Si-am Mai Vazut

ŞI-AM MAI VĂZUT

            Am văzut robi călări,
şi voievozi mergând pe jos ca nişte robi
                        
Eclesiastul 10:7

 

Am văzut

o grămadă de lucruri în a aleşilor adunare

            lucruri absurde şi tragice şi revoltătoare

Am văzut

Scara Cerului aproape goală

            puţinii credincioşi ce o urcau

erau huliţi

sau ironizaţi

            că urcă pe o scară învechită

şi lipsită de fală

 

Şi am mai văzut

artistice scări  frumoase

atrăgătoare dar

nespus de înşelătoare

deoarece nu duceau nicăieri

şi oameni puhoi

înghesuindu-se pe ele

crezând că sunt în ascensiune

inconştienţi că se îndreptau spre genune

 

Şi-am mai văzut

predicatori –

oratori de caracter goi

ce urau

numai bine celor ce se încolonau

oferindu-le circuri şi pâine

refuzând să le vorbească

de dezastrul zilei de mâine

 

Şi-am mai văzut

tineri – o gloată mare 

mulţi încât înnegreau dunga zării

trăind de luni până vineri

în cloaca oraşului sortit pierzării

dar duminica fiind prezenţi la-nchinare

Şi-am mai văzut

fete lipsite de hainele albe

şi de cununa de lauri

dar împodobite cu ale păcatelor salbe

dansând

cântând şi

purtând la urechi

viţelul de aur

Şi-am mai văzut

femei-  nu una sau două

ci câte vrei

ca nişte paiaţe pudrate

fie dezvelite

fie umbrite

de mândru  şi bombastic  colop

şi de minimă decenţă despuiate

stând la taclale

crezând că se-nchină

şi bărbaţi cu basmale

lipsiţi de bărbăţie

de scop

şi de prestanţă masculină

 

Şi-am mai văzut

            cântecele duhului ameţitor

                        lovind în reverenţă fără sfiiciune

şi antrenând frenetic un negândit popor…

Şi-am mai văzut

feţe pale mirate de obrăznicia veacului

intrat în sanctuare

şi ochi plânşi şi mâhniţi

de goliciunea ce se expune

pe la tribune

şi la altare

 

Şi-am mai văzut

pe Domnul – Martorul credincios şi adevărat

stând afară la uşă

de tot întristat

respins la fel ca un inamic

pe când în lăuntrul golit de substanţă

se lăfăia licheaua trepăduşă

convinsă că nu duce lipsă de nimic

insensibilă la vocea

ce solemn avertiza

            „Am să te vărs curând din gura Mea!”

 

Deerfield, 2005
Din Invatatorul Iubirii de Daniel Chiu

Leave a Reply

