Suflet si Trup

SUFLET ŞI TRUP

            Domnul Dumnezeu care a făcut cerurile şi le-a întins,
care a întins pământul şi cele de pe el,
care a dat suflare celor ce-l locuiesc,
şi suflet celor ce merg pe el
                                  
Isaia 42:5

Domnul, Dumnezeul duhurilor oricărui trup
                                 
Numeri 27:16

El ţine în mână sufletul a tot ce trăieşte
suflarea oricărui trup omenesc, 
                                       
Iov 12:10

 

Trupuri, trupuri, trupuri

Miliarde şi miliarde

Cu tot atâtea feţe

Cine mai ştie câte?

Înghesuite în târguri şi pieţe

Împestriţând alei de parcuri, străzi şi trotuare

Alene

Întinse ca pradă

Pe plaje

Trupuri împânzind sanctuare

Expuse-n arene

Ca nişte frumoase desene

În veselă paradă

Unul câte unul înşiruite

Pe bănci de teatre

Cu culori ţipătoare boite

 

Trupuri, trupuri, trupuri

Garnisite luxos

Sau despuiate provocator

Corpuri făţuite

Şi împodobite

Cu accesorii elegante

Prezentabile, diafane, interesante

Dar evident de prisos

 

Trupuri, trupuri, trupuri

În conglomerate urbane

Şi în metropole gigante

Roind ca albinele-n stupuri

Preocupate cu fasonul şi moda

Încântate

De orice străluceşte cu vanitate

Trupuri elevate

La fel ca pagoda

 

Trupuri, trupuri, trupuri

Visând să fie frumoase

Şi în acelaşi timp sănătoase

Trupuri sportive

Cu alese alcătuiri

Veghind la diete şi cântare

Dar nu la pofte şi la amăgiri

Trupuri cu suflete

Uşoare

Firave

Subţiri

 

Suflete, suflete, suflete

Miliarde şi miliarde

Cineva le ştie pe toate

Suflete ofilite

Trăind cu acuitate

Tragism

Absurditate funestă

Şi singurătate

Suflete goale

Dar nicicând dezgolite

În mărturisire onestă

Suflete îndopate cu hrană lumească

Cu patimi şi vicii

Dar veşnic neîmplinite

Suflete încarcerate de tradiţii

Strivite de datini

Strigând strident după atenţie

În temple şi pridvoare

Suflete încorsetate de patimi

Şi cantonate-n detenţie

Neştiind nimic de salvare

 

Suflete, suflete, suflete

Multe, nenumărate

În cetăţi şi oraşe şi sate

Suflete incognoscibile

La rând aşezate pe plaje

Suflete irascibile

În stadioane şi amfiteatre

Aşteptând distracţia să latre

Suflete încovoiate

Sub ruşinoase bagaje –

Imense poveri invizibile –

Spirite emaciate

De patimi, plăceri şi miraje

Indubitabil crescute să fie

Pentru industria păcatului furaje

 

Suflete, suflete, suflete

Împinse mereu la o parte

Deposedate de vise

Şi de ambiţie

Ciobite şi sparte

Suflete înstrăinate în propria casă

Adulmecând pâine şi vin

Dar ţinute flămânde la masă

Suflete neîmpodobite cu cerul

Bolnave şi supte de inaniţie

Despuiate de chipul divin

De care nimănui nu-i pasă…

 

Trupuri cu suflete

Şi suflete-n trupuri

În legătură neînţeleasă

Şi neostenită căutare de scopuri

Ele nu vor găsi niciodată frumuseţea

Şi odihna căutată

Decât când cu lacrimă şi cu credinţă

Se-ntorc către stup

La cerescul, iubitorul Tată

Dădătorul de viaţă, mişcare şi fiinţă

Creatorul de trupuri cu suflet

Animatorul de suflete-n trup

La care totul este cu putinţă

           

Deerfield, 05 februarie 2006
Din volumul III, E Rindul Tau de Daniel Chiu  

Advertisements

3 thoughts on “Suflet si Trup

  1. Frate Paul Dan,
    Am o mare rugaminte la dvs.
    Lucrez la un curs care se numeste Istoria Predicarii. In Romania asa ceva nu exista. Sau cel putin asa stiu eu, din ce am scotocit. Apoi, mai nimeni nu m-a putut ajuta cu ceva.
    In USA banuiesc ca situatia este much better… Ma puteti ajuta in aceasta directie?
    Cu scuzele de rigoare,
    Nc, GEANTA, Ciresarii

    • Draga frate,

      Iata doua linkuri care ti-ar putea fi de folos.

      http://www.tms.edu/tmsj/tmsj3a.pdf

      http://www.streetpreaching.com/preach2.htm

      Ceea ce as vrea sa iti spun este ca asa cum bine stii, stilul predicarii tine de vremea in care se afla biserica in istoria ei cit si de personalitatea predicatorului. De aceea o istorie a predicarii cel mai obiectiv poate fi alcatuita studiind biografiile marilor predicatori ai bisericii. Fara indoiala trebuie inceput cu Domnul Isus care a folosit adesea parabolele cu un dublu scop. Primul a fost ca sa ilustreze ceea ce spune. Al doilea a fost ca folosind o vorbire metaforica sa blocheze mesajul pentru audienta generala, si sa trezeasca intrebari din partea ucenicilor sau a celor care erau sincer interesati. Din nou aici trebuie tinut seama ca el se adresa strict unei audiente evreiesti careia incerca sa le demonstreze intru-n mod gradat ca El e Mesia. Desigur ca predicile Domnului Christos nu se limiteaza aici. Mai sunt multe lucruri de spus dar nu elaborez acum.

      Mai tirziu cartea Faptele Apostolilor ne arata cei mai mari predicatori dupa Domnul Christos: Petru si Pavel. Petru duce mesajul salvarii cu preponderenta evreiilor, iar Pavel tranzitioneaza de la evrei la neamuri. Pavel in FA 17 cind predica in Atena demonstreaza ca era un cunoscator al culturii Greco-Romane si le vorbeste pe limba lor culturala. In 1 si 2 Corinteni Pavel in diferite sectiuni pune bazele predicarii. Predicarea nu este filozofie, nici elocventa oratorica, ci e prezentarea Crucii. Nu inseamna ca predicatorul nu este dotat. Predicatorul nu se predica pe el insusi si nu este compromis moral. Am subliniat doar citeva aspecte din bazele predicarii puse de Pavel in 1 si 2 Corinteni.

      Revin la ce am spus la inceput. Trebuie sa ai biografia marilor predicatori ai bisericii, caci de acolo reiese si stilul predicarii. Insa lucrurile incep cu bazele predicarii puse de Noul Testament. Poti incepe chiar cu exemple de predici din Vechiul Testament.

      Cu consideratie,
      Pastor Paul Dan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s