Emi Zarnescu clarifica mai mult relatia dintre BER si secta Kwasizabantu

Emi Zarnescu este un credincios de la BER, integru si cu preocupari in apologetica. In ce urmeaza el ne ajuta sa intelegem mai bine ce s-a petrecut acolo in ce priveste activitatea KSB printre Tudoristi. Ramane o intrebare: au emis liderii BER o scrisoare catre bisericile din acea denominatie, prin care sa declare oficial intreruperea realtiilor cu KSB? Cine ne poate ajuta cu acest raspuns? Multumim lui Emi si celor care pot ajuta mai departe.

Comentariul lui Emi Zarnescu

Subiectul KSB in BER a fost dezbatut inca de la aparitia lor in Romania, pentru ca BER a fost prima Biserica la care s-au dus.

Liderii BER cunoasc foarte bine cine si ce face KSB in Africa si in Romania. Eu personal am editat si am lucrat la traducerea materialului din acest link:
http://www.ksb-alert.com/body_english_report_concerning_kwa_.html – (care a fost postat in articolul de mai sus) si am creat un document de vre-o 10 pagini, pe care l-am trimis liderilor BER si Sfatului de Frati pe Tara de la aceea vreme – cred ca acum vreo 3 ani;

– de asemenea am avut discutii cu unii dintre liderii care ii simpatizau pe acestia, iar la un moment dat ne-am format un grup ad-hoc, cu Lucian Adam, Marcus Dumitru si altii, intr-o tabara de familii unde au fost invitati si acestia ca sa ne vorbeasca, am stat impotriva lor si i-am rugat pe lideri sa nu ii mai aduca, discutand si asptectele teologice ale acestei miscari sectante; o discutie intinsa pe toata perioada taberei de vreo 7 zile.

– insa, din cate stiu, KSB nu mai sunt invitati in bisericile BER, exceptie facand zona Targoviste unde Hans Coler are inca influenta si de asemenea prin taberele de la Voiteg, unde inca se mai duc crestini BER, desi multi dintre ei au fost avertizati.

– un alt mod de lucru al KSB au fost niste conferinte organizate in perioada sarbatorilor de iarna in Elvetia, ani la rand, unde au invitat tineri din Romania, in special din BER; i-au atras pe tineri prin sponsorizarea partiala a deplasarii si asigurarea cazarii si macarii si normal ca multi tineri s-au dus la aceste conferinte de dragul calatoriei, insa multi dintre ei si-au dat seama cine sunt acestia; in prezent nu mai stiu daca aceste conferinte se mai organizeaza dar banuiesc ca da.

Avertizez si eu cu privire la acestia, ca unul care am luat contact direct cu ei si care m-am impotrivit acestor invataturi, asa cum sunt prezentate in articol.

23 thoughts on “Emi Zarnescu clarifica mai mult relatia dintre BER si secta Kwasizabantu

  1. Gandesc ca miscarea aceasta spiritista zulusa nu va ramane in adunarile tip Carol Davila.Trebuie sa ne rugam Domnului sa inlature si ce a mai ramas pe la Targoviste si poate si in alte localitati.

    Horia Azimioara

  2. oameni buni aceasta grupare a devenit o problema si in unele biserici baptiste,personal cunosc problema,si este nevoie de mai multa implicare,pt ca sunt foarte subtili si se folosesc de o reclama aparent buna dar multa otrava teologica……….astep informatii mai multe…….TREZITI-VA NU ESTE DE GLUMIT…….

  3. Aveti mare grija fratilor, ca in vremurile din urma din lipsa pocaintei si netrairii in adevar , au aparut foarte multe invataturi false. Eu sunt penticostal dar va spun ca fratii sanatosi de la penticostali au mare dubii pt cei care propaga o invatatura deosebita de cea din scriptura. Acum 20 de ani oamenii erau simpli si cautau sfintenia si traiau in curatie de inima. Acum oamenii sunt plini de fire si cauta sa inlature adevarul, desi ca se dau ca au dragoste pt oameni. Fac aceasta numai ca sa poata sa ne prinda in latul lor, ca mai apoi sa isi introduca ereziile lor nimicitoare. Feritiva de toti care propaga o evanghelie ieftina, unde femeile sunt nesupuse cautand aceeasi autoritate ca a barbatului, unde tinerii sunt razvratiti si vor sa se separe de cei mai in varsta pe motivul ca nu se mai pot intelege in inchinare, de pastori care cauta castig marsav de la enoriasi, de cei care exagereaza in glume in predicile lor, de cei care nu mai folosesc scriptura in predicile lor folosind tot felul de istorioare, de cei care nu ii dau slava lui Dumnezeu in predicile lor, cei care sunt plini de mandrie, de cei care nu mai propaga pocainta. Tinerii sinceri care cauta adevarul(eu am intalnit multi) sa gaseasca batrani sanatosi in credinta care au roadele Duhului Sfant si sa ii indrume in ceea ce trebuie facut.
    Dumnezeu sa ne lumineze in vremurile acestea cu Cuvantul Lui care este o candela pe cararea cea ingusta..

    • anul nou bisericesc e la 1 septembrie. Anul Nou nu e serbat de ortodocsi. cand serbeaza ortodocsii carnaval. ortodoxia nu inseamna numai poporul roman. apoi nu spus nimeni ca unele colinde nu sunt si pagane. dar a considera pe sfinti inlocuitori ai zeilor este ignoranta din partea acestui “informat”. sfintii sunt prieteni ai crestinilor care se roaga lui Dumnezeu, mijlocirea lor nu este ca a lui Hristos. Iisus Hristos e mijlocitor unic, datorita jertfei Sale, pe care nu o putea realiza nimeni. mijlocirea sfinilor este a unora ce stau in locasul pregatit de El in cer, si ii aduc laude neincetat, iar cei de pe pamant in biserica luptatoare au nevoie de sprijin pentru a ajunge si ei in locasul pe care l-a pregatit Iisus. Sprijinul lor se manifesta in viata de zi cu zi, pentru ca cei credinciosi sa intalneasca momente mantuitoare, clipe din viata aceasta ce le pot aduce mantuirea…sunt foarte multe lucruri de spus…dar voi sunteti impitriti si toate argumentele nu izbutesc sa inmoaie inimile faraonilor din voi, chiar si plagile pe care le suferiti pentru impietrirea voastra nu va conving, asa ca va veti convinge la judecata.

  4. Gabriel. nu stiu de unde este acest Video, nu stiu daca cunosti
    ce inseamna ortodoxia;
    poate stii atit cit cunosteam eu inainte de a avea un ortodox conservator in casa.
    Sarbatorile sunt stricte, se maninca de post in multe din ele,
    de Pasti si de Craciun se maninca de post pina noaptea ajunului la 12pm;
    in viata de zi cu zi, nu se cauta distractii,nu dans, nu TV, nu bautura, nu prietenii cu fete, baieti , care nu sunt in vederea casatoriei, nu anticonceptionale(in famile vorbind).
    Seara de dinaintea zilei de duminica, este petrecuta in rugaciune.
    Etc.

    • sora Elisa, eu nu zic prea multe, stiu ca sunt si frati credinciosi intre cei ortodocsi si sinceri, dar daca sunt unii( si chiar in scolile lor) care ne fac pe noi ceilalti sectanti sau eretici, atunci ei sunt corecti? Sora Elisa trebuie sa avem mare grija ca altfel ne taiem singuri “craca de sub picioare” cum se zice in vorba populara. Credeti dumneavoastra ca e corect sa ne scoata din rai pe toti ceilalti doar pt ca ei cred ca biserica ortodoxa e singura adevarata? La fel spun si catolicii. De ce nu sa ramas la doctrina apostolica? Unde vedem noi ca ni sa poruncit sa ne inchinam si altor sfinti in afara de Hristos? Chiar Pavel spune:

      4 Când unul zice: Eu sunt al lui Pavel! Şi altul: Eu sunt al lui Apolo: nu sunteţi voi oameni de lume?
      5 Cine este Pavel? Şi cine este Apolo? Nişte slujitori ai lui Dumnezeu, prin care aţi crezut; şi fiecare după puterea dată lui de Domnul.
      6 Eu am sădit, Apolo a udat, dar Dumnezeu a făcut să crească:
      7 aşa că nici cel ce sădeşte, nici cel ce udă nu sunt nimic; ci Dumnezeu, care face să crească.
      8 Cel ce sădeşte şi cel ce udă, sunt tot una; şi fiecare îşi va lua răsplata după osteneala lui.
      9 Căci noi suntem împreună lucrători cu Dumnezeu. Voi sunteţi ogorul lui Dumnezeu, clădirea lui Dumnezeu.
      10 După harul lui Dumnezeu, care mi-a fost dat, eu, ca un meşter-zidar înţelept, am pus temelia, şi un altul clădeşte deasupra. Dar fiecare să ia bine seama cum clădeşte deasupra.
      11 Căci nimeni nu poate pune o altă temelie decât cea care a fost pusă, şi care este Isus Hristos.
      12 Iar dacă clădeşte cineva pe această temelie, aur, argint, pietre scumpe, lemn, fân, trestie,
      13 lucrarea fiecăruia va fi dată pe faţă: ziua Domnului o va face cunoscut, căci se va descoperi în foc. Şi focul va dovedi cum este lucrarea fiecăruia.
      14 Dacă lucrarea zidită de cineva pe temelia aceea, rămâne în picioare, el va primi o răsplată.
      15 Dacă lucrarea lui va fi arsă, îşi va pierde răsplata. Cât despre el, va fi mântuit, dar ca prin foc.
      16 Nu ştiţi că voi sunteţi Templul lui Dumnezeu, şi că Duhul lui Dumnezeu locuieşte în voi?
      17 Dacă nimiceşte cineva Templul lui Dumnezeu, pe acela îl va nimici Dumnezeu; căci Templul lui Dumnezeu este sfânt: şi aşa sunteţi voi.
      18 Nimeni să nu se înşele: Dacă cineva dintre voi se crede înţelept în felul veacului acestuia, să se facă nebun, ca să ajungă înţelept.
      19 Căci înţelepciunea lumii acesteia este o nebunie înaintea lui Dumnezeu. De aceea este scris: El prinde pe cei înţelepţi în viclenia lor.
      20 Şi iarăşi: Domnul cunoaşte gândurile celor înţelepţi. Ştie că sunt deşarte.
      21 Nimeni să nu se fălească dar cu oameni, căci toate lucrurile sunt ale voastre:
      22 fie Pavel, fie Apolo, fie Chifa, fie lumea, fie viaţa, fie moartea, fie lucrurile de acum, fie cele viitoare; toate sunt ale voastre,
      23 şi voi sunteţi ai lui Hristos, iar Hristos este al lui Dumnezeu.

      Vedeti sora? Aceasta este cea mai mare greseala, sa crezi ca altcineva inafara de Hristos ar putea sa te mantuiasca.E corect sa te rogi la ingeri?(stim rugaciunea inger ingerasul meu) Domnul Isus ne-a invatat cum sa ne rugam; in duh si adevar, nu superstitii crezand ca daca bolborosim o gramada de cuvinte vom fi ascultati.
      Sper ca ati reusit sa vedeti toate partile de acolo. Pe fratele care a scris cartea il cunosc personal, sta in aceeasi zona cu mine.Este un frate batran care a studiat foarte mult despre lucrurile acestea. Mai avem inca un frate care a facut istoria religiilor aici in America si stim si noi adevarul. Ortodocsi in general nu vor sa afle publicul mare lucru ca sa poata sa ii manipuleze. Uitati-va la oameni ortodocsi cate superstitii au in traditia lor. Acatiste, sarbatori cu radacini pagane… Nu am nimic cu oamenii care sunt sinceri spre pocainta. Stiu ca sunt, dar daca nu mai corespund cu invatatura apostolilor, atunci este un bai.
      aici se potriveste citatul din apocalipsa:

      18 Îngerului Bisericii din Tiatira, scrie-i: Iată ce zice Fiul lui Dumnezeu, care are ochii ca para focului, şi ale cărui picioare sunt ca arama aprinsă:
      19 Ştiu faptele tale, dragostea ta, credinţa ta, slujba ta, răbdarea ta şi faptele tale de pe urmă, că sunt mai multe decât cele dintâi.
      20 Dar iată ce am împotriva ta: tu laşi ca Izabela, femeia aceea, care se zice prorociţă, să înveţe şi să amăgească pe robii Mei să se dedea la curvie, şi să mănânce din lucrurile jertfite idolilor.
      21 I-am dat vreme să se pocăiască, dar nu vrea să se pocăiască de curvia ei!
      22 Iată că am s-o arunc bolnavă în pat; şi celor ce preacurvesc cu ea, am să le trimit un necaz mare, dacă nu se vor pocăi de faptele lor.
      23 Voi lovi cu moartea pe copiii ei. Şi toate Bisericile vor cunoaşte că Eu sunt Cel ce cercetez rărunchii şi inima: şi voi răsplăti fiecăruia din voi după faptele lui.
      24 Vouă, însă, tuturor celorlalţi din Tiatira, care nu aveţi învăţătura aceasta, şi n-aţi cunoscut adâncimile Satanei, cum le numesc ei, vă zic: Nu pun peste voi altă greutate.
      25 Numai ţineţi cu tărie ce aveţi, până voi veni!
      26 Celui ce va birui şi celui ce va păzi până la sfârşit lucrările Mele, îi voi da stăpânire peste Neamuri.
      27 Le va cârmui cu un toiag de fier, şi le va zdrobi ca pe nişte vase de lut, cum am primit şi Eu putere de la Tatăl Meu.
      28 Şi-i voi da luceafărul de dimineaţă.
      29 Cine are urechi, să asculte ce zice Bisericilor Duhul.

      deci cei neintinati de paganism chiar dintre ortodocsi sau catolici vor mostenii imparatia.
      Sora Elisa, nu conteaza ce spune lumea de noi, conteaza daca avem pret in ochii Lui si daca suntem bine inaintea Lui.
      Daca nu credeti ceea ce va spun, intrati dumneavoastra si vedeti cu ochii:

      http://www.crestinortodox.ro/datini-obiceiuri-superstitii/

      ma scuzati de greseli de ortografie sau gramatica, incep sa mai uit.Dar ma straduiesc sa ma fac inteles.

  5. Eu vorbeam despre altceva. 🙂
    despre ceea ce le atribuim noi credinciosilor ortodocsi ca fac, dar
    cei seriosi cautatori nu le fac.
    Si noi avem aceleasi probleme ca si ei, avem si oameni seriosi si ne-seriosi pe Cale.
    Desigur ca ei gresesc in citeva lucruri, dar cred in Sfinta Treime,
    si ca omenirea zace in pacat, de care trebuie sa se desparta pocaindu-se.
    Prietenii fiului meu, preoti ortodocsi au cite 5-6 copii,
    ai mei baptisti doar 1-2, si exemplele pot continua.
    Stiu SIGUR ca celor credinciosi sincer, Domnul li se va descoperi si
    in cele din urma IL vor vedea asa cum este EL, nu prin traditie, moaste, etc.
    Si un exemplu de la baptisti, ca sa nu mai vorbim, ca acest om i-a condamnat “eroic” pe ortodocsi.

    “Un citat
    de la o predica performata de fr. Iosif Ton la biserica Philadelphia Romanian Pentecostal Church in Portland Or… Duminica seara februarie 4 ,2013

    “Eu am cunoscut multi oameni mari a lui Dumnezeu in viata mea ….recent mi-a fost dat sa cunosc doi oameni in parerea mea cei mai mari oameni astazi in lucrarea lui Dumnezeu (…) Unul il cheama Randy Clark and Bill Johnson(….) In Redding este biserica Bethel unde este pastor Bill Johnson… si in anul 2003 Bill Johnson a scris cartea de capatii a secolului 21 … va spun cuvinte mari …stiu ce spun… cartea se intituleaza “When Heaven Invades Earth”

    Este numai un scurt citat din ultimele 10 minute a predicii domniei sale in care a mentionat ca Bill Johnson este inconjurat de o echipa extraordinara de proroci buni, ca este o miscare de tineret care-i spune “Jesus Culture” nascuta de unul cu numele Benning… .. ca in Redding este o revolutie … ca acolo se va pogori Imparatia, ca asa o inteles Bill Johnson … ca atunci cind l va invada pamintul .. ca ei au sitematizat totul si au realizat cultura imparatiei lui Dumnezeu si ca sint doua carti de baza care explica cum se face… si ca e fantastic ce fac ei acolo in Redding ca ei vor sa vine imparatia acolo si sa nu mai fie boala acolo .. si ca sint lucruri care sint dincolo de imaginatia noastra …. ca Redingul este cel mai radical loc de pe pamint … bla bla bla …

    Eu am fost acolo acu 5 luni…nici vorba ..

    Cind am auzit ce spune am vrut sa-mi sfisii hainele si sa-mi arunc pamint pe cap in fata amvonului,numai ca nu am avut tarina la mine si prin prejur totul e ciment

    Cine nu stie cine e Bill johnson mergeti pe Youtube si cauta “Bill Johnson glory cloud”

    E din aceasi gramada care se cheama “new apostolic reformation” cu Tod Bentley, Toronto Blessing, Pensicola revival , Holly laughter …

    Cit despre “Jesus Culture”o sa vina ca un tzunamii si in Romania…Hillsong sint pui comparati cu ei….Aici umple stadioane cu zeci de mii de tineri …

    Bazaconii carismatice

    Cine nu crede mergeti la philadelphiaro.com si vizionati predica de duminica seara …ultimele 9 minute…”

  6. Frate Paul,
    as vrea sa postez aici diferenta dintre gindirea carismatica a lui Iosif Ton si ortodoxia, pe care a blamat-o mereu, fara niciun drept.
    Este o mare diferenta?

    Imparatia lui Dumnezeu.

    Imparatia lui Dumnezeu este inteleasa gresit de multi crestini. Este considerata a fi realitatea de dincolo de lumea aceasta. Insa, lumea in care traim si Imparatia lui Dumnezeu nu trebuie sa fie gandite intr-o succesiune cronologica: “acum” numai lumea aceasta, “pe urma” numai Imparatia lui Dumnezeu.

    “Iata, imparatia lui Dumnezeu este inlauntrul vostru”. Acesta a fost raspunsul Mantuitorului celor ce-L intrebasera cand anume va veni ceea ce era de asteptat. Asadar, Imparatia lui Dumnezeu este aici si acum.

    Hristos este Imparatia coborata printre oameni. Acolo unde El este prezent, acolo este si Tatal impreuna cu Duhul Sfant. Deci, in si prin Hristos, Imparatia Sfintei Treimi se descopera oamenilor. Nu intamplator, cuvintele prin care Mantuitorul incepe propovaduirea au fost: “Pocaiti-va, ca s-a apropiat Imparatia cerurilor” (Matei 4, 17).

    Imparatia Lui Dumnezeu apare in unele texte din Sfanta Scriptura ca fiind tinta spre care trebuie sa ne indreptam: “Veniti, binecuvantatii Parintelui Meu, mosteniti Imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii” (Matei 25, 34).

    In alte texte, ea apare ca fiind realitatea care se apropie de noi: “Iata, Eu stau la usa si bat; de-Mi va auzi cineva glasul si-Mi va deschide usa, voi intra la el si voi cina cu el si el cu Mine” (Apocalipsa 3, 20).

    In fata acestor texte, apare intrebarea: omul se indreapta spre Imparatie sau ea se indreapta spre om? Daca am afirma ca doar omul se indreapta spre Imparatie, atunci am putea sustine ca in aceasta lume omul este doar calator, este mereu pe drum, niciodata insa partas al Imparatiei. In astfel de conditii accesul in Imparatia lui Dumnezeu ar fi posibil numai dupa moarte.

    Daca dimpotriva, am spune ca doar Hristos este Cel care vine spre noi, atunci am fi tentati sa afirmam ca lipsa unirii unora cu Hristos este data de nevizitarea acestora de catre Mantuitorul.

    Raspunsul la intrebarea: Cine catre cine se indreapta?, il gasim in Pilda Fiului Risipitor. Cand Tatal isi vede de departe fiul venind acasa, ii iese in intampinare. Ceea ce se petrece nu e o simpla revenire a fiului in preajma tatalui, ci o intalnire la care participa amandoi. Dar ca tatal sa-l zareasca si sa alerge in intampinarea lui, a fost nevoie ca fiul sa-si doreasca si sa depuna tot efortul de a ajunge acasa.

    Nu uitati, Imparatia lui Dumnezeu vine catre noi, dar vine numai daca si noi ne indreptam spre ea

  7. … CEL CARE ARE PUTEREA SA-SI SUPUNA TOATE LUCRURILE, Domnul Isus, Dumnezeu binecuvantat in veci, are oare puterea sa transforme neghina in GRAU pe care sa il duca in final in granar?
    Eu am toata incredintarea ca DA! Pe baza Cuvantului Sau!
    Dar numai aici pe pamant. Dincolo e imposibila aceasta transformare!

  8. Har si pace, scriu ptr Emi Zarnescu, doar cu precizarea ca nici chiar el nu stie prea multe doar din auzite,citite,traduse, si chiar daca sa vorbit in paricular cu Hans Coler tot nu ar fii aflat mare lucru,, ce iinca ma doare si ma facut sa plec din adunarile BER,este ignoranta multora,sfidarea si dezaprobarea unor tineri, frati care sunt saraci,singur sau nu au renume de familie,frati in biserica, faptul ca am suferit , am stiut de la inceput ce se-ntampla,i mergand de la 17 ani in adunare adica din 1990, chiar si atunci mergeam din 87 in adunrea si vedeam si auzeam unele si altele, in timp ce Emy avea 12-14 ani pe vremea aceia, stiu si am trait sa vad multe, chestia traita si vazuta de min pleaca inca din primele intalniri cu Bebe MIU, IN CABINETUL,BIROUL DUMNEALUI DIN CAROLL DAVILA DIN VREMURILE ACElea care nu ma lasat sa iau parte la frangerea paini, ptr.ca bunici mei erau cat de cat cu renume, iar fii fost teama ca nu cumva sa stiu eu prea multe ce sar fii intamplat , totusi umblad cu dorinta sa slujesc pe Domnu, fara sa doresc aflam multe,,ce inca ma deranjeaza si acum,cum bine se stie numai cei cu acces familial au parte de crezare si se pare ca inca si acum tot la fel se intampla, am fost printre putini tineri care inca, posibil sa mai fie, care am ramas in adunares BER,stiind si vazand multe nu ma intrebat nimeni nimic, in ce priveste conferintele si umblarile in tabere pe care se faceau la vremea aceiade catre KSZB, ar fii trebuit in parte sa ma intrebe chiar pe mine direct,eu am fost printre primi care am primit invitatii la Timis, cat si Evetia am lucrat la firma Heydi de ciocolata si zi de zi aveam dea face cu membri din comunitatea lor, chiar si cu Hans Coler, discuti si probleme legate la vremea aceia, dar nu am vrut sa le fac cunoscand, ca nu cumva sa creada membri adunari ca doresc sa fac vro dezbinare, in acele vremuri chiar umblam cu prietenul meu care acum de 5 ani este in Canada si chiar el cu familia lui au fost intrun fel excomunicati de uni membri din adunarea BER din Caroll Davila, ca si mine dat la o parte ca nu cumva sa stiu prea multe, si chiar daca mi se spunea in parte ProTv, stiam chiar mai mult decat membri de sfat de sus, ptr ca provin dntro familie saraca si nefiind prea mult ajutat de membri biserici la vremea aceia,tineam sa merg la Timis la conferintele si prelegerile lor,ma uimesc ca acum dupa multi ani uni sau alti descopera ceea ce eu deza stiam si inca stiu, dar chiar si acum daca asi spune ceva ma dau laoparte uni si alti si nu ma cred,de ce?ignoranta cultului BER este prea mare,mai cu seama la uni din membri de sus cu familii numeroase, copii si functi, bune in biserica, cu teologii facute, doar ca sa para ca stiu si dansi ceva sau sa aibe acces la locurile dantai,

    lumea merge din ce in ce mai rau , de asemenea si adnarea sau Biserica Lui Dumnezeu, paremi-se cu ceva vreme inainte cand faceam apologetica cu fratele Dan Paul la Cobalcescu inca se discuta la Caroll partasi cu uni din membri KSB, parca traim o catastrofa spiriuala, o cadere a ignorante adevarului crestin, multi vor sa para deasupra alora ignoorand pe cel cazut de langa el, multi acum cu facultati, succes pamantesc privesc de sus pe i=ricine si pare ca doar el sau ei stiu totul si numai cu ei ar merge cel mai bine, imi spuneau uni daca tu nu mai esti oricum merge si fara tine, traim vremea cand fiecare merge la ale lui dar isi da cu parerea la tot ce se crede a sti, doar ca sa nu fie mai prezos sau indiferet de ce se-ntampla, dar nici cu degetul mic nu misca nimic, si nici nu ar putea face ceva,

    daca asi zice acum in scris o intamplare reala petrecuta sar sterge sau nici macar nu sar citi, o data cam prin 98 mergeam la biserica dupa amiaza, departe, ca-n adunarea unde am mers 8 ani nu era loc de mine, incurcam cu prezenta lucrarea Domnului si efectiv dorinta arjatoare, energia launtrica ptr lucrarea Domnului, ptr copii si tineret, eram dat la oparte daca vroiam sa spun o cantare, un indemn sau altceva, dadada e bine dar mai tarziu, parca ar fii zis inscriete la vorba la canare. nui loc acum nui timpul, evident erau prea multi tineri ai celor de sus care trebuiau sa preia conducerea si isi faceau loc prin anumite manifestari gen , nai credinta mare, esti prea mic, esti necasatorit, esti prea urat, nai stofa sa fii la anvon, acum multi dintre ei siau facut drum prin alte ari , de ptr painea cea de toate zilele de parca in tara noastra nar fii paine, acestia ne cam conduc de la spate si azi,gen multor famili din afara care ii stiu pe nume, scriu tot felul de articole ca sai mai bage lumea in seama dar ele de fapt se intampl acele fapte cu mult timp in urma,
    si spuneam ca mergeam seara la tineret si in masina ,trolebuzul 96 ma intalneam cu cine?pe cin sa vezi pe cel care acum e director si nul poate da nimeni jos, ea ametit de vreme de oboseala sau caldura seri de toamna , sau de munca,privirea mai mult in jos imi spunea ca merge acas nu vine la biserica cai obosit, probabil dupa mirosul lung, cu ochii cazuti nu de oboseala si de alcool vroia sa se fereasca de caderea in care era la vremea aceia, de?, era director la fabrica nu?trebuia respectat,

    am avut mule caderi datorita respingeri fratilor in lucrarea Domnului ,

    decat oameni desavarsiti, mai bine unul cazut si curat care sia marturisit vina, decat oameni cu rang si renume caresi tin inca sus prestigiul si minciuna,

    dar cine era asa nimeni, nu conta cine erai daca erai dintro familie de sus, cu prestigiu, pana si un membru al familiei Coteanu mi-a zis odat, te bat de te usuc daca se casatoreste x cu y , de parca eu legasem casatoria unora,

    datorita mandriei si arogantei unora sa decurs a merge in jos adunarea Domnului din cultele BER, raceala si sperietura nu ai sa vezi decat in adunarile BER, nimic original doar indiferenta,separare, grupulete de prieteni si familie, si usor si suptil fiecare la casele lor, vorbe mai mult in soapta, si priviri mai mult reci decat calde,

    cineva mia zis nai fata de misionar ,tu alegeti scaunul din spate, multumestete ca lai primit pe Dumnezeu in inima ta si nu te da tu mai mare decat nu esti,nu cauta locurile daintai ca nu le vei avea , misionar e cel chemat de Dumnezeu dar ales de oameni , noi nu te alegem si uite asa usor si suptil, singur si daramat trebuia sa parasesc fara voia mea launtrica ce iubeam dintai, bunica imi spunea mereu sa nu ne parasim adunarea in care Domnul a lucrat la inimile noastre,

    sa ne ajute Domnul sa ducem mantuirea noastra pana la capat cu frica si cu cutremur,cel putin cat tine de mine doresc sa traiesc ptr.Domnul luptanduma nu cu frati si cu mine insu-si,,,asa sa ne ajute Dumnezeu

    • nu stiu cine esti, ti-am lasat comentariul, dar vreau sa iti spun ca cutremurul spiritual din biserici nu va darama definitv pe cei ai Domnuli caci Domnul ii tine. Si eu am fost martor la mai multe decat iti inchipui dar asta m-a facut sa ma apropii mai mult de Domnul

      • imi cer scuze de deranjul pricinuit si timpul de ami raspunde si de aducerea amine ca Domnul e cu noi, cum dstra.cunoasteti multe si eu cunosc la fel de multe , posibil acel tanar infirm si pus la-oparte, urat din fire si posibil nedorit de nimeni, intelep uneori dar si doritor sa fac voia Domnul, din neam din sfat de frati din anii 70 , din umbra, dar si din rasputeri dorind sa spun unele lucruri ne-ntelese, nestiute
        posibil din prea multa durere am tinut si inca mai tin si ma rog sa spun doar Domnului, cei drept multi de departe doar privesc asculta si analizeaza,isi dau cu parerea celor auzite sau citite,
        cei de aproape se lupta si incearca o iesire din cele petrecute,numai numele ar fii trebuit sa dea de-nteles cine asi fii, dar inca nici chiar dumneavoastra care va ceream unele sfaturi asta iarna , erati prea ocupat cu descifrarea ajutorului moral, prea multele mesaje cat si probleme bisericesti, problemele care pe uni ne fac inchisi ptr a deschide ajutorul altor probleme de mult inchise, dar cand dorim sa le ajutam mai mult rau facem,
        multi imi cer linkul dumneavoastra si nu l-am dat din cunoasterea prezentului de la fata locului, se prea poate intampla o ruptura ca cea din 80 dintre Caroll si Dr,Felix, cred ca stiti despre cei vorba, inchiderea unor lucruri va deveni explozia altora, deoarece nu sa stiut din timp, o bomba intarziata va exploda mai tarziu si fara leac, dar se poate si aprofundarea exploziei sa nu fie asa de mare ptr multi si doar de departe sa fie usor simtita,
        stiti premiza cat si atacurile pro si contra,, scuzati de scrieri, am dorit doar sa-i transcriu unele lucruri stiute fr.Emy Z,asigur daca il intrebati cine sunt va expune cat se poate de fag,posibil distant ca nu cumva sa fie prea jos vazut, apoi tot eu asi fii cel nenteles, am crezut ca mesajul va ajunge la el si a ajuns la dstra.inca odat imi cer scuze,, personal nu am nimic cu dumnealui, am indrasnit sa spun anumite lucruri lui deoarece de la el am primit instintarile despre ce se petrecuse chiar daca de fel le stiam, nu ma asteptam ca el de departe sa stie asa multe fata de ce se petrece de fapt aici, el doar din auzite incearca sa spicuiasca trecutul pe care nici macar in mare nu la trait, daca le-as fii spus dinainte nu asi fii fost bagat in seama, cand discutam cu dl Daniel Cuculea in ani 2000astfel de ipoteci intamplatoare se credea ca fabulez si nu-s de caracterul meu, eram prea mic sa discut astfel de lucruri de origine morala,bisericeasca de cult si doctrita, apoi nici nu aveam la vremea aceia teologia,
        incercam sa strecuram tantaru ptr a inchiti camila, si uite asa si domnia sa Si-a deschis institut impotriva BER ptr a demostra slabiciunile unora, persecutati posibil moral de securitatea vremi,
        ascunderea identitati a facut doar aparent uni sa para crestini si seriosi, cuvant inalt si demn dar in spate se avea in vedere doar alte aspecte,intenti si nume, scaune in biserici sau cult,
        personal nu doresc sa destainui nimic, doar sa ma rog ca bunul Dumnezeu sa aduca la lumina Sa doar adevarul nu despre noi si desprea lucrarea Domnului Isus in vietile noastre, daca incercam, ne silim si dorim sa traim cum a trait El cu siguranta vom ajunge la unirea si rezolvarea in parte a unor probleme care nu fac decat rau, dezbinare si rautate, inegrirea unor frati cat si alungarea or dupa ce si-au facut treaba ptr interes personal e rau nu de el si de toti ceilalti care au ingaduit astfel de lucruri, lasa cai bine sa mai manance si altul sau alti ca noi ne-am saturat,
        dupa ce lau dat jos pe dl Bebe Miu ca facuse o gramada de lucruri neplacute au ales de fapt ce siau propus sa mearga altcineva care nu avea interesul poate a cultului si cresterea numelui , a scaunului, parca ca un dictator doar vorbe si faptele erau doar facute de cei din umbra si linistit, de cei saraci si lipstit, ei se spalau pe maini cu sange de sacrificiu al altora,
        sa destainui nu aparent ce se vede si dincolo de originea cunoasteri lor, trairea ptr sine ptr scopuri inca necunoscute,in fata doar aratand pe Domnul si pe la spate mancand de la mesele saracilor.gen Mormoni, care vin cu biblia buna dar apoi o pun pe cea a lor , cunoasteti destul de bine tactica lor, doar de la dumneavoastra din Caroll am invatat unele lucruri cand ati dezvaluit unele secrete la acele seminarii, eu eram mereu pe al doilea rand in fata dstrasorbeam si ma uimeam de ce Dumnezeu a pus in dstra.scriam si reciteam invatam si practicam pana am ajuns de fel singur, ca cei din BEr DOAR VORBE DE LUPTAT NU SE BAGA NIMENI, NU ATINGE SI NU GUSTA,NU TE UITA SI NU VORBI CE NU STI,CRDE SI NU TRAI,CITESTE SI NU IMPLINI, UITATE SI NU FACE, MICI MOTOURI CARE SA INGRASAT UNELE PREDICI CARE DOAR ATENT SI SUPTIL ERAU INABUSITE CHIAR DE LA ANVON,IN TIMP CE CU ATENTIE CHIAR DE CATRE UNI PRACTICAU INVERSUL.
        acestia suntem noi de fapt noi oameni de rand care incercam sa traim adevarul din gura lor si expermentam din propiile noastre vietii, rugaciunea si ajutorul vine de la Domnul, asa sa ne ajute Domnul pe toti.sper din toata inima ca aceste randuri sa nu fie critica si nici tepus ptr cineva , personal nu mai am cu nimeni nimic din acest cult,ma doare ce se-ntampla si nu pot face nimic, doar sa ma rog, nici la alte culte nu ma plimb si doar slujesc umil si ptr sacrificiu pe Domnul.unde se poate.har si multa pace in familie si in slujirea pe care Domnul va incredintat-o unde sunteti.
        stima si respect

Leave a Reply

