Este rapirea o doctrina Biblica?

Vederi extreme in privinta doctrinei rapirii

Sa incepem cu ereticul Harold Camping care a prezis data rapirii. Ce nebunie specifica Iehovistilor cat si Adventistilor! Doar sectele fixeaza date despre rapire. Camping a cheltuit 100 de milioane de dolari pentru a isi finanta campania de inselare a publicului american si mondial, profetind fals ca Domnul Cristos urma sa vina pe 21 Mai, 2011. Asa cum stim, cand s-a dovedit ca este un inselator, a schimbat data pe 21 Octombrie, 2011. Bineinteles ca nu s-a intamplat nimic, iar Camping a avut un bine meritat episod de atac cerebral.

Un alt individ de sinistra reputatie, ocultistul si emergentul Brian McLaren se ridica vehement impotriva doctrinei rapirii cat si celei de a doua veniri a Domnului Cristos, spunand ca aceste intelegeri ale crestinilor evanghelici aduc razboaiele din orientul apropiat. Vederile lui sunt aproape identice cu ale renumitei ocultiste Alice Bailey.  De retinut ca pe blogul apostatului D. Manastireanu, printre alti eretici se afla si un link pentru Brian McLaren la categoria emergent. 

Iosif Ton, ori de cate ori a putut a fost un indarjit predicator impotriva rapirii.

Doctrina rapirii are un precedent in Vechiul Testament

Inainte de a elabora asupra acestui lucru, este bine de stiut ca grandioasa doctrina a indreptatirii prin credinta (epistola catre Romani), este sustinuta din Vechiul Testament pe baza marturiilor lui Avram (Geneza 15:6) si a lui David (Psalmul 32). La fel, doctrina  rapirii pe care Pavel o numeste o taina (1 Cor. 15:50-53), are doua precedente in Vechiul Testament, si anume Enoh si Ilie. Cei doi, Enoh si Ilie, in contexte diferite au fost rapiti pentru a se vedea ca undeva in viitor este in planul lui Dumnezeu acest lucru.

Enoh a umblat cu Dumnezeu; apoi nu s’a mai văzut, pentru că l -a luat Dumnezeu. (Geneza 5:24) 

Pe cînd mergeau ei vorbind, iată că un car de foc şi nişte cai de foc i-au despărţit pe unul de altul, şi Ilie s’a înălţat la cer într’un vîrtej de vînt. (2 Imparati 2:11)

Primele trei evanghelii nu mentioneaza rapirea,
iar a patra, cea a lui Ioan nu spune nimic de Necazul cel mare

Evanghelistul Ioan, in capitolul 14 este singurul dintre cei patru evanghelisti care face aluzie la rapire. Şi după ce Mă voi duce şi vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca acolo unde sînt Eu, să fiţi şi voi. (Ioan 14:3)

In contrast cu ceilalti trei evanghelisti, apostolul Ioan nu mentioneaza nimic despre tulburarile care duc la Necazul cel mare si nici catastrofele din timpul acela, cum este redat la Matei capitolul 24.  Dinpotriva, in discursul din camera de sus, (Evanghelia dupa Ioan cap. 13-17) Domnul Cristos vorbeste exclusiv ucenicilor nefacand nici macar o aluzie la Necazul cel mare.

Lipsa de uniformitate in evanghelii cu privire la subiectul important al Necazului cel mare demonstreaza ca exista o exceptie de la acest necaz si anume rapirea. Mai tarziu in epistole se clarifica doctrina rapirii.

Biserica a fost o taina in Vechiul Testament,
iar rapirea a fost taina bisericii 

Domnul Cristos mentioneaza doar de doua ori cuvantul “biserica” in Ev. dupa Matei, (16:18 si 18:17). De ce? Pentru ca El urma sa dea ucenicilor mandatul sa completeze Cuvantul lui Dumnezeu. Iata ce zice apostolul Pavel:
Slujitorul ei am fost făcut eu, după isprăvnicia, pe care mi -a dat -o Dumnezeu pentru voi ca să întregesc Cuvîntul lui Dumnezeu. (Coloseni 1:25)

De fapt, Pavel este autorul a 14 carti din cele 27 ale Noului Testament. Majoritatea doctrinelor specifice despre biserica le gasim in epistolele Lui.

Iata ce spune el cu privire la faptul ca lui ii s-a dat mandatul sa administreze taina lui Cristos care este doctrina Bisericii.

Dacă cel puţin aţi auzit de isprăvnicia harului lui Dumnezeu, care mi -a fost dată faţă de voi. Prin descoperire dumnezeiască am luat cunoştinţă de taina aceasta, despre care vă scrisei în puţine cuvinte. Citindu-le, vă puteţi închipui priceperea pe care o am eu despre taina lui Hristos, care n’a fost făcută cunoscut fiilor oamenilor în celelalte veacuri, în felul cum a fost descoperită acum sfinţilor apostoli şi prooroci ai lui Hristos, prin Duhul.
Că adică Neamurile sînt împreună moştenitoare cu noi, alcătuiesc un singur trup cu noi şi iau parte cu noi la aceeaş făgăduinţă în Hristos Isus, prin Evanghelia aceea, al cărei slujitor am fost făcut eu, după darul harului lui Dumnezeu, dat mie prin lucrarea puterii Lui…(Efeseni 3:2-7)

Avand in vedere cele de mai sus, era normal ca rapirea sa fie mentionata nu in evanghelii, ci in epistole, si nu de oricine ci de apostolul Pavel care este apostolul neamurilor. Iata ce spune el despre taina descoperita a rapirii:

Ce spun eu, fraţilor, este că nu poate carnea şi sîngele să moştenească Împărăţia lui Dumnezeu; şi că, putrezirea nu poate moşteni neputrezirea.
Iată, vă spun o taină: nu vom adormi toţi, dar toţi vom fi schimbaţi, într’o clipă, într’o clipeală din ochi, la cea din urmă trîmbiţă. Trîmbiţa va suna, morţii vor învia nesupuşi putrezirii, şi noi vom fi schimbaţi. Căci trebuie ca trupul acesta, supus putrezirii, să se îmbrace în neputrezire, şi trupul acesta muritor să se îmbrace în nemurire. (1 Cor 15:50-53). 

Observati in versetele de mai sus care vorbesc despre taina rapirii, ca nu este nici o atentionare cu privire la necazul cel mare, sau Anticrist. Daca era cazul, apostolul ar fi spus macar ceva.

Doctrina rapirii este abordata in doua epistole
de catre apostolul Pavel

Cand apostolul Pavel scria epistolele sale, el raspundea unor probleme care se ridicau in biserica primara. Una din intrebarile fratilor din Tesalonic se referea la destinul celor care au adormit in Cristos. Trebuie mentionat ca adormirea in Cristos nu are deaface cu sufletul omului ci cu trupul lui. Ereticii Adventisti spun ca sufletul omului credincios sau necredincios dispare la moarte, si ca la inviere este recreat de Dumnezeu. Asemenea idee este doar prostie combinata cu erezie. Cine este interesat poate sa citeasca cartea mea in privinta Adventismului.

Deci in 1 Tesaloniceni, Pavel incheie fiecare capitol cu o referire la venirea Domnului Isus si trateaza problema invierii din morti a celor credinciosi in contextul rapirii.

Epistola a doua catre Tesaloniceni este scrisa de Pavel tot in urma unor intrebari, de data aceasta mai urgente. Credinciosii din Tesalonic treceau prin prigoniri mari care ii faceau sa creada ca venise peste ei Necazul cel mare (Ziua Domnului), iar ei de la Pavel stiau ca nu vor trece pe acolo. De aceea Pavel dedica 2 Tesaloniceni tocmai sa demonstreze de ce Biserica nu trece prin Necazul cel mare.

Deci 2 Tesaloniceni vine sa intareasca si mai bine doctrina rapirii din 1 Tesaloniceni. In conectie cu cele doua epistole, pasajul de la 1 Corinteni 15:50-53 da claritate maxima a acestei doctrine.

Biserica nu are nevoie de Necazul cel mare pentru a fi sfintita

Ideea ca este nevoie de Necazul cel mare pentru ca Biserica sa fie sfintita este originata de multe ori de credinciosi prea increzatori in sine, ca ei ar putea face fatza catastrofelor cuprinse in cartea Apocalipsa si descrise de la capitolul 6  inainte.

Cuvantul lui Dumnezeu este clar cu privire la lucrarea de sfintire a Bisericii. Cristos insusi curateste Biserica asa cum vedem in Efeseni 5:26,27:

…cum a iubit şi Hristos Biserica şi S’a dat pe Sine pentru ea, ca s’o sfinţească, după ce a curăţit -o prin botezul cu apă prin Cuvînt, ca să înfăţişeze înaintea Lui această Biserică, slăvită, fără pată fără sbîrcitură sau altceva de felul acesta, ci sfîntă şi fără prihană.

Observam in versetele de mai sus ca lucrarea lui Cristos prin Cuvant este suficienta pentru ca Biserica sa fie prezenta in slava fara nici un cusur.

Cand membrii Bisericii comit pacate grave, Dumnezeu le ia chiar viata.

Căci cine mănîncă şi bea, îşi mănîncă şi bea osînda lui însuş, dacă nu deosebeşte trupul Domnului. Din pricina aceasta sînt între voi mulţi neputincioşi şi bolnavi, şi nu puţini dorm. Dacă ne-am judeca singuri, n’am fi judecaţi. Dar cînd sîntem judecaţi, sîntem pedepsiţi de Domnul, ca să nu fim osîndiţi odată cu lumea. (1 Cor 11:29-32)

Observati ca ultima parte a paragrafului spune cum Domnul pedepseste pe credinciosii care si-au permis asemenea lucruri grave, pentru ca sa nu fie osanditi odata cu lumea. Aceasta are in vedere si neparticiparea Bisericii in Necazul cel mare, care este o pedeapsa globala de o severitate unica in istoria umanitatii. 

Nu exista a doua sansa de mantuire dupa ce a avut loc rapirea

A fost un film care s-a raspandit in intreaga lume si care se numea “Left Behind” sau “Ramas in Urma”. In acest film in mod eronat, se arata cum cativa crestini nominali mai au o sansa sa se intoarca la Dumnezeu dupa rapire. Cuvantul demonstreaza exact contrariu. Dumnezeu insusi le trimite o lucrare de ratacire celor care sunt membrii ai bisericilor, dar pe care i-a prins rapirea nemantuiti. Dumnezeu nu se lasa batjocorit. In mod tragic astazi, majoritatea membrilor bisericilor evanghelice, in special din vest cat si multi din Romania, nu sunt nascuti din nou. Poate acest sfarsit de articol sa dea de gandit la foarte multi, mai ales copiilor de credinciosi afundati pana peste cap in distractii si pacat, avand doar o forma de evlavie dar tagaduindu-i puterea.

Şi atunci se va arăta acel Nelegiuit, pe care Domnul Isus îl va nimici cu suflarea gurii Sale, şi -l va prăpădi cu arătarea venirii Sale.  Arătarea lui se va face prin puterea Satanei, cu tot felul de minuni, de semne şi puteri mincinoase, şi cu toate amăgirile nelegiuirii pentru ceice sînt pe calea pierzării, pentrucă n’au primit dragostea adevărului ca să fie mîntuiţi. 
Din această pricină, Dumnezeu le trimete o lucrare de rătăcire, ca să creadă o minciună: pentruca toţi cei ce n’au crezut adevărul, ci au găsit plăcere în nelegiuire, să fie osîndiţi.(2 Tes. 2:8-12)

Este de remarcat in paragraful de mai sus ca apostolul vorbeste despre “tot felul de minuni, de semne si puteri mincinoase”. Aceasta descrie exact agenda carismatica. Asa ca, atentie cei care sunteti devotati cartii “Surprins de Puterea Duhului” cat si ceilalti carismatici de la asa zisa Biserica Harul din Zalau, sau Poonistii din Romania si din afara ei, sau ucenicii lui Chris Oyakhilome, inclusiv ce a mai ramas din Strajerii. Nu trebuie uitat aici Iosif Ton care a trecut cu mare alai la carismatici si nici secta carismatica din Bucuresti numita Raul Vietii. In aceeasi categorie intra si fenomenul ocult carismatic Kwazisabantu care a produs mari rupturi in bisericile de la BER.

Toti acesti impostori spirituali pe care i-am mentionat au de invatat de la credinciosii romani care au trecut prin prigoana comunista, iar credinciosii romani nu au nimic de invatat de la ei, decat sa ii dea pe usa afara.

Va mai urma un articol cu contrastul dintre Rapire si Ziua Domnului.

36 thoughts on “Este rapirea o doctrina Biblica?

  1. Frate DanPaul,
    multumesc mult pentru articol, chiar aveam nevoie de unele lamuriri.
    Totusi eu credeam ca dupa Necazul cel mare oamenii mai pot fi mantuiti prin jertfa proprie, daca nu se inchina fiarei sau semnului ei si vor suferi devenind martiri.
    Exista undeva salvat in format Acrobat Reader sau Word explicatiile cu privire la Isaia 53?

    • Frate Daniel

      Ma bucur ca ai citi articolul despre reapire si ti-a fost de folos. Ramanem la ce este sris: Din această pricină, Dumnezeu le trimete o lucrare de rătăcire, ca să creadă o minciună: pentruca toţi cei ce n’au crezut adevărul, ci au găsit plăcere în nelegiuire, să fie osîndiţi (2 Tes.2:11-12)

    • Cei care aud astazi Evanghelia harului si nu se pocaiesc intra in necazul cel mare si le va fi trimisa lucrarea de ratacire. Cei care vor fi mantuiti prin martiraj in timpul necazului celui mare sunt iudei apartinand ramasitei credincioase, sau natiuni care au crezut in Evanghelia Imparatiei (Matei 24).

      Ce mare paguba pentru crestini ca fac o tocana din versete si asociaza versete din VT cu rapirea. De aici rezulta nesiguranta mantuirii, falsa credinta ca unii crestini vor fi luati, altii lasati, mantuirea prin fapte proprii, faptul ca mantuirea depinde de noi si nu de harul lui Hristos.

      Fratilor, Biserica nu este Israel! Fara dispensationalism nu putem sa impartim drept cuvantul adevarului.

  2. Frate Dan Paul,
    ma bucur mult pentru acest articol dar astept si pe urmatorul despre Ziua Domnului, totusi eu am o nelamurire referitor la faptul daca mai sunt oameni credinciosi in timpul Necazului Cel Mare. Scuze ca repet cam aceiasi intrebare, dar chiar acuma dimineata citeam in Apocalipsa 7:13-14, si am facut legatura cu Apocalipsa 6:9-11. Imediat m-a dus gandul la ce am scris in comentariul nr. 1. Aceste versete nu vor sa zica ca oamenii se pot intoarce la Domnul in timpul Necazului cel Mare? Cred ca am citit mai demult undeva ca oamenii (putini la numar) care se vor intoarce la Domnul vor fi prigoniti si ucisi de Anticrist iar mantuirea lor va fi posibila prin jertfa lor pentru credinta in Domnul Isus.

  3. Stiam ca in 1 Tesaloniceni spune apostolul Pavel,
    ca noi vom fi rapiti cap1 cu 17;
    nu despre rapirea bisericii vorbeste aposotolul?
    Aici ma contraziceam mereu cu o sora de la crestini dp Ev;
    pentru ca acolo spune ca intii vor invia cei morti in Hristos, apoi
    noi cei care vom fi vii….
    de unde am inteles, ca nu sunt doua veniri ale Mintuitorului;
    ci numai una;
    asta insemnind ca nu este o alta Rapire atit de agreata de penticostali,
    la baptisti nu se vehiculeaza aceasta idee, prin ea creindu se un soi de liniste nereala,
    pentruca putem pleca inainte de a fi aceasta Rapire.
    Si oricum ea s-ar produce pentru un anumit numar de frati care ar fi inca pe pamint la vremea respectiva.

    • Daca cititi cu atentie articolul despre rapire si mai ales ultima postare pe care am pus-o azi, veti vedea diferenta dintre rapire si a doua venire. Argumentul de baza este ce spune Scriptura, nu ce se vehiculeaza printre credinciosi cu privire la rapire. Una din ratiunile de baza ale rapirii este evitarea Necazului cel mare care are ca scop judecata unui crestinism apostat si unei lumi razvratite sub conducerea lui Anticrist. Necazul cel mare este judecata necesara inainte de instalarea Imparatiei Milenare profetite amplu in Vechiul Testament- Isaia 60:1-3, Iov 19:25-27, Zaharia 14:4,9-11, Isaia 35:1,2, Ezekiel 36:35, Isaia 65:25.

  4. Frate Paul,
    va fi transformat si trupul celor nemintuiti?
    pentruca, ca sa arda vesnic, trupul trebuie sa fie vesnic.
    S-ar putea ca a arde vesnic sa insemne “definitiv”?
    poate nu este pe intelesul nostru termenul.
    Ma gindesc uneori, cum va fi posibil ca, in timp ce
    copii Domnului se bucura, unde in univers sa fie
    un loc vesnic de pierzare.
    Am mai iintilnit “in veci” dar nu insemna neaparat vesnic.
    Oricum nu sunt lamurita.

    • Sora Elisa, prin ce afirmati riscati sa cadeti in erezia adventista care neaga eternitatea iadului. Ce vi se pare imposibil ca Dumnezeu sa dea trupuri vesnice dar nu glorioase acelora care vor fi aruncati in lacul de foc? Iadul este un loc de chin fizic si spiritual, precum si Cristos a suferit fizic si spiritual la cruce.

      Existenta unui iad etern in paralel cu un univers perfect (dar nu parte din acest univers) este o necesitate logica, teologica si juridica pentru eternitate. Sa lasam in mana lui Dumnezeu cum aranjaza El lucrurile. Orice referinta cu privire la iad in Evanghelii si in cartea Apocalipsa au sensul de etern. Va las pe dvs. sa le gasiti.

  5. Stimate domnule pastor Paul Dan,

    Aş avea şi eu o întrebare, dacă nu vă supăraţi.
    Cum se face că nici unui comentator al Sfintei Scripturi, până în secolul XIX, nu i-a trecut prin cap “teoria răpirii”.
    Această teorie apare prima dată în secolul XIX, fiind popularizată de căre Scofield, deci nu aparţine Tradiţiei Bisericii.

    Oare toată lumea avea lipsă de Duhul Sfânt până la Scofield?

    • Frate Cadar,

      Ma bucur de interesul care il aveti pentru lucrurile de sfarsit prezentate in Cuvant. Am sa va raspund cu un articol ceva mai incolo. Pentru acum doar va las sa reflectati la acest lucru: doctrina indreptatirii prin credinta a fost clarificata deplin deabia in secolul XVI. Din cauza aceasta biserica Ortodoxa si Catolica resping aceasta grandioasa doctrina spunand ca ea nu apartine Traditiei Bisericii. Este acesta un argument valid?

      • “Căci în Hristos Iisus, nici tăierea împrejur nu poate ceva, nici netăierea împrejur, ci credinţa care este LUCRĂTOARE prin iubire.” (Galateni 5:6)

        “Vedeţi dar că din fapte este îndreptat omul, iar NU numai din credinţă.” (Iacov 2:24)

  6. Pentru onorabilul Ioan Cadar,

    Capitolul 2 din Iacov se refera la credinta in Hristos.

    Iacov 2:1  Fraţii mei, nu căutând la faţa omului să aveţi credinţa în Domnul nostru Iisus Hristos, Domnul slavei.

    Credinta in Hristos trebuie sa fie validata de fapte!

    • Stimate domnule Victor,

      Citim următoarele în versetul din Romani 10: 9 “Că de vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui.”
      Acest verset poate fi coroborat cu versetul din I Corinteni 12: 3 “nimeni nu poate să zică: Domn este Iisus, – decât în Duhul Sfânt.”
      Înseamnă oare aceasta că noi suntem mântuiţi doar pe temeiul mărturisirii personale a lui Iisus ca Domn şi implicit a credinţei în El sau mărturisirea, asemenea credinţei, este necesară dar nu şi suficientă pentru mântuire?
      Răspunsul ne este dat chiar de Domnul Iisus: “Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.” (Matei 7: 21), ba şi Apostolul Petru întăreşte spusa Domnului Iisus: “20. Căci dacă, după ce au scăpat de întinăciunile lumii, prin cunoaşterea Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, iarăşi se încurcă în acestea, ei sunt învinşi; li s-au făcut cele de pe urmă mai rele decât cele dintâi. 21. Căci mai bine era pentru ei să nu fi cunoscut calea dreptăţii, decât, după ce au cunoscut-o, să se întoarcă de la porunca sfântă, dată lor.” (II Petru 2: 20- 21).
      Înseamnă Că Domnul Iisus şi Apostolul Pavel au propovăduit două învăţături opuse cu privire la mântuire? Nicidecum, că însuşi Apostolul Pavel zice: “4. Căci este cu neputinţă pentru cei ce s-au luminat odată şi au gustat darul cel ceresc şi părtaşi s-au făcut Duhului Sfânt, 5. Şi au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu şi puterile veacului viitor, 6. Cu neputinţă este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăşi spre pocăinţă, fiindcă ei răstignesc loruşi, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu şi-L fac de batjocură” (Evrei 6: 4- 6).
      Este deci mântuirea numai prin credinţă (şi prin mărturisirea ei)? Aici răspunsul: “Vedeţi dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credinţă.” (Iacov 2: 24).

      • Stimate domnule Ioan Cadar,
        fara suparare, dar dumneavoastra scrieti aici o amestecatura de versete. Noi nu putem sa le luam asa la gramada, trebuie vazut cui se adreseaza Domnul Isus, in ce ipostaze, contextul etc. Sunt multi oameni care se insala singuri ca sunt mantuiti, ca sunt nascuti din nou. Niciodata toti membrii Bisericii au fost nascuti din nou. Nu va scriu multe aici decat acest exemplu, in Evrei 6:6 este vorba de apostati, si nicidecum de copii ai Domnului, iar apoi in versetul 9 vorbeste cu “preaiubitilor”, credinciosilor, care sunt indemnati sa persevereze in fapte bune care le confirma mantuirea lor.

  7. Frate drag si scump PAUL DAN nu te cunosc personal ci doar prin multitudinea de afirmatii teologice care le faci pe acest blog.Sunt un om care doreste sa traiasca sincer si din toata inima pentru ISUS CRISTOS ,Regele Regilor. Afirmatiile tale teologice dovedesc sanatatea doctrinei biblice pe care o marturisesti si faptul ca esti calauzit de DUHUL SFANT ,care este din ce in ce mai mult o raritate printre slujitorii evangheliei.Daca cei ce isi zic crestini ar studia biblia cu atentie si nepartinire si fenomenul de infuzie cu ocultism a bisericii si intregii sfere a societatii la nivel mondial ( teosofia lui Elena Blavatski,new age-ul lui Alice Bailey,ocultismul lui Aleistar Crowley,adorarea lui Lucifer(alias Satan) a gruparilor francmasonice ) si-ar da seama in ce prapastie de apostazie se indreapta majoritatea bisericilor crestine prin diferite aberatii de tip carismatic promotoare indirecte a ECUMENISMULUI si a altor erezii periculoase.SINGURA SCAPARE ESTE RAMANEREA NECLINTITA LA ADEVARUL SCRIPTURII NECEDAND NICI UN PAS IN FATA INVATATURILOR DRACESTI ECUMENICE. Frate Paul Dan daca crezi ca te indeamna Duhul Domnului explica-le si fratilor, pe blogul tau, si depre DIALECTUL HEGELIAN –teza si antiteza fuzioneaza intr-o sinteza– (cred ca stii despre cei vorba HEGEL a fost filosof german ,practicant de Kabbala) ca sa inteleaga si fratii care este procesul satanic care sta in spatele unor lideri evanghelici de renume mondial care desi aparent predica o evanghelie curata se asociaza in acelasi timp cu invatatori eretici promotori ai ecumenismului si liberalismului de tip emergent church,erezii carismatice(asemanarea manifestarilor carismatice cu cele de trezire a energiei Kundalini de la hindusi-yoghini este ULUITOARE si a afost deja expusa si dovedita chiar si de unii membrii ai lor care au si-au dat seama in ce erezii a cazut biserica carismatica) -AMOS 3:3

    • Romi, din ce vad esti documentat. Poti cu grije si dragoste sa ajuti si pe alti metanoisti? Roaga-te sa ramai smerit, si din nou spun Domnul sa te protejeze! Rog cititorii sa se roage pentru tine, cum si eu am sa fac. A Domnului sa fie gloria in toate! Iata ca Domnul are martorii Lui. Din nou spun Domnul sa te ajute sa ramai smerit.

      Voi aborda pe Hegel peste cateva luni. Am subiecte urgente ce terbuie abordate.

      In Cristos,

      Paul Dan

      • Da, fr.Paul Dan asta si doresc sa fac ,sa-i ajut si pe altii ,metanoisti si nu numai,sa inteleaga prin prisma scripturii realitatea in care traim.Evident nu toti vor sa cunoasca adevarul,pt ca uneori nu-l dorim. Si eu la randul meu am fost ajutat si binecuvantat de alti frati si vreau sa dau mai departe binecuvantarea.Multumesc pt. rugaciuni si indemnuri si pt binecuvantarea care mi-a adus-o acest blog al tau.TOATA slava sa fie a Domnului nostru ISUS ! Smerenie fara zdrobire nu se poate !Incaodata iti multumesc si asteptam noi subiecte pe blogul tau !

  8. Frate Dan, tot ce trebuie subliniat despre rapire, este ca nu se face inainte de necazuri si persecutii, la fel ca si Lot si Noe! Dumnezeu rapeste inainte de Mania Lui, vezi Sodoma si Potopul, spune Domnul Isus! Rapirea e treaba Lui, iar a noastra este misiunea!

    • Doctrina rapirii la jumatatea Necazului cel Mare (Apocalipsa 12) este falsa. Copilul de parte barbateasca este simbolul Domnului Cristos nu al Bisericii.

      Kifa, nu mai trimite comentarii video cu “ce se pregateste”… nu pot sa public. Nu ma bag in politica! Multumesc ca ai inteles.

      Paul Dan

      • Clipurile video sunt pentru dvs. in sensul ca nu strica sa cercetam tot si sa pastram ce e bun; conform Scripturii si istoriei, poporul piere din lipsa de cunostinta; chiar va rog sa sacrificati ceva minute si sa-mi spuneti daca datele de aici sunt autententice

        • Kifa,

          Poporul piere din lipsa de cunostinta de SCRIPTURA. Nu face afirmatii in afara contextului. Nu vizionez videoclipuri politice. Sunt convins ca se inregistreaza undeva si nu vreau sa am implicatii politice. D. Livingston a refuzat cererea Angliei de a fi reprezentantul coroanei in Africa…

  9. “Doar sectele fixeaza date despre rapire” Pai bine si oare tu nu tot sectant esti? Sau tu chiar crezi ca Dumnezeu a reformat Biserica Ortodoxa? Eu zic sa nu te mai amagesti. Biserica Evanghelica nu e Biserica. E o secta.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s