Zac Poonen, un izvor de aberatii si erezii

Titlul acestui articol nu este exagerat. Cartile lui Zac Poonen abunda in aberatii si erezii. La conferinta recenta de la Zalau, unde ZP a fost vorbitorul principal, el a continuat in acelas fel.

Nota: afirmatile lui Poonen sunt in rosu.

Ce s-a intamplat cu Zac Poonen de a ajuns la aceasta trista performanta? 

In autobiografia sa, Ziua Inceputurilor Mici, ZP la capitolul 38, face cateva afirmatii megalomane care il plaseaza printre cei mai mandrii oameni in istoria bisericii.  Asa cum stim, mandria merge inaintea caderii. Mandria lui Poonen este asa de mare incat caderea lui este uriasa. Iata ce spune el: “Am decis sa demonstrez concetatenilor mei (Indieni) ca, crestinismul a venit in India din cer, si nu din vest.” 

Este de prisos sa amintim pe englezul William Carey care a facut o lucrare monumentala in India incepand cu 1793, si continuand pana in 1934. Practic India a fost inundata de misionari si ajutor din vest. Crestinismul a fost prezent in aceasta tara imensa din secolul I, dar lucrarea a luat amploare prin misionarii din vest. Si acum India beneficiaza de ajutor in misiune cat si in tehnologie. Desigur ca, crestinismul Indian produce multi lucratori de valoare, dar ca orice episod in istoria crestinismului, apar si eretici printre crestinii indieni. Unul din marii eretici indieni este chiar Zac Poonen.

Afirmatia de mai sus a lui ZP ca, crestinismul a venit in India din cer si nu din vest are in ea o nota fals mesianica. El se pretinde un fel de mesia al crestinismului indian, incercand sa puna alte baze bisericii decat cele puse de Biblie.

Iata o alta afirmatie megalomana a lui Poonen: “Noi nu vom depinde de vest nici de vreun om, in ce priveste nevoile materiale sau teologia noastra.” In contextul mai larg al acestei afirmatii, ZP in autobiografia lui, critica pe ceilalti pastori indieni ca au o predica similar cu cei din vest, cu toate ca el insusi in mod constant acceseaza resursele predicatorilor si teologilor din vest. Scopul lui Poonen este de a submina surse teologice de valoare pentru a le inlocuii cu ereziile lui si pentru a se plasa el insusi deasupra sirului de teologi de valoare din vest. Mandria lui Poonen este luciferiana si il plaseaza in randurile fondatorilor marilor secte ca Joseph Smith Jr. Mormonul, sau Charles Taze Russell Iehovistul.
Poonen nu s-a tinut de cuvant ca nu va importa teologie din vest. Dinpotriva a luat tot ce a fost mai rau. In primul rand a fost initiat in carismatism de britanicul Michael Harper. Dupa aceea este indoctrinat de grupul eretic “Prietenii lui Smith” din Norvegia, iar Poonen pana in ziua de astazi ramane perfectionist in stilul lui Smith.

Iata inca o afirmatie de o megalomanie gigantica a ereticului Poonen: “Am decis deasemenea ca voi pune sub semnul intrebarii orice doctrina invatata de oameni, chiar a celor mai mari teologi Biblici, si sa accept numai ce eu insumi am vazut clar in Scriptura.” (sublinierea mea). Poonen se erijeaza in “teolog unic sef” asteptand sa fie recunoscut de crestini de pretutindeni. Desigur ca cei superficiali vor fi prinsi in seductia Poonista. 

Oare dupa aceste dovezi mai este cazul ca anumiti Poonisti din Carol Davila cat si din restul cultelor evanghelice sa mai stea vreun pic pe ganduri si sa nu arunce la lada de gunoi orice scriere a lui Poonen si orice predica pe care ei o mai pastreaza?

De acum incolo cine mai ramane Poonist se face partasi ereziilor lui mortale. Cine ramane Poonist de fapt demonstreaza ca nu are Duhul lui Dumnezeu.

Alte erezii si aberatii Pooniste

Cuvântul lui Dumnezeu spune despre Isus că „a să asculte (…) şi (…) a fost făcut ” (Evrei 5:7-9). Cuvântul „învăţat” este un cuvânt legat de educaţie. Prin urmare, acest verset ne spune că Isus, ca Om, a primit o educaţie în ce priveşte ascultarea. El a ascultat de Tatăl Său în fiecare situaţie şi astfel Şi-a desăvârşit educaţia Sa ca Om. Astfel, El a devenit Înainte-mergătorul nostru, ca şi noi să putem călca pe urmele Lui având biruinţă asupra ispitei şi ascultând de Dumnezeu (Evrei 6:20). [Cartea “Vin nou in burdufuri noi”, cap.7]

Avem nevoie de versetele de la Evrei capitolul 5 pentru a vedea cum distorsioneaza Poonen Scriptura. 
El este Acela care, în zilele vieţii Sale pămînteşti, aducînd rugăciuni şi cereri cu strigăte mari şi cu lacrămi către Cel ce putea să -L izbăvească dela moarte, şi fiind ascultat, din pricina evlaviei Lui, măcar că era Fiu, a învăţat să asculte prin lucrurile pe cari le -a suferit. Şi după ce a fost făcut desăvîrşit, S’a făcut pentru toţi cei ce -L ascultă, urzitorul unei mîntuiri vecinice (Evrei 5:7-9)
Versetul nu spune nimic despre faptul ca Cristos ar fi fost deficient in ascultare si era nevoie de o educatie a ascultarii. Dinpotriva, versetul spune ca Cristos era evlavios dar a invatat sa asculte cum sa moara pentru pacatele noastre El cel evlavios. Faptul ca Cristos in umanitatea Lui desavarsita avea oroare de cruce reflecta reactia normala a unui om desavarsit care urma sa fie facut pacat pentru noi. Interpretarea lui Poonen este inferioara chiar copiilor de la scoala duminicala.

Când a ajuns la vârsta de treizeci şi trei de ani, când a murit pe cruce, El a putut spune că „s-a isprăvit”. Fiecare ispită a fost biruită. Fiecare examen de la şcoala ispitei a fost luat cu nota maximă. El a fost făcut desăvârşit. Educaţia lui ca Om a fost completă (Evrei 5:8,9). [Cartea “Vin nou in burdufuri noi”, cap.7]

Din nou avem nevoie de context, cu privire la momentul cand Cristos a spus “s-a ispravit”.

Cînd a văzut Isus pe mamă-Sa, şi lîngă ea pe ucenicul, pe care -l iubea, a zis mamei Sale: ,,Femeie, iată fiul tău!“ Apoi, a zis ucenicului: ,,Iată mama ta!“ Şi, din ceasul acela ucenicul a luat -o la el acasă. După aceea, Isus, care ştia că acum totul s’a sfîrşit, ca să împlinească Scriptura, a zis: ,,Mi -e sete.“Acolo era un vas plin cu oţet. Ostaşii au pus într’o ramură de isop un burete plin cu oţet, şi I l-au dus la gură. Cînd a luat Isus oţetul, a zis: ,,S’a isprăvit!“ Apoi şi -a plecat capul, şi Şi -a dat duhul.
(Ioan 19:26-30). 

Observam in versetele anterioare cum Domnul Cristos moare la cruce ca un invingator. Are grija sa incredinteze pe mama lui ucenicului Ioan. Dupa aceea a spus “mi-e sete”, ca sa se implineasca Scriptura. In ce fel? In Psalmul 69:21, se spun urmatoarele: şi, cînd mi -e sete, îmi dau să beau oţet. Deci El era atent chair  in agonia mortii sa se implineasca ce era scris despre El. Si cand totul a fost incheiat, a spus “s-a ispravit”. In textul original “s-a ispravit (tetelestai)” are sensul si de “s-a implinit” deoarece verbul este teleó si poate fi tradus si cu a implini. Deci cand Domnul Cristos a spus “s-a ispravit”, se referea la incheierea lucrarii de mantuire la cruce, la implinirea Scripturilor cu privire la El, la succesul planului lui Dumnezeu cu privire la noi. Nici vorba de luptele cu ispitele asa cum abereaza Poonen. Se pare ca Poonen are probleme serioase cu ispitele pentru ca ele sunt subiectul constant al predicilor sale. Moartea la cruce nu inseamna “educatia” lui Cristos, ci inseamna inlocuirea noastra sub mania lui Dumnezeu, plata pacatelor noastre facuta de El ca Miel desavarsit a lui Dumnezeu.

Isus a spus că a venit pe Pământ ca să Se dezbrace de voia Lui personală şi să facă voia Tatălui (Ioan 6:38). Aici vedem că Isus a avut o voinţă personală, omenească, care era în contradicţie cu voia Tatălui (Matei 26:39). Fiindcă altfel nu ar fi fost nevoie să Se dezbrace de acea voinţă. [Vin nou in burdufuri noi, cap.23]

In paragraful de mai sus, Poonen blasfemiaza pe Domnul Cristos cat si Sfanta Treime. Iata ce spune versetul din Ioan 6:38 in context: Tot ce-mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu -l voi izgoni afară: căci M’am pogorît din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M’a trimes. Şi voia Celuice M’a trimes, este să nu pierd nimic din tot ce Mi -a dat El, ci să -l înviez în ziua de apoi. Voia Tatălui meu este ca oricine vede pe Fiul, şi crede în El, să aibă viaţa vecinică; şi Eu îl voi învia în ziua de apoi. (Ioan 6:37-40).
Niciodata persoanele Sfintei Treimi nu gandesc in contradictie. Aceasta este un aspect de baza in intelegerea persoanei lui Dumnezeu. Iata cateva versete:

Am auzit glasul Domnului, întrebînd: ,,Pe cine să trimet, şi cine va merge pentru Noi?“ Eu am răspuns: ,,Iată-mă, trimete-mă!  
(Isaia 6:8)

Eu şi Tatăl una sîntem. (Ioan 10:30)

Tatăl Mă iubeşte, pentrucă Îmi dau viaţa, ca iarăş s’o iau. Nimeni nu Mi -o ia cu sila, ci o dau Eu dela Mine. Am putere s’o dau, şi am putere s’o iau iarăş: aceasta este porunca, pe care am primit -o dela Tatăl Meu. (Ioan 10:17-18).

Cand Domnul Cristos in Ioan 6:38 a spus ca s-a coborat din cer ca sa faca nu voia Lui ci voia celui ce l-a trimis, El vroia sa arate Iudeilor iubirea expresa a Tatalui din ceruri pentru ei. Afirmatia lui Cristos mai implica si faptul ca Mesia este trimisul Tatalui, aratand ca El nu a venit in numele lui insusi. Anticrist va veni in numele lui insusi. Eu am venit în Numele Tatălui Meu, şi nu Mă primiţi; dacă va veni un altul, în numele lui însuş, pe acela îl veţi primi. (Ioan 5:43).

Ştim cu toţii cât de dificil este să trăieşti fără a păcătui, chiar şi numai o zi! Aşadar putem spune că cea mai mare minune a lui Isus a fost de a trăi fără păcat timp de 33 de ani – chiar dacă a fost ispitit ca fiecare dintre noi, în fiecare zi. El s-a împotrivit păcatului până la moarte, şi a primit har de la Tatăl fiindcă a căutat harul cu lacrimi şi strigăte (Evrei 5:7; 12:3, 4). [Vin nou in burdufuri noi, cap.23]

Acum se vede de ce sunt unii din admiratorii lui Poonen atat de zelosi in rugaciunea lor si de ce se exteriorizeaza dpv sentimental si emotional cu strigate si lacrimi in timpul rugaciunii….foarte interesanta descoperirea.

Poonen face manipularea sentimentala celor care ii accepta deviatile teologice. Strigatele si lacrimile isi au rostul in situatii de grea incercare pentru copii Domnului. Harul se da, nu se obtine cu strigate mari si cu lacrimi. Altfel harul numai este har. Daca harul se obtine cu strigate mari si cu lacrimi inseamna ca noi avem merite, ca am muncit greu la nivel spiritual si ca ni se cuvine. Poonen se face vinovat de semi-pelagianism.

Enormitati spuse de Poonen la conferinta de la Zalau, iunie 2012

”Nu doctrină, ci părtășie…” Poonen nu vrea doctrina, pentru ca doctrina ii ajuta pe oameni sa gandeasca Biblic si logic, si asta ii duce la eliberare de ereziile Pooniste pe ascultatori. El spune “nu doctrina” dar aceasta afirmatie are tot un caracter doctrinar- este doctrina lui Poonen. Inca un lucru, cand se refera la “partasie” el face o referinta la partasia tip ereticii norvegieni despre care am vorbit intru-n articol anterior. 

”Au nevoie oamenii de botezul cu foc” Oamenii nu au nevoie de botezul cu foc propavaduit de Poonen. Aceasta este o manevra carismatica prin care vorbitorul eretic incearca sa maximalizeze impactul lui in audienta. Oamenii au nevoie de a se debarasa de invataturile lui Poonen pentru totdeauna. 

”Ai tu un botez al Duhului Sfânt original?” Iata o alta inventie a lui Poonen. El este decis sa ii depaseasca chiar si pe cei mai invederati carismatici. Din nou asistam la o manipulare Poonista prin care el incearca sa ii faca pe oameni sa se simnta inferiori si sa accepte carismatismul lui eretic. 

Aceste trei afirmatii le-am luat dintru-n email care a fost trimis la mai multi ce continea un mesaj de pe blogul Vestea Buna. 

Fugiti de Zac Poonen si invataturile lui!

23 thoughts on “Zac Poonen, un izvor de aberatii si erezii

  1. O singura adaugire: in timpul unuia din mesajele lui Poonen de la Zalau (vineri seara, daca imi amintesc bine), ZP a facut afirmatii eronate si eretice de parca curgeau…una dupa alta.
    Culmea a fost insa cand a vrut sa explice audientei semnificatia botezului Domnului Isus, spunand ca participand la simbolul botezului cu apa, de fapt Domnul Isus a murit fatza de Sine in acele momente. Fatza ce care “sine” ar fi fost nevoit Mantuitorul sa moara? Numai afirmatia asta, si ar fi suficient ca Zac Poonen sa fie calificat drept eretic si parasit de cei care iubesc cu adevarat pe Domnul Isus pe care Biblia Il prezinta…nu mai vorbesc despre alte erezii, ca n-ar fi loc pe sute de pagini…titlul postarii evidentiaza foarte bine realitatea invataturilor acestui om. Ceea ce este trist este ca sute de tineri il urmeaza pe Poonen in ereziile lui, sunt in stare sa calatoreasca din Bucuresti pana in Zalau, dar daca ii chemi la evanghelizare pe strazile din Bucuresti, nu mai sunt atat de spirituali…

      • Ecaterina,

        Esti o fanatica pierduta. Prin ce spui tu citezi pe demoni. Duhul cel rău le -a răspuns: ,,Pe Isus Îl cunosc, şi pe Pavel îl ştiu; dar voi, cine sînteţi?“ (Faptele Apostolilor 19:15).

      • Subscriu afirmatiei doamnei Ecaterina, la intrebarea din 27, o4,2013.. Sunteti cel cu degetul aratator spre altii, si nu vedeti ca v-au intrat in ochii celelalte doua degete.Sunteti plin de fiere amara. Pacat !

        • Valentin,
          Amandoua degetele ereticului Zac Poonen sunt in ochii tai, deaceea nu vezi doctrina dreapta a Scripturii, iar batranul sectant indian te-a facut victima lui ideologica.

  2. cine v-a pus pe voi judecatori?unde ati gasit scris sa judecati?ati vanat si interpretati ce vi se pare eronat.dar din toate predicile nu a fost si ceva bun?sau oare nu sunt zilele cand oamenii isi pun invatatori dupa pofta inimii lor?eu cred mai degraba ca este f.greu de implinit ce spune Zac.ati incercat macar o zi?

    • Domnul Mircea,

      Va rog sa re-cititi cu atentie cele trei articole despre Zac Poonen. Uitati-va la biografia lui. Zac este o intersectie de aberatii si erezii. Noi trebuie sa traim in acord cu ce spune Cristos si nu Zac. Incetati sa il mai adulati. Este un fals profet.

      Paul Dan

        • Este valabil din nou ce ti-am spus inainte.

          Ecaterina,

          Esti o fanatica pierduta. Prin ce spui tu citezi pe demoni. Duhul cel rău le -a răspuns: ,,Pe Isus Îl cunosc, şi pe Pavel îl ştiu; dar voi, cine sînteţi?“ (Faptele Apostolilor 19:15).

  3. pentru cei ce zic: cine v a pus pe voi judecatori : oare nu trebuie sa verificam orice mesaj crestin cu biblia ? amagirea este pentru cei care cred ca mesajul este de la dumnezeu chiar daca in el sunt si invataturi gresite.cea mai buna mancare poate aduce moartea daca in ea este o picatura de otrava

  4. O furnica strangea un elefant de gat si trece o alta furnica si intreaba ce faci acolo ? Furnica raspunde – Omor Elefantul nu vezi ? Ninel Satanel e furnica spirituala ce trecea pe jos iar cealalta furnica spirituala este cel ce a scris arricolul . Zac Poonen este un urias spiritual pe langa voi cum spunea Ecaterina sunteti 0 barat pentru Dumnezeu pentru ca v-ati luat de mana cu satan (acuzatorul fratilor Apoc 12.10.)
    Eu il cunosc personal pe Zac Poonen este un urias spiritual un exemplu de modestie si dragoste care si-a dedicat viata studiului cuvantului Lui Dumnezeu sub calauzirea Duhului Sfant ‘un om care predica doar ce traieste. Am fost binecuvantat de cartile si predicile lui am inteles mai bine Biblia.

  5. Draga frate Dan Paul,

    am recitit articolul despre ZP si sunt surprins ca are multi adepti fanatici care il urmeaza prin tara. Ma gandesc ca oameni care citesc si studiaza Cuvantul nu ar putea fi dusi in eroare cu astfel de erezii. Parca si exprimarea lui este copilaroasa. Eu nu am ascultat nici o predica a lui ZP dar nici nu voi asculta, este de ajuns ce am citit despre el sa imi fac o parere.

    Domnul sa iti dea biruinta si in anul acesta pentru a demasca ereziile care duc in eroare pe multi oameni si ii abat de la adevarul Cuvantului.

    • Frate Daniel,
      Slava Domnului pentru discernamantul care ti l-a dat si care il pastrezi printr-o viata sfanta. Te mai astept sa participi cu comentarii.

      Paul Dan

    • ” Eu nu am ascultat nici o predica a lui ZP dar nici nu voi asculta, este de ajuns ce am citit despre el sa imi fac o parere.”
      La fel spuneau si unii marxisti despre Biblie si existenta lui Dumnezeu. Le era destul ce citeau impotriva pentru a nega …
      Si totusi credinta noastra vine din vest sau din cer ? Adica are origine pamanteasca sau omeneasca?

      • eu am ascultat ce spune guru indian Poonen si m-am documentat in privnta formarii lui si am analizat si spusele lui si am vazut clar ca este un carismatic eretic pe care unii romani il urmeaza ca pe un guru… si tu George esti unul dintre ei

        cand Pooen a spus ca el a primit credinta direct din cer s-a vazut “apostol”, asa ca tineti-l voi de “apostol” iar noi il condamnam ca eretic

  6. Tocmai faptul ca ai ales sa moderezi comentariile si sa nu le lasi libere dovedeste partinirea ta si incapacitatea ta de a discuta si cu oameni care nu sunt de acord cu tine.
    Ridicol de doua ori.
    Stiu ca n-ai sa-mi aprobi nici un comentariu macar.
    Ridicol de 3x.

  7. Nu am sesizat nici-o erezie din ce a subliniat domnul Ioan 8,ci doar o răstălmăcire a spuselor lui Zac Poonen.Limbajul domnului Ioan 8 nu are a face cu vorbirea unui credincios.

  8. Daca I-am lasa pe acestia si ne-am ocupa de scumpull nostru Mantuitor, nu credeti ca am avea Mai multa cresterea spirituala? Domnul Isus Spune; Cine ma mananca pe Mine are viata.Sa ne intrebat fiecare ce fel de viata avem.Este ea din Dumnezeu?

    • Anonymous,
      Daca esti asa de curajos sa il lingusesti pe ereticul Poonen, de ce nu spui cum te cheama? Domnul nu este cu ereticul Poonen si nici cu tine care nu vrei sa te uiti la dovezile de netagaduit impotriva batranului Indian eretic.

Leave a Reply

