Derbedeii carismatici si Darby

In randurile care urmeaza, fratele Dani Ionescu cunoscator ale scrierilor lui Darby aduce un serviciu intregii fratietati evanghelice romane (nu numai pentru BER) prin lucrarea edificatoare care a facut-o. In contrast cu Darby si miscarea fratilor din Plymouth se vede mai clar ca miscarea carismatica este o combinatie de demonism si huliganism. Unii dintre ei vor sa cucereasca BER profitand de naivitatea celor de acolo. Dar carismaticii sunt la lucru cu aceiasi agenda si intre baptisti, crestini dupa evanghelie si penticostali. Eseul care urmeaza se ocupa strict de Darby si miscarea fratilor. Oricine citeste va fii zidit. 

Nu sunt darbist. Nici tudorist. Nici baptist. Nici nu primesc bani de nicaieri pentru a scrie acest articol. Asta pentru a evita cateva intrebari ale unor frati “dragalasi” care cauta sa distruga lucrarea lui Dumnezeu. Caut sa dovedesc ca John Nelson Darby si gruparea Plymouth Brethren cautau sfintenia si nu predicau siguranta mantuirii separata de sfintenie. Siguranta mantuirii nu este o invatatura darbista, ci o invatatura biblica. Siguranta mantuirii nu ne face sa ne culcam pe o ureche, atat timp cat nu abuzam de ea. Dimpotriva, siguranta mantuirii l-a insufletit pe Darby sa-I dea Mantuitorului tot ce-a avut mai bun!

Cartile pe care le recomand pentru o mai buna intelegere a ceea ce a insemnat aceasta miscare (si in mod special liderul ei) sunt urmatoarele:

“Plymouth Brethren” by Andrew Miller (tradusa in romaneste si intitulata “Fratii”)

“Unknown and Well Known” (a biography of John Nelson Darby) by WG Turner

“John Nelson Darby” a biography by Max S. Weremchuk

“Chief Men Among the Brethren” compiled by Henry Pickering

“Robert Chapman” a biography by Robert L. Peterson

“The Irish Saint and Scholar” a biography of William Kelly by Edwin Cross

Totul a inceput in Dublin, Irlanda (1827-1828) cand patru credinciosi s-au adunat in ziua Domnului pentru a frange painea. Acestia erau Darby, Cronin, Bellett si Hutchinson. Darby a fost preot Anglican pana in 1827, dar a ales sa renunte la functia sa deoarece intelegea ca biserica trebuie sa fie separata de stat. Acesti patru frati nu gaseau adevarata Adunare a lui Dumnezeu in bisericile existente din vremea aceea, astfel ca au decis sa se separe de toate sistemele ecleziastice existente si sa se stranga in simplitate in numele Domnului Isus. Cu timpul, s-au adaugat si altii la numarul lor. Acesti frati studiau Scripturile si cercetau sa vada daca ceea ce li se spunea era in acord cu Scriptura. Luau Cina in fiecare saptamana. In anul 1828, J.N. Darby a publicat cea dintai brosura a lui, intitulata “Natura si Unitatea Bisericii lui Hristos”. Aceasta brosura nu era nicidecum marturisirea fratilor de credinta, nimic oficial, ci doar prezenta “terenul divin pe care ei actionau” (Miller, p. 21). In aceasta brosura Darby nu spunea decat ceea ce a invatat el din Scriptura pana la vremea respectiva. Tema centrala era unitatea adunarii. In randurile care urmeaza voi reda un fragment:

Crestinii trebuie “sa marturiseasca impotriva spiritului lumesc si a orbirii Bisericii; dar sa fie consecventi in purtarea lor. “Blandetea lor sa fie cunoscuta de toti oamenii”. Daca spiritul lumii predomina, unitatea spirituala nu poate exista. Putini credinciosi sunt constient cum spiritul care cu incetul deschide usa pentru a domina apostazia isi arunca influenta pustiitoare si daunatoare peste Biserica de nume… Sunt sigur ca Dumnezeu va da de rusine pe oameni in lucrurile cu care ei s-au mandrit. Sunt sigur ca El va cobori mandria si gloria omului” (Miller, p. 25).

Observati ca Darby vorbea de spiritul lumesc inca de la inceput! Defapt, separarea de lume este o idee centrala in scrierile lui, alaturi de mantuirea deplina in Domnul Hristos. Darby cand vorbea de mantuire, avea in vedere mantuirea deplina care includea o viata sfanta si o separare completa de lume si de tot sistemul bisericesc care pateaza cugetul datorita miscarulor politice existente in interior. Pentru Darby nu exista conceptul de “crestin lumesc”. As dori sa intelegem ca standardul sfinteniei era ridicat foarte sus si nu trata mantuirea cu usuratate!

Efectul acestei brosuri a miscat multe inimi si multi credinciosi si-au dat seama ca este imposibil sa continue cu starea de lucruri din Biserica de nume. C.H. Mackintosh scria unui prieten: “Printre aceia care s-au separat de diferite organizatii erau unii oameni cu daruri insemnate, cu greutate morala, cu putere intelectuala si inteligenta – oameni ai clerului, avocati, consilieri, militari si ofiteri de marina, medici si oameni cu pozitii inalte sau cu mari avutii. Separarea lor, a starnit multa impotrivire. Multe reprosuri, defaimari si persecutii au trebuit indurate. Toti care, cu o inima hotarata, se vor purta potrivit autoritatii Sfintei Scripturi trebuie sa fie pregatiti sa indure incercarea si persecutia” (Miller, p. 28). Sa observam din nou ca nu siguranta mantuirii era predicata in primul rand, ci separarea de lume! Cei mai cunoscuti oameni din gruparea Plymouth Bretheren erau urmatorii: JN Darby, JG Bellett, Robert Chapman, FW Grant, William Kelly, CH Mackintosh, George Muller, JB Stoney, GV Wigram.

Aceasta miscare a rezistat si numarul s-a marit, desi nu avea nici o organizare bine definita, nici marturie de credinta, nici presedinte, nici slujitori ordinati. Cea mai numeroasa congregatie s-a format in Plymouth, Anglia. Evanghelia se predica din plin, cu claritate si putere. Se predica mult despre unitatea Adunarii, despre asteptarea revenirii Domnului, despre lucrarile Duhului Sfant. “Adevaratul secret al pretuirii Bibliei de catre frati este cunoasterea pe care o au despre Hristos” (Miller, 38). Pentru zidire este necesara pacea cu Dumnezeu, asadar se vorbea mult despre pacea cu Dumnezeu si pacea lui Dumnezeu. Darby vorbea foarte mult de sfintenie si de a te ocupa zilnic cu Domnul Isus Hristos. Intre frati dainuia o mare prospetime, simplitate, daruire, dragoste si unitate. Care a fost rezultatul despartirii de lume? “In timpul acela nu era nimic neobisnuit ca in cutiile de colecta sa se gaseasca obiecte de podoaba, care erau imediat schimbate in bani, dati diaconilor, pentru saraci. Insa acest mod de a darui ceva din luxul tau nu multumea pe credinciosii predati Domnului din Plymouth. Ei s-au despartit de tot ce considerau lumesc in carti, imbracaminte, obiecte de mobilier. Aceste jertfe de bunavoie erau stranse. Cand strangerea s-a incheiat, s-au adunat asa de multe, incat a trebuit sa fie vandute la licitatie” (Miller, p. 64). Iata ce “producea” predicarea sigurantei in Hristos! Separare de lume si darnicie!

Din pacate, intre ei a aparut spiritul clerical. Intre anii 1845-1848, fratii de la Plymouth au trecut prin multe incercari. Diviziunea a aparut din pricina domnului Newton, un barbat foarte capabil, serios si cu o deosebita influenta in anumite cercuri. El dorea sa lucreze independent si sa-si adune in jur o ceata de adepti. Pe cand Darby era plecat in strainatate, Newton a ramas la Plymouth, aratandu-si tendintele sale sectare. Cand Darby s-a intors in Plymouth l-a gasit pe Newton impartasind invatatura ca Domnul Isus s-ar fi nascut despartit de Dumnezeu, implicat in vina celui dintai Adam si nascut sub blestemul Legii. Astfel, adunarea din Plymouth s-a impartit: majoritatea l-au urmat pe Darby si mai putini au ramas cu Newton. In anul 1848 a aparut si separarea fratilor darbiti de Adunarea din Betesda (din Bristol, Anglia) unde conducator era George Muller. Betesda a facut greseala sa-I primeasca la Cina pe unii din urmasii lui Newton care sustineau erezia liderului lor, si astfel fratii darbisti au decis excluderea Betesdei din cercul lor de partasie. George Muller l-a mustrat aspru pe Newton, dar nu a putut sa-l declare eretic, ceea ce Darby a facut. Asadar, acum existau fratii exclusivisti (darbistii), fratii liberi (ai lui George Muller) si fratii condusi de Newton care erau in numar mai mic.

Cine a fost Darby?

Nascut in 1800 la Westminister, Anglia, Darby a fost educat la Westminister School, apoi la Trinity College in Dublin de unde a absolvit in 1819 cu rezultate acadamice excelente. A studiat sa fie avocat, dar in 1825 a ales sa fie preot Anglican. Apoi, in 1828 a decis sa renunte la biserica Anglicana si a inceput sa se stranga intr-un mod simplu cu alti credinciosi care erau insufletiti de aceeasi gandire – sa-L onoreze pe Domnul Isus. Cu timpul, a intrat in legatura cu alti frati dedicati total Domnului. Printre acestia se numarau BW Newton, CH Mackintosh, William Kelly. Ei intelegeau ca biserica trebuie sa fie separata de stat si ca numai Domnul Isus trebuie sa conduca adunarea. Simplitatea si devotamentul total ii caracterizau pe frati in zilele acelea. S-au format Adunari in Anglia si Irlanda. In anul 1837, Darby a inceput calatoriile sale misionare in Europa unde a raspandit vestea cea buna . A calatorit in Elvetia, Franta, Germania. Dupa anul 1859 a ajuns si in Canada, USA, Noua Zeelanda, Olanda, Italia. Multi il numesc pe Darby “parintele dispensationalismului”. Darby a adus claritate si a deosebit venirea Domnului Isus pentru rapirea bisericii de venirea Lui pentru a judeca lumea, a subliniat chemarea cereasca a bisericii si, in general, a aratat, din Biblie, comorile pretioase ale bisericilor din vremea trezirii. La inceput, Darby s-a indoit mult de siguranta mantuirii, desi traia o viata sfanta, de ascultare. In acest context a inceput sa scrie despre siguranta nezguduita in Domnul Isus. Crestinii de atunci nu tratau mantuirea cu usuratate. Poate ca in ziua de astazi este exact invers, dar schimbarea vremurilor nu “altereaza” cu nimic invatatura “darbista” care este o invatatura biblica. Domnul Isus este acelasi ieri, azi si in veci.

A avut o relatie buna cu Robert Chapman care era lider intr-o adunare din Anglia. Chapman era cunoscut de toti ca fiind “apostolul dragostei”, un om care avea casa deschisa pentru toti misionarii pentru a-i gazdui. Cand Chapman era contestat de anumiti frati exclusivisti, Darby a dat replica imediat: “Nu va legati de Chapman; el traieste ceea ce eu predic”. Cu o alta ocazie Darby a spus “Noi vorbim de locurile ceresti, dar Robert Chapman traieste in ele” (Peterson, p. 114). Conflictul a aparut intre cei doi, dar Darby a avut mereu o admiratie deosebita pentru Robert Chapman. Biografia lui Chapman trebuie citita neaparat, deoarece era un frate recunoscut pentru dragostea sa deosebita, dragostea pentru Scripturi si renuntarea la sine. Chapman a avut un impact in vietile lui George Muller, Hudson Taylor sau CH Spurgeon. CH Spurgeon a declarat ca “Robert Chapman a fost cel mai sfant om pe care l-am cunoscut vreodata” (Peterson). Si inca ceva…Robert Chapman predica siguranta mantuirii in Domnul Isus! Si traia o viata sfanta! Asadar, este adevarat ca Darby a intrat in conflict cu credinciosi din pricina diferentelor doctrinare, dar recunostea sfintenia acolo unde trebuia recunoscuta. Darby a fost un om ca si noi. A spune ca a fost perfect inseamna a nu prezenta adevarul. Prefera sa stea printre saraci. Iubea copiii, desi nu a fost niciodata casatorit. Era dezamagit cand vedea cata importanta se acorda oamenilor bogati. Putea sa fie si el bogat, dar a preferat sa “se ascunda in Hristos si sa-L prezinte pe Mantuitorul oamenilor saraci” (Weremchuk, p. 151). Multi oameni il iubeau pe Darby, dar el a avut numai cativa prieteni apropiati: Wigram, Kelly si, in mod special, Bellett. Darby il stima foarte mult pe Bellett despre care spunea ca “a fost mentorul meu timp de 20 de ani” (Weremchuk, 152). Spre deosebire de Darby care avea o personalitate puternica, Bellett era foarte impaciutor si plin de dragoste. Chiar Darby a spus la un momen dat ca Bellett umbla pe calea ingusta, dar avea o inima larga. Cu siguranta ca cei doi se completau. Bellett avea si el un stil unic de a-l prezenta pe Domnul Isus si cea mai cunoscuta carte a sa este “Gloria Morala a Domnului Isus Hristos” care trebuie neaparat citita!

Darby cunostea latina, ebraica, greaca, franceza, germana si italiana. Intelegea si daneza. A fost inzestrat cu daruri naturale deosebite. Cea mai mare colectie de carti care s-a publicat a fost de 34 de volume, intitulata “Collected Writings”. Alte 7 volume s-au publicat, intitulate “Notes and Comments”. “Notes and Jottings” au aparut in 5 volume, dar acum se gasesc toate intr-un singur volum. Exista un alt volum (nu este inclus in lucrarile de mai sus) care este un scurt comentariu al epistolei 1 Ioan.  Mai exista alte 3 volume cu toate scrisorile lui Daby. A tradus Biblia in franceza, engleza, germana si Noul Testament in italiana.

Darby prezenta Scriptura expozitional si a fost cunoscut pentru comentariul sau biblic “Synopsis of the Bible”. Unii credinciosi nu doreau sa se abata de la interpretarea lui Darby prezentata in acest comentariu, dar “nimeni nu s-a impotrivit acestei idei eronate mai mult decat Daby insusi pentru care adevarul era un copac care crestea” (Pickering, p. 101). Darby este greu de digerat in scris si el insusi era constient de acesta realitate. Era una dintre slabiciunile sale, alaturi de faptul ca nu prea intra in detalii. In contrast, lucrarea sa publica a fost de neegalat si “cantarile sale spirituale” erau deosebit de puternice. Una dintre ideiile sale centrale era ruina bisericii sau apostazia. A scris deasemenea multe imnuri de o valoare spirituala incontestabila. A incetat din viata in anul 1882. Intr-una din ultimele predici declara ca nu isi mai aminteste nimic din viata sa, doar ca Hristos a fost singurul pe care L-a dorit. Chiar daca era un lider innascut, era simplu in maniere, purtare, era transparent si de incredere. “Lucrarea sa de predicare se desfasura intr-o stransa legatura cu vizitele sale pastorale pe care le facea in fiecare dupa-amiaza” (Pickering, 102). El traia pentru Hristos si asta ii era de ajuns. Pe piatra mormantului sau scrie “John Nelson Darby, un necunoscut si, totusi, un bine cunoscut – 2 Corinteni v.21” si urmatoarele versuri in engleza dintr-un imn de-al sau: “Lord, let me wait for Thee alone/My life be only this/To serve you here on earth unknown/Then share Thy heavenly bliss” (Turner, p. 125).

John Nelson Darby nu a fost doar un om extraordinar de capabil. A fost un lider important in vremea lui. A predicat mult, a scris mult, a renuntat la o viata linistita si s-a facut sarac de dragul Domnului Isus. S-a luptat cu pacatul, cu eul, cu lumea. S-a separat de lume si a vorbit si de siguranta mantuirii in Domnul Isus. Nu a tratat mantuirea cu usuratate. Este o insulta la adresa crestinismului sa spui ca invatatura darbista este satanica. O insulta la adresa lui Dumnezeu! Darby nu trebuie scos din biblioteca Adunarii! Trebuie citit!

Iata ce gasim scris in biografia fratelui Teodor Popescu: “Imi spunea Dumitru Cornilescu sa ma uit, cand am ceva timp, prin comentariile lui Darby. Nu l-am ascultat in totul si poate am gresit. Zicea ca ce este Iorga in istorie, este Darby in Evanghelie” (“Am trait atatea minuni”, p. 168). In cadrul aceleiasi biografii se specifica clar ca fratele Teodor Popescu studia comentariile lui Darby (si mai ales ale lui CH Mackintosh), “iar cand dorea sa aiba mai multa precizie asupra vreunui text din Scriptura, in traducerea lui Darby se uita” (“Am trait atatea minuni”, p. 168). D. L. Moody, Watchman Nee, H.A. Ironside sau William MacDonald au fost si ei influentati si ajutati de Darby. Ce diferenta mare intre crestini: unul ii compara cu Nicolae Iorga si altul il face satanic. Ce eroare mare de care cel din urma trebuie sa se pocaiasca! Toate scrierile lui Darby pot fi gasite (in engleza) aici pe urmatorul website: http://www.stempublishing.com

Voi da cateva citate din operele lui Darby pentru a arata cat de cristocentrice sunt scrierile sale:

“O, bucuria de a nu avea nimic, de a nu fi nimic, de a nu vedea nimic decat pe Hristos viu in slava, si de a nu purta grija de nimic decat de interesele Lui pe acest pamant”

“Un om ca Pavel era un instrument cu coarde pe care Dumnezeu il atingea si din care scotea o melodie minunata; dar Domnul Isus Hristos era insasi melodia”

“Un singur pacat este mai groaznic pentru Dumnezeu decat sunt pentru noi mii de pacate sau chiar toate pacatele lumii”

“Daca enervarea ta ma face sa ma enervez, atunci sunt biruit de rau”

“Spuneti ca sunteti in Domnul Hristos. Daca sunteti in Domnul Hristos, Domnul Hristos este in voi; aratati-mi-L deci pe Domnul Hristos si nimic altceva”

“Daca as vrea sa va descriu un credincios, v-as descrie pe cineva care nu se gandeste niciodata la sine, ci totdeauna la dragostea Tatalui si la harul Fiului”

“Nu avem niciodata nici o scuza pentru un singur pacat cu fapta sau cu gandul, pentru ca harul lui Hristos ne este de ajuns si Dumnezeu este credincios, pentru a nu ingadui sa fim ispititi mai mult decat  putem duce“

“Ceea ce inlatura gandirea de la noi insine si ne sfinteste intr-un mod practic este privirea la Cel care ne scapa de noi insine!”

“In orice fapt obisnuit al vietii, ar trebui sa ne intrebam: “Este acesta placut Domnului? Cand cumparam o imbracaminte, intrebarea pe care trebuie sa ne-o punem nu trebuie sa fie nimanui: “imi va veni bine”?, ci sa ne intrebam foarte serios: “Ii place Domnului”? “Aceasta ii place Lui?”

“Iubirii ii place sa fie un slujitor, iar egoismului ii place sa fie slujit”

“Pana ce nu suntem adusi in prezenta Sa nu putem cunoaste dragostea Sa; fiind in prezenta Sa, nu putem cunoaste sfarsitul dragostei Sale”

“Inimile noastre sunt prea mari pentru lume; ea nu le poate umple. Pe de alta parte, sunt prea mici pentru Domnul Hristos, caci El umple cerul. El le va umple, pana ce le va face sa dea pe dinafara”

“Biruinta cea mai insemnata a fost adesea castigata cand ne temeam cel mai mult de infrangere”

“Nu cunosc nimic altceva care sa te desparta mai mult de Dumnezeu, decat a vorbi despre adevar, fara a avea partasie cu El!”

“Dacă sufletul meu a pierdut legătura cu Dumnezeu, inima mea firească va zice : „Trebuie să corectez cauza căderii, înainte de a putea veni la Hristos”. însă El este plin de har şi, dacă noi ştim acest lucru, datoria noastră este de a veni din nou la El, imediat, aşa cum sîntem şi, în sfîrşit, să ne smerim adînc înaintea Lui. Numai în El şi prin El găsim ceea ce restabileşte inimile noastre”

“Este foarte trist cînd prezenţa lui Dumnezeu, în loc să fie un adăpost pentru inimile noastre, este o pricină de groază, de spaimă. Nu mă îndoiesc că veţi întîlni mulţi creştini care, în loc de a se simţi departe de casa părintească, atunci cînd au ieşit de sub prezenţa lui Dumnezeu, se simt, dimpotrivă, uşuraţi”

“Numai Domnul poate realmente sa ne mangaie cand ne loveste; si mangaierea noastra provine din siguranta ca loviturile sunt aplicate de mana Lui iubitoare: ce vine din aceasta mana este totdeauna desavarsit”

“A şti că nu sîntem nimic, este locul binecuvîntării, căci atunci Dumnezeu este tot. Acolo este şi locul puterii, căci atunci Dumnezeu poate să-Şi descopere puterea Lui”

“Iertarea pacatelor este deseori cunoscuta atunci cand eul este necunoscut”

“A crede ca suntem in prezenta lui Dumnezeu nu este ingamfare; este credinta. Ingamfare este sa gandesc ca as putea fi mantuit in vreun alt fel”
“Credinta inseamna a avea gandurile lui Dumnezeu in locul gandurilor tale”

“Un atom de zdrobire de duh este mai bun decat daca a umple orasul cu minuni”
“Trebuie uneori sa ne ocupam cu noi insine. Si trebuie sa vedem nu numai sa nu fie ceva rau, dar trebuie sa fie crestere. Totusi, daca ma ocup prea mult cu mine, eul ia locul pe care Hristos ar trebui sa-l aiba si acesta este un rau”

“A pacatui si a-ti implini datoriile religioase, aceste doua lucruri merg impreuna. Cand puterea evlaviei lipseste, contactul cu lucrurile sfinte nu este decat tot mai primejdios.

“Cu cat era mai credincios, cu atat era mai batjocorit si contrazis; cu cat mai mare era smerenia Lui, cu atat mai putin era pretuit; dar toate acestea nu schimbau nimic in caile Sale, pentru ca El face totul numai pentru Dumnezeu”

“Evangheliile ne ajuta sa-L cunoastem pe Acela in care nu era deloc egoism. Ele ne deschid inima Sa, totdeauna primitoare pentru toti. Oricat de adanca era propria Sa suferinta, El mereu se gandea la altii. El putea sa-l instinteze pe Petru in gradina Ghetsimani si sa-l umple de incredere pe talharul pocait care era rastignit alaturi de El. Inima Sa se arata mai presus de imprejurari; El nu lucra niciodata sub influenta imprejurarilor, ci trecea prin ele, potrivit gandului lui Dumnezeu”

“Adevarata smerenie nu sta atat in a gandi rau despre noi insine, cat in a nu ne gandi deloc la noi. Eu sunt prea rau ca sa merit sa gandesc la mine. Ce am nevoie este ca eu sa ma uit pe mine insumi si sa privesc la Dumnezeu care este demn de toate gandurile mele.

77 thoughts on “Derbedeii carismatici si Darby

    • Nu stiu cum sa ma descriu. Ceea ce pot sa-ti spun este ca nu sunt un speicalist in Darby, dar am crescut cu autorii din Plymouth Brethren (nu ca n-as mai fi tanar acum:-)). Apreciez clasicii, desi nu am citit atat de mult in comparatie cu altii. De-a lungul timpului am venit in contact cu multi oameni din diferite denominatii (fie citind, fie in viata de zi cu zi). Trebuie sa stim cand sa aplicam “separarea”, pe de o parte, si principile din Romani 14, pe de alta parte. Sa nu construim un babilon sub pretextul acceptarii in dragoste, dar sa nici fim insufletiti de zelul acela nebun, caratcteristic unui crestin fanatic, fara viata, aflat sub lege. Vorba lui Robert Chapman: “datoria mea este sa iubesc, nu sa fiu iubit”. Crestinismul sufera pt. ca multora li se pare ca au dreptate si merg pana in panzele albe cu propriul adevar creat pe baza unor traditii lumesti care poarta numele de “invatatura sanatoasa”. Ne vedem singuri intelepti si, pt a ne linistim cugetele, argumentam totul (sau cat putem) cu “Scriptura”. Intr-adevar, Bellett are un stil unic.

  1. Un articol , documentat si frumos alcatuit ca sa cuprinda esenta, Dumnezeu se ingrijeste de noi.
    Ar merita sa fie multiplicat si sa circule prin adunarile BER. Sunt si crestini sinceri care nu cunosc si vor sa afle.(unii din ei intrebau in dumineca din 8 sept.”cine e Darwin?” pentruca nu cunosc si nici nu au auzit de Darby)
    Referitor la literatura aceasta pe care o recomanda Dani Ionescu vreau sa mentionez ca Botgros (Doamne te rog sa ma ierti dar numele acestui om arata si caracterul lui) interzice citirea altor carti in afara de Biblie. Eu am vrut sa dau unei surori din anturajul lui o carticica despre securitatea si siguranta mantuirii si mi-a spus ca dansa nu citeste decat Biblia.
    Vedem aici cum Fratii in acea perioada, au trecut frumos prin neintelegeri si scindari. Dar noi?
    Dumnezeu ingaduie ca Biserica sa treaca si prin astfel de incercari si tot El ne va scoate din ele. Ne va trezi din somn si neveghere.
    Ramane insa si partea noastra!
    As avea trei lucruri pe care le aduc de mult inaintea Domnului.

    1- Biserica trebuie sa fie separata de stat.
    Dupa anii 90 fr. Bica Socoteanu a facut o alegere foarte buna si n-a ingaduit aceasta pentru adunarea din Dr. Felix. Acolo situatia a fost si este mult mai calma.

    2-Tot dupa anii 90 au fost primiti aici in Carol Davila oameni angajati in structurile comuniste, care in cugetul lor raman marcati, asa se explica atitudinea lor. Unii erau deja inauntru si situatia a devenit mai grea.
    Cred ca a fost neveghere si trebuie sa ne pocaim si pentru acest
    lucru si sa corectam ce se mai poate corecta.

    3-Ignoranta celor in varsta si indiferenta si neparticiparea tinerilor.
    In legatura cu ignoranta batranilor nu stiu cat se mai poate face.
    Dar , adresez aici cu toata dragostea un mesaj pentru tineri:
    – VENITI sa stam in spartura!
    Aveti raspundere, stiu ca suferiti presiuni si dinauntru si din afara, ma rog sa primiti puterea de a suporta de dragul Domnului Hristos.
    Pentruca de fapt nu venim la adunare ca sa ne simtim bine in primul rand ci pentru slava Domnului Hristos si sa primim necurmat lumina Lui. Daca suferiti , ferice de voi!
    Nu va mai poticniti de problema tinutei si nici nu-i faceti pe altii sa se poticneasca , fiti intelepti alegand decenta spre slava Lui!
    Faceti-va timp pentru Domnul, El va va rasplati! Privesc cu mare drag la cei care au ales sa-si faca timp.
    Veniti la rugaciune si participati rugandu-va, de cine sa va temeti sa-l onorati pe Domnul rugandu-va cu glas tare?
    Veniti la frangerea painii !

    “Dumnezeul pacii va zdrobi in curand pe satana sub picioarele voastre. Harul Domnului nostru Isus Hristos sa fie cu voi! Amin
    (Romani 16;20)

    • Va citez: “Botgros (Doamne te rog sa ma ierti dar numele acestui om arata si caracterul lui) interzice citirea altor carti in afara de Biblie. Eu am vrut sa dau unei surori din anturajul lui o carticica despre securitatea si siguranta mantuirii si mi-a spus ca dansa nu citeste decat Biblia.”

      Numai sectele cele mai periculoase practica ce ati spus aici, Botgors nu lasa ca oamenii sa citeasca alte carti ca sa pota sa ii manipuleze el cu ideiile lui aberante…

      • ioan8

        Dumneata spui ca un om, ce se apropie cu seriozitate de Dumnezeu, si nu citeste decat Biblia, este usor de ratacit(manipulat) din cate inteleg eu?

        Crestine ioan8, Domnul Isus ar fi raspuns la intrebare! Dumneata pe ce urme calci?

        • Pilde 30:2,

          Ti-am pus ambele comentarii intrunu-l singur. Nu am timp sa raspund la toate comentariile.

          Iata cum stau lucrurile. In Matei 28:19,20 Domnul Cristos porunceste ca sa facem ucenici si prin darea de invatatura. Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezîndu -i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfîntului Duh. Şi învăţaţi -i să păzească tot ce v’am poruncit. Şi iată că Eu sînt cu voi în toate zilele, pînă la sfîrşitul veacului. Amin

          In Efeseni 4:11-15 apostolul Pavel spune ca maturizarea credinciosilor presupune manifestarea darurilor in biserica ca evanghelisti, pastori, si invatatori. Botgros este doar evanghelist, dar unul care lucreaza la dezbinarea bisericii cerand celor care il urmeaza sa asculte numai de el si sa nu citeasca alte carti. Pasajul care urmeaza ne arata ca este nevoie si de slujirea pastorilor si invatatorilor in biserica pentru ca credinciosii sa se maturizeze. Pastorii si invatatorii predica in biserica sau zidesc biserica prin scrierile lor de natura Biblica. In conditii extreme stai numai cu Biblia. In conditii normale, te hranesti din Cuvant si te verifici prin ce spun pastorii si invatatorii sau alti frati si surori. Daca conditiile sunt normale si cineva spune ca nu are nevoie de partasie si de invatatura de la biserica, ci sta doar el/ea cu Biblia, acest lucru este o mandrie spirituala. Este in afara Cuvantului pe care urmeaza chiar acum. Şi El a dat pe unii apostoli; pe alţii, prooroci; pe alţii, evanghelişti; pe alţii, păstori şi învăţători, pentru desăvîrşirea sfinţilor, în vederea lucrării de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos, pînă vom ajunge toţi la unirea credinţei şi a cunoştinţei Fiului lui Dumnezeu, la starea de om mare, la înălţimea staturii plinătăţii lui Hristos;ca să nu mai fim copii, plutind încoace şi încolo, purtaţi de orice vînt de învăţătură, prin viclenia oamenilor şi prin şiretenia lor în mijloacele de amăgire; ci, credincioşi adevărului, în dragoste, să creştem în toate privinţele, ca să ajungem la Cel ce este Capul, Hristos.

          Pilde 30:2, nu cred ca vii intr-un spirit bun pe acest blog. Mai ma gandesc daca o sa mai curs comentarilor tale.

          Paul Dan

      • ioan8
        Mi s-a cenzurat un comentariu iar doua nu au aparut deloc si dumneata spui ca nu am un spirit bun?
        Raspunsul dumitale este unul potrivit cu Efeseni 4,adica matur? Am intrebat eu ceva despre ce crezi dumneata despre cineva?
        Am intrebat potrivit cu afirmatia dumitale cum ca:”…Botgors nu lasa ca oamenii sa citeasca alte carti ca sa pota sa ii manipuleze el cu ideiile lui aberante…”
        Intrebarea este clara sper, si de bun simt!
        Un om, ce se apropie cu seriozitate de Dumnezeu, si nu citeste decat Biblia, este usor de manipulat?

        • Draga Pilde 30.2,

          Imi pare rau daca te superi. Si eu am fost cenzurat de alti blogari importanti, unii cu care am colaborat. Alte articole nu mi-au fost postate de loc, insa nu am protestat. Ori m-am retras sau am revenit intr-o alta maniera. Respect dreptul blogarior sa faca ce vor pe blogul lor. Asa cum vezi ti-am lasat acest comentariu dar nu stiu ce se va intampla in viitor.
          Multumeasc de intelegere,

          Paul Dan

      • Draga ioan8

        Am vrut sa intelegi ca afirmatia dumitale cu privire la faptul ca manipularea devine facila daca citesti doar Biblia, nu are valoare de adevar. Nu izvoraste dintr-un spirit bun. De aceea ar trebui sa indrepti lucrurile in ascultarea de Domnul!
        Oamenii se ratacesc si pot fi usor manipulati deoarece nu cunosc scripturile, lucru pe care i-l sti dar ti-a scapat din vedere draga ioan8!
        Blogarul crestin nu e absolvit de dreptul de a fi “rob al lui Dumnezeu”. El exerseaza viata cu Hristos si in acest spatiu in ascultarea de Dumnezeu respectand pricipiu ” ce doriti sa va faca voua oamenii faceti-le si voi la fel”. Parafrazand un loc din scriptura: “Robul adevărat iubeşte oricând, şi în nenorocire ajunge ca un frate.” –
        Expresia “Imi pare rau daca te superi”, nu are acoperire!
        Daca te inconjori cu oameni ce-ti dau doar “prajituri sa mananci”, ti se va lipi limba de cerul gurii si nu vei mai putea vorbii!

        Iubeste si fa ce vrei!

        • Pilde 30:2

          De unde ai scos erezia “iubeste si fa ce vrei”? Esti un ratacit!

          Nu ma inconjor numai cu oameni care sunt de acord cu mine. Dovada este ca ti-am postat comentarii de felul acesta. Daca citeai cu atentie ce am scris vedei ca doar cei maturi in credinta nu se ratacesc citind numai Biblia, ceilalti au nevoie de ucenicizare. Asta este chiar porunca Domnului Cristos din Matei cap.28.
          Tu te erijezi in invator dar inca ai nevoie in primul rand de smerenie si pe urma de ucenicizare, dar le refuzi pe amndoua.

          S-a expirat contul tau pe acest blog.

          Paul Dan

  2. Nu am nicio legatura nici cu Mircea Iorgulescu, nici cu asa-zisii derbedei. Vreau doar sa zic ca sunt foarte caraghioase titlurile postarilor dumneavoastre si apelativele pe care le folositi, gen “derbedei”, “huligani”.. stiu ca este oarecum intentionata asemanarea cu mineriada si expresiile folosite de dl Ion Iliescu, dar mie personal nu mi se pare in regula.. Cred ca v-ati putea prezenta argumentele si avand o atitudine mai rezervata, folosind cuvinte mai civilizate, care sa nu va faca sa fiti privit la fel cum sunt privite persoanele despre care scrieti, sau chiar sa fiti in postura in care a fost dl. Iliescu in mineriada.. Dansul a folosit aceste expresii daca nu ma insel

    • Cornel

      Iata mai jos ce cuvinte foloseste Scriptura pentru oameni ca acestia. Asa ca eu numindu-i derbedei am folosit un limbaj mai bland. De fapt tu esti intr-o stare proasta spiritual, deoarece nu esti coplesit de abuzul grav al lui Botgors si hoardei lui. Insinuarile tale cu Iliescu pe care tu il numesti “dl Ion Iliescu” nu face decat sa arate ca esti un om fara coloana vertrebrala. Pocaeste-te!

      Atunci Saul, care se mai numeşte şi Pavel, fiind plin de Duhul Sfînt, s’a uitat ţintă la el,
      10 şi a zis: ,,Om plin de toată viclenia şi de toată răutatea, fiul dracului, vrăjmaş al oricărei neprihăniri, nu mai încetezi tu să strîmbi căile drepte ale Domnului?

      Dar aceştia, ca nişte dobitoace fără minte, din fire sortite să fie prinse şi nimicite, batjocorind ce nu cunosc, vor pieri în însăş stricăciunea lor…2 Petru 2
      But these, like unreasoning animals, born as creatures of instinct to be captured and killed, reviling where they have no knowledge,

    • Chiar nu vad nicio legatura intre “zisele” lui Iliescu si Scriptura;
      Domnul asa i a numit, doar n o sa le spunem “dragalasii si gresitii
      nostri frati mincinosi”. 🙂

  3. ma bucur ca mai sunt si in aceste intunecate zile din urma credinciosi ca tine frate dani ionescu, care doresc sa caute calea despartirii de orice forma a raului asa cum era ea la inceputuri. mi-ar face placere sa te cunosc si sa impartasim ganduri pe marginea scripturii. e-mail-ul meu este fratelepentrucareamurithristos@yahoo.com. astept sa ma contactezi

    • Cred că aţi înţeles că Darby şi darbismul – învăţătură abătută – sunt doar pretexte.
      Astă seară a fost rugăciune. Bineînţeles că din nou acest om s-a rugat primul, fără nici o urmă de jenă. Nimic nu-l tulbură, era înconjurat de ceata lui de adulatori şi adulatoare care radiau. Mă uitam la el cum asculta de pătruns, puteai crede chiar că înţelege ce se spune, dar cine ştie ce planuri de demolare mai croia prin minte. Făţărnicia îi iese prin pori de nu te poţi uita la el.
      Şi când te gândeşti că botgrosul este o pasăre… Dar,pe undeva, chiar seamănă…

      • Da, da, este clar ca dabismul e doar un pretext. Chiar nu are de a face Darby cu ceea ce se intampla acolo:-) In primul rand pt ca nu numai el predica siguranta mantuirii…

  4. Articolul lui Dani Ionescu cred ca a avut efecte bune, si unii din razvratiti poate s-au mai lamurit cine este Darby pentru crestinism.
    Dece spun aceasta?
    La rugaciune (martea avem rugaciune in genunchi) dansii dupa obicei au inceput sa parasca sau sa dea indicatii lui Dumnezeu ce sa faca si ce nu.
    Probabil cineva le-a spus sa renunte la motivul Darby ca s-au facut de ras si ce credeti ca au gasit?
    ” In adunare se propovaduieste evanghelia ospitalitatii.”
    Da a-ti citit bine -ospitalitatii –
    Daca stie cineva ce inseamna va rog postati un raspuns.
    Sincer in mintea mea mi-am zis ca cineva i-a spus lui Samuel Miu
    (despre dansul era vorba) i-o fi spus sa introduca motivul cu evangheila prosperitatii si el a uitat pana la ceasul rugaciunii si a confundat cu ospitalitatea.
    Acum, ospitalitatea e ceva bun pentru copiii Domnului, este scris.
    Doar cu dorinta de prosperitate ar fi problema.
    Nu stiu.
    Referitor la literatura buna crestina , orice copil al lui Dumnezeu e dornic s-o citesca, fara sa neglijam Cuvantul- dar dansul nu e de acord pentruca nu ar mai putea sa-si impuna doctrina personala.
    (sectara)

    Cornel, pot sa te intreb , cum ai numi niste oameni care folosesc forta fizica in Casa Domnului ?

    • Sunt atit de penibili si se fac de rusine folosind orice ca sa faca
      ce vor ei.
      Cum a combatut ospitalitatea?
      ar fi interesant sa vedem “cine” ii baga in minte unui om asa ceva si ce anume.
      Noi trebuie sa gazduim pe oricine, pt ca nu stim cind vom fi gazduit pe ingeri.

      In Zaharia spune :
      Nu va temeti !
      Iata ce trebuie sa faceti:
      fiecare sa spun aproapelui sau adevarul;
      judecati in portile voatre dupa adevar si in vederea pacii!……………………………………………………………..
      nici sa nu iubiti juramintul strimb !
      caci TOATE LUCRURILE astea EU le urasc zice Domnul !

      • Din pacate am ajuns sa-l invatam pe Dumnezeu ce sa faca, ce sa nu faca si cum sa faca. Parca vrem sa-L transformam pe El dupa chipul si asemanarea noastra, in loc sa fim noi transformati dupa chipul si asemanarea Sa. Cam asta se intampla cand omul nu realizeaza ca nu este decat un…nimic (o idee centrala la Darby). Daca am realiza ca suntem nimicuri…ce mult s-ar schimba bisericile noastre! M-as bucura ca oamenii sa afle cine a fost Darby…dintre cei care nu-l “cunosteau”. Evenghelia ospitalitatii? Ce sa mai zic? Imi vine sa rad, dar nu in batjocura.

    • Mi-a placut mult ce a zis Bellett: “Nu doresc cunună! Îl am pe El Însuși! Voi fi ca El! Ah, să fii cu Omul de la Sihar! Cu Acela care S-a oprit să-l cheme pe Zacheu, cu Omul din Ioan 8, cu Omul așezat pe cruce, cu Omul care a murit! O, să fii cu El înainte să apară în gloria, înainte de cununi, înainte de Împărăție! E minunat! Minunat! Numai cu Omul din Sihar, de la poarta Nain; voi fi și eu totdeauna cu El! Luați această tristă scenă, în care El a fost respins! Și dați-mi prezența Lui! O, Omul de la Sihar!“

  5. Multumesc mult si apreciez voluntariatul fratelui Dani Ionescu ! E o contributie valoroasa…mi-a deschis mult orizontul spiritual ! Nu stiam mai nimic despre Darby…doar ca a tradus Biblia in franceza ( credeam ca a fost francez !). Ptr, cei care nu ii pot citi opera ( as dori sa am timp sa o fac ! ), citatele reproduse sunt f. ziditoare !!!

  6. Dumnezeu este intre noi! Nu dau amanunte, ca sa nu se creada ca ma bucur de ce se intapla cu unul din “initiatorul” miscarii de pe 8sept in Carol Davila. Dar se ruga cu lacrimi la Pitesti ca Dumnezeu sa aiba mila de familia lui, caci de acolo a inceput Domnul o lucrare.
    Este greu in suferinta…dar nu te poti purta oricum in casa Domnului.

  7. Cunoastem istoria de pe vremea cand inca erai tanar si necopt la minte, si ti-am urmarit viata cu dezgust. Dar de data asta ai intrecut orice limita!

    Deci… daca vei mai publica nume/jigniri/si orice aspecte legate de Carol Davila, toate acestea vor lua fiinta!

    Si nu asa simplu! Cu campanii platite facebook, publicitate online pe toate blogurile din mediul evanghelic, email marketing samd.

    Argumentele din Dumnezeu nu isi mai au rostul cu nivelul la care esti acum!

    Punct!

    • Reteaua Lucratorilor Crestini Sub Acoperire,
      Sunteti Iude sau securisti, nu aveti cu ce sa ma acuzati, dar voi face cunoscut amenitarea voastra la timpul necesar si in conditiile adecvate.
      Chiem la rugaciune pentru protectia sfintilor pe toti care citesc acest comentariu.

      Inca ceva, computerul de la care s-a trmis aceasta amenitare este din Romania

      Details
      Nearby IP addresses
      Date IP Address Username Email Location Evidence
      2-Oct-13 15:16 93.115.46.10 anwquentincamubxemie farleihool@hotmail.com Romania
      2-Oct-13 09:37 93.115.46.10 aogauyandexty6820 zarcolup@mail.ru Romania
      1-Oct-13 19:29 93.115.46.10 ルイヴィトン プチノエ プチ?ノエ エピ ボルネオグリーン ショルダーバッグ slumdxdaku@gmail.com Romania Evidence
      27-Sep-13 06:39 93.115.46.10 wasbtqgsm jizesipt@gmail.com Romania
      27-Sep-13 04:42 93.115.46.10 Puppy Supplies ear@gmail.com Romania Evidence
      26-Sep-13 03:10 93.115.46.10 bajanesscavsy6277 augusnr@gmail.com Romania
      25-Sep-13 11:49 93.115.46.10 Reslimon tarkulop@mail.ru Romania
      25-Sep-13 06:16 93.115.46.10 bdzzyctivanovy8798 fordneblo@163.com Romania
      25-Sep-13 01:46 93.115.46.10 damarisga succinctwindow151@live.com Romania
      24-Sep-13 12:57 93.115.46.10 babradajunira5134 tarkulop@mail.ru Romania
      23-Sep-13 22:58 93.115.46.10 dizzcdark7819 ordhaver@163.com Romania
      23-Sep-13 14:10 93.115.46.10 Oredlerriseah eryweryvf@gmail.com Romania
      22-Sep-13 18:11 93.115.46.10 eminguingum ndsuirewvc34jfds@gmail.com Romania
      21-Sep-13 04:40 93.115.46.10 agregoragoogleta8537 agregoragoogleta@ymail.com Romania
      10-Sep-13 12:29 93.115.46.10 イルビゾンテ 生活雑貨 公式 deriweittee@factoryburberryoutlet.com Romania
      6-Sep-13 09:00 93.115.46.10 baadaastopy7936 pereira85r@hotmail.com Romania
      4-Sep-13 14:07 93.115.46.10 bluzy reklamowe Biała Podlaska goldrich6@onet.pl Romania Evidence
      19-Aug-13 13:15 93.115.46.10 aannatjnry8146 gbjnwt@rahixyzytu.wlocl.pl Romania
      19-Aug-13 11:38 93.115.46.10 Norcerot kphpdq@rahixyzytu.wlocl.pl Romania
      19-Aug-13 10:01 93.115.46.10 baeveaslittea4384 ovndcy@ujugihuv.babia-gora.pl Romania
      12-Aug-13 16:04 93.115.46.10 jose3606zxiqlueojbkz ownbybvag@hotmail.com Romania
      7-Aug-13 02:46 93.115.46.10 guebyTet puglqj@tevyqeno.zgorzelec.pl Romania
      6-Aug-13 10:52 93.115.46.10 Customized NFL Jerseys lbkahpdjn@gmail.com Romania Evidence
      Legend
      toxic Toxic IP address or “bad” email domain
      Highlighted Hot IP or disposable email address

      • Doamne fereste. Ce “frati” in credinta avem. Omule, amenintand tu crezi ca vei speria pe cineva? Nici eu nu sunt de acord cu tot ce face fratele Paul, dar voi intreceti orice masura. Incep sa am dubii mari despre voi carismaticii. Nu demult, o femeie dintre carismatici a aprobat uciderea sotului ei intrat in coma refuzand sa mai accepte ajutorul doctorilor. Stia exact si ziua cand va muri. Cand soacra mea lea spus la familia lor ca trebuie sa se pocaiasca ca din cauza aceasta a ingaduit Dumnezeu asa, au sarit ca arse surorile ei impreuna cu ea. Ati luat-o razna oameni buni. Liberalismul vostru a intrecut orice limita.

    • Cu ajutorul Domnului voi scrie mai departe in acord cu inspiratia ce mi se da, despre Mineriada carsimatica de la BER. Iata Cuvantul Domnului: fără să vă lăsaţi înspăimîntaţi de protivnici; lucrul acesta este pentru ei o dovadă de perzare, şi de mîntuirea voastră, şi aceasta dela Dumnezeu (Filipeni 1:28)

      • eu stiu ca nu trebuie sa ne razbunam singuri niciodata.
        Domnul are in vedere situatia din BER si el va rasplati fiecaruia dupa faptele lui! ma rog chiar si pentru aceia pe care ii socotesc ca vrajmasi ai lucrarii din pricina faptelor lor.
        si incerc ca niciodata sa nu fiu cuprins de vreun sentiment de ura sau de razbunare. ci ma rog sa pot gandi cu dragoste si ingaduinta pentru fiecare..chiar daca uneori sunt influentat masiv dintr-o directie sau alta. imi doresc pe cat posibil ca marturia crestina sa nu mai fie terfelita prin tot felul de articole si comentarii rusinoase..de o parte sau alta.. pentru ca totusi acest blog al dvs chiar daca probabil ca in cea mai mare parte e vizitat de credinciosi, e totusi public si poate ca e urmarit si de necredinciosi..
        ce rusine ar fi daca am ajunge ca si fratietate in ziarele de scandal..
        mare atentie la ce se scrie. vorba trece, scrisul ramane!

    • Punct si de la capat!
      Pentru Reteaua…(o mare prostie)
      Dumnezeul nostru est emai tare decat cel ce este in lume!
      Si Domnul Isus are toata puterea in cer si pe pamant!
      Cine se atinge de credinciosii Lui se atinge de lumina ochilor Lui!
      Pregateste-te sa te intalnesti cu Dumnezeul tau!

    • @R.L.C.S.A.
      Din punctul de vedere al unuia care priveste de pe margine, atitudinea voastrã (oricine a-ti fi voi), este una mizerabila si, cel putin, obraznicā. Sã vã fie rusine!
      Unor oameni ai lui Dumnezeu (mā rog, nu-i cazul vostru), nici mãcar nu le trece prin cap chestii de genul:” campanii plãtite facebook, publicitate online, etc.” Sunteti de râsul târgului.
      P. S. Un proverb de prin USA spune cam asa: “Când arunci cu piatra într-o haitā de câini, numai cel pe care l-ai lovit schiaunā.”
      Dacā ati fi fost niste “cātei” dresati, ati fi stiut sā tāceti, acum însā…

  8. Fr Paul, nu vedeti ca satana sub acoperire isi scoate ghearele?
    adica daca odata nu am fost in Casa Domnului, ci in lume,
    inseamna ca ne poate judeca cineva?
    pe oricare dintre noi !
    Nu, Domnul Dumnezeu a aruncat in marea uitarii pacatele noastre,
    pentru ca am fost spalati prin sfint Singele Sau.
    Sa ne rugam pt ca armata diavoleasca sa fie mustrata de Domnul Dumnezeu.
    Putem afla si cine e la adresa aceasta, de va fi nevoie.

      • Frate Paul,
        daca “intimplator” nu v as cunoaste m-as “speria” din cauza intortochetelor lor adrese,
        deci nu erau din Escondido,
        reteaua lucratorilor de sub ACOPERISUL tatalui minciunii . :))))))
        Nu ma sperii orice ar fi, stiind ca sunteti pazit de puterea lui Dumnezeu, desi unii “alesi pocaiti” au mai incercat sa va agate minciuni de biografia dvstra,
        stiu ca Dumnezeu va cunoaste exact asa cum sunteti, de aceea sunt linistita.
        Vai insa, celor ce au facut aceste lucruri, pentru ca ar trebui sa ne speriem de orice cuvint nefolositor,
        nu mai vorbesc de minciuni,
        pt ca mincinosii vor sta afara asa spune in Apocalipsa:
        22 cu 15 …afara sunt toti ce ce iubesc minciuna si cei ce iubesc minciuna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. “reteaua lucratorilor diabolici” trebuia sa spun! Domnul sa va mustre
    toate rautatile care vin dintr o inima umflata de minie,
    sa va ajute Dumnezeu, daca nu sunteti deja impietriti, sa va pocaiti cit va mai fi vreme.

  10. Reteaua Lucratorilor Crestini sub Acoperire !!!!!!!

    Doamne ai mila de oamenii acestia care si-au pierdut orice judecata
    Priveste Doamne Isuse la amenintarile lor, si da putere robilor tai sa ramana neclintiti in Adevar si in Dragoste.
    Doamne Isuse , vrem ca Tu sa biruiesti si sa fii pus IN DREPTURI , nu omul. Tu esti Cel Adevarat , Cel Sfant Si Biserica este a Ta castigata cu pret de sange, Ochii Tai sunt atat de curati, priveste Doamne si fa-Ti lucrarea si Voia Ta cea sfanta.
    Iti multumim ca nu Te lasi batjocorit si mana Ta cea buna este peste noi.
    Amin

  11. Reteaua Lucratorilor Crestini sub Acoperire ?????!!!

    Iata inca o postare care scoate la iveala adevarata natura a luptelor si a problemelor aparute “ca din senin” in Biserica din Carol Davila !!!

    “Reteaua Lucratorilor Crestini sub Acoperire” ? Cin’sa fie, cin’ sa fie? “trei iezi, cucuieti, usa mamii’ descuieti…”
    Hmmm glasul e “subtire”, dintii sunt piliti… / Dar sunt si mai ascutiti…
    (/ “lucratorii” sunt platiti, / de cel rau sunt pacaliti)…

    Esti tu oaie, “ingerasule”? Da, un “ingeras” tot esti, dar nu iti dai numele… Citind prin Biblie gasim pe Mihail, pe Gavril, dar prin “Gadara”, pe-acolo, se mai intampla sa gasesti cate un “ingeras” cu “nume colectiv”: “Legiune”! (tot un fel de “retea” asa…)
    Ma trec fiorii.
    Biblia spune ca Satan se preface chiar si in “inger de lumina”…

    Esti tu oaie, “ingerasule”? Inca un secret pe care nu-l stiai: oitele nu au nevoie de “acoperire”, pentru ca au un Mantuitor, care nu numai ca le-a acoperit pacatele, dar le-a si sters cu insusi sangele Sau si le-a aruncat definitiv in fundul marii !!

    Iata natura adevarata a celor implicati in aparitia artificiala a “problemelor de invatatura” !!
    Iata cine sunt “aparatorii invataturii curate” !!!…
    Se pare ca alaturi de betia puterii si dorinta de bani a lui Ioan Botgros, sau mai bine zis in spatele acestor lucruri, sta aceasta “Retea… sub acoperire” !! “Crestini”? – nu fratilor, SECURISTII (fosti sau actuali) nu au fost si NU VOR FI VREODATA CRESTINI !!

    S-a mai spus pe aici de miscarea carismatica. Ce rol are aceasta in toata aceasta “lucrare crestina” (securista)? – Cum bine spunea fr. Paul la un moment dat, carismaticii ajuta acum pe securisti, pentru ca apoi sa fie si ei ajutati in agenda lor. O mana (murdara) “spala” pe alta…

    Ma alatur surorilor de mai sus: “Domnul sa va mustre”, “lucratori sub acoperire” ! Va cunoastem, incercati sa amenintati, aveti motive…, dar vrem sa va spunem raspicat: “locul vostru nu este Adunarea lui Dumnezeu” ! Acolo Domnul Isus este prezent, El a biruit si a zdrobit capul sarpelui.
    “Acolo da Domnul binecuvantarea, viata pentru vesnicie”.

    Si acum as spune ceva pentru cei care nu au inca un Mantuitor: alergati la El, cat mai aveti timp, ca sa aveti spalarea pacatelor si viata vesnica, altfel veti ajunge in “reteaua” celui rau. Fara acoperire. “Inaintea Lui totul este gol si descoperit”. “Cautati pe Domnul cata vreme se poate gasi”, venirea Lui este aproape…

    Iar pentru aceia care inca mai striga (ca iedul din capra cu trei iezi) “Sanatate nanasule”: atentie, coltii vin pe neasteptate, nici nu ti-ai imaginat vreodata cat de ascutit sunt… In 5 secunde ti-au si sfaramat oasele!…

    Frate Paul, curaj, rugaciunile sfintilor va insotesc, Domnul este tare cand noi suntem slabi, Adunarea este a Lui si “portile Locuintei mortilor nu o vor birui” !

  12. Totusi “reteaua” si mai ales “sub acoperire” sunt niste cuvinte
    “sub acoperire securisto-draceasca”.
    Am auzit multe rautati , dar asta sfideaza divinitatea,
    adica cum “sub acoperire?”
    cind la Dumnezeu TOTUL este descoperit!
    sa aiba mila de ei Domnul, daca se mai poate nu stiu eu , dar EL in Mina Caruia sta tot universul le stie pe toate.
    E drept ca l-a suferit si pe Iuda o perioada, ca sa se implineasca Scriptura.

  13. Invatatura Biblica sau fatarnicie ?
    Mă simt nevoit sa scriu aceste rânduri văzând fatarnicia unora care striga cat pot de tare „MANTUIREA SE PIERDE ! Sa-i dam la o parte pe toți cei care nu ne urmează !”
    Domnul Isus ne spune ca un prooroc se cunoaște după faptele lui…
    Ei striga MANTUIREA SE PIERDE ! dar chiar ei la rândul lor nu cred nici o clipa in aceasta, pentru ca daca ar fi așa un singur păcat nu ar mai face; de ce ?
    De frica sa nu-si piardă mântuirea!
    Dar ei nu numai ca nu le e frica ca isi pierd mântuirea, ci păcătuiesc deliberat, aruncând diversiuni mincinoase in adunarea din Pitești tehnici josnice bine însușite legate de învăţături străine de gen
    carismatic (foc strain) care nu au existat niciodată pe vremea d-lui Teodor Popescu iar acum sunt folosite destul de eficient de foștii colaboratori cu sistemului securității PCR.
    După ce au năvălit in BER Carol Davila, punându-se lideri cu forța imorala a neizbăviților, au dezinformat in modul cel mai josnic o adunare nevinovata si bine intenționata, spunand ca a fost chiar si un atentat la securitatea vieții lui de lider.
    Ei predica de la amvon tinuta femeii (fara bijuterii, fara pantaloni, fara par vopsit , dar cine credeti ca o incalca chiar nevata liderului Iorgulescu Mircea, si culmea vine vopsita la adunare intre surori; Iar sotul ei tuna de la amvoane luandu-se de nevestele fratilor…
    Cum se numeste asta? FATARNICIE!
    Pe cine vor conduce ?
    Va fi o relație de genul : fugiți de satana !
    Fraților, textul « mântuirea se pierde » nu este scris in Biblie, dar in Cuvânt scrie ca cine pacatuieste este de la diavolul, deci nu a fost niciodată mântuit (ori probabil i s-a părut) nu l-a cunoscut niciodată
    pe Dumnezeu…
    Cine este mântuit îl cunoaște pe Dumnezeu si Nu poate păcătui ! Aceasta este din invatatura Biblica.
    Nota:
    1Ioan3:9 Oricine este născut din Dumnezeu nu păcătuieşte, pentru că sămânţa Lui rămâne în el; şi nu poate păcătui, fiindcă este născut din Dumnezeu.
    Cine vrea sa creadă ca se pierde mântuirea, crede o iluzie, este o plăsmuire a unor minți depășite si acoperite de întunericul bezna. Adevărul este : Ori ești mântuit ori nu ești, ori ești pocăit ori ești
    păcălit.
    Daca nu ești mântuit , poți sa fi chiar azi (acum) întorcându-te la Dumnezeu (pocăința care schimba viața). Va veni Domnul Isus si structura de conducere lumeasca ramane pe pamant cu neizbăviții si
    cu plata lor, si vor fi luați doar cei ai Lui, cei care au făcut legământ in jertfa Domnului Isus si cei prigoniți pentru Numele Lui.

    • Frate Sandru,
      cind crezi ca iti poti pierde mintuirea pentru ca nu traiesti in sfintenie sau daca nu respecti Poruncile Domnului,
      esti cu atit mai serios in vitata ta.
      Daca nu L urmezi pe Domnul Isus implinind legea SA,
      ce sa astepti?
      Cu atit mai mult acesti oameni ar fi trebuit sa ia seama.
      Insa Dumnezeu nu lasa pe ai LUI, care aud glasul Sau si -L
      urmeaza si aceia vor fi izbaviti de cei carora ar fi fost mai bine
      sa ;i se lege o piatra de moara,decit sa i faca pe “acesti micuti”
      sa se tulbure.
      Mereu m am gindit la”sa li se lege” deci sa nu o faca singuri,
      inca mai ar avea o sansa daca inainte de a face pe fratii lor sa pacatuiasca ar fi fost opriti prin moarte.
      Asa inteleg eu, poate ca gresesc.

    • Interesanta scrisoarea. Haideti sa vedem ce zicea Teodor Popescu, ca sa risipim orice dubii pe care le-ar putea avea unii:

      “Cunoasterea si pretuirea de catre Teodor Popescu a harului lui D-zeu, l-au facut sa traga concluzii si asupra altor adevaruri ale Scripturii si in special asupra sigurantei mantuirii. El spunea:

      <Si care totusi au cazut" (Evrei 6), n-au cazut pe cale, ci alaturi de ea, peste parapet… Intrebarea de capetenie este daca un suflet care zice ca a crezut, este nascut din nou. Cei nascuti din nou, pot sa piarda viata vesnica? Intrebarea este grea, cutez insa sa raspund ca nu pot (Ioan 10:28). Daca un astfel de om a cazut intr-un pacat, nu inseamna ca s-a prabusit pt. totdeauna. Cand un credincios a cazut intr-un pacat, se vede la el durerea unui copil al lui D-zeu. Mai curand sau mai tarziu, el se va ridica din caderea lui" (Am trait atatea minuni, p. 207)

      "Am adus la Domnul Hristos un caracter destul de rau, unii intr-un fel, altii in altfel, mai toti cu destul siretlic si viclenie. D-zeu insa a aprins o lumina in noi si tot El Se insarcineaza sa pastreze si sa pazeasca aceasta lumina; ba mai mult, s-o faca sa craesca spre slava Lui… Nu noi il tinem pe El, ci El ne tine pe noi"

      "Am fost chemati la D-zeu prin har si mantuiti prin har. Ce cauta acest "daca" aici la Coloseni: "Daca ramaneti?" Atarna oare de mine sa raman? Dar eu nu sunt in stare sa fac nimic bun. Cei usuratici cad pe cale. Acest "daca" vrea sa trezeasca pe cel credincios. ca sa-l faca sa alerge la har. Un tata tine pe copilul sau de mana. Sunt amandoi pe o inaltime, langa care se arata o prapastie mare. "Daca nu te lasi tinut de mana mea, ai putea sa cazi in prapastia asta" zice tatal. Ce face atunci copilul? "Lasa-ma tata ca o sa fiu eu atent". Nu. El se tine mai strans de mana tatalui, tocmai pt ca i-a spus acest "daca". Ma tii Tu, Doamne, tinut sunt; ma lasi Tu, ma prapadesc. D-zeu pastreaza pe cei ai Sai:"

      "Samson a parasit pe D-zeu, dar D-zeu n-a parasit pe Samson. Chiar in inchisoare, D-zeu nu l-a parasit. Acolo i-a venit pocainta, i-a venit si credinta prin care a fost restabilit in stare de om credincios"

      "Se poate sterge numele din "Cartea vietii"? Iata o intrebare la care nu este usor de raspuns. Cutare considerat credincios, a mers pana la un timp pe cale si pe urma a cazut. S-a sters numele lui din "Cartea vietii"? Daca a fost nascut din nou, n-a fost scris acolo, deci nici n-a fost sters. Multi se numesc cazuti, dar n-au avut de unde sa cada"

      ("Am trait atatea minuni", p 206-207)

      Si Teodor Popescu avea invatatura "darbista". Ar trebui sa resciem istoria BER si sa-l declaram pe Teodor Popescu si Dumitru Cornilescu eretic….daca e sa urmam sfaturile din scrisoarea atasata…

  14. De ce sunt probleme in BER ?
    Pentru ca unii frați s-au îmbolnăvit grav in spiritul lor…
    O boala grea care se moștenește mai ales la frații din familii de credincioși este „amvonita”.
    Boala asta este de la satan si nu se vindeca decât cu pocăința adânca si cu renunțare de sine in favoarea altora… Postul si rugăciunea sunt singurele medicamente eficiente.
    Doamne Isuse am eu „AMVONITĂ” ? Vindeca-mă Tu !
    Nu-mi doresc amvonul nici unei biserici, si daca am făcut lucrarea aceasta, este pentru ca Tu m-ai trimis. Nimic de la mine, fii Tu in frații mei si pune-i pe ei sa vestească Cuvântul.
    O alta boala extrem de grava care daca nu se va vindeca pe 12 oct (In Carol Davila) va duce la scindarea fratietatii. Aceasta boala satanica asemănata cu cancerul este „Şefita”.
    Moise cel mai blând om de pe pamant când a fost trimis de Dumnezeu sa conducă poporul Israel i-a spus lui Dumnezeu sa trimită pe altcineva. O ce har sa cedezi in favoarea altora in avantajul fraților tai…
    Dar boala asta sefita, te face sa calci peste toți sa-ti bați joc de frații tai, sa ” injunghii si sa prapadesti “…
    Ce cumplita boala este „şefita” !
    Doamne Isuse ai mila de toti frații mei bolnavi de amvonită si de şefită, curăţă adunarea Ta si pe 12oct sa pui pe cei care au darul cârmuirii de la Tine si desemnați cu autoritate de la Tine. Doar ascultând de Tine si de cei care ii pui Tu, putem sa trecem in pace prin încercările acestea.
    Ai mila Doamne Isuse de Ionel Botgros si Mircea Iorgulescu bolnavi de „şefită” si de „amvonită”

    • Ce drepturi are?Sa conduct turma?Pai pastorul platit lasa oile si fuge.Domnul Hristos a tras atentia in privinta aceasta.Apoi Cuvintul Lui Dumnezeu are anumite criteri stabilite pentru cei ce vor sa conduca.se trece cu usurinta peste ce ne invata Cuvintul sfint.

    • Nu e rau sa citesti si alte carti.Dar cartea pe care o numim Biblia, este scrisoarea Lui Dumnezeu de dragoste carte fiinta unmana si cu atit Mai mult catre copii Lui.Am intilnit “credinciosi” care citea dimineata din folia de calindar si pleca la treburi.Ei bine,Un astfel de suflet se hraneste ce ce a spus omul in foaia de calendar.Domnul Isus Spune,”cine ma maninca pe Mine are viata” or cit ar fi o carte de buna , de inspirata,ea are anumite procente de inspiration divination si multe de inspiratie omeneasca.Biblia Ramine singura care este inspirata de Duhul Sfint 100/100.Asa ca ,vedeti dece sunt framintari intre”credinciosi”in drumul spre cer? Ca se harnessc cu mincare care nu produce crestere.Sa maninci orce vrei.Dar sa nu te astepti ca vie creste spiritual, in cunoasterea Domnului Hristos.Vei raminea RAHITIC.Dela un rahitic nu ai nadejde ca va ajunge departe spiritual vorbesc.

      • Bineinteles ca Biblia e hrana de toate zilele a crestinului.Asta nu inseamna sa stai toata ziua cu Biblia in mina.Apostolul Pavel scrie la Filipeni 4 vers,8:incolo fratilor,tot ce este adevarat,tot ce este vrednic de cinste,tot ce este drept,tot ce este curat,tot ce este vrednic de iubit,tot ce este vrednic de primit,orice fapta buna si orice lauda,aceea sa va insufleteasca.Crestinul duhovnicesc se preocupa de cresterea lui spirituala,are un orizont larg,nu ajunge un fanatic,cu capul in sac,un incult si un necivilizat.Cum va simtiti cind ascultati Aleluia de Handel din Oratoriul Mesia?Ce impresie va lasa cintarile si poeziile fratelui Nicolae Moldoveanu?Sau cartile fratelui Teodor Popescu, sau simfonia 9 a lui Beethoven(,spre exemplu)Crestinii din biserica oficiala ii numesc pe protestanti BIBLIOLATRI,adica au facut idol din Biblie.Sa dea Dumnezeu sa nu aiba dreptate!

  15. Intreb si eu, oare ce o vrut sa spuna Pavel in 1 Cor 5:5 “Am hotarat ca un astfel de om sa fie dat pe mana Satanei, pentru nimicirea carnii, ca duhul lui sa fie mantuit in ziua Domnului Isus” ?

    Nu cumva, vrea sa spuna ca acest curvar din Corint va fi dat pe mana Satanei ca sa moara, pentru pacatele lui, care nici chiar intre pagani nu se pomenesc? Deci, disciplina maxima! Si ce mai zice Pavel, ca va infunda iadul, in cazanul cu darbisti? Nu, ci spune ca disciplina va fi maxima, dar este aplicata cu scopul ca sufletul sa-i fie mantuit. Adicatelea, mai mult de atat ce mai vreti? Daca Pavel ne spune despre curvarul aista din Corint ca nu-si pierde mantuirea, Preafericitul Sandru din ce Scriptura o cetit? Are una mai noua?

    Pai ce facem, rescriem Scriptura? Mai bine sa se citeasca Apoc. 22:18-19 ca prea se joaca unii cu focul.

    Si inca ceva, daca tot m-am hotarat sa scriu: de cand lopata si tubul de oxigen reprezinta calificarea pentru invatatori? Poate e cazul sa ne aducem aminte de “experimentul Pitesti”, unde au fost colectati pentru reeducare tocmai astia “de pe bancile facultatilor”, care in loc sa deie la lopata, iroseau timpul pe plaiurile cunoasterii si invataturii. La o adica, si Pavel ar trebui sa steie jos, ca nici el nu s-a remarcat la lopata, ci a venit de la picioarile lui Gamaliel.

    Cu alte cuvinte, dragii mei tineri, trebuie sa lasati scoli si facultati, caci pentru lucrarea Domnului, va trebuie experienta la lopata. Sau, in traducere libera, din limbajul comunist ante ’89: “noi muncim, nu gandim”, gandirea e pentru altii. Pentru ca vedeti ce s-o intamplat, unii care au gandit prea mult, cum ar fi “Darwin” aista, au dat-o pe ulei cica, iar gandirea lor o vazut Preafericitul Sandru pe coastele Americii ca o stricat famelii. Mai sa fie, daca stia Darby aista, poate nici nu se mai ducea in America sa propovaduiasca Cuvantul, ca numai de rau i-a invatat. Iar oamenii aistia, care i-a destramat el, mai mult ca sigur nici n-au auzit de el. Ca daca-l intrebi pe strada pe americanu de rand cine o fost Hitler, multi nici n-au auzit de el, ce sa auda ei crestinii de Darby.

    Mare pacat ca nu o fost tradus mai mult Darby, dar macar generatiile tinere, care au acces la limbi streine, sa repare golul generatiilor mai vechi.

    Acum, sa mai stau si jos, ca ma incadrez la prooroci mincinosi.

    • Bine Ai zis, ca te incadrezei in prorocii mincinosi.Nu stiu cine esti, dar vai de sfatul pe care-l dai tinerilor.Poate esti dintre cei cu carte si Ai vrea ca cei tineri sa manince galustele mestecate de tine.Dumnezeu in Lucrarea Lui are nevoie de tineri pregatiti.Proroci ca tine sunt pe toate drumurile.Am vorbit cu tu si tine,Cred ca sunt Mai in virsta.Daca vei fi Mai in etateatunci cer scuze.Daca esti in virsta,pregatestete ca vie fi adaogat la parintii tai.Lasa tine retail sa creasca in cunoasterea Domnului Hrisos, Fate mic ca ei sa creasca.

  16. Vai ce ineptii…ce aiureli..
    Nu inteleg cum de le afisati…
    numai ne pierdem vremea…
    Scoala este buna ca sa dai randament unde iti desfasori activitatea,
    cit priveste lucrurile lui Dumnezeu, lucrurile nu se pot intelege fara calauzirea Duhului Sfint.

    “Daca ierti pe cel rau el tot nu cauta neprihanirea”
    Isaia 26-10.
    Frate Paul va rog sa mi spuneti cum se intelege acest lucru.
    Ma pot eu incarca cu neiertarea cuiva, fie rau sau bun?
    In NT, spune “daca vine si si cere iertare”
    Dar daca nu vine?
    In cazul acestor oameni care au gresit fata de biserica, ii poate
    ierta biserica locala, daca ei nu se pocaiesc?

  17. Poate fi si Asa cum spui ca scoala te face sa aiurezi.Dar nu pe cei Rascumparati Ai Domnului Hristos.Dumnezeu Cind naste fii, El se ocupa de ei sa-I creasca spre slava Lui.

  18. Cu scuzele de rigoare. Cred ca nu am reusit sa expun in cuvinte tot ce gandeam.

    Am atins subiectul cu scoala, ca o aluzie la o cuvantare a liderului Sandru, in care acuza un tanar care abia a iesit de pe bancile facultatii, ca nu a dat la lopata si nu a carat tubul de oxigen, asa cum a facut el, deci, nu poate sa dea invatatura bisericii. Eu cam asta am inteles din cuvantarea acestui om, ca dispretuieste pe oamenii care termina o scoala si ii apreciaza pe cei care dau din lopata, caci la lopata se intampla cresterea spirituala. Prin urmare, sa renunte tinerii la scoli, si sa treaca la lopata.

    Evident, scoala nu da invatatura spirituala. Daca s-a inteles asta, imi cer scuze, nu am vrut sa se inteleaga asa ceva. Invatatura si cresterea spirituala numai prin Duhul se face si punct. Insa, cred ca si scoala are un rol pentru viata crestinului. Ea formeaza personalitatea, caracterul, cizeleaza gandirea, te ajuta sa sistematizezi lucrurile mai usor, etc. Iar Dumnezeu a folosit multi oameni cu carte in lucrarea Lui, oameni care au avut o marturie extraordinara. Bunaoara, chiar Darby a avut in spate studii de drept, si cred ca cine il citeste pe Darby, nu a putut trece cu vederea limbajul sau aparte, care te duce cu gandul la limbajul folosit in drept. Are constructii de fraze complexe, un lexic destul de vast, cu unele cuvinte pe care azi le intalnesti rar. Nu multi se incumeta sa-l traduca pe Darby. Citit in comparatie cu William Kelly de exemplu, nu poti sa nu sesizezi o diferenta mare de limbaj. Ambii au absolvit cu mari onoruri scoli serioase, insa in domenii diferite. Kelly e mult mai digerabil, un limbaj mai usor, mai dulce. Si doctorul Luca trebuie sa fi fost un om cu scoala, si a scris prin calauzirea Duhului, o Evanghelie extraordinara.

    Nu vreau sa se inteleaga de aici ca sunt in extrema cealalta, in care ii dispretuiesc pe cei fara scoala. Din contra, sunt multi credinciosi deosebiti care nu au avut sansa sa faca multa carte. Dar, ei au trecut prin Scoala Lui Dumnezeu, unde au facut cursuri intensive. Si tot atat de adevarat este ca sunt si credinciosi care se afla pe cele mai inalte culmi ale stiintei, si care in acelasi timp au si o crestere spirituala tot atat de inalta.

    Deci, nu cred ca scoala ne da cresterea spirituala, si nu sunt de acord cu ideea ca crestinul nu trebuie sa faca scoala, ci sa dea la lopata. Deci, nici scoala si nici lopata nu ajuta la nimic in cresterea spirituala.

    Ce ne trebuie cu adevarat, este scoala Lui Dumnezeu, scoala prin care a trecut si Moise.

    Nu vreau sa dezvolt mai mult, ca deja am ocupat prea mult spatiu pentru ineptiile preafericitului Sandru.

    • Foarte corect, Gala.

      Ai fost înțeles greșit pentru că unii nu știu ce e un pamflet… Nu înțeleg cuvintele decât în sensul propriu, nu și figurat.

      Sunt dureroase unele comentarii care arată clar că n-au înțeles ce ai vrut să spui.
      Mai trebuie să și zâmbim, nu putem doar să plângem! Toate își au vremea lor, și râsul, și plânsul. În ultima vreme numai de plâns am avut parte!!!
      Un dicton latin spunea: Castigat ridendo mores (Prin râs se biciuiesc moravurile). Să mai încercăm și așa.

      • Am sa iti spun ce inseamna Un pamflet.In dictionarul limb I romaine este ceva caret rate azalea satiric.In dictionarul Englez EDTA Asa,”cite-va foi volante care sunt prince Custer cu ata sau capsate.Apoi Cind vorbim de lucruri care ne Arden camas a si sunt de invatatura nu venim cu (to have a fun) Seriozitatea trebuie sa fie in viata celui rascumparat.

      • Gala si Iulia,

        Apreciez ce ati scris. Domnul va dat discernamant si El sa va pastreze in smerenie.

        Spurgeon a infiinta un seminar teologic. La un moment dat cineva i-a spus “Dumnezeu nu are nevoie de desteptaciunea noastra” la care Spurgeon a replicat “Dumnezeu nu are nevoie nici de prostia noastra”.

        Am sa mai spun cateva lucruri care se stiu dar care e bine sa fie reamintite. Domnul Isus in umanitatea Lui perfecta a urmat cursul de crestere armonioasa a oricarui fiinte umane, dar a excelat in toate.

        “Iar Pruncul creştea şi se întărea; era plin de înţelepciune, şi harul lui Dumnezeu era peste El”. Luca 2:40

        “Şi Isus creştea în înţelepciune, în statură, şi era tot mai plăcut înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor”. Luca 2:52

        Pana la varsta de 12 ani a aprofundat Vechiul Testament la perfectie. Cand se duce la Ierusalim cu parintii Lui, interactioneaza la cel mai inalt nivel cu carturarii de la templu.

        “După trei zile, L-au găsit în Templu, şezînd în mijlocul învăţătorilor, ascultîndu -i şi punîndu-le întrebări. Toţi cari -L auzeau, rămîneau uimiţi de priceperea şi răspunsurile Lui”. Luca 2:46,47

        Petru si Ioan erau pescari, dar pescari care cunosteau la un anumit nivel Vechiul Testament. Ideea ca Petru si Ioan ereau niste pescari goliti de orice cunostinta este un neadevar. Orice evreu invata sa citeasca de la mama lui, iar mai tarziu la sinagoga auzea citirea Vechiului Testament, comentarii rabinice, si predici din Scripturi.

        Peste cunoasterea sumara a lui Petru si Ioan, Domnul Cristos i-a invatat constant timp de 3 ani cum trebuia inteles Vechiul Testament si le-a adaugat invatatura despre imparatia lui Dumnezeu cat si despre evenimentele viitoare. Un loc central l-a ocupat afirmarea Mesianitati Sale si pregatirea lor pentru moartea si invierea Lui. Deci ucenicii nu ereau niste incompetenti deoarece fusesera pregatiti de Invatatorul desavarsit.

        Pavel, in contrast cu Petru si Ioan era ca un profesor universitar specializat in Iudaism, si cultura Greco-Romana. Dumnezeu il zdrobeste pe drumul Damascului si ii da perspectiva corecta asupra cunostintelor care le avea in Iudaism si in civilizatia Greco-Romana. Dupa aceea Pavel este pregatit tot de Domnul Cristos si echipat cu evanghelia harului.

        Iata deci ca atunci cand un credincios este pregatit de Invatatorul, acel credincios sau credincioasa va cunoaste bine Biblia cat si o sumedenie de subiecte conexe la Scriptura.

        In secolul XVIII si XIX crestinii protestanti erau eruditii comunitati in care se aflau. Astazi trebuie sa fie la fel. Cititi va rog aceste doua articole.

        Batranul Paraschiv si doctrina Crucii

        Sus la munte, sora Virginia invarsta de 87 de ani, citeste teologie

    • Am inteles din prima ce ai vrut sa spui. Sunt de acord. Adesea incultura este ridicata pe culmile sfinteniei. Unii se lauda ca au scoala si altii se lauda si mai tare ca ei n-au scoala. Mandria smereniei este cea mai periculoasa. “Eu sunt om simplu, raman la Cuvant; nu-mi trebuie scoala ca altora” se aude uneori. Fariseul de astazi imbraca haina vamesului, dar pastreaza tot inima fariseului… Traim in vremuri in care ipocrizia este atat de ascunsa incat si cei alesi pot fi inselati…

    • Foarte corect Gala
      Daca erai direct, poate intelegea fr Fischer. Dar tu ai un mod mai aparte de a povesti care mie imi place:-)
      @fr Fischer si mie mi s-a-ntamplat sa judec pe cineva gresit pentru ca nu i-am inteles corect mesajul

      • Ceia ce scrim pe Oricare blog trebuie scris simply nu cu suptilitati.Domnul Isus a vorbit lumi pe fata.Nu sunt dintre voi.Dar am vazut framintarile,luptele dintre voi si am zis ca este bine sa scriu si eu citeceva cu privire la subject ele desbatute.Am tras o Portia de intristarea sa nu Zic de amaraciune in perioda cit am fost aici printre voi.Domnul sa aiba mila de cei ce se sbat cu lucruri care nu harnesc si Mai mult ,care duc la desbinare.Cu toate dragostea ce o port fratilor mei, care sunt sinceri si dores sa traiasca spre Slava Lui Dumnezeu.Cautati lucrurile care duc la pacea si zidirea voastra.

  19. Ficher
    Am înţeles că aveţi o vârstă şi vă respect.
    Şi eu am o vârstă şi vă cer acelaşi respect.
    Văd însă că aveţi o poziţie ciudată. Este şi greu de înţeles ceea ce scrieţi, parcă nu scrieţi în româneşte. Asta n-ar avea mare importanţă, dar este important cum gândiţi.
    Vi se pare că nouă, cei care trăim ceea ce trăim în BER, care de aproape un an de zile ne topim în post, in rugăciune şi în lacrimi pentru adunarea noastră, în care ne-am născut din nou şi am crescut, unde L-am văzut pe Domnul zugrăvit de fraţii noştri care ne-au explicat Cuvântul şi care acum suferă atât de mult din cauza celui rău care a intrat printre noi, suntem NESERIOŞI?
    Cine vă dă dreptul să ne jigniţi?

    Este singura dată când intervin să vă răspund.

    • Pentru ilia si nu numai,

      Uite ca odata cu virsta ,ma lasa si memoria.Daca esti buna, da-mi pasajul Unde am facut NESERIOSI pe una din persoanele care au postat pe acest blog.Regret ca iei lucrurile in mod tendentios.Acesta este rezultatul stari de lucruri in care va gasiti ca adunare si ca relatie intre frati.Oamenii tari la cerbice care is intepenesc grumazul.Pe vremea Cind eram in Aceasta adunare din Carol,eram si eu tinar.Dar I-mi aduc aminte ca relatile erau Mai tolerability unul cu altul.Sigur ca tolerate a merge piña la o viata traita in pacat.Nu stiu ce pregatire Ai, am sa dau Un Cuvint din engleze care Spune cum sa fim Unul cu altul ca fratii.FORBERING care cuprinde pe cele din romana,tolerare,ingaduinta,suprtare Inpotriva acestora nu este limita.Dupa schimbarea din Tara, fratii ,nu Mai sunt cei pe care I-am lasat.Ma refer la cei de vista mea.Lumea materiala v-a schimbat comportamentul de crestin.Zic crestin ca I-mi place sa fac o distinctie intre “crestin” si copil al Lui Dumnezeu, care in viata Lui a fost produsa nastere din nou.Lucrare in exclusivitate divination si care ii apartine numai Lui Dumnezeu.Cind Un sufletului a fost nascut din nou, primeste o structura noua cu sentiments noi,cu Un character nou,cu dorinte noi,cu attitudine noua fata de cei din jur.Asa ca, Unde nu sunt aceste caracteristica ale unei vieti noi,este Un semnull de intrebare daca persoana in cauza a fost nascta din nou si ATENTIE, de Dumnezeu.Mi sun si alte doua nastere din nou pe care le arata Cuvintul.Nasterea din voia vre unuia om si din voua firi.Nu Ai abandonat attitudinelepe care le Ai in firea paminteasca este Un semn ca nu esti din Dumnezeu.Daca te-a intros omul sa nu fie cu mirare ca lucrurile adinci spirituale nu tin de structural ta .Vorbesc la modul general.Nu Mai aveam de gind sa scriu, ca vreau sa las aici intristarile, amaraciunile care le-am accumulat pe aici printre fratii.Dar pentruca mi-Ai spus ca am facut neseriosi pe fratii, am hotarire sa fac lumina.In incheiere as dori sa spun ca,Cuvintul Lui Dumnezeu se cites te cu seriozitate si cu dorinta sa vedem ce are Tatalui nostru sa ne spuna.In rest iti doresc sa fi binecuvintata in locurile ceresti in Domnul Hristos.

      Numai cu sentiments Sfinte!

  20. As vrea sa va sugerez ca tema de studiu, cartea Neemia. In Neemia, tema principala este reconstruirea zidului Ierusalimului. Insa, zidul avea un singur scop: sa pazeasca Casa Lui Dumnezeu. Aceasta e de fapt esenta, nu zidul. Zidul are rolul de a tine raul afara, ca raul sa nu ajunga la Casa Lui Dumnezeu sa o intineze. La construirea zidului, au lucrat toti cei intorsi din captivitate. Si cum lucrau? Cu o mana tineau sabia, si cu cealalta lucrau. Si atentie, la lucrare, nu au participat cei care nu au putut sa dovedeasca genealogic ca sunt israeliti (Neemia 7:61-62), adica, transpus in zilele noastre, e vorba de necredinciosi. Ca doar nu ne asteptam la ei sa aiba un discernamant spiritual, sa decida ei ce e rau si ce e bine. Un rol important si de multe ori neglijat, sau chiar neinteles, este cel al usierilor. Dupa ce zidul era gata, usierii aveau misiunea sa pazeasca portile, adica sa vegheze la ce intra si ce iese. Astazi, slujba de usier este marginalizata, sau foarte slaba. De exemplu, aceasta miscare prin care Darby a fost pus la colt, si improscat cu blasfemii impotriva Domnului Isus (conform F.a. 9:4 „Saule, Saule, pentru ce ma prigonesti?”) trebuia sa fie oprita de usieri. Cum? Pe baza carui argument? TIT 1:10-11 . Mai e si un alt argument, de exemplu, in Neemia 3:1-2, vedem ca s-a construit o bucata din zid si o poarta, dar … poarta nu avea ca celelalte porti incuietori si zavoare. Si, credeti ca dusmanul sta afara? Pe unde vede o slabiciune, pe acolo isi croieste drum. Cine a construit poarta Oilor si nu i-a pus incuietori si zavoare? Eliașib si fratii lui, preotii. Ce citim apoi in Neemia 13:4-6? Eliașib, care se inrudise cu Tobia (unul din cei care nu putuse dovedi prin cartea genealogiilor ca este israelit), a facut o camera mare, in care l-a bagat tocmai pe Tobia, si chiar in curtile casei Domnului. Sa nu ne miram ca in ziua de azi ne confruntam cu o asa grava eroare, care aduce o grava atingere Domnului Isus. De ce?
    Fratii, printre care si Darby reprezinta din punct de vedere istoric biserica din Filadelfia. Smirna si Filadelfia sunt singurele biserici fata de care Domnul nu are reprosuri. Smirna a trecut prin mari prigoane. Filadelfia a fost slaba, insa Domnul a gasit cu cale sa ii deschida o usa. Prin aceasta usa, s-au scos la lumina adevaruri de mult ingropate in secole de intuneric. Aceasta lucrare, pe care Domnul a apreciat-o nespus, s-au gasit marii invatati in ale lopetii sa o ponegreasca in fel si chip, dar si mai grav, sa o aloce celui rau. Ce nu inteleg acesti oameni este ca Domnul a promis ceva: usa care a deschis-o, NIMENI nu poate sa o inchida. De ce nu o poate inchide? Apoc 3:7 „Iata ce spune Cel Sfant, Cel Adevarat, Cel ce tine cheia lui David, Cel ce deschide, si nimeni nu va inchide, Cel ce inchide, si nimeni nu va deschide”. Prin scrierile fratilor din Filadelfia, avem astazi acces la adevarurile date lor de Domnul. Usa de atunci s-a inchis, a fost o lucrare unica, pe care, asa cum citim la v.11, trebuie sa o pastram. Daca se gasesc unii care propaga NOI invataturi in antiteza cu cele date de Domnul, trebuie sa ne luam in serios rolul de usieri, si sa nu fie lasati in interiorul zidului de aparare. Usa a fost inchisa de Domnul. Inchei aceasta argumentatie prin a adresa un mesaj tuturor: praevenire melius est quam praeveniri (a preveni e mai usor decat a trata).

    Cu referire la unele acuzatii ce mi s-au adus, vreau sa va asigur ca nu m-am suparat deloc. Dar, in acelasi timp, e bine sa fie ascultata si cealalta parte ( audiatur et altera pars).
    Nu vreau sa raspund acuzatiilor initiale decat cu un dicton latin: qui scribit, bis legit (cine scrie, citeste de doua ori). Unii au inteles mesajul transmis, iar altora constructia satirica a mesajului le-a creat dificultati. Cum a spus Fisher, nu e ceva de ras, ci din contra, de plans. Satira e si ea o arma mai subtila, care functioneaza pe principiul: “bate șaua ca sa priceapa magarul”. Am adoptat aceasta abordare, ca sa scot in evidenta mai mult cat de penibile sunt argumentele acestui “Miron Cosma”.
    De altfel, nici nu pot spune ca m-au afectat negativ comentarile critice, mai ales ale d-lui Fisher. Din ce imi dau seama, dl. Fisher e de mai mult timp in diaspora Americana, si prinde un pic mai greu unele subtilitati. Totusi, vreau sa-l atentionez putin dar sa-l si apar in acelasi timp. S-a remarcat de mai multi comentatori de pe blog un stil de scriere foarte atipic, atribuit dansului. A si fost “mustrat” de cateva ori pentru acest stil. Apararea mea in ce il priveste este urmatoarea: domnul Fisher foloseste probabil o tableta, sau un calculator, pe care are un sistem automat de recunoastere a cuvintelor. Cum sistemul este predefinit sa recunoasca cuvintele din engleza, de indata ce se incepe scrierea primelor litere, se si completeaza automat cu un cuvant gasit de sistem a fi potrivit. O fraza de exemplu:
    “Dar I-mi aduc aminte ca relatile erau Mai tolerability unul cu altul. Sigur ca tolerate a merge piña la o viata traita in pacat.”
    Cineva avizat, imediat recunoaste aceasta problema. Astfel ca, il apar pe dl.Fisher, pentru ca probabil nu este obisnuit sa activeze sau dezactiveze aceasta functie a sistemului care-l foloseste (si e normal daca traieste in SUA, sa scrie mai mult in Engleza decat in Romana). Si inca un lucru, dansul ma informa ca este mai in varsta, iar in general, tehnologiile noi si varsta inaintata nu se inteleg prea bine, decat daca trec printr-un proces de management al schimbarii. Dar, cum spuneam, il si atentionez ca inainte de a posta comentariul, ar fi bine sa-l reciteasca, ca sa nu mai dea multa bataie de cap unora (sper sa nu va suparati d-le Fisher).

    • Gata, intreb si eu: cine ne dreptul sa impartim dispensatiunea harului in 7 perioade istorice care corespund celor 7 scrisori din Apocalipsa? Ce se intampla acum in China sau tarile arabe, nu este cumva exact ce se spune despre Smirna, de exemplu? Oare nu mai degraba cele 7 scrisori reprezinta 7 stari care coexista in orice generatie din dispensatiunea harului? Mie mi se pare ca-i supralicitati pe fratii de la 1800, cazand in extrema cealata. Faci parte din BER?

      • Cele 7 scrisori reprezinta 7 stari care coexista in orice generatie din dispensatiunea harului cat si 7 perioade istorice. De ce trebuie sa se excluda reciproc?

        Fratii de la 1800 nu sunt supralicitati ci doar apreciati in mod just.

        M-am intors la Dumnezeu in BER si am mers acolo pana am plecat in America. Cunosc bine pe foarte multi de acolo.

      • Nu poti sa compari ce se intampla in China sau in tarile musulmane cu valurile de prigoana de la inceputul crestinismului. Smirna a fost ca perioada de timp distincta, iar trasaturi ale ei se repeta si astazi. Cele 7 stari, desigur, coexista intr-o anumita masura si astazi, dar au fost si sunt 7 perioade istorice caracterizate de ce scrie in Cuvant. Nu exista nicio supralicitare. Nu-i inalta nimeni pe “Fratii”, este de luat aminte ca invatatura lor este bazata in intregime pe Cuvant, nu pe filozofie sau cunostinte elementare ale lumii, principiile Adunarii ei le-au enuntat, citez un blogger: “unde miscarea evanghelica moare, moare pe lipsa lor”. Lipsa clericalismului, a popiei pocaite, preotia universala a credinciosilor, rapirea Adunarii, mantuirea deplina in Hristos, in jurul acestor lucruri graviteaza intreaga lor invatatura.

  21. PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n Pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

    PASARILE PARADISULUI
    (Se dedica tuturor celor ce –l au pe Domnul Hristos ca Stapin si Mintuitor)

    Multicolore pene poarta
    Dar toate au acelasi zbor.
    Caci au intrat pe-aceeasi poarta
    Si tin de-o turma si-n pastor.

    Un singur Singe curs pe cruce
    Sus pe Golgota,le-a spalat;
    Pe-ngustul drum in cer le duce
    Acel ce le-a rascumparat.

    Desi au cinturi diferite,
    Pe-acelasi Domn il preamaresc
    Cu gindurile tintuite
    Catre tinutul ingeresc.

    Nu s-a-mpartit Mintuitorul
    Ci toate Il detin intreg
    Au Duhul Sfint,Mingiietorul
    Si glasul Lui il inteleg.

    Iubesc aceste pasari rare
    Si zborul lor si al lor cint;
    Ele mi-arata fiecare
    Ca nu tin de acest pamint.

    Alecsandru Serban

  22. CRUCEA Poarta-ti crucea in fiinta
    Rastiginid porniri trupesti
    Daca vrei ,spre biruinta,
    Drumul vietii sa-l gasesti.

    Poarta crucea deci omoara
    Orice forma de pacat
    Si-ti pune-n suflet vara
    Domnul care te-a chemat.

    Poarta-ti crucea si te-ncrede
    Numai in Isus Hristos,
    Domnul vietii care vede
    Lupta ta de credincios.

    Poarta-ti crucea si-o sa-ti fie
    Rasplatit urcusul greu
    Cu intrarea-n vesnicie
    Alaturi de Dumnezeu.

    Alecsandru Serban

  23. Pingback: Despre Darby și câteva idei care îl reprezintă – ARMONIA MAGAZINE – USA

Leave a reply to iulia Cancel reply