Manifestarea iubirii nu trebuie confundată cu slăbiciunea și tolerarea nelegiuirii

In ce urmeaza veti citi un articol Biblic in care adevarul triumfa ca in vremurile bune. Autorul este pastorul Pentecostal Cristian Ionescu. Dinsul, cit si pastorul Petrica Lascau au decis sa promoveze articolul meu despre Peniel chiar daca gindim diferit in unele aspecte teologice. Pastorul Petrica Lascau a mers o mila in plus si a pus chair poza cu blogul meu in blogul lui. A atras nemultumirea unora din tabara sa. Dinsul a explicat ca agreaza doar cu articolul despre Peniel. La fel se intimpla si aici. Public adevaruri Biblice ce au forta deosebita din partea pastorului Pentecostal Cristian Ionescu. Titlul postarii este un citat din articolul domniei sale de pe blogul sau: popas pentru suflet .

PENIEL: CINE NENOROCEȘTE POPORUL DOMNULUI

Testul de caracter al unui om este cât de repede, cât de public și cât de ferm își exprimă pozițiile de principiu. Fără prea multă chibzuință. Chibzuința este foarte bună dar nu pentru a ne ascunde lipsa de verticalitate. Un om al lui Dumnezeu trebuie să aibă în conștiința lui bine tranșate adevărurile esențiale care ”prin întrebuințare, îl ajută să deosebească binele de rău”. Atunci când în prezența lui Dumnezeu are loc marea confruntare de pe Carmel, Ilie pare a avea mai mult și mai întâi de lucru cu Israel decât cu preoții păgâni. ”Până când vreți să șchiopătați de amândouă picioarele?” Adică să nu stați bine nici pe unul nici pe altul. Reacțiile unora atunci când am deschis subiectul Peniel au fost de-a dreptul caraghioase. Dă-i și-n stânga, dă-i și-n dreapta: adică mă îmbrac în carouri să mă asortez și-ntr-o parte și în alta, depinde cine câștigă argumentul. Cât de greu le e unora să (vrea să) vadă răul!?

Uluitor este cum (nu) au reacționat cei din România. Sau poate au reacționat și nu știm noi (despre poznele de la Peniel am aflat abia după două luni). Aici cred că trebuie să menționez câteva suspiciuni pe care le am bazat pe propria experiență de comunitate. Unii nu reacționează pentru că nu pot: la ei în biserici se practică exact aceleași lucruri și nu au cum să le conteste. Ceilalți nu intervin ca să nu-și strice relațiile cu ei (să aibă pace) și uite așa tac toți! Iubiții mei, nu există dragoste fără adevăr și nici pace fără dreptate! Domnul Isus Însuși a spus că nu a venit să aducă pacea în această lume! Noi nu avem armate, bombe, tancuri și mitraliere! Nu avem decât adevărul! Adevărul îi ofensează pe oameni mai mult decât palmele! Acum, prețul trebuie să îl plătim noi! L-au plătit profeții de demult, l-a plătit Ioan Botezătorul, l-a plătit Domnul Isus, l-au plătit sfinții apostoli și ucenici și ”sunt prigoniți toți cei care doresc să trăiască în evlavie”! Am fost de acord cu proiectul ”Răscumpărarea memoriei” deoarece cred în adevăr și nu din alte motive. Pentru mine, cazul Peniel este bazat pe același principiu. Însă orice asociere practică între erorile și abaterile acestei mișcări cu vânzările de frați și corupția altora este forțată!

Mai este o eventualitate (pentru cei care ne-au dat dreptate dar au fost, vor fi sau doresc să fie asociați cu aceste conferințe că… e un prilej de afirmare).

Se spune că dl. Minciună s-a întâlnit odată cu dl. Dreptate. Zice minciuna: ”dragul meu, ce atâta ură, hai să facem pace că-i destul de largă lumea pentru amândoi!” Dreptatea… hai că-i mai bună pacea! Și uite-așa se duseră dumnealor, la invitația d-lui Minciună să se cinstească la o masă. Zice Dreptate: ”Nu am bani la mine!” ”Nu-i nimic! Eu te-am chemat, eu plătesc!” Și uite-așa! După ce se omeniră ei, Minciună îl cheamă pe chelner și îi șoptește ceva la ureche. După o vreme, chelnerul vine cu nota de plată. Dl. Minciună se revoltă: ”Măi neobrăzatule, dar nu ți-am plătit adineaori când te-am chemat la mine?” ”Nu domle, nu mi-ați plătit!” Mare tărăboi, vine șeful, se încing spiritele, săracul Dreptate nu mai știe ce să creadă. Cum clientul are întotdeauna dreptate, șeful îl beștelește pe chelner care, dezamăgit și tare supărat, ridică ochii spre cer și șoptește: ”Unde ești dreptate?!” Dar, de lângă el, dl. Dreptate șoptește înapoi: ”Aici sunt! Dar am mâncat și eu…”

Întâlnirea dintre Ilie și Ahab ne oferă un exemplu tipic al argumentelor pe care le-am auzit în aceste zile: CINE NENOROCEȘTE POPORUL DOMNULUI? Ahab spune că Ilie! Este prea abraziv, vorbește prea tare, acuză, este intransigent și folosește titluri tari! Ilie îi răspunde înapoi: ba tu nenorocești pe Israel cu idolatriile și stricăciunea ta și a Izabelei!

Sunt două reacții majore în fața adevărului. Cu îngăduința dumneavoastră le-aș numi ”inimi străpunse sau tăiate”. În ziua Cincizecimii, în urma predicii DURE, CU TITLURI TARI (”Voi L-ați răstignit și L-ați omorât!”), oamenii au fost STRĂPUNȘI în inimă și au capitulat în fața adevărului: ”Fraților, ce să facem?” Ceva mai târziu, predica martirului Ștefan este la fel de TĂIOASĂ: ”…Oameni tari la cerbice, netăiaţi împrejur cu inima şi cu urechile! Voi totdeauna vă împotriviţi Duhului Sfânt. Cum au făcut părinţii voştri, aşa faceţi şi voi.Pe care din proroci nu i-au prigonit părinţii voştri? Au omorât pe cei ce vesteau mai dinainte venirea Celui Neprihănit, pe care L-aţi vândut acum şi L-aţi omorât.Voi, care aţi primit Legea dată prin îngeri, şi n-aţi păzit-o!…” Reacția este diferită: îi TAIE la inimă și se năpustesc cu pietre la Ștefan. Pentru că adevărul va genera reacții tari: ori de capitulare spre pocăință, ori de răutate spre răzbunare!

Dar, va zice cineva, trebuie cu dragoste! Manifestarea iubirii nu trebuie confundată cu slăbiciunea și tolerarea nelegiuirii. Și Eli și-a mustrat copilașii: „Pentru ce faceţi astfel de lucruri? Căci aflu de la tot poporul despre faptele voastre rele. Nu, copii, ce aud spunându-se despre voi nu este bine; voi faceţi pe poporul Domnului să păcătuiască.” Dragii tatei!

Veți spune că acestea sunt cazuri izolate, că reflectă doar asupra unei minorități (dar ce minoritate militantă!) și că ar trebui ignorați. Ca Acan? Porunca fusese clară: ”Feriţi-vă numai de ceea ce va fi dat spre nimicire; căci dacă veţi lua ceva din ceea ce va fi dat spre nimicire, veţi face ca tabăra lui Israel să fie dată spre nimicire şi o veţi nenoroci.”

Întorcându-ne la vremea lui Ilie, sunt îmbărbătat în inima mea! Știu că sunt mulți care văd adevărul și pe care nu i-au îngenuncheat corupția sau teama. Dar sunt ascunși în peșteră. Acolo a ajuns și Ilie la un moment dat. Confortul ascunzătorii noastre ne dă un sens fals de siguranță. Dumnezeu ne cheamă să ieșim afară. Așa că, iubiți păstori, ieșiți din peșteri!

2 thoughts on “Manifestarea iubirii nu trebuie confundată cu slăbiciunea și tolerarea nelegiuirii

  1. “Cel mai întunecat loc din iad este rezervat pentru cei care îşi menţin neutralitatea în timpul crizelor morale.” – Dante Aligheri
    Domnul sa va binecuvinteze si pe dv., si pe fr. Cristian Ionescu!

  2. domnilor! sunt oripilat. Citesc articolele scrise împotriva Peniel și aproape că-mi vine a crede și apoi, deodată, dar cu scroll-u mai jos și ce văd. O duduie despuiată. Aici, în locul sfânt al Domnului. Aici unde cu toții trebuie să ne dăm jos încălțarea picioarelor pentru că se fac judecățile Domnului prin aleșii Acestuia.

    Vai, Vai! Sau mai aproape de original, de dragul dramei… Hoe, Hoe, Hoe!!!

    Baptist Oradea.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s