Experienţa mea cu tipul de biserici “Metanoia” sau cronica unei răpiri (ne)programate

Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunerecul?
2 Cor 6:14

S-a ridicat un nou tip de pastori si teologi. Ei predica Cuvantul si sunt pasionati dupa lucrarea Domnului dar in egala masura amesteca predicarea si lucrarea cu manifestari eretice si ecumenice. In mod nefericit unul dintre acestia este si pastorul Cristian Barbosu de la biserica Metanoia din Arad. Nu inteleg cum pastorul Barbosu, care, aparent avand o intelegere corecta a Scripturii, organizeaza conferinte la nivel national in Romania, avand ca invitati apostati ca Bill Hybels sau eretici ca TD Jakes. 

Articolul de mai jos, scris de prietenul meu Ninel Lazar, dezvaluie mult mai multe in ce priveste reteaua de biserici Metanoia cat si lucrarea lui Cristian Barbosu. 

Merita mentionat ca Barbosu va fi vorbitorul principal la organizatia Peniel care si-a primit dezaprobarea de la majoritatea evanghelicilor. Cei ce sunt de acelasi fel merg impreuna. 

****

Coloseni 2:8 Luaţi seama ca nimeni să nu vă fure cu filosofia şi cu o amăgire deşartă, după datina oamenilor, după învăţăturile începătoare ale lumii, şi nu după Hristos.

Trebuie să recunosc un lucru de la bun început – n-am stat să examinez prea mult şi în foarte multe detalii mişcarea bisericilor “Metanoia” din România. Nu-l cunosc personal pe pastorul Cristian Barbosu – în afara unei singure întâlniri într-un cadru mai larg, cu mai mulţi fraţi (a se vedea mai jos) –, nu îi ascult predicile şi nici nu îi citesc cărţile. Nu urmăresc prin relatarea experienţei mele cu “metanoia” nimic, nu vreau să defăimez pe nimeni şi nici nu este în vreun fel un atac la adresa vreunei persoane anume. Sunt doar fapte.

S-a întâmplat, dacă nu greşesc, în vara anului 2009. De fapt, începutul a fost în Februarie 2009. Eram, ca familie, membri în Biserica Baptistă nr.1 din Dealul Melcilor, Braşov. Într-una din serile de duminică a fost prezentat un grup de fraţi care se întâlneau într-o iniţiativă de plantare de biserică în cartierul Noua din acelaşi oraş. Am fost chemaţi să ne rugăm pentru acei fraţi şi, cine este îndemnat de Dumnezeu, să vină în ajutorul dânşilor în lucrarea la care îi chemase Dumnezeu. Pentru ceva vreme, ne-am rugat, apoi, în contextul în care după mai multe apeluri către “biserica mare” – aşa îi ziceam noi adunării din Dealul Melcilor – de a participa alături de noi (sau noi alături de dânşii, ca să pun lucrurile în perspectiva corectă) în lucrarea de evanghelizare publică, am rămas să predicăm Evanghelia în spaţiile publice tot ca familie; în acest context, am căutat să vedem dacă grupul de fraţi din cartierul Noua ar fi interesaţi să crească numeric într-o modalitate biblică, adică în principal prin noi convertiţi. Am stat de vorbă cu fratele Adrian Stanciu, pe vremea aceea unul din credincioşii care doreau să vină în ajutorul proiectului de plantare de biserică în Noua, şi am înţeles că fraţii în cauză erau dornici să facă evanghelizare în spaţiile publice.

Am fost invitaţi să îi vizităm. Foarte interesantă prima impresie, ca şi tot ceea ce am aflat despre acei fraţi. Nu cred că erau mai mult de 10-12 persoane, fără a socoti copiii. Majoritatea erau, omeneşte vorbind, oameni simpli, dar cu râvnă pentru slujire, pentru biserică. Situaţia financiară a adunării dânşilor nu era deloc de invidiat, nu aveau resurse financiare care să le permită să închirieze pe termen lung un spaţiu pentru închinare. Se întâlneau în sala de conferinţe a unui hotel din cartier, pentru care plăteau o sumă rezonabilă (pentru că duminica nu folosea nimeni sala de conferinţe a hotelului), dar, atenţie, îmi amintesc că plata sălii (care era în sumă fixă) se făcea în fiecare duminică, din colecta din ziua respectivă. Nu aveau resurse financiare care să le permită să plătească închirierea sălii în avans şi nu ştiau niciodată dacă urmau să aibă suficiente resurse pentru a plăti chiria sălii chiar în ziua în care se întâlneau. Pentru noi, experienţa dânşilor de dependenţă reală de Dumnezeu în această privinţă a fost un bun prilej de a ne evalua priorităţile în materie de finanţe, chiar dacă nu aveam o situaţie financiară ieşită din comun.

Îmi amintesc încântarea fraţilor şi a surorilor din acea biserică pe vremea când le-am propus să mergem împreună cu dânşii în cartierul Noua (în special în parcul din apropiere, care era efectiv inundat de oameni în serile de duminică) pentru a mărturisi pe Hristos. N-aveam broşuri evanghelistice sofisticate, nici nu erau tipărite pe hârtie lucioasă (nu am nici o problemă cu aşa ceva), dar ceea ce aveam cu toţii era un zel de nestăvilit pentru lucrarea lui Dumnezeu în acea zonă.

Nu îmi aduc aminte de câte ori am ieşit împreună în evanghelizare, poate de 5-6 ori, poate mai mult, în orice caz n-au fost mai mult de 10 astfel de ieşiri. Bucuria fraţilor şi a surorilor la acea vreme erau greu de descris, parca uitau toate greutăţile financiare prin care treceau atât ca biserică, dar şi individual. Pentru dânşii, îndemnul Domnului Hristos din Luca 9:26 părea că devine experienţa de zi cu zi. Tot mai des auzeam mărturii ale membrilor Bisericii Harul (aşa se numeau pe atunci) cu privire la mărturisirea Evangheliei la locurile de muncă, pe stradă, către membrii familiei, către prieteni, către necunoscuţi.

Puţin ne imaginam noi ce avea să urmeze. La un moment dat, pastorul de la acea vreme – regret că nu i-am reţinut numele – a fost nevoit din motive obiective să renunţe la lucrare, dânsul locuia de altfel destul de departe de Braşov (în Avrig, dacă nu greşesc). De la acel moment, a început o oarecare frământare a grupului de fraţi faţă de viziunea de viitor a bisericii, lucru care s-a calmat în momentul când fr. Stanciu a spus că dânsul poate prelua pentru început parţial, şi dacă Dumnezeu îl va ghida, apoi în totalitate, slujirea în calitate de pastor. Nimic neobişnuit până aici.

Am fost invitat, apoi, să particip, dacă vreau, la o întâlnire cu un frate din Arad care avea să propună bisericii locale un parteneriat. Aşa l-am întâlnit pe Cristian Barbosu. Auzisem de dânsul, dar nu citisem nimic, nu ascultasem nici o predică a dânsului, nu ştiam ce lucrare face. Am încercat până la întânire să capăt cât mai multe informaţii despre dânsul, despre biserica pe care o păstoreşte, despre mărturisirea de credinţă, m-am uitat peste fotografii, am ascultat 1-2 predici, am văzut câte ceva din legăturile bisericii Metanoia Arad cu reţeaua de adunări Harvest din SUA, şi aşa mai departe.

Înainte de întâlnirea cu pastorul Cristian Barbosu am avut o întâlnire de rugăciune şi studiu biblic cu fraţii din Noua. Am semnalat unele lucruri care mi se păreau neclare, precum faptul că Metanoia Arad (şi în general reţeaua bisericilor Metanoia din România) aderă la mărturisirea de credinţă a Uniunii Baptiste din România (arminiană), şi totuşi filosofia de lucrare este preluată identic de la reţeaua bisericilor Harvest din SUA, care sunt biserici cu o mărturisire de credinţă calvinistă, cel puţin la nivel declarativ. Am atras atenţia şi cu privire la strategiile de evanghelizare, la muzica din adunări şi la alte aspecte pe care nu vreau să le detaliez aici pentru că sunt mai puţin importante. Iniţial am crezut că fraţii vor respinge oferta de colaborare cu Metanoia. M-am înşelat. Pentru că fraţii din Noua erau oameni simpli, pe când Metanoia este populată cu “profesionişti”, departamente etc. Şi o să explic ce vreau să spun cu asta.

Întâlnirea cu Cristian Barbosu a avut loc într-o sâmbătă dimineaţă. N-a durat mai mult de 50-60 de minute, cu timpul de rugăciune cu tot (care a fost scurt). Îmi pare rău că n-am înregistrat discuţia, dar parcă o retrăiesc şi acum. Îmi amintesc de prima impresie: am primit o carte de vizită frumos colorată, din carton superlucios, şi un exemplar de buletin duminical al bisericii Metanoia Arad, la fel de frumos aranjat, colorat, şi imprimat tot pe o hârtie cartonată superlucioasă. A urmat apoi o discuţie pe care am perceput-o ca pe o tranzacţie la poarta târgului, când un om sărman parcă nici nu îndrăzneşte să spună ceva, iar megieşul de la târg face evaluarea, fixează preţul şi îţi spune că ar trebui să fii fericit că eşti primit până şi la uşa târgului. Fraţii din Noua au primit asigurarea că nu vor mai avea bătăi de cap în ceea ce priveşte chiria pentru un spaţiu de adunare, că vor avea videoproiector, că vor avea una, că vor avea alta etc etc. Au mai primit asigurarea că Metanoia Arad nu se va amesteca peste viziunea, închinarea (inclusiv modalitatea de închinare) sau practica bisericii locale, câtă vreme rămân la Scriptură. Frumos slogan, încântătoare promisiunea şi oferta. A urmat un “dar” care a schimbat apoi întreaga perspectivă asupra lucrurilor. Reproduc pe Barbosu: “dar singura cerinţă este să acceptaţi să purtaţi numele de Biserica Metanoia Braşov”. Şi a adăugat apoi faptul că “ştiţi, noi am făcut din Metanoia un brand/marca, şi vrem să îl păstrăm şi să îl promovăm”, după care a spus o întreagă istorie despre cum mişcarea bisericilor Metanoia s-a dezvoltat în România şi despre cât de “fain” este să fii într-o astfel de reţea. Barbosu a adăugat că nu se va amesteca nici peste modalitatea în care biserica locală înţelege să facă evanghelizare. “Interesant”, mi-am spus, “schimbăm numele din Harul în Metanoia, nu mai avem probleme cu finanţele bisericii”, dar “avem o marca”. Îmi tot bătea în creier faptul că probabil în materie de învăţături şi doctrine, Metanoia Arad nu se comportă în vreun alt fel decât o face Harvest din SUA. Dacă Harvest (calvinişti după declaraţie) nu are o problemă cu aderarea Metanoia Arad la arminianismul UBBR, de ce şi-ar bate capul Metanoia Arad cu învăţăturile oricărei alte biserici din România? Ceva însă nu funcţiona în mintea mea – expresia “brandul/marca Metanoia” mă scotea din minţi. Ca unul care are în viaţa de zi cu zi de-a face cu mediul de afaceri (pentru că lucrăm cu mâinile noastre ca să ne acoperim nevoile din familie şi nevoile din lucrare), expresia în cauză asociată cu o biserică sau o reţea de biserici, alăturată unei propuneri care suna ferm a marketing, nu-mi dădea pace. Am plecat acasă descumpănit şi nedumerit.

Derulam povestea repede. Am mai fost de două ori printre fraţii din Noua din acel moment: o dată în duminica imediat următoare; şi o dată la plecarea noastră din Braşov, în vara anului 2010. N-am mai ieşit niciodată în evanghelizare împreună cu dânşii, şi asta nu pentru că n-am mai fi vrut noi, ci pentru că n-a mai fost nimeni interesat. Brusc şi fără explicaţii. Dacă au mai mers fraţii din Noua în evanghelizare sau nu, asta nu ştiu. Ştiu că la plecarea noastră din Braşov, am întrebat, aşa, mai pe “şest” pe un frate, dacă au mai fost în parc. Nu vreau să redau răspunsul. Şi mai ştiu că la un moment dat, în primăvara anului 2010, a fost organizat un concert “evanghelistic” la biserica Metanoia din Braşov. Aşadar, numele s-a schimbat, între timp se schimbase şi locul de întâlnire (de data asta nu mai era sala de conferinţe a hotelului, era întreg etajul unei clădiri, cu mai multe încăperi). Nu mai era rugăciunea unora ca până la finele serviciului de închinare să se strângă suficientă colectă pentru plata chiriei sălii de la hotel. Se schimbase şi închinarea, dar şi modalitatea de abordare evanghelistică – de la 1-la-1, la “concerte evanghelistice”. La Metanoia Braşov s-au etalat stiluri de muzică interesante, pe care nu le-am găsit înainte de “vânzarea” către Metanoia. De pildă, pe 12 februarie 2011 a concertat trupa NU9, care cântă cam aşa, printre altele –

 Or mai fi fost şi alţii, nu ştiu. M-aş bucura ca evenimentul din 2010 şi cel din 2011 să fi fost singulare şi accidentale.

Dincolo de modalitatea de răpire (ne)programată a Bisericii Harul din Braşov prin ispitirea ei de către profesioniştii Metanoia cu tentaţiile siguranţei financiare şi ale colaborării sub umbrela unui “brand”, ceea ce este cel mai grav şi mai periculos este faptul că liderul reţelei de biserici Metanoia, Cristian Barbosu, este o persoană intens implicată în ecumenism. Şi nu este judecata mea, ci este declaraţia dânsului. Iată despre ce este vorba. Barbosu este membru fondator al organizaţiei BIG Impact, organizaţie care a promvat şi promovează în România tot felul de evenimente (de ex. Summitul Global de Conducere) şi tot felul de vorbitori, în special de peste Ocean, care numai Evanghelia nu o proclamă. Şi iată doar câteva nume:

• Bill Hybels – unul din principalii promotori ai aşa-numitei “emergent church” la nivel global; ecumenic şi semnatar al pactului pentru unificarea crestinismului cu islamismul;

• TD Jakes – un eretic carismatic care neaga Trinitatea;

• John Ortberg – unul din promotorii miscarii de “contemplative prayer”, parte din cei care promoveaza “emergent church”;

• Andy Stanley – promotor al evangheliei de zahăr, bun prieten cu Ed Young, susţinător declarat al “emergent church” şi alţii.

Pentru Cristian Barbosu, BIG Impact reprezintă, citez, “un vis al cooperării interconfesionale” (sursa: BIG Impact). Fără alte comentarii…

Chiar dacă nu cunosc în detaliu traseul spiritual al Bisericii Harul din Braşov (actual Biserica Metanoia), şi chiar dacă nu îl cunosc personal pe Cristian Barbosu şi nici nu am cunoştinţă de detaliile a ceea ce dânsul predică în adunările Metanoia, experienţa mea cu Metanoia şi implicarea dânsului cu BIG Impact îmi sunt de ajuns.

Mai vrea cineva un/o brand/marca? Metanoia este brandul/marca pregătit(ă) pentru vânzare…pardon, pentru a acapara. Pregătiţi-vă însă să plătiţi preţul. Nu vă temeţi, nu vi se cere nimic. Doar o schimbare de nume…

N. Lazăr

120 thoughts on “Experienţa mea cu tipul de biserici “Metanoia” sau cronica unei răpiri (ne)programate

  1. Iosif Cojocaru un prieten bun din Braila ne scrie urmatoarele:
    12:42 PM (12 minutes ago)

    Multa pace! As dori sa va multumesc pentru toate e-mailurile primite si in special pt acesta! Eu v-am intrebat intr-un e-mail cu aproximativ 3 ani in urma ce parere aveti despre bisericile Harvest ce au ca si corespondente in Romania – Metanoia, acestea extinzandu-se tot mai mult in Romania in ultimii ani! Va multumesc pentru informatiile primite! Mult har in lucrarea pe care o faceti!

  2. Faceam parte din biserica Mare baptista din Brasov, cind a fost invitat Barbosu la noi in adunare.
    Am cumparat si cartea sa, pentru care mi-a parut f rau ca am dat banii respectivi:
    acolo spune intr-un loc:
    :”daca tu nu stii sa umbli decit cu trotineta, lasa-l in pace pe fratele tau care umbla cu bicicleta(parafrazez);
    “sa nu-i spui niciodata unei surori sa nu vina in pantaloni la biserica”
    Apoi, un frate cu care am fost vecini in copilarie, s-a botezat acum citiva ani, si fiind in Arad, a aderat la acesta asa numita biserica;
    unde este Barbosu conducator;
    am inteles ca se si fumeaza si s ebea alcool, din doua surse;
    m-am uitat pe net, se poate vedea , la intrunirile lor fie in interior , fie in natura; distractia care are loc la intilnirile lor; lipsa totala a seriozitatii;
    au stricat si biserica din Ploiesti, vreo 50 de mambrii mai ales tineri, ales tineri, au spart biserica, si au ales drumul distractiei de la metanoia(schimbare….in CE?)
    biserica de unde au plecat este una serioasa, iar fr Cimpeanu este un om a lui Dumnezeu din cite cunosc de la rudele mele de acolo.
    In Noua Brasov era de mult bisericuta, de acum 7 de cind am plecat, ei deja se adunau de vreo doi ani ;
    nu erau ei initiatorii unei noi biserici in cartier;
    sigur ca fr Stanciu avea nevoie de un “post”
    pentru ca nu mai avea la biserica mare, unde il adusese pe TON iosif, apoi au plecat amindoi.
    Numai interese!!
    Cred ca e vorba de multi bani, sunt destui din cei murdari si trebuie folositi.
    Ce lucrarea a Domnului?
    Necuratul isi face lucrarea , neavind concedii de odihna nicicind.
    si gasind terenuri tot mai maracinoase isi face mizerabila-i treaba de dezbinare si stricare a ceea ce este BUN>

    “va mai gasi Domnul credinta pe pamint?”

    • Elisa, am mai vazut comentariile tale pe diferite bloguri de genul acesta. sunt tare surprins sa vad cat de departe de realitate esti. Nu stiu daca esti atat de interesata de ce se intampla in biserici, sau sa fi si tu “auzita” pe un blog.
      Ca informatie sigura pentru tine, fr. Cimpean a fost un pastor extraordinar, dar din nefericire a murit in accident de masina in 1995, iar Biserica Metanoia Ploiesti s-a format in 2009. Asa ca ai grija la “ce auzi” si mai ales de la “cine auzi”.
      Nu are nici un rost sa va spun ca tot ce scrie aici despre bisericile Metanoia sunt minciuni. Nimic nou. Se pare ca tot mai multi “frati” simt nevoia sa iasa la suprafata, dar pentru ca nu au nimic des scris despre ei si lucrarea lor, scriu de altii. Vestea buna este ca Dumnezeu este plin de Har si fata de ei.

      • IONI,
        Tu ai spus urmatoarele: “Nu are nici un rost sa va spun ca tot ce scrie aici despre bisericile Metanoia sunt minciuni.”
        Uita-te cu atentie la logica afirmatiei tale. Tu spui ca TOT ce s-a scris despre Metanoia pe blog sunt minciuni. Ninel Lazar este prietenul meu, si un om de mare integritate. Alti cativa care au comentat sunt verificati indirect ca au spus adevarul. Mai asteptam si alte marturii de la persoane cunoscute si integre. Punand toate aceste lucruri impreuna, rezulta urmatoarele: tu minti, sau faci afirmatii iresponsabile. Imi pare rau ca trebuie sa te tratez asa, dar cativa din cei pe care Metanoia i-a manipulat la nivelul tau, au nevoie de un dus rece pentru a se trezii.

        Paul Dan

      • ONI,
        (da poate ca m-ai vazut, dar eu pe tine siguuur, NU!
        ori aveai un alt nume!!!!!
        daca te intereseaza cumva starea mea
        fata de faptul ca Mireasa lui Hristos este sufocata de manifestarile tapllor si a caprelor,
        apoi afla ca nu ma interesaza sa “apar” pe blog:
        ca ce?
        decit ca un om care nu mai are unde se inchina din cauza voastra, care aplaudati lumea din biserici; care ati adus cu voi tot ce trebuia sa lasati afar cind v-ati intors la Dumnezeu;
        care credeti ca locul acela sfint este o pestera unde trebuie sa se aciuiasca tilharii!
        astfel ma intereseaza!!!
        Fr Cimpeanu a murit, da, scuze pt ca nu retin numele noului pastor; care este un om a lui Dumnezeu care tine la Casa de Rugaciune a lui Dumnezeu!
        Sora mea impreuna cu familia ei faceau parte din biserica in clipa cind Barbosu a spart biserica.
        Un soargator de biserici nu este NICIODATA de la Dumnezeu, el are ALT DOMN.
        De ce nu s-a dus sa intoarca pe pacatosi la Dumnezeu predicind pe strada, sa -si fac biserica prin munca lui de slujitor, care are mila de pacatosi, nu sa-i ia pe cei care deja erau in biserica si sa-i mute in”biserica lui”.
        Ce poate sa ma faca sa fiu auzita decit strigatul din inima mea coplesita de durere ca ati murdarit, ati stricat Biserica pentru care a murit Hristos!
        Domnul sa va mustre pentru tot ceea ce lucrati impotriva Duhului Sfint, crezind ca voi sunteti biserica nemuritoare.
        Asa sa faca Dumnezeu care L-a dat pe Fiul Sau ca Jertfa pentru MIREASA SA!
        Cutremurat-va si plingeti-va pacatele, intoarceti-va pina nu e prea tirziu cu plins si cu bocet, in sac si cenusa.

        Lucrarea lui Dumnezeu nu e ceea ce faceti voi;
        fratii nu scriu ca sa fie scosi in evidenta, ci pentru ca asta e Lucrarea lui Dumnezeu, pe care ei o fac cu riscul sa se expuna criticilor celor care sunt inhamati la un alt jug, nu cel al Domnului!!
        DIFERITA TOTAL de a voastra!

        ELISA

      • ONI,
        (da poate ca m-ai vazut, dar eu pe tine siguuur, NU!
        ori aveai un alt nume!!!!!
        daca te intereseaza cumva starea mea
        fata de faptul ca Mireasa lui Hristos este sufocata de manifestarile tapllor si a caprelor,
        apoi afla ca nu ma interesaza sa “apar” pe blog:
        ca ce?
        decit ca un om care nu mai are unde se inchina din cauza voastra, care aplaudati lumea din biserici; care ati adus cu voi tot ce trebuia sa lasati afar cind v-ati intors la Dumnezeu;
        care credeti ca locul acela sfint este o pestera unde trebuie sa se aciuiasca tilharii!
        astfel ma intereseaza!!!
        Fr Cimpeanu a murit, da, scuze pt ca nu retin numele noului pastor; care este un om a lui Dumnezeu care tine la Casa de Rugaciune a lui Dumnezeu!
        Sora mea impreuna cu familia ei faceau parte din biserica in clipa cind Barbosu a spart biserica.
        Un soargator de biserici nu este NICIODATA de la Dumnezeu, el are ALT DOMN.
        De ce nu s-a dus sa intoarca pe pacatosi la Dumnezeu predicind pe strada, sa -si fac biserica prin munca lui de slujitor, care are mila de pacatosi, nu sa-i ia pe cei care deja erau in biserica si sa-i mute in”biserica lui”.
        Ce poate sa ma faca sa fiu auzita decit strigatul din inima mea coplesita de durere ca ati murdarit, ati stricat Biserica pentru care a murit Hristos!
        Domnul sa va mustre pentru tot ceea ce lucrati impotriva Duhului Sfint, crezind ca voi sunteti biserica nemuritoare.
        Asa sa faca Dumnezeu care L-a dat pe Fiul Sau ca Jertfa pentru MIREASA SA!
        Cutremurat-va si plingeti-va pacatele, intoarceti-va pina nu e prea tirziu cu plins si cu bocet, in sac si cenusa.

        Lucrarea lui Dumnezeu nu e ceea ce faceti voi;
        fratii nu scriu ca sa fie scosi in evidenta, ci pentru ca asta e Lucrarea lui Dumnezeu, pe care ei o fac cu riscul sa se expuna criticilor celor care sunt inhamati la un alt jug, nu cel al Domnului!!
        DIFERITA TOTAL de a voastra!
        elisa

  3. Mulțumesc pentru reclama gratuită pentru NU9, BIG-Impact și GLS (am format NU9, sunt producător național GLS pentru România și lucrez în BIG-Impact) – în rest, nu simt nevoia să justific valorile, practicile și existența niciunuia dintre aceste contexte, cu atât mai puțin în fața unei astfel de argumentații.

    Cătălin Chiciudean

    • Draga Catalin,

      Slava Domnului ca ai un servici bun la GLS. Asocierea ta cu BIG-Impact cat si formarea grupului NU9 nu iti fac cinste. In acelasi timp sunt convins ca, cunosti insuficient fenomenul cultural American si de aceea tu aperi lucrurile de care discutam fara argumente adecvate. Nu fi prea increzator in tine, spunand ca nu simnti nevoia sa justifici ceea ce faci cu BIG-Impact. E bine sa te temi de Dumnezeu.

      Cu dragostea lui Cristos,
      Paul Dan

  4. SUNTETI NISTE LEGALISTI. OAMENII ACEEA (LECRAE SI J.PIPER SALVEAZA VIETI PRIN CEEA CE FAC EI, IAR VOI NU FACETI ALTCEVA DECAT SA JUDECATI. SUNTETI NISTE FARISEI, NISTE IPOCRITI. CERCETATI SCRIPTURILE SI INCETATI CU JUDECATUL, PENTRU CA VA ASIGUR, CA SI VOI VETI FI JUDECATI ASPRU DE DOMNUL NOSTRU. VA DEDIC CAPITOLUL 23 DIN MATEI. CITITI.

    • Domnule Barbos,
      legalisti vor fi numtii intotdeauna cei care respecta pe Domnul si poruncile Sale.
      Cred ca ceea ce faci este de fapt judecata numindu-i pe altii farisei; ori nu o faci cu judecata aa fara . 🙂 Sorry
      Cred ca a sosit timpul domnule Barbos sa te retragi la vatra , pentru meditatie;
      poate dupa o luna de post si rugaciune curata va da Domnul si te vei trezi.

  5. Ar trebui precizat faptul că nu toate bisericile din România care poartă numele de Metanoia, au de-a face cu Cristian Barbosu sau cu Harvest. Frate Dan, îl cunosc pe Cristian Barbosu de vreo 11 ani (e-adevărat, în ultimii cinci ani nu l-am mai întâlnit), ca predicator și om, pentru mine a fost la înălțime; a influențat pozitiv viața mea spirituală. Mă surprinde ceea ce citesc mai sus, pe de o parte, iar pe de altă parte, se pare că Ecumenismul bate tot mai tare la ușa creștinismului evanghelic, și într-o zi o va sparge, acolo unde nu i se dă voie înăuntru.

    • Draga frate Alexandru,

      Aveti dreptate. Cristian Barbosu are har de la Domnul, dar in ultimii 5 ani de cand dvs. nu l-ati mai intalnit, educatia si formarea pe care a primit-o in America de la crestini si lideri infestati cu pop culture, au iesit la suprafata in viata lui. Am sa scriu in curand despre lucrul acesta. Ma rog pentru C. Barbosu. Rugati-va si dvs. ca sa experimenteze o pocainta radicala el si biserica unde lucreaza. Cum poate Barbosu sa organizeze conferinte cu apostatul Bill Hybels care a semnat pactul cu musulmanii, cu ereticul T.D. Jakes si cu pro-homosexualul Phillip Yancey? Tocmai pentru ca Barbosu are o intelegere cat de cat buna a Scripturii, colaborarea lui cu cei enumerati mai sus este un lucru extrem de grav. Nu poate fi motivat cu nimic. Contez pe rugaciunile dvs. pentru Barbosu.

      Cu apreciere,
      Paul Dan

  6. Dear blogger!
    You should read Galatians 4:21-31 and try to see your own heart issues. (Galatians 5 also!) Please also read my web site http://www.wemakedisciples.com and find something evil to say about me. This is because I want to associated with all the people you hate. God bless you for helping me promote the ministry the Lord gave others and please help me by saying something evil and nasty about my ministry also! I would love for more people will see that the devil hates what I am doing and your blog may well be the best place to do this. Please avoid using the instructions in Galatians 6:1 and really use your strongest possible venom. It might help to mention that I am closely associated with the Metanoia movement because I LOVE IT. God bless you my dear brother who helps all that serve God by using His grace, in a strange way you bring more attention to what we are doing then we could ever get from Godly people who respect the things of God.

      • Well, you must be tired… with your weak response…but thanks for trying…I am wicked, I am sinful, I am not as righteous as you… God will never be pleased with me if I try to please you! I love Jesus…. I am self condemned that is why I LOVE GRACE and if you read 1 Cor. 9:19 you would understand more than you do now but I know your kind they are a dime a dozen in the United States… a see you learned a lot from them… you are a product of the west and don’t even know it!

        • Troy,
          Did I say that I am more righteous than you? Yet, I would not say “I am wicked” like you said of yourself…you should know your position in Christ. As far as myself being a “product of the west”, it just doesn’t work. The description fits you and Metanoia churches. Don’t live in denial.

          Paul

  7. Sunt foarte surprins cat de usor se poate schimba adevarul in minciuna. Chiar daca jumatate din ceea ce s-a comentat despre Biserica Metanoia Brasov este adevarat, cealalta jumatate este cu totul alta. De aceea ma simt dator sa va adresez aceste cuvinte ca sa va atentionez de pacatul minciunii. Sunt pastorul Adrian Stanciu si am participat la acele evenimente pe care Ninel Lazar le aminteste. Daca ajungem sa caracterizam o lucrare sau un om doar prin niste impresii vagi luate din mers fara a le cerceta cu deamanuntul si fara a comunica cu cei in cauza, ajungem sa daramam in loc sa cladim. Mai mult, ajungem sa facem lucrarea celui rau avand intentii bune.
    Matei 18:15-20 ne invata cum sa procedam cand fratele tau (adica noi cei din Bisericile Metanoia) a pacatuit. Era corect sa stati de vorba cu noi, sa cunoasteti realitatea de azi a Biserici Metanoia Brasov si mai mult, sa vorbiti personal cu pastorul Cristian Barbosu.
    Vreau sa va atentionez ca ceea ce vreti voi sa faceti pentru Romania nu este Biblic. Eu ma simt binecuvantat de Dumnezeu sa pot sluji intr-o Biserica Metanoia nu pentru “brendul” ei, sau pentru avantajele materiale (care nu sunt asa cum le-ati prezentat), ci pentru valorile Biblice promovate, invatatura Biblica corecta, pentru lucrarea de ucenicie care se face intr-un mod practic si eficient si pentru legatura frateasca vie dintre noi cei care cautam sa implinim poruncile Lui. Chiar daca Cristian Barbosu nu este perfect (si el o stie) este cel care a avut curajul (impreuna cu putini altii din Romania) sa vina cu o solutie Biblica si practica pentru salvarea si insanatositea climatului evanghelic din Romania. De aceea il apreciez nu numai ca-mi este frate si coleg de slujire ci si prieten si exemlu de urmat in multe privinte.
    Opriti-va sa mai luptati cu armele denigrarii. Sunt amele celui rau. Domnul ne cere sa luptam cu armele Lui: bunatatea, dreptatea, dragostea si sacrificiul de sine. Iar rugaciunea mea este sa dam dovada de intelepciune de sus in abordarea problemelor care sunt intelese diferit. Cu toti avem acelasi Duh Sfant care ne calauzeste spre un singur scop: glorificare lui Dumnezeu prin noi pana la marginile pamantului (Psalmul 67). Nu-i mai duceti pe oameni in ispita sa comenteze pe blogul vostru ceea ce nu stiu, sau ceea ce li se pare ca stiu fara sa cunoasca intreg adevarul.
    Iertati-ma ca am indraznit sa va scriu. Promit ca nu voi mai interveni orice ar fii.

    • Fr. Stanciu, ma asteptam sa prezentati si motivele concrete pentru care jumatate din ceea ce am relatat este adevarat si jumatate este minciuna. Dar n-ati facut lucrul asta, ci ati apelat la clasica retorica de a ataca prin intimidare. Am incercat sa ma rezum la fapte care pot fi dovedite cata vreme exista frica de Dumnezeu si onestitate, asa incat, daca aveti dovezi ca lucrurile au stat altfel, sunt gata sa le accept. Stiti, insa, ca retorica de tip “hotul striga hotul” functioneaza mai bine, motiv pentru care nici nu puteti dovedi care jumatate din realitate este lipsita de adevar si care nu, si care sunt faptele care ar arata ce e adevarat si ce nu.

      Daca veti reciti relatarea, veti observa ca in ceea ce ma priveste, am avertizat pe fratii din adunare cu privire la pericole. La acel moment, dumneavoastra inca nu erati pastorul adunarii, asa ca n-aveam motive sa ma va cer permisiunea sa vorbesc cu fratii si nici n-aveam motive sa ma adresez dumneavoastra. La acel moment erati doar persoana care era dispusa sa fie pastorul bisericii. Cat despre a sta de vorba cu Cristian Barbosu, nu cred ca este nevoie. Sustinerea dansului pentru BIG Impact, Summitul Global de Conducere, Yancey si altii nu se face in spatiul privat, ci este in spatiul public, motiv pentru care nu este nevoie de raspuns in privat. De altfel, nu sunt la prima luare de pozitie impotriva BIG Impact, personal le-am scris de mai multe ori mesaje de avertizare cu privire la problemele doctrinare ale vorbitorilor la Summit, si am scris nu doar dansilor, ci si liderilor bisericilor din tara care au gazduit evenimentul. Daca este nevoie, pot da nume si date, se pot verifica aceste informatii.

      Eu n-am criticat cu nimic persoanele care fac parte din biserica din Noua, n-am spus ca dumneavoastra ati fi adus miscarea Metanoia in Brasov (desi stiti care este realitatea), si in nici un caz nu am fost cel care a spus ca ati fi urmarit personal foloase materiale. Am povestit fapte. Daca aveti ceva de obiectat vis-a-vis de aceste realitati, sunteti liber sa o faceti, dar va rog frumos sa incetati cu acuzatia de minciuna cata vreme nu sunteti in stare sa aduceti dovezi in sustinerea acuzatiei pe care o formulati. De altfel, daca ar fi sa raspund in retorica dumneavoastra, as putea replica spunand ca n-ati procedat biblic, pentru ca nu m-ati contactat personal inainte de a posta pe blogul acesta, nu?

      Ceea ce am scris in legatura cu asocierea pastorului Cristian Barbosu cu BIG Impact si Summitul Global de Conducere (GLS) nu sunt pareri personale, ci sunt realitati. Cristian Barbosu este membru fondator al BIG Impact, si este asociat cu tot ceea ce BIG Impact organizeaza tocmai datorita acestei calitati pe care o are dansul in BIG, asa incat prezenta acelor eretici la conferintele organizate de BIG Impact nu il scuza pe Cristian Barbosu, ci il incrimineaza. Ma repet, am scris acele randuri la multa vreme (poate prea multa) DUPA ce am semnalat aceleasi probleme – si cu mai multe detalii – si organizatiei BIG Impact. N-am primit nici macar un mesaj sau telefon inapoi de la dansii.

      Frate Stanciu, daca mediul evanghelic romanesc era atat de bolnav incat singura solutie gasita de Cristian Barbosu si altii ca dansul a fost sa aduca astfel de eretici in Romania, atunci personal am dreptul sa spun “nu, multumesc” si sa imi exprim, inclusiv public, dezacordul, pentru ca, pana la urma, la mijloc sunt sufletele oamenilor. Apreciez ca faceti apel la intelepciune de sus pentru aspectele unde avem diferente de opinie, dar invatatura Sfintei Treimi indraznesc sa va atentionez ca nu este secundara (v. TD Jakes), dupa cum de asemenea Evanghelia nu este secundara (v. Bill Hybels), dupa cum inchinarea nu este secundara (v. NU9), dupa cum homosexualitatea nu este secundara (v. Yancey), dupa cum ecumenismul nu este secundar (v. Hybels, Barbosu etc) si am putea continua.

      Va rog sa mergeti in biserica din Noua si sa le spuneti fratilor in predicile dumneavoastra ca se poate si fara invatatura Sfintei Treimi, se poate si cu o evanghelie de zahar, se poate si cu inchinare rock, sa le spuneti ca si homosexualii sunt crestini si ca la urma urmei sunt mai multe cai catre cer, musulmanii sunt pe una din aceste cai, crestinii pe alta etc…cred ca asta ar rezolva destul de repede situatia despre care tot vorbim. Am rezumat, pentru dumneavoastra si orice alte persoane care au neclaritati cu privire la pericolele despre care vorbim noi aici, ceea ce BIG Impact si Cristian Barbosu, alaturi de altii, promoveaza in Romania.

    • ADI STANCIU DE CE MINTI? Am citit comentariul tau si pe cel al lui Ninel si m-am lamurit. Tu si Barbosu inclusiv grupul vostru sunteti biserica emergenta din Romania, desigur in versiune autohtona.

      Ai promis ca nu ve-i mai interveni deoarece stiai ca spui neadevaruri.

      Paul Dan

    • Adi Stanciu,
      despre care Duh Sfint vorbesti, sper ca nu acel cu care dta l-ai adus pe domnul TON Iosif ca si pastor la Brasov, in biserica unde functionati in acea vreme, ne 1.

  8. If you ever were around our KJVO, people, if you were ever around our Independent fundamentalists, if you ever read the “Sword of the Lord” material you would know you sound just like them. You my friend are a product of the west… and you don’t even know it. I do agree that in Christ I am perfect…but the more some one knows the law the more sinful they know they are… you should look at the law as if it were a mirror and not a window or a ladder to heaven.. this is your mistake with as all your Sword of the Lord clones in America…

    • Troy
      You make hasty generalizations! You project your own insecurity on others. I was never in touch with KJVO people or literature. You try to defend your pop culture Christianity by making all kinds of unwarranted statements. There are no excuses for BIG impact for inviting Bill Hybels the apostate (who signed the Yale statement), TD Jakes the heretic and Phil Yancey the pro-homosexual to speak to the Romanian leaders. I have more info on what happened at Braila. I will make them public in due time.

      Troy the more you speak the more you accuse yourself!

      Paul Dan

      • Haha, you say he makes hasty generalizations and then right after that you say he is trying to defend “his pop culture Christianity.” Hmmm?

      • You made a hasty generalization about him being with the “pop culture” Christianity. That is called, “being a hypocrite.” Or, judging someone and then doing the exact thing in the next sentence.

        • Andrei,
          This is your last chance on this blog. You have no idea what pop culture Christianity is in the first place. So the rest of your comment is done out of ignorance. Sorry to say that, but that’s the reality. Don’t write back, you won’t be posted.

          Paul Dan

      • I guess blocking everyone that disagrees or tells you to repent of a sin will work. Only keep people that agree with you certainly makes what you are saying seem more true!

        • Dear anonymous,

          As you rightly say, you are just guessing. Please look carefully and see that I have ongoing conversations with people who oppose me. Nevertheless, vicious characters don’t do any good, so I want to protect my audience from pathological behavior.

          Regards,
          Paul Dan

      • Da, cred ca sunt singurul carui nu i-ai interzis inca sa mai comenteze, dar tot nu publici toate comentariile pe care la postez. Asa ca persoana respectiva are dreptate.

        • Costel, nu mai fi subiectiv. Uita-te cu atentie si vei vedea ca sunt si altii care nu sunt interzisi si sunt la fel de obraznicuti ca si tine. Desigur tu nu totdeauna esti asa dar iti faci iluzia ca ma poti manipula. Crezi ca nu stiu ca oamenii “Metanoia” sunt coordonati pentru o campanie de dezimformare postand tot felul de comentarii discreditante? By the way, tell Troy to stop sending comments. I don’t read them.

          Paul Dan

            • Troy, as I said I didn’t read your comments, but this one was too short, so it just popped in front of me. I’m posting it for people to see what a “Metanoia” member is like, and that you display an obsessive behavior and persistent blasphemies. YOU NEED A COMPREHENSIVE ASSISTANCE, IF IT’S NOT TOO LATE. From now on even your pop-ups are not going to be read.

              Pastor Paul Dan

  9. You are so predicable.. … but that is what makes you all the same… it is creativity you hate…it is freedom you long for…it is friends you lack… but you alone stand for truth… and for this God will have a special place for you in heaven right beside Jesus …where you rightfully have earned the privilege to judge after all you and Jesus died for the sins of humanity… wow I guess we should all bow down to you..and worship you… and Jesus also of course!

      • Ar trebui sa fiti multumiti de faptul ca va comenteaza Troy pentru ca asa va atingeti unul din scopuri; sa aveti vizualizari pe blog, iar cel de-al doilea scop e sa induceti oameni in eroare si sa spuneti lucruri neadevarate. Cred ca nu trebuie sa va amintesc cine este tatal minciuni. Deci cui ii slujiti?

  10. Costel,

    O sa avem marturii din Chicago si din Braila de la persoane integre. Nu vor fi deloc confortabile pentru C. Barbosu si “Metanoia”. Asa ca, nu te grabi sa spui ca sunt luicruri neadevarate.

    Nu am timp sa iti raspund la tot felul de contestatii nefondate, asa ca nu astepta sa fi postat de fiecare data.

    Paul

    P.S. Cat priveste pe Troy nu il mai aminti, he is out.

  11. imi amintesc ca in urma cu cativa ani o sora din biserica mi-a spus: “oamenii arunca cu pietre in pomii care au rod”.
    …asa ca ar trebui sa ne bucuram chiar daca ne dor loviturile celor care vor sa ne vada fara roada….

      • L-am vazut pe DUMNEZEU lucrand cu atata putere in perioada aceasta incat pot spune ca esti rau intentionat si vorbesti despre lucruri auzite la “coltul strazii” fara sa cunosti realitatea.
        Nu te increde prea mult in cei care te alimenteaza cu astfel de informatii pentru ca sunt plini de fiere amara si o fac din duh de cearta.

        • Nicu, de ce m-as increde in tine care vorbesti cu rautate si nu as conta pe oameni care ii cunosc si care au un caracter crestin?

          Paul Dan

  12. Buna Ninel
    Eu am facut parte din grupul cu care mergeam la evanghelizare si am facut parte si din Metanoia Bv,si cea ce ai spus este in totul adevarat,ne-ai avertizat de pericole si multi nu au vrut sa le vada,acum in biserica Metanoia nu mai sunt decat 6-8 membri care merg constant(mare parte surori singure),ceilalti fratii au ales sa nu mai traiasca in minciuna si gunoi si au ales se intoarca de unde au gresit si s-au pocait ca au uitat viziune la care i-a chemat Domnul.Inca o data iti multumesc Ninel,Domnul sa te binecuvanteze si au invatat foarte multe de la tine frate si stiu ca ne-ai avertizat de pericol si ne pare rau ca nu te-am ascultat,si inca o data spun este adevarat ce spune fratele Ninel despre Bv,eu am fost de fata si sustin ca este adevarat
    .Fiti binecuvantati si incercat sa il slijiti pe Dumnezeu,ca cei ce nu o fac,vor da socoteala in fata tronului de judecata a lui Dumnezeu .

  13. fac parte din biserica metanoia brasov …… sau am facut parte momentan sunt in alta tara . sunt cu totul de acord cu fr ninel il cunosc personal si am fost cu el la evanghelizarea de care el vorbeste … a fost un timp grozav . nu am stiut in ce directie ne vom indrepta ca si brand metanoia dar ….. categoric nu am crescut nici ca biserica nici personal . sunt nedumerit cum la inceput sa prezentat asa de frumos lucrarea care va urma si de fapt a fost ca un mar putred .imi pare rau de situatia fratilor mei pe care ii salut dar pe deoparte imi pare bine ca toate lucrurile lucreaza impreuna spre binele celor ce Il iubesc pe Dumnezeu. eu personal am invatat lectia .momentan biserica metanoia brasov mai are in jur de 10 membri dar nu sunt sigur (poate sunt mai putini )

  14. Mi se pare interesant cum pe acest blog se tot vorbeste despre mine, dar fara sa se discute cu mine in prealabil… f biblica metoda 🙂 Oare de ce nu sunt surprins ca desi am scris un email fr Dan Paul cu cateva zile in urma (ca raspuns cerut in mod expre de dansul), el afirmand (fara ca eu sa-i cer) ca mi-l va face public … nu vad sa apara?! Oare de ce? Ma intreb doar …

    In rest, Dumnezeu sa judece intre noi.

    Cristian Barbosu

    • Cristian Barbosu, citeste cu atentie emailul tau si vezi ca te contrazici. Eu te-am contactat si iti voi publica raspunsul, dar ai si tu rabdare ca oamenii sa-si spuna pasul, audienta sa-si faca o idee, si pe urma va fi postat si raspunsul tau. Nu ar fi fost corect ca tu sa expui aproape trei pagini de raspuns fara ca cititori sa vada opinii de prin toata tara. SA STII CA CEI CARE AU MARTURISIT DESPRE TINE AU FACUT-O VOLUNTAR, NU I-AM SOLICITAT EU!

      Paul Dan

  15. De ce mi-ati sters comentariul? Pt ca nu era anti metanoia si Cristian Barbosu? Asta imi spune ceva despre voi…

      • Spuneam ca Metanoia este structurata foarte bine ( 4 stalpi, lucrare, valori) si Cristian Barbosul este un credincios veritabil, vorbesc ca unul care am fost in metanoia si-l cunosc pe Cristian B. Nu cred ca Metanoia este “solutia” la crestinismul din zilele noastre, dar cred ca este o solutie pentru generatia postmodernista, pe care multi nu o baga inseama si se fac ca nu-i vad nevoile. O generatie cu valori pe dos.

        • Barosst, asa este Metanioa este structurata foarte bine dar cu o filozofie gresita de lucru. Iti recomand acest articol. http://radoinicolae.blogspot.com/2012/05/metanoia-sau-metastaza.html Articolul acela nu este scris de mine dar arata ce este Metanoia. In ce priveste pe Cristian Barbosu am sa comentez cand ii voi posta raspunsul lui.

          O generatie postmoderna nu are nevoie de stilulu Matanoia. Ei au nevoie de o dovada data de Duhul si de putere. De fapt Metanoia se manifesta postmodernist in practica ei.

          Paul Dan

  16. @barosst o generatie cu valori inversate nu se castiga cu muzica rock. se castiga cu POST SI RUGACIUNE. e o metoda conseervatoare. Dumnezeu a Zguduit marturia bisericilor Metanoia pentru ca vrea POCAINTA nu sa va justificati. la Ploiesti ati facut la fel.

    • Odată lupii au ținut sfat mare despre cum să-i atace pe vrăjmașii lor, câini.

      Spre acest scop au ales dintre ei un lup spion, care să iasă mai întăi printre câini, să se afle și să le dea de știre cât sunt de tari vrăjmașii lor.

      Retorcîndu-se lupul spion din misiunea sa, toată gloata lupilor îl aștepta cu gura căscată la ce le va spune trimisul lor. În atenția încordată a tuturor lupilor, acesta începu:

      -Fraților! Am umblat cu bine pe unde m-ați trimis!

      Cuvântul meu cel dintâi este: Nu vă temeți! Vrăjmașii noștri câini nici pe departe nu sunt așa de tari cum credem noi. E adevărat… Pe unde am umblat am văzut mulțime mare de câini, dar am băgat de seamă că din câinii aceștia numai cei ce stau legați sunt pentru noi primejdioși, fiind răi. Însă cei mai mulți dinte căini erau cei nelegați și umblau haimana.

      Apoi, am băgat de seamă că între câini sunt o mulțime de soiuri. Nici nu le-am putut însemna pe toate, dar cele mai multe soiuri sunt câinii mici, care mai mult latră decăt mușcă.

      A treia, vă spun un lucru de o bucurie și mai mare. Am băgat de seamă cum câinii se înfășcau și se mușcau mai mult unii pe alții decât să umble după lupi. Ei se urăsc unul pe altul din toată inima și, de câte ori pot, se mușcă cumplit unii pe alții. Ei își ascut parcă dinții mai mult unii contra altora decât contra noastră… Astfel grăi trimisul lupilor, iar gloata se umplu de bucurie!

      Acum, dragi cititori, asta-i o poveste. Se află însă niște tâlcuitori slabi de gură care spun că povestea ar avea înțeles sufletesc. Sfatul lupilor cică ar fi sfatul diavolilior, iar vrăjmașii lor, câinii, cică ar fi creștinii, care însă nu prezintă nici o primejdie pentru lupii diavoli care, după ce că nu stau legați în poruncile Evangheliei, mai și umblă haimana, după poftele lor!… Mai mult latră decât mușcă. Și, pe lângă aceasta, mai mult se înfașcă și se mușcă unii pe alții în loc să-l muște pe diavol. Își ascut dinții mai mult contra altor crestini decât contra lupilor diavoli. Iosif Trifa

      Cine are ochii sa inteleaga… dar certurile de mai sus sunt inutile, pt.ca in timpul acesta in jurul nostru mor oameni hara Hristos, iar noi ne muscam unii pe altii

      • barosst,

        Daca spectacolul vostru de la Metanoia l-ar fi vazut Iosif Trifa v-ar fi dat cu anatema. Ma mira ca il citezi pe Trifa, tu erai cu solutia Metanoia pentru generatia tanara. Bine ti-a raspuns sora aceasta, Aneta Iordan: “@barosst o generatie cu valori inversate nu se castiga cu muzica rock. se castiga cu POST SI RUGACIUNE. e o metoda conseervatoare. Dumnezeu a Zguduit marturia bisericilor Metanoia pentru ca vrea POCAINTA nu sa va justificati. la Ploiesti ati facut la fel.”

        Paul Dan

      • Asa a invatat Hristos sa recuperam oamenii din viata de pacat, smulgindu-i dupa ce au venit la Domnul, din biserica unde s-au asezat?
        Dar trairea dupa poruncile Sale , nu este urmarea unei vieti transformate?
        La Arad se cunoaste ca cei de la Metanoia sunt un dezastru.

      • Barrost, fabula expusa este f.buna, talcuirea pe care o dai incontexul activitatilor Metanoia si a pastorul ei senior C.Barbosu este total DISTORSIONATA ,sfarsind intr-un dezastru total. Amintindu-ti ce spune Biblia( sper ca ai citit-o) in Efeseni 5:11 ” si nu luati DELOC parte la lucrarile neroditoare ale intunericului,ba inca mai de graba OSANDITI-LE” eu cred ca asta ar trebuii sa faca un crestin autentic cand vede lideri de biserici promovand indirect ecumenismul prin ASOCIEREA CLARA (vezi Big Impact si Sum.Glob. de Cond. cu unii vorbitori apostati,etc) cu pastori eretici,apostati, CHIAR DACA acei lideri si biserici au o activitate crestina de raspandire a evangheliei .
        Ca sa continuu in tonul fabulei tale ,as completa, SA NU AITAM ca lupul detina abilitatea genetica de a se imperechea cu cainele(fac parte din specia canidelor) rezultand un fel de LUPO-CAINE,care-i greu de deosebit de ceilalti caini (crestini) si care va lucra DIN INTERIORUL grupului de caini(biserica) pentru LUPI si nu pt caini FACANDU-I INCET SI SIGURI PE CAINI SA CREADA CA LUPII AU DREPATE ,CA TOTI TREBUIE SA FIE O MARE FAMILIE FERICITA (ECUMENISMUL ai priceput ?),in tinpul asta cainii cooperand cu el(lupo-cainele) crezand ca-i de al lor in loc sa-l DEMASTE si sa-l alunge dintre ei.

    • Da ma voi stati in biserici si sfintitiva pe voi , tineti post si rugaciune, si asteptati ca sa castigati oameni pentru Dumnezeu. S-ar putea sa asteptati mult si bine, va seni Domnul Isus si va va intreba ce ati facut cu talanti pe care El vi ia dat, si ce Ii veti raspunde? ca ati tinut “POST SI RUGACIUNE”? Raspunsul Domnului va fi acesta: Atunci le voi spune limpede: «Niciodată nu v-am cunoscut! Plecaţi de la Mine, voi, cei ce săvârşiţi fărădelegea!».

      • Costel, iarasi te grabesti…postul , rugaciunea si evanghelizarea merg impreuna. Asta este experienta trezirilor spirituale. Asa face Ninel, eu si alti credincoisi. Nu mai generaliza si nu mai scoate lucururile din conext. Cu cat vorbesti mai mult tu si alti Metaonisti cu atat va discreditati.

        Paul Dan

      • A si as vrea sa stiu unde faceti lucrul acesta pentru ca nu locuiti in tara, stati in state in confort si judecati pe alti. De geaba imi spuneti ca ati facut evanghelizare in trecut daca nu faceti acum. Cum stiu lucrul acesta, aveti prea mult timp la dispozitie sa vorbiti despre alti. Eu va spun daca ati avea ocupatia aceasta in prezent nu ati avea timp sa scrieti articole despre alti, ci ati scrie cum lucreaza Dumnezeu in vietile celor carora le prezentati evanghelia. Eu nu incerc sa va manipulez cum spunea-ti intr-un comentariu recent, ci doar vreau sa va atentionez ca nu asta este modul in care actioneaza un crestin care pretinde ca, castiga oameni pentru Isus.

        • Costel, esti mereu grabit in catalogari…eu fac evanghelizare dar chemarea mea primara este doctrina si apologetica. Timpul se creaza, nu este la indemana nimanui.

      • Costel, Costel..FA-TI TEMELE inainte de a-ti da cu parerea pe acest blog.Studiaza si iarsi STUSIAZA biblia,roagate si posteste,apoi studiaza ce presupune din perspectiva crestin evanghelica conceptul si fenomenul de ECUMNENISM(unirea tuturor religiilor ) ,NEW AGE(noua era) ,NWO(noua ordine mondiala),BISERICA EMEGENTA(emergent church),care sunt liderii “evanghelici” care promoveaza asta).Apoi dupa ce ai studiat lucrurile de mai sus intoarce-te din nou la studiul biblic si fii un credincios din Berea(Fapte17:11) sa vezi daca ce te-ai documentat coincide cu sfanta scriptura.Rezultatul va fi UIMITOR de relevant daca cu adevarat esti calauzit de DUHUL DOMNULUI. Domnul sa se indure de noi !

  17. La Ploiesti au spart biserica, au facut o noua biserica, filiala a bisericii din Arad.
    Tremenul” filiala” vine din Ioan, Matei, sau Apocalipsa?. 😦
    Au plecat vreo 50 de persoane, tinerii si cei din casa lor, pentru ca nu le convenea modul de inchinare serios din biserica unde este pastor fratele Cimpeanu;
    acolo am o sora cu familia ei.
    Muzica si felul lor de inchinare este diferit, lumesc, imi spunea ea.
    Sparg bisericile, pentru ca diavolul le este frate, el este dezbinatorul.
    Hristos nu mai domneste peste bisericile conduse de oameni carora nu le place pocainta.
    Farmecul consta in inveselirea firii; asa cred ei.

  18. Cristian Barbosu si alti pastori de la Metanoia, PRIVITI CATRE TALOS, CUM A INCEPUT LUCRAREA! CAND au vrut fratii sa vina dupa el, i-a trimis pe toti inapoi la Valaori. A pastrat doar o lista de cateva familii, cu care a inceput lucrarea. De obicei familiille sunt serioase, credincioase, oameni cu principii si cu caracter. Nu oameni a caror scriptura este mp3-ul cu muzica worship.

  19. DACA ATI PORNIT TAVALUGUL TINETI-O TOT ASA. POATE IESE CEVA BUN
    PROBLEMA ESTE LA UNIUNEA BAPTISTA CUM DE A DAT VOIE SA INTRE IN CULTUL BAPTIST CELOR DE LA METANOIA

  20. Frate Paul,
    cum stie Costel daca faceti sau nu evanghelizari?
    statistica conteaza pina la urma: citi s-au intors. 😦
    Cred ca numai citi au ramas pe Calea ingusta,
    pentru a putea intra pe Poarta Strimta, aceea este
    ceea ce conteaza.
    Prea multa vreme se pierde pentru a ne lauda ca evanghelizam;
    cind de fapt Lucrarea este numai a Domnului, noi neavind cu ce ne lauda,
    si apoi conteaza la CE ANUME credem noi ca i-am convertit.
    Lucrarea Domnului se poate face cu mai mult folos evanghelizind
    oamenii cu viata noastra, cu felul de traire;
    daca oamenii vor vedea cu adevarat pe Hristos in viata noastra, aceea conteaza;
    daca le dam invatatura sanatoasa, nu adunindu-i dupa ultimile metode lumesti, ca si cind relevanta nu mai conteaza, ne purtam
    credinta fara Hristos.
    Ne am amestecat cu lumea, Hristos nu mai domneste peste adunarile locale, ci oamenii !!!
    E mare si trista paguba printre asa zisii credinciosi;
    lipseste esentialul.
    Domnul sa se indure, sa ne pocaim de tot ce e lume, fire si pacat.
    PS,
    pt “IONI”
    pastorul de la Ploiesti se numeste Cazacu, si pastreaza credinta adevarata.
    Tinerii care au plecat la Metanoia , au iubit mai mult lumea cu muzicile ei si alte lucruri care duc la o viata de nesfintenie.

  21. pocaiti-va pocaiti-va pocaiti-va !!!Inca DUMNEZEU nu va pus sa judecati lumea cum credeti voi.EL ESTE SUVERAN si peste cer si peste pamant facet -II cinste ca JUDECATA VA INCEPE DE LA CASA DOMNULUI .Fiecare azi o BIBLIE si poate sa o citeasca sau credeti ca daca o citeste singur fara invatatura voastra se incurca …nu aveti grija de aceasta petruca il au ca invatator pe DUHUL SFANT.dar tot ce puteti face voi e sa nu i daramati.Asadar laudativa doar cu meritul lui HRISTOS si aratati roadele DUHULUI SFANT in voi.Sau sunteti tare ocupati sa scoateti ,,paiele din ochii altora”.

    • @viatavesnica

      Sub pretextul unei false smerenii tu de fapt judeci lucrarea lui Dumnezeu. Tu esti de partea unui crestinsim lumesc si apostat. Iata cateva verstete care ti se potrivesc!

      “Îi veţi cunoaşte după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini, sau smochine din mărăcini? Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele. Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune. Orice pom, care nu face roade bune, este tăiat şi aruncat în foc. Aşa că după roadele lor îi veţi cunoaşte.” Matei 7:16-20

      “Suflete prea curvare! Nu ştiţi că prietenia lumii este vrăjmăşie cu Dumnezeu? Aşa că cine vrea să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş cu Dumnezeu. Credeţi că degeaba vorbeşte Scriptura? Duhul, pe care L -a pus Dumnezeu să locuiască în noi, ne vrea cu gelozie pentru Sine. Dar, în schimb, ne dă un har şi mai mare. De aceea zice Scriptura: ,,Dumnezeu stă împotriva celor mîndri, dar dă har celor smeriţi.” Iacov 4:4-6

      “Căci va veni vremea cînd oamenii nu vor putea să sufere învăţătura sănătoasă; ci îi vor gîdila urechile să audă lucruri plăcute, şi îşi vor da învăţători după poftele lor. Îşi vor întoarce urechea dela adevăr, şi se vor îndrepta spre istorisiri închipuite”. 2 Timotei 4:3-4

      Paul Dan

      • Referitor la cei ce fac caz de evanghelizari:
        astazi, ca niciodata, unul dintre prezbiteri a spus la ora de studiu biblic, ca s-a ajuns acolo incit se cistiga foarte -foarte multi bani cu evanghelizarile si la fel, cintaretii cistiga f mult, desi nu ar trebui sa-si vinda darul (daca il au cumva, zic eu) primit fara plata.
        Trist, dar foarte adevarat.
        Moda asta actuala, cu muzica cintata doar de cintareti, noi trebuind sa stam muti in Casa Domnului, lipiti de scaune si sa inghitim intreg repertoriul, este biblica? este ea de la Domnul?
        inchinare este ceea ce se face in felul acesta?
        Poate ca Metanoia a gasit “metoda” de a fi in partasie in adunare. 😦

        Auzi, sa nu judecam, dar oare ne-a luat lumea mintile? ori trebuie sa judecam si sa dam afara raul, conform Cuvintului, judecindu-i nu pe cei dinafara, pe aceia ii judeca Dumnezeu;
        noi am fost chemati sa ne judecam( nu sa ne condamnam) ca sa nu fim judecati odata cu lumea;
        sa ne pocaim, acesta este scopul.

  22. Ma asteptam la mai multa intelepciune de la unii care sunt vechi pe cale;
    uitati-va la sfirsitul lor de vietuire!!
    Frate Paul, este limpede ca e vremea sfirsitului” cel sfint sa se sfinteasca mai departe” cit despre restul, Domnul cu mila;
    e ca si cind vrei sa ajuti o batrinica sa treaca strada,
    dar ea nu vrea si se simte jignita,
    ba iti arunca si mina daca o prinzi ca sa nu cada.
    Unora le place aterizarea pe pamint mlastinos, si noi le oprim alunecarea, contrar vointei lor.
    Ai mila Doamne !

  23. VINDECATORU -blog
    Candidatul manciurian

    Cristian Bărbosu coboară de pe muntele Retezat ca Moise de pe Sinai, cu revelaţia în rucsac.

    Este luat de la vamă, precum Matei, evanghelistul, şi aruncat peste un ocean de apă şi unul de vise, direct în burta de chit a Americii, care-l transformă din amploaiat al statului, în slujbaş nărăvaş al lui Cristos, apoi îl varsă la Arad.

    Învaţă artă dramatică în cursul fulger al Cîntării României, transfigurînd un ritual de…comunist clasic într-o experienţă iniţiatică (şi simulatoare) pentru amvonul futurist de peste ani.

    La el totul se petrece instantaneu, ca într-un film hollywoodian de categoria B, cu treceri fără multă tevatură, de la Metallica, la ritmuri de samaba creştină, de la strunga vămilor, la saivanul oilor.

    Este preferată transfigurarea în trepte sărite, cu lacunele deja verificate la înaintaşii baptişti, scoşi la rîndul lor din joben şi transformaţi, din iepuri, în porumbei: fuga şi zborul sunt, în fond, la fel de albe. Sunt deja celebre cazurile Ţon şi Otniel, trimişi într-un exil miraculos, la Oxford şi la timp, (prin) via Dumnezeu.

    La Cristian Bărbosu totul este privit prin lentila proniei divine, tăvălit prin har şi pudrat cu voia lui Dumnezeu, îmbibat în viziuni cu implicaţii globale, dovada sigură că limba de lemn pluteşte bine în borşul vorbelor politic (şi peltic) corecte.

    America este creuzetul tuturor modelor şi zecilor (sutelor?) de curente neo-protestante: Cristian Bărbosu, doctor de coridor, vorbeşte bine, arată bine şi dă bine.

    Cristian Bărbosu este un organism mai mult ca perfectul, părînd, cel puţin la prima, la a doua şi la a treia privire, candidatul manciurian de vis(-a-vis). La a patra privire, deja e de coşmar.

    Fraza cheie la care tremură piftia este unitatea în diversitate, o mielină devenită de mult timp zgîrci la izmen(ir)e.

    În final, o frază de motto-tolit în minte, o barbă (s)pusă de Bărbosu:

    “Ca şi români nu suntem defavorizaţi. Suntem latini şi balcanici, având un fel de iz otoman, ceea ce înseamnă o înclinaţie spre dezmăţ şi lucruri care ţin mai mult de plăcere…”

    Aferim, bre, aferim!

  24. Sunt un membru din biserica Metanoia Arad,pastorita de Cristian Barbosu,fiind membru acolo aproape de la inceput de acum aprox. 7 ani.Inainte am fost membru in biserica Maranata Arad ,biserica din care s-a desprins (prin rupere) biserica Metanoia Arad asa ca cunosc indeaproape problema.Fara doar si poate C.Barbosu este un excelent vorbitor,un predicator cu carisma,care are si un bagaj de pregatire teologica de invidiat chiar si intre pastori.Este doctor in teologie ,toate studiile lui teologice (inclusiv masteratul si doctoratul) le-a obtinut in S.U.A .Pana acum nu stiu ca cineva sa il fi putut dovedi de erezie in vreo predica sau carte a lui.Dar afirmatiile postatate pe Big Impact in care el spune despre ” un vis al cooperarii interconfesionale” au un vadit iz ecumenic,si in consecinta anti crestinism autentic biblic.Nu numai atat dar ma surprinde intr-un mod tragic asocierea lui C.Barbosu prin Big Impact cu pastori eretici ca T.D Jakes(promotor al evangheliei prosperitaii,neaga sfanta treime) ,Bill Hybels,John Ortberg,Andey Stanley ( acesti 3 promotori ai emergent church) – Amos 3:3
    Am studiat temeinic “doctrina” bisericii emergente din S.U.A pt. ca am inceput sa vad foarte fin strecurate anumite lucruri liberale si in manifestarile de la Metanoia(nu vorbesc despre predicile lui C.Barbosu).Dar ceea CE M-A SOCAT pe mine a fost ce am descoperit cercetand despe reteaua Harvest Bible Chapel cu sediul central la Chicago si despre pastorul senior de acolo JAMES MACDONAD.Fratilor voi trebuie sa intelegeti un lucru Harvest Bible Chapel este sponsorul,motorul,stapanul Metanoia Arad si in consecinta retelei bisericilor metanoia Arad.Pastorul James Macdonald care este artizanul si fondatorul retelei harvest are probleme cu aceleasi tip de acuzatii (asociere publica dovedita cu pastori eretici,promotori ai emergent church si ECUMENISMULUI ).PROBLEMA este ca acuzatiile in ambele cazuri (C.B si J.M) par sa fie fondate ,si asta e tragic mai ales pt. mine ca membru al Metanoia Arad.Un alt tipar pe care l-am gasit la bisericile de tip harvest, acelasi tipar se intalneste la mai toate megabisericile din SUA sunt resursele financiare enorme de care dispun(zeci de milioane $) care in opinia mea e suspecta si poate da nastere la multe speculatii pe care din cauza ca nu ma pot pronunta SIGUR din frica de Domnul nu pot sa fac afirmatii.
    MULTUMESC DOMNULUI PT. OAMENI CA SI NINEL LAZAR SI DAN PAUL CARE AVERTIZEAZA FRATII DESPRE PERICOLUL ECUMENISMULUI,BISERICII EMERGENTE.TRAIM VREMURILE SFARSITULUI !- 2 Tesalon.2:3
    Multe din acuzatiile prezentate aici depre faptul ca Metanoia isi formeaza noile biserici prin ruperea(spargerea) altor biserici evanghelice ,si mai putin din credinciosi care se convertesc direct la Metanoia,DACA STAM SI NE GANDIM LA RECE S-AR PAREA CA ASA E !
    Domnul ISUS CRISTOS ,unicul fiu al lui DUMNEZEU,prin PUTEREA DUHULUI SAU SFANT sa aiba mila de bisericile Metanoia si Harvest si sa le aduca la pocainta adevarata, la evanghelia adevarata,si sa scoata tot ce-i stricat din trupul lor inclusiv pe cei ce sunt in slujba duhului lui Anticrist.

    • Romi,

      Vezi ca o sa fii prigonit la Metanoia pentru marturia pe care ai dat-o. Saptamana viitoare va aprea un articol deloc comfortabil pentru JAMES MACDONALD. Domnul sa te intareasca!

      • Multumesc frate ! Eu nu mi-am pus nadejdea intr-un brand,marca bisericeasca ,fie el Metanoia sau oricare altul,ci nadejdea mea este in Regele Regilor, domnul nostru ISUS CRISTOS,de aceea si numai de aceea pot sa spun parafrazand Matei 5:11-12 ferice va fi de mine si altii ca mine din Metanoia cand din pricina lui ISUS(a adevarului evangheliei Sale) oamenii ,din metanoia sau de altundeva,ne vor prigoni. SLAVIT SA FIE DOMNUL ISUS !

      • Am aflat cu bucurie ca mai sunt alti cativa zeci de frati la Metanoia Arad, ca si mine,care nu si-au plecat genunchii in fata lui Baal (1 Regi 19:18) si care si-au dat seama de adevar intr-o proportie mai mare sau mai mica.Domnul ISUS sa-i lumineze pe cat mai multi sa priceapa adevarul si mai ales pe fratele pastor Cristian Barbosu pe care il iubim si il vrem sfant pt. Domnul.Singura lui sansa de a nu-si periclita mantuirea este o pocainta sincera publica in fata bisericii,ruperea legamantului cu Harvest(biserici hibride de tip emergent church,promotoare mascate a ecumenismului).Solutia Harvest pt. Metanoia pt. ca sa fie relevanta pt. generatia postmoderna din Romania este infuzia de capital masiv, o suma cu 6 zerouri in $,(ma intreb si eu de unde au adunat baietii astia atata banet pe criza economica din SUA ?) pt. constructia unei biserici imense in Arad cu sala de sport si cafenea-club (in casa Domnului) ; deasemenea pt atingerea cu evanghelia a generatiei X (postmoderne) Metanoia a creat departamente de profesionisti in biserica,liderii fiind “INSTRUITI” la Harvest,programe,proiecte ce sa mai zic o lucrare de organizare tipic umana ,fireasca de tip concern (corporatie,firma).In opinia mea seamana cu modelul de biserica propus de ereticul,ecumenicul,crislamicul pastor ” crestin” RICK WARREN in cartea sa PURPOSE DRIVEN CHURCH( Biserica condusa de scop).Tipul acesta de biserici-megachurch-cu o retea de biserici mai mici plantate de ei care toate urmaresc acelasi scop cu biserica mama care le-a plantat sunt astfel structurate pe functii de autoritate si control de tip PIRAMIDAL ca cel sai cei din varful piramidei sa obtina si sa detine controlul total al intregii retele .Gravitatea problemei este marita mai ales de faptul ca pastorii seniori ai Harvest si Metanoia care pot controla intreaga retea din subordinea lor se asociaza si promoveaza pastori americani deja dovediti eretici ,ecumenici,emergenti.CARE VA FI URMATORUL PAS , ALUNECAREA SI A TURMEI SPRE EREZIE ECUMENISM,LIBERALISMUL EMERGENT???
        Generatia postmoderna ,din care fac si eu parte am 36 de ani,nu are nevoie de solutiile de tip emergent church ci de ISUS CRISTOS la care nu pot sa ajunga decat prin auzirea evangheliei predicate in intregime prin puterea Duhului Sfant,urmata de pocainta si trairea unei vieti sfinte pt. Domnul ,NU IN BETII SI POFTE CARNALE SI IN IUBIREA DE BANI SI LUME .Pastorul C.Barbosu pana acuma a predicat evanghelia adevarata cu putere din cat l-am auzit eu si a trait ce a predicat, este un PARADOX asocierea lui prin BIG IMPACT cu pastorii emergenti eretici si cu misacarea ECUMENICA.,dar e tragic .Vitejii incep sa cada ??!! Ai mila de noi Doamne si ajutane sa ne pocaim cu adevarat ca venire Ta e aproape.

        • Romi,

          Ce mare este Dumnezeu care ridica totdeauna oameni credinciosi care spun adevarul. Am indemnul sa iti trimit tie si celor necompromisi de la Metanoia aceste versete

          4 Totuş ai în Sardes cîteva nume, cari nu şi-au mînjit hainele. Ei vor umbla împreună cu Mine, îmbrăcaţi în alb, fiindcă sînt vrednici.
          5 Cel ce va birui, va fi îmbrăcat astfel în haine albe. Nu -i voi şterge nicidecum numele din cartea vieţii, şi voi mărturisi numele lui înaintea Tatălui Meu şi înaintea îngerilor Lui.“
          6 Cine are urechi, să asculte ce zice Bisericilor Duhul.“
          7 Îngerului Bisericii din Filadelfia scrie -i: ,,Iată ce zice Cel Sfînt, Cel Adevărat, Celce ţine cheia lui David, Celce deschide, şi nimeni nu va închide, Celce închide, şi nimeni nu va deschide:
          8 ,,Ştiu faptele tale: iată ţi-am pus înainte o uşă deschisă, pe care nimeni n’o poate închide, căci ai puţină putere, şi ai păzit Cuvîntul Meu, şi n’ai tăgăduit Numele Meu.
          9 Iată că îţi dau din ceice sînt în sinagoga Satanei, cari zic că sînt Iudei şi nu sînt, ci mint; iată că îi voi face să vină să se închine la picioarele tale, şi să ştie că te-am iubit.
          10 Fiindcă ai păzit cuvîntul răbdării Mele, te voi păzi şi Eu de ceasul încercării, care are să vină peste lumea întreagă, ca să încerce pe locuitorii pămîntului.
          11 Eu vin curînd. Păstrează ce ai, ca nimeni să nu-ţi ia cununa.
          12 Pe celce va birui, îl voi face un stîlp în Templul Dumnezeului Meu, şi nu va mai ieşi afară din el. Voi scrie pe el Numele Dumnezeului Meu şi numele cetăţii Dumnezeului Meu, noul Ierusalim, care are să se pogoare din cer dela Dumnezeul Meu, şi Numele Meu cel nou.
          13 Cine are urechi, să asculte ce zice Bisericilor Duhul.“ (Apocalipsa 3:4-13)

    • Fr Romica,
      ma mir ca nu ai simtit ceea ce ascunde acest om pe care il lauzi;
      inca de la inceput, am vazut la el aroganta , chiar vocea cam stridenta, fara blindete;
      ideile din acea carte pe care am dat o gramada de bani, era prin 2000, in care vorbeste despre surorile care se imbraca cu rusine si sfiala, batjocoritor.
      Sotia sa era imbracata ca barbatii (deut 5-22);
      nu ca amaritele de “surori care mergind tot cu tricicleta, obliga si pe altele, in loc sa le lase in pace, nu invatind ceea ce este de ascultat din Cuvint”
      iar stilul sau in excursiile cu biserica , era de-a dreptul lumesc.
      Am o cunostinta acolo si imi pare rau ca a nimerit intr-asa o gasca,
      da gaste ecumenice, deoarece tatal sau a fost un adevarat pastor,
      un om a lui Dumnezeu cu o marturie vie.
      Am trait impreuna in curtea bisericii si am cunoscut viata acestui pastor;
      regret ca fiul sau cu care am copilarit, s-a intors , la virsta maturitatii
      tocmai intr-o astfel de “biserica”
      Nefiind in acelas oras, mi-e greu sa demontez toate cele rele.
      Poate ma ajuti, daca te vei fi numarind printre cei 7000, cum cred,
      sa-l recuperam pe prietenul acesta al meu, de acum 60de ani.

      • Elisa, daca am inteles eu bine din mesajul tau tu spui ca eu il laud pe C.Barbosu ,din a carui carte tu dai un citat cu ” tricicleta” ?Apoi spui de o cunostinta a ta care este ,cred,in biserica Metanoia Arad,a lui C. Barbosu?Si aceea cunostinta,a ta,a avut un tata care a fost pastor?Prietenul tau,cunostinta ta,pe care doresti sa-l recuperam este un prieten cu tine de peste 60 de ani?
        TE ROG ,sa-mi spui daca eu am inteles corect ce ai vrut sa-mi spui in acest mesaj al tau nr.88
        Sora Elisa,daca eu am inteles corect atunci inseamna ca dumneavoastra avesti peste 60 de ani .Mi-e cam greu sa inteleg cum poate cunostinta dumneavoastra ,un om peste 60 de ani sa agreeze stilul de inchinare contemporan (muzica moderna) promovat in Metanoia? Mie mi-a placut stilul muzical promovat de Metanoia,si nu numai,eu avand 36 de ani si crescand pana la 21 de ani in lume cu muzica contenporana .Dar cand indemnat de Duhul Domnului,si de frati care traiesc in sfintenie nu din Metanoia,am studiat despre muzica rock promovata de bisericile emergente(biserici moderne,liberale,chiar daca in unele din ele se predica aparent un mesaj biblic mai apropiat de adevar care face chiar si o apologetica crestina,FINALUL MESAJULUI LOR VA FI CALEA ECUMENISMULUI, a lepadarii de credinta adevarata ,a lepadarii sfinteniei,si imbratisarii treptat ,treptat,in politica pasilor marunti a cat mai multor erezii sfarsind in a pregati calea ANTICRISTULUI. Biserica APOSTOTA,se va prostitua cu sistemul politic mondial condus de anticrist(noua ordine mondiala ,NWO,atat de des promovata de marii lideri politici si religiosi mondiali si de marionetele lor) . Aceste lucruri sunt clar scrise in scriptura pt. CEI CE AU OCHI SA VADA SI URECHI SA AUDA. .Sora Elisa ,dupa o mare zdrobire pe care Domnul ISUS a facut-o in viata mea in urma cu 2 ani de zile si care continua si astazi,eu, prin HARUL SAU si numai prin HARUL sau am ajuns la aceeasi concluzii biblice in ce priveste BISERICILE EMERGENTE,APOSTAZIA ECUMENICA ,la care a ajuns si fratele PAUL DAN autorul acestui blog,si la care au ajuns si alti frati sfinti si iubiti de Domnul ISUS. Eu am ajuns la aceasta concluzie in timp ce eram in mijlocul bisericii Metanoia Arad,o biserica care cu DURERE ,trebuie sa marturisesc,are vizibile caractere emergente mai ales prin asocierea pastorului ei senior cu pastori emergenti(eretici,apostati) CLAR DOVEDITI SI EXPUSI PRIN DUHUL SHANT de lucratori crestini sfinti care au ales sa nu se compromita .DOMNUL SA SE INDURE DE NOI !!! MARANATA!!!

  25. Am citit acest mesaj al tau(nr.87) Apoc.3:4-13 impreuna cu sotia mea si nu m-am putut abtine sa nu-mi dea lacrimile.SLAVIT SA FIE DOMNUL NOSTRU ISUS CRISTOS !

  26. Romi,
    ma bucur ca Domnul ti-a iesit in intimpinare.
    Da, fratele s-a botezat acum vreo 3-4 ani, si era tare incintat;
    cind i-am spus ca fratele sau de trup il ironizeaza ca merge la o biserica unde se fumeaza(unii zic ca se si ingaduie bautura cu masura)mi-a spus ca-i place cum se explica Scriptura.
    El este singur in Arad, si as vrea sa -l ajut;
    cu durere spun ca am o familie credincioasa in Arad, care nu-mi
    recomanda nicio biserica, atita uscaciune si lume e in bisericile din Arad.
    Da, Cuvintul nu mai captiveaza, nu mai penetreaza inimi.
    E o mare mare durere peste tot.
    Avem peste 60, amindoi, el e mai “mic’.
    Este un om deschis cu care se poate discuta.
    Danut e prenumele.
    Poate ca va face Domnul cumva, am nuamrul sau de telefon si emailul.
    Sunt putini care apreciaza avertismentele fr Paul Dan;
    dar…multi chemati, putini alesi.
    Domnul sa se indure de noi toti!
    Scuze ca am inteles ca si acum esti in Metanoia.
    Lupta e pe viata si pe moarte, ori Viata, ori moartea.

    • Elisa ai inteles bine ,eu SUNT in prezent in Metanoia Arad asa cum am afirmat in mesajul nr 84 (am postat mesaje si la numerele 86,88,89,91,92).DAR caut impreuna cu sotia mea o biserica unde sa ne mutam .Eu nu mi-am dat seama pe deplin ca locul nostru, ca si crestini autentici,nu trebuie sa mai fie in aceasta biserica decat in ultimele luni, cand Domnul ne-a aratat adevarul prin mai multe moduri. Cat priveste faptul ca unii metanoisti fumeaza ,eu personal nu stiu de asa ceva (dar nu m-ar mira sa fie adevarat,desi nimeni nu aproba asa ceva in metanoia) .Elemente rebele pot fi in orice biserica .Dar in schimb in privinta consumului de alcool CU MASURA (o scuza ipocrita pt a justifica o dorinta carnala) aici ai drepatate asta se practica(nu de majoritatea) in mod deschis .Daca crezi ca pot sa-l ajut pe prietenul tau Danut,cu niste sfaturi,poti sa-mi dai un nr. de telefon. Dar puneti increderea in Domnul ,nu in ce pot sa-i spun eu.Am incercat sa vorbesc si cu altii din Metanoia despre aceste lucruri unii pur si simplu nu vor sa afle ADEVARUL,pt. ca sunt legati .Pe mine m-a zdrobit Domnul ca sa pot pricepe adevarul,ca altfel eram si eu in randurile lor .

      • Romi,
        cred ca stadiul in care este fratele despre care ti-am vorbit , nu este
        cel pe care Domnul il vrea.
        Nimic nu este intimplator, cred ca Domnul lucreaza prin noi.
        Aici s-a auzit ca merge la o biserica carismatica.
        Cred ca pentru rugaciunile tatalui sau, va lucra Domnul ceva.
        O sa ti trimit numarul de telefon cu ajutorul fr Paul Dan,
        pe care il rog sa faca acest lucru.
        Familia pe care o cunosc, mai mult pe sora Gaby, este deosebita.
        Poate ca ar trebui sa va cunoasteti si cu ei.
        Am trecut printr-o stare f grea, in care sora Gabi si-a dovedit marea sa credinciosie si profunzimea vietii de credinta, ajutindu ma cu sfaturile si rugaciunile dinsei.
        Raminem linga Domnul, care nu ne va lasa NICIDECUM>
        Ne-a purtat si o sa ne mai poarte.
        Cel mai greu mi-a fost la Brasov sa plec din biserica unde m-am nascut;
        desi incepatoare, am plecat cea dintii, dupa mine au plecat cu zecile.
        Traim vremuri f grele si nu stiu daca mai vine altceva decit apostazia.

      • ELISA,ti-am trimis un mesaj pe adresa ta de e-mail dupa ce am primit e-amail-ul tau si al lui Paul Dan pe adresa mea de mail.Domnul sa va binecuvinteze !

      • fr.Paul Dan,
        te rog cand ai timp uita-te pe aceste link-uri sunt vorba de 3 biserici Harvest Bible Chapel (filiale din 3 state din SUA) care parasesc reteau harvest, ANUL ACESTA ,dIn cauza aocierii pastorului senior James MacDonald, de la biserica harvest “centrala” din Chicago, cu pastori eretici promovand ecumenismul(.Harvest fiind ”mama” lui Metanoia ) :

        http://apprising.org/2012/02/29/er2-shockwaves-hit-harvest-bible-chapel/

        http://apprising.org/2012/03/09/third-church-leaves-harvest-bible-fellowship/

        http://apprising.org/2012/02/16/emerging-ecumenical-evangelephants-and-the-word-faith-movement/

        P.S
        Ce bine era daca Metanoia Arad avea “coloana vertebrala” ca a lor !!

    • ˝… cu durere spun ca am o familie credincioasa in Arad, care nu-mi recomanda nicio biserica, atita uscaciune si lume e in bisericile din Arad.˝
      Soră Elisa, în condițiile în care în orașul Arad sunt foarte multe biserici evanghelice, este o generalizare exagerată a spune că ˝nu pot recomanda nicio biserică în Arad.˝ În, sau aproape în, fiecare biserică există oameni lumești care fumează sau consumă alcool (mai mult sau mai puțin în secret), mint, înșeală, fură sau curvesc, dar asta nu înseamnă că biserica de unde ei fac parte este una apostată și nu poate fi recomandată. Cine-i în cătarea unei biserici perfecte, ar trebui să-și abandoneze căutările; nu există așa ceva pe Terra. Cunosc în Arad oameni credincioși lui Dumnezeu, atât laici cât și ordinați în diverse slujbe spirituale, dar care nu sunt descurajați și deprimați din cauza faptului că unii fumează, beau sau se ocupă cu alte măgării; ei îL predică pe Cristos, și pe El răstignit.

      • POP ALEXANDRU ,incearca sa intelegi ca sunt oameni care au o alta parere decat a ta, sau nu putem avea pareri diferite ?
        Daca sunt frati care sufera (descurajati,deprimati) din cauza pacatului in care se balacesc unii membri din biserici asta nu inseamna ca ei nu-l vor marturisi pe Cristos,ba dimpotriva.Marii eroi ai scripturii intotdeauna au suferit din cauza pacatului in care se implicau altii din jurul lor.Si eu cunosc oameni in Arad,in bisericile evanghelice care sunt sfinti,dar nu cunosc sfinti care sa nu sufere din cauza pacatului celor din bisericile Domnului.ASEMENEA ” SFINTI” NESIMTITI nu cunosc !

        • Romi, ma-ți înțeles greșit. Eu nu pretind că am păreri care le trece în umbră pe ale celorlalți, ci vroiam să corectez faptul că generalizarea nu este indicată, mai ales atunci când are de-a face cu biserica. Eu personal am plecat în urmă cu doi ani dintr-o biserică pe care am frecventat-o timp de două decenii, în care m-am maturizat și m-am botezat. Asta e viața, suntem nevoiți să facem diverse alegeri, dar nu înseamnă că biserica de unde am plecat este una apostată, iar cea în care sunt acuma este una perfectă. Sunt diferențe de doctrină și teologie, iar locul meu simt că este aici, într-o comunitate cu minusuri și plusuri, ca oricare alta. Cunosc în Arad diferiți oameni, de exemplu îl cunosc personal pe Cristian Barbosu, cunosc o parte din familia Hojda de la Metanoia, pe octogenarul Ciobanu, de la Speranța, un om dedicat lui Dumnezeu, Emi Moisa și pe alții, însă creștinismul din Arad nu poate fi catalogat pe ceea ce sunt o mână de oameni: unii buni iar alții, îndoielnic.
          Încerc să vă înțeleg frământările prin care treceți, nu este ușor dar nici imposibil. Dacă Dumnezeu ar fi îngăduit să existe doar biserici baptiste sau penticostale atunci am fi cârtit împotriva Lui, dar avem acuma libertatea de a alege să-L slujim pe Domnul într-o altă comunitate, în care ne putem integra mai bine. Dumnezeu să vă lumineze calea pe care trebuie s-o urmați.
          P.S. Mai am o întrebare: V-ați dat numele real, sau folosiți un pseudonim? Dacă într-adevăr vă cheamă Romi, aveți 36 de ani, cei din Metanoia care vor citi commenturile dvs. vă vor admira curajul de care dați dovadă în a demasca practicile bisericii de care nu sunteți multumit, alături de alte câteva zeci de persoane din biserică, și poate în felul acesta veți urni o schimbare în bine. Dacă doar vă folosiți de un pseudonim (sper să greșesc) atunci totul este aproape în zadar; pentru metanoiști sunteți doar o fantomă.

        • Romi,
          poate ca Alex crede ca ne spunem doar parerile aici.
          Nu era parerea mea despre Arad, sorry,
          a mea este despre ceea ce eu am trait si traiesc;
          si nu se pune problema parerilor noastre,
          ci ale lui Dumnezeu, despre felul in care acceptam
          sa ne inchinam , coborind standardele nepermis de mult.
          Rutina, lipsa puterii si lipsa ascultarii de Dumnezeu, sunt cauze majore;
          nu exista putere, pt ca nu facem ascultare.
          Am copiat de la fr Petrica Lascau o parere a unui frate trecut
          prin viata,

          Dr. (mos) Ion Roata said:
          Dr. (mos) Ion Roata said:
          20 octombrie 2012 la 5:45 AM
          Dragu’ mosului Mihail, vezi tu , prefacatoria aia feroce zisa diplomatie, ce bantuie vertiginos in intreaga lume politica ,acuma s-a extins si s-a infiltarat adanc si in bisericile asa zise “crestine”,precum raia ! (scabia -aia de care te scarpini pana la sange si tot te manca cu incapatanare in continuare,chiar daca o ungi cu petrol !) .Fara aceasta raie politica, bisericile de azi nu mai pot functiona “corect” !.Si nu in lumina Adevarului lui Hristos ci din “corectitudinea” insuflata direct de duhul lui satan !Si asta ,dragul meu Mihaile,este ” o corectitudine”zisa “comunitar-sociala” ,de pace si progres ,de fraternizare si omogenizare cu lumea din jur,insotita la nesfarsit de acel zambet manzesc, ce-l au toti politicienii cand dau mana cu tine !. Nici un pastor, nici macar unul singurel, nu are curajul sa fie direct raspunzator de aceasta plaga ce a patruns in toate locasurile de inchinaciune !.Unde-i zbiciul si sabia CUVANTULUI cu doua taisuri ,vocea de tunet a lui Ioan Botezatorul ??!!; unde-i pastorul ce din dragoste si dezbracare de sine ,plin de puterea Duhului Sfant, poate sa scoata din turma lui pe acele capre contagioase si pline de raie ??!!. Daca privesti mai atent si la detalii, il vezi si pe el cum se scarpina incognito , dand din coate si din umeri,aranjandu-si nodul la cravata in spatele amvonului , pregatindu-se sa ia “cuvantul”diplomatiei !.Cati pastori ai acestor zile din urma ,indrazneasc sa manuiasca cu reala sinceritate Toiagul Evangheliei ,in numele ADEVARULUI adus de Mantuitorul ??!! . Mormonilor si musulmanilor le apartine acum toata atentia si prioritatea publicitara !.Indata dupa alegeri, vom trece cu totii “la scarpinat” !.
          20 octombrie 2012 la 5:45 AM
          Dragu’ mosului Mihail, vezi tu , prefacatoria aia feroce zisa diplomatie, ce bantuie vertiginos in intreaga lume politica ,acuma s-a extins si s-a infiltarat adanc si in bisericile asa zise “crestine”,precum raia ! (scabia -aia de care te scarpini pana la sange si tot te manca cu incapatanare in continuare,chiar daca o ungi cu petrol !) .Fara aceasta raie politica, bisericile de azi nu mai pot functiona “corect” !.Si nu in lumina Adevarului lui Hristos ci din “corectitudinea” insuflata direct de duhul lui satan !Si asta ,dragul meu Mihaile,este ” o corectitudine”zisa “comunitar-sociala” ,de pace si progres ,de fraternizare si omogenizare cu lumea din jur,insotita la nesfarsit de acel zambet manzesc, ce-l au toti politicienii cand dau mana cu tine !. Nici un pastor, nici macar unul singurel, nu are curajul sa fie direct raspunzator de aceasta plaga ce a patruns in toate locasurile de inchinaciune !.Unde-i zbiciul si sabia CUVANTULUI cu doua taisuri ,vocea de tunet a lui Ioan Botezatorul ??!!; unde-i pastorul ce din dragoste si dezbracare de sine ,plin de puterea Duhului Sfant, poate sa scoata din turma lui pe acele capre contagioase si pline de raie ??!!. Daca privesti mai atent si la detalii, il vezi si pe el cum se scarpina incognito , dand din coate si din umeri,aranjandu-si nodul la cravata in spatele amvonului , pregatindu-se sa ia “cuvantul”diplomatiei !.Cati pastori ai acestor zile din urma ,indrazneasc sa manuiasca cu reala sinceritate Toiagul Evangheliei ,in numele ADEVARULUI adus de Mantuitorul ??!! . Mormonilor si musulmanilor le apartine acum toata atentia si prioritatea publicitara !.Indata dupa alegeri, vom trece cu totii “la scarpinat” !.

      • Pop Alexandru(octom.21.2012 at 6:06 pm),
        Nu folosesc pseudonime , “Romi” este un diminutiv al unuia din prenumele mele(am 2). Este drept ca nu toti imi cunosc acest diminutiv si am un rationament logic pt. care il folosesc. Oricum ceea ce spui tu cu ” cei din Metanoia care vor citi commenturile dvs. vă vor admira curajul de care dați dovadă în a demasca …” ,aceasta admiratie a oamenilor este ULTIMUL lucru de care are nevoie firea mea(eul meu). Chiar nu am nevoie de admiratia oamnenilor, incerc din rasputeri sa fug de ea ,STIU pe propria piele cat de nociva e . Singurul lucru care ma anima sa demasc aceste lucruri este FRICA SFANTA DE DOMNUL,pt ca stiu ca avem de a face cu un Dumnezeu sfant care nu permite manifestari liberale nici in traire si mai ales in doctrina teologica.Stiu,stiu,stiu…vor sari o droaie de ”crestini”, metanoisti si nu numai, care vor zice ca traim in epoca harului ,ca Isus e dragoste,ca ” Jesus is my friend”,ca unde e dragoste nu mai e frica,etc. TUTUROR le dau un sfat : Cititi-va cu ATENTIE biblia !!!

  27. Alex Pop,
    poate ca ai dreptate,
    acea familie cred ca este cunoscuta, s-a retras, se intilneste in case;
    da, ei mi-au spus , desigur ca mai sunt si frati dragi si scumpi,
    pt ei ne mai ducem , sa ne bucuram, uneori.

    M-am ferit sa dau vina pe biserici de starea mea spirituala jalnica uneori;
    mereu m-am gindit ca, pricina e numai la mine;
    dar vineri,am spus la iesire unei surori mai apropiate:
    “biserica asta, o afirm acum cu tarie, mi-a luat bucuria si starea mea se datoreaza in mare parte ei;”
    stiind ca in primul rind Domnul este Cel care ma va auzi;
    m-am saturat de ipocrizie, “secaciune seaca” si programe, cuvint luat in mod nefericit din lumea teatrului;
    si de politicile celor pusi de Dumnezeu sa trezeasca lumea,
    sa le penetreze sufletul;
    sa-i captiveze pentru Hristos;
    spuneti ce vreti despre spusele mele:
    jalea mea e prea mare, ca sa ma doar vreo ironie ieftina.
    Ma simt la capatul puterilor:
    UNDE este ceea ce am vazut in Cuvint , ca trebuie sa fie biserica?

    “L-au luat pe Domnul meu si nu stiu unde L-au pus”
    . :(((((
    Locul de unde trebuie sa vina Lumina in lume si-a pierdut stralucirea>

  28. Ce sa va explice fr Paul Dan?
    daca nu stie nici macar cum il cheama(sau o cheama)
    atita a stiut , atit a spus;
    poate lucreaza in procuratura, care nu are nimic de-a face cu biserica.

    • Sora Elisa ,nu procurorii folosesc asemenea cuvinte(chiar daca -penal- are legatura cu sfera juridica). In modul in care e folosit cuvantul -penal- de Anonymus,ca un jargon,el este folosit de cei pe care procurorii ii baga la ”racoare”.
      P.S
      Ti-am trimis un raspuns la ultimul tau e-mail.

  29. Dumnezeu ne-a dat intelepciune, ca sa o folosim, nu sa o punem intr-o cutiuta, asa cum fac multi cu EL, si IL scot cind mai vor sa-i cinte.
    Pavel a condamnat chiar, nu numai a judecate pe fratii mincinosi,
    de care trebuie sa ne ferim.
    Ca sa priceapa unii, ar trebui sa scrieti o carte, nu un articol;
    asa cum ati scris despre adeventisti.
    A, am vazut un pastor adeventist la TV la cineva:
    predica din Isaia 54 cu 10:
    si spunea”dragostea lui Dumnezeu nu se va lua de la tine, daca tu ai mintit invatatoarea copil fiind, nu se va lua de la tine, daca adolescent fiind, mai umbli cu mausul noaptea pe calculator pe unde nu trebuie”etc.
    Daca dragostea LUI nu va pleca de la cei care pacatuiesc, cum se va raporta ea, la cei care sunt copiii lUI si se straduiesc sa mearga pe Cale scultindu-L?
    Cu alte cuvinte, adeventistul spune:
    orice ai afce, Domnul tot te iubeste, ignorind toate avertismentele din
    Scriptura.
    Scrieti frate Paul, e mare nevoie, deoarece multi au adormit;
    se mai trezeste cite un anonim poate.

  30. Pingback: Să ne rugăm pentru „Metanoia” ! | cetatea de piatră

  31. Pingback: Indemn pe Cristian Barbosu la pocainta, in numele dragostei crestine! « tineridelanganoi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s