebele, seci,
    Impotrivitoare-n veci.
    Si Satana maniat
    Pe pastorul devotat,
    Care-i clatina domnia
    Si-a ales el strategia.
    Cateva le-a pus in cor
    Foarte-aproape de pastor.
    Pe-altele infuriat,
    Printre frati le-a-mprastiat
    Monumente de mandrie,
    Dezmat si ipocrizie.
    Iar in ultima instanta,
    Prostie si aroganta.
    Pacatosul a plecat
    Profund deceptionat
    Si cu sufletul mahnit
    Derutat si poticnit.
    Cu urechea-a ascultat,
    Cu ochiul a cercetat,
    Insa mintea s-a blocat.
    N-a gasit corespondenta
    Intre ce numim esenta
    Si-asa-zisa aparenta.
    Cat de minunat era
    Daca nu se poticnea.
    Dar mai minunat ar fi,
    Daca nu s-ar mai gasi
    Chiar in locul de slujire
    Pietrele de poticnire.
    Doamne Bunule Parinte,
    Te rugam sa iei aminte,
    Si in indurarea Ta,
    Curata Biserica.

  4. Frate Paul,
    cel care are tupeul sa-si spuna uncenic a luiHristis predica la el pe blog o alta evanghelie, cea a prosperitatii.
    Stilul in care va raspunde denota limpede ca are lipsuri mari in toate domeniile.
    Aici nu se vorbea de cele din afara si de ispitele de afara, ci de noi, cei care zbieram ca suntem ucenicii Lui si ca avem Duhul…
    “Daca am avea Duhul, am vedea altfel pe cei care pacatuiesc”…hmmmm.
    Adica? ii lasam sa pacatuiasca?
    dupa evanghelia prosperitatii?
    Dupa care ii asteapta focul vesnic?
    Nu este scris ca decit sa fii pricina de pacatuire mai bine ti s-ar fi legat o piatra de moara si sa fii aruncat in mare, sa te manince rechinii zic eu…
    Infricosator cum acesti oameni vorbesc altora de Domnul; mare pericol:
    mai intra si la fr Marius Cruceru, unde fiind f multi comentatori, fratele nu are timp sa -i lamureasca ca sunt pe o cale strimba; si asa reusesc sa-si imprastie neroziile.

    vor pati ca si amicul lor Ton Iosif, care azi era la carismatici in Brasov; apoi va merge “la alti carismatici” tot in Brasov, pentru ca la bisericile baptiste si penticostale nu-i mai primeste nimeni; desi Brasovul e un oras mare , care are multe biserici.
    A fost cu prietenul sau Demeter.nu cred ca au “vindecat” pe cineva sau ca au mai scos ceva demoni.😦

  5. Nu se vorbea aici de eliminarea ispitelor ca sa nu mai pacatuiasca barbatii, care oricum pot pacatui in afara.
    Lasati-i pe barbati sa fie linistiti , nu ispititi ,
    macar cind sunt la inchinare in biserica;
    lupta cu ispita nu trebuie sa vina din partea surorilor, care se imbraca, unele bineinteles, ca niste curve, care isi arata goliciunea.
    Nu le place pocainta; treaba lor, dar sa nu fie cinice si sa intre in Sanctuarul lui Dumnezeu dezbracate , prezentindu-si formele cu ostentatie; lucru pe care nu l-am vazut nici pe strada in Spania, unde erau le fel imbracate, dar aveau un fel simplu de a merge pe strada, nu ca in Romania, provocator, nerusinat as spune.

    • Remarci foarte precise!! Intradevar, in Romania pe strada femeile neglijente in imbracaminte au o indecenta agresiva. Este o tragedie nationala. Iar Evanghelicii nu sunt o martuire ca sa dovedeasca ca se poate si altfel.
      Pastor Paul Dan

  6. Este timpul ca fratii pastori si nu numai sa se ingrijesca de turma.
    Ne-am pierdut marturia.
    Ma uit in adunare cita indiferenta la specatacolo cu picioarele; sunt ei orbi?
    sunt eu un om anormal?
    Ce am de facut? Trebuie sa vina magarita lui Balaam sa le vorbeasca?
    Pastorii paraziti de care se vorbeste la fr Marius Cruceru nu au o mare parte de vina?
    Highlander degeaba il lauzi pe “ucenicul de mai sus” ca abordarea nu e corecta, prin eliminarea ispitelor;
    vorbesti despre un alt subiect?
    Aici se vorbea de lipsa pocaintei in adunare, de lipsa marturiei noastre ca femei crsetine, care iubesc lumea si pacatul.
    Imi pare f rau ca te exprimi la fr Marius f urit cu un limbaj nepoliticos fata de fr Paul, un limbaj absolut necrestinesc;
    cum poti tu da invatatura altora in acest caz?
    Regret ca fr Marius e atit de ocupat si nu poate fi f.atent .
    Trebuie sa-ti ceri scuze public.

  7. foarte adevărat, surorile noastre care afirmă că sunt ucenice ale lui Hristos trebuie să fie îmbrăcate decent oriunde şi cu atât mai mult în biserică. însuşi Pavel atrage atenţia asupra îmbrăcăminţii în biserică.

    dacă sunt rebel şi nu agreez autoritatea scripturii voi numi articolul legalist şi voi fi mai departe un ignorant/asistent pasiv în ce priveşte indecenţa în biserică.

    dacă îmi pasă de surorile indecente care poate fără să fie conştiente fac pe placul lui satan şi de fraţii care sunt afectaţi de aceastpă indecenţă, voi considera articolul o chemare la sfinţenie şi voi atenţiona pe surori cu privire la indecenţă şi pe fraţi cu privire la ignoranţa/pasivitatea lor legat de acest aspect.

  8. Mai este un aspect interesant cu privire la vestimentatie!
    Nu inteleg pe surorile care la intalnirea bisericii, duminica, aleg sa se imbrace decent iar in timpul saptamanii isi schimba aspectul in imbracaminte.

    De ce duminica cauta sa se imbrace in rochii, fuste iar in timpul saptamanii in blugi stramti? De ce aleg sa faca asa? Au grija sa se imbrace decent duminica de ce? Pentru ca vin inaintea lui Dumnezeu? Vin inaintea fratilor si surorilor din biserica? De rusinea lor? Ca asa zic ei sa se imbrace?

    Dar de ce cand isi traiesc viata in timpul saptamanii se imbraca diferit? De parca acum nu mai sunt inaintea lui Dumnezeu!?

    Mie mila de ele. Le compatimesc. Sunt unele surori credincioase, evlavioase si sunt influentate de cultura seculara in care traim. Sunt influentate de celelalte fete crestine care si ele sunt afectate. Si o influenta rea o aduc si fetele necrestine care sunt in biserica. Deasemenea sunt fete care s-au pocait de curand si nu stiu aceste lucruri. Au nevoie de explicatii. Au nevoie de incurajare la schimbare.

    Cele care sunt rebele trebuiesc confruntate. Dar cred ca exista si fete/femei crestine care sunt lipsite de informatii, nu conosc mecanismele senzualitatii si nici nu constientizeaza cand ele sunt senzuale.

    Am intalnit fete sincere care doreau sa aiba grija cum se imbraca dar este nevoie de un material de educatie de etica crestina pe care sa il aplice in viata lor.
    Ce vreau sa spun este ca cine este vrednic de osandit este de osandit. Dar cine are nevoie de ajutor, indreptare si incurajare atunci de acestea au nevoie.

    Astazi citeam din Biblie si am dat de urmatorul verset care m-a motivat sa scriu aici.
    Deut. 22:5 NTR
    Femeia sa nu se imbrace cu haine barbatesti, iar barbatul sa nu se imbrace cu imbracaminte femeiasca, fiindca Domnul, Dumnezeul vostru detesta pe cel ce face acest lucru.

    • surorile care fac aşa ceva pun respectul faţă de fraţii/surorile din biserică mai presus de respectul faţă de Dumnezeu. o formă de legalism cred? probabil că nu sunt născute din nou sau dacă sunt, nu îl lasă pe Duhul Sfânt să le conducă şi în acest aspect.

    • Draga Anonim,

      Excelenta evaluare! Poate dupa ce te rogi impreuna cu alti oameni sfinti, ve-ti infiinta un blog care sa fie coordonat de tinere si femei sfinte, si care sa indrume pe surorile credincioase cum sa traiasca o viata sfanta practica reflectata si in imbracaminte. Chiar spuneam fetelor mele astazi ca ele reprezinta pe Dumnezeu ca tinere credincioase si ca de la aceasta nu se ia vacanta niciodata. Este o onoare sa gindesti sfant, sa traiesti sfant, sa te imbraci sfant, ca sa il reprezinti in acest fel pe Dumnezeu.

      Pastor Paul Dan

    • Nu cred ca o femeie nu constientizeaza cind atrage barbatii; de la 12 ani stie o fetita acest lucru; mamele de fetite cunosc acest aspect;
      nu cred ca Duhul care locuieste in noi este orb ca si noi.
      El ne invata toate lucrurile.
      Insa este adevarat ca nici nu se da invatatura corecta si sutinuta in acest sens.
      Cind vad cite un tinar de la usa, cum ii ramin ochii pironiti pe tinerele care urca incet scarile la balcon, incet ca un mlec, ca nu le permite ingustimea fustei,ma intreb ce o fi in inima lor; si asta intr-o biserica>

  9. Frate Paul,
    Anonim spune frumos, chiar scrisesem la cealalta postare: de ce avem in garderoba doua feluri de imbracaminte, una pentru biserica, una pentru strada, nu e Domnul cu noi mereu, numai la biserica?
    atunci suntem niste crestini formali care au nevoie urgenta de schimbare.

    Dupa ce m-am intors la Domnul am aruncat toti pantalonii( aveam toate culorile) TV a zburat din casa, pt ca si fiul meu ortodox a zis: da-l afara pe telesatana.
    Fiul meu baptist spunea dupa ce m-am intors la Domnul(dupa ce s-a rugat si el, iar ininte mama mea pentru mine):
    stii cum e cu surorile, intii isi iau pantalonii acasa, apoi pe strada, apoi la biserica;
    isi iau pantaloni iarna ca le e frig, dar vara le vezi cu pantaloni scurti, sau treisfert cum e moda;
    mie mi-e jena sa le spun Pacea Domnului; le mai spun
    -pace frate(???se mira f tare, de ce le zic frate, pai daca se imbraca ca fratii)

    Trei ani v-am invata zi si noapte cu lacrimi zice apostolul Pavel.
    Cine mai invata pe cine azi in adunari?
    Mie imi face imporesia ca fratii sunt orbi?
    Azi spuneam unui frate tinar din comitet, numai eu vad, voi nu vedeti picioarele care stau la expozitie?puneti-le o perdea in fata scaunelor de la Cor.
    De ce sta Corul in fata? de ce nu e undeva la balcon ca la ortodocsi, nu-i vede nimeni; dar la baptisti , acolo unde trebuie sa fie Altarul e loc destinat spectacolului.
    Toaletele extaravagante care le vezi la Cor, sunt speciale, facute pentru a fi vazute.
    S-a gindit cineva sa faca ceva pentru acest lucru?
    Atentia iti este distrasa de la esential.
    Daca nu ar fi decit predicatorul la amvon, nu ar fi ca la ortodocsi? liniste si
    atmosfera mai adecvata?
    Nu ne-am mai poticni din cauza nesfiinteniei surorilor formaliste.
    Doamne, pe cine reprezinta ele?

  10. Stimate frate Dan,atit de mult am cautat sa gasesc o adresa de e-mail unde sa pot trimite doua traduceri,sub forma de articoll poate,in loc de comentariu,ca raspunsul meu la acest articol postat pe acest link,dar nu am gasit.Mult m-a s bucura,sa pot sa vi le trimit.Si eu vad ca si d-voastra starea bisericilor de acum:”privesc biblic si evaluez critic orice este in afara cuvintului lui D-zeu.””Muzica crestina Rock este o erezie.”Am luat aceste cuvinte din descrierea facuta pentru persoana D-voastra,imi plac mult pentru ca scoate in evidenta si felul meu de a fii ca crestina.D-nul sa va binecuvinteze,am sa caut mereu in blog ,sa citesc ce este adevarat,adevarul dupa care tinjesc tot mai putin credinciosii de astazi.M.M Germania.Ps.ariticolul mi-a fost trimis de o sora draga parereataconteaza1@yahoo.com.

      • Angela,multumesc si de data aceasta ca mi-ai trimis acest link a fr.Dan,in care gasesc ce este important de stiut de fiecare care spune ca este un copil al lui D-zeu.Da,cu adevarat el este binecuvantare ptr.mine.M.M

    • Frate Paul Dan,ctind toate comentariile cu privire la subiectul postat pe blog,am ajuns sa am convingerea ca sunt copii ai lui D-zeu care vad ca si mine felul provocator al tinerelor si femeilor mai in varsta,care spun ca sunt nascute din Duh si Adevar,prin imbracamintea lor nedecenta.Ele,comentariile,sunt conform cunostiintelor si altor frati din vest,mai ales a unui frate a carui scrisoare deschisa spre adunari,care am citit-o si am tradus-o in rom.,am raspandit-o si eu pe unde se putea,defapt unde se accepta,in original germana.Acest frate a avut indrazneala sa spuna despre framantarea atator frati,care la randul lor le era rusine sa marturiseasca despre chinul lor de a ramane curati in mintea lor,atunci cand vedeau goliciunea…din adunarile care le frecventeaza.El a scris scrisoarea aceasta ca sa atraga atentia surorilor,in ce pacat traiesc ele …Imi este mie rusine inaintea D-lui ,in locul lor,de felul cum sunt imbracate,si ma rog D-lui ca sa le lumineze sa isi vada rusinea prin care pe atati frati ii fac sa se poticneasca.Am cautat prin blandete si dragoste fata de unele sa le spun,ca sora mai invarsta,ce produce in gandul unui frate felul lor de a se imbraca provocator.Aceasta am facut-o in adunare.La o sora a fost schimbare.In cercul meu de surori,am adus tema aceasta,citindu-le scrisoarea acestui frate.Am fost foarte binecuvantate.Garderoba fiecareia a primit “un control radical”au fost scoase ce se parea ca pune corpul intr-o postura neplacuta in ochii D-lui.Dar astazi sunt foarte putine suflete care isi fac asfel de ganduri,ca si aceste surori amintite.Cine iubeste lumea si placerile ei,in el nu este dragoste pentru D-zeu ,ci pentru lume.1 Ioan 2;15.Pentru ca daca L-ar iubii pe D-zeu din inima,ar aduce trupul lor ca o jertfa vie,sfanta,placuta Lui si nu s-ar mai potrivii lumii acestia.Romani 12;1-2.D-nul sa va binecuvanteze ,frati si surori care sunteti in acelasi gand cu fratele Dan.Si care ati pus cu indrazneala felul de a vedea biblic acest fenomen lumesc care bantuie intensiv in crestinismul evanghelical.M.M

  11. Frati si surori, nu va amagiti singuri. Este cunoscut faptul ca pentru a scapa de EFECTE ,trebuie inlaturata CAUZA, deci asa cum spuneu ceva frati, este bine ca sa fie eliminate acele elemente care cauzeaza poticnirile. Ucenicul ratacit se intreaba ce te faci in alte locuri unde apar curvele? Pai farte draga , ce cauti acolo? Psalmul 1 te invata cu privire la locurile care te fac fericit si te apropie de Dumnezeu!!! Aplica-l in viata ta si sa vezi cum lucreaza de eficient. Am ceva scoli mai din tinerete si in una din aceste scoli ,un foarte batrin dascal ne spunea:intodeauna in spatele unei afirmatii, intrebari sau stari, sta ceva ascuns, un interes, o intentie.Mare dreptate avea. Scumpa mea sora, ce vrei sa inteleg din afisarea ta, ca nu esti multumita acasa, ca vrei mai mult decit iti ofera sotul (ma refer la aprecieri,desigur) vrei sa-mi dai exemplu si sa ma cert cu sotia mea care nu este atit de “moderna”ca tine?imi lansezi vreo invitatie in ascuns?vrei sa vezi daca si cit sunt de pocait? toate lucrurile care se pot subintelege din afisarea ta extravaganta sau expunerea formelor si a goliciuni, toate ne conduc pe amindoi numai la pacat. Mie imi place asa de mult afirmatia din scrisoare: fii o taina pentru toti din jurul tau si lasa-te descoperita numai sotului tau:Doamne ce bucurie o sa ai si ce familie fericita.Aceasta va fi taria TA in fata stanei, apararea ta “beton”, abia atunci privirile tuturor vor fi atintite numai spre capetenia credintei noastre ,adica ISUS, si gindeste-te ca TU poti determina aceasta.Este si aceasta o slujba minunata pentru Isus si o poti face fara cheltuiala si mult efort,ba chiar cu economie la cosmetice, coafor si croitor. Dumnezeu sa va binecuvinteze pe toti care inca mai intelegeti ca subiectul decenta in imbracaminte nu este de domeniul trecutului sau a batrinilor.

  12. Fr.Dan, acuma accepta asa intre noi, eu un copil batrin si tu un batrin al credintei, nu cred ca este corect ca sa deschizi un blog dupa care sa cenzurez dupa placere postarile participantilor. Nu este corect sa postezi numai daca parerile altora converg spre linia articolului sau a intereselor tale. Si cred ca este benefic si pentru cel ce posteaza o alta parere cit si pentru noi, cititorii, asa aflam diversitatea de pareri si de fapt asa avem ocazia sa avem noi o a treia parere. Unanimitate a fost numai in comunism (pe hirtie caci in realitate o stiu numai cei ce numarau voturile cind le deschideau).Sfatul meu este sa te intaresti prin rugaciune si sa rezisti la tot ce poate fi in mintea unora care vor socoti sa ia atitudine pe blogul tau, apoi documenteaza-te ca sa poti raspunde pertinent, cu dragoste ,cu tact si asa poate ca vei corecta pe multi, daca ceea ce spui tu este de unde trebuie, ca de gresit toti putem gresi ori crezi cumva ca cineva detine adevarul absolut? Singur ISUS ne spune biblia, ori tu spuneai ca ai in fata ochilor biblia inainte de toate. Dar cred ca am scris destul pentru un singur indemn.Sa fii binecuvintat si intarit de Dumnezeu, preocuparea de a mai salva din biserica ce se mai poate salva inainte de lepadarea de credinta, este un lucru frumos, dar, indiferent de ce vrem noi sa salvam sau nu, aceasta v-a veni, este conditie pentru venirea Domnului Isus, ori eu CRED ca v-a veni.Mai ramine si intrebarea daca v-a mai gasi credinta la venirea LUI, lucru la care, pe nici un blog nu vad preocupare, desi toti spunem ca este aproape venirea Domnului.Oare ceea ce vedem prin biserici sa fie primele semne ca vremile sunt aproape? Bunul Dumnezeu sa ne lumineze la timp sa facem ce este cu dreptul pentru a fi gasiti unde trebuie. Fii binecuvintat, plin de dragoste cereasca.

  13. Mihail,
    cred ca trebuie sa pastram ceea ce avem;
    iar faptul ca aici se dezbat probleme care macina crestinismul,
    oare nu inseamna ca fratele Paul are grija sa vorbeasca despre cele care duc la disparitia credintei?
    Cred ca e f bine ca ni se modereaza comentariile;
    pacat ca nu se poate fac acelas lucru si in adunare;
    sunt atitea lucruri care nu-si au locul!
    Un mic exemplu:
    duminica a venit un pastor care “avea ceva” de spus;
    nu a triat nimeni programul acela anterior stabilit;
    care opretse Duhul Sfint sa lucreze.
    Asa ca, am ascultat pina la epuizare 5 poezii,,,,si doua texte citite de dpua surori, cu panseuri omenesti, imbinate cu ceva
    idei crestine; unula durat enorm; nu avea nimic in el;
    Apoi si citeva cintari;
    a durat 1ora si 20 minute;
    este normal acest lucru?
    predica avea si ea acum “voie” sa se desfasoare…..pe scurtatura.
    Eu obosisem peste masura:
    pacat; fratele Petrica Dragu avea atita timp, cit i-a fost lasat
    de “program”.Am fost vaduviti de ceea ce Domnul avea pentru noi.
    Era buna o moderare????
    La fel si aici, este benefica!
    Fratele Paul sta tare pe Cuvintul Domnului;
    asta unora nu place; sa le fie de bine, pina nu le-o fi de rau.
    Domnul sa va binecuvinteze frate Paul;
    minunat va folsoeste Domnul;
    el sa va dea belsug de putere in slujre;
    binecuvinatre peste familie.

    • Felicitari Elisa pentru gandirea matura si curajul de a spune lucrurilor pe nume.Fr.Paul Dan are intelepciunea ca sa arunce o parte din gunoaie,pentru a nu sufoca adevarul.Domnul sa binecuvanteze pe toti cei care au comentat cu teama de D-zeu.

  14. Richard Baxter, marele predicator puritan, spunea femeilor: “Voi nu trebuie să
    fiţi o piatră de poticnire în calea bărbaţilor, şi nici să aprindeţi focul
    poftei lor, sau să faceţi din vestimentaţia voastră nişte curse, ci trebuie să
    mergeţi printre persoanele păcătoase ca şi cum aţi avea o lumânare în mână
    printr-un loc plin de fân sau praf de puşcă. Dacă nu vrei să explodeze flacăra
    la care nu te aştepţi, nu amâna până e prea târziu ca s-o stingi

    • Teo,
      Am sters linkul care l-ai trimis deoarece dezagreez profund cu John Piper. Pastorul Piper l-a invitat la conferinta lui, Desiring God, pe Rick Warren care este un ecumenist si globalist de prim rang. Deasemenea Piper a interveviat un rapper si pe urma l-a pus sa cinte in biserica lui. Intru-n viitor daca Domnul ma va ajuta voi analiza si alte aspecte despre Piper. Oricum o parte din pastorii conservatori se pare ca se departeaza de el.

      • Pace si har,pentru “Cararile vechi “si”Insula Ekklesia”,pentru ca mi-ati trimis linkurile unde am citit din nou acest text.Poezia cu:”Diferenta intre femeile/fetele musulmance si cele”crestine”,postat la comentarii de George,vorbeste la fel de bine despre prilejul de pacatuire a acelora care se intorc la D-nul,dar apoi se poticnesc din cauza apostaziei crestine.Am gasit in aceste linkuri multe articole bune,se merita sa fie traduse si in alta limba,pentru a se citi si aici in vest…Eu am sa traduc,si voi da mai departe la surori,care accepta …In cercul de surori am le dau sa citeasca,si sa aibe o confirmare si mai vorbitoare,precum ca ele au facut bine atunci cand au aruncat din dulapurile lor totul ce ar putea fii o pricina de poticnire pentru frati,dupa ce au citit scrisoarea ,a acelui frate amintit,( in alt comentariu de al meu)care a indraznit sa”vorbeasca”in numele multor frati care se luptau si se lupta,contra ispitelor provocatoare ale surorilor din adunarea in care merg.Am comentat acestor surori si despre predica fr.Al Martin,gasita la resurse crestine,ba chiar si sotul uneia dintre surori a dorit sa citeasca articolul,si a afirmat cu rusine,ca asa este cum spune acest frate:acestea sunt luptele fratilor…

  15. Doresc totusi sa complectez comentariu precedent cu cateva texte din scrisoarea amintita ,a acestui frate din München.

    “Multe surori nu sunt constiente ce aduc in inimile fratilor cu imbracamintea lor”moderna,lumeasca”,ce produc ele,surorile,in inimile lor.Deacea doresc,draga suflet,sa te ajut cu aceasta scrisoare,sa primesti o sensibilitate fata de cea ce biblia numeste:RUSINE-SFIALA-EVLAVIE.Creatorul de moda sta,ca dealtfel toti oamenii lumesti sub conducerea stapanirii intunericului,care pe toti necredinciosii ii tine in robie sub pofte si placeri de tot felul.Ei sunt in realitate sclavii pacatului.In felul acesta ei confectioneaza in asa fel moda,ca SA HRANEASCA PACATUL SI MAI MULT,CARE SA DUCA PE BARBATI LA NECURATIE,ADULTER,CURVIE,CA SA FIE ISPITITI PRIN IMBRACAMINTE PROVOCATOARE A FEMEILOR,PTR.CA ELE SA DEZBRACE MAI MULT,DECAT SA SE IMBRACE….Prin imbracamintea stramta pe corp,crapata prin slituri lungi,chira pana la abdomnenul femeii,transparenta,scurta.Printr-o asfel de imbracaminte,pofta carnii barbatilor este trezita,nunumia la cei din lume ci si la cei credinciosi,si mai ales la aceia care inainte de convertire au trait in pacatele curviei.Barbatii credinciosi,in adunari pline cu asfel de surori imbracate,in stil provocator,au mari probleme,ca sa se poata concentra asupra predicilor,programului din adunare.Se lupta ca sa si tina in frau gandurile.Multi dintre ei nu vor sa isi dea in vileaga problemele lor,pentru ca le este rusine.Din cauza aceasta foarte rar se predica de la anvon despre tema aceasta.Deacea pentru mine este atat de mare dorinta,ca sa o fac cunoscuta prin aceasta scrisoare.Sa iti dea har D-nul si tie sora,sa te trezesti…Desigur ca tu nu doresti ca prin tine cu moda ta provocanta,sa faci ca nici macar un frate slab in credinta,sa cada.Tu nu vrei desigur,ca sa fii o pricina de pacatuire…..D-nul doreste ca cei ce sunt ai Lui,sa fie sfinti,curati….Noi trebuie sa ne cercetam zilnic,mereu la lumina cuvantului Lui,sa ne intoarcem cu cainta sincera,oridecate ori vedem in noi pacat.Daca zilnic faci asa sora draga,atunci pe tine nu te mai atrgae moda aceasta provocatoare.NU OBSERVI SORA,CUM DEAVOLUL TE “FORMEAZA”(si nu DUHUL)CA PE O MINGE A PACATULUI?CARE ESTE ARUNCATA IN CALEA,IN PRIVIRILE BARABATILOR ?
    Cum este cu pantalonul?Multe surori argumenteaza precum ca el este o imbracaminte ordonata,ca prin el isi are partea de jos a corpului acoperit.DAR…SE STIE DE NOI BARBATII….ca pantalonul femeii pune in evidenta mai profund corpul femeii,ca il dezbraca mai usor in ochii barbatilor,Partea de jos a taliei femeii,atrage ca si un magnet privirile barbatilor,si apoi imediat spre partile specifice femeii.In acele momente se trezeste instinctul barbatesc si el pacatuieste deja in gand cu ea.Vezi Matei 5;28.(Eu cred ca nu este numai la intamplare spus de D-nul asfel de cuvinte…Sau degeaba este avertismentul din 1 Timotei 2;9,pentru femei?…)Te intreb acum sora:poate fii trecut pantalonul in randul imbracamintii pe care o cere D-nul sa o ai pe tine?Nicidecum.La un sondaj facut pe strada in München,luat de cineva care avea interes sa stie de la barbatii trecatori,care le este reactia lor la vederea unor poze cu femei imbracate in fuste,rochii si la acele poze cu femei imbracate in pantaloni.Rezultatul a fost acesta:aproape toti barbatii,au spus ca femeile in pantaloni,cu figura frumoasa da atractie de pacatuire in gandurile lor.S-a inteles din sondaj,ca un barbat la vederea femeii in pantaloni stransi tare pe corp,o dezbraca in gand.El o cerceteaza rapid:abdomenul ei,picioarele ei si apoi se opresc cu privirile asupra partii feminine,si incep sa pacatuiasca cu ea in gand.Mai cititi odata in versetul amintit la cea ce spune D-nul.Mai avem nevoie de o explicatie?Draga sora ai fost tu acum atinsa in inima ta dupa ce ai citit despre sondajul amintit?Esti tu acum gata sa vii in ajutor fratilor,sa iei hotrarea sa ai o fusta lunga,larga,fara slit,nu transparenta prin care sa ti se vada tot trupul din partea de jos?sau partea de sus printr-o bluza stramta sau transparenta?Daca o sora se imbraca asfel,cuvincios si cu rusine,sfiala,ea devine un fel de gard pentru frati,asfel ei sunt paziti de a fii ispititi,de a pacatui in gand sau chiar cu fapta…..De cand a paratut acest”duh al emanciparii”femeia a aparut ca si o rebela…..deavolul vrea ca femeia sa fie obraznica,sa apara nerusinata pe scena lumii,sa fie imbracata ca si un barbat,sa aibe parul ca si un barbat,vrea ca trupul femeii sa fie un obiect viu de placeri,pus la dispozitia barbatilor,prin care sa ii ademeneasca la pacatuire.Dar o femeie tematoare de D-zeu,care traieste pentru D-nul si nu pentru lume,si placerile ei,poate prin imbracamintea ei larga,parul lung adunat ordonat pe capul ei,si acoperit la rugaciune,poate fii o mare marturie pentru D-nul.Inca ceva despre palarie.O femeie credincioasa isi inveleste capul,nu isi pune o palarie.Palaria la femei pe cap comunica o cochetarie,mandrie.Pe cand baticul comunica simplitate,supunere.Parul lung este o podoaba pretuita de D-zeu,ca sa il tai si sa il arunci la galeata de gunoi,este o jignire pentru D-zeu.Sunt femei care isi lasa parul lung,desfacut,nelegat,lung pe spate,mergand asa pe strada si in adunare,poate fara sa isi dea seama,sau intentionat ca sa atraga privirile asupra ei.Asa isi lasau parul femeile odinioara din vechime,stand pe la colturi asteptand barbatii…D-nul iubeste purtarea cuvincioasa,ordonata la femeile care spun ca sunt credincioase.Mai este ceva:cum stai sora cu parfumurile ametitoare….cu machiajul…bijuteriile?ce vrei sa arati prin toate acestea?Pentru cine te faci asa?Pentru tine?pentru barbati?sau chiar pentru D-nul?D-nul nu te vrea asa.O sora care doreste sa placa D-nului ocoleste moda lumii ca si pe o otrava.Oh,de am fii roabele D-lui si nu a lumii…..Aceste surori fac viata fratilor sa fie tot mai grea…Ei staruie mereu sa aibe o inima curata,se roaga D-lui pentru ca sa ii pazeasca de ispitele care din toate partile se arunca asupra lor in adunarile unde ei merg,cand vad pe surorile imbracate dupa moda lumii.Ei nu mai stiu unde sa se uite,cand stau aceste surori langa ei in postura necuvincioasa,provocatoare.Ca sa fuga de ispite,pleaca din adunare aceia,fug ca si Iosif…Sa va atinga D-nul inimile cu intristare dumnezeiasca in ce priveste starea adunarii in care sunteti,cazute in ispitele necuratiei,cu intristarea care duce la pocainta,ptr.ca D-nul sa dea adanca curatire si sfintire,pana nu este prea tarziu.Sa nu considerati ca ce v-am scris acum,ca si o critica,judecata a credinciosilor,ci mai degraba ca si o mare ingrijorare care imi apasa inima,care este si o problema de a mea.E.V din München.”Pana aici cu cateva texte din scrisoarea acestui frate.Cu respect,si dorinta de binecuvantare.M.M

  16. Draga Angela,multumesc pentru indemnul tau,de a traduce textul integral al predicii Fratelui Al Martin in limba germana.Este o predica cum rar se mai aude de la anvon,o predica care eu sunt convinsa ca a adus roadele bune,in mai multe suflete de surori.M.M(Mariechen)

  17. Am ascultat azi o stire nemaipomenita, la ortodocsi,
    patriarhul anunta ca din pricina indecentei imbracamintii ,
    nu se mai admit nuntile in manastiri .
    Auleuuuu, la noi cind?
    Pe cind miresele noastre cu spinarea goala nu vor avea parte de oficiere in Casa Domnului ?
    ori le facem cite o pelerina atunci pe moment, cum au facut spune patriarhul, la manastiri, ca sa acoperim indecenta?

Leave a Reply

