Puterea invierii Lui nu se da la orisicine- Un mesaj neconventional de Paste

Puterea invierii Lui nu se da idolatrilor care cred ca viata crestina este o anexa la sofisticarea lor

Da, ati citit bine! Foarte multi sunt sclavii docili ai culturii contemporane, inchinatori la ultimele tipuri de telefon mobil sau bolnavi de sindromul “SMS pana la moarte”. In vocabularul lor este glorificata tehnologia, ultimele achizitii materiale, sau sofisticarile personale. Ei cred ca Dumnezeu este favorizat sa aiba in biserici “cool people” ca ei. Nu iubiţi lumea, nici lucrurile din lume. Dacă iubeşte cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în El. (1 Ioan 2:15).


Puterea invierii Lui era experimentata de Pavel, expert in cultura vremii lui, dar cu totul impotriva ei  

Pavel era un expert al culturii greco-romane si o autoritate in materie de iudaism. Avand parte de o convertire zdrobitoare a realizat ca a devenit sclavul lui Cristos, de buna voie. El ajunge in inchisoare la Roma pentru loialitatea absoluta fatza de Mantuitorul lui. Expertiza lui in viata romana si autoritatea lui in iudaism puteau sa il puna intr-o relatie favorabila si cu romanii si cu evreii. Totusi Evanghelia harului denunta legalismul si condamna paganismul chiar ca reziduu in viata bisericii din secolul I. De aceea Pavel ajunge in inchisoare datorita evreiilor ascultatori de Talmud si idolizatori de  Templu. Astfel in inchisoarea de la Roma unde unii au vrut sa adauge amaraciune la lanturile lui, iar garda imperiala care il pazea il tinea in lanturi, astfel zic, Pavel in conditiile in care putea sa fie omorat, este recompensat de Dumnezeu cu puterea vietii de invierea lui Cristos. El nu manipuleaza psihologic cand spune:  Încolo, fraţii mei, bucuraţi-vă în Domnul. (Filipeni 3:1).  


Puterea invierii Lui nu se da pastorilor si liderilor de biserici care le e frica de secte, eretici, si apostati mai mult decat le e frica de Dumnezeu

Păziţi-vă de cînii aceia; păziţi-vă de lucrătorii aceia răi; păziţi-vă de scrîjilaţii aceia! (Filipeni 3:2). Cand ati auzit ultima oara o predica impotriva iudaizantilor adventisti care sunt marii prigonitori ideologici ai crestinismului autentic? Cati de multi pastori sau lucratori in Evanghelie condamna deschis si documentat ereziile lui Zac Poonen care si-a facut o baza de carismatizare cu ajutorul lui Constantin Joldis si bisericii din Zalau? Cine dintre lideri a abordat frontal secta Kwasizabantu sau fanaticii lui Cris Oyakhilome in Romania?

Pavel ii numeste caini pe cei care deturnau Evanghelia harului prin circumcizie, lege, si sabat. De ce? Evreii detestau cainii. De aceea Pavel foloseste acest cuvant pentru iudaizanti. Astfel de sectanti nu vor avea parte  de mantuire. De aceea Domnul Cristos spune foarte clar in Apocalipsa: Afară sînt cînii, vrăjitorii, curvarii, ucigaşii, închinătorii la idoli, şi oricine iubeşte minciuna şi trăieşte în minciună! (Apocalipsa 22:15). Apostolul ii mai numeste si mutilati (acesta este termenul tradus corect din original).

Stiu ca ici si colo sunt pastori si lucratori in Evanghelie care se opun de la amvon ereziilor si sectelor, dar sunt prea putini. Au ajuns ca slujba lor sa fie facuta de credinciosi cu pasiune pentru adevar.


Puterea invierii Lui nu se da celor care traiesc doar pentru cariera lor teologica sau profesionala 

 eu, care sînt tăiat împrejur a opta zi, din neamul lui Israel, din seminţia lui Beniamin, Evreu din Evrei; în ce priveşte Legea, Fariseu; (Filipeni 3:5). Pavel avea sansa sa devina rabin sef al Israelului in acea vreme. Domnul i-a deraiat planurile. L-a facut apostol al Evangheliei harului pentru neamuri. Au aparut tot felul de inconviniente care mai de care mai mari.

Iata ce spune el:  de trei ori am fost bătut cu nuiele; odată am fost împroşcat cu pietre; de trei ori s -a sfărîmat corabia cu mine; o noapte şi o zi am fost în adîncul mării. Deseori am fost în călătorii, în primejdii pe rîuri, în primejdii din partea tîlharilor, în primejdii din partea celor din neamul meu, în primejdii din partea păgînilor, în primejdii în cetăţi, în primejdii în pustie, în primejdii pe mare, în primejdii între fraţii mincinoşi. În osteneli şi necazuri, în priveghiuiri adesea, în foame şi sete, în posturi adesea, în frig şi lipsă de îmbrăcăminte! (2 Cor 11:25-27)

Astazi in multe situatii nu este o diferenta intre cariera de popa si cariera slujbasilor evanghelici. Prea multi au facut o cariera dintr-o vocatie si o slujba adusa Domnului. Ma opresc cu comentarile aici.

Pavel mai spune: Pentru El am perdut toate şi le socotesc ca un gunoi, ca să cîştig pe Hristos, (Filipeni 3:8). Cand Pavel spune “toate” inseamna ca a pierdut toate. Era drumul lui pe care l-a inteles de la Domnul. Noi ceilalti cu familii sau fara, putem fi ajutati sa ne desprindem afectiv de totul dar sa folosim tot ce avem pentru Evanghelie. Multi au spus asa si au ajuns slujitori ai lui mamona. Domnul sa se indure de noi toti.


Puterea invierii Lui nu se da celor care ignora sau se impotrivesc doctrinei indreptatirii date de Dumnezeu

şi să fiu găsit în El, nu avînd o neprihănire/indreptatire a mea, pe care mi -o dă legea, ci aceea care se capătă prin credinţa în Hristos, neprihănirea/indreptatirea, pe care o dă Dumnezeu, prin credinţă (Filipeni 3:9).  

Recent pe blog am scris o serie de articole despre indreptatirea data de Dumnezeu. Cei mai multi le-au ignorat deoarece sunt ocupati cu curentele contemporane sau  frica de apostati si eretici sau facand o cariera dintr-o chemare la slujire. Unii au facut din cariera profesionala sau afacere ratiunea de a exista.

Altii din mandrie spirituala au criticat, au respins importanta monumentala a doctrinei in discutie.


Puterea invierii Lui se da acelora care intru-n fel sau altul sufera pentru Cristos

Şi să -L cunosc pe El şi puterea învierii Lui şi părtăşia suferinţelor Lui, şi să mă fac asemenea cu moartea Lui (Filipeni 3:10).

Chiar dintr-o citire de suprafatza se poate trage concluzia ca Pavel vorbeste despre puterea invierii lui Cristos in conditiile de inchisoare pentru Cristos. Deci logica puterii invierii Lui este sa suferi pentru El foarte sever. Nu toti credinciosii sunt destinati sa treaca pe unde a trecut Pavel, dar toti credinciosii care sufera pentru Cristos vor experimenta puterea invierii Lui. Iata cateva exemple:

  • Pastorii si predicatorii care nu tolereaza pacatul in biserica si sunt gata sa ia masuri disciplinare vor avea de suferit cumplit din partea clanurilor din biserica, dar vor experimenta puterea invierii Lui
  • Tinerele familii care isi feresc copii de “masini de spalat creierul” ca de exemplu: TV, computer folosit pentru indoctrinare cu cultura pop, telefon mobil (smart), sau jocuri pe computer, zic, aceste familii vor fi ostracizate de elita evanghelica contemporana, dar vor experimenta puterea invierii Lui
  • Credinciosii prigoniti in familii sau ridiculizati la servici pentru loialitatea fatza de Cristos vor experimenta puterea invierii Lui
  • Tinerele care decid sa se imbrace decent vor fi marginalizate de modernistele indecente ce domina viata de biserica astazi, dar vor experimenta puterea invierii Lui
  • Tinerii care au curajul sa confrunte un limbaj vulgar sau cu doua intelesuri ce si-a facut loc printre multi evanghelici, vor fi ignorati, chiar prigoniti prin presiune de grup, dar vor experimenta puterea invierii Lui
  • Credinciosi obijnuiti care vor lua atitudine impotriva muzicii rock in biserica, cat si altor fenomene de dezmat contemporan ce si-au facut loc sub privirile ingaduitoare si fricoase ale liderilor de biserici locali, zic, acesti credinciosi curajosi  vor fi prigoniti de slujitorii contemporani a lui Baal si Astarteea, dar vor avea parte de puterea invierii Lui

Căci v’am spus de multe ori, şi vă mai spun şi acum, plîngînd: sînt mulţi, cari se poartă ca vrăjmaşi ai crucii lui Hristos. Sfîrşitul lor va fi pierzarea. Dumenzeul lor este pîntecele şi slava lor este în ruşinea lor, şi se gîndesc la lucrurile de pe pămînt. Dar cetăţenia noastră este în ceruri, de unde şi aşteptăm ca Mîntuitor pe Domnul Isus Hristos. (Filipeni 3:18-20)

Advertisements

13 thoughts on “Puterea invierii Lui nu se da la orisicine- Un mesaj neconventional de Paste

  1. Cred că puterea învierii Lui nu se mai dă nici blogherilor care nu dau drumul la comentarii care-L slăvesc pe Cristos dar îi rușinează pe ei, pe blogheri. Ce ziceți?

    • Te-ai grabit, asa cum am spus nu am avut timp, dar in final ti-am postat comentariul. Nu am de ce sa ma rusinez, slava Domnului!

      Paul Dan

  2. Frate Paul Dan ,

    Stiu ca sunteti un om modest si nu va place sa va laud , dar neaparat trebuie sa va spun ca acesta este un articol EXCELENT din punct de vedere al invataturii sanatoase biblice si a realitatii spirituale in care ne aflam .

    Ceea ce ati scris mai ales in cele sase puncte de la subtitlul ” Puterea invierii Lui se da acelora care intr-un fel sau altul sufera pentru Cristos ” m-au impresionat profund . Stiti de ce ? Pentru ca este ATAT DE ADEVARAT !

    HRISTOS A INVIAT !

  3. Am gasit aceasta poezie minunata
    de Costache Ioanid
    recitata cu viata, aici
    V-o trimit de Pasti;
    Hristos a Inviat!!

    CU CRUCEA INTREAGA

    P-o lespede rece din greu rasuflind
    Cu umbre ciudate pe chipul sau blind
    Sta frint d-oboseala Batrinul crestin
    Dorind sa mai guste un strop de alin

    O clipa-I alearga privirea-napoi
    Prin frunzele smulse din arbori goi
    Se vede prin ceata,pe drum de caruti
    Atitea icoane din ani trecuti

    O viata de zbucium de mari suferinti
    Si totusi de multe si dragi biruinti
    Dar crucea o clipa lasata-I acum
    Adesea prea grea-I paruse pe drum

    O viata intreaga sa porti pe grumaz
    Atitea batjocuri, s-atita necaz
    BETANII putine ;dar spini in deajuns
    O clipa batrinul se simte rapus

    O clipa in suflet apar indoeli
    Gindestete bine ..dar de-tenseli
    Ce-I viata?Ce-I lumea ? Un larg labirint
    Urechea te-nsala ori ochii te mint

    S-a-nduri pentru lume ? cind lumea nu vrea
    Vai viata-I pera veche si crucea ti –e grea
    Si astfel cu-n umar de cruce proptit
    Batrinul se lasa de somn coplesit

    Dar iata in somnul de truda s-amar
    Lumini si imagini in minte-I apar
    El vede multi ingeri p-un virf de copac
    Il cheama pe nume si semne ii fac

    Crestinul tresare! se uita mirat
    Si-n data porneste sub cruce-aplecat
    Si vintu-I aduce din culmi un ecou
    Dar crucea apasa mai greu tot mai mult
    In piept da navala un negru tumult

    Prea grea mi-e povoara acum la sfirsit
    E DRUMUL prea –ngust si-I greu de suit
    Zadarnic ma lupt,ma –ndemn ,ma grabesc
    Caci cerul cu mult mai departe-l zaresc

    Se leagana ,pas avintul e frint
    Batrinul crestin e cazut la pamint
    MI-E peste putere aicea ramin
    Si cade-n tarina batrinul crestin

    Ehei, mai crestine;s-aude un glas
    Prea mare-I povoara prea multe ai tras
    Ia barda aceasta si taie din lemn
    Nu fi fara minte; din mila te-ndemn

    Aceasta-I o cruce ce nu poti s-o duci
    Caci ea-I cea mai ,mare si grea dintre cruci
    Crestinul asculta indemnul strain
    S-apuca unealta ce-l scapa de chin

    Loveste in birna cu brat de voinic
    Din cruce reteaza un pic cite-un pic
    O pune pe umar incearca un pas
    Loveste cu barda in cea mai ramas

    Din nou mai incearca ;si apoi un fior
    Sopteste :acuma e mult mai usor
    Si-ndata porneste pe cale voios
    Cu crucea usoara urmind pe Hristos

    Pe drum ce –ntilneste cu cete de frati
    Si-I lasa in urma sub cruci aplecati
    Si astfel degraba zorind pe poteci
    Ajunge la poarta cetati de veci

    Ce ziduri de iaspiz ,topal si argint
    Ce porti sclipitoare ,de alb margarit
    Ce nor de stindarde !ce scari! Ce facli!
    Armate de ingeri cu lanci auri!

    Dar vai ,de la el pin la porti e un sant
    Pe care nu-I punte nici bara nici lant
    Si striga batrinul de frica patruns
    Dar nimeni nu-l vede sa-I dea un raspuns
    Si striga batrinul pierdut si rapus

    Nu-I nimeni la poarta nu-I nimeni la zid
    Deodata din vale cu ochii stralucind
    Cu crucea pe umeri vin frati si surori
    Ei vin cu nadejde tacuti ginditori

    Si repede crucea ca punte si-o pun
    Ei trec peste punte pe poarta patrund
    Iar crucea in urma se pierde la fund
    Batrinul i-a crucea cu a dorului val

    Si-ncearca s-o puna si el de pe mal
    Dar vai crucea-I scurta! Au toate un rost
    Ce bine –ar ajunge de ar fi cum a fost
    Crestini trec santul si intra pe porti
    Ce bine-I intreaga crucea s-o porti!

    Ce cintec!Ce ciot !s-aude-n Eden
    Ce largi multumiri intr-un dulce refren
    Ce zboruri de ingeri ?Ce slavi ? Ce lumini?
    Ce mari curcubeie de aur si crini

    Crestinul de afara de jale-I rapus
    Cu greu peste sant lemnul cruci si-a pus
    Si-ncearca sa treaca un pas inca-un pas
    O ! CIT de aproape-I a Domnului glas

    Un pas inca unul pragu-I deschis
    Dar crucea deodata se duce-n abis
    Si cade batrinul in golul temut
    R asplata-I cazuta si sceptre-I pierdut

    Dar iata ce taina ! el nu stie cum
    Pe lespedea rece ; la margini de drum
    Acolo c-un umar de cruce proptit
    Dormi-se o clipa ,si visu a venit
    Un sol si-o trezire,din ceruri i-a dat

    Crestinul se scoala si simte in piept
    O flacara noua si-un dor intelept
    Cu graba apoi povara luind
    Priveste –nainte cu chipul sau blind

    Si crucea ii pare aripa spre zari
    Ah crucea-I intreaga si-I fara scurtari
    Acum el va spune in drumul spre rai
    Din crucea credintei nimic sa nu tai

    Cu crucea intreaga isus catre noi
    Veni de la Tatal cu singe sivoi
    Si acum el din lume n-asteapta la fel
    Cu crucea intreaga s-ajungem la EL!
    =amin=

  4. Stimate domnule pastor,

    Am aruncat o privire fugitivă peste blogul dvs.

    Am văzut că vă plânge inima pentru diferite persoane sau Adunări creştine care au fost virusate de învăţături îndoielnice, eronate sau chiar eretice. Nu sunt creştin dar, cunoscând ÎNDEAPROAPE o parte din învăţăturile incriminate, curenţii subterani ai politicii bisericeşti (pe care, vai, puţini îi sesizează) şi genocidul spiritual la care pot duce unele dintre acestea, vă asigur că empatizez cu dvs.

    Am găsit şi un pasaj în articolul dvs. care mi-a ridicat semne de întrebare. Citez:

    “Pavel ii numeste caini pe cei care deturnau Evanghelia harului prin circumcizie, lege, si sabat.”

    Dacă am analizat corect discursul dvs., reiese că spuneţi că Evanghelia harului ar fi în antiteză cu circumcizia, cu o anumită lege (n-aţi specificat care dintre ele), şi cu şabatul. Aţi putea fi mai explicit?…

    Ca să mă “localizaţi” mai bine din pdv teologic, cred că omul este mântuit de Dumnezeu, în Mesia/ Hristos, pe baza harului dumnezeiesc, prin intermediul credinţei, în vederea sfinţirii sale. Foarte puţini credincioşi creştini mai citesc după Efeseni, 2:8,9 ŞI VERSETUL 10.
    Faptele bune ale credinciosului, sfinţirea sa, se verifică prin aruncarea asupra lor a luminii Legii.

    Ca încheiere, vă asigur de faptul că întrebarea mea nu ascunde un spirit arţăgos, nu răsucesc în mâini o ghioagă apologetică, nu întind capcane polemice. Dar nici nu vă voi da dreptate acolo unde cred că nu Scripturile însele nu vă dau dreptate. Nu pot negocia ceea ce nu-mi aparţine.

    Cu consideraţie,
    M. R.

  5. Frate Paul Dan, dupa cate am vazut fugitiv in cartea “adevarul despre Miscarea adventista” (pe la inceputul ei), va referiti la iesirea de sub Lege. Lege privita ca sistem de guvernare si mantuire? Caci Hristos, Implinitorul Legii, a ridicat standardul si implinind Legea Lui de fapt implinim si Legea implinita de El! Si atunci nu numai ca este Inlocuitorul nostru iin implinirea Legii, (cum ati spys) dar eu cred ca ne da si un exemplu pe care il putem trai DOAR cu ajutorul Lui…spun asta, deoarece la un moment dat, la pagina 41 ati sustinut ca El este doar Inlocuitorul, nu si Exemplul… Si, da, aveti dreptate intai trebuie sa Il privim ca Inlocuitor, dar cred ca si ca Exemplu! In mai multee locuri ati sustinut ca El implineste Legea in noi, dar nu si noi trebuie sa implinim Legea Lui (Legea Implinita de El si ridicata la un standar mai inalt), cu ajutorul Duhului trimis de El si purces de la Tatal?
    Caci, repet, eu cred ca Legea ca sistem de guvernare si mantuire a esuat, harul inlocuind Legea, harul, ca si sistem de mantuire si guvernare…. DAR, tot trebuie sa implinim Legea lui Dumnezeu, cu ajutorul Lui… Nu sa fim mantuiti de Lege, dar sa traim Legea lui Dumnezeu cu ajutorul Lui…. intelegeti ce vreau sa spun?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s