Lasati tinerii libertini sa plece din biserici…ca sa aiba de unde sa vina inapoi pocaiti!!!

Legenda disparitiei bisericii cand tinerii o parasesc

pe această piatră voi zidi Biserica Mea, şi porţile Locuinţei morţilor nu o vor birui (Mat 16:18)

Totul a inceput cu strategistii responsabili cu cresterea bisericii din departamentul de misiune a seminarelor teologice. Acesti oameni au crescut intr-un incubator social fara griji si probleme materiale. Pentru ei autoritatea a fost concepte de crestere economica si strategii de piata. Si cum cresterea economica trebuia sustinuta prin orice mijloace, tot asa si biserica trebuia sa se mentina si sa creasca impreauna cu economia. Ca rezultat, viitori pastori au fost invatati sa prezinte numai lucruri pozitive, si sa evite orice confruntare directa a pacatului care i-ar face pe unii membrii sa plece din biserica.

Dar lucrurile nu sau oprit aici. Acesti strategisti au tinut conferinte intr-un mod sistematic ingrozind pastorii bisericilor cu perspectiva disparitiei bisericilor unde slujesc. Iata intr-o  forma generala metodele de pastrarea membrilor bisericii si a tineretului propuse de “specialistii” in cresterea bisericii

  1. Introducerea tobelor si muzicii sincopate in serviciul de inchinare
  2. O predicare fara confruntarea pacatului
  3. Suspendarea disciplinei bisericesti
  4. Indecenta vestimentara nu trebuie discutata
  5. Pastorul trebuie sa fie doar un bun orator, platit bine, dar sa isi vada de treaba
  6. Comitetele bisericilor formate din oameni de afaceri, cu simnt pragmatic
  7. Biserica condusa pe principii de marketing

Toate conceptele de mai sus sunt o legenda, sau altfel spus o minciuna. Ele nu au facut decat sa submineze biserica adevarata si sa schimbe ritmul de crestere organic de fiinta vie spirituala intr-o forma de crestere mecanicista, industriala, monstruoasa. Astfel au aparut bisericile de tip mega, adica mare, care in majoritatea lor sunt ca un cancer spiritual sau ca o mare gara unde oamenii vin si pleaca fara sa aiva de aface unii cu altii.

Iata cateva exemple care contrazic legenda disparitiei bisericii. In Bucuresti la o biserica destul de mare, un grup de tineri talentati dar gresit formati, au cerut libertatea sa implementeze programele lor in biserica. Li sa respins cererea. Au plecat si au infiintat propria lor biserica emergenta. Dupa un timp nu foarte indelungat, locul lor a fost luat de altii, iar lipsa lor nu s-a simtit la numar, dar s-a simtit in inimi. O nota importanta: biserica de care vorbesc incearca sa mentina un standard de sfintenie mai ridicat.

In America sunt biserici conservative (nu perfecte) unde sunt foarte multi tineri care nu au de aface cu muzica rock, sunt imbracati decent, il iubesc pe Dumnezeu si Cuvantul, si sunt plini de o vitalitate sfanta.

Iata un exemplu din sudul Californiei de la o conferinta.

 Aceasta biserica o cunoastem personal

Cine sunt tinerii care vor sa plece din biserici? 

In majoritatea sunt cei care sunt neregenerati, sclavi ai culturii contemporane, care au doar o forma de evlavie dar fara nici o putere spirituala. Ei sunt de fapt membrii ai bisericii emergente care se formeaza in sinul bisericilor de astazi, dar mai ales unde pastorii vor sa tina pe tineri in biserica cu orice pret sacrificand adevarul, sfintenia, si sanatatea bisericii. Iata un articol despre biserica emergenta. https://ioan8.wordpress.com/2011/05/03/raspuns-la-intrebarea-sorei-elisa-despre-biserica-emergenta/

Domnul Cristos nu a tinut pe ucenicii falsi 

O exceptie a facut-o Iuda Iscarioteanul care nu a fost exclus pentru ca trebuia sa aiba loc tradarea Domnului Isus in vederea crucificarii. Tocmai cand numarul ucenicilor crescuse foarte mult cu multi entuziasti religiosi dar nu urmasi ai lui Cristos, Domnul nostru ii expediaza pe majoritatea dintre ei printr-un mesaj metaforic pe care ei il iau literal.

Mulţi din ucenicii Lui, după ce au auzit aceste cuvinte, au zis: ,,Vorbirea aceasta este prea de tot: cine poate s’o sufere?“ Isus, care ştia în Sine că ucenicii Săi cîrteau împotriva vorbirii acesteia, le -a zis: ,,Vorbirea aceasta este pentru voi o pricină de poticnire? Dar dacă aţi vedea pe Fiul omului suindu-Se unde era mai înainte?… Duhul este acela care dă viaţă, carnea nu foloseşte la nimic; cuvintele, pe cari vi le-am spus Eu, sînt duh şi viaţă. Dar sînt unii din voi cari nu cred.“ Căci Isus ştia dela început cine erau ceice nu cred, şi cine era celce avea să -L vîndă. Şi a adăogat: ,,Tocmai de aceea v’am spus că nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu i -a fost dat de Tatăl Meu.``Din clipa aceea, mulţi din ucenicii Lui s’au întors înapoi, şi nu mai umblau cu El. Atunci Isus a zis celor doisprezece: ,,Voi nu vreţi să vă duceţi?“ ,,Doamne“, I -a răspuns Simon Petru, ,,la cine să ne ducem? Tu ai cuvintele vieţii vecinice. Şi noi am crezut, şi am ajuns la cunoştinţa că Tu eşti Hristosul, Sfîntul lui Dumnezeu.“ Isus le -a răspuns: ,,Nu v’am ales Eu pe voi cei doisprezece? Şi totuş unul din voi este un drac.“Vorbea despre Iuda, fiul lui Simon Iscarioteanul; căci el avea să -L vîndă: el, unul din cei doisprezece. Ioan 6: 60-71

Tatal fiului risipitor l-a lasat pe acesta sa plece ca sa aiba de unde sa se intoarca smerit si pocait 
Pilda fiului risipitor din Luca 15 este unul dintre cele mai cunoscute pasage in intreaga lume. Am sa redau mai jos textul pentru ca recitindu-l sa ne dam seama ca nici Dumnezeu nu tine cu forta nepocaitii in biserica ci ii lasa sa decada jalnic pentru a vedea cat de depravati sunt si ca sa se poata pocaii cu adevarat.

El a mai zis: ,,Un om avea doi fii. Cel mai tînăr din ei a zis tatălui său: ,Tată, dă-mi partea de avere, ce mi se cuvine.` Şi tatăl le -a împărţit averea. Nu după multe zile, fiul cel mai tînăr a strîns totul, şi a plecat într’o ţară depărtată, unde şi -a risipit averea, ducînd o viaţă destrăbălată. După ce a cheltuit totul, a venit o foamete mare în ţara aceea, şi el a început să ducă lipsă. Atunci s’a dus şi s’a lipit de unul din locuitorii ţării aceleia, care l -a trimes pe ogoarele lui să -i păzească porcii. Mult ar fi dorit el să se sature cu roşcovele, pe cari le mîncau porcii, dar nu i le da nimeni. Şi -a venit în fire, şi a zis: ,Cîţi argaţi ai tatălui meu au belşug de pîne, iar eu mor de foame aici! Mă voi scula, mă voi duce la tatăl meu, şi -i voi zice: Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta, şi nu mai sînt vrednic să mă chem fiul tău; fă-mă ca pe unul din argaţii tăi.`Şi s’a sculat, şi a plecat la tatăl său. Cînd era încă departe, tatăl său l -a văzut, şi i s’a făcut milă de el, a alergat de a căzut pe grumazul lui, şi l -a sărutat mult. Fiul i -a zis: ,Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta, nu mai sînt vrednic să mă chem fiul tău.` Dar tatăl a zis robilor săi: ,Aduceţi repede haina cea mai bună, şi îmbrăcaţi -l cu ea; puneţi -i un inel în deget, şi încălţăminte în picioare. Aduceţi viţelul cel îngrăşat, şi tăiaţi -l. Să mîncăm şi să ne veselim; căci acest fiu al meu era mort, şi a înviat; era pierdut, şi a fost găsit.` Şi au început să se veselească. Luca 15:11-24

Pastorii, liderii de biserici, si parintii tinerilor  care impreuna fac compromisuri cu privire la tineret se fac vinovati de un pacat grav

Un exemplu clasic in privinta aceasta este Aaron care ca sa isi mentina pozitia in tabara lui Israel le-a facut acestora pe plac.

Poporul, văzînd că Moise zăboveşte să se pogoare de pe munte, s’a strîns în jurul lui Aaron, şi i -a zis: ,,Haide! fă-ne un dumnezeu care să meargă înaintea noastră; căci Moise, omul acela care ne -a scos din ţara Egiptului, nu ştim ce s’a făcut.“ Aaron le -a răspuns: ,,Scoateţi cerceii de aur din urechile nevestelor, fiilor şi fiicelor voastre, şi aduceţi -i la mine.“ Şi toţi şi-au scos cerceii de aur din urechi, şi i-au adus lui Aaron. El i -a luat din mînile lor, a bătut aurul cu dalta, şi a făcut un viţel turnat. Şi ei au zis: ,,Israele! iată dumnezeul tău, care te -a scos din ţara Egiptului.“ Cînd a văzut Aaron lucrul acesta, a zidit un altar înaintea lui, şi a strigat: ,,Mîne, va fi o sărbătoare în cinstea Domnului!“ A doua zi, s’au sculat dis de dimineaţă, şi au adus arderi de tot şi jertfe de mulţămire. Poporul a şezut de a mîncat şi a băut; apoi s’au sculat să joace. Exod 32:1-6

Liderii bisericilor trebuie sa epureze biserica in mod constant de falsi credinciosi

Indepartarea falsilor crestini din biserici se face prin predicarea Cuvantului dublata de o viata de sfintenie, cat si de aplicarea disciplinei bisericesti. Iata cateva pasage care ajuta in privinta aceasta.

 Te-am lăsat în Creta, ca să pui în rînduială ce mai rămîne de rînduit, şi să aşezi presbiteri (Sau: bătrîni) în fiecare cetate, după cum ţi-am poruncit: Dacă este cineva fără prihană, bărbat al unei singure neveste, avînd copii credincioşi, cari să nu fie învinuiţi de destrăbălare sau neascultare. Căci episcopul (Sau: priveghetor.), ca econom al lui Dumnezeu, trebuie să fie fără prihană; nu încăpăţînat, nici mînios, nici dedat la vin, nici bătăuş, nici lacom de cîştig mîrşav; ci să fie primitor de oaspeţi, iubitor de bine, cumpătat, drept, sfînt, înfrînat; să se ţină de Cuvîntul adevărat, care este potrivit cu învăţătura, pentruca să fie în stare să sfătuiască în învăţătura sănătoasă, şi să înfrunte pe protivnici. Tit 1:5-9 

Deaceea cei rău nu pot ţinea capul sus în judecăţii, nici păcătoşii în adunarea celor neprihăniţi. Psalmul 1:5

Te rog ferbinte, înaintea lui Dumnezeu şi înaintea lui Hristos Isus, care are să judece viii şi morţii, şi pentru arătarea şi Împărăţia Sa: propovăduieşte Cuvîntul, stăruieşte asupra lui la timp şi ne la timp, mustră, ceartă, îndeamnă cu toată blîndeţea şi învăţătura. Căci va veni vremea cînd oamenii nu vor putea să sufere învăţătura sănătoasă; ci îi vor gîdila urechile să audă lucruri plăcute, şi îşi vor da învăţători după poftele lor. 2 Timotei 4: 1-3

Advertisements

15 thoughts on “Lasati tinerii libertini sa plece din biserici…ca sa aiba de unde sa vina inapoi pocaiti!!!

  1. Indepartarea falsilor ucenici nu se poate face cita vreme avem asa de multi falsi lideri,care fac lucruri ce nu se potrivesc defel cu credinta
    crestinismului.
    Unii au fost compromisi inca din vremea comunismului, altii se potrivesc asa de bine lumii, ca o mina intr o manusa uzata,
    incit te intrebi daca au fost nascuti din nou vreodata;
    sunt bogati sau superbogati, traind o viata plina de huzur.
    Cine sa faca ceea ce Pavel ii spune lui Timotei?
    Cine sa dea invatatura tinerilor?
    cine sa i mustre si sa le calauzeasca pasii?
    Intii trebuie sa se ocupe cineva de tineri ;
    apoi cei care inca sunt lumesti, daca vor pleca,
    vor AVEA LA CE sa se intoarca.
    Este parerea mea doar.
    Cred ca mai sunt biserici in Hristos Isus, cum spunea Pavel,
    unde tinerii sunt invatati si de sfintirea carora le pasa celor care
    o conduc.
    Dar credeti ma , sunt foarte rare.
    Parasesc adunarea pentru ca nu sunt atrasi de Fiul lui Dumnezeu,
    pentru ca, Fiul lui Dumnezeu , nu mai este inaltat in biserici, asa cum porunceste Tatal.
    Se intorc la lumea din care au venit;
    insa ca sa i atraga viata de pocainta adevarata, trebuie intii sa fi vazut
    acest lucru in biserica.
    Sunt tinuti in biserici, sunt dusi in tabere, excursii, la concerte crestine; e mai “usor” asa;
    ori acestea toate nu i face sa si puna intrebari in ce priveste viata adevarata.
    Poate ca am deviat de la subiect.
    Cred ca vorbeati de biserici autentice, de unde pleaca tinerii nenascuti din nou.

  2. Dragul meu am citit postarea ta.
    Nicio plantă, fie floare, fie copac sau pom nu s-au format prin explozie instantă.
    La început a fost o sămânță (de obicei scoasă dintr-un rod) care a căzut în pământ, a putrezit, a încolțit, a odrăslit, a crescut, a fost îngrijită, poate udată, poate îngrădită, curățată, i-a fost pus îngrășământ și așa a devenit pom mare și roditor.
    Prin această pildă Dumnezeu vrea să ne învețe înțelepciunea Lui ascunsă în ea.
    Soluția ta de a scoate afară ”din biserici” pe cei ”neregenerați” o consider un tribut plătit ignoranței.
    La ce mă refer?
    Nașterea din nou ca moment definitoriu al vieții celei noi este într-adevăr un moment, dar nu neapărat unul identificabil.
    Niciunul din noi nu avem amintiri despre propria naștere fizică.
    Când a fost născut din nou Timotei, dar Pavel?
    La Pavel am putea zice că pe drumul spre Damasc, dar ce facem cu atâția alții care nu pot identifica ”o scumpă zi”?
    Mai grav, ce e cu cei care pot identifica ”o scumpă zi”, dar nu știu din Biblie mai mult de două versete, știm noi care și eventual Psalmul 23?
    Ce e cu cei care se pot lăuda cu experiențe dar nu cunosc deloc Cuvântul și nu sunt în stare să se învețe nici măcar pe ei înșiși?
    De unde-i dai afară? Cine să-i dea? Ce înseamnă înăuntru?
    Unde bat eu?
    Stăruința în învățarea lui Cristos cel răstignit produce creșterea lentă a omului lăuntric, iar această învățare este un proces lung și anevoios, cu lacrimi, o jertfă de timp, în timp.
    Această jertfă ar trebui să fie specialitatea și țelul preocupării fiecărei familii creștine, la educația copiilor mă refer.
    E zadarnic să se aștepte de la tineri crescuți în mediu carismatic (nu doar carismatici, am spus-o des: penticostalismul este o boală baptistă) de la care singurul lucru care-l așteaptă părinții lor este ca ”Domnul să se atingă de inima lor”, să se aștepte zic roadele unei cunoașteri lăuntrice, temeinice a lui Cristos.
    Unde să locuiască Cristos, fără pocăința cugetului, cum să locuiască dacă nu prin credință, credință ce presupune saturarea cu Cuvântul lui Dumnezeu?
    Această saturare e un proces, nu un moment, doar de inimile pline de Cuvânt se va atinge Domnul.
    Îi dai afară până n-au crescut, când îi dai afară, pe ce criterii?
    În grădina ta așa faci cu răsadurile de roșii sau ardei? Tot ce nu-i de 1 metru și cu roade coapte, harșt!?
    Nu ar trebui să așteptăm vremea roadelor, și așteptând să lucrăm la grădinăritul lui Dumnezeu, semănând cuvinte, udând idei, plivind relații și admirând creșterea? Datul afară e soluția toamnei, cred că bătrânii neroditori ar trebui dați afară, nu tinerii.
    Și apoi, biserica ce o ai dumneata în minte cu comitet, popi și salarii, am impresia că e departe tare de modelul Noului Testament. Eu zic să te dai singur afară din astfel de biserici, ți-ai face bine.
    Ce faci când pastorul însuși ar trebui ”dat afară”?
    În România arhivele CNSAS dovedesc cu prisosință că peștele de la cap s-a împuțit.
    Cred că ar trebui să ne învățăm unii pe alții, nu că biserica este un loc în care un salariat clerical învață 40 de ani și alții sponsori ăl ascultă tot 40 de ani ci ar trebui să ne învățăm unii pe alții așa cum se aprindea focul pe altar, de la jarul de ieri. Părinții nu știu că e datoria lor să-și educe copiii, popii zic că au luat asupra lor educația, dar în Biblie scrie că părinții trebuie să-și învețe copiii.
    Familia în primul rând și apoi Adunarea trebuie să fie locuri ale jertfei Cuvântului, adică locuri ale învățării, mai ales părinții trebuie să ne învățăm unii pe alții cum să ne creștem copiii.
    Cu speranță!
    d.

    • VESTEA BUNA ,

      Te rog sa intelegi ca apreciez unele lucruri adevarate si importante care le-ai scris in comentariul tau ( ex: necesitatea studierii Cuvantului , necesitatea pocaintei , etc ) dar de dragul ADEVARULUI , trebuie sa precizez mai jos unele lucruri confuze si eronate care le-ai punctat .

      Dincolo de faptul ca il acuzi subiectiv si nedocumentat pe autorul acestui articol ca “plateste un tribut ignorantei” , dincolo de faptul ca ignori evident dovezile biblice aduse de el pe cazuri concrete extrapoland pueril unele lucruri spuse de el la un alt context , distorsionand prin aceasta ceea ce a scris el in acest articol , dincolo de faptul ca si tu spui unele lucruri adevarate si foarte importante , dar felul cum amesteci lucrurile cred iti tradeaza mai degraba tie ignoranta in ceea ce priveste intelegerea Cuvantului Lui Dumnezeu ( Biblia ) si lipsa unui discernamantul spiritual matur .

      Autorul acestui articol face o scurta radiografie obiectiva si pertinenta a unor probleme de actualitate cu care se confrunta crestinismul biblic ( biserica ) si analizeaza punctat , pe scurt , unele din cauzele care le-au generat. El nu are nimic cu tinerii din biserici , nu are vreo fobie fata de tineri ( generatia tanara ). El insusi este tatal al mai multor copii adolescenti pe care i-a educat si continua sa si-i educe in cunoasterea Cuvantului Lui Dumnezeu , in trairea unei vieti sfinte in conformitate cu Cuvantul Lui Dumnezeu . Tu cred ca ai inteles gresit ca el are ceva cu tinerii … pe care vrea sa-i dea afara din biserici , si in virtutea instinctului firesc de conservare ai reactionat imatur cu solutia mai buna , mai spirituala ” sa-i dam afara pe batranii neroditori ” .
      Intentia autorului acestui articol nu se referea la a da tinerii din biserici si la a mentine batranii ! Nu e vorba de loc de un conflict intre generatii in ce scrie el ! El se referea doar la o ANUMITA categorie de tineri , adepti constienti sau nu , ai asa numitului trend sau curent teologic postmodern , denumit generic ” biserica emergenta ” . Citeste cu atentie articolul pentru ca este evident lucrul asta ! “Biserica emergenta” nu este o institutie , biserica , denominatiune religioasa , etc. , ci este mai degraba un curent teologic postmodern , un trend teologic si cultural manifestat azi in toate denominatiunile crestine . Acest curent teologic postmodern ( Biserica Emergenta ) cred ca merita investigat in lumina Bibliei , cu atentie , mai ales de oameni ca mine , ca tine , de noi toti tinerii crestini , de generatia tanara , postmoderna , PENTRU CA NE VIZEAZA DIRECT .

      MARE PARTE DIN GENERATIA TANARA , VIZATA DIRECT DE BISERICA EMERGENTA , PLONJEAZA DIRECT IN ACEASTA , FARA CA SA AIBA MACAR HABAR DE CONCEPTELE EI , SCOPUL EI , SI CHIAR DE DEFINITIA SAU DENUMIREA ACESTUI TREND TEOLOGIC POSTMODERN CARE SI-A RASPANDIT IDEOLOGIA CAMUFLAT , TREPTAT , IN DIFERITE GRADE , IN TOATE DENOMINATIUNILE CRESTINE mai ales incepand treptat cu aproximativ ultimele doua decenii ani . Pentru ca acest trend teologic neo-evanghelic este in continua schimbare , adaptare , redefinire ( pentru ca a fost creat in scopul acesta , ca un virus care se readapteaza genetic la anitibiotice) este la inceput de multe ori mai greu de identificat corect , de izolat , si tratat biblic cand el apare si se manifesta intr-o biserica , denominatiune . Si este imposibil de identificat si tratat in consecinta , fara cunoasterea temeinica si increderea absoluta in Cuvantul Lui Dumnezeu si fara o reala calauzire Duhului Sfant .

      Apologetii crestini evanghelici contemporani , care au ramas langa Biblie , spun ca incercarea de a defini teologic intre niste parametri fixi “biserica emergenta” , datorita vitezei cu care se readapteaza si se muleaza in functie de zona care trebuie penetrata , felul cum se redefineste continuu si camuflat si isi modifica conceptele ( in rau bineinteles ) este ca si cum ai incerca sa bati in cuie gelatina pe un perete .

      As vrea sa iti spun ca ti-am scris aceste lucruri pentru ca imi pasa de tine , si pentru ca toti trebuie sa ne pregatim pentru ca vin vremuri de mari , mari , mari amagiri , ASA CUM SFANTA SCRIPTURA DECRETEAZA .

      MARANATA !

    • veste neatenta,

      Ti-am postat comentariul fara sa il citesc pentru ca nu mi-e frica de ce spui. Acum insa am avut putin timp si iti raspund pe scurt.Tu nici macar nu ai citit articolul cu atentie. Nu cunosti fenomenul emergent. Insasi titlul articolului iti spune ca tinerii libertini care vor sa plece din Biserica sa fie lasati sa plece fara a li se face pe plac ca sa ramana (acesta este fondul articoluiui).

      Tu insa suferi atat de acut de “superioritatea bisericilor de casa” incat nu mai poti analiza obiectiv nici macar un articol documentat. Pe urma te apuci sa predici in afara contextului.

      Nu mai scrie. Comentariile tale sunt pline de prejudecati. Nu ma-am suparat dar devii obositor.

      Cu bine

      Paul Dan

  3. Sora Elisa
    aici era vorba de tinerii “din biserici”, că ar trebui să fie lăsați să plece ca să poate ”experimenta” o convertire reală, ca și cum condiția unei convertiri ar fi să se guste cât mai mult din lume.
    Chiar sunt considerați vedete și exemple cei ce se prezintă ca foști mari păcătoși ”de care s-a atins” Domnul.
    Oare mama si bunica lui Timotei asa au judecat?
    Tot Noul Testament ne prezintă convertiri ale unor oameni religioși: Saul, famenul, prozeliții, Corneliu, Lidia, etc.
    Educația creștină are importanță, chiar și educația morală e importantă în vederea căpătării ”înțelepciunii care duce la mântuire”, nu o stare de păcătoșenie animalică.
    ”Legea ne-a fost îndrumătorul spre Cristos” nu fărădelegea.

    • Vorbiti de o biserica “inchisa” unde numai parintii ci copiii lor
      sunt prezenti?
      Cunosc multi tineri proveniti din familii neconevrtite.
      Dvastra vorbitti despre altceva.
      Biserica lui Hristos este biserica fratilor, nu a unor familii crestine
      doar .

  4. Dacă sunt ”tineri libertini” în ”biserică” atunci este o problemă cu părinții lor, deci cu acea biserică ”in corpore”.
    Nu e de vină răchita că nu face portocale, nici merele că nu cresc în plop.
    Vină mare au cei ce numesc răchita, portocal și plopul, măr.

    • Chiar nu ati vazut ca tinerii de azi nu au o aplecare spre Cuvint,
      si cind cei din Metanoia s-au raspindit prin biserici,
      oferindu le muzici si distractie, chiar “un mic paharel”,
      au zburat?
      Un crestin matur are copii in biserica neaparat?
      Pot fi familiile intr o biserica, iar tinerii, fiind studenti, sau proaspat
      absolventi, in alt oras.
      Timotei a fost numai unul, despre care Biblia a vorbit de mama si bunica Lois, in rest nu mi prea amintesc.
      De ce oare impingeti tema acestei postari spre”habar nu am ce si de ce”

    • Chiar nu ati vazut ca tinerii de azi nu au o aplecare spre Cuvint,
      si cind cei din Metanoia s-au raspindit prin biserici,
      oferindu le muzici si distractie, chiar “un mic paharel”,
      au zburat?
      Un crestin matur are copii in biserica neaparat?
      Pot fi familiile intr o biserica, iar tinerii, fiind studenti, sau proaspat
      absolventi, in alt oras.
      Timotei a fost numai unul, despre care Biblia a vorbit de mama si bunica Lois, in rest nu mi prea amintesc.
      De ce oare impingeti tema acestei postari spre”habar nu am ce si de ce”?
      PS
      din felul in care va permiteti sa vorbiti despre fr Paul, este evident ca nu l cunoasteti, in acest caz este f trist ceea ce faceti,
      este evident un pacat.
      Domnul sa dea indurare.

  5. Liderii crestini care nu vor aplica terapia spirituala biblica de eliminare ( excomunicare si infierarea invataturilor false ) a persoanei sau persoanelor care se dovedesc a fi un nucleu de promovare a libertinajului teologic si moral specific cangrenei spirituale denumita teologic BISERICA EMERGENTA , se vor trezi cu biserici moarte spiritual in pacat , biserici caricaturi , dar zgomotoase si animate de distractie adolescentina fireasca pe muzica rock , cu o EVANGHELIE DE ZAHAR , care e pozitivista si nu ofenseaza , adica biserici de tip FRANKENSTEIN ( mort care se misca , e chiar foarte activ , dand aparenta ca e viu … dar in realitate el este tot un mort caci nu are viata , duh in el ) .

  6. Foarte bun si obiectiv articolul, problema este atat cu tinerii (o parte din ei -poate majoritatea) crestini ne-nascuti din nou,alergand dupa diferite forme de “slobozenie” cat si cu liderii de biserici care aplica partial sau total cele scrise de fr. pastor Paul Dan in lista “specialistilor” . Cel putin asta cu tobele prin biserici castiga teren de la o zi la alta si nu numai asta. Eu am inteles ca introducerea tobelor in biserici este mai mult pentru “distractia” (buna dispozitie) tinerilor ,sa-i determine sa vina la biserica dar recent am mai aflat o varianta. O tanara sora penticostala ma avertiza intr-o discutie pe net ca nu avem dreptul sa ingradim modalitatea de inchinare ,pentru ca “am pacatui impotriva Domnui” Altfel spus nu poti sa te opui tobelor in biserica sau mai stiu eu ce stiluri muzicale laice ,pentru ca am putea fi pedepsiti.de divinitate , pentru ca “ingradim” inchinarea.Aceasta conceptie fiind transmisa din cate am inteles tinerilor la o confeinta. de un cunoscut pastor penticostal de tineret (ne putem imagina ce impact poate avea astfel de afirmatii in randul tinerilor si nu numai.)..si desigur multi adulti din bisericile np gandesc la fel.
    Mie chestia asta mi se pare fara suport biblic -in dezacord cu Noul Testament- si contrara invataturii parintilor Bisericii crestine,care sau opus constant instrumentelor in biserica ,considerandu-le asociate cu distractia, spectacolul ,circul (ceia ce se si confirma astazi ),motiv pentru care instrumentele nu au fost acceptate in Biserica Crestina timp de milenii iar in final sa acceptat doar orga.
    Tot “circul” asta cu tobe si tot felul de stiluri muzicale in biserica au adus bisericile np intr-o situatie delicata ,desi nu toti realizeaza ce se intampla.
    Eu asi propune fr. Paul Dan daca acceptată să-si exprime un punct de vedere referitor la subiectul mentionat, avem sau nu dreptul sa limitam tipul de instrumente folosite in biserica (sau in muzica sacra) respectiv sa ne opunem tobelor in biserica sau diverselor stiluri muzicale sau nu, argumentat biblic ,conform Noului Testament. Cu multumiri.

    Pastorul britanic P.Masters se pare are o parere diferita de penticostali
    http://muzicacrestinanet.wordpress.com/muzica-crestina-contemporana/

  7. Este o problema destul de mare si totodata foarte periculoasa pentru biserica neoprotestanta. Majoritatea pastorilor sunt facuti la apelul de seara, asa cum spune si D-nul Dan. Ei s-au facut pastori ca este o slujba destul de bine platita daca te sti descurca, este comod si libertate cat duce trenul. Pe acesti pastor nu le intereseaza daca tinerii si nu numai, vin dezbracati pe jumatate, nu le poti deosebi de cei din lume. Despre muzica si cantari nici nu se mai discuta, numai ei mai pot duce ritmul si melodiile atat de sucite, cei mai in varsta sunt numai spectatori, ei nu pot lua parte la inchinare ca nu au cum. Acesta libertate a venit si a intrat odata cu revolutia, la asa zisa democratie. Ne-a suit democratia la cap si acestea sunt consecintele. Ne trebuie lasati tinerii sa mearga in lume, se duc ei peste saptamana si duminica vin la biserica. Da, este adevarat, creste neghina impreuna cu graul. Citim in Luca 18:8 Dar cand va veni Fiul omului, va gasi El credinta pe pamant?” Si mai gasim scis ceva “Eu vin curand. Pastreaza ce ai, ca nimeni sa nu-ti ia cununa.” (Apoc.3:11)
    Noi sa ne rugam dupa indurarea lui Dumnezeu, sa fim treji si cu ulei in candele.
    Doamne ajuta.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s