O Biserica Baptista de pe coasta de vest a scapat de carismatici

Am auzit mai de mult despre faptul ca o biserica Baptista de pe coasta de vest SUA, a scapat de carismatici. Am fost curios sa vad ce s-a intimplat si l-am sunat pe pastorul bisericii. Dinsul a fost binevoitor si mi-a povestit toata intimplarea.

Lucrurile au inceput cind, din neatentie, a invitat sa vorbeasca la biserica unii pastori moderati carismatici Americani, care se laudau cu tot felul de “minuni” petrecute in bisericile lor. O anumita sora care avea ascendent intelectual fata de sotul ei, s-a plins ca acea Biserica Baptista Romana de unde si ea facea parte, era ne-spirituala pentru ca nu aveau minunile pretinse de pastorii carismatici.

Dupa un timp aceasta femeie a avut o evolutie carismatica, desigur nu fatise. Pastorul si comitetul au sesizat ceva, dar nu au intervenit imediat, sperind ca a fost un episod temporar. La un botez in biserica, sora a fost lasata sa spuna citeva versete din Scriptura. Ea a prins ocazia, si de la versete a inceput sa predice si sa se manifeste emotional in fata bisericii. Lucrul acesta a socat pe pastor si pe comitetul bisericii. Dupa eveniment, pastorul a vorbit cu sora carismatica si i-a explicat ca cel ce predica in biserica este dinsul si ca biserica are anumite reguli, si ca nu poate face oricine ce vrea.

Mai tirziu ea si-a extins influenta, incepind sa recruteze femei din biserica in invatatura carismatica, in mod particular pe acelea care erau ne-crescute spiritual sau pe cele care se intorsese de curind din lume la Dumnezeu. Aceasta sora carismatica a ajuns pana acolo incit s-a dus sa unga pe bonlavi cu untdelemn pentru vindecare. Pastorul a chemat-o din nou si a intrebat-o: “Cine te-a ordinat pe tine prezbiter ca sa ungi cu untdelemn pe bonlavi?” Ea a raspuns ca Duhul Sfant. Avantajul a fost ca pastorul a avut pe bunica lui “proorocita” si nu s-a speriat si nici nu a fost impresionat de pretentile sorei respective. Militanta carismatica corupse-se la carismatism citeva familii din bisercia. Pastorul a convocat comitetul si a discutat cu fiecare familie carismatizata in parte, expunindu-le in termeni civilizati dar fermi, ca acea biserica este Baptista nu la intimplare ci din convingere, ca nu duc lipsa de nici un dar spiritual, si ca, carismatismul nu are loc acolo.

Familile carismatice au parasit biserica. Care a fost cheia succesului? Pastorul a subliniat doua lucruri:Un pastor ferm si o biserica matura pot face fata fenomenului carismatic cit si altor incursiuni eretice din afara. El mi-a spus cum nici unul din barbatii bisericii care erau implicati in lucrarile bisericii si atasati invataturii sanatoase din biserica nu au plecat cu carismaticii.

Iata deci ca atunci cind un lider evanghelic sta pe pozitie si are suportul barbatilor credinciosi, care la rindul lor sunt loiali lui Cristos si invataturii sanatoase, carismatismul este invins, fie ca e vorba de invataturile lui Chris Okyakhilome, sau Ton si Strajerii, sau Zac Poonen, sau campania de carismatizare dusa in Ardeal de pastorul Constantin Joldis, sau influenta sectei carismatice Kwasizabantu.

Felicitari pastorului si acelei Biserici Baptiste de pe coasta de vest pentru exemplul dat Romanilor evanghelici din America. Felicitari deasemenea Uniunii Baptiste cit si Aliantei Evanghelice ca au oprit la timp raspindirea carismatismului mistic a lui Iosif Ton cit si pe Strajerii. Fugiti de carismatici si nu invitati niciodata vorbitori carismatici in bisericile voastre!

Pastor Paul Dan San Diego

Advertisements

13 thoughts on “O Biserica Baptista de pe coasta de vest a scapat de carismatici

  1. Nu poate decit sa ne bucure ca mai sunt cei 7000 …
    insa cred ca sunt putini; majoritatea facind-o cei superficiali;
    neluptatori.
    La crestini dupa Ev.Brasov, cind vorbeste un invitat la amvon si spune ceva nepotrivit cu Cuvintul este intrerupt pe loc.
    Chiar si numai in privinta sigurantei mintuirii, fara o viata schimbata din temelii; a fost intrerupt cu ajutorul translatorului si poftit la loc.
    Nu stiu cum se cheam acestt curent :
    antinomianism?

  2. http://ambasadorul.wordpress.com/2011/06/01/cateva-impresii-de-la-congresul-baptist/#comment-4679
    Recomand cu drag blogul fr Adrian Condrea, un frate “sanatos” in Domnul.
    Aici am citit ceva “BUN” despre cele petrecute la Congres;
    nu inteleg de ce nu s-au facut publice?
    .

    “Am fost atent la rapoarte, luări de cuvânt și intervenții. Cel care a reușit să-mi capteze interesul și atenția a fost fratele Paul Negruț. Un raport biblic, concret, practic și realist. Frate Paul Negruț a fost și este în continuare vice-președintele cu educația.

    Constatările fratelui și a celorlalți vicepreședinți din comunități noastre care se ocupă cu educație sunt demne de luate în seamă și au menirea nu să producă zâmbete ironice, ci o profundă cercetare și pocăință urmată apoi de o hotărâre de a nu mai pierde teren în fața dușmanului.”(fr pastor Adi Condrea Ambasadorul)

    Iată câteva constatări:

    răspândirea unor învățături distorsionate în legătură cu
    –Persoana și lucrarea Duhului Sfânt ( învățături și practici de sorginte carismatică ).
    –învățături greșite cu privire la relația dintre Biserică și lume răspândită de mișcarea bisericilor emergente.
    –învățături greșite cu privire la natura, locul și rolul muzicii în Biserică.
    –învățături greșite cu privire la căsătorie, divorț și recăsătorie.
    –invățături greșite în legătură cu subvențiile de la Stat.
    –ordinarea în slujba de păstor, presbiter sau diacon a unor persoane care nu corespund din punct de vedere biblic pentru aceste slujiri.
    –introducerea unor cântece, pantomimă și teatru în cdrul serviciilor divine sau a întâlnirilor de tineret, care nu sunt în armonie cu învățătura și practica baptistă.
    –introducerea unor practici lumești la nunți ( îmbrăcăminte indecentă, bijuterii, dansul miresei, oficiul nașilor, băuturi alcolice ).
    –oficierea cununiei religioase în biserică a unor persoane care au trăit în păcat și care ar fi trebuit puse sub disciplină.
    i–ntroducerea la înmormântări a cozonacilor sau a altor produse similare care seamănă cu parastasul.
    i–ntroducerea practicii de ungere rituală cu undelemn în vederea vindecării. În unele biserici au fost organizate seri de rugăciune, veghe și ungere pentru vindecare.
    –preocuparea aproape exclusivă a multor tineri doar pentru muzică și filme.
    î–ndepărtarea tinerilor de imnologia baptistă în favoarea unor muzici de discotecă sau melodii de sorginte carismatică.
    –apariția unor cazuri de muzică și dans la întâlnirile de tineret și nunți.
    –folosirea băuturilor alcoolice de către unii lucrători, precum și –folosirea băuturilor alcoolice de către unele biserici la nunți și la ieșiri la iarbă verde.
    –colaborarea cu organizații internaționale care promovează ordinarea femeilor.
    –colaborarea cu organizații internaționale care promovează homosexualitatea și căsătoria între persoane de același sex.
    –exercitarea unor presiuni asupra bisericilor baptiste din diaspora de ase integra în uniuni baptiste care tolerează relații intime între tineri înainte de căsătorie, fumatul, consumul de băuturi alcoolice, dansul, ordinarea femeilor, homosexualitatea și căsătoria între persoane de același sex.

  3. Acestei surori si nu numai ei, i-as recomanda sa citeasca cu foarte mare atentie Isaia 8:1-18 si sa gaseasca macar un verset in care nevasta lui Isaia, proorocita si ea are mesaj profetic, punandu-l in umbra pe sotul ei, proorocul (pastorul) !

  4. Credeti ca activitatea de carismatizare a lui Iosif Ton in Romania a incetat?
    La Brasov a fost in vizita la un centru crestin,;
    apoi la o “adunare” rupta din penticostali,
    de catre un “frate” din Hateg aciuiat la penticostali pentru o vreme,
    dar pe care, inainte de asta ,l-am cautat si l-am gasit la carismatici;
    desi imi fusese recomandat de catre fr Petrica .G;
    care insa nu-i cunostea adevarata activitate.
    Deci activitatea sa cred ca continua la noi, dar in America?
    Adica, ma intreb, daca mai prezinta vreun pericol, pentru cei care nu sunt carismatici deja?
    In general cu cine am discutat s-a delimitat de noua sa practica.

  5. Am citit postarile de pe blogul dumneavoastra si ale lui Ninel Lazar in legatura cu fratele Zac Poonen si sunt intristat de afirmatiile pe care le-ati facut. Va urmaresc postarile despre bisericile carismatice si despre erezile care se intampla acolo si consider si eu ca aceste manifestari sunt intradevar reactii ale oamenilor care nu-L cunosc pe Dumnezeu si care fac aceste lucruri doar pentru bani, pentru ca de fapt banii sunt dumnezeul lor.

    Ceea ce nu inteleg este ce legatura are miscarea carismatica cu lucrarea fratelui Zac Poonen, vorbesc ca unul care am fost la biserica Harul Zalau si am ascultat predicile fratelui Zac, am admirat lucrarea din biserica Harul.

    Acum cand va scriu ascult o predica a fratelui Zac, va rog urmariti-o si transmiteti-mi si mie, va rog, care sunt ereziile din ea.

    Urmaresc sa traiesc inaintea lui Dumnezeu sincer, urmaresc partasia si invatatura oamenilor care traiesc calauziti de Duhul Sfant si in acest duh va scriu aceste cateva cuvinte.

    http://www.livestream.com/harulzalau/video?clipId=pla_4e3d7eec-b4eb-4096-b201-269795073289

    • Marius,

      Apreciez sinceritatea ta. Il rog pe Ninel sa raspunda la comentariul tau. Am sa scriu in viitor cu ajutorul Domnului despre carismaticii din Zalau si cine este Zac Poonen.

      Pastor Paul Dan

    • Marius,
      Ceea ce face in esenta distinctia intre un predicator care vine de la Dumnezeu si unul care nu are din partea Lui aceasta lucrare spirituala, cred ca poti fi de acord ca este modalitatea in care acel predicator intelege si comunica Evanghelia. Sunt multe persoane care pot articula lucruri bune, utile, despre crestinism, multi care pot vorbi frumos si uneori cu un oarecare folos, din Biblie, insa sunt mult mai putini aceia care pot sa si comunice audientei mesajul cel mai important pe care aceasta trebuie sa il auda – Evanghelia.
      Apostolul Pavel este foarte ferm in ceea ce priveste felul cum trebuie sa tratam propagarea si pe propagatorii evangheliilor false – el spune ca o persoana care vine sa predice alt mesaj decat cel predicat de Pavel si apostoli, sa fie anatema! Deci putem concluziona ca nu este un lucru de joaca daca o persoana predica o sumedenie de lucruri utile, dar nu este in stare sa prezinte mesajul Evangheliei asa cum il gasim in practica apostolica. De aceea, cand am auzit de Zac Poonen si “valurile” pe care el le face printre evanghelicii romani, primul lucru pe care l-am facut a fost sa descopar cum prezinta Poonen Evanghelia. Analiza mea asupra a doua articole scrise de Zac Poonen in aceasta privinta o poti gasi pe acest blog, daca nu cumva ai citit-o deja. In aceeasi analiza am facut si referiri la asemanarile si asocierile miscarii de la Zalau (si a pastolului Joldes, care este porta-vocea miscarii) cu miscarea Strajerilor. Pe blogul sau, pastorul Joldes aduce pe fata elogii miscarii Strajerilor si critica pe fratii baptisti cu privire la excluderea lui Iosif Ton. E un proverb – “spune-mi cu cine te insotesti, ca sa iti spun cine esti” – care se aplica foarte bine in acest caz.
      Zac Poonen a venit la Zalau cumva cu un mesaj de “domolire” a exceselor carismatice ale adunarii locale, lucru care a fost perceput de multa lume drept “wow, uite ca nu sunt extremisti” sau “vezi, scopul trezirii de la Zalau nu sunt darurile miraculoase” etc. Pentru multe persoane care s-au uitat de-a lungul timpului cu prudenta la “trezirea de la Zalau” (si in general la miscarile carismatice din Romania), aparitia lui Poonen la Zalau predicand preponderent despre pocainta a fost un element surpriza, pentru ca in general printre carismatici se predica extrem de putin sau scos din context despre acest subiect. De aici si marea confuzie creata pe marginea lui Poonen. Nimeni nu s-ar fi gandit ca venind cu o predicare diferita de carismatismul conventional care promoveaza agresiv, obsesiv chiar, darurile miraculoase, Poonen ar avea totusi o agenda si o invatatura periculoasa. Multi au spus chiar ca venirea lui Poonen ii va readuce la baptisti pe fratii din Zalau. Totusi, la o examinare atenta, se observa ca Poonen, chiar daca a facut un lucru pozitiv (calmand excesele carismatice in Zalau), l-a facut cu un pret – anume acela al introducerii altor erezii la fel de periculoase, anume ereziile sectei “fratilor norvegieni” (a se vedea aici o descriere pe scurt a ereziilor lor – http://www.theophilos.3x.ro/Biblioteca/Carti/ONLINE/Sapte%20secte/Fratii%20Norvegieni.html).
      Daca vei citi critica mea legata la modalitatea lui Poonen de intelegere si comunicare a Evangheliei de pe acest blog, vei nota o lista scurta a principalelor erezii ale “fratilor norvegieni” si dupa aceea vei asculta sau viziona predicile lui Poonen de la Zalau pe orice tema, este imposibil sa nu identifici elementele comune si invataturile periculoase. Si ele nu lipsesc nici in predica la care ai facut referire.
      Iata cateva dintre acestea:
      – pe parcursul unei predici de peste o ora, Poonen a facut o singura referire la harul lui Dumnezeu, n-a facut nici o referire la Hristos crucificat – lucruri comune fratilor norvegieni, care detesta harul spunand ca datorita harului, crestinii se culca pe o ureche si traiesc o viata in pacat (invatatura fundamental gresita; cei care batjocoresc harul printr-o traire in pacat, Biblia spune ca nu sunt credinciosi adevarati);
      – Poonen a predicat in permanenta o teologie a perfectiunii umane – n-a vorbit niciodata despre zbaterile si lupta zilnica a crestinului cu pacatul, cu firea pamanteasca, despre rolul harului lui Dumnezeu si a Duhului Sfant in victoria asupra pacatului si ispitei;
      – intotdeauna Poonen s-a dat pe sine exemplu, el a facut tot ce a trebuit, cand a trebuit, a daruit 50% din salariul lui saracilor, a facut aia, a dres aia, nu l-am auzit sa vorbeasca despre un esec in viata lui de credinta sau vorbind despre lupta lui cu firea pamanteasca in a face voia lui Dumnezeu (uite-te la Pavel cum vorbeste despre asta in Romani 7 de ex). Poonen pare credinciosul fara greseala. Din nou, teologia perfectiunii, element comun cu “fratii norvegieni”.
      – Poonen face in predicile lui (si predica de fata nu este exceptie) o serie de afirmatii fara temei biblic, lucruri care sunt pur si simplu aberatii. De exemplu, el spune la un moment dat ca Domnul Isus, cand a fost elev de scoala, S-a imprietenit cu cei saraci si cei batjocoriti, nu cu colegii bogati si aroganti. Asta poate sa para un lucru nevinovat, dar in alta parte, Poonen introduce lucruri care sunt extrem de periculoase, si care au legatura cu secta norvegienilor – anume ca pamantul pustiu si gol din ziua intai a creatiei se datoreaza pustiirii facute de satana. Implicatia imediata ar fi ca Dumnezeu ar fi creat o planeta perfecta initial, care ar fi fost ulterior pustiita de satana, dupa care Dumnezeu a intervenit si a refacut-o in cele 6 zile ale creatiei. Consecinta imediata este o invatatura extrem de periculoasa – un Dumnezeu care nu mai este atotputernic, care nu are controlul asupra creatiei Sale si care nu poate stapani absolut in cele mai marunte detalii asupra creaturilor Sale. Parca incep sa se faca unele conexiuni, nu?
      – Poonen ataca in permanenta pozitia si autoritatea invatatorilor si a predicatorilor, desi uneori indeamna pe credinciosi la ascultare de ei (paradoxul si confuzia sunt alte caracteristici ale lui Poonen). De pilda, in predica de fata, Poonen incepe prin a trimite pe “credinciosul lenes” la furnica, de la care, spune el, are mai mult de invatat decat de la acei “predicatori bogati”. Poonen spune si lucruri jignitoare, care n-au acoperire in Scriptura, cand declara ca “creierul furnicii gandeste mai mult decat al multora dintre crestini”. Biblia nu spune “credinciosi lenesi, mergeti la furnica” (dupa cum zice Poonen), ci spune “lenesule, du-te la furnica”.
      – Poonen pune intotdeauna unitatea deasupra invataturii (“lacustele nu se cearta pe doctrine”, citat). Nu este prima data cand Poonen ataca direct pe cei care insista ca invatatura in adunare trebuie sa se faca sanatos, potrivit doctrinelor Scripturii. Este ca un calus bagat in gura celor care altfel ar scoate Biblia sa arate ca lucrurile o iau in directie gresita. Este o tactica de intimidare care il descalifica pe Poonen sa fie predicator. Spurgeon spunea (parafrazez): “blestemata sa fie acea unitate in adunare care este obtinuta cu pretul abandonarii doctrinei sanatoase”. Cat de diferit!
      – A propos de perfectiunea predicata de Poonen – el spune la un moment dat un lucru uluitor si infricosator – “aproape toata cunostinta biblica pe care o am eu am acumulat-o intre 21 si 28 de ani”!!! Si de atunci pana la varsta actuala de 52 de ani….a fost un credincios perfect, n-a mai avut nevoie de invatatura, nu? Ce sa invat de la un astfel de om care duduie de mandrie spirituala, desi, culmea, vorbeste tocmai despre a te face cat mai mic, de a te smeri?
      – Poonen greseste apoi spunand ca ingerii nu sunt in masura sa predice Evanghelia pentru motivul ca ei nu au experimentat-o personal. Fals, pentru ca vedem clar ca in vremea sfarsitului, Dumnezeu se va folosi de ingeri pentru a face o ultima evanghelizare masiva la nivel mondial. Poonen continua in aberatiile sale spunand ca nu poti predica despre un subiect pe care nu l-ai experimentat in viata ta. O, cat de gresit! Daca ne-am lua dupa Poonen, ar fi trebuit ca Pavel (care nu a experimentat casnicia) sa fi gresit dand invataturi despre casatorie si familie? La fel si in cazul altor apostoli si lucratori din biserica primara? Si ca sa predice cineva impotriva curviei, ar trebui sa o fi experimentat?!!!!
      – Poonen rateaza lamentabil intelesul scriptural al zidirii pe stanca. Pentru el, a zidi pe stanca inseamna a face cutare si cutare lucru (legalism), pe cand Scriptura ne arata ca stanca noastra este Hristos, si a zidi pe El inseamna a-L avea pe El ca baza in viata noastra, a gandi conform cu gandirea Lui etc.
      – Desi initial Poonen indeamna la studiul Scripturii, in final da cu batul in balta, cum se zice pe romaneste, cand spune ca “nu conteaza cat de mult stii din Biblie, conteaza sa fii unit cu fratii”.
      – Uite proba de mandrie – “in 25 de ani, diavolul nu a patruns in biserica noastra”!!! Probabil ca n-avea motive…erau suficient de eretici. Nu exista biserica a lui Hristos care sa nu fie atacata din toate partile de cel rau. Pavel vorbeste despre lupi rapitori, Iacov foloseste cuvinte extrem de dure cand vine vorba despre eretici si erezii, iar Noul Testament si istoria Bisericii sunt pline de controverse, lupte etc. De ce? Tocmai pentru ca satana ataca Biserica, este principala lui tinta. Este o alta afirmatie a lui Poonen care conduce catre invatatura perfectionista a fratilor norvegieni.
      – Poonen conchide catre final ca “mesajul Evangheliei este ca noi putem deveni mici in ochii nostri”. Daca asta e Evanghelia, atunci eu as zice – nu, multumesc. Unde e Hristos? Unde e crucea Lui? Unde e suferinta Lui? Unde este lucrarea Lui mareata de impacare a pacatosului cu Dumnezeu? Unde este cea mai miraculoasa lucrare a Duhului Sfant – nasterea din nou?
      Marius – as vrea sa stii ca Poonen nu introduce pe fata, direct, invataturile sectei norvegienilor (este o alta caracteristica a lor, aceea de a se furisa,asa cum zice Scriptura despre lupii rapitori), ci face lucrul acesta incetul cu incetul, fiind imbracat in blana de oaie. Poonen are probleme foarte mari cu invatatura despre dumnezeirea lui Hristos, pentru ca, in linie cu secta norvegienilor, el invata (voalat, e drept), ca Hristos ar fi putut, teoretic macar, sa pacatuiasca, dar ca El ar fi ales intotdeauna sa faca voia Tatalui, desi, teoretic, pacatul i-ar fi fost accesibil. Criticii lui Poonen il taxeaza foarte sever in aceasta privinta, chiar daca sunt putini, pentru ca Poonen nu are camp de misiune in SUA, ci in India (nefiind deci in vizorul invatatorilor seriosi, conservatori, din SUA si Europa de Vest). Poonen si-a facut un cuib in Romania tocmai datorita ignorantei biblice a audientei sale, dar si datorita atitudinii sale moderate in privinta carismatismului si a predicarii sale obsesive asupra pacatului, ceea ce il face atractiv in fata evanghelicilor care nu au parte de predicare impotriva pacatului in adunarile lor. Dar oare cu ce pret?
      Ninel Lazar

      • Poonen face in predicile lui (si predica de fata nu este exceptie) o serie de afirmatii fara temei biblic, lucruri care sunt pur si simplu aberatii. De exemplu, el spune la un moment dat ca Domnul Isus, cand a fost elev de scoala, S-a imprietenit cu cei saraci si cei batjocoriti, nu cu colegii bogati si aroganti. Ce ciudat este un om cand cauta nod in papura, ascultati cu atentie ce zice si apoi faceti un comenariu pentru ca astfel veti fi ca fariseii care interpretau cuvintele Domnului Isus si il acuzau.

  6. Marius,
    cautatorilor sinceri Dumnezeu le descopera adevarul,
    Mergi inainte si cauta , cauta-L pe Dumnezeu cu toata inima ta si El te va ajuta, sa nu fii inselat de nimeni.
    O s aincerc sa ascult predica.

  7. Bine ca nu am reusit sa ascult predica; nu a mers;
    nu mai am stare pentru a ma tortura ascultind ineptiile unora, care sunt insemnati cu fierul rosu in cugetul lor.
    Frate Ninel, multumesc si eu de ajutor; imi pare bine ca ati explicat clar,
    lucruri care par sa nu sara in evidenta, fiind introduse subtil.
    Unele nu cred ca le-as fi vazut din prima; intradevat le rasuceste ca la Ponen.
    (nu ca la Ploiesti, dar totuna este)
    As vrea sa intreb daca stie cineva ce este gresit in invatatura lui Vladimir Pustan;
    nu am ceva cu dinsul; insa nu sunt in stare, cum am spus, nu mai am rabdare,
    pentru aceste lucruri.
    Am o sora prietena care s-a dus pina la Beius, e la Brasov;dca sa-l asculte.
    Si l-a facut un idolas.
    Am intrebat pe cineva ce invatatura are, pentru ca aveam oarece respingere;
    probabil prin Duhul.
    Mi s-a spus ca predica o alta evanghelie; dar nu are timp sa imi spuna cele ce ma intereseaza mai detaliat.
    Prietena mea e ste penicostala; as svrea ca a cunoasca adevarul; iar daca fr Pustan, face greseli, sa le stie si ea.

  8. Eu nu l-am urmarit indeaproape si nici nu l-am ascultat de multe ori pe fr. Pustan. Din putinele mesaje pe care le-am ascultat, am putut remarca o predicare tipic penticostala, care apeleaza mai degraba la sentimente decat la ratiune. A fost o predica intr-o biserica ortodoxa, pe marginea careia s-a si facut multa valva pe internet la vremea respectiva, care mi-a lasat o impresie trista in legatura cu dansul, din nefericire. Pe de-o parte pentru ca la momentul respectiv avusese o ocazie unica sa prezinte Evanghelia, si totusi a prezentat altceva, s-a adresat audientei 99% ortodoxa cu un mesaj ca pentru pocaiti. Am postat aici un comentariu mai detaliat in legatura cu predica in cauza – http://romoflorin.wordpress.com/2009/04/29/vladimir-pustan-predicand-cu-orice-pret/ (comentariul semnat ca Ministerul Afacerilor Eterne).
    Sunt neplacut surprins si de faptul ca fr.Pustan a ramas de-a lungul timpului predicator invitat la conferintele si taberele Peniel, despre care fr. Paul Dan a prezentat dovezi suficiente in legatura cu abaterea lor de la orice ar putea insemna sfintenie.
    Repet, impresiile mele de mai sus nu sunt concluzii definitive, sunt impresii create in anumite situatii, deci pot sa nu fie reprezentative pentru ceea ce predica fr. Pustan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s