Dumnezeu l-a asaltat pe Fiul Sau cu pacatele noastre, iar Domnul Cristos ne-a asaltat cu rugaciuni de pe cruce

Isaia 53 cuprinde multe lucruri uimitoare cu privire la mantuirea noastra, pe care limbajul original le exprima asa de unic. Cum vine asta, Dumnezeu l-a asaltat pe Fiul Sau cu pacatele noastre, iar Fiul sau ne-a asaltat cu rugaciuni de mijlocire? Iata cum stau lucrurile. In versetul 6 citim urmatoarele: Domnul a facut sa cada asupra Lui neleguirea noastra a tuturor. Expresia “a facut sa cada (paga)” in original are mai multe sensuri: a cadea peste, a intalni, a lumina peste, a asalta, a mijloci. Exact acelasi verb (paga) din versetul 6 este folosit si in versetul 12 si s-a rugat (paga) pentru cei vinovati.

Isaia 53 are o caracteristica unica. Permanent noi ca oameni intelegem gresit si actionam gresit, iar Dumnezeu descarca peste Fiul Sau gafele noastre si perversiunile noastre, iar El ne raspunde cu binecuvantare si viata vesnica. Desigur fara pocainta nu este acces la indurarea ce curge de la Golgota.

Mai departe in articolul acesta, vom privi la alte lucruri extraordinare din acest capitol de la versetele 6 pana la 9.

v.6 Noi rătăceam cu toţii ca nişte oi, fiecare îşi vedea de drumul lui; dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor.
Citeodata credinciosi dilueaza uraciunea pacatului, spunand ca noi rataceam ca niste oi, vazindu-ne de drumul nostru. Ca si cand viata fara Dumnezeu este o ratacire pe drumuri individuale, si asta e tot. Cind noi ne vedem de drumurile noastre, partea a doua a versetului ne arata ca intram in tot felul de neleguiri. Cuvantul neleguire in versetul 6 este de fapt perversiune (`avon). Deci Dumnezeu a facut sa cada asupra Lui perversiunea noastra a tuturor.

Una din aplicatile importante la acest verset este urmatoarea: predicile de evanghelizare trebuie sa fie fara menajamente, sa se spuna pacatelor pe nume si cit de grave sunt, pentru ca asa cum Dumnezeu nu l-a ferit pe Fiul Sau de a arunca asupra Lui perversiunile noastre, tot asa nici noi nu trebuie sa protejem pe ascultatori cand facem evanghelizare. Destul cu evanghelizarile diluate!

v. 7 Cînd a fost chinuit şi asuprit, n’a deschis gura deloc, ca un miel pe care -l duci la măcelărie, şi ca o oaie mută înaintea celor ce o tund: n’a deschis gura.
Prin acest verset, Dumnezeu ii pregatea pe evrei ca sa stie ca jertfa adevarata nu este un miel ci chiar Fiul Sau. Nu degeaba Ioan spune: Iata Mielul Lui Dumnezeu care ridica pacatul lumii (Ioan 1:29).

v. 8 El a fost luat prin apăsare şi judecată; dar cine din cei de pe vremea Lui a crezut că El fusese şters de pe pămîntul celor vii şi lovit de moarte pentru păcatele poporului meu?
In acest verset expresia “a fost luat prin apasare” in limbajul original are sensul de restrictie, de inchisoare. Isaia profetea despre faptul ca Domnul Cristos v-a fi arestat, si v-a petrece un timp ingrozitor in curtea marelui preot si la tribunalul lui Pilat.

Asa cum stim, Isaia 53 incepe cu o intrebare, dar si aici la mijlocul capitolului mai apare una: cine din cei de pe vremea Lui a crezut ca El fusese sters de pe pamintul celor vii si lovit de moarte pentru pacatele poporului meu? Aceasta intrebare are in ea dezamagire, tristete. Verbul “a crezut” mai poate fi tradus cu “cine a meditat?”, “cine a reflectat sau considerat?”. Nici chiar ucenicii nu intelegeau prea bine lucrarea lui Mesia dupa 3 ani petrecuti impreuna cu El. Ce neinteles a fost Domnul Cristos, si cat de mult a strabatut singur drumul spre mantuirea noastra. Cititorule, ai vrea sa raspunzi afirmativ la intrebarea “cine a meditat” la suferintele Domnului Cristos? Viata contemporana si pacatul care ne inconjoara asa de lesne nu ne lasa sa meditam la lucruri atit de profunde.

Observam din nou ca principiul substitutiei revine in versetul 6 si versetul 8, prin faptul ca in versetul 6 pacatele noastre sunt puse asupra Lui, iar in versetul 8, El este lovit de moarte pentru neleguirile noastre.

v.9 Groapa Lui a fost pusă între cei răi, şi mormîntul Lui la un loc cu cel bogat, măcar că nu săvîrşise nicio nelegiuire şi nu se găsise niciun vicleşug în gura Lui.
Versetul 9 este din nou profetic si ne vorbeste despre rastignirea Lui intre talhari si ingroparea Lui in mormantul lui Iosif din Arimatea.

Detalile din Isaia 53 sunt atit de precise deoarece jertfa Domnului Cristos trebuia sa aiba absoluta credibilitate. Inca un aspect esential in acest verset. Se afirma ca El n-a facut nici o neleguire si ca nu s-a gasit viclesiug in gura Lui. Cu alte cuvinte, El a fost perfect si in fapta si in vorba. El era Mielul fara cusur a Lui Dumnezeu, singurul calificat pentru mantuirea noastra.

Pastor Paul Dan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s