Iosif Ton din nou in discutie

Problema ereziilor lui Iosif Ton sunt in discutia Asociatiei Romane Baptiste din SUA si Canada. S-a pubicat o dare de seama a stagiului l-a care se afla dezbaterile. Puteti citii aici.

Nota: Asociatia Romana Baptista din SUA si Canada in continuare v-a fi prescurtata in text cu RBA.

Fratele Simion Ioanas, diacon la Biserica Baptista din Portland si-a exprimat nemultumirea ca s-a actionat tirziu in ce priveste problema Ton, in raport cu reactia prompta si Biblica a Uniunii Baptiste din Romania. Dinsul a scris scrisoarea de mai jos:

“Nici prea devreme, nici prea tarziu”

M-am bucurat citind aceasta hotarare-comunicat, cu privire la fratele Iosif Ton.

Ma intreb oare de ce asa tarziu? Oare pastorul care sta la o stana de oi, cand vine lupul asteapta un an de zile sa ia masuri sau ia masuri imediat? Uniunea Baptista din Romania, de mult s-a lepadat de invataturile fratelui Iosif Ton si Asociatia Baptista din State abia acum. Oare de ce?

Ma intreb, daca un cioban ar lasa lupul sa-si vada de treaba in turma, vreun an de zile, ce s-ar alege de turma?

Ma gandesc, doar sa-i fie de invatatura fratelui Daniel Branzei, deoarece cu aproape un an in urma, in situatia creeata la Portland de fratele Ton, ii cam tinea partea. Ma intreb, oare doar acum v-ati trezit frate Daniel Branzei?

Dupa ce ne-a aprins fratele Ton “fanul si otava” din Hambar, pe deasupra si am fost hartuiti aproape jumatate de an, este binevenit acest comunicat ca si masina de pompieri dupa ce incendiul s-a stins.

Eu nu zic ca sa-l tragem de barba pe “cioban” pentru neglijenta, insa macar sa fie o invatatura de minte pentru Asociatia baptista, nu de alta, doar ca Dumnezeu ne-a asezat sa pastorim Turma lui Isus si-ntr-o zi vom da socoteala inaintea Domnului.

Apostolul Pavel nu-l invata pe Timotei, sa amane mustrarea un an de zile de dragul celui care a pacatuit, ci spune clar: “Pe cei ce pacatuiesc mustra-i inaintea tuturor, ca si ceilalti sa aiba frica.” (1 Timotei 5:20)

Pe deasupra suntem invatati conform Scripturii, sa ne departam de orice om care s-a departat de invatatura Evangheliei, pe cand noi inca mai vrem dialog cu acest fel de oameni. Oare nu a avut destul timp fratele Ton? Umbla prin anumite biserici si ne vorbeste de rau si noi il chemam la dialog, de unde asemenea practici, oare de ce nu ascultam de ce ne spune Apostolul Pavel: ”In Numele Domnului nostru Isus Hristos, va poruncim, fratilor, sa va departati de orice frate care traieste in neoranduiala, si nu dupa invataturile pe care le-ati primit de la noi.” (2 Tesaloniceni 3:6)

Cred ca Asociatia Baptista ar avea nevoie de o cercetare a Duhului Sfant si pocainta, in special cei care au fost alesi la conducere, o pocainta publica si o parere de rau, legat de aceste atitudini defectuoase, vizavi de invataturi nimicitoare si invatatori falsi.

 Cu toata dragostea in Hristos Isus, Simion Ioanas, diacon al Bisericii Baptiste Portland, Oregon

Celor care li se pare ca plingerea fratelui Ioanas ar fi cam dura, as vrea sa le amintesc de trauma pe care Iosif Ton a produs-o bisericii Baptiste din Portland dupa cei zece ani in care a fost tratat cu cea mai mare cinste.

In urma scrisorii fratelui Ioanas a urmat un schimb de emailuri intre pastorul Daniel Branzei, presedintele RBA, si el. Corespondenta aceasta nu a fost strict intre ei doi, ci mai erau si alte persoane incluse ca recipienti. Fratele Ioanas m-a rugat sa public pe blogul meu intreaga situatie. Am facut asta fara sa am vreun comentariu, insa pastorul Daniel Branzei s-a suparat si mi-a cerut sa sterg postarea deoarece a spus ca discutia il priveste pe el si pe Ioanas. Cu toate ca nu era asa, am facut ce m-a rugat in mod expres pastorul Branzei. Felul cum mi s-a adresat, nu a fost cel mai elegant, ca sa spunem asa.

Domnul mi-a pus pe inima sa ma rog pentru anumiti lideri evanghelici Romani si Americani. De aceea ce urmeaza este ca si rezultat a unei consultari cu Domnul pe o perioada lunga.

Pastorul Daniel Branzei are analize teologice foarte competente. In acelas timp, pastreaza prietenia cu niste eretici, ca de exemplu pastorul Adventist Nicu Butoi, preotul Ortodox Mihai Oara (fost Baptist), Danut Manastireanu marele ecumenic al Romaniei. Rezultatul acestei pozitii dualiste a facut ca Iosif Ton sa gaseasca protectie si ingaduinta din partea pastorului Daniel Branzei pana acolo incit RBA nici acum nu a luat o decizie cu privire la Iosif Ton, in pofida denigrarii bisericilor Baptiste pe care acesta a facut-o cit si a ereziilor lui.

Iata o serie de articole in care pastorul Daniel Branzei amesteca lucruri foarte bune de doctrina, cu un spirit ecumenic ici si colo, care produce confuzie printre cei neavizati. Cititi aici.

In Luminatorul din 20 Iunie 2010, primul articol scris de pastorul Branzei ca si presedinte RBA are titlul “Intre frati”. Pastorul Branzei a declarat ca s-a simntit intre frati printre ereticii Adventisti datorita prezentei prietenului sau pastorul Adventist Nicu Butoi. Tot in acelasi articol, ni se spune cum anti-evanghelicul Mihai Oara a predicat la biserica unde slujeste pastorul Branzei, si din nou concluzia este ca Daniel Branzei s-a simntit intre frati cu Oara.  Articol in Luminatorul

In ce priveste miscarea Adventista si ereziile uriase pe care aceasta le are, au fost abordate in cartea pe care am scris-o “Adevarul Despre Miscarea Adventista”. Poate fi citita aici in format electronic: Adevarul Despre Miscarea Adventista
Pastorul Branzei stie de aceasta carte, si chiar fara lucrarea mea dinsul cunoaste bine cine sunt Adventistii si ce fac ei. Si totusi intretine prietenie cu Nicu Butoi Adventistul, care lucreaza la demolarea Evangheliei adevarate in Romania.

Mihai Oara este numit prieten de catre pastorul Branzei, iar lectura aceasta este foarte instructiva: Mihai Oara si Daniel Branzei 
Andrei Popescu, cumnatul lui Mihai Oara si fiul fostului Aurel Popescu, ne dezvaluie in articolul mentionat, cum Mihai Oara aici in America a frecventat  o biserica carismatica de tipul Toronto Blessing, si cu toate ca in acea biserica oamenii se tavaleau pe jos, latrau, si faceau ca toate animalele, Mihai Oara spune lui Andrei si altora din familia lor ca pierd trenul “lucrarii Duhului Sfant” prin respingerea carismatismului. Dupa episodul carismatic, Mihai Oara devine Ortodox si incepe sa desfasoare o activitate de apologetica Ortodoxa impotriva Evanghelicilor: Orto-logia

Este interesant ca in marturia personala pe care Mihai Oara o are aici, nu spune nimic de faptul ca inainte de a devenii Ortodox a imbratisat grotescul carismatic. El doar spune ca “a cautat” lucruri mai depline la carismatici.
Carismatismul aceptat si frecventat de Mihai Oara pentru o perioada este de natura oculta. Iata un articol ce discuta aspecte carismatice: O Corectiva Divina adusa Miscarii Penticostale si Carismatismului.
Nu e de mirare ca M. Oara astazi se manifesta in felul acesta.

Ce am scris aici nu este nici pe departe o critica a pastorului Daniel Branzei. Asa cum am zis ma rog pentru dinsul de foarte mult timp, si sunt convins ca daca se v-a delimita strict la a fi un credincios Baptist Evanghelic fara prieteniile cu acesti eretici, inclusiv cu Ton, dinsul v-a avea claritatea si autoritatea necesara in vremuri de apostazie ca acestea.  

Pastor Paul Dan

17 thoughts on “Iosif Ton din nou in discutie

  1. Draga frate Paul

    1. Multumesc pentru retragerea mesajului meu. N-a facut niciodata parte dintr-o comunicare colectiva, asa cum spui. Vinovatia celui care ti l-a trimis ramane.

    2. Am mult mai multi prieteni decat cei enumerati de tine.
    Unii sunt membrii in alte ramuri ale familiei crestine. Este foarte adevarat ca eu ma silesc sa fiu prietenos. Poate prea ingaduitor … Altfel, as fi putut ramane pana acum prieten cu tine?

    Am crescut cu poeziile lui Dorz si cu cantarile lui Moldoveanu. L-am ascultat cu drag pe Ioan Alexandru. In Bucuresti ma duceam cu placere la biserica Anglicana sa-l ascult pe Allen Scarffe, cel prin care Dumnezeu m-a trimis la Seminar. Venea foarte des la serile de tineret din bisericile baptiste. El a ramas celebru cu traducerea lui: „Am bucurie ca smantana …`

    L-am insotit in campanii de predicare prin Romania pe fratele Wolf, care nici el nu este baptist.

    Am stat ani multi la picioarele lui Richard Wurmbrand. Si el un crestin foarte prietenos cu toti oamenii. In casa lui am dat Cina Domnului la frati crestin dupa evanghelie, baptisti, pentecostali, ortodocsi, catolici, reformati norvegieni, etc.

    Ca sa nu mai vorbesc de prietenia mea cu Domnul Isus care l-a avut ca prieten pana si pe … Iuda.

    Cine iubeste traieste intr-o lume de prieteni. Cine uraste traieste intr-o lume de dusmani.

    Vinovatia despre care vorbesti imi face deci cinste.

    • Draga frate pastor Daniel Branzei,

      1. In mod sincer apreciez ca v-ati pastrat cumpatul cu toate ca articolul meu nu este critic la adresa dvs. dar da pe fata aspecte incomode.

      2. Fratele Ioanas are dovezi ca raspunsul care ii l-ati dat se adresa nu numai lui dar si altor recipienti.

      3. In ce priveste prietenii care ii enumerati in raspunsul dvs. avem de aface cu o analogie gresita. Fratele Moldoveanu care ne-a vizitat in stringeri de casa din Bucuresti, nu avea gindirea eretica a lui Adventistul Nicu Butoi. Poetul Traian Dorz a trecut de la Ortodoxie traditionala la oastea Domnului in cadrul Ortodoxiei, facind deci un progres. In contrast cu el, Mihai Oara, fost Baptist, a regresat in Ortodoxie pura. O specificare aici. Nu sunt anti-Ortodox, dar nici nu am prieteni printre Ortodocsi. Ori de cite ori se poate, Ortodocsii trebuie ajutati. Fiecare trebuie sa ne vedem separat de drumurile noastre. Consult anumite lucrari scolastice Romano-Catolice, dar nu ma imprietenesc cu ei si nu pun discursul lui Papa pe blogul meu, cum face Danut Manastireanu. Pe blogul lui D. Manastireanu, marele ecumenic, sunt prezentati intr-o lumina favorabila persoane ca Brian McLaren, ocultistul emergent, sau promovatorul de misticism Ortodox, Timothy Ware, fost Anglican, regresand in Ortodoxie pura si devenit Metropolitul Calistos.

      4. Va inteleg ironia fina in comentariul pe care mi l-ati trimis. Nu mi se aplica, deoarece este din nou o analogie gresita. Eu ma misc nu intr-o lume de prieteni, ci intre frati in Cristos. In acelasi timp, chemarea in apologetica ma determina sa fac acele observatii necesare despre credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna.

      Paul Dan

  2. Toata discutia asta trebuia sa aiba loc in linistea unui dialog, nu pe un blog.

    Dar pentru ca am inceput, hai sa incercam sa terminam frumos.

    Iata, providential, u fragment dintr-un dialog pe care l-am purtat azi cu un frate/prieten ne-baptist:

    „Am frati sinceri la ortodocsi care vor sa trec la ortodocsi (preotul Avramescu din Anaheim, Miahi si Ana Oare, etc.).
    Am frati adventisti care ma iubesc si nu vor sa pier fara sa trec la adventisti. (Cureteu, Butoi, etc.)
    Am frati menoniti care ma iubesc si vor neaparat sa trec la ei (am lucrat cu ei peste douazeci de ani).
    Am frati baptisti care ma iubesc si vor sa raman la ei.
    Am frati pentecostali care ma iubesc si vor sa ma vada trecut la ei. (Cristi Ionescu, Petrica Lascau, Crinisor, Lazar Gog si multi altii).
    Am frati evrei mesianici care nu inteleg de ce mai pierd vremea cu Neamurile si nu ma intorc la poporul evreu, sa0L vestesc acolo pe Christos.

    Cred sincer ca fiecare are dreptate sa doreasca pentru mine ceea ce doresc. Chiar ii pretuiesc pentru aceasta! Altfel n-ar fi sinceri cu credinta lor si cu ei insisi. Atata vreme cat ei cred ca ceea ce au ei este mai bun si mai bine, este semn de prietenie si pretuire sa doreasca sa-mi faca parte si mie de ceea ce au ei.

    Cred ca cel mai bine este sa ne iubim asa cum suntem, incercand din cand in cand sa ne atragem unii la altii, fara insa a intinde prea mult coarda. Altfel se rupe.

    Probabil ca dumneata esti foarte convins de crezul dumneatale. Eu nu sunt convins de al dumneatale, ci de al meu. Asta nu ne face mai putin mantuiti si frati in familia lui Dumnezeu.
    Accepta-ma asa cum sunt si promit sa nu insist nici eu ca dumneata sa treci la baptisti. “

    Apologetica inseamna „sa stii sa raspunzi oricui vă cere socoteală de nădejdea care este în tine; dar cu blândețe și teamă“ (1 Petru 3:15).

    Un om al lui Dumnezeu nu trebuie sa se certe, ci „să îndrepte cu blîndeţă pe potrivnici, în nădejdea că Dumnezeu le va da pocăinţa, ca să ajungă la cunoştinţa adevărului“ (2 Tim. 2:25).

    Fratele Aurel Popescu spunea, glumind, ca, daca lupta pentru pace va continua tot asa, nu vor fi prea multi supravietuitori“.

    Frate Paul,

    Daca noi vom face apologetica agresiva, lipsita de blandetea harului, nu cred ca vom atrage pe cineva la Christos. Dimpotrivă!

    Sigur, n-am pretentia sa te conving. Vreau doar sa vezi cum percep eu aceasta situatie si poate, pe viitor, sa stim fiecare cum gandeste celalalt. Altfel, vom avea mereu pretentia sa-i facem pe toti sa gandeasca numai asa cum gandim noi. Iar aceasta, nici Dumnezeu n-o face deocamdata.

    • Versetele pe care le enumerati 2 Tim. 2:25 si 1 Petru 3:15, trebuie luate in context.

      Nu vad agresivitate la mine in raport cu dvs. in ce am scris in aceasta postare. Insa Mihai Oara, D. Manastireanu, Iosif Ton, Nicu Butoi, au nevoie de abordarea pe care apostolul Pavel o foloseste in Galateni, 2 Tim 3, sau Iuda.

      Pe acest blog nu tratez probleme din afara bisericii ci din biserica. Apologetica este diferita cind lucreaza cu necredinciosii, in special cu cei in autoritate. Pavel nu a fost agresiv cu Felix si Agripa dar a fost necrutator cu iudaizantii si invatatorii mincinosi.

      • Frate Paul Dan, subscriu la cele afirmate de dumneavoastra. De un timp incoace sunt convins de faptul ca d-l. D. Manastireanu este un ecumenist (convins), si prin influenta pe care o are in “AGORA VIRTUALA” pune intr-o anumita masura in pericol crestinismul autentic. Intr-o perioada in care multi crestini (evanghelici) prefera sa fie “hraniti cu biberonul”, spiritul Bisericii Emergente se imprastie pe (ne)simtite ca o metastaza in trupul unei biserici cu un sistem imunitar slabit. Vorba romaneasca ca: “Tara arde si baba se piaptana,” are mare relevanta in sec. 21: un “renumit” evanghelist roman isi face cruce intr-o biserica ortodoxa, liderii cultelor evanghelice din Romania participa la consilii ecumenice, isi fac poze in grup sub icoana Fecioarei, pe bloguri sunt promovati eretici ca Brian McLaren, Tonny Campolo, T.D. Jakes, Rick Warren si alti “emergentisti”. Cei care iau atitudine si protesteaza, (vezi tam-tam-ul cu ultima conferinta Peniel) sunt catalogati ca ingusti si ca unii care cauta sa impiedice “evanghelizarea celor pierduti”. In astfel de circumstante ne apropiem cu viteza luminii de Marea Apostazie, Evanghelia, asa cum ne-a lasat-o Domnul Isus si Apostolii, este lasata la o parte si ne hranim cu misticism de toate soiurile, si incercam sa fim pe placul lumii in detrimentul Domnului. Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa tineti sus Cuvantul Evangheliei!

  3. . Am mult mai multi prieteni decat cei enumerati de tine.
    Unii sunt membrii in alte ramuri ale familiei crestine. Este foarte adevarat ca eu ma silesc sa fiu prietenos. Poate prea ingaduitor … Altfel, as fi putut ramane pana acum prieten cu tine?

    Frate Paul, nu inteleg..cum ” si cu tine”?????
    Nu am crezut ca fr Branzai sa considere familie crestina pe toti cei care interpreteaza Cuvintul;
    dar probabil ca numai ASA poti ramine ELEGANT in ochii oamenilor.
    Deci si ” cu tine” inseamna ca nu va aflati in aceeasi familie cu adventistii, etc?
    sau va aflati in familia adevarata a lui Hristos si dinsului nu-i convine, pentru ca sunteti radical ca si Domnul Isus?
    Modul de adresare este sub orice dragoste..in primul rind ca oricu=ine poate vedea ca sunteti ferm, pe Cuvint>

  4. , continuare…
    dar ca unui frate cu asemnea pozitie sa nu-i placa oamnii care stau in spartura cu toate riscurile, inclusiv atacurile din partea Diavolului;
    mi se pare INADMISIBIL
    Categoric ca sunt vremurile din urma.
    Daca lipsa de curaj, adica ELEGANTA este aceea ce vrea Domnul Isus de la noi, apoi ne inselam amarnic.
    Atitudinile ne-ferme impotriva ereziilor, sunt lucruri care ne vor costa.
    Prieteniile rele strica obiceiurile bune;
    a te face asemeni celor pe care vrei sa-i cistigi, inseamna s ate cobori la inima celui pacatos, betivii si curvele, hotii si curvarii, nu pe un scaun inalt faci pretenie cu cei care deja cunosteau Cuvintul dar au ales ceea ce este impotriva LUI>
    Ne ingrozim de pacatul care a ajuns cote culminante;
    cum vom pasi inaintea Scaunului de Judecata?
    daca ne plac relatiile de dragul “iubirii”…invocaind Cuvintul intr-un sens distorsionat. si nu luam atitudine impotriva ereziilor din sinul adunarii lui Hristos(Biserica Vie) si apoi impotriva pacatului?
    Avem atitudini care sa nu ne scoata din “dulcea moleseala” in care ne complacem datorilta relatiilor pe care Domnul le infiereaza
    “Sa nu dati nici buna ziua..nici sa nu mincati cu ei la masa” daca..macar ca isi zice frate…..
    Este vorba de “acei frati adeventisti, carismatici..”
    Doamne Dumnezeule ai mila.

  5. Fratele Daniel fiind “prea ingaduitor” a ramas prieten cu dvstra. :))
    . :(((
    deci, ar fi trebuit sa va respinga, se poate stii motivul?

    Goi si orbi” de ce spune Cristos ca suntem?
    Pentru ca ne credem “pilni”, dar avem atita goliciune;
    pentru ca in vremurile din urma ” devenim diplomati”
    pastrind legaturi ce dusmanii Domnului; iar cu fratii, doar fiind ca suntem “prea ingaduitori”, continuam relatia, chiar daca acestia tin tare Cuvintul Adevarului.
    Uitati-ve la fr.Cristian Ionescu (cu Penielul) ce patimeste.
    Ne-am mira de nimic, daca o astfel de reactie., ar avea-o unii mai tineri, necrescuti inca in credinta, ca si in cazul Peniel;
    dar asa…
    Ce sa credem :
    ca facem totul pentru imagine artistica?
    iar cind e vorba de teologie curata, ne dam seama ca totul e doar un invelis de staniol stralucitor, dar fara esenta.?
    Cum scuturi bine pomul,cade fructul adevarat din el.

  6. “Domnul Isus a fost prieten si cu Iuda”,
    eu nu cred aceasta, faptul ca i-a spus “prietene ce ai de facut fa acuma”, nu presupune prietenie, ci un mod de adresare.
    Iuda a fost ales apostol, ca sa se implineasca Scriptura.
    Nu ne-a fost dat exemplu spre urmare.
    Pina la urma o sa -l luam pe Iuda de brat sa mergem inainte. si o sa ajungem acolo unde a ajuns el.
    Pai atunci si apostatii, ereticii, trebuie menajati.
    Domnul Isus ne-a spus sa ne departam de cei care interpreteaza adevarul Scripturii.
    Acum se ‘propovaduieste ” toleranta despre care nu am citit in Scripturi, acea toleranta la pacat, vai noua, vai, vai, vai.
    Cred ca in vremuri ca acestea este nevoie de fermitate
    Daca mai marii nostrii glumesc cu apostatii e semn ca numai si numai la Domnul sa privim, pentru ca suntem avertizati ca in vremurile din urma vor veni multi inselatori,
    cum sa ne incredem in fratii care nu se dezic de ereziile care au aparut?
    Sa ne ajute Domnul sa ne tinem strinsi de cuvintul Sau, de aceea ne-a fost dat.
    Grozave vremuri am apucat sa traim.

  7. Domnul Isus a fost prieten cu Iuda deoarece i-a arătat păcatul şi l-a mustrat! A spus celorlalţi ucenici că unul dintre ei este un drac şi un trădător! Domnul Isus nu a subscris la teologia lui Iuda ca să şi-l menţină prieten aşa cum face maestrul de mai sus uns, cu toate unsorile, şi gata să facă concesii oricui şi oricând numai să nu sufere pentru adevărul care cere condamnarea ereziei! Mă mir că nu sesizează câtă pervertire manifestă în gândire scuzând erezia şi trădarea.
    Fraţilor, Domnul să vă binecuvinteze! Ţineţi sus stindardul Adevărului! Cine este întinat să se întineze şi mai departe, şi cine este sfânt, să se sfinţească şi mai departe!

    • “cine iubeste traieste ibtr-o lume de prieteni, cine; cine uraste traieste intr-o lume de dusmani” (Daniel Branzai)

      Veti fi uriti de toti din pricina Numelui Meu (Domnul Isus)!

  8. Am citit materialul intitulat Mihai Oara si Daniel Branzei. Sincer nu am stiut de prietenia aceasta si citind materialul, eu l-as fi numit “Oda lui Mihai Oara”.
    Cu ani in urma am poposit pe forumul lui Mihai Oara, unde se rastalmaceste Biblia prin explicatiile lui Mihai si a sotiei sale Ana (si a altor invitati ortodocsi), in asa fel incat sa fim prezentati noi neoprotestantii ca niste eretici.
    Nu stiu ce prietenie as putea sa am cu astfel de oameni, cand ei sunt niste apostati si duc pe oameni in ratacire. Oare ce poate fi intre un copil al lui Dumnezeu si idoli ? Cum as putea sa-i “aduc oda” unui om care a calcat pe calea idolatriei, a ortodoxiei?

    Am fost in anii trecuti in Romania si intr-o localitate preotul a venit cu mare scandal, ca doream sa proiectam (impreuna cu un misionar de acolo) filmul cu Viata Domnului Isus intr-o localitate. Am reusit s-o facem si ma bucur ca acolo urmeaza sa fie un botez de doua persoane cat de curand, o localitate fara Biserica Evanghelica. Ajungand in Arad, povesteam cuiva, crestin(a) baptist(a) de multi ani, despre atitudinea preotilor ortodocsi in multe sate din Romania vizavi de predicarea Evangheliei. M-am mirat cand replica a fost “da ce sa cauti acolo?, in parohiile lor ei sunt stapani si trebuie sa li se ceara voie preotilor sa mergi in localitati cu Evanghelia” !
    Am ramas mut la auzul unei astfel de replici si am mai intrebat odata daca glumeste. Raspunsul a fost la fel, deci persoana aceasta era convinsa ca ce crede este un adevar.
    Mi-am dat seama ca suntem in vremuri din urma, in care starea multora este de “caldicel”, confortul si tehnologia de azi ii face pe unii sa creada ca vom trai vesnic pe pamantul acesta, uitand probabil de chemarea noastra. Atunci intervine acea stare de tacere, cand pentru confort sa-ti tii gura si de dragul ecumenismului sa taci si sa lasi cum zic cei mai multi, cica am avea acelasi Dumnezeu.
    Alegerea fratilor, alegerea! Suntem pusi in fata alegerii de-a ne lasa dusi de curenti sau de-a merge impotriva curentului, cu puterea Duhului Sfant si-n Numele Domnului Nostru.

  9. Doamne ai mila;
    facem crize de nervi cind un om a lui Dumnezeu ne indruma pe Calea cea dreapta.
    Sunt iubiti cei care prefera lumea cu placerile ei.
    Se unesc si se invoiesc doi la acelas drum, cind sunt deopotriva.
    Nu am fost scosi din groapa intunerecului ca sa ne mai distram in ea.
    Avem de ales ori cu Dumnezeu , ori cu lumea.

    • Ar trebui infiintata o mica inchizitie evanghelica si ar trebui ars pe rug fratele Branzei pentru “abaterile” lui cam Protestante.
      Daca o atitudine de asa zis atasament fata de adevar ne lipseste de spiritul de deschidere si iubire fata de alti frati, chiar daca nu sunt in acelasi staul, nu ne diferetiem de viziunea medievala a bisericii de pana in Reformatiune.
      Cineva cu radacinile infipte adanc in Cuvant nu se teme sa fie prieten cu ereticii… Sau sa ma tem ca uneori poate mai au si ei cate ceva sa ne invete? Si chiar daca nu… prietenia mea in Hristos poate fi mesajul lui Dumnezeu pentru un suflet ratacit…

  10. Asta se cam cheama toleranta.
    Prieteniile rele strica obiceiurile bune.
    A deosebi duhurie, raul de bine nu inseamna ne-iubire.
    In vremurile din urma , in acesta perioada a gidilarii urechilor, mi-e teama ca sub masca dragostei se acceapta lipsirea de slava Domnului.; vrem sa fim despuiati de slava Domnului ca si Adam si Eva;
    dupa care ei au fost umpluti de rusine.
    Diavolului ii plac amestecaturile; iar cei care azi iau atitudine impotriva ereziilor, sunt repede taxati, dar nu de cei caluziti de Duhul Domnului, ci de firea paminteasca care invoca lipsa dragostei.,
    ori numai dragostea ne face sa dorim a arata adevarul si a descoperi fratilor ereziile nimicitoare.

    chipurile; ori deturna gindul i aceasta directie si nu in aceea a a afa.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s