Miscarea Tudorista infiltrata de carismatici spiritisti

Introducere:

Cu mai mult de un deceniu in urma un grup de asa zisi crestini din Africa de Sud au venit la sediul Bisercii Evanghelice Romane (miscarea Tudorista) , ca sa afle cum au rezistat sub comunism crestinii din Romania. Ei spuneau ca ar vrea sa invete ce sa faca in caz ca, comunismul s-ar instala in Africa de Sud. In realitate ei cautau evanghelici naivi ca sa poata raspandi prin ei ereziile lor.

Liderii de la BER au actionat in buna credinta si au acceptat povestea liderilor sectei carismatice spiritiste numita Kwasizabantu, si in consecinta in decursul anilor activitatile sectei au progresat in rindul Tudoristilor.

Imi aduc aminte ca in 1994 eram in Romania in misiune si duceam o campanie impotriva sectelor care incepusera sa se stabileasca in Romania. Revista Crestinul Azi apartinind cultului Baptist, a publicat o intreaga serie de apologetica pe care am scris-o la vremea aceea. Si liderii de la BER au acceptat sa expun duminica seara in biserica din Carol Davila, lucruri privitoare la sectele Mormone si Martorilor lui Iehova. Audienta a fost captivata de datele noi care li se prezentau, si puteau compara teologia si practica crestina in raport cu cea a sectelor mentionate. Deodata insa, Bebe Miu, care era presedintele lui BER la vremea aceea, mi-a impus sa incetez seria de apologetica. Mai tirziu s-a dovedit ca era fost colaborator al securitatii si probabil dorea sa ii tina in ignoranta pe cei din Carol Davila.

Predicatorii din Carol Davila sunt in general bine pregatiti dar evita de a spune lucrurilor pe nume in orice domeniu, deoarece frica a fost incet implementata de colaboratorii securitatii.

Deconspirarea activitatii sectei Kwasizabantu

Un credincios German, Joachim Rosenthal, a scris o brosura intitulata:  “Kwasizabantu, Erlo Stegan si Trezirea printre Zulusi”. Am atasat documentul la sfirsitul articolului. In rindurile care urmeaza voi reda citeva puncte de baza ale scrierii lu Rosenthal, lasind pe cititori sa analizeze de aproape fenomenul Kwasizabantu din citirea cartuliei. Pentru usurarea lecturii chiar autorul foloseste prescurtarea KSB pentru Kwasizabantu. Aceasta secta are originea si activitatea in Africa de Sud, dar este prezenta in special in Europa.

Ca unul care provin de la Tudoristi (Biserica Evanghelica Romana), am fost shocat sa aflu ca, KSB lucreaza printre cei de la BER. Cei ce citesc articolul acesta pot sa ne spuna daca KSB este activ si printre alte culte din Romania. Cu toate ca am prieteni printre cei de la BER, am aflat de incursiunea KSB printre Tudoristi de la o sora din America, care a nu s-a lasat pana nu a “deranjat” pe lideri de la BER punindu-le in fata actiunea acestei secte carismatice. Acum eu insumi sunt ocolit de o parte din prietenii de la BER. Totusi asa cum actiunea altor carismatici a fost data pe fata la Baptisti si Penticostali, este corect sa fie expusa activitatea lui KSB printre Tudoristi.

Asa cum am vazut, la BER nu se spun lucrurilor pe nume. Liderii de la BER au abordat in final, fenomenul carsimatic KSB dar nu au dat date precise, sau nume. Spre exemplu, un membru KSB din Elvetia, Hans Coler, este divortat si totusi tine prelegeri despre sexualitate la tinerii BER. In Targoviste el are o influenta covarsitoare. Pe tineri ii intereseaza discutii interminabile despre sex, iar Coler le ofera asta.

Informatile din brosura lui Rosenthal sunt confirmate de scrierii pe internet a unor fosti membri ai KSB. Deasemeni presa Sud Africana reda aspecte negative despre aceasta secta.

Caracteristicile de baza ale sectei carismatice spiritiste KSB

  1. Fondatorul Erlo Stegen a amestecat crestinism pento carismatic cu spiritismul negrilor zulu din Africa de Sud
  2. E. Stegen a vrut cu orice pret sa obtina fenomenele din Ziua Cincizecimii din Faptele Apostolilor 2:1-6 in lucrarea lui din regiunea Kranskop din Africa de Sud. Mai mult, in mod grav Stegen afirma ca momentul Cincizecimii este repetabil, inclusiv vijiitul de vint care a fost present acolo unde erau adunati apostolii
  3. Autoritatea spirituala a KSB a fost o negresa numita Hilda Dube impreuna cu cele doua fice ale ei, Lydia si Lidiwe. Hilda a murit, iar acum o inlocuieste Lydia. Hilda cadea in transa si bolborosea, iar Stegen lua notite dela ce pretindea ca Dumnezeu ii spunea prin Hilda. Aceasta practica se cheama spiritism. Stegen petrecea timp in “rugaciune” cu Hilda. Stegen trebuia sa petreaca timp in rugaciune cu nevasta lui, nu cu alta femeie
  4. Membrii KSB care intra in conflict total cu secta sunt blestemati. Aceasta este o manifestare spiritismului.
  5. Ca si falsa proorocita Ellen G. White, Hilda Dube avea tot felul de vise si viziuni care le comunica lui Stegen ca acesta sa duca KSB-ul in acord cu aceste descoperii ezoterice
  6. Femeile dau invatatura in cadrul KSB
  7. Experienta este mai importanta decit autoritatea Scripturii pentru KSB. De aici rezulta un sistem socio-religios unde orice aberatie si erezie pot fi validate, daca sprijina progresul sectei
  8. Stegen a marturisit ca a dat la o parte studiul Biblic in intilnirile KSB, pentru a staruii in “rugaciune”
  9. Ca si ereticul John Wimber, Stegen a spus ca trezirea trebuie insotita de semne si minuni
  10. Preocuparea cu pacatul si cu marturisirea in detaliu a fiecarui pacat in detrimentul propavaduirii Domnului Cristos, este teologia de baza a KSB
  11.  Membrii KSB trebuie sa confeseze cu regularitate pacatele la duhovnici desemnati de secta. Ei sustin ca adevarata iertare se obtine prin astfel de marturisiri
  12.  KSB este acuzat de manipulare si conditionare psihologica de catre fosti adepti si de organizatii crestine din Africa de Sud.
  13.  Cine accepta comuniunea si botezul administrat de KSB, intra sub influenta lor ezoterica. Sansele de a iesi din secta devin minime.
  14.  Frica controleaza pe membrii KSB
  15.  In Romania, KSB are un sediu in localitatea Voiteg, linga Timisoara.


Brosura: “Kwasizabantu, Erlo Stegan si Trezirea printre Zulusi”

KSB-joachim-rosenthal (Word)

KSB-joachim-rosenthal (PDF)

Linkuri care confirma brosura scrisa de Rosenthal.

http://www.iol.co.za/news/south-africa/mission-school-accused-of-abuse-1.27294

http://www.ksb-alert.com/body_english_report_concerning_kwa_.html

http://www.ksb-alert.com/

http://www.ksb-alert.com/body_english_report_on_the_kidnappi.html


29 thoughts on “Miscarea Tudorista infiltrata de carismatici spiritisti

  1. Sunt uimit fr Dan, pt ca acesti spiritisti s-au infiltrat pana si in randurile tudoristilor , ii stiam oameni foarte seriosi si antiecumenici.Erau uniti doar cu crestinii dupa evanghelie ramura separata de cult (fratii de la Plimouth.).

  2. Ma uimeste enorm de mult ce se petrece astazi in randurile crestinilor,cum se raspandeste enorm de repede invataturile demonice de care ne spune 1 Timotei 4;1….La fel si Matei 24;24 incat chiar si cei alesi sa fie dusi in aceste invataturi.

  3. Pingback: Miscarea tudorista infiltrata de carsimatici spiritisti.. « Cetatea de scapare

  4. Frate Dan, ne puteți da mai multe date despre KSB din Voiteg? Locuiesc in Timiș, și poate aș reuși să aflu mai multe, cu scopul de a-i avertiza pe unii credincioși care sunt atrași de senzațional. Cunosc astfel de persoane, in special penticostali, care își conduc viața după practici suspecte, trăind intr-un sincretism bolnăvicios. Mulțumesc.

    • Frate Alexandru,
      Eu nu am mai fost in Romania din 2004. De misiunea KSB la Voiteg stiu de la Tudoristi, dar nu cunosc alte detalii. Cel mai folositor este citirea brosurii scrisa de fratele german, pe care am atasat-o la articol. Fratele respectiv a avut deaface cu KSB in Germania. Reafirm din nou un lucru important: ce Rosenthal spune in lucrarea lui, este confirmat de sursele demne de incredere pe care le-am pus pe blog.

      Apreciez interesul poe care il aveti pentru adevar si pentru ajutorarea fratilor. Faceti cunoscut la cit mai multi linkul cu articolul despre KSB.

      Frate Alexandru, aveti o chemare in apologetica. Domnul sa va tina smerit si veghetor si dati drumul la treaba.

      Cu consideratie

      Pastor Paul Dan

  5. http://www.kwasizabantu.ro/Marturisire.html
    am citit marurisirea lor;
    e totul asa subtil?
    nu am vazut nimic incorect;
    incepe sa-mi fie teama ca nu vad nimic;
    stiu ca ceea ce spuneti e purul adevar, cum de nu se vede din prima
    ca sunt gresiti?

    Mi se pare ca am primit un film cu activitatea lor, acolo in Africa, unde totaul parea perfect; v-am intrebat ce stiti de ei si mi-ati spus ca imi veti spune.
    Acum imi dau seama ca acestia sunt.
    Sora care mi l-a trimis este o persoana f dedicat Domnului.
    Cum de ne putem insela asa de usor; credeam ca nimeni nu “ma va pacali”niciodata.
    Daca nu ati spune cele de mai sus, n-as avea cum sa vad ce este gresit la ei; si totusi sunt lucruri f grave, satanice.

    • Sora Elisa,

      V-am combinat cele doua comentarii in unu singur si am sa va raspund la ele

      http://www.kwasizabantu.ro/Marturisire.html
      Intrebare: am citit marurisirea lor;
      e totul asa subtil?
      nu am vazut nimic incorect;
      incepe sa-mi fie teama ca nu vad nimic;
      stiu ca ceea ce spuneti e purul adevar, cum de nu se vede din prima
      ca sunt gresiti?

      Raspuns: O regula de baza in apologetica este evitarea unei concluzii bazate doar pe marturisirea de credinta. In cazul sectelor, evaluarea se face din faptele lor pe o perioada mai lunga de timp, din scrierile lor, cit si marturisirile fostilor membrii. Am sa va dau un exemplu. Citind marturisirea de credinta a sectei Adventiste, singurul lucrul diferit care il gasesti este afrimarea spiritului profetic pe care cei necunoscatori il confunda cu credinta in profetii, pe cind Adventistii inteleg prin spiritul profetic, Ellen G. White insasi cit si scrierile ei. Astfel din umbra, Adventistmul este condus din perceptele lui Ellen G. White pe care Adventistii incep sa ti le spuna la scoala de sabat unde se petrece adevarata spalare pe creier. La fel KSB iti dau de inteles ca vei fi deplin edificat cine sunt ei cind vei vizita centrul lor din Africa de Sud si cind vor avea sansa sa iti dea ei comuniunea si eventual sa te boteze, plus o indoctrinare subtila si intensa. Ei nu spun despre rolul transelor spiritiste ale lui Hilda Dube. In partea finala a raspunsului am dat citeva selectiuni din marturisirea lui Erlo Stegen de unde reiese ca este posibil sa nu fie nascut din nou.

      Intrebare: Mi se pare ca am primit un film cu activitatea lor, acolo in Africa, unde totaul parea perfect; v-am intrebat ce stiti de ei si mi-ati spus ca imi veti spune.
      Acum imi dau seama ca acestia sunt.
      Sora care mi l-a trimis este o persoana f dedicat Domnului.
      Cum de ne putem insela asa de usor; credeam ca nimeni nu “ma va pacali”niciodata.
      Daca nu ati spune cele de mai sus, n-as avea cum sa vad ce este gresit la ei; si totusi sunt lucruri f grave, satanice.

      Raspuns: Trebuie sa recunoastem o lipsa majora a lucrarii Evanghelice din Romania. Unii credinciosi dedicati sunt lipsiti de o cunoastere a Bibliei structurata pe doctrine. Ca atare discernamantul este slab. Sora care v-a trimis filmul nu stia ca trebuie sa cunoasca mult mai multe lucrui despre KSB inainte de a promova propaganda lor.

      Paragraf din Trezirea printre Zulusi. “Nu este greu să ştii dacă cineva este sau nu născut din nou. Dacă cineva păcătuieşte, el este de la diavolul. Dacă este într-adevăr născut din nou, el nu păcătuieşte. Iată un cuvânt deosebit de dur, care nu poate fi priceput de către teologi. Este bine că loan şi primii creştini nu mai trăiesc. Altfel, poate, am fi declanşat o revoltă împotriva lor.”

      Comentariu: Paragraful de mai sus este o mare erezie! Teologii pe care el ii critica aici stiu limbajiul original din 1 Ioan 3:8,9. Iata traducerea corecta a verbului “a pacatui” din acest pasaj, in care Stegen este in ignoranta.
      8 Cine păcătuieşte (ho poion ton hamartian) este de la diavolul, căci diavolul păcătuieşte dela început. Fiul lui Dumnezeu S’a arătat ca să nimicească lucrările diavolului. 9 Oricine este născut din Dumnezeu, nu păcătuieşte (hamartian ou poiei) pentrucă sămînţa Lui rămîne în el; şi nu poate păcătui, fiindcă este născut din Dumnezeu. 1 Ioan 3:8,9

      In versetul 8, verbul “a pacatui” din limba Romana are o corespondenta in limbajul original printr-o expresie compusa dintr-un verb si un substantiv (poieō/a lucra + hamartia/pacat). Verbul are un aspect continu, iar expresia poate fi tradusa cu “continua sa lucreze pacatul”. Deci Ioan se refera la o stare de pacat continua specifica celui neregenerat, si nu are in vedere pe credincios.

      In versetul 9 intilnim din nou verbul “a pacatui” in forma negativa, dar si aici este o forma compusa dintr-un verb si un substantiv (hamartian ou poiei/nu lucreaza pacatul). Deci in cazul celui credincios pacatul nu este un obicei.

      Erlo Stegen sustine doctrina perfectiunii crediciosului in viata de pe pamint, care este asa cum am spus, o mare erezie. Stegen este contrazis insasi de apostolul Ioan.

      8 Dacă zicem că n’avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi. 9 Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept, ca să ne ierte păcatele şi să ne curăţească de orice nelegiuire. 10 Dacă zicem că n’am păcătuit, Îl facem mincinos, şi Cuvîntul Lui nu este în noi. 1 Ioan 1: 8-10
      Din versetele mai sus rezulta ca adevarul nu este in Stegen, ba mai mult el face mincinos pe Dumnezeu.

      Paragraf din Trezirea printre Zulusi . “Voi veniţi acum cu mine în faţă, la amvon. Eu o să examinez faptul că voi susţineţi că sunteţi plini cu Duhul Sfânt” – dar nici eu însumi nu ştiam ce este Duhul Sfânt cu adevărat.”

      Comentariu: Intradevar Trezirea printre Zulusi</em a avut la cirma pe un om care pretindea ca e credincios dar nu stia ce este Duhul Sfint cu adevarat. Dupa cum a evoluat secta KSB se pare ca nici astazi Stegen nu stie cine este Duhul Sfant.

      Exemple de erezii si manipulari din cartea mentionata ar putea continua, dar Joachim Rosenthal a facut o lucrare suficient de clara.

      Pastor Paul Dan

      • Frate Paul, o scurta observatie.
        Eu n-am citi nimic mai mult decit scrie aici pe forum (n-am citit nici macar attachmentul).

        Daca Stegen, sau cum il cheama, sustine perfectiunea, asta e erezie.
        Dar sa nu se inteleaga ca 1 Ioan se refera la necrestini. Eu inteleg asa:
        “aveti grija, daca este vreunul printre voi care continua sa pacatuiasca (a way of life), probabil nu e regenerat.
        Ioan nu are nimic de a face cu necredinciosii aici.
        El incearca sa atentioneze pe crestini.
        Sinteti de acord, asa-i?

  6. Desigur daca as vedea intrunirile lor, ar aparea si “veniti sa va examinez”…adica, care om ma poate examina daca am sau nu Duhul?
    Pe viu apar ca si la Peniel, sau Chris din start niste lucruri neconforme cu ceea ce cunoastem deja.
    La peniel nu mi-a trebuit 1 minut, la Chris poate ca doua, dar aici mi se pare ca sunt mult -mult mai perfizi.
    Imi maintesc ca vazusem viata lor cum se desfasoara, cu un element de. echilibru perfect, pe care”il simti” cuma ireal.
    Mi se parea ceva , ca un filmulet, in care toate merg ca pe roate.
    Asa cea nu am vazut la carismatici, nici macar la noi la baptisti.
    Mi s-a mai intimplat asta intr-o biserica: era totul dupa toate regulile, nu m-am poticnit in nimic, ceea ce azi e o raritate, si totusi..
    nu era pREZENT acolo Domnul.
    Era cea omenesc (era fost mea biserica din Brasov)

  7. Am citiva prieteni la ramura II Cr.dupa Ev; unul predica, nu a vorbit niciodat nimic despre asta.
    In vara m-a certat ca-s prea radicala, cind i-am spus de adventisti si
    inca o problema, nu mi-o amintesc acum.
    Mie el mi s-a parut cam ecumenic, este intradevar un spirit tare blind…dar…desi este un om bun, pare-se ca “cea” ii lipseste.
    Sa aiba mila Domnul de toti.
    Eu i-am respins pe adventisti din start: ascultam vocea sperantei, era unicul post de radio crestin prin 94-95 pe care il prindeam.
    Auzindu-i ca Domnul nu e asa de rau ca sa pedepseasca un om o vesnicie, care a pacatuit poate 70 de ani…am inchis pe loc si am zis :gata, astia nu-s cu Scriptura, degeab ii zic”sola”
    Ma mir totusi de acesti KSB, ca sunt atit de rafinati incit sa poata pacali.
    Probabil ca cei care se duc la intilnirile lor, daca sunt ai Domnului, isi dau seama de pacaleala..

  8. Pentru că multe focuri străine s-au numit „treziri”, am încetat să mai ne rugăm pentru trezirea după voia lui Dumnezeu, şi în loc de un lan de porumb cu o sperietoare de ciori, avem un lan de sperietori de ciori în jurul unui ştiulete; dar după cum cea mai mare piedică în calea unei adevărate treziri nu sunt oamenii care se împotrivesc trezirii, ci aceia care „produc” una falsă, tot aşa cea mai mortală lovitură care poate fi adusă trezirilor false şi înşelăciunii este o trezire după voia lui Dumnezeu. Această trezire nu poate fi „produsă” de om, dar Dumnezeul trezirii caută oameni pe care să-i poată folosi. Eşti tu un om al lui Dumnezeu destoinic pentru orice lucrare bună?
    Leonard Ravenhill

  9. Cita diferenta intre acesti oameni minunati ai lui Dumnezeu, Tozer, Ravenhill si impostorii de azi, care s-au inmultit exact ca spereietorile de mai sus..un lan intreg si doar un stiulete….
    Avem printre noi atitia falsi-pastori; ne-au confiscat bisericile, de parca ar fi ale lor, dar va veni Marele Pastor si va fi precum ne aertizeaza El in Ezechiel 34.
    Traim niste vremuri tare urite.

  10. Am citit (in mare) materialul atasat post-ului. Multumim ca l-ati impartasit cu noi. Daca veti avea vreodata timp, cred ca ar fi de folos multor oameni o analiza detaliata a Kwasizabantu, similara celei pe care o faceti in cartea despre adventisti. Sunt atatia oameni care pier din lipsa de cunostinta, si care sunt inselati atat de usor….

  11. Pentru a-si pastra marturia evanghelica BER trebuie sa se delimiteze oficial de orice asociere cu KSB, daca nu a facut-o pana acum, si sa demaste invataturile eronate pe care acestia le-au promovat de la amvoanele BER si printre credinciosi… Am fost prezenta acum cativa ani la Conferinta nationala de tineret BER din Ploiesti cand Erlo Stegen a fost vorbitorul principal… Atunci nu s-a luat atitudine, desi cele spuse de Stegen trebuiau neaparat corectate… Domnul sa lucreze!

  12. Dumnezeu exista,Isus exista,Duhul Sfant exista,apoi BER exista KSB exista,dar exista si ura invidie si judecata.Eu una m-am botezat la baptisti,am citit mai mult din scriptura si m-am botezat cu Duhul Sfant si datorita ,,ingustimii” crestine a trebuit sa ma transfer cu acte la penticostali.Vorbesc in limbi,prorocesc,talmacesc vise si daca fac o greseala de care imi dau seama sau nu imi dau seama, Duhul Sfant ma mustra.Din intamplare am fost in Elvetia si am ascultat o predica de Stegen si Coler SI AM ALES CE BATE CU SCRIPTURA RESTUL…CE_MI PASA NU M-A PUS NIMENI JUDECATOR.EU (SI NU NUMAI EU) TREBUIE SA FIU IMPLINITOARE A CUVANTULUI NU NUMAI ASCULTATOARE.AM IMPRESIA CA CRESTINII ISI UITA ROLUL.

  13. Adi,
    cercetati Scripturile!
    acolo veti vedea ca trebuie sa deosebim duhurile;
    trebuiesa ne ferim de invataturile care vor veni la sfirsitul vremurilor,
    cind vor veni multi invatatori falsi;
    daca vrei asculta, stiind ca Domnul ne-a pus sa JUDEACM toate lucrurile, nefiind roboti;
    ni se spune sa dam afara raul, ca la Judecata sa nu fim gasiti vinovati;
    mai bine suferim acum aici pe pamint; dar daca nu ne judecam intre noi, la Judecata va fi prea tirziu.

  14. Oare cum pot unii oameni sa creada toate vorbele? de ce nu veniti voi insiva la misiune, ca sa va convingeti de adevar. Cine scrie toate minciunile, va raspunde odata de toate. Si apropo, cine a scris despre Hans Koller, e o persoana care a avut impotriva lui ceva. Acest om nu discuta despre sexualitate sau altele. In discutiile lui, el ajuta tinerii sa biruiasca ispitele, se roaga cu ei. Mie mi se face greata cand aud ce minciuni baga altii…

    • Semida, vezi tu, incepi sa scrii pe un ton normal dar la sfrasit dai masca jos. Tu, Koller si alti pacaliti credeti ca veti fii crezuti. Voi faceti greata crestinilor adevarati prin ceea ce faceti!

  15. ati precizat ca “in decursul anilor activitatile sectei au progresat in rindul Tudoristilor”. nu inteleg cum anume s-a produs aceasta si in ce consta influenta acelei secte prin crestinii din Biserica Evanghelica Romana in zilele noastre. Eu unul merg de cand eram copil (de dinainte de 1990 pana acum) in Carol Davila si n-am cunoscut nimic despre aceaste lucruri, nici n-am vazut schimbari acolo de-a lungul anilor in doctrina si invatatura cu privire la Duhul Sfant, cu atat mai putin tendinte penticostale / carismatice. Imi aduc aminte ca tatal meu mi-a povestit despre un negru care a tinut o predica in Carol Davila cu multi ani in urma, care era dintre Zulu.

    • ganditorul7,
      nu ai auzit de Hans Coler si activitatile lui de la Targoviste de acum cativa ani cand a divizat tineretul de la BER de acolo si le-a tinut conferinte cu obsesile lui immorale? Nu ai auzit de cartea “Trezirea Printre Zulu” la Carol Davila? Nu ai auzit ca la Timisoara un lider de la BER si-a casatorit fata cu un nepot al fondatorului sectei Kwasizabantu? Daca o sa intrebi in jur o sa aflii mai multe. Ceea ce este grav este faptul ca conducerea BER nu a emis o avertizare oficiala pentru adunari ca sa stea departe de secta Kwasizabantu. Deasemenea vorbind despre carismatici, in Carol Davila sunt adepti ai ereticului Zac Poonen care conferentiaza odata pe an in Romania. Unii dintre ei s-au dus in pelerinaj anul trecut sa-l asculte la Zalau.

  16. Toleranta prost inteleasa….
    Scrie in scripturi ca cine vine cu invatatura mincionasa sa nu fie primit…..sa nu i se zica ”bun venit”, ca sa nu se faca partas la invataturile rele.

Leave a Reply

