O spun cu parere de rau, Cristian Barbosu merge inainte nepocait

Analizand faptele la rece 

Toate bisericile Metanoia si nu numai se uitau tinta la programele transmise de la Metanoia Arad. Totul functiona aproape ideal pentru scopul pe care il aveau. Si deodata aflam de curand ca pastorul Cristian Barbosu a demisionat de la Metanoia Arad, si mai mult a iesit si din Uniunea Baptista. Scenarii surpriza de felul acesta sunt specifice vedetelor. Intradevar pastorul Barbosu a avut cea mai mare mediatizare, o multime de tineri din tara cu tendinte emergente devenisera ucenicii lui de la distanta.

T.C., membru la Metanoia, de ceva timp citea postari pe blogul meu cat si a altora in domeniu apologetic. Nu mi-a spus niciodata nimic despre luptele interne de la Metanoia, nici eu nu l-am intrebat nimic. Dupa AG de la Metanoia mi-a spus ce s-a intamplat si am ramas shocat. Eu credeam ca, coeziunea de la Metanoia era de nezdruncinat pe o perioada lunga de timp. Dar Dumnezeu ne-a luat prin surprindere si a raspuns la rugaciunile multora cu privire la piratarea bisericilor de catre Barbosu.

In urma postarii lui T.C. cat si a comentariilor mele, Cristian Barbosu a publicat un comunicat pe care am sa-l analizez foarte pe scurt. Reafirm ca imi pare sincer rau ca, C. Barbosu nu s-a pocait de ce a facut bisericilor din Romania si nici de loialitatea fatza de oameni compromisi ca James MacDonald, sau apostati ca Bill Hybels si Rick Warren.

Raspuns succint la comunicatul lui Cristian Barbosu

Suceava Evanghelica a publicat comunicatul: Comunicat din Partea lui Cristian Barbosu.

  • In paragraful cu titlul “Istoria” el relateaza ca in trei adunari generale consecutive biserica a votat pozitiv pozitia lui, dar pe urma aflam de discreditarea lui, distorsionari, si manipulari facute de un grup opozant. In consecinta el si comitetul si-au dat demisia. Aceste evenimente sunt redate ca o problema destul de recenta dar comunicatul oficial al bisericii Metanoia spune ca biserica era in criza de 9 luni de zile (Comunicat din partea echipei de slujire). Eu cred biserica, nu pe Barbosu. 
  • La paragraful “Legatura cu Harvest” aflam ca si pastorul James MacDonald a fost “discreditat masiv”. Discreditat? Iata discutii despre faptul ca James MacDonald a jucat poker pe bani http://theelephantsdebt.com/2012/11/06/recent-developments-6-november-2012/. Este cunoscut articolul documentat a lui Ninel Lazar despre problemele majore a lui James MacDonald. Mai departe in comunicat, Bill Hybels si Rick Warren amandoi apostati, sunt compatimiti de Barbosu ca unii care au trecut prin “traume” similare ca a lui. Este loc pentru asemenea indivizi intru-n comunicat ce ar presupune pocainta? Prin aceasta Barbosu isi dovedeste loialitatea fatza de acesti doi care au semnat pactul religios cu musulmanii, cu toate ca el cunoaste natura problemei. Si ca lucrurile sa aiba mai mult credit este mentionat si John MacArthur cu toate ca Barbosu stie bine respingerea totala a lui MacArthur in ce priveste Warren si Hybel. Asta da distorsionare! 
  • Tot in paragraful “Legatura cu Harvest” Barbosu recunoaste ca James MacDonald are probleme, dar ele sunt numite “anumite alegeri”. Cu toate acestea, Barbosu isi pastreaza increderea in MacDonald. Ca sa salveze situatia, Barbosu aduce in discutie un eveniment de la Moody Bible Institute numit “Founder’s Week/Saptamana Fondatorilor” unde expun personalitati importante in viata Institutului care nu neaparat fac parte din acea organizatie. Si aici din nou Barbosu manipuleaza. El pune pe John MacArthur pe aceasi pozitie cu James MacDonald, ca si cand cei doi se inteleg si predica impreuna la aceasi conferinta. In realitate, Moody Bible Institute l-a invitat pe MacArthur pentru ca din anii ’80 ii publica cartiile, iar pe James MacDonald pentru ca fostul presedinte a Moody, Joseph Stowell si doi fii ai lui au fost pastori la biserica Harvest. Deci relatia James MacDonald si Moody Bible Institute este de co-interesare si nu are legatura cu John MacArthur. Barbosu nu mentioneaza o vorba despre salariul gigantic a lui James MacDonald.
  • In paragraful “Verificarea Adevarului” Barbosu ma acuza ca mi-am facut o tinta in viata pentru a defaima pe lucratori si biserici. Putin mai incolo, el recunoaste ca colaboreaza prin Big Impact si GLS cu apostatii Bill Hybels si Rick Warren pe care el ii numeste “lucratori”. Pe blogul ioan8 am abordat ereziile lui Ton, secta Kwasizabantu, carismaticii William Branham, John Wimber, Chris Oyakhilome si altii ca ei. In ce-l priveste pe Billy Graham, eu doar am semnalat ca acesta i-a scos pe Mormoni de pe lista sectelor. Nu l-am inclus alaturi de Hybels si Warren, si nu l-am numit eretic. Nu e de mirare ca Barbosu, avand in anturaj persoanele descrise mai sus, vede adevarul ca defaimare, si a ajuns sa numeasca defaimarea adevar.
  • La paragraful “In loc de Epilog” Barbosu spune urmatoarele: “Cred ca legalismul trebuie indepartat din bisericile si din sufletele noastre si ma bucur sa vad ca tot mai multi pastori inteleg lucrul acesta“. Numai ca prin legalism el intelege sfintenie practica. Deci, el vrea indepartarea sfinteniei practice ca lucrurile sa ajunga in bisericile din Romaina ca in cele din America. Va amintiti de video-ul cu lupta cu noroi intre baieti si fete intr-o tabara de la Metanoia? Ei nu erau legalisti…

  • In acelasi paragraf el spune ca majoritatea dintre noi suntem “inchisi in enclave evanghelice” si ca noi “ingustam calea”. Va amintiti ca el numea pe evanghelicii romani ca o “subcultura” si cita pe o feminista rebela, Kirstin V.G. Reitsma, in eseul lui descriind pe evanghelicii in Europa de est ca fiind vinovati de persecutia altora prin faptul ca raman la imnuri in loc de muzica moderna, si ca sunt atenti la tinuta. Vezi articolul aici
  • Lucrurile se incheie cu criticarea Uniunii cat si a Comunitatii Baptiste de Arad care zice el, “de ani de zile anumiti pastori cu influenta atat in conducerea Uniunii cat si a Comunitatii de Arad au incercat sa-mi discrediteze lucrarea sau sa o boicoteze.” Ce ar fi ca Barbosu sa isi dea seama ca Uniunea Baptista nu l-a dat afara rapid in timp ce el rupea biserici Baptiste? Nu suna aceasta fraza din partea finala ca o recrutare pe care el o continua sa faca? “De aceea raman deschis colaborarii cu orice pastor, lucrator sau biserica care inca mai au incredere in ce fac.” Bisericile si fratii au vazut ce face Barbosu, asa ca numai au incredere in el. 

Regret, dar Cristian Barbosu ramane nepocait.

Paul Dan

Advertisements

83 thoughts on “O spun cu parere de rau, Cristian Barbosu merge inainte nepocait

  1. Fr Paul,
    veti fi din nou invinovatit ca nu aveti dragoste!!
    nu este vorba despre dragoste sau ura;
    Domnul Isus a avut dragoste cind a luat biciul sa izgoneasca din templu pe vinzatori?
    este vorba de sublinierea unor principii biblice care sunt calcate flagrant de cei ce promoveaza (si tolereaza) stilul lumesc in adunari.
    Domnul Barbosu, daca ajuns pina aici, nu credeti ca este deja impietrit?
    Pentru ca a trait de ceva vreme asa, imi inchipui ca Duhul Sfint n-a tacut, dar el nu a luat seama, si L-a intristat, apoi a urmat impietrirea.
    In cazul in care ne impietrim, mai poate lucra Dumnezeu?

  2. In adevar, cand intre voi sunt zavistii, certuri si dezbinari, nu sunteti voi lumesti si nu traiti voi in felul celorlalti oameni?

    Ci v-am scris sa nu aveti nici un fel de legaturi cu vreunul care, macar ca isi zice “frate”, totus este curvar, sau lacom de bani, sau inchinatori la idoli, sau defaimator, sau betiv, sau raparet; cu un astfel de om nu trebuie nici sa mancati. 1

    Cor. 5:11

  3. Daca c.b si-a dat demisia din CULTUL BAPTIST ce fel de biserici va vrea sa infiinteze?-nu cumva independente.?
    Este oare c.b. nevinovat ?
    Daca metanoia avea o baza stabila de ce a plecat pe o panta negativa.
    Uniunea baptista l-a sustinut dar nu se mai poate ei au dorit unitate in diversitate.
    Se pune o intrebare de ce suceava evanghelica i-a luat apararea si a publicat comunicatul lui c.b. ????
    Raspunsul e unul singur – acolo exista pastori din conducerea cultului baptist.

  4. Dar dumneata care arunci mizerii toata ziua aici si esti plin de ura si de fiere amara mergi inainte pocait? E rau sa ai orbul gainii.

  5. Era de asteptat o astfel de iesire din partea lui Cristian Barbosu. Comunicatul lui de acum nu difera cu nimic, nici in argumente si nici in justificari, de cel din Mai 2012. In loc sa ofere raspunsuri concrete, specifice, Barbosu continua sa se comporte dupa modelul strutului, pretinzand ca subiectele despre care s-a tot facut vorbire (iata ca nu doar aici in Romania, ci si in America in legatura cu James MacDonald) sunt minore, nu afecteaza Evanghelia si nu pun in lumina negativa marturia Bisericii lui Hristos.Mai mult, Barbosu continua sa il justifice pe MacDonald, pentru un motiv simplu – el cunoaste ca publicul tinta pentru el este un public care ii impartaseste vederile intr-o proportie covarsitoare. De aceea, pentru Barbosu problema de acum este doar una temporara, este numai o chestiune de timp pana cand isi va recapata influenta.

    Argumentul cu privire la conducerea presbiteriana versus conducerea congregationalista este unul care mai degraba il incrimineaza decat sa il justifice in decizia de a demisiona. Si asta din doua motive: ca in UBBR in general bisericile au conducere congregationalista; si ca un model presbiterian i-a servit drept manusa si lui si lui James MacDonald in SUA, pentru ca alegandu-si comitetul “care trebuie”, si-a asigurat linistea in pozitia, influenta si controlul asupra adunarii locale. De aceleasi lucruri este acuzat si MacDonald in SUA. Asta explica si demisia lui Barbosu inclusiv din Uniunea Baptista (nu stiam ca membralitatea in UBBR este doar la nivel de congregatii, ci si la nivel de individ), pentru ca si-a dat seama ca in UBBR se va putea astepta oricand la rasturnari de situatie de genul celor de la Arad.

    Tot scenariul cu “discreditarea” si alte asemenea sintagme este ieftin, pentru ca prin participarea lui la Adunarea Generala din Metanoia ar fi avut ocazia sa se apere si sa raspunda acuzatiilor in mod specific. Dupa ce a dat bir cu fugitii, acum vine sa acuze ca nu stiu ce discreditari si nedreptati i-ar fi fost facute…

    Solicitarea cu privire la aplicarea procedurii biblice de mustrare intre frati este din nou o incercare de manipulare ieftina si dezamagitoare pentru pretentiile sale, pentru ca, s-a mai explicat, in joc este Evanghelia, si deci nu se aplica textul invocat la aceasta situatie. De aceea, eu sunt convins ca daca ar avea raspunsuri concrete, le-ar pune inainte. Dar cum stie bine care este adevarul, dar foloseste aceasta tactica, acest lucru reflecta faptul ca in mod planificat, intentionat, ocoleste sa fie tras la raspundere.

    Cat despre James MacDonald si “detractorii” lui din SUA, as pune intrebarea urmatoare: daca acuzatiile sunt publice, de ce MacDonald si Harvest nu publica dovezile si nu da “comunicatele” pentru a clarifica acuzatiile? Si de ce pe lista celor care vorbesc acelasi limbaj cu acuzatorii lui MacDonald sunt zeci de fosti prezbiteri, credinciosi, unii profesori de seminarii teologice??? Toti au fost excomunicati din Harvest?

    Punerea laolalta a lui MacArthur, David Platt cu Hybels, Warren si altii mi se pare de departe o manipulare grosolana. I-as recomanda lui Barbosu si adeptilor lui urmatoarele carti care fac lumina cu privire la cat de multe lucruri au in comun aceste doua taberi:
    – “The truth war” de John MacArthur;
    – “The Gospel according to Jesus” de John MacArthur;
    – “Radical” de David Platt;
    – “Follow me” de David Platt.
    Si mai vorbim dupa aceea.
    In ceea ce priveste pe cei care imediat au sarit sa ii ia apararea lui Barbosu, despre unii pot spune ca nu ma surprinde (de ex. Alin Cristea sau Daniel Branzei), despre altii da, ma surprinde, pentru ca ma asteptam ca macar dovezile incontestabile (ma refer la cele din spatiul public) sa conteze catusi de putin.
    UBBR nu va face nimic dintr-un motiv simplu – nu le pasa.
    Este insa un pas inainte pentru Biserica Metanoia din Arad, si este trist ca Barbosu insulta cateva sute de membri ai bisericii prin pozitia sa actuala, iar cei care ii iau apararea se alatura acestei insulte la adresa adunarii locale.

    • Fr Ninel,
      de ce spuneti de fr Branzai , a carui parere conteaza in spatiul evanghelic, este in acest moment de inteles ca este de acord cu CB?
      Cu Ton Iosif am incercat sa -l inteleg, ii era jena, pt ca il cunostea de multi ani etc..a aminat f multi ani sa si spuna parerea, dar acum cind este vorba de fapt nu de persoane ci de Adevarul in care ar trebui sa umblam noi in continuare?
      Este vorba de vesnicia noastra, ce facem?
      Acceptam orice, de dragul cui?
      CB o face de dragul banilor, restul?

  6. Mai PANGLICARILOR, habar nu aveti despre cele intamplate la Metanoia Arad. Documentati-va de la sursa si apoi puteti face comentarii, nu fabulati si promovati minciuni!!!
    Nu mai dati cu noroi in Lucrarea Lui Dumnezeu. Acest om, Cristian Barbosu pe care voi il defaimati, este devotat Lui Dumnezeu, mai mult decat orice pastor din Romania si asta se vede prin lucrarea care a facut-o in Metanoia Arad.

    PAUL DAN, Dumnezeu o sa te traga la raspundere pt toate minciunile si defaimarea pe care o faci!!!
    DUMNEZEU sa te “rasplateasca” pt ce faci!!!

    • Anonymous, de ce nu ai curaj sa spui cine esti? Traian Cretu este membru si a documentat de la sursa ca Barbosu a fost gasit cu minciuni de catre adunarea generala a bisericii Metanoia. Nici macar nu a avut curaj sa se prezinte acolo. Te-ai inoroit de tot prin ce-ai spus!

  7. by the way – o alta carte de citit pentru Cristian Barbosu si compania – se intituleaza “Cine esti tu ca sa judeci?” de Erwin Lutzer; da, acelasi Lutzer care a vorbit la Moody.

    Asa poate invata si dl Barbosu cum e cu judecata, cand si in ce circumstante se aplica Matei 7, cand e justificata “judecata” in public si cand nu etc…..Ooo, dar cine semneaza versiunea in limba romana a cartii lui Lutzer? Cumva este Cristian Barbosu???

  8. Ce spune un om a lui Dumnezeu, respectat de multi frati :

    Daniel Brânzei: Sunt alături de Cristian Barbosu în aceste clipe dificile

    “Lucrătorii sunt și astăzi puțini. Să învățăm să-i prețuim, să-i protejăm și să-i ajutăm. Este foarte ușor să dai cu pietre, mai ales când le-ai luat din edificiul la care n-ai trudit tu însuți. Este mult mai greu să iei aceste pietre vii și să le zidești la loc, pentru ca edificiul să crească. Numai cei care lucrează cu Dumnezeu o pot face. Nu de demolatori avem noi nevoie azi … Diavolul se descurcă și singur, iar mulțimile care-i stau la îndemâna nu sunt puține.

    Dragă Cristian și dragi frați care v-ați retras temporar pentru ca să nu vă luptați în firea pământească, sunt alături de voi. Pasul vostru răspândește deja în jur parfumul biruinței.

    Mi-ar place să fiți biserica noastră soră din România. Va trebui însă să mă sfatuiesc cu … ceilalți presbiteri din biserica noastră.”

    http://barzilaiendan.wordpress.com/2013/02/16/cristian-barbosu-cuvantul-unui-prieten

  9. Din comunicat reiese ca absolut tot ce se scrie pe blogul “http://theelephantsdebt.com”, si altele, in legatura cu James MacDonald este o minciuna si o incercare organizata de discreditare. Chiar nimic sa nu fie adevarat? As avea o intrebare pentru fr. pastorul Cristian Barbosu – a discutat si cu acuzatorii lui MacDonald? Pentru ca din ce citesc in acest comunicat toata lumea este vinovata numai acuzatul nu – respectiv MacDonald.
    Cred ca Cuvantul ne invata sa tinem cont si de martori atunci cand facem o investigatie ca sa aflam adevarul, nu numai discutiile cu acuzatul.
    Ilustratia cu Haman nu cred ca isi are rostul aici – Haman dorea distrugerea intregului popor evreu, el nefiind evreu, pe cand acuzatorii lui MacDonald sunt crestini si multi dintre ei au facut chiar parte din staful lui MacDonald, conform site-ului amintit. De asemena modul in care ilustratia este pusa sugereaza ca toti care il acuza pe pastoru Cristian Barbosu sunt un fel de Haman, desi acestia sunt crestini evanghelici care poate doresc binele poporului lui Dumnezeu, nu distrugerea lui.
    Faptul ca mai multi pastori din Romania sau sesizat, conform comunicatului, poate ar trebui sa dea de gandit.

    p.s. am scris prezentul comentariu si pe un alt blog, putin diferit, dar nu s-a dorit afisarea lui;

  10. Nu cred ca esti tu pus sa judeci si sa iti dai cu parerea cine e nepocait si cine nu. Vezi sa nu ramai tu pe langa, asa “sfant” cum esti. Daca Isus a luat biciul, l-a luat ca a avut dreptul. Tu, eu sau oricare altul, nu avem acest drept. Mai bine te-ai concentra sa salvezi nepocaiti, decat sa defaimezi pe altii. Domnul Isus sa aibe mila de tine.

    • Ai invatat de la Barbosu sa numesti adevarul defaimare si defaimarea adevar? De cand salvam noi pe nepocaiti? Lucrarea asta o face Dumnezeu. Fiti fara grija ca vestim Evanghelia.

  11. Ati punctat la obiect in ultimul paragraf al comentariului.
    De ce oare cei de la metanoia nu vor sa se trezeasca chiar in predicile pe care le spun in fata oamenilor?
    Daca le spui ca au gresit atunci ei se supara si mai tare spun ca sunt
    corecti.

    O ULTIMA INTREBARE DE UNIUNEA CULTULUI BAPTIST DIN ROMANIA NU SE SESIZEAZA SI SA IA O POZITIE OFICIALA FATA DE TOT CE SE INTAMPLA?
    DE CE II MAI TOLEREAZA???

  12. 1 Samuel 24:6
    Și a zis oamenilor săi: „Să mă ferească Domnul să fac împotriva domnului meu, care este unsul Domnului, o așa faptă ca să pun mâna pe el! Căci el este unsul Domnului.”

    David a fost asuprit de Saul, chiar si viata i-a fost pusa in pericol, iar cand a avut ocazia sa-l omoare pe Saul, avea sustinerea celor din jur si toate motivele sa o faca, nu l-a ucis pt. ca era unsul Domnului si s-a temut de Domnul.

    Datoria noastra de crestini nu este aceea de a defaima in public pe unsul Domnului, ci de a ne ruga pt. el.

    Marea trezire moraviana din 1727 a avut loc atunci cand biserica se strangea in fiecare dimineata la rugaciune. Erau coplesiti de tristete pt. ca si-au vazut starea, s-au vazut pacatosi si au constientizat ca nu sunt cu nimic mai buni decat ceilati.

    Datoria noastra este de a lupta, prin rugaciune, impotriva celui rau.

    • Domnule Dorin, esti acelas care discredita cu vorbe infame
      pe fr Paul Dan, invocind minciuni, atunci cind dinsul a luat atitudine
      cu privire la indecenta imbrcamintii, femeilor in adunare;
      murdarind ideea prin utilizarea minciunii spunind ca ispita era personala, chipurile nefiind vorba de un pacat in a te imbraca indecent.
      Te am atentionat si acolo, parca la Pasi se afla acel articol injurios.
      Cred ca ar trebui sa ti revizuiesti atitudinea, sa cauti date precise
      informindu-te asupra celui despre care vorbesti…
      Nu-l mai aminti pe Saul, pare se ca dai altora exemple de care tu nu tii seama.
      Cunosti tu pe unsii Domnului?
      sau ti se pare ca Harvestul stabileste asta?

    • Regret ca fr Brinzei face asa o gafa.
      In cazul Ton Iosif a scos adevarul la lumina dupa f multi ani,
      fiindu-i jena sa-l spuna la timp.
      Ma mir ca dinsul nu cunoaste apostatii care distrug Adevarul.

  13. Daca iubiti biblia cum scrie la “despre mine” … aveti dreptu sa judecati oamenii si sa faceti un blog cu prostii si “dezvaluiri”?? M-ai bine ati vedea de dvs.

  14. Ce ai domnule Paul Dan cu Cristian Barbosu? Daca dumneata ai décis sa te stabilesti in State ce tot freaca grija de ce se intampla in Romania???? Dumnezeta dai cumva cuiva socoteala de slujba pe care o faci acolo unde esti?

    Ai timp sa stai sa vanezi in dreapta si in stanga, sa treci prin filtrul furstrilor dumitale tot ce misca in lumea Evanghelica romaneasca. Uita-te domnule, in gradina dumitale!!! Daca ai preferat scaunul cald si comfortul Americii de ce nu lasi oamenii in pace? Cine te-a pus pe dumneata paznic la oi?

    Ca si crestin adevarat, asa cum te consideri ar trebui sa publici si sa scrii cuvinte spre zidirea credinciosilor nu sa improsti cu noroi in dreapta si in stanga promovand deschis si fara nici o mustrare de constiinta barfa electronica.

    Dumneata nu ai nimic de corectat in viata de crestin? De ce vezi doar paiele din ochii celorlalti? Cred ca ar fi bine sa te rog Domnului sa trimita peste dumneata un duh de eliberare; eliberare de frustrari, de invidie, de barfa, de judecata. Iar apoi, eliberat fiind sa lucrezi cu adevarat pentru inaintarea imparatiei.

  15. Ai idee, stimate P.D. de starea grava in care se afla bisericile romanesti de pe continentul American??? Ai macar o idee de problemele si framantarile cu care se confrunta, tocmai din cauza unor legalisti imbacsiti ca tine? Ajungeti aici pentru ca va plac dolarii si viata usoara si apoi scuipati si judecati pe cei ce au décis sa faca ceva in Romania. Sa aduca un suflu de trezire si de regenerare.

    Esti sigur tu, P.D. ca toti cei care au venit la Hristos prin Cristian Barbosu si prin oamenii cu care acesta a lucrat nu sunt mantuiti? Daca macar un singur suflet l-a gasit pe Hristos cu adevarat in urma aacestei lucrari, Cristian Barbosu a indeplinit cea mai mare porunca lasata de Isus: sa vestim Evanghelia si sa facem ucenici.

    • Corina Moisa, bisericile romanesti din America sunt asa cum sunt- nu chiar asa de grav cum le descrieti dvs. Va recomand sa va uitati putin la aceasta biserica: http://logoscm.org/.

      Vreau sa stiti ca am fost in lucrare in Romania timp de 7 ani si jumatate, si Domnul ne-a folosit cum a vrut El si a binecuvantat lucrarea. Si noi am facut ucenici in Bucuresti, iar unii sunt in lucrare chiar acum.

      Limbajul dvs. nu prea e politicos…

    • Ce vocabular de mahala au unii pe aici daca nu le convine adevarul incep sa tipe si sa urle pe toate canale.
      Oare acesta este rodul lucrarii lui c.b.
      Mai nou pentru ei este atunci cand le spui ca au gresit ei spun
      ca-i improsti cu noroi daca spui adevarul inseamna ca ii demolezi.
      Mai nou ne tin lectii despre despre morala.

    • Stimata doamna,
      cunosti putin si iti aperi “cunostinta” cu vorbe urite;
      generalizezi si de fapt nu stii pe fiecare in parte;
      ia aminte, ca Lucrarea care este a lui Dumnezeu ,
      nu se face prin metodele diavolului, atragind oamenii
      cu metodele sale, bautura, distractii si lipsa de morala
      crestina.
      Roaga te sa ti dea lumina, daca inca nu ai constatat
      ce este “metanoia” si ce ar trebui sa insemne de fapt,
      nicidecum rupere de biserici, pentru plata de la Mamona.
      Harvest iti spune ceva? sau nu cunosti?

  16. Ce truc ieftin de politician de mana a doua , al lui C.B , sa-l aseze pe pastorul John MacArthur , un om al lui Dumnezeu , alaturi de apostatii Rick Warren si Bill Hybels ! Sperand ca prin aceasta falsa alaturare ei ar avea vreo lucrare crestina comuna .
    Ei uite , domnule C.Barbosu , ca pocaitii din Romania nu-s asa naivi cum crezi dumneata ! Sunteti dumneavoastra doctor in teologie dar nici noi nu suntem primate !
    Ii invit , pe cei care cunosc limba engleza sa vizioneze urmatoarele linkuri despre lucrarea ” crestina” a politicianului , pardon ” pastorului ” RICK WARREN :

    John MacArthur il demasca pe apostatul Rick Warren si cartea lui ” Viata condusa de scopuri ” :

    The Biblical Case Against Rick Warren – Michael Hoggard

    Rick Warren Exposed – http://www.goodfight.org

  17. Pe mine ma uimeste ca pe o platforma evanghelica din Romania se promoveaza ganduri ale lui Rick Warren – un new age-ist, un promotor al ecumenismului si al tolerantei pacatului, un pragmatist.

    Nu inteleg cum astfel de oameni ajung ei sa dea invatatura si sa invete Mireasa lui Christos cum trebuie sa se comporte si sa fie.

    Toate informatiile si cunostintele biblice sunt anulate la ZERO barat atunci cand nu sunt insotite si de un caracter crestin si nu vin dintr-o inima nascuta din nou.

    • AMIN , frate ALEXANDRU !!!

      Fratietea evanghelica din Romania TREBUIE sa se trezeasca !
      RICK WARREN si BILL HYBELS nu au ce cauta cu ereziile lor New Age in Romania , intre evanghelici !
      Eventual ar putea coopera spiritual foarte bine cu M.I.S.A lui Gregorian Bivolaru . Teologiile lor sunt asemanatoare !

  18. In afara de pozele cu macdonald in cazino ce dovada mai aveti ca el joaca poker? Sunteti pro sau contra grupurilor mici de partasie? Ieri a fost Iosif Ton, azi Cristi Barbosu , maine cine va urma?

    • Ai citit ce a zis pastorul Cristian Ionescu ca romani din biserica lui stiu de alti romani care au jucat poker cu MacDonald? Daca grupurile mici de partasie sunt ca cele de la Metanoia unde scopul era controlul asupra oamenilor, atunci sunt impotriva acestui concept. Obiectivul nostru este apararea Evangheliei, nu cine va urma. Asta gandesti tu.

  19. Cine sunteti dvs sa spuneti ca Cristian Barbosu ramane nepocait? V-o pus cumva Dumnezeu aici pe pamant sa judecati in locul lui?

    • Nu am spus ca Barbosu ramane nepocait. Am spus ca dupa ce s-a imtamplat la Metanoia si in tara, el a dat un comunicat in care ramane pe pozitia initiala. Ma rog intens pentru Barbosu impreuna cu altii, si din toata inima ii doresc pocainta care vine de la Domnul. Domnul Cristos trebuie sa isi scoata slava, noi suntem niste robi ai Lui care doar am scris niste articole documentate. Sper ca Barbosu sa inteleaga ca este mana Domnului in demisia lui.
      Paul Dan

    • nu spune Domnul nostru ca fiecare pom il cunosti dupa roadele lui? Daca CB s-ar pocai atunci si-ar recunoaste pacatele, faptul ca a rupt biserici pe baza manipularii si minciunii etc. Ori el acum pozeaza in victima.

  20. Citi stiu ceva despre New Age?
    daca nu ar fi de plins, as ride.
    Nu stiu multi, dar cei ce stiu vad ca se alatura celor care deschid calea antiCristului.
    Cu parere de rau spun ca in zona in care locuiesc acum, NU se stie nimic de ereziile timpului din urma;
    de ereziile domnului Iosif Ton, insa nici nu suntem atacati cu smecheriile metanoiste in zona.
    Poate unii citesc pe net, nu ma indoiesc, dar sunt putini;
    inca mai este dat ca exemplu Iosif Ton . 😦
    Slava Domnului !

      • Stefan,
        Scuza-ma dar cu articolasul ala nici nu zgarii suprafata a ce presupune fenomenul New Age .
        “Apologetica” articolului este pentru copii de gimnaziu , sa-i spun asa .
        Studiaza infiltarea gigantica a conceptelor New Age in toate sferele societatii postmoderne , dar mai ales in biserica crestina .
        Studiaza ceea ce presupune doctrina actuala , universalista , inclusivista a bisericii emergente ( emergent church) si bisericii catolice . La fel studiaza conceptul de insterspiritualitate care a patruns in catolocism si bisericile neo-liberale occidentale de tip emergent church .
        Dar mai ales pe marii lideri crestini care promoveaza asta cu motoarele la turatie maxima prin miscarea ECUMENICA .
        Multa pace si Domnul sa-ti dea calauzire !

    • Nu toti cei care spun Doamne Doamne…stii continuarea nu? Cred ca nu am citit cu atentie Biblia, atata timp cat nu am gasit slujba de judecator…dar blogul asta e plin de asa ceva. Mai aveti pietre oamenilor?

      • A trebiut sa iti sterg o postare plina cu pietre. Perseverezi in confuzie voita impreuna ca alti aparatori ai lui Barbosu pretinzand ca dezvaluirea delicventelor spirituale inseamna judecata. Wake up!!!

  21. Chiar nu vedeti ca aratati cu un deget spre atatia oameni si trei degete arata spre dvs… vedeti paiul la altii da barna cea imensa nu o vedeti la dvs… cu un astfel de blog faceti credinciosio de rusine!!!! sunteti un om incapabil!!!

    • Andrea,
      vad ca te-ai maniat rau. Imi pare rau ca nu am avut timp sa iti raspund mai repede, dar cred ca pana acuma ai citit acest articol care iti va schimba perspectiva: https://ioan8.wordpress.com/2013/02/22/c-barbosu-si-noi-dezvaluiri-bulversante/.

      In ce priveste eu fiind descris de tine ca incapabil, iti voi raspunde prin aceste versete:
      Şi noi n’am primit duhul lumii, ci Duhul care vine dela Dumnezeu, ca să putem cunoaşte lucrurile, pe cari ni le -a dat Dumnezeu prin harul Său. Şi vorbim despre ele nu cu vorbiri învăţate dela înţelepciunea omenească, ci cu vorbiri învăţate dela Duhul Sfînt, întrebuinţînd o vorbire duhovnicească pentru lucrurile duhovniceşti.Dar omul firesc nu primeşte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, căci, pentru el, sînt o nebunie; şi nici nu le poate înţelege, pentrucă trebuiesc judecate duhovniceşte. Omul duhovnicesc, dimpotrivă, poate să judece totul, şi el însuş nu poate fi judecat de nimeni. Căci ,,cine a cunoscut gîndul Domnului, ca să -I poată da învăţătură?“ Noi însă avem gîndul lui Hristos. (1 Cor 2:12-16)

      Domnul sa iti daruiasca pacea Lui. Nu m-a ofensat ce mi-ai scris.

      Pastor Paul Dan

  22. Domnilor, mai cititi si Corinteni 13 nu numai episodul cu biciul si templul.

    Trimiterea este si pentru doamna Elisa care si-a facut o meserie din a posta pe bloguri indemnuri ca “in numele Domnului, taiati-l in bucati !”

    ps. taiati-l in bucati, azi pe unul, maine pe altul. Da tocati-l marunt, sa ajunga cate-o firimitura, cate un strop de sange la marea gloata de pe net.

  23. M-a durut si pe mine,cand am auzit de Cristi Barbosu si problemele de la Metanoia..Pe Cristi il cunosc de acum 30 ani,cand adolescent-fiind 13-14 ani,scria cate un “referat”,asa il numea el atunci,pe care imi cerea sa-i dau voie sa-l citeasca vinerea seara ,la programul tinerilor,in biserica din Curtici..Am ramas uimit de potentialul care l-am vazut in el,inca de atunci..si vreau sa spun ca dupa 30 ani,nu m-am inselat..Alaturi de Daniel Maris(Bucuresti),Petrica Bulboaca (Maranata),Mircea Mot (Arizona) si alti vreo 10 tineri minunati de atunci,fiecare pe unde au ajuns,au facut o lucrare deosebita. E adevarat, Cristi a fost diferit si a facut o lucrare diferita,dar DOMNUL l-a folosit in mod minunat..si de asta m-am bucurat si ma voi bucura. Cineva, ( Nelu C, Chicago) din grupul nostru de atunci, care ca si mine il iubeste pe Cristi, spunea: “Cristi este un lider inascut si deosebit de valors!.Ceea ce ai lipseste lui Cristi, este o zdrobire..inaintea Domnului!..” ..Iata ca a venit si aceasta!..Ce facem noi acum?.. Mai luam o piatra si dam in el?..sau vorba lui Daniel B, “aruncam apa murdara impreuna cu copilul”?..Personal,cred ca Dumnezeu,nu a terminat cu Cristi si “mai are un cuvant de spus in Romania”..si eu fac parte din aceeia care ma rog pentru impacarea lor si propasirea Evangheliei LUI!..
    Nelu Cinteanu-Curticeanu..=

    • Impartasesc aceste vederi, nu l-a aruncat nimeni pe C. Barbosu, dar cum s-a remarcat, are nevoie de o zdrobire inaintea Domnului sau de o nastere din nou. Sa ne rugam in privinta aceasta.

      Paul Dan

  24. Scrisoare deschisă către Biserica Baptista Metanoia Arad
    Iubiţii noştri fraţi,
    Ne aflăm in acest moment la capatul unui demers prin care o parte insemnata a membrilor Bisericii Metanoia Arad au dorit sa aduca in cadrul AG problemele grave cu care biserica noastra se confrunta de o bucata de timp incoace.
    Precizam faptul ca aceasta initiativa de convocare a AG a fost absolut necesara pentru Biserica Metanoia si ca ea s-a desfasurat intr-un mod deschis, respectand Statutul Cultului Crestin Baptist din Romania. Dezaprobam atitudinea fratelui Cristian Barbosu in prezentarea de sambata 26.01.2013 si consideram total neadevarate afirmatiile pe care le-a facut cu acea ocazie cum ca am fi initiat si sustinut prin demersul nostru o campanie de discreditare a bisericii Harvest. Exercitarea unui drept gandit de inaintasii baptisti şi garantat de legislaţia românească pentru situatii speciale in vederea convocarii AG nu indreptateste pe nimeni sa condamne sau sa interpreteze intr-un mod incorect actiunea noastra.
    Ceea ce se intampla la Harvest si “in jurul lui Harvest”, mai ales in ultimul an, sunt lucruri pe care noi nu le-am influentat in nici un fel. Stilul de viata al fratelui James, problemele lor financiare legate de datoriile pe care le-au acumulat, lucrători şi biserici care au părăsit asocuierea, s.a., sunt fapte despre care noi doar am luat cunostinta, in masura in care am avut acces la surse de informare credibile.
    Aşa cum spune şi fratele Cristi, este imperativ să dăm la o parte minciunile, exagerările şi distorsionările de adevăr şi să lăsam ca fraţii să aleagă între cele auzite de la el si ceea ce urmeaza sa va prezentam in materialul de fata. Drept pentru care socotim ca, dupa toata aceasta perioada tulbure in care multi oameni nu mai stiu ce sa creada, ocazia pe care o avem acum este singura si poate ultima in care veti putea auzi şi o alta varianta si, in acest fel, sa puteti analiza, judeca si decide intr-un mod cat mai corect.
    Va precizam faptul ca am analizat cu seriozitate problemele legate de Harvest si ne-am documentat intr-un mod temeinic asupra informatiilor existente, atat in Romania, cat si in America, pe acest subiect. In documentarea noastra am folosit doar surse oficiale si credibile, concluziile acestui material fiind bazate doar pe adevar.
    Dorim, in continuare, sa va supunem atentiei o alta perspectiva asupra situatiei Bisericii Metanoia decat aceea a fratelui Cristian Barbosu si sa va prezentam ceea ce, in opinia noastra, sunt motivele reale care au creat aceasta situatie grava in comunitatea noastra.
    Vrem sa subliniem inca de la inceput că scopul acestui demers este unul pozitiv. Nu dorim sa plece nimeni din Biserica, nu dorim sa-l dam jos pe fratele Cristi, nu dorim sa ne impunem conducerea, asa cum suntem acuzati, ci dorim ca biserica sa cunoasca tot adevarul si apoi, sa ia o decizie in cunostiinta de cauza. Marele castig ar fi redobandirea unitatii si increderii intre frati, recastigarea celor ce au gresit, prin pocainta. Mai mult decat atat, marturia bisericii care a fost atat de grav afectata in ultima perioada ar putea fi reabilitata. Oamenii noi in credinta care sunt derutati de situatia actuala, ar putea fi recastigati prin rezolvarea acestei situatii intr-un mod matur, vrednic de Domnul
    Am promis ca vom veghea asupra comunitatii si ca vom semnala devierile si asta facem.
    A. Probleme legate de atitudinea, metodele şi modul de lucru al fratelui Cristian Barbosu

    1. Lipsa de transparenţă şi onestitate: In toamna anului 2004, 136 de oameni au infiintat Biserica Metanoia Arad. Aveam o viziune clara, grupuri mici, lucrare cu copii si tineret, inchinare contemporana. Ulterior, a aparut ideea de a-l coopta in echipa ca pastor si predicator pe Cristian Barbosu, care in acea perioada era in SUA. Dupa un timp de gandire si rugaciune, fratele Cristi a acceptat si, in primavara anului 2005, s-a alaturat echipei. Atunci când a venit în Metanoia, nu ne-a spus că el este misionarul Bisericii Harvest şi că este plătit de biserica americană, faţă de care are o subordonare clară şi căreia îi reprezintă interesele în România, noi crezand ca este pastorul nostru. Dupa un timp, am aflat de pe site-ul Harvest ca ei de fapt ne considera o biserica plantata de ei, ba mai mult, inca din anul 2004, cand nimeni din Arad nu auzise de Harvest. Din acel moment, i-am cerut de nenumărate ori fratelui Cristi să ne clarifice şi nouă relaţia dânsului şi a bisericii Metanoia cu tot ceea ce înseamnă Harvest, fără ca sa primim vreodată un răspuns concret si definitiv pe acest subiect.

    2. De-a lungul timpului, fratele Cristian Barbosu a avut grijă ca în majoritatea situaţiilor să fie singurul canal de comunicare cu americanii. Astfel, am fost martorii unor situaţii în care nici noi, nici cei de la Harvest nu am fost informaţi în mod corect asupra multor lucruri, fapt ce a condus la confuzie şi la numeroase neînţelegeri în relaţia dintre cele două biserici. Şi unii şi alţii am realizat într-un final că de multe ori informaţia a fost transmisă incompletă sau chiar denaturată. Un exemplu ar fi botezul tinut la biserica Betel, Gradiste. In timpul evenimentului Cristian Barbosu l-a intrebat pe Mircea Dumulesc cati oameni crede el ca sunt prezenti. Raspunsul lui Mircea a fost ca sunt 650 maxim 700, la care Cristian a zis ca el crede ca sunt 800. La scurt timp, pe situl Harvest a aparut informatia ca la acel botez au participat 1500 de persoane. Cei din comitet i-au atras atentia lui Cristian asupra informatiei gresite, la care el a raspuns ca americanii sunt cei ce au gresit. Mircea a scris un mail catre Kirk, atragand atentia asupra greselii lor. Surpriza a venit prin raspunsul lui Kirk care atasa Raportul scris chiar de Cristian Barbosu cu cifra de 1500 de participanti. Din pacate, de-a lungul timpului, acest gen de exagerari a devenit un obicei, aspect remarcat de o buna parte a bisericii. Mai mult, aceste neconcordanţe au apărut şi în cazul transmiterii de informaţii oficiale între comitetul din Metanoia şi conducerea de la Harvest, aspect sesizat nu o dată de ambele părţi.

    3. Un alt lucru alarmant, cu care nu suntem de acord în atitudinea fratelui Cristian şi pe care i l-am adus la cunoştinţă de multe ori, este faptul că are probleme în relaţionare, nu-si poate face prieteni sau mentine o prietenie. Este dispus ,,să sacrifice” oamenii pentru a-şi atinge scopul sau interesul pe care îl urmăreşte. Este de ajuns să nu fi de acord cu el într-o anumită problemă ca să te considere în tabăra opusă şi să doreasca sa te elimine din calea lui fără nici o şovăială. De pilda, fratele Johny Alboni, care s-a ridicat sa il apere pe Cristian Barbosu inca pe cand eram in biserica Maranata, iar ulterior, dupa infiintarea bisericii Metanoia, a sustinut cu putere ideea de a-i oferi lui Cristi o platforma pentru a-si pune in valoare darul sau de predicator, a fost considerat brusc dusman, incompatibil, denigrat si marginalizat in mod abuziv de Cristi, din momentul in care fratele Johny si-a exprimat convingerile diferite şi a încercat să atragă atenţia asupra unor probleme.

    4. De multe ori, mai ales in ultimele luni, s-a observat cum fratele Cristi foloseşte amvonul, abuzează de microfon, de poziţia sa, ca să-şi justifice şi să-şi motiveze actiunile prin mesaje de dezbinare, in loc sa caute unitatea bisericii. Mai mult, transmite mesaje şi critici directe, cu ţintă precisă, lucru pe care l-a criticat în trecut când a trăit o experienţă similară in Maranata. Vezi predicile din ultimele luni cu mesajul: „Plecati daca nu va place… Cine nu sustine directia si viziunea face dezbinare…” şi altele.

    5. De asemenea ne ingrijoreaza modul tendentios de interpretare a Scripturii in multe din predicile din ultimele luni. Ca exemple, putem da:
    – prezentarea deformata a unor pasaje din cartea Exod, pentru sustinerea pozitiei de autoritate a pastorului senior. Ni se induce ideea ca acesta are in Biserica lui Cristos aceeasi autoritate pe care Moise a avut-o in fata poporului Israel (vezi predica din 16 decembrie). Ori Scriptura ne arata foarte clar ca singurul mijlocitor intre Dumnezeu si poporul Sau este Domnul Isus Cristos. El este Capul bisericii sale, este Proorocul pe care Moise il prefigura.
    – Referitor la afirmaţiile fratelui Cristi: Biblia nu promovează sărăcia şi cumpătarea. Sfinţenia unui om nu stă în ceea ce are, ci în câte dă din ceea ce are.

    Dacă ne uităm în Scriptură, aceasta ne prezintă dorinţa lui Dumnezeu de a-şi binecuvânta poporul cu posesiuni materiale, acest lucru având în vedere în special Canaanul şi bogăţiile sale. Ceea ce caracterizează în mod special Legile care au în vedere resursele materiale, sunt restricţiile cu privire la folosirea şi acumularea proprietăţilor şi aceasta cu scopul ca poporul să-şi amintească ca Dumnezeu deţine toate lucrurile şi că El vrea ca toţi oamenii să se bucure de ele. Nedreptatea economică a fost tema principală a Profeţilor, precum şi unul din motivele exilului babilonian. Mai grav, trebuie remarcat că păcatele economice au fost întotdeauna legate de idolatria poporului: închinarea la dumnezeii falşi a condus la un stil de viaţă egoist, care punea un accent major pe bani.

    NT duce mai departe principiile majore ale VT, dar cu o excepţie izbitoare: bogăţiile materiale nu mai sunt niciodată promise ca şi o recompensă garantată, nici pentru ascultarea spirituală, nici pentru o slujbă bine îndeplinită. Posesiunile materiale sunt un dar bun de la Dumnezeu date cu scopul de a fi folosite astfel încât între creştini să nu existe oameni în nevoie, dar în acelaşi timp, reprezintă unul din principalele mijloace prin care Satan întoarce inimile credincioşilor dinspre Dumnezeu; (Iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor – 1 Tim. 6:10). Extremele sărăciei şi bogăţiei sunt intolerabile, motiv pentru care Dumnezeu a instituit principiul moderaţiei şi cumpătării. Astfel, începând de la mana din pustie, reîntoarcerea proprietăţilor în anul de veselie sau accentul pus pe generozitate nu fac decât să conştientizeze oamenii din poporul lui Dumnezeu de fragilitatea şi pericolul acumulării de averi.

    6. Aşa cum vă amintiţi, fratele Cristi a promis în faţa bisericii nu cu mult timp în urmă un proces de reconciliere, inclusiv cu vechea echipă de slujire; în afară de atacuri, critici şi o atitudine ostilă faţă de cei ce nu îi împărtăşesc opiniile, nu a făcut nimic pentru a repara relatiile frânte.

    7. Vă reamintim momentele în care şi-a susţinut în faţa bisericii modelul de conducere impus de Harvest: actele de intimidare si manipulare a comunităţii prezente la acea adunare generală: ,,dacă nu votaţi varianta mea, voi pleca, americanii îşi retrag banii, nu mai putem construi clădirea bisericii” etc. Întrebare: cei ce trebuiau să aleagă, nu au fost puşi cumva în situaţia ca în loc să judece şi să voteze liber Parteneriatul si Modelul de Conducere, au fost mai degrabă obligaţi să gândească la situaţia plecării sale din biserică si la banii americanilor?

    8. Mai mult de atat, chiar a mintit adunarea generala ca daca pleaca Harvest, lucrari precum tabere, radio, echipe de instruire „nu vor mai fi”.

    9. Ştiţi cu toţii şi aţi fost părtaşi la ce s-a petrecut în Metanoia mai ales în August 2012 – fratele Cristian Barbosu şi-a asumat public greşelile făcute cerându-şi iertare atât membrilor vechii echipe de slujire, cât şi întregii comunităţi. A recunoscut că a viciat şi a denaturat procesul producând mult rău, dar în pofida acestor lucruri, a afirmat că se bucură că în final s-a ajuns la un rezultat bun. Fraţilor, vă rugăm să gândiţi fiecare şi să judecaţi: poate un proces viciat, denaturat, un lucru rău, să ducă la un rezultat bun? Este drept ca omul care a recunoscut că a greşit în mod flagrant în felul cum a administrat lucrurile în biserică, rănind oameni, producând tulburare, dezbinând biserica, dovedind cel puţin lipsă de maturitate, să se considere îndreptăţit cu o simplă cerere de iertare, dar fără să încerce o reparaţie reală în relaţia cu fraţii sai si cu biserica?

    10. Fratele Cristian Barbosu a pierdut din vedere misiunea de baza a Păstorului: aceea de a cauta unitatea bisericii. Atunci cand hotaraste sa implementeze ceea ce crede, considera ca este singurul indreptatit a decide ce trebuie facut. La adunarea generală în care 45% dintre fraţii prezenţi nu au fost de acord cu Parteneriatul cu Harvest, a lăsat să se înţeleagă că situaţia este normală şi că nu este nici o problemă, in loc să considere acel moment ca pe un semnal extrem de puternic si să se întrebe, cum era şi normal, ce facem cu cei ce nu au fost de acord, cum împăcăm acea parte a comunităţii?

    11. Cum înţelegeţi şi cum calificaţi ameninţările de la amvon ale fratelui Cristi faţă de grupele ,,in care nu se studiază Scriptura ci se vorbeşte despre Biserică”, justificând acest lucru prin faptul că l-au informat despre asta „nişte fraţi” din biserică? Nu era normal ca înainte de a ameninţa şi de a vorbi public de la amvon să asculţi şi cealaltă parte care este învinuită? Nu te obligă Scriptura, în conformitate cu Matei 18, să-i confrunţi înainte pe fraţii despre care ai auzit că au păcătuit şi numai după aceea, dacă nu se pocăiesc, să-i spui bisericii? Mai mult decât atât, la întrebarea directă de la întâlnirea cu liderii de marţi 15 Ian 2013, care sunt în mod concret grupurile în cauză, fratele Raul Todinca a recunoscut că de fapt ei nu ştiu chiar exact care sunt acele grupuri.

    12. Concedierea ilegala si fara acordul bisericii a pastorului Mircea Mandrutau, păstorul care a fost reconfirmat cu cel mai mare numar de voturi, aspect cu privire la care Biserica nici macar nu a fost informata. Fiind chemat la comitet, fratele Mandrutau, a explicat clar ca si-a dat demisia doar din echipa de slujire si din asociatie, nicidecum din rolul de Păstor si si-a exprimat clar dorinta de a sluji biserica Metanoia in continuare, precizand ca adunarea generala l-a votat ca Păstor si doar ea il poate revoca. Cu toate acestea, Cristian Barbosu a semnat o decizie oficiala de concediere, intemeiata pe o cerere de demisie inexistenta (inregistrata fictiv in data de 30.12.2012).

    13. O măsură pe care fratele Cristian Barbosu a încercat să o implementeze în luna ianuarie, este legământul pentru liderii de grupuri, prezentat la întâlnirea de marţi 15.01.2013.
    Iata un scurt fragment din continutul acestui Legamant:
    “Voi contribui la implementarea viziunii, voi respecta directia bisericii, echipa de conducere si Pastorul ei… Iar in caz contrar sunt constient ca nerespectarea acestor cerinte si indatoriri, implica retragerea mea din aceasta slujire.”
    Câteva observaţii legate de acest legământ:

    – Prima justificare pentru acest legământ se leagă de faptul că în trecut, în cadrul bisericii noastre, au mai fost şi alte legăminte de acest fel, lucru neadevărat, dovedit indiscutabil la intalnirea de lideri. Singurul legamant a liderului de grup mic pe care l-am avut in Metanoia, a fost opţional, doar inaintea lui Dumnezeu, fara obligatia de a fi predat conducerii bisericii si nu implica retragerea din slujire.
    – S-a justificat faptul că acest demers legat de încheierea legământului are o bază biblică, lucru de asemenea neadevărat. În Scriptură nu găsim asemenea legăminte; încercarea fratelui Barbosu de a face o paralelă cu Legământul de la sfârşitul cărţii Neemia s-a bazat pe o distorsionare grosolană a adevărului biblic şi pe o scoatere a textului din context;
    – La una din întrebările din sala, Cristian Barbosu a precizat ca acest legamant NU ESTE NEGOCIABIL.
    – Fratele Cristian impreuna cu echipe de slujire, cei care şi l-au asumat şi au venit în faţă cu el nu au fost dispuşi să-l discute decât separat cu cei care vor preciza că nu-l semnează şi separat cu cei care ar mai fi avut nevoie de clarificări, aspect care denotă lipsa totală de transparenţă şi onestitate, atentându-se grav, în acest fel, la libertatea de gândire şi alegere a fiecărui individ;
    – Legământul este de fapt un document ce contine demisia in alb, pus în mâna unor oameni (păstor, echipa de slujire) si care nu prevede nici o obligaţie din partea Conducerii bisericii.
    – In urma acestei actiuni, liderii de la aproximativ 35 de grupuri mici din cele 55 ale bisericii Metanoia ar fi fost dati afara din slujire, iar 300 de oameni din biserica ar fi ramas fara lider de grup mic, subminand astfel o lucrare vitala a bisericii, pe care fratele Cristian Barbosu a susţinut-o cu tărie în toţi aceşti ani, cel puţi teoretic. Cu totii l-am auzit in multe predici sustinand ca este obligatorie implicarea fiecarui membru din biserica Metanoia intr-un grup mic.
    – Şi totuşi, la intrebarea concretă: Ce se intampla cu acele grupe ce raman fara lideri?, Cristian Barbosu a raspuns: „Foarte bine, nu e nici o problema.”

    14. În cei aproximativ 7 ani de colaborare, fratele Cristian Barbosu şi-a manifestat permanent tendinţa de a câştiga controlul în ce priveşte conducerea bisericii. Cei din echipa de slujire, care au lucrat cu el si i-au cunoscut caracterul si slabiciunile, nu am văzut acest lucru ca fiind benefic, nici pentru biserică şi nici pentru el. I s-au recunoscut întotdeauna calităţile, hărnicia si darul de a predica. Dar din păcate s-a vazut clar prin fapte că are lacune majore în exercitarea darului cârmuirii, lucru care i-a fost spus în multe rânduri, dar pe care el nu l-a putut accepta niciodată
    Pe langa exemplul strigator la cer al concedierii ilegale si fara acordul bisericii a păstorului Mircea Mandrutau si tentativa de reprimare a zeci de lideri de grup mic, un al 3-lea exemplu de gestionare gresita a lui Cristian Barbosu, este incetarea difuzarii emisiunilor la radio Alt FM. Cu toate ca fratele Cristi a fost anuntat din timp de catre proprietarul radioului si de către fratele Andrei Stefan ca trebuie reinnoita colaborarea, raspunsul lui Cristi a fost ca este prea ocupat si nu are timp de asta, dar nici nu l-a mandatat pe Andrei sau o alta persoana sa negocieze. Din pacate, in loc sa-si asume responsabilitatea acestui esec, a declarat in fata bisericii: „datorită unor situaţii apărute cu postul de radio AltFm, la un moment dat am fost suspendaţi de acolo ca şi emisiuni.”

    Ca şi concluzie la acest capitol, credem şi suntem conştienţi de o realitate a Bisericii: că un credincios poate greşi. Fiecare dintre noi este vulnerabil şi oricând poate cădea în vreo greşeală sau păcat. Problema apare cand biserica nu reacţionează la aceasta situaţie. Scriptura spune: vegheaţi unii asupra altora, îndemnaţi-vă, sprijiniţi-vă, ridicaţi-vă, mustraţi-vă unii pe alţii şi dacă aveţi vreo problemă unii împotriva altora, căutaţi să rezolvaţi cu înţelepciune în lumina adevărului, în dragoste.
    De-a lungul timpului, în diverse ocazii am remarcat cu toţii calităţile fratelui Cristi de care ne-am ataşat în toţi aceşti ani, dar cand greselile şi chiar pacatele sale au ajuns sa influenteze major biserica, am fost obligati sa luam atitudine, sa prezentam adevarul cu scopul pocaintei si al indreptarii spre binele atat al fiecarui membru, cat si al bisericii.

    B. Relaţia cu HBC
    Relaţia noastră cu Harvest a început sub forma unei colaborări între două biserici partenere cu viziune şi valori apropiate.
    În această idee, în anul 2005 echipa de slujire a fost invitată la HBC să vadă, să analizeze şi să implementeze lucrurile bune de acolo aplicabile în contextul Bisericii Metanoia Arad. În timpul vizitei la Chicago cei care am fost acolo am întrebat explicit dacă Harvest aşteaptă de la noi o aliniere/aderare/subordonare la viziunea şi la modul lor de organizare şi ni s-a răspuns clar că nu au aceste aşteptări, ci că vor doar să ne ajute, fiind încântaţi că Dumnezeu ne-a călăuzit într-un mod atât de asemănător. Ni s-a spus că avem libertatea de a alege să aplicăm doar ceea ce ni se pare potrivit contextului cultural şi bisericesc în care ne aflăm.
    În contradicţie cu această realitate, în adunările generale din 2012, fratele Cristian Barbosu a afirmat că în 2005, în urma vizitei în SUA, echipa de slujire a aderat la modelul Harvest pentru ca mai apoi să se răzgândească. Realitatea este că doar în ultima perioada fratele Cristian Barbosu ne-a comunicat în mod repetat că Harvest se aştepta să ne aliniem la modelul lor, iar începând cu primăvara lui 2012 s-a exercitat o presiune din partea fratilor din America (prin scrisori si vizite în România ale fraţilor John Macdonald, Kent Shaw şi Kirk Van Maanen). Această presiune a fost legată în mod direct de banii donaţi de HBF pentru noua clădire.
    Am fost descumpăniţi de această schimbare în relaţiile noastre şi mai ales de modul neprincipial în care ni s-a impus „noul model Harvest”, mai ales că biserica noastră avea o viziune şi o strategie agreată la acel moment în cea mai mare parte şi de către fratele Cristi, lucrarea spirituală mergând bine.
    Iată câteva lucruri şi aspecte specifice relaţiei Metanoia-Harvest pe care noi le considerăm anormale şi inacceptabile:
    1. Pretenţia HBC că suntem o biserică plantată de ei în condiţiile în care Metanoia a luat fiinţă şi exista încă înainte de a veni fratele Cristian Barbosu şi de a auzi noi despre HBF. Poate sa para un lucru minor, dar totuşi este vorba despre un neadevăr care nu poate exista în relaţia dintre două biserici.

    2. În ultimul an aţi asistat cu toţii la presiunile exercitate de HBF prin persoana fratelui Cristian Barbosu pentru ca să trecem la modelul lor. Vă reamintim că implementarea sistemului a devenit o condiţie obligatorie pentru noi, de ea depinzand colaborarea noastră în continuare cu Harvest. Nu considerăm corectă această poziţie intransigentă. Atunci când Cristi a venit la Metanoia, noi nu am ştiut că vine ca şi misionar al lor în Romania şi nu le-am cerut niciodată bani sau alte avantaje materiale în cadrul colaborării noastre, chiar dacă iniţiativele HBC de a sprijini lucrarea au fost primite cu recunoştinţă şi apreciere. În acelaşi timp, comunitatea noastră a dovedit de la bun început credincioşie inclusiv în ce priveşte dărnicia şi avem convingerea că Dumnezeu este Cel care asigură resursele pentru zidirea Împărăţiei Sale.

    3. Modelul de conducere Harvest este un model impropriu pentru Romania şi sub anumite aspecte nebiblic în felul în care îl înţelege şi ni-l impune HBC. Iată câteva argumente:
    a. Prezbiterii sunt numiţi de alţi prezbiteri nu aleşi şi confirmaţi de biserică în mod direct.
    b. Prezbiterii dau socoteală altor prezbiteri (în cazul nostru celor de la HBF) şi nicidecum comunităţii pe care o slujesc.
    c. Între prezbiteri există unul aşa numit „primul între egali” (primus inter pares), cu autoritate si influenţă mai mare decât a celorlalţi prezbiteri, numit pastor senior, funcţie/distincţie pe care nu o întâlnim în Biblie. Menţionăm că nu neapărat denumirea/titlul este o problemă, cât mai ales prerogativele asociate acestei poziţii, potrivit modelului promovat de Harvest şi dorit de fratele Cristian Barbosu.
    d. Gestionarea problemelor spirituale ale bisericii sunt atributul exclusiv al prezbiterilor. Astfel, direcţia, viziunea, alegerea şi confirmarea slujitorilor, angajarea lor, bugetul si cheltuielile, actele de disciplină vor fi administrate de către un grup restrâns de oameni care se consideră mai îndreptăţiţi, mai spirituali şi mai calificaţi prin chemarea lor. În acest fel se produce o prăpastie între congregaţie şi ,,elita bisericii”, se induce o atmosferă în care membrii bisericii sunt consideraţi în majoritate imaturi spiritual neinteresaţi şi nepreocupaţi de viaţa bisericii, (cităm din nou pe fratele Cristi: 75 % din membrii bisericii sunt imaturi), aspecte care încearcă să justifice rolul de conducere al acestei ,,elite”.
    e. Principiul compatibilităţii prezbiterilor cu direcţia şi viziunea pastorului senior este contrar unităţii în diversitate şi înlătură într-un mod nebiblic şi abuziv slujitorii confirmaţi şi consacraţi în biserică. Rezultatul este amputarea din trup a unor madulare sanatoase, dezbinare, suferinta si confuzie la nivelul intregii biserici.
    f. Potrivit modelului Harvest, toate proprietăţile, respectiv bunurile materiale ale bisericii vor intra din punct de vedere legal în proprietatea echipei de prezbiteri. La fel este şi în privinţa deciziilor de natură financiară (contractarea de împrumuturi bancare, decizia de a cumpăra sau vinde proprietăţi, etc.) care sunt decizii luate exclusiv de prezbiteri. În prezentarea sa din septembrie, fratele Kirk ne-a confirmat că toate bunurile materiale (clădiri, echipamente, conturi bancare, donaţii, zeciuieli etc.) vor fi în proprietatea prezbiterilor, ei putând să dispună de ele într-un mod discreţionar. Toate deciziile cu privire la aceste bunuri se vor lua, conform spuselor fratilor Todd si Kirk „în spatele uşilor închise” (vezi prezentare din septembrie). Audio Ne întrebăm unde găsim aşa ceva în Scripturi şi de asemenea, care ar fi oamenii dintre noi ce ar avea curajul să-şi asume aceasta responsabilitate mai ales în context românesc. Legat de discuţia de după prezentarea fratelui Cristi de acum 2 săptămâni, vă atragem atenţia că fratele Cristi nu a negat că întregul patrimoniu va fi pe numele presbiterilor, ci doar a precizat că personal, el şi Raul nu vor accepta să deţină aceste proprietăţi „pe numele lor”, în timp ce fratele Raul a recunoscut că noua chipa de presbiteri va deţine proprietăţile, si că puterea de decizie va fi în mâinile celor 2 păstori, Cristi şi Raul, de care presbiterii sunt obligaţi să asculte (vezi discutia dintre Sergiu si Raul).

    4. Alte aspecte ce ne determină să nu fim de acord cu o astfel de subordonare faţă de HBF sunt legate de evenimente şi situaţii incredibile care se petrec mai ales in ultimul an in biserica Harvest. Considerăm că in suveranitatea lui Dumnezeu, El a îngăduit să iasă la iveală aceste lucruri tocmai acum pentru a ne atenţiona cu privire la ele. Vă aducem la cunoştinţă câteva dintre acestea:

    – O parte importantă din conducerea Harvest a plecat din biserică din cauza stilului dictatorial de conducere a pastorului J.MacDonald: Joe Stowell (fostul preşedinte al institutului Moody care a predicat la Metanoia în 2006 şi a fost vorbitorul principal la conferinţa de la Sinaia), Ron Alchin (a predat cursul de consiliere câţiva ani în Metanoia), Dave Corning, preşedintele consiliului de prezbiteri din Harvest timp de 20 de ani- Betsy Corning, sotia lui Dave este autoarea cartii “Mi s-a incredintat inima unui copil” (carte publicata in Romania cu sprijinul pastorului Cristian Barbosu), Gordon Zwirkoski (a participat la conferinţa pentru familii organizată de Metanoia). Am menţionat aici doar pe cei cunoscuţi în Metanoia, dar lista e mult mai lungă.

    Aceste lucruri sunt confirmate implicit de surse oficiale cum ar fi site-ul Universitatii Cornerstone din Michigan, unde la secţiunea dedicată preşedintelui Universităţii, sunt enumerate detaliat toate locaţiile unde a slujit fratele Joe Stowell începând din 1970 până în prezent, cu o singură excepţie: perioada 2005-2008 la care se face doar o aluzie laconică, cităm: a slujit ca păstor cu învăţătura în suburbiile oraşului Chicago. Ne întrebăm oare de ce a omis fratele nostru Joe Stowell să spună unde a slujit în această perioadă a vieţii lui? POWERPOINT, materiale printate

    Pe de altă parte, aceste adevăruri reies explicit, şi în contradicţie totală cu cele afirmate acum 2 săptămâni de către fratele Cristi, din comunicatul prezbiterilor bisericii Harvest din Chicago postat in 17 Noiembrie 2012 pe site-ul http://www.HarvestBibleChapel.org POWERPOINT, materiale printate Cităm din acest comunicat:
    “De asemenea au existat deficiente in conducerea noastra, si astazi stam inaintea dumneavoastra, si confirmam deficientele presbiterilor si planuri de imbunatatire… printre care:
    …Am esuat in cautarea activa a reconcilierii cu fostii angajati si presbiteri…
    …In acest moment echipa noastra [de presbiteri], analizeaza o lista cu toti presbiterii si pastorii care au parasit biserica noastra in ultimii ani si creeaza planuri pentru a cauta intelegere, iertare unde este necesar si reconciliere unde este posibil.” am incheiat citatul

    – Poziţia bisericii Harvest exprimată de fratele Kirk Van Maanen şi fratele Todd Dugard cu ocazia prezentării modelului la Metanoia în septembrie 2012 arată faptul că ruperea bisericii este un lucru normal, sugerând că aceasta poate fi un aspect benefic. Nu credem că membrii bisericii noastre pot să fie de acord cu un asemenea punct de vedere.

    – Tot legat de relaţia cu HBF: în nenumărate rânduri am semnalat oamenilor trimişi din SUA situaţii grave legate de atitudinea şi actiunile fratelui Cristian Barbosu (lipsa lui de principialitate) şi nu am fost luaţi în seamă. Inexplicabil, ei au dat în continuare credit fratelui Cristi, ignorând evidenţa. Argumentul lor a fost că el le reprezintă cel mai bine interesele în Romania. Este inadmisibilă şi dăunătoare o astfel de atitudine care nu a fost benefică nici pentru fratele Cristian Barbosu care poate că ar fi avut şansa să se corecteze in anumite privinţe, nici pentru Biserica Metanoia.

    – Fratele Cristian Barbosu a afirmat vis-a-vis de conferinta Elephant Room ca a facut mult bine unitatii trupului lui Hristos, o afirmatie cel putin bizara si contradictorie cu pozitia prezbiterilor bisericii Harvest care in comunicatul din 19 octombrie 2012, postat pe acelasi site oficial http://www.harvestbiblechapel.org, isi asuma esecul conferintei si recunosc ca aceasta a adus confuzie bisericii locale precum si pastorilor si bisericilor din asociatie si se angajeaza ca niciodata nu vor mai permite sa se intample asa ceva. POWERPOINT, materiale printate

    Rezultatul direct al incapatanarii pastorului James de a invita pe T.D. Jakes – un exponent al evangheliei prosperitatii – in ciuda semnalelor puternice din partea comunitatii evanghelice americane a fost atat desprinderea bisericii Harvest din Coalitia Evanghelica, cat si retragerea a trei biserici Harvest din asociatie. O a patra biserica a fost expulzata pentru vina de a-si exprima IN PRIVAT ingrijorarea si dezacordul in legatura cu Elephant Room.

    Cu totii am auzit cuvintele lui Cristian Barbosu cand a zis ca in cei 25 de ani de lucrare numai 4 biserici au parasit Harvest, ceea ce este un rezultat foarte bun. Adevarul este HBF există doar de aproximativ 12 ani, iar toate cele 4 biserici americane au părăsit H.B. Fellowship în prima parte a anului 2012, in special din cauza conferintei Elephant Room, acesta fiind un alt exemplu clar de manipulare prin informatie venit din partea fratelui Cristian.

    – La doar trei zile dupa expulzarea bisericii Grayslake, in cadrul unui discurs din cadrul Harvest University, pastorul James Macdonald instruia, cu multa ironie si cinism, sute de lucratori si pastori sa rezolve disensiunile din comunitate folosind catapulta, despre care fratele Barbosu v-a vorbit cu mult entuziasm in prezentarea de sambata 26 ianuarie. Singurul regret al lui Cristian, conform spuselor sale, este ca nu a folosit-o personal in Metanoia.

    Desi folosita ca o ilustratie aparent nevinovata, atitudinea si spiritul lui J. MacDonald arata “strategia catapultei” ca fiind o realitate fata de cei care isi exprima o opinie diferita de a lui. Mai mult, pastorul Todd Dugard, intr-un articol de pe site-ul bisericii Harvest Barrie, arata ca aceasta “strategie” este cea mai biblica si plina de har. POWERPOINT, material printat

    Referitor la filozofia de lucrare care încurajează catapultarea tuturor celor care nu se aliniază la direcţia şi viziunea Harvest: dincolo de caracterul inuman şi complet nebiblic al acestei practici, îl întrebăm pe fratele Cristian Barbosu dacă, mai există vreun Pastor Senior în toată asociatia bisericilor Harvest care să dea dovadă de atâta obedienţă în aplicarea acestei filozofii având în vedere catapultarea a 3 presbiteri din 5 si demersurile susţinute pentru eliminarea a peste 60% din liderii de grupuri mici şi aproape jumătate din biserică, pentru simpla greşeală de a nu se alinia direcţiei şi ideilor Harvest?

    – Referitor la Salariul fratelui James, Cristi spunea următoarele, cităm: “s-a ales un salariu nici prea mare, nici prea mic, pentru a-l plăti pe James. Pe de altă parte, nu cred că este corect să comparăm salariile din contextul SUA cu salariile din România.” incheiem citatul.

    Desi in opinia fratelui Barbosu un salariu de 40.000-50.000 $ / luna nu este prea mare pentru un pastor de talia lui James care pastoreste dupa spusele lui Cristi 14.000 de credinciosi, conform celui mai mare studiu elaborat la ora actuala de Leadership Network pentru 2012, asupra celor mai mari biserici din America, salariul mediu al pastorilor seniori care au intre 10.000 si 15.000 de membri este de 18.000 $/luna. Nu 40-50! POWERPOINT, material printat
    Un exemplu celebru, biserica Willow Creek din Chicago cu un numar de 20.000 de membri pastoriti de binecunoscutul Bill Hybels il plateste cu aproximativ 8.000 $/luna. POWERPOINT
    Stiati ca in America salarul mediu este de 2.250 $ pe luna, iar un ofiter de politie cu experienta, care risca sa fie impuscat zi de zi, are un salariu de 4.000$/luna? POWERPOINT

    Cea mai relevanta comparatie este totusi venitul mediu pe familie din zona bisericii Harvest (Rolling Meadows – atentie nu pe persoana ci pe familie) de 56.189$ pe an adica 4.682 $ pe luna conform statisticilor publice. (vezi http://www.city-data.com) POWERPOINT

    Ar fi interesant sa stim cine sunt acei pastori cunoscuti personal de Cristi care au salarii de 100-150.000 $/luna cu biserici de 2-3 ori mai mici decat Harvest. În urma cercetărilor noastre, asemenea venituri au doar pastori de genul Kenneth Copeland, Benny Hinn, Charles Blake, Joel Osteen si alti teleevanghelisti exponenti ai evengheliei prosperitatii, care storc banii enoriasilor creduli. Biblia spune ca un prezbiter trebuie sa fie cumpatat. Niste prezbiteri care hotarasc astfel de disproportii si un pastor care stie cerinta biblica dar accepta un astfel de venit nu dovedesc cumpatare.

    – In privinta casei de 2 milioane $, o astfel de alegere a pastorului James si a prezbiterilor de la Harvest este o alta dovada de lipsa de cumpatare, caracteristica ceruta prezbiterului in 1Timotei 3:2.
    Dacă privim cum stau in realitate lucrurile in America, conform statisticilor oficiale, pretul mediu de achizitie din 2012 a unei case din Chicago in zona Rolling Meadows unde se afla biserica lui James este de 145.000 $, date oficiale de pe site-ul www. city-data.com POWERPOINT James si prezbiterii au ales o casa de 10 ori mai valoroasa decat media caselor pe care le au oamenii in mijlocul carora ei locuiesc si carora le predica Evanghelia. Este ca si cum pastorul Cristian impreuna cu prezbiterii au alege, daca ar avea posibilitatea, o locuinta in valoare de 500 000 euro in Arad, valoarea medie a unui imobil considerand-o la 50 000 euro.

     Un alt exemplu uimitor care ne-a alarmat este jocul de poker pe bani practicat de Fratele James. Consideram ca jocul de carti pe bani este un lucru rau, si nu-l poti justifica biblic. 1 Tes 5:22 Feriti-va de orice se pare rau. si Prov 11:1 Cumpana inselatoare este urata Domnului dar cantareala dreapta este placuta. Sunt texte care aduc lumina asupra subiectului.
    Este cel puţin surprinzător că în poziţia lui, James MacDonald nu a fost conştient de gravitatea faptelor sale. În America, jocurile de noroc pe bani sunt foarte strict reglementate sau chiar interzise in unele State. Ca şi creştin, dar mai ales păstor, eşti o mare pricină de poticnire pentru cei din jur care pot fi ispititi sa actioneze la fel. Nu înţelegem cum fratele James MacDonald si-a permis o astfel de libertate si a fost asa de greu de induplecat sa renunte la jocul de poker pe bani.

    Privind la toate aceste lucruri, ne întrebăm ce trebuie sa facem cu asemenea invataturi predicate de la amvonul bisericii?
    În conformitate cu Ezechiel cap. 3, precum şi cu alte pasaje din Scriptură, responsabilitatea noastră în faţa lui Dumnezeu este să veghem şi să-i avertizăm pe cei din jurul nostru de pericolul care îi paşte. Dacă în opinia fratelui Cristi acest lucru înseamnă a acuza, a bârfi, a răni, a produce dezbinare, noi stăm înaintea Domnului şi îi cerem ca El, Domnul să ne judece pe fiecare dintre noi.
    Ca şi concluzie, considerăm la acest moment relaţia bisericii noastre cu Harvest ca fiind dăunătoare, imposibil de continuat în termenii exprimaţi de către fratele Cristian şi de către cei care au venit din SUA ca reprezentanţi ai Harvest. Nu credem că trebuie să ne sacrificăm comunitatea şi să distrugem o biserică care a fost la un moment dat ca o familie, de dragul unei colaborări ce ne-a stricat pacea, echilibrul, relaţiile frăţeşti şi multora ne-a zdruncinat credinţa. Ne întrebăm în mod justificat: în faţa acestor oameni dă socoteală fratele Cristi când pleacă în SUA? Ei sunt cei ce îi evaluează viaţa personală şi lucrarea? Oamenii din acest context îl mentorează şi tot ei vor veni şi în Metanoia să ne înveţe liderii de grupuri şi să ne instruiască lucrătorii? Să nu ne mire şi să nu fim surprinşi dacă vor proceda după modelul reprezentantului lor Sandy, chemând la ordine echipa de lideri sau de slujire şi să-i selecteze în mod arbitrar, să-i împartă în buni şi răi nu în funcţie de viaţa şi mărturia lor, ci în funcţie de ataşamentul şi subordonarea lor faţă de un model ale cărui roade pot fi clar observate în criza în care se zbate HBC.
    Fiecare din noi am încheiat un legământ cu Dumnezeu. În baza acestui legământ ne-am adunat în jurul lui Hristos ca biserică şi preţuim autonomia de care ne bucurăm ca şi comunitate. Cadrul în care slujim dă posibilitatea tuturor credincioşilor să se bucure de părtăşia cu Domnul şi unii cu alţii, să crească spiritual şi să slujească glorificându-L pe Dumnezeu.
    Prin prezentarea acestui material intentionam sa sesizam comunitatea noastra de realitatea cu care ne confruntam si in acelasi timp sa va provocam la a cauta si a gasi solutii pentru rezolvarea acestei situatii dificile in care ne gasim. Credem cu tarie in unitatea bisericii noastre si in faptul ca doar impreuna si sub calauzirea Duhului Sfant vom putea lucra cu intelepciune, cautand adevarul, intotdeauna in dragoste, asa cum ne indeamna Scriptura.

    sursa: http://www.pasi.ro/stiri-si-evenimente/cristian-barbosu-nu-mai-este-pastor-al-bisericii-metanoia-din-arad-urmareste-cursul-evenimentelor.html – comentariul 139

  25. sincer din toate post-urile pe care le-am citit eu pana acum, mi se pare ca este judecat foarte mult atat Cristi Barbosu cat si alte personalitati destul de cunoscute. Poate ca a facut lucrurile de care este acuzat, poate ca nu le-a facut..numai Dumnezeu stie, si el isi va primi rasplata corespunzatoare. Acum..poate ca eu sunt prea tanara, dar stiu din experienta proprie ca nu este bine deloc sa judeci oamenii, dupa cum si versetul spune “nu judecati, ca sa nu fiti judecati”..nu o-i fi eu sfanta, dar chiar cred ca fiecare dintre noi a facut ceva de care nu este mandru, dar pt care va plati la momentul potrivit: asta il include si pe C.B., si pe Paul Dan, si pe mine, si pe restul persoanelor care au adus sau nu acuzatii la adresa celorlalti oameni din jurul lor.
    De asemenea, consider ca si in cazul in care C.B. a gresit, si a parasit toate institutiile in consecinta, el nu ar trebui luat la bani marunti, tocat bine si distrus, ci ar trebui ajutat sa isi regaseasca drumul spre salvare. Nu sunt nici sustinator al acestui pastor, dar nici impotriva lui, si toot ce am spus mai sus este o simpla constatare obiectiva a mea, vazand ca toata lumea fie ataca, fie apara actiunile acestui om.

  26. Buna ziua,
    Eu pot sa va spun doar cateva cuvinte, provin din mediul ortodox…m-am predat Domnului in cadrul bisericii Metanoia de 2 ani…eram intr-o viata de preacurvie,un dezastru total,imi distrugeam cu viteza luminii viata..acest Cristian Barbosu pe care voi il discreditati de zor a fost primul om din mediul “pocait”(scuzati expresia dar la acel moment asa gandeam) cu care am vorbit..si pot sa va spun ca in urma discutiilor avute cu dumnealui mi-am re-evaluat viata,am decis sa imi schimb deciziile,sa merg mai departe alaturi de sotul meu si sa ma pocaiesc de greselile mele,acolo in biserica m-am lasat in mana Domnului…acum casatoria noastra e salvata si ne bucuram de un copil nou nascut minunat…stiu ca mana Domnului m-a dus in Metanoia…eu vad cum viata mea s-a schimbat..si nu pot sa cred ca ceea ce duce la rezidirea familiei,la apropierea mea de Domnul,la recunoasterea Domnului Isus ca unic Salvator pentru viata mea nu este de la Dumnezeu…eu zic ca nu asta e misiunea noastra sa dam cu barnele din ochii proprii in fratii nostri…cred ca Isus ne-a trimis sa fim pescari de oameni…restul consider ca e pierdere de vreme..sunt atatia oameni care sunt asa cum eram si eu….ce credeti ca ar gandi ei daca ne-ar vedea pe noi care zicem ca suntem pocaiti ca ne certam si ca e vrajba si rautate intre noi….eu imi iubesc toti fratii in Domnul,indiferent cum se numesc ei…Dumnezeu ii stie care sunt ai Lui

    • Sora Anonymous,

      Data viitoare sa spuneti cum va chiama. 🙂 Slava Domnului pentru lucrarea Lui in viata dvs. Un amanunt pentru edificarea dvs. Proorocul Balaam era un gicitor din Mesopotamia angajat de Balak moabitul sa blesteme pe Israel, iar Domnul l-a fortzat sa binecuvinteze. Tot asa, faptul ca s-au produs transformarile de care spuneti in pofida gravelor abateri pe care le-a facut Barbosu (a fost dat pe fatza de propia lui biserica), demonstreaza cat de puternic este Cuvantul Domnului. In Noul Testament, marele preot profeteste in Ioan 11:51, cu toate ca era un apostat. Rezultatele in lucrare nu totdeauna dovedesc ca lucratorul este un om regenerat. Chiar dvs. ati zis ca Dumnezeu stie care sunt ai Lui. Rugati-va pentru Barbosu ca Domnul sa ii dea pocainta, cum de altfel facem multi.

      Cat priveste apologetica ca fiind o pierdere de vreme din perspectiva dvs. va sugerez sa stati linistita si sa-l lasati pe Domnul sa va creasca mai mult ca sa intelegeti complexitatea Evangheliei.

      Paul Dan

  27. Imi pare rau ca nu lasati toate comentariile ce va sunt aduse pe acest blogg sa se vada.De ce? pentruca nu va simtiti bine cind oamenii va confrunta cu alte parerii ca cele pe care le sustineti Dv.
    Ginditi-va cum se simte Cristian Barbosu dupa toate insultele si comentariile ce le-ati postat peste tot inpotriva lui.Multi oameni va compara articolele si realizeaza diferenta dintre a fi un crestin care traieste ce spune sau numai spune dar nu traieste.

    • Elena, nu esti sincera. Tu ai vazut bine cate comentarii negative am postat. In acelasi timp, orice for de discutii nu v-a lasa pe orice maniac, vulgar, sau nepocait sa foloseasca blogul ca o scena de lansarea propiilor lor idei patologice.

      Nu stiu la cine te referi cand zici ca “spune si nu traieste”. Poate la CB.

  28. Continuare….
    De ce binecuvintati numai pe cei care va sustin parerea si pe ceilalti nu? Asa spune biblia?
    Dincontra Isus spune sa iubiti si sa binecuvintati vrajmasii.
    In care articol l-ati binecuvintat pe Cristian barbosu sau i-ati aratat dragostea?.Nu sint interesata sa fiu pozata aici (stiu ca o sa stergeti mesajul)ci sunt doar interesata doar sa va cercetati asa cum se ruga si davi in Ps 139..

    • Elena, esti neatenta. In doua articole am spus ca imi pare sincer rau ca Barbosu nu se pocaieste. Ma rog zilnic pentru indreptarea lui. Tu imi cer sa fiu un ipocrit si sa-l lingusesc pe Barbosu ca in politica, fara ca sa se vada indreptare? Nu te supara, crestinismul tau este foarte superficial. La ce biserica mergi? Ai curajul si spune.

      Pastor Paul Dan

    • Elena
      Biblia spune sa ti iubesti dusmanii si sa te indepartezei de cei care macar ca isi zic frate, sunt lacomi, curvari( curvar in Biblie inseamna in primul rind prietenia cu lumea, placere in a trai ca si ea), nici sa nu maninci cu ei.
      Apostolul Pavel i-a dat chiar pe mina satanei, pe cei hulitori.
      Oare nu i-o fi iubit?
      Cerceteaza te sa vezi unde te afli.

  29. Elena a inteles ca Barbosu este dusmanul dvstra, nu al Evangheliei;
    cert este ca il urmeaza.
    Doamne ai mila de cei sinceri, cit despre cei vicleni, nu stiu ce sa spun.

  30. Pingback: Indemn pe Cristian Barbosu la pocainta, in numele dragostei crestine! « tineridelanganoi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s