Indecenta in biserica este un sacrilegiu!

Raspuns celor care sustin asemenea manifestari in biserica

Articolul de fata este un raspuns dat unui anonim care s-a numit Highlander, si pe care eu il numesc Lowlander, si unui blogger care s-a autonumit “Ucenicul lui Cristos” si pe care il numesc  Falsul Ucenic. Amandoi  sustin indecenta in biserica.


Un strigat impreuna cu Psalmistul

Către mai marele cîntăreţilor. De cîntat pe arfa cu opt coarde. Un psalm al lui David.
“Vino în ajutor, Doamne, căci se duc oamenii evlavioşi, pier credincioşii dintre fiii oamenilor. Oamenii îşi spun minciuni unii altora, pe buze au lucruri linguşitoare, vorbesc cu inimă prefăcută. Nimicească Domnul toate buzele linguşitoare, limba care vorbeşte cu trufie, pe cei ce zic: ,,Sîntem tari cu limba noastră, căci buzele noastre sînt cu noi: cine ar putea să fie stăpîn peste noi?“  (Psalmul 12:1-4)

Intradevar se duc oamenii evlaviosi dintre fii oamenilor. Apostazia este o realitate si chiar cei care vorbim impotriva ei ne este greu sa aceptam aceasta realitate. Credinciosii fermi in ce priveste viata de sfintenie erau majoritatea acum trei decenii in Romania, iar acum au devenit o minoritate. Bisericile sunt pline de evanghelici care au o forma de evlavie dar ii neaga puterea.


Imparatii Asa si Iosia au eliminat sursele de pacat din Israel

Inchinarea la diferite zeitati Cannanite si-a facut loc si intre evreii din antichitate. Una din zeitatile care indemna la imoralitate era Astartea. Inchinatorii la Astartea aveau amulete din lut cu chipul ei, sau simboluri sexuale legate de aceasta zeitate. Un alt simbol al Astarteei era un stilp sau chiar un copac. Stilpul Astarteei era un simbol falic. Cornilescu traduce expresia “stilpul Astarteei “ in forma de “idolul Astarteei”.

“Si chiar pe mama sa, Maaca, n-a mai lasat-o sa fie imparateasa, pentru ca facuse un idol Astarteli. Asa i-a sfaramat idolul si l-a ars in paraul Chedron.” 1 Imparati 15:13

“A scos din Casa Domnului idolul Astarteei, si l-a dus afara din Ierusalim, la piriul Chedron; I-a ars la piriul Chedron si l-a prefacut in cenusa, iar cenusa i-a aruncat-o pe mormintele copiilor poporului. A darimat casele sodomitilor cari erau in Casa Domnului, si unde femeile impleteau corturi pentru Astartea.”  2 Imparati 23:6-7

Asadar imparatii Asa si Iosia au luat masuri radicale impotriva  surselor de pacat. Acesti doi imparatii nu au spus ca adunarea lui Israel nu poate fi sfintita si curatita asa cum Lowlander si Falsul Ucenic  afirma.

Indecenta a fost unul din motivele care a la Rascoala Macabeiilor

In perioada Intertestamentala in urma cuceririlor lui Alexandru Macedon, orientul apropiat a experimentat un proces de elenizare. Cultura pagana greaca a fost aceptata pana si de o parte din elita evreiasca. Iason, fratele marelui preot evreu Onias, a obtinut sprijinul imparatului seleucid grec Antioh IV Epifanul (165 i. Hr.), in a impune cultura greaca evreilor, in special in Ierusalim. Nu numai atit, Iason a devenit si mare preot. Astfel, nu departe de Templu, au construit un gimnaziu unde tinerii adolescenti si barbati evrei participau la competitii sportive in pielea goala. Lucrul acesta era o abominatie in acord cu etica Vechiului Testament, si mai tirziu, a Noului Testament. Tinerii evrei elenizati aveau o imbracaminte imorala. Mai mult, pana si preotii tineri de la templu fugeau ca sa asiste la jocurile publice grecesti.

Aceste evenimente, cit si fortarea evreilor de a aduce jertfe zeitatilor grecesti, inclusiv profanarea Templului de la Ierusalim, a dus la Rascoala Macabeiilor, si implicit mai tirziu la caderea lui Antioh Epifanul, un prototip a lui Antichrist. Cind Templul a fost eliberat de stapanirea greaca, si reconsacrat, evreii au hotarit sa comemoreze acest eveniment prin sarbatoarea Hanuca. Domnul Cristos a participat aprobativ la sarbatoarea Hanuca, asa cum vedem in Ioan 10:22,23. În Ierusalim se prăznuia atunci praznicul Înoirii Templului. Era iarna. Şi Isus Se plimba prin Templu, pe supt pridvorul lui Solomon.

Participarea Domnului Cristos la sarbatoarea Hanuca ne arata ca El a fost de acord cu Revolta Macabeilor impotriva indecentei si paganismului.

Noul Testament are un cuvint specific pentru expunerea partilor trupului care ar trebui acoperite. Acest cuvint este senzualitate (aselgeia).
Persoanele care persista in senzualitate vor ajunge in iad.

Pentru studiul de fata, ne intereseaza cuvintul senzualitate, pe care Cornilescu l-a tradus cu desfrinare in Galateni 5:19 . Senzualitate (aselgeia) poate fi desfrinare in sensul in care persoana se comporta fara limitele decentei. Senzualitate in limbajul original se refera la, atit imbracamintea indecenta, cit si comportament provocator.

Deci imbracamintea indecenta in biserica este senzualitate, in acord cu ce spune Pavel in Galateni 5:19.
Dar lucrurile nu se opresc aici; in versetul 21 se spune: Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri, nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu. Femeile care se imbraca senzual si nu se lasa corectate vor ajunge in iad!

Experimentul evanghelicilor Americani cu indecenta

In cele ce urmeaza am sa explic niste lucruri care partial scapa cititorilor Romani din tara. Aici in SUA am putut, in ultimii 20 de ani, sa cunosc indeaproape cum cultura Americana a transformat biserica evanghelica intro asociatie toleranta fata de paganism.  Totul a inceput dupa Al Doilea Razboi Mondial. Perversi sexuali de tipul Alfred Kinsey, sau prostituate de lux de felul lui Marylin Monroe, sau dansatorul din buric Elvis Presley, si altii ca ei au fost propulsati pe scena vietii publice in America. Aceste fiinte imorale au devenit eroi nationali. In acelasi timp, studiourile Hollywood au inceput sa produca filme care au acaparat mintile Americanilor, dar si atentia bisericii.
Dupa aceea a izbucnit Revolutia Hippie, si deodata biserica in America s-a vazut pusa in situatia de a raspunde unui tsunami de imoralitate in rindul tinerilor. Primi care au cedat au fost profesorii de teologie de la seminare. Majoritatea dintre ei o duceau bine, aveau prestanta sociala, si nu doreau sa isi piarda popularitatea. Astfel profesorii de teologie au deformat standardele Biblice dupa cerintele societatii decazute. Au diluat evanghelizarea care confrunta pe pacatos, au desfintat disciplina in biserica, iar sfintenia au numit-o legalism. Pastorii formati de ei le-au urmat exemplu. Biserica a devenit toleranta cu vizionarea excesiva de filme, cu urmarirea intensa a posesiunilor materiale, si cu indecenta aceptata gradual in servicile divine. Pastorii nu au fost un exemplu in delimitarea de viata lumeasca a societatii Americane. Si ca sa iasa din incurcatura, au inventat idea ca, pacatosii cronici cit si falsii credinciosi, trebuie inconjurati cu dragoste ca sa fie ajutati.

Asftel s-a ajuns la situatia ca in numele “dragostei crestine” biserica a aceptat tot felul de pacate, majoritatea pornind de la materialism, lumesc, si indecenta. In prezent, evanghelicii din America au depasit toate celelalte grupe sociale in privinta divortului, ajungind la un procent de 52%. Iata unde a dus “aratarea dragostei” fata de indecenta in biserica. A dus la ruperea famililor si la tragedii mari in viata copiilor de divortati . Nu mai shochiaza pe nimeni ca adolescente  din biserica au ramas gravide, sau ca alti tineri consuma droguri.
O alta consecinta a indecentei aceptate in Biserica a dus la dependenta pastorilor Americani de pornografie.
Se pare ca pana la 70% dintre ei sunt dependenti de acest flagel. Acesta este drumul pe care avanseaza o majoritate de evanghelici  Romani.  Lowlander si Ucenicul fals indeamna pe oameni inspre aceasta directie prin comentarile lor.

Prezenta lui Dumnezeu in biserica implica frica si cutremur

Fiecare din aceste patru făpturi vii avea cîte şase aripi, şi erau pline cu ochi de jur împrejur şi pe dinlăuntru. Zi şi noapte, ziceau fără încetare: ,,Sfînt, Sfînt, Sfînt, este Domnul Dumnezeu, Cel Atotputernic, care era, care este, care vine…cei douăzeci şi patru de bătrîni cădeau înaintea Celui ce şedea pe scaunul de domnie, şi se închinau Celui ce este viu în vecii vecilor” (Apocalipsa 4:8;10)

“Astfel dar, prea iubiţilor, după cum totdeauna aţi fost ascultători, duceţi pînă la capăt mîntuirea voastră, cu frică şi cutremur, nu numai cînd sînt eu de faţă, ci cu mult mai mult acum, în lipsa mea.Căci Dumnezeu este Acela care lucrează în voi, şi vă dă, după plăcerea Lui, şi voinţa şi înfăptuirea”. (Filipeni 2:12,13)

Frica si cutremurul in viata Crestina nu sunt incompatibile cu Harul lui Dumnezeu si cu dragostea lui Dumnezeu. Harul lui Dumnezeu inteles correct inseamna experipentarea deplina a dragostei lui Dumnezeu dar insotita de reverenta fata de Dumnezeu si sfintenia practica.

In versetul de mai sus din Apocalipsa, vedem cum acei batrini cad cu fata la pamint inaintea maretiei lui Dumnezeu. Cum nu se cutremura domnisoarele si doamnele care vin imbracate indecent la biserica? Dece capii de familie nu iau actiune? Dece pastorii in magoritatea lor sunt toleranti cu asemena sacrilegiu?

Evanghelicii ar trebui sa fie primii in promovarea decentei

“Voi sînteţi sarea pămîntului. Dar dacă sarea îşi pierde gustul, prin ce îşi va căpăta iarăş puterea de a săra? Atunci nu mai este bună la nimic decît să fie lepădată afară, şi călcată în picioare de oameni.” (Matei 5:13)

Evanghelicii din America au ajuns sa fie in statisticile negative din presa de aici. O problema este divortul, dar pe linga asta, Evanghelicii din SUA sunt napaditi de toate crizele societatii pagine. In loc sa ajute societatea  prin sfintenia practica, Evanghelici au ajuns sa lise atraga atentia de cei din lume cu privire la probleme lor. Domnul Cristos avertizeaza ca astfel de Crestinism va fi calcat in picioare de oameni.


Cind evanghelicii nu isi fac partea, biserica Ortodoxa ramane o marturie

Cu riscul de a ma repeta, iata ce spune biserica ortodoxa. “Femeile: Rochiile trebuie sa fie decente. Fara maieuri cu bretelute, sau rochii fara bretele care expun spatele, sau decolteuri in fata. Fara fusta mini. Fustele trebuie sa fie pana la genunchi sau mai jos. Daca femeile poarta pantaloni la biserica (chiar daca acest lucru nu este de preferat), pantalonii trebuie sa fie de gala (fara blugi sau supraelastici, etc.). Pantaloni scurti de orice fel nu sunt admisibili. Capul trebuie sa fie acoperit, cel putin a femeilor casatorite.”

Ceva similar ar trebui pus si  pe websiturile biserici Evanghelice.


Tinere din bisericile evanghelice au marturisit ca se imbraca indecent in mod intentionat

Anul trecut eram cu familia intr-o anumita biserica romana, si doua surori independent una de alta ne-au spus ca femeile membre ale biserici care vin indecent imbracate la serviciul divin, fac aceasta cu scopul de a fi admirate de barbatii prezenti. Probabil ca Lowlander si Falsul Ucenic  vor sa continue acest “spectacol” si in bisericile lor. Nici oameni din lume nar avea curajul sa faca asemenea afirmatii ca cei doi. Cata pacatosenie din partea femeilor indecente si din partea celor doi pretinsi Evanghelici mentionati aici!

Dar pentru oricine va face să păcătuiască pe unul din aceşti micuţi, cari cred în Mine, ar fi mai de folos să i se atîrne de gît o piatră mare de moară, şi să fie înecat în adîncul mării. (Matei 18:6)
Limbajul folosit aici de Domnul Cristos este hiperbolic. El vrea sa atentioneze cit de grav este sa provoci la pacat pe altii mai slabi spiritual. Ma refer la faptul ca in biserica sunt si oameni de curind intorsi la Domnul, cit si vizitatori necredinciosi.  Cuvintele din verset arata ca este toleranta zero din partea Domnului Cristos, fata de orice forma de corupere a copiilor lui Dumnezeu. Multi se inseala crezind ca daca indecenta in biserica merge inainte, Dumnezeu este mai ingaduitor, sau ca a uitat ce a spus in Cuvintul Lui. Femeile si tinerele care sunt in mod cronic indecente pot sa isi faca socoteala ca le asteapta iadul. Ce diferenta este intre ele si prostituatele de pe strada in ce priveste atragerea atentiei asupra indecentei lor?

Gindirea pervertita a lui Lowlander si Falsului Ucenic

Lowlandersi Falsul Ucenic,prin comentariile ce le-au facut pe blogul acesta, cit si de pe alte bloguri, s-au erijat in oameni spirituali, sugerind ca atit eu, cit si ceilalti care s-au ridicat impotriva indecentei, suntem imaturi spiritual. Pe de alta parte, ei sustin indecenta in biserica, pretinzind ca ei sunt maturi si raman indiferenti la ce vad in jurul lor. Asemenea teorie este negata in primul rind de Scriptura. Iata citeva versete:

Făcusem un legămînt cu ochii mei, şi nu mi-aş fi oprit privirile asupra unei fecioare. (Iov 31:2)

Fugi de poftele tinereţii, şi urmăreşte neprihănirea, credinţa, dragostea, pacea, împreună cu cei ce cheamă pe Domnul dintr’o inimă curată. (2 Timotei 2:22)

Ci mă port aspru cu trupul meu, şi -l ţin în stăpînire, ca nu cumva, dupăce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat. (1 Corinteni 9:27)

Astfel dar, cine crede că stă în picioare, să ia seama să nu cadă. (1 Cor 10:12)

Teoria celor doi, ca barbatii raman insensibili la provocarile indecentei feminine, este negata de orice manual de medicina, cu citeva exceptii pe care nu am sa le enumar aici, dar pe care cititorii le stiu.

Lowlander si Falsul Ucenic sunt de fapt apostati in devenire.

60 thoughts on “Indecenta in biserica este un sacrilegiu!

  1. Cei care tradeaza cauza lui Hristos ar trebui sa stie ca un demon prezent in biserica face mai mult rau decit o mie care sunt in afara.
    Acestia sunt vrajmasii Crucii lui Cristos.
    Ei isi autoelibereaza un certificat de evlavie, ca apoi sa sfatuiasca crestinii sinceri incepatori, invocind “dragostea lui Dumnezeu”fata de pacatosul care greseste, diminuind frica, care ni se cere in inchinare si slujire, in viata de zi cu zi.
    Aceste femei care isi zeifica trupul lor, consacrindu-se cultului hainelor,
    prin infrumusetarea corpului pieritor, uritesc si dezonoreaza chipul Aceluia pe care ei pretind ca-L slujesc.
    Aceste fiinte corupte , oameni nenascuti din nou au patruns in turma printre noi,ca serpii prin iarba,
    Ei murdaresc serafimii si vor sadovedeasca imperfectiunea perfectiunii>

  2. Spurgeon avea cuvinte si mai grele pentru crestinii formalisti’
    el spune ca “sfirsitul lor va fi pierzarea pierzarii.
    Caci daca exista in iad munci mai coplestitoare, teminte mai intunecoase, flacari mai cumplite, remuscari mai crude, oboseala mai de neindurat, ele vor fi partea celor a caror evlavie n-a fost decit o minciuna grosolana”

    Ramine sa ajutam pe cine putem si pe cine se lasa ajutat, pentru a trece de la formalism la ADEVAR in traire si in tot ceea ce inseamna viata noastra pe pamint.

  3. Interesant articol, dar de unde știți că „High(low)lander si Falsul Ucenic sunt de fapt apostati in devenire.”? Nu vi se pare o predicție cam ciudată?

    • Draga Syme,

      Evaluarea mea se bazeaza pe felul in care cei doi au abordat problema indecentei. Exprimarile lor sunt specifice bisericii emergente. Nici aici in America oameni nu au curaj sa apere indecenta in biserica asa cum au facut-o ei.

      • Da, dar dumneavoastră spuneți că ei sunt de fapt „apostați în devenire”.

        Faptul că se exprimă într-un fel specific bisericii emergente nu cred că înseamnă că sunt „apostați în devenire” (și chiar dacă ar însemna, de unde am putea noi să știm acest lucru?).

        Așa și eu aș putea spune că dumneavoastră sunteți apostat în devenire pentru simplul fapt că pretindeți (fără să aveți de unde ști) că știți că cei doi sunt apostați în devenire.

        Înțeleg că am putea avea niște criterii pentru a identifica „apostații”, dar care ne sunt criteriile pentru a identifica „apostații în devenire”?

        • Syme
          Criteriile in acord cu care au fost evaluati cei doi sunt tocmai continutul raspunsului meu dat lor in postarea asta. Daca ai fi citit cu atentie materialul ai fi vazut ca tratarea subiectului a fost comprehensiva – nu exhaustiva: am inclus argumente istorice documentate, biblice, si din limba greaca. Ei au fost numiti “apostati in devenire” la sfirsitul articolului dupa ce s-a demonstrat asta. Tu ai o problema cu intelegerea logica a unui discurs.

          Deasemeni ultimile tale comentarii a trebuit sa le sterg. In unul dintre ele te-ai exprimat blasfemiator indirect la persoana lui Dumnezeu. Dialogul nostru s-a incheiat aici.
          Pastor Paul dan

    • Draga Syme,

      Cum de nu il ei la intrebari si pe “Highlander” ca s-a apucat sa vorbeasca jignitor despre ioan8 pe blogul lui Marius Cruceru?

      Pe acest blog, ioan8 doar a declarat ce se vede din comentarile acestor doi (Highlander si Ucenicul). Ce te deranjeaza pe tine asta?
      Parca te afecteaza mai mult decit pe ei doi. 🙂

  4. Am primit si eu discutia aceasta de la un prieten. Imi permit sa scriu si eu cateva ganduri care poate ajuta la intarirea solemnitatii cu care suntem chemati sa ne prezentam inaintea Creatorului.
    Din punctul meu de vedere, atunci cand te prezinti inaintea Imparatului Universului, nu o faci oricum. S-a citat Apoc. 4:8,10, dar va indemn sa cititi si sa meditati la tot cap. 4 din Apoc. Va asigur ca, daca aveti o inima sincera, veti privi altfel lucrurile. Problema nu este de formalism sau de cine e mai sfant, ci marea problema este ca vrem sa facem dintr-un Dumnezeu atat de mare, un dumnezeu care sa intre in gratiile noastre. Sa nu uitam ca nu putem sa limitam infinitul si nici sa relativizam eternitatea. Dumnezeul nostru este un Dumnezeu infinit si etern. Daca El ne-a iubit atat de mult incat a dat pe singurul Sau fiu ca sa salveze omenirea, pe mine si pe tine, asta nu inseamna ca avem vreun drept sau merit, cu atat mai putin avem voie sa ne prezentam inaintea Lui imbracati oricum sau mai putin imbracati.
    In final nu ramane decat sa spunem ca atunci cand esti in prezenta Lui, trebuie sa fi constient ca nu esti pe pasarela de la Milano si nici nu esti la Polivalenta la un concert de muzica.
    Inchei precizand faptul ca Scriptura ne cere sa ne temem de Dumnezeu, aceasta fiind inceputul intelepciunii.

  5. personal, observ uneori derapaje in vestimentatia surorilor. si ma gandesc: nu au oare parinti acasa, soti sau frati care sa le spuna ca acea haina nu e potrivita?

    pe de alta parte, deculpabilizarea TOTALA a barbatului pentru poftele acestea, pentru curvia din inima lui, nu e sanatoasa.
    un om care nu se simte responsabil de pacatele lui e in mare pericol.

    de ce nu sunt si fratii invatati sa isi pazeasca ochii? nu ar fi mai de folos?

    pentru ca indecenta ce ar putea-o vedea in biserica nus e compara cu grozaviile vazute pe strada.

    • Alexandra
      Reciteste materialul si ve-i vedea ca barbatii nu sunt TOTAL desculpabilizati.
      Majoritatea celor de la amvon, nu vorbesc despre cum barbatii isi pot pastra gindirea curata iar pe de alta parte nici nu combat indecenta. Cei care au curajul sa abordeze indecenta sunt cei cu o viata nepatata. Desigur exista si o categorie de oameni curati moral, dar fricosi in a discuta touchy subjects

      Pastor Paul Dan

      • Sunt de acord cu dvs. Desi eu vorbeam la modul general in comentariul meu.

        M-ar interesa un articol pe subiectul acesta, cum sa ne invatam fratii, copii sa se pazeasca. Sa isi pazeasca ochii.

        Desigur, exista ispite similare si pentru surori, chiar daca nu pe parte vizuala. Desi am senzatia ca ele sunt atinse mai des (putin mai des) si combatute.

        Ati fi de acord sa scrieti un articol despre asta? Cand veti avea tim, desigur.

        • Sora Alaxandra,

          As vrea sa scriu un articol in acord cu ce ati spus. Va rog sa imi amintiti din nou pe la jumatatea lunii iunie, deoarece pana atunci voi fi foarte ocupat.

          Pastor Paul Dan

  6. Emanuel, frumos nume ai,
    vezi aici este greseala: suntem intotdeauna cu Domnul sau nu?
    am voie sa am doua feluri de haine in sifonier?
    cu unele la biserica si cu altele pe strada?
    de aici porneste totul.
    E Domnul cu mine intotdeauna, sau numai cind ma duc la biserica?
    De mici fetitele sunt imbracate numai in pantaloni, incit sunt atit de obisnuite cu aceste haine barbatesti, incit li se pare nefiresc ca sa li se ceara acum , cind sunt domnisoare, ca la biserica sa aiba o alta tinuta.
    Daca am imbraca intodeauna haine decente, cine s-ar poticni?
    Daca am avea in garderoba noastra decit “haine pocaite” . 🙂
    nu am avea probleme.

    • Nu cred ca pantalonul este neadecvat pentru femei. Cred ca tinuta cu care ne prezentam inaintea Creatorului trebuie sa difere de cea de zi cu zi, asta daca persoana intelege maretia lui DUmnezeu si crede ca in biserica se inchina Lui impreuna cu alte persoane. Vezi, aici este problema, ceea ce fac eu in particular, atunci cand ma inchin Lui, este problema mea cu El, dar cand inchinarea mea este colectiva trebuie sa am in minte: “Să nu ne mai judecăm dar unii pe alţii. Ci mai bine judecaţi să nu faceţi nimic, care să fie pentru fratele vostru o piatră de poticnire sau un prilej de păcătuire.” (Rom. 14:13).
      Cu alte cuvinte, fi intelept atunci cand te imbraci, fie ca esti femeie, fie ca esti barbat. Problema in esenta ei nu este imbracamintea, ci inchinarea, felul in care te inchini, cui te inchini. Asta a fost din totdeauna problema, de la Lucifer, pana la noul pamant.
      Trebuie sa facem o diferenta intre a fi in prezenta lui Dumnezeu zi de zi si in prezenta Lui in momentul inchinarii (mai ales in public).
      Daca ar fi la fel, atunci eu ar trebui sa fiu imbracat tot timpul, pentru ca sunt in prezenta Lui. La dush ar trebui sa merg imbracat, in pat cu sotia ar trebui sa merg imbracat, etc. lista poate continua. Dupa cum vezi problema este inchinarea si nu tinuta. O inchinare in reverenta si corecta va atrage dupa sine si o tinuta decenta. Daca inchinarea isi pierde scopul si obiectul, atunci culuarele bisericilor vor deveni pasarele de moda iar cei de pe scaune vom avea aparate foto sa prindem cele mai atractive parti ale corpului.

      • pt Emanuel;
        …si totusi…
        nu este trupul nostru templul DuhuluiSfint in permanenta?
        …baietii mei (unul baptist, altul ortodox ultraconsrvator) nu accepta pantalonul la femei, nora mea nu are in dulap pantalon; si e asa de dragalasa si feminina in fusta decenta. 🙂
        cind te uiti la ea, te poti gindi la Cruce, la pocainta cu drag:
        se imbraca asa cum a hotarit Cel care a creat-o ,pentru ea:sa arate prin portul ei cine este : femeie;
        cind privesti azi femeile din spate ai impresia ca sunt soldati, nu au nicio feminitate prin imbracaminte impersonala:
        de la inceput Domnul a creat barbatul si femeia, care se deosebesc total; asa a vrut El. 🙂

  7. Atunci au dreptate Amish sa nu-si fi chimbat vestimentatia femeilor (in special) de pe timpul lui Martin Luther…?!
    Si cum ar trebui sa se imbrace femeile crestine africane din zonele tropicale unde costumele lor nationale lasa expuse parti din corpul lor si unde sunt preferate adunarile in aer liber cu temperaturi foarte ridicate .. adica vreau sa spun ca imbracamintea ar trebui sa aibe unicul scop de protectie a corpului si ca nu cred ca expunerea unor parti din corp ar fi mai indecenta decat ale altora..
    Un musulman spunea ca ei si-au acoperit femeile ca sa nu fie ispititi de ele….si critica i-a acuzat de opsedati sexuali daca nu pot sa priveasca macar fetele femeilor fara sa se simta ispititi… Si se mai spune ca nu obiectul privirii e pacatos ci privitorul. Nu pledez pentru indecenta in biserica si se poate gasi o “uniforma” cum au unele biserici desi Dumnezeu nu ne conditioneaza vestimentatia cand venim la El ci se uita la inima si gandurile noastre… iar jandarmii responsabili cu “exteriorul” in biserica de cele mai multe ori nu sunt preocupati decat de imagine si nu de suflet…iar daca-i mai spui “tinerei pacatoase” ca va merge in iad pentru ca poarta blugi sau fusta mini…. cu siguranta acea persoana crede ca a facut voia Domnului.
    Am asistat la atatea discutii pe tema imbracamintii femeii in biserica si am ajuns la concluzia ca nimic nu s-a schimbat de la condamnarea si arsul pe rug a femeilor din evul mediu (de regula responsabilitatea unor prelati macinati de pofte) si infierarea vestimentatiei din zilele noastre pastrand proportia fireste dar cu tot atata convingere de justete bazata pe scriptura.
    Oricum eu sunt mai preocupata de cei care nu au ce imbraca si copii care merg iarna la scoala in tenisi si altele de genul asta. Dumnezeu sa ne aiba in paza Lui si sa ne dea intelepciunea care vine de la El si mai multa dragoste si …blandete.

    • Sora Victoria,

      You totally miss the point!

      Articolul nu abordeaza vizitatoare la biserica ci pe acele cu ani de credinta dar care se imbraca indecent.

      Cind credinciosii sunt adunati la biserica, Dumnezeu este prezent intr-un mod special. De aceea lui Timotei, Pavel ii reaminteste ca: “Dar dacă voi zăbovi, să ştii cum trebuie să te porţi în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stîlpul şi temelia adevărului. Şi fără îndoială, mare este taina evlaviei”…(1 Tim 3:15-16)

      Adunarea credinciosilor presupune evlavie…nu manifestari feminisite.

      I am sorry, you are upset for no reason. What I wrote in this post I also made known to American pastors. They have no response, because they know they are wrong.

      Pastor Paul Dan

    • Cu tot dragul frate Paul Dan…stiam ca asa imi vei raspunde….si din cauza asta nici n-am mai comentat pana acum pe blog-ul tau. Traim in lumi diferite (crestine fireste) cu prioritati diferite… si oricum in Romania credinciosii sunt mai puti formali ca in SUA…iar scaparile de genul comentat cred ca au judecati de felul “daca la ei/voi se admite …apoi putem si noi/aici sa facem la fel”….
      Cristos a inviat si Domnul sa ti binecuvinteze lucrarea si familia.

    • Dragă soră,Victoria,dacă membrii unei biserici ar fi cu adevărat născuți ,…nu din sânge ,nici din…ci din Dumnezeu,nu ai mai fi avut acele ocazii să asiști la asemenea discuții.Dar,pentru că pastorii procedează cu atâta ușurință la actul botezului,desigur că se strecoară tot felul de lighioane în casa lui Dumnezeu.Mai mult de atât,le și promovează în diferite lucrări(mai cu seamă la cor,și mai cu seamă în rândul 1.)Eu unul nu am auzit că vre-o parașută din acestea a fost pusă sub disciplina Bisericii,ci,asemenea curvarului din Corint,se etalează cu ea(poate că le vine ideia ca să se aleagă și o miss creștină,mai știi ?).Să mai spun ceva;Am o predilecție de a-mi verifica duhul dacă este capabil să facă distincție(în afara bisericii),adică să verific dacă o femeie pe care o cercetez conf.Scripturii(a unei ținute cuvincioase,și alte condiții).În majoritatea cazurilor(doar câteva excepții),după ce le ceream permisiunea să le pun o întrebare,toate rămâneau surprinse de unde știu că sunt credincioase!?Le răspundeam,că le-am văzut lumina.Așa surorilor,fiți lumini în lumea aceasta,nu pațachine,și răsplata voastră va fi mare în ceruri.Oare cum are pretenție o paparudă din aia ca să se măroi
      Cât despre bărbați,să-i lăsăm săracii,că au ei de luptat ca să-și înfrâneze pornirile firești,peste tot în lume.Eu,unul(acum sunt bătrân),dar când vedeam asemenea panarame,îmi dădeam seama ce caracter au,și mi se făcea greață,îmi venea să vomit.
      Dragilor,când este vorba că am mărturisit credința noastră înaintea lui Dumnezeu,înaintea îngerilor,și înaintea oamenilor,
      deja,trebuie să fim făpturi noi,toate cele vechi s-au dus.Așa de mult mi se bucură inima când citesc comentariile surorilor care au curajul să condamne pe acele capre,și să marturisească cu viața lor cum au procedat cu garderoba lor(în special sora Elisa)
      Binecuvântate să fiți surorilor care aveți cu adevărat demnitate și virtute creștiă !

  8. Tinuta face parte din atitudinea cu care vii inaintea lui Dumnezeu. daca ai o atitudine de reverenta si esti cu adevarat dornic sa te apropii de Domnul, nu vii intr-o tinuta de vacanta, de stand, de plaja. Nici la Opera nu e duci in blugi, nu?
    te duci imbracat ca pentru Opera, in costum negru, cu papion, intr-o rochie de seara, lunga, cu perle…In fata Sfanta a Domnului Dumnezeu, in prezenta sa, trebuie sa fii imbracat decent, de bun simt, nu cu zorzoane, nu in culorii exagerat de vii, prost alese si puse impreuna. Inima noastra trebuie sa ne dicteze cum vorbim, cum ne purtam, cum ne imbracam. Nu ne raportam la cei din jurul nostru, ci la Dumnezeu. Faptul ca avem acces la El este prin sacrificiul suprem al Domnului Isus si asta este cel mai mare lucru. Trebuie sa avem o atitudine de excelenta, o tinuta ca atare.

  9. In sec. 19 limita decentei pentru femei (in biserica si in afara ei) era GLEZNA. In sec. 20 limita “decentei” s-a ridicat la o alta incheietura – GENUNCHIUL. Tare mi-e teama ca in sec. 21 (vremurile din urma) “lupta” se va da in jurul … urmatoarei (si ultime) incheieturi.

  10. Emanuel asa cum spui , asa este , din nefericire, pasarele de moda.
    Cineva spunea ca inchinarea e problema de bun simt, a, Tozer spunea acest lucru.
    Cartile sale:: cE s-a intimplat cu inchinarea
    Rutina si putreziciune in biserica, ar trebui citie de fiecare frate-sora.
    El s-a dus la Domnul in 1961, dar inca de atunci lucrurile incepusera sa se strice.
    Consideri ca in afara inchinarii te poti imbrca cu hainev care iti scot in reliefanumite parti ale corpului?
    Tot indecenta se cheama si acoperirea cu haine si pantaloni mulati pe fese, care fac barbatii sa tiuie…nu odata am vazut cum doisau trei barbati care stateau de vorba, cind trecea o astfel de femeie fuierau a paguba.
    Duhul sfint vrea sa ne invete pe fiecare; daca am avea ochii deschisi si ne-ar interesa ce spune Stapinul caruia ii slujim ar fi OK;
    problema e ca”multi corupti si nenascuti din nou fac parte ca si membrii din adunarile noastre”(Spurgeon)

    • Dupa cum am mai spus, consider ca trebuie sa se faca o distinctie in privinta aspectului (interior si exterior) atunci cand ne inchinam si in restul activitatilor noastre…
      In ce priveste indecenta hainelor mulate, pot spune ca nu sunt un fan sau aparator al celor care le folosesc, dar nici nu pot sa fiu radical. Stiu un lucru, ca noi barbatii, avem o slabiciune, femeia, dar rezolvarea aceastei slabiciuni nu depinde in totalitate de femeie. Problema nu este la femeie, ci la barbat. Lupta cu ispita nu inseamna sa ne izolam pe o insula fara nimeni in jur, ci inseamna sa invatam sa controlam, cu ajutorul Domnului, pornirile firii. Dupa cum am mai spus, decat sa fi o pricina de poticnire mai bine te arunci in mare cu o piatra de gat. Dar sa nu extremizam lucrurile, sunt barbati care se poticnesc de existenta femeii…
      Asa ca tot ce pot sa spun este ca fiecare dintre noi ar trebui sa ne cercetam si sa ne punem o intrebare foarte simpla: Cum ar vrea Domnul sa fiu imbracat? si sa lasam constiinta sa raspunda la aceasta intrebare.
      Cred ca atunci am vedea scantei din slava Lui imbracandu-ne trupul.
      Laudat fie Domnul

    • problema e ca”multi corupti si nenascuti din nou fac parte ca si membrii din adunarile noastre”(Spurgeon)

      Bine spus sora Elisa! Nu am sa comentez totdeauna la postarile pe care le aveti. Domnul va dat intelepciune si curaj. Continuati asa!

      Pastor Paul Dan

  11. Victoria,
    sa lasam la o parte lozincile. 🙂
    nu este nicio legatura cu subiectul, faptul ca “pe tine” te preocupa saracia unora, nu te impiedica nimeni de aici sa faci,dar… 🙂
    far sa “spui” ca asa place Domnului.
    Fiecare va da socoteala de ceea ce face si de ceea ce nu face.
    El vrea sa -si curateasca Casa, de aceea a venit in lume; dar nu ne place;
    israelitii L-au respins , ba au mai si cerut ca singele Sau sa cada asupra copiilor lor;
    greseala care nu se mai pate repara in veci.
    Noi cautam sa reparam ceea ce se mai poate”inca” repara; asa sa ne ajute Dumnezeu.

  12. George,
    nu vreau sa-ti spun cum umbla unele “surori” pe strada. 😦
    orasul fiind mic, suntem de pomina; lumea ne cunoaste.
    Era in noiembrie la sfirsit, am rupt in parc, doi bobocei de trandafir;
    aproape trecuti;
    numai aud din apropiere: asa fac pocaitii, fura?
    am suferit, fiindca desi nu avea dreptate, totul era ofilit in jur, dar nu voiam sa-mi fac de rusine numele; am crezut ca mor de rusine; nu mi-a mai venit in minte sa spun ca furtul se face pe ascuns, am spus doar ca miine ei nu vor mai fi; cind e orasul mic e foarte usor sa fii pricina de pacatuire;
    Insa cind domnisoarele noastre merg cu spatele complet gol ( pe doua le-am pozat cu telefonul, ca sa arat pastorului, sa se ocupe de inima lor, dar am renuntat); o alta sora, cu rochita pina la incheietura de la sold cum zici;
    era acoperita doar lenjeria intima;cred ca nu suntem o marturie buna.
    i-am spus fiului meu care era cu mine: uita-te sa vezi si tu cum se imbraca o sora de la Cor; cu greu l-am facut sa se uite:
    parca e de la Moulin Rouge zice, nu din corul bisericii.
    Lucrurile s-au degradat f urit si rapid, in ultima vreme;
    trebuie sa reparam ceea ce se poate>

  13. Frate Paul,
    puteti sa explicati putin ce inseamna de fapt”taina evlaviei” despre care vorbeste Pavel lui Timotei ?
    dar biserica emergenta ? ce este ea , citim ceva in N.T.despre acest fel de biserici?
    in ultima vreme am tot auzit cuvinte noi, unele le caut pe Google, dar nu sunt multumita cu explicatia despre biserica emergenta.
    Exista evlavie in biserica emergenta ( ce rece suna).

    Ce credeti in raport cu Biblia despre imbracarea pantalonului in tara noastra;
    pentru ca se da vina pe cultura;
    la noi, barbatii nu umbla in fusta, dar femeile umbla in pantaloni;
    Domnul ne-a creat diferiti si ne vrea total deosebiti in ce priveste termenii: femeie-barbat
    traducind din engleza Cuvintul, fiul meu mi-a spus acum vreo zece ani, deci nu retin exact: femeia sa aiba portul in asa fel incit sa reflecte gingasia pe care a pus-o Dumnezeu in ea ; arata gingasa o femeie imbracata ca si barbatii?
    Va rog sa moderati comentariile mele, daca nu au ceva folositor; ma bazez pe intelepciunea pe care v-a dat-o Dumnezeu; stiu ca stati ferm in Cuvintul Sau;
    poate uneori sunt prea abrupta; scopul meu nu este sa supar, dar nici sa trec peste ce este scris.

  14. Domnul este todeauna cu copiii Sai. In principiu, nu trebuie sa fie deosebire intre modul in care te imbraci acasa, pe strada sau la biserica. Nimeni sa nu-si schimbe ‘look-ul’ decat daca este convins de Duhul Domnului. Prin asta nu vreau sa incurajez indecenta, ci sa previn fatarnicia. Cine se sfinteste sa se sfinteasca in continuare, cine nu – nu !

  15. Overseas,
    la fel cred , e cu tine Domnul in orice loc? sau ba?
    aici e problema : ce care nu au tot timpul pe Domnul , trebuie sa fie atenti ca la inchinarea unde e prezent Domnul sa se imbrace totusi corespunzator, sa nu aduca jertfa nebunilor; sa tina cont ca e Casa Domnului;
    cel nascut din nou este tot timpul”casa Domnului “si ii e usor , pt ca ,garderoba sa este una gata “pocaita” si nu are cum gresi.
    Sa ne rugam si pentru cei care merg greu la deal pe Cale.

  16. Foarte folositor articolul, e bine sa luam toti aminte! In alta ordine de idei, vreau doar sa fac o corectare gramaticala titlului, cu ingaduinta d-voastra – intre subiect si predicat nu se pune niciodata virgula. E o regula usor de retinut:) Domnul sa va binecuvanteze eforturile in continuare!

  17. Ice,
    si fiul meu, de cind traduce din greaca face diverse greseli;
    este absolut”normal”, am constatat eu;
    cine scrie mai putin, da, dar cine are texte imense de copiat, sau carti de tradus, sau alte lucrari mari…nu mai ai capacitatea de a controla, ca si noi, cei de pe margine. 🙂

    • Multumesc pentru aparare. Ice este prietenul meu. Intradevar, nu stau sa corectez orce detaliu. Nu suntem perfecti si de aceea nu am sters comentariile facute din dragoste.

      Cu dragostea lui Cristos,

      Tuturor prietenilor de pe blog.

      Salutari lui Ovidiu

      Pastor Paul Dan

      • Sunt de acord cu d-voastra, sora Elisa, oricine face greseli! Dar este bine cand ai prieteni (dupa cum mi-a facut onoarea fr. Paul Dan sa ma numeasca) care pot vedea ceea ce iti scapa tie. Autorul blogului a avut mai multe optiuni:
        1. Sa nu-mi afiseze mesajul dar sa corecteze.
        2. Sa nu-mi afiseze mesajul si nici sa nu corecteze.
        3. Sa-mi afiseze mesajul, sa corecteze iar in plus sa ma numeasca prieten:)
        4. Sa-mi interzica permanent comentariile:)
        Varianta pe care a ales-o denota un caracter sanatos.
        Domnul sa va binecuvanteze!

  18. Pingback: Miza senzualitatii si pornografiei | Revista ARMONIA

  19. Pingback: Costul imoralitatii « ARMONIA MAGAZINE – USA

  20. Rezolvarea acestei probleme nu stă în mustrări, ci este rezultatul experienței personale cu Isus. Avem biserici pline (care se aseamană foarte mult cu lanul unde crește si grîu si neghina), dar Dumnezeu nu va mîntui biserici, El mîntuieste persoane.
    Fratii care se plîng ca sunt ispititi, le place să se uite si să savureze priveliștea, căutînd țapi ispășitori pentru slaba lor credință.

  21. Mariana,
    lanul nu e biserica, confunzi;
    pilda are si explicatia data de Mintuitorul;
    lanul e lumea: e o mare-mare diferenta.
    Ca biserica arta ca si “lumea” , asta ati facut voi, care va aratati formele cu neobrazare si apoi dati vina pe altii;
    vina e a celor care fac pe altii sa pacatuiasca.
    Ieri in predica pastorul nostru a spus:
    “surorilor in ghilimele, care veniti imbracate ca sa va pofteasca barbatii,
    nu uitati pilda cu piatra de moara;
    nu dati vina pe barbati, e treaba lor cu Domnul;
    dar macar in Casa Domnului nu mai veniti imbracate ca sa stirniti poftele.
    Un minim de bun simt.”
    Surorile care dau vina pe barbati, uitind (sau nu au stiut niciodata) ce e sfiala si rusinea, sa nu ia piatra de moara sa o infasoare in jurul gitului;
    mai bine sa se pocaiasca!
    cit mai e vreme.

    • Marian Dima,

      Iti spun sincer ca as fi vrut sa iti raspund la argumentul tau pervertit asa cum am facut si pentru altii, dar timpul nu-mi permite. Un lucru iti spun, esti sigur in drum spre iad. Vorbesti ca un apostat. Pocaieste-te cat mai ai timp.

      Paul Dan

      • Paul Dan,

        Nu stiu cine esti , dar din cele ce le scrii te consideri mai mare ca Domnul Isus de iti permiti sa dai niste decizii care nici Mantuitorul meu nu le-a dat unor oameni sinceri.Sa jignesti o persoana pe care n-o cunosti este o lipsa de respect si bun simt fata de cei din jur.Daca esti ”cleric” e mai rau si mi-e mila de cei pe care ii ”calauzesti”.Oricum in cer iertare pentru cuvintele pe care mi-am permis sa le scriu,si pentru ca mi-am permis sa am o parere diferita de ceea pe care o ai.Dumnezeu sa ne ierte.Marian Dima, membru in biserica baptista nr 1 DEJ

        • Marian Dima,

          Ai auzit de expresia “sincer, dar sincer gresit”? De cand sinceritatea ignoranta fatza de adevarul Evangheliei se ridica deasupra Evangheliei? Astfel de sinceritate o consider ignorantza voita pe care Domnul o condamna. Da, nu am nici un respect fatza de indecenta pentru ca nici Domnul nu are. Daca citesti atent articolul, ai sa vezi ca persoanele care persista in indecenta vor ajunge in iad.

          Marian Dima, ai nevoie de o adevarata nastere din nou. Nu vorbesti ca un om care are Duhul Sfant, ci ca un om care este manat de un duh umanist. Prin ce ai scris ai lasat sa se vada ce este in inima ta si de care nu erai constient. Iti doresc sincer o mantuire autentica!

          Paul Dan

  22. Frate Paul, legat de acest subiect, am scris ceva mai demult, citându-l pe Ioan Chrisostom: În urmă cu mai bine de o mie șase sute de ani, Ioan Gură de Aur (Chrysostom) scria, referindu-se la spectacolele de la teatru:
    ˝Oare nu de aici se strică moravuri, apar divorțurile, neînțelegerile și vrăjbile între case? Căci când te vei umplea de desfrânare privind la cele de acolo, te faci slăbănog la virtute, înverșunat și vrășmaș curăției și înfrânării, iar întorcându-te acasă, soția îți va părea mai urâtă. De aceea, vă rog pe voi toți să fugiți de spectacolele cele rele de la teatre, iar pe cei ce merg, să-i trageți de acolo. Căci cele ce se fac acolo nu aduc mângâiere, ci pierzare, pedeapsă și osândă; și ce folos este de această dulceață vremelnică, când de acolo se naște chinuirea cea de-a pururea?˝

    Cred ca spectacolele de la teatre erau cea mai avansatā formā de distractie din acea vreme, în Imperiul Roman. Barbarii nu aveau asa ceva, si pentru asta erau ocārâti ca fiind sālbatici si înapoiati; ei nu aveau Therme (bāi termale) si amante sau amanti, erau familisti.
    Dar, oare dacă Ioan acesta ar fi contemporan cu noi, în secolul 21, ce părere ar avea despre (in)decența (în special în îmbrăcăminte) de pe stradă, din întâlnirile noastre sau din biserici? Ce părere ar avea despre creștinii care, după slujba de duminică dimineața de la biserică, au o după amiază ˝binecuvântată˝ de ștrand și plajă? Ce părere ar avea despre niște creștini lumești care, în goana nebună după afirmare sunt gata să faca orice compromis, numai de dragul de-a ajunge măcar o dată-n viață pe scena X-Factor, Dansez pentru tine, Românii au talent, etc.? Oare ce părere ar avea despre multe alte lucruri care pe vremea lui erau ˝TABU˝, dar în generația actuală au devenit un mod de viață? Dumnezeu ne vrea cu gelozie pentru El! Știe că ispitele și provocările cu care ne confruntăm în sec. 21 sunt mai multe și mai mari decât în trecut, dar tot El este Acela care ne poate da și biruința. Ap. Pavel, luminat de Duhul Sfânt trage semnalul de alarmă și caută să ne conștientizeze de voia Domnului: ˝Și aceasta cu atât mai mult, cu cât știți în ce împrejurări ne aflăm: este ceasul să vă treziți în sfârșit din somn; căci acum mântuirea este mai aproape de noi decât atunci când am crezut. Noaptea aproape a trecut, se apropie ziua. Să ne dezbrăcăm, dar, de faptele întunericului și să ne îmbrăcăm cu armele luminii.˝ Romani 13:11-12

    • Frate drag Alexandru ,

      Doresc doar sa fac o precizare importanta la acest comentariu al tau :

      Cred ca scrierile asa numitilor ” Parinti ai Bisericii” , printre care si cele ale lui Ioan Gura de Aur ( Ioan Chrysostom) amintit de tine aici , pot avea unele aspecte pozitive din perspectiva crestinismului biblic dar la fel in multe locuri aceste scrieri nu au un caracter crestin biblic autentic . De ce spun asta ??? Pentru ca credinta lor era o forma clara de sincretism religios ( pagano-crestin , in diferite proportii) . Spre exemplu crestinismul ortodox rasaritean are o infuzie masiva in doctrinele lui centrale de neoplatonism( care e evident pagan ) si care duce prin sincretism religios la o abordare mistica ( deci gresita , uneori la unii cu accente clare de universalism ) a credintei crestine si nu la o abordare crestina biblica autentica .

      Scrierile asa zisilor “Parinti ai Bisericii” printre care si Ioan Gura de Aur pot fi luate in seama , pe alocuri , ca o sursa de adevaruri istorice ale vremii respective , dar ele niciodata nu ar trebuii sa serveasca crestinilor autentici ca o sursa spirituala crestina . De ce ??? Pentru ca teologia lor este sincretistica , deci nebiblica . Firul rosu care strabate toata teologia scrierilor asa zisilor “Parinti ai Bisericii” este MISTICISMUL .

      Nu degeaba liderii si programele de indoctrinare in masa ale asa numitului curent postmodern in neo-evanghelism denumit BISERICA EMERGENTA , care se vrea relevant pentru generatia postmoderna , folosesc sitematic citate din scrierile misticilor catolici sau ortodocsi ( “Parinti ai Bisericii” ) pentru ca sa creeze in mintea crestinilor evanghelici ideea ca si teologia acestora ( desi sincretistica ) este cumva tot ” biblica” , tot “adevarata” , tot de luat in seama . Ei nu este asa ! La o analiza biblica sistematica , sub calauzirea Duhului Sfant , a scrierilor patristice , sincretismul religios iese la suprafata . Dar vezi , este tot aceeasi veche problema cu care se confruna crestinismul evanghelic astazi : Vrem noi sa analizam si sa credem totul prin filtrul infailibil al Cuvantului si sa nu trecem peste “ce este scris” ( 1Cor.4:6) , sau nu ???

      Tot acest proces , bazat pe tehnica persuasiva si inselatoare a dialectului hegelian , initiat de curentul neo-evanghelic postmodern autointitulat ” Biserica Emergenta ” a dus , duce si va duce la SCHIMBAREA PARADIGMEI in crestinismul evanghelic (autentic biblic) . Evanghelicii ( o parte din ei ) sunt singurii ramasi sanatosi doctrinari in aceste vremuri din urma caracterizate de apostazie generala .

      De fapt ca si societate la nivel mondial , luata per ansamblu , cu foarte mici exceptii , traim de fapt o era postcrestina , neopagana exact asa cum Biblia a prezis pentru vremurile din urma. Uita-te cu bagare de seama la politica , media de tot felul , invatamant , tratamente psihologice , medicina alternativa holistica , etc . Ocultismul este la el acasa ! Dar problema este grava ca patrunde masiv in biserica ( tot ceea ce presupune Ecumenismul )!

      As dori sa reflectam asupra pasajelor din scriptura referitoare la alterarea , chiar doar in anumite privinte initial , a Adevarului Evangheliei : ”Putin aluat face sa dospeasca toata plamadeala ” Gal.5:9

      O evanghelie care are in plus sau in minus fata de Evanghelia Adevarului lasata noua in Biblie de Isus Cristos si de apostolii Sai este o ALTA evanghelie : Gal. 1:6-9 .

      Fiecare crestin evanghelic trebuie sa judece obiectiv prin calauzirea Duhului Sfant , in lumina clara a Cuvantului , daca evanghelia “Parintilor Bisericii” , a misticilor ortodocsi si catolici , este sau nu o alta evanghelie !

      • De obicei citesc foarte putin material scris de Parintii Bisericii (impropriu numiti asa, din p.m.d.v.), insa sunt lucruri, care pentru ei erau anatema, iar noi, crestinii postmoderni le luam de bune. De exemplu, ceea ce spunea Crysostom vis a vis de indecenta de la teatre din vremea lui, pentru noi este ceva absolut normal sa acceptam uneori prin biserici, ce sa mai vorbim de iesirile din timpul liber. Unele biserici obisnuiesc sa iasa la picnic, altii la strand sau bai termale. Nu-mi pot imagina ca pastorul sa faca plaja pe o patura vecina cu stiu eu ce pustoaicā care canta in cor sau la grupul de inchinare. Daca fusta scurta sau bluza cu decolteu poate fi considerata sacrilegiu in biserica (si eu cred ca in cele mai multe cazuri, un astfel de mod al unora de a se imbraca are de-a face cu imoralitatea) , atunci comportamentul despre care tocmai vorbeam eu mai sus, nu stiu cum sā-l numesc. Eu personal nu pot accepta pretentia unora ca in biserica trebuie sa avem un anumit mod (decent) de a ne imbraca, iar atunci cand iesim afara, un alt mod, chiar indecent; unii pot. Si ca sa fiu direct, o spun ca eu nu merg la strand si nici la mare sau la lac, nu merg la cinema si nu ma uit nici macar la tv.;asta nu pentru ca as fi un sfant picat dintr-o icoana facatoare de minuni, ci pentru ca nu am ce cauta acolo, iar la tv. nu mai am ce vedea.
        In fine, ar fi multe de zis, ma limitez aici. Nu scriu cu asteptari, parerile mele sunt pentru unii pure fanatisme, dar as vrea sa-i provoc pe unii sa se gandeasca de doua ori atunci cand se imbraca intr-un anumit fel, la moda, cand frecventeaza anumite loc(aluri)uri, sau cand isi aleg prietenii, mai ales pe cei necrestini.
        Ok, frate Traian, pânā ne vedem la Arad, ne mai intalnim prin Agora. Binecuvantari.

        • Frate Alexandru ,

          Asa cum iti spuneam , in scrierile acestor asa zisi “Parinti ai Bisericii” pot sa fie si invataturi bune uneori , de exemplu ca cea remarcata de tine aici . Dar parerea mea e ca restul teologiei lor care priveste doctrinele (invataturile) centrale , de baza , despre ( indreptatire/justificare , mantuire , practicarea si adoptarea doctrinelor provenite din sincretismul religios crestin-pagan ) sunt destul de nocive si periculoase ca sa atenueze partile bune ale teologiei lor .

          Eu ma regasesc in mijlocul fratilor adevarati cand am de a face cu oameni ca tine care doresc sa traiasca o viata decenta , de crestini autentici . A lua niste hotarari sfinte ( de a te pune deoparte pentru Domnul ) de a nu participa la anumite activitati care implica indecenta si posibilitatea de fi ispitit cred ca este biblica , fiind sustinuta de invatatura Scripturii. Sper ca toti sa inteleaga ca aici nu este vorba despre o viata ascetica , de izolare fizica fata de oameni ( lume ) in nu stiu ce scorbura din munti pentru ” a contempla ” divinitatea , specifica misticismului religios indiferent de cuoarea lui . Este doar vorba de o viata crestina care intotdeauna trebuie sa promoveze decenta in imbracaminte , comportare , activitatile practicate sau vizionate , in acord cu ce spune Scriptura .

          Domnul sa te binecuvinteze si sa te tina tare in hotararea sfanta pe care ai luat-o ! Stiu ca asta nu e o lauda la tine , pentru ca in general pentru astfel de hotarari sfinte atragi dispretul si desconsiderarea din partea lumii , dar ce e mai rau e ca si din partea majoritatii “pocaitilor” postmoderni .

  23. Pingback: Indecenta in biserica este un sacrilegiu! | tineridelanganoi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s