Emi Zarnescu si Big impact

Ca unul care am avut ceva tangente cu BIG Impact si SGC prin conferintele pe care le-au organizat in Romania, vreau sa subliniez si eu cateva aspecte ale acestei filozofii de lucrare pe care le-am experimentat pe propria piele;

1. Pentru ca nu sunt o persoana carismatica, ci destul de conservatoare, sentimentul cel mai puternic pe care mi l-a creat filozofia de conducere si de lucrare a Big Impact si Bill Hybels (pe care l-am citit foarte mult – poate prea mult) a fost de frustrare. Am fost frustrat pentru ca oricat de mult incercam sa imi conformez personalitatea si temperamentul meu cu cerintele autorilor de leadership promovati de BIG Impact nu reuseam. Ceva nu mergea.

2. Datorita frustratii create de aceasta filozofie am incercat sa imi formulez viziuni si vise de lucrare si sa ii atrag si pe altii in aceste vise ale mele crezand ca sunt de la Dumnezeu, dupa cum Bill Hybels si John Maxwell m-au invatat prin scrierile lor.

3. Datorita acestui curent de gandire care se promoveaza am luat decizii gresite care au crescut frustrarea din mine si am folosit modalitati de lucrare care nu au dus la nici un rezultat in ce priveste castigarea de suflete.

In toata aceasta zbatere a mea de a intelege care este modul de lucrare cel mai bun si in ce directie trebuie sa merg, Dumnezeu a facut sa imi cada in mana doua carti:

– Adevaratul lider spiritual – Oswald Sanders
– Valori rasturnate – paradoxul conducerii slujitoare – Stancy Rinehart

Aceste carti impreuna cu un curs de lidership scris de prof. Timotei Rusu si urmat in cadrul Institutului Teologic Baptisti Bucuresti m-au ajutat sa inteleg ca un lider spiritual este in primul rand o pesoana care slujeste si care se pune la dispozitia lui Dumnezeu. Mai mult, calitatile care se cer pentru un lider spiritual nu sunt cele ale unei personalitati carismatice, care sa stie sa faca teste de personalitate cu echipa lui de lucru sau sa stie sa defineasca o viziune si un scop. Liderul este un rob care a invatat sa asculte de Dumnezeu si de Cuvantul Lui iar calitatile lui sunt contrare cerintelor lumii pentru ca natura bisericii este in primul rand spirituala si nu poate fi condusa dupa principii de marketing. Ea urmeaza principiile lui Dumnezeu pentru ca apartine lui Dumnezeu.

Ca rezultat direct al acestei schimbari de directie a fost disparitia frustrarii. Dintr-o data am realizat ca nu eu sunt cel care trebuie sa caute sau sa defineasca o viziune ci eu sunt in primul rand chemat sa ascult si sa slujesc in smerenie pentru ca la vremea lui Dumnezeu sa lucreze.

Ma opres aici, desi mai sunt multe de spus despre efectele pe care acest tip de lucrare – promovat de Willow Creek si acum si Metanoia cu BIG – le are asupra tinerilor. Mai jos un link cu o analiza a conectiilor si influentele din Willow Creek.

In Plain Site

Emi Zarnescu

10 thoughts on “Emi Zarnescu si Big impact

  1. BIG Impact si Wellow Creek a anuntat vorbitorii de anul acesta pentru Sumitul Global de Conducere.
    Sunt invitati 12 vorbitori din care doar 4 sunt pastori. Restul sunt autori, manageri si oameni de afaceri printre care si doamna Condoleezza Rice.
    O rusine si abominatie pentru biserica sa asculte la un politician despre cum trebuie sa fie si sa slujeasca pastorii si liderii crestini.

    http://www.glsromania.ro/speakers.shtml

    • Imi pare rau ca am dat asa tarziu peste acest articol , desi am studiat mai multe articole de apologetica pe acest blog .
      Cand am vazut prima data , anul trecut , linkul cu prezentarea vorbitorilor de la conferinta GLS am ramas uimit , dar uimit rau de tot . Adica nu-mi venea sa cred ca cineva poate sa creada , sau se afirme , ca GLS are legatura cu evanghelia Harului Domnului nostru ISUS CRISTOS .
      GLS are tot atata legatura cu evanghelia precum are Parlamentul Romaniei cu evanghelia sau Academia Romana cu evanghelia .
      In ce hal a ajuns de distorsionata evanghelia in mintea oamenilor ca macar sa creada ca este posibila o asa alaturare !
      Desigur nu trebuie ignorata nici aspectul financiar ,deloc neglijabil , ce rezulta din promovarea unor asemenea proiecte seculare globaliste !

      2Timotei 3:1-5 ,13 , 2Timotei 4:3-5 .
      Nu o sa citez chiar tot , dar macar atata trebuie sa citez :
      ” Caci va veni vremea cand oamenii nu vor putea sa sufere invatatura sanatoasa ; ci ii va gadila urechile sa auda lucruri placute , si isi vor da invataturi dupa poftele lor .
      Isi vor intoarce urechea de la adevar , si se vor indrepta spre istorisiri inchipuite “

  2. Emi, ma bucur ca ai ajuns la concluzia asta. Domnul sa te tina tare in lucrare si in harul Lui. Un pastor care te iubeste in Hristos.

  3. Ce forme intortochiate pot sa ia asa zisele invataturi despre peresecutie, aualeu….
    cit despre “vechile carari” nu mai vorbeste nimeni;
    de adevarul care s-a poticnit in piata de obste !
    isaia 59

  4. Sunt profund dezamagita de ce am citit aici si nu imi vine sa cred de tine Emi ca ai ajuns in aceasta situatie ! Nu pot sa cred ca nu ai avut cum sa iei ceva bun de la fr. Cristian Barboso …nu pot sa cred ca ati ajuns sa va sustineti legalistii in continuare! Noi suntem chemati sa inaltam certfa Domnului si nu ceea ce am mostenit de la mosi stramosi. Nicaieri nu scrie calcati pe urmele mosilor si stramosilor ci scrie ”Calcati pe urmele Mele”! Eu nu sunt din Arad si imi pare rau ca nu am cum sa fac parte din acea biserica dar o urmaresc pe internet si pot spune ca este cea mai actualizata biserica din zilele de azi ( nu mai vorbim de rodnicie ….care va doare cel mai mult)! Esti mai putin frustrat ca ai plecat in Norvegia si te ”ocupi” de Armata Salvarii ? Nu stiu cum va permiteti sa combateti o persoana faca macar de a avea ocazia de ao cunoaste! Pot sa realizez asta doar prin prisma faptului ca Fr. Barboso este ffff practic si nu tolereaza legalismul fapt ce il face sa fie foarte iubit !
    Sunt o persoana care vorbesc de pe un teren neutru si nu in calitate de membru al bisericii Metanoia!

    • anonymusule de ce joci la doua capete????
      esti baptist???? sau tii cu metanoia lu barbosu.
      cred ca ar fii mai bine sa stai linistit in banca ta.

  5. In primul rand nu ma ocup de Armata Salvarii ci fac parte dintr-o biserica care pana in prezent a ramas inca bazata pe teologia Evanghelica. Intamplator ea face parte din Armata Salvarii. Alte biserici din aceeasi denominatiune si-au uitat teologia evanghelica. Am incercat si la biserica baptista dar a trebuit sa ma indepartez de acestia datorita practicilor nebiblice si mai ales mediului teologic liberal pe care l-au adoptat chiar daca in teologie par a fi ramasi conservatori.
    Necunoascand mediul evanghelic din Norvegia nu poti sti cat de mult inseamna aceast lucru.

    Nu ca sunt mai putin frustrat, ideea este ca nu mai simt frustrat de loc in ce priveste lucrarea Domnului.

    Apoi eu nu combat o persoana ci o teologie si un curent a carui rezultate le vad in Norvegia. Mai mult, nu am participat numai la conferinte BIG Impact ci am urmate si cursurile de leadership ale lui John Maxwell si am obtinut chiar o diploma care imi da dreptul sa predau lectii de leadership bazate pe teoriile si cartile lui Maxwell care au exact aceleasi principii ca ale lui Bil Hybels si BIG Impact.
    Am cunostinte apropiate miscarii Metanoia si BIG Impact, ba chiar rude, si vad anumite efecte.
    Asa ca stiu ce vorbesc.
    Este usor sa te uiti pe un monitor si sa spui ca nu este nimic rau – pentru ca predicile sunt intradevar bune – insa alta este sa fi parte din acel mediu si sa observi cum sunt puse in practica aceste principii.
    Problema nu este doar la Metanoia ci aceleasi probleme si practici sunt in multe alte biserici din Romania, insa BIG Impact este acum reprezentatul acestui curent si de aceea numele acesta apare aici.

    Nu am spus nici macar ca nu sunt unele lucruri bune. Este bine sa inveti sa te organizezi si sa manageriezi lucrurile, dar aici vorbim de o schimbare si subminare subtila a doctrinei suficientei scripturii.

    Si apropo, eu cu ciné vorbesc? Tu imi cunosti si numele si biserica dar de ce este asa greu sa iti dai numele?

    • si inca ceva: iata ca este un verset care spune ca trebuie sa calcam pe urmele stramosilor nostru crestini:

      Aduceţi-vă aminte de mai marii voştri, cari v’au vestit Cuvîntul lui Dumnezue; uitaţi-vă cu băgare de seamă la sfîrşitul felului lor de vieţuire, şi urmaţi-le credinţa! – Evrei 13:7 si iti recomand sa citesti tot capitolul.

      • Emi,
        bineinteles ca d-soara este prinsa de noul val, de a-l urma
        pe Hristos, fara urmari;
        de a urma un Dumnezeu care nu stinjeneste firea;
        ci o alimenteaza.
        George arata cum a fost la Metanoia Arad;
        unde nu mai Domneste Dumnezeu ci omul, e neliniste.
        Intoarceti va la vechile carari spune prorocul Isaia;
        NU NE PLAC< sunt"legaliste, noi vrem circ"

        am gasit textul acseta la fr Marius Cruceru privitor la inchinare:
        minunat!
        Ciprian Simuț says:
        May 28, 2012 at 8:12 pm

        Ar fi oare chiar atat de exotic sau inacceptabil sa avem o psaltire simpla in biserica?
        Adica in timpul slujbei?
        Adica sa se adune congregatia pentru marturie pe baza Scripturii, atat in cantare, cat si in predicare?
        Adica sa pastram coruri, trupe, etc. pentru alt tip de manifestari extrabisericesti?
        Adica evenimente in care profesionalismul sa fie cat se poate de insemnat, fara a umbri scopul principal: inaltarea lui Cristos?
        Adica sa evitam ocaziile de cartire din biserica rezumand inchinarea la o simpla si clara cantare in comun a tuturor credinciosilor intr-un singur glas, cu un singur mesaj clar: marturia gloriei lui Dumnezeu?
        Adica sa ii cantam lui Dumnezeu din Cuvantul lui?

        Adica…se poate si asa?

Leave a Reply

