Ce legatura este intre nunta Regala din Anglia si nuntile evanghelicilor?

Voi insa sunteti o semintie aleasa, o preotie imparateasca, un neam sfint, un popor, pe care Dumnezeu si l-a cistigat ca sa fie al Lui, ca sa vestiti puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din intuneric la lumina Sa minunata
(1 Petru 2:9)

Nu este nici o legatura in mod particular intre nunta lui Prince William si Kate Middleton, pe de o parte, si nuntile evanghelicilor, pe de alta parte. Totusi, nunta lor este o lectie indirecta pentru evanghelici. Cei doi nu sunt mai neprihaniti decit alti oameni obijnuiti. Dar cind a fost vorba sa onoreze eticheta Coroanei Angliei si a Bisericii Anglicane, ei s-au conformat. Kate Middleton a fost mai decenta decit foarte multe mirese evanghelice.

Cuplurile evanghelice care se casatoresc sunt copii de Dumnezeu, spiritual vorbind. Cristos este Imparatul Imparatilor si Domn al Domnilor. Eticheta cereasca este decenta si sfintenia. Numai ca, cui ii mai pasa in ziua de astazi sa-l reprezinte pe Dumnezeu, in primul rind la nunta?

Concluzie:
Cuplurile care au avut o nunta indecenta, ignorind eticheta Regala Cereasca, ar trebuii sa se pocaiasca din adincul inimii. Dupa cum este un sacrilegiu indecenta in biserica, deoarece este necinstita prezenta lui Dumnezeu, tot asa este un sacrilegiu si o nunta indecenta. Domnul sa dea indurare si pocainta celor care au urechi de auzit!

27 thoughts on “Ce legatura este intre nunta Regala din Anglia si nuntile evanghelicilor?

  1. M-a anuntat si pe mine cineva ieri ca tocmai se difuzeaza online Nunta Regala din Anglia, si am fost foarte placut surprins sa pot urmari timp de o ora fastul si atentia acordata fiecarui detaliu care sa onoreze Curtea Regala. Da, si eu am remarcat decenta aproape suparatoare a Printesei in imbrăcămintea ei in raport cu ceea ce ar fi putut sa poarte; si totusi, a fost cu atat mai frumoasa cu cat a ridicat decenta la rang de virtute. Imi doresc si eu, intr-adevar, sa vad si la nuntile evanghelicilor aceasta decenta.

    Cat timp am urmarit nunta, nu mi-am putut stapani lacrimile gandindu-ma la frumusestea si splendoarea Nuntii Mielului la care Biserica va fi onorata ca Mireasa. Aleg sa cred ca Nunta Regala din Anglia a fost doar o imagine pala a ceea ce va fi “in ziua aceea”. Slavit sa fie Mielul din semintia lui David!

      • Nu am urmarit nunta, dar am vazut la stiri cateva secvente.

        Simplitatea mirilor in contrast cu alaiul de nunta a transmis un mesaj de decenta pentru o lume intreaga. Probabil au dorit sa indrepte atentia lumii spre ceva mult mai important. In acest sens, mi-a placut comentariul unui analist politic care spunea ca nunta regala indica rezerva strategica de incredere a unei natiuni in institutia fundamentala a Marii Britanii.

        Biserica este Mireasa lui Hristos. Cum stam noi cu rezerva strategica de incredere a societatii contemporane in misiunea noastra? Este nevoie de ceva mult mai profund decat de o simpla imitatie.

        Exista insa in nunta lor si un aspect ingrijorator. Avand in vedere ca cei doi tineri erau impreuna de opt ani (daca eu am inteles corect), s-ar putea ca acest mesaj sa fie mai repede preluat de tineri, decat cel al modestiei. O doamna comenta la TV, ca cei opt ani traiti impreuna inainte de nunta reprezinta garantia trainiciei casniciei lor.

        Oare ce vor invata tinerii?

        • Frate Pastor Talos,

          Multumesc pentru comentariu. Aveti dreptate in ce spuneti. Personal nu stiam nimic despre cei doi, doar am remarcat ca au respectat eticheta regala. Pe de alta parte, doamna de la TV vorbeste ca din lume. Statisticele au demonstrat ca cei care traiesc impreuna mai multi ani inainte de casatorie, de obicei divorteaza.
          Pastor Paul Dan

  2. Mireasa a mai fost casatorita, deci de-acum traieste cu printul in curvie.
    La atita saracie fastul acesta este o crima.
    Eu nu am vrut nici sa ma uit; nu am tV , eram la cineva.
    Atita fala pentru niste muritori ;
    si in vreme de criza.

    • Sora Elisa,

      Nu am nici o informatie despre cei doi. Nu am nici televizor. M-am uitat pe youtube dupa ce s-a consumat evenimentul. M-a interesat sa vad ce cintari s-au cintat. Deasemeni ce s-a citit din Cuvint. Spre exemplu, fratele miresei a citit din Romani 12. Am analizat fetele audientei, reactile famililor. Corul a fost exceptional. Caii din garda regala erau asa de frumosi. Multimile strinse in fata palatului Buckingham ca sa ii mai vada odata pe cei doi proaspati casatoriti m-a dus cu gindul la Ioan 3:16.
      Am si eu copii mai mici care vor sa ii port pe umeri citeodata. Am vazut tati care isi purtau copii pe umeri ca sa vada si ei peste multimea de oameni.

      In ce priveste aspecte de moralitate cu privire la William si la Kate, lor nu li se aplica 1 Corinteni 7:1-21. Ei nu sunt nascuti din nou, sunt ca cea mai mare parte a Ortodocsilor de la noi.

      • Regret ca am afirmat ceva, care nu am verificat; de fapt eram patru care vorbeam in fata TV, copiii mei vorbeau de o alta printesa,
        parca a Spaniei, care fusese divortata;
        vorbeau si cei de la TV…asa ca…de aici confuzia,
        nu-mi place sa fac afirmatii
        gresite si necontrolate.

    • Domnul Cristos era ingaduitor cu pacatosii (nu cu pacatele lor).
      “Văzând mulțimile, lui Isus I se făcea milă de ele, pentru că erau necăjite și neajutorate ca niște oi care nu au păstor” (Matei 9:36)

      In acelasi timp era aspru cu cei ce se pretindeau credinciosi. Acesta doresc sa fac si eu. De aceea pe acest blog sunt lucruri grele de spus la adresa apostaziei si apostatilor, si ingaduinta fata de masele de necredinciosi.
      ” Vai de voi, cărturari şi Farisei făţarnici! Pentrucă voi daţi zeciuială din izmă, din mărar şi din chimen, şi lăsaţi nefăcute cele mai însemnate lucruri din Lege: dreptatea, mila şi credincioşia; pe acestea trebuia să le faceţi, şi pe acelea să nu le lăsaţi nefăcute.” (Matei 23:23)

      Pastor Paul Dan

  3. Nu am fost foarte atenta cind am citit, de aceea am comentat spunind ce aveam in gind doar.

    Frate Paul, cind se vor pocai pastorii care oficiaza asemenea nunti, atunci se vor mai pocai cite unii macar, dintre cei care au fost lumesti si au negat divinitatea ca prezenta la nunta lor.
    Cind se vor schimba pastorii?
    se intreaba deja multi frati.

    Vai mare pentru pastori; pentruca duc si pe altii de ripa.
    Prorociii spun ce sa ve aintimpla cu ei.
    Dar cu noi ? carora ne scade credinta prin repetatele trulburari?

  4. Dincolo de decenta tinutei, este si o alta asemanare intre nunta regala si cea a evanghelicilor. Biserica Anglicana este o Biserica protestanta istorica, bisericile evanghelice (neo)protestante sunt confesiuni protestante revizioniste, unele legate, prin geneza, chiar de Biserica Angliei. De aceea, tiparul liturgic a semanat, in multe aspecte, ceremonialului religios evanghelic.

  5. noua prezentare a site-ului e mai greoaie;
    citeam data pe dreapta, care era f vizibila si stiam
    care sunt ultimile comentarii;
    asa trebuie luat comentariu cu comentariu sa vedem cine si cui a raspuns;
    ori sa dam mereu sus pe dreapta, revenind din nou si din nou, daca sunt mai multe odata.

  6. Aveţi dreptate! Am remarcat şi eu (n-am urmărit nunta, ci am văzut pe internet câteva imagini) decenţa şi bunul-simţ al acestei femei, care au făcut-o cu atât mai frumoasă, mai distinsă. Cred că s-a respectat în primul rând pe ea însăşi.

    Apropo! Ştiţi de unde vine cuvântul “etichetă”? Dacă nu, vă scriu eu: de la Curtea regală a regelui Louis XIV – Regele Soare; acesta avea un grădinar care i-a aranjat curtea pentru o petrecere pe care urma să o dea. A plantat multe flori, arbori şi arbuşti. Multe plante erau doar în stadiul de sămânţă, aşa că a pus peste tot hârtiuţe înfipte în pământ pe care scrisese: Nu călcaţi eticheta! Este mult de reflectat dacă transferăm în spaţiul spiritual…

  7. Ortansa, ce frumos, am sa spun si altora. 🙂
    sa nu calcam eticheta noastra, imi place.

    Da , mireasa si caii…,avem si noi cai..doi de rasa…un ponei,,,un iepuras alb, un berbece care tot impunge..si un motan Joe, mare vinator…
    animalele sunt atit de frumoase, iti dau atita liniste;
    sunt recunoscatoare;
    o, de am fi si noi asa recunoscatori pentru ceea ce AM PRIMIT !
    sa nu mai calcam in picioare ETICHETA de copil a lui Hristos.

  8. Ce legatura este intre “roata tiganilor, sau a tiganului” facuta de
    preotul anglican si biserica?
    Nu vreau sa aud ca biserica baptista are legaturi cu biserica anglicana;
    si asa stam rau cu marturia… ne mai trebuie niste tumbe de pastor, ca-n rest fac de toate.

    A plecat la Domnul fratele care a scris Crucea si pumnalul, David Wilkerson; am acultat o predica mica ieri pe Ambasadorul
    (fr Adrian Condrea, un pastor serios si puternic in vorba si fapta):
    —Chemare la suferinta–
    e vorba despre suferinta pentru biserica-
    eu sunt terminata–
    nu stiu cum voi sfirsi, sunt f marcata de tot spectacolul din Casa de rugaciune a lui Hristos.Vad ca si faraele David Wilkerson;
    citi pastori mai sunt afectati de acest lucru?

    http://www.tscpulpitseries.org/romanian.html

  9. Astazi, Duhul Domnului mi-a aratat incaodata ca noi oamenii judecam mai repede si mai aspru decat Dumnezeu. L-am intalnit pe preotul Anglican din Bucuresti deoarece in seara aceasta vom avea un Botez cu noua persoane in biserica Anglicana si mi-a spus ca vrea sa vina sa vada cum oficiem noi botezul. Vorbind despre botez, mi-a spus ca ei boteaza copiii mici. Apoi la varsta maturitatii cei ce decid sa-L urmeze pe Hristos sunt confirmati. Deci nu toti cei ce se boteaza sunt confirmati. Si acum surpriza. Kate, mireasa a cerut arhiepiscopului de Canterbury confirmarea. Arhiepiscopul i-a spus ca pentru cununie nu trebuie sa fie confirmata. Dar ea a insistat spunand ca vrea sa-L marturiseasca pe Hristos. Cu siguranta, in cer vom avea surprize.

    • M-am rugat pentru mantuirea lui Williams si a lui Kate. Am avut acest indemn. Domnul sa faca ca, dorinta ei de confirmare sa fie de la Duhul Sfint.

  10. Mi-a placut si mie de mireasa;
    poate pentru ca”inca” nu era “pocaita”;
    s-ar fi luat dupa surorile ei si nu ar mai fi fost, poate, asa smerita. 🙂
    Domnul sa se indure de toti oamenii, sa-i ajute sa se trezeasca.

    Frate Talos, nu am inteles ce ati dorit sa spuneti dspre preotul anglican?
    faptul ca l-ati intilnit si a vrut sa vina sa vada botezul, ii schimba ceva celui care a facut tumbe?
    va rog sa-mi spuneti, unele lucruri ma socheaza si ma blochez.
    Poate am eu alergie la anglicani, de cind unii ,fosti baptisti, au ajuns acolo, dar fac ordine tot la baptisti; si de cind stiu ca acolo se ordineaza homosexuali si femei.

    • “de cind unii ,fosti baptisti, au ajuns acolo, dar fac ordine tot la baptisti; si de cind stiu ca acolo se ordineaza homosexuali si femei” Excelenta observatie!
      Il las pe fratele pastor V. Talos sa spuna dinsul situatia cu anglicanii din Bucuresti. Voi comenta sper, peste citeva luni despre “corectarea” baptistilor de catre un fost baptist devenit anglican.
      Pastor Paul Dan

  11. Oamenii acestia nu-si vad lungul nasului;
    pleaca de la credinta baptista, care este cea mai apropiata de Cuvintul lui Dumnezeu; asta e hotarirea lor
    dar…
    ce ma caut eu acolo?
    Desigur cei nemultumiti de fratele Paul Negrut sunt cei pe care dinsul pe buna dreptate i-a respins;
    asta nu le da dreptul acestor ecumenisti sa dea indarat cu pietre;
    desi se stie ca nu in pomul paduret se da cu pietre sa mai cada unul, ci in ionatan. 🙂

  12. Comparatie intre nuntile la baptisti si nunta regala britanica (preluare):
    -La nunta regala , predicatorul n-a stiut sa faca glume. La baptisti ploua cu glume.
    -La nunta regala ,predicatorul a uitat sa faca anunturi cu ultimele stiri sportive, scolare, politice etc. La baptisti anunturi si reclame .
    -La nunta regala, a lipsit muzica moderna cu ritmuri carnale si bubuiturile dubelor (tobelor) .La baptisti, cantarile clasice, care ung sufletul si sunt o jertfa de bun miros Domnului au intrat in istorie.
    -La nunta regala mireasa a uitat sa-si dezgoleasca, cat mai mult cu putinta goliciunea trupului. De asemenea au lipsit domnisorii si domnisoarele de onoare imbracati ca artistii de cinema, in haine provocatoare. La baptisti, libertinismul e la el acasa.
    -La nunta regala, desi asistenta a fost pestrita, nu a lipsit decenta in imbracaminte, poate cu mici exeptii. La baptisti, totul este permis.
    -La nunta regala a lipsit sarutul mirelui si miresei, in adunare, in timpul slujbei .La baptisti este la moda.
    -La nunta regala, cu asistenta atat de pestrita (toate crezurile si natiile), n-a lipsit atitudinea de reverenta . La baptisti se poate vorbi de reverenta la modul trecut.
    -Nunta regala a fost un model de nunta crestina. Nuntile la baptisti nu se deosebesc de nuntile lumesti.

    • suntem tot mai goi si mai saraci, dar nu in duh;
      in sfintenie;
      mi-e rusine sa spun ca sunt baptista;
      acolo am ajuns. 😦
      si ce mult ma mindream cind m-am intors la Domnul!

  13. Frate George, nu faceti genralizari. Exista Biserici Baptiste unde lucrurile sunt tocmai invers de cum le-ati prezentat, adica nunti unde Domnul Isus este glorificat prin predicarea Cuvantului, prin tinuta mirilor si a nuntasilor, prin cantarile alese, prin modestia care refuza spectacolul dezolant al domnilor si domnisoarelor. Daca aceasta este insa tendinta actuala, ar trebui sa va adresati fratelui Branzai Daniel si fratelui Otniel Bunaciu care sunt liderii asociatiilor Baptiste din America, respectiv Romania, si sa ii indemnati sa tina la disciplina care ne-a caracterizat de secole. Altfel de ce sunt pusi acolo? Numai sa se mandreasca cu un titlu? Unde este responsabilitatea pe care ar trebui sa o arate inaintea lui Dumnezeu?

      • Sora Elisa, este datoria dumneavoastra sa manifestati vigilenta in locul in care sunteti membra asistand pe pastorul bisericii si pe membrii din comitet sa stea fara concesii de partea adevarului si de partea disciplinei care ne-o cere Scriptura. Apostolul Pavel sfatuieste pe Timotei sa sufere cu Evanghelia. Apararea Cuvantului inseamna printre altele si dispozitia de a suferi de dragul apararii Cuvantului.

Leave a Reply

