Psalmul 22 – Citeva note cu ocazia sarbatorii invierii Domnului Cristos


O foarte scurta introducere

  • Psalmul 22 impreuna cu Isaia 53 sunt locul preasfint in cadrul scrierilor Vechiului Testament
  • Psalmul 22 exprima cel mai complet Evanghelia in comparatie cu restul Psalmilor, descriind moartea si invierea lui Cristos, cit si proclamarea lucrarii de indreptatire
  • Iata ce spun comentatori de seama despre acest Psalm:
    Psalmul 22 trebuie tratat cuvint cu cuvint, cit si in intregimea lui, in orice aspect, doar cu referire la Christos; fara nici o alegorie, metafora, sau spiritualizare a textului. (Bakius, citat de F. Delitzsch, D.D.).  
  • Evangheliile ne spun despre ce a spus Domnul Cristos pe Cruce. Psalmul 22 ne spune ce a gindit Domnul Cristos pe Cruce.

O profetie matematic implinita

Inceputul versetului 1 exprima strigatul Domnului Cristos la momentul mortii prin rastignire. Este o profetie implinita la cruce: “Dumnezeule! Dumnezeule! Pentruce m’ai părăsit…” (Matei 27: 46)

Traducerea Romaneasca a versetului 1 se termina cu expresia “fara sa asculti plingerile mele”. O traducere mai corecta ar fi “fara sa auzi strigatul meu”. Psalmul acesta este un strigat al Domnului Cristos in agonia mortii. Nu este o moarte obijnuita, ci este experimentarea iadului. Dumnezeu temporar a rupt legatura cu El din cauza pacatelor noastre.

Noii nascuti nu sunt doar o mana de carne.
Ei au capacitati create de Dumnezeu de a se conecta rapid cu mamele lor.
Pruncul Isus a fost unic. Imediat dupa nastere s-a increzut in Dumnezeu
si s-a atasat de El.

 

In partea a doua a versetului 9, s-a tradus cu “m-ai pus la adapost de orice grija”. O traducere mai literala ar fi “m-ai facut sa ma incred”.

In versetul 10 expresia “cind am fost la sanul mamei am fost sub paza ta” poate fi exprimata mai precis prin “la iesirea din pantecele mamei, m-am atasat de Tine”.   

In Noul Testament cainii reprezinta oamenii
din afara Imparatiei Lui Dumnezeu.
In anumite contexte, cainii reprezinta neamurile
care erau in afara binecuvintarilor lui Israel.

In versetul 16, vrasmasii care inconjoara pe Cristos sunt descrisi ca si caini. Comentatorii spun ca ar fi o referire la neamuri, deoarece evreii numeau pe neamuri “caini”. Totusi, cei mai inraiti in jurul crucii erau fariseii si saducheii. Caini, aici, are mai mult sensul de oamenii iadului (Apoc 22:15)
Afară sînt cînii, vrăjitorii, curvarii, ucigaşii, închinătorii la idoli, şi oricine iubeşte minciuna şi trăieşte în minciună!

Versetul 20 spune, “scapa-mi sufletul de sabie si viata din ghiarele cainilor”.  In original, cuvintul viata poate fi tradus si cu singurul nascut, care este o referinta mesianica. Altfel spus, “scapa pe Mesia din ghiarele cainilor”.

Leul si Unicornul in acest context reprezinta pe Satana

Versetul 21 are complexitatile lui. Cornilescu omite o scurta propozitie. Traducerea completa a versetului ar suna asa: “scapa-ma din gura leului, scoate-ma din coarnele bivolului-  mi-ai raspuns.”
Un alt lucru in acest verset este traducerea cuvintului unicorn cu bivol. Iata cum arata versetul tradus exact dupa original: “scapa-ma din gura leului, scoate-ma din coarnele unicornilor…mi-ai raspuns”

Iata o marturie din antichitate despre unicorn:

Prezenta acestor coarne ne da o confirmare remarcabila despre un pasaji cunoscut din scrierile familiare ale lui Iulius Cezar numite Comentarii: “Uri sunt putin mai mici in marime de cit elefantii (magnitudine paulo infra elephantos), “dar natura, culoarea, si infatisarea lor este cea de bivoli. Puterea si agilitatea lor sunt mari; si nu le scapa nici oameni sau animale cind intra in vederea lor.” (J.G. Wood, M.A., F.L.S., din “Bible Animals” 1869).

Unicornul este un simbol a lui Satan, cit si a lui Antichrist. In cartea Daniel, iata descrierea lui Alexandru Macedon, un pre-mergator lui Antichrist: Pe cînd mă uitam cu băgare de seamă, iată că a venit un ţap de la apus, şi a cutreierat toată faţa pămîntului, fără să se atingă de el; ţapul acesta însă avea un corn mare între ochi. (Daniel 8:5).

Unicornul este unul din simbolurile de baza ale religiei Noua Era si deasemeni este un simbol ocult in ezoterie. Parintii credinciosi ar trebui sa arunce la gunoi orice jucarie, carte, sau simbol de unicorn, in caz ca au cumparat copiilor astfel de lucruri. Orice vizionare de desene animate pe acest subiect ar trebui oprit.

Este demn de remarcat ca in seria de atacuri asupra Domnului Cristos, entitatea spirituala prezentata metaforic ca leu si deasemenea ca unicorn da ultimul asalt asupra Domnului Cristos. Aici este Satan insusi. El este ca un leu care ragneste si cauta pe cine sa inghita, spune Petru. Cind cel rau a crezut ca il invinge pe Cristos la cruce, Dumnezeu a auzit strigatul Fiului Sau, si atit Fiul cit si Tatal il inving pe cel rau in momentul slabiciunii depline a lui Cristos.

Momentul Invierii

Versetul 22 este momentul invierii: Voi vesti Numele Tau fratilor mei, si Te voi lauda in mijlocul adunarii.
“Ci, du-te la fraţii Mei, şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.” (Ioan 20:17)

Imparatia de o mie de ani

In acest Psalm, imparatia de o mie de ani este descrisa in versetul 28: Caci a Domnului este imparatia; El stapaneste peste neamuri.

Indreptatirea prin credinta proclamata in acest monumental Psalm

Psalmul se incheie cu grandioasa afirmarea a lucrarii de indreptatire. Acestia vor veni si vor vesti dreptatea Lui, vor vesti lucrarea Lui poporului care se va naste. Pavel dedica intreaga epistola catre Romani pentru acest subiect Ce inseamna “dreptatea Lui” din cadrul acestui verset?
Iata citeva aspecte in lumina Epistolei lui Pavel catre Romani: Este dreptatea Lui, nu a noastra. Dreptatea Lui a insemnat pedepsirea pacatelor noastre in Fiul Sau, nu in noi. Dreptatea Lui inseamna acordarea perfectiunii morale a lui Cristos noua, si transferul pacatelor noastre asupra Lui. Dreptatea Lui este acel act de inteleptciune divina prin care pacatosul este declarat nevinovat, pacatul este pedepsit, iar Dumnezeu ramane drept in ceea ce a facut; insa in acest proces Fiul Sau a suportat momente de iad si moartea in locul nostru.

Advertisements

3 thoughts on “Psalmul 22 – Citeva note cu ocazia sarbatorii invierii Domnului Cristos

  1. Ce cutremurator lucru sa fii parasit de Dumnezeu;
    numai cind “ni se pare” ca ne-a parasit cum e de greu.
    Cum sa poti ca Dumnezeu curat si sfint, sa suporti atita mizerie:
    pacatele intregii lumi, de la inceput pina la sfirsitul ei?
    Cred ca daca am intelege mai bine lucrul asta am fi mai intelepti cu viata noastra, ferindu-ne sa-L mai intristam pe Mintuitorul.
    Doamne iarta-ne pentru cit suntem de nestiutori, nepasatori.
    Parca pina acum nu am inteles atit de bine ce a insemnat Jertfa Domnului Isus;
    nu singele curs pe lemnul blestemat, cit pacatele , pacatele noastre.

  2. —momente de iad—
    cind se intimpla sa gresim, ce greu suportam faptul ca am suparat pe Dumnezeu;
    cugetul nu te lasa linistit pina ce nu rezolvi problema; e o incarcatura grea;
    cum putea fi “toata scursura lumii” pe inima Sa nevinovata????

  3. Nu inteleg restrictia legata numai de unicorni si nu si de lei si ciini.Pastrind aceeasi analogie si leii si ciinii sint in aceeasi categorie cu unicornii si totusi nu gasim aceleasi indemnuri vis-a-vis de aceste animale si interactiunea lor cu copiii nostri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s