Siguranta Mantuirii, lupta de idei de la BER si convingerile lui Tudor Popescu fondatorul acestei miscari evanghelice

Dani Ionescu a pus impreuna cateva paragrafe relevante din cartea “Am trait atatea minuni” scrisa de Horia Azimioara, biograful lui Tudor Popescu fondatorul BER

Haideti sa vedem ce zicea Teodor Popescu, ca sa risipim orice dubii pe care le-ar putea avea unii cu privire la siguranta mantuirii:

“Cunoasterea si pretuirea de catre Teodor Popescu a harului lui D-zeu, l-au facut sa traga concluzii si asupra altor adevaruri ale Scripturii si in special asupra sigurantei mantuirii. El spunea:

<Si care totusi au cazut” (Evrei 6), n-au cazut pe cale, ci alaturi de ea, peste parapet… Intrebarea de capetenie este daca un suflet care zice ca a crezut, este nascut din nou. Cei nascuti din nou, pot sa piarda viata vesnica? Intrebarea este grea, cutez insa sa raspund ca nu pot (Ioan 10:28). Daca un astfel de om a cazut intr-un pacat, nu inseamna ca s-a prabusit pt. totdeauna. Cand un credincios a cazut intr-un pacat, se vede la el durerea unui copil al lui D-zeu. Mai curand sau mai tarziu, el se va ridica din caderea lui” (Am trait atatea minuni, p. 207)

“Am adus la Domnul Hristos un caracter destul de rau, unii intr-un fel, altii in altfel, mai toti cu destul siretlic si viclenie. D-zeu insa a aprins o lumina in noi si tot El Se insarcineaza sa pastreze si sa pazeasca aceasta lumina; ba mai mult, s-o faca sa craesca spre slava Lui… Nu noi il tinem pe El, ci El ne tine pe noi”

“Am fost chemati la D-zeu prin har si mantuiti prin har. Ce cauta acest “daca” aici la Coloseni: “Daca ramaneti?” Atarna oare de mine sa raman? Dar eu nu sunt in stare sa fac nimic bun. Cei usuratici cad pe cale. Acest “daca” vrea sa trezeasca pe cel credincios. ca sa-l faca sa alerge la har. Un tata tine pe copilul sau de mana. Sunt amandoi pe o inaltime, langa care se arata o prapastie mare. “Daca nu te lasi tinut de mana mea, ai putea sa cazi in prapastia asta” zice tatal. Ce face atunci copilul? “Lasa-ma tata ca o sa fiu eu atent”. Nu. El se tine mai strans de mana tatalui, tocmai pt ca i-a spus acest “daca”. Ma tii Tu, Doamne, tinut sunt; ma lasi Tu, ma prapadesc. D-zeu pastreaza pe cei ai Sai:”

“Samson a parasit pe D-zeu, dar D-zeu n-a parasit pe Samson. Chiar in inchisoare, D-zeu nu l-a parasit. Acolo i-a venit pocainta, i-a venit si credinta prin care a fost restabilit in stare de om credincios”

“Se poate sterge numele din “Cartea vietii”? Iata o intrebare la care nu este usor de raspuns. Cutare considerat credincios, a mers pana la un timp pe cale si pe urma a cazut. S-a sters numele lui din “Cartea vietii”? Daca a fost nascut din nou, n-a fost scris acolo, deci nici n-a fost sters. Multi se numesc cazuti, dar n-au avut de unde sa cada”

(“Am trait atatea minuni”, p 206-207)

Si Teodor Popescu avea invatatura “darbista”. Ar trebui sa rescriem istoria BER si sa-l declaram pe Teodor Popescu si Dumitru Cornilescu eretic….daca e sa urmam sfaturile din scrisoarea atasata…

44 thoughts on “Siguranta Mantuirii, lupta de idei de la BER si convingerile lui Tudor Popescu fondatorul acestei miscari evanghelice

  1. Una din invataturile fr. Darby era ca Adunarea nu trebuie sa aiba legaturi cu statul. Cum vedeti rezolvarea acestei probleme in ber ? Sau cum intelegem aceasta invatatura.

    • Scrie în Biblie că stăpânirile sunt de la Dumnezeu și El le îngăduie. De asemenea, scrie că trebuie să ne supunem stăpânirii.
      Eu prin „legături cu statul” înțeleg să te amesteci în treburile statului, în conducere, la nivel de decizie și influență.
      Dar a avea un statut legal este legitim pentru orice cult cu adevărat creștin. Nu putem trăi în ilegalitate, nu suntem o sectă.
      Trebuie să ne supunem legilor țării în care trăim.
      E adevărat, salariul primit de la stat este discutabil.

      • Una este sa te spui autoritatior si alta este sa iti puna calusual in gura si sa iti dicteze cu privire la ce decizii sa iei.Decizii pe care Cred fratii ca trebuie luate in adunare.Am fost odata la azilull dela Magurele, azil care apartine adunari si s-a facut cu effort al adunari.Cel putin Asa stiu.Acolo mi-a spus cineva ca a adus si primaria persoane.Iata cum stau lucrurile Cind in Casa Lui Dumnezeu intervine cei ne taiati imprejur. Cu atit Mai mult sa fi platit de stat.Pe vremuri nu erau platiti de stat.Fratii aveau serviciu si veste au evangelia in dar.In dar Ati primit-o in dar Sa o dati.Era singurul Tudor Popescu care primeaza cite ceva.Dar nu se pineapple la pensie…..Ap, Pavel Spune aceste cuvinte,”ce treaba am eu cu cei de afara”Cartea Apocalipsei ne vor este de cei de afara si cine sunt acestia.Apostolul era preoccupation de cei din launtru care este Biserica Corporala.

  2. Frate Paul,
    Pavel zice , despre unii ca si au pierdut cugetul curat, au cazut de la credinta. spune foarte limpede.
    Stiu ca exista foarte multe explicatii, cit si e o parte si de alta,
    dar totodata cred, eu, cum am spus ca toate avertismentele
    din Biblie sunt inutile, daca suntem siguri de mintuirea care este pazita de catre Dumnezeu.
    Nu am fi primit atitea si atitea indemnuri cum sa traim, ce sa facem ,ce sa nu facem,intregul Nou Testament, pentru ca am fi fost ca unii care cunosc deja totul pentru o viata de om mintuit.
    Suntem siguri , dar nu stim ca , nu trebuie sa fim rai, sau clevetitori,
    sau lenesi, sau bautori de mult vin, sau de ce ne indeamna sa raminem tari in Domnul, sa ne bucuram, sa biruim pacatul, sa nu va ingrijorati, etc.
    Nu vreau sa supar pe nimeni cu ceea ce cred eu, pentru ca pastorul
    meu american, cind m am intors la Domnul, a vrut inca de acum 19 ani si n-a putut sa ma convinga, in toata aceasta perioada nu mi-a descoperit Domnul ca trebuie sa fiu sigura de mintuire, ca ea nu se pierde;
    ea nu se pierde, dar noi putem cadea si sa ne complacem acolo jos, sa nu avem remuscari si atunci vine ceilalti si spun ca nu au avut de unde sa cada.
    Cred , tot eu, umila mea persoana, ca traind o viata de sfintenie, adica condus fiind de Duhul sfint, aducind roade vrednice de pocainta,
    ffind supusi, lepadindu ne de noi IN FIECARE zi, putem fi siguri de mintuire.
    Imi cer scuze ca am spus ceea ce cred, nu paot spune ceea ce Nu cred.

    • Credinta care Duce la mintuirea este cea din Ep,catre Efeseni 2-8, Ap, Iuda vorbeste de credinta data odata pentru totdeauna sfintilor.Atentie! SFINTILOR.Noi avem si credinta cu care ne nastem.Aceasta credinta ne ajuta sa ne rezolvam nevoie noastre zilnice.Ea nu are nimic de aface cu mintuirea.Asa pe scurt. Am intervention si cer scuze.Uite subjecte care ar trebui tractate, desbatute in adunare la Un studiu biblic de cei care se Cred ca pot da o invatatura sanatoasa.Ap, Pavel ii Spune tinarului Timotei de o invatatura sanatoasa.care e sanatoasa?Cea care se armonizeaza cu intre aha Scriptura.

    • Traducerea corecta a versetului 18 din 1Timotei 1 ar suna cam asa: …”având credinţă şi o conştiinţă bună, de care unii n-au mai ţinut seama şi au eşuat în ce priveşte credinţa” (NTR).

      Pavel voia sa ii spuna lui Timotei ca lucrarea si Cuvantul se abordeaza cu credinta si cu sinceritate in constiinta proprie. Apoi puncteaza niste exemple negative – Imeneu si Alexandru – care au lucrat cu siretenie (vezi prima parte a cap.1 din 1Timotei) asa incat pretentia lor de credinciosi a fost data pe fata de insasi intunecimea invataturilor lor, despre care Pavel spune ca nu stiau nici ce spuneau, nici nu erau clari in ceea ce urmareau (v.7). Pavel arata apoi spre consecintele apostaziei, nicidecum nu sugereaza ideea ca mantuirea s-ar putea pierde.
      Da’ vad ca va luptati cu invatatura asta, nu gluma 🙂
      Nu-i rau ca vreti sa va clarificati pasajele dificile, insa vedeti ca nu cumva sa cadeti in plasa insistentei in necredinta, in ciuda dovezilor care clarifica lucrurile.
      Ninel

  3. “El se tine mai strans de mana tatalui, tocmai pt ca i-a spus acest “daca”. Ma tii Tu, Doamne, tinut sunt; ma lasi Tu, ma prapadesc”
    el se tine strins…cum se poate intelege aici, decit asa cum scrie:
    el se tine strins, deci eu ma tin strins se intelege logic, dar continua..se tine strins , daca nu , nu l tine Tatal si s eprapadeste…
    trebuie sa i dai tu mina ta, EL nu ti o ia nici cu forta, obligindu te,
    nici prin constringere.
    Exact asta am experimentat atita ani, daca nu ma tin de Domnul,
    nu am nimic bun, totul in jur se estompeaza parca.
    Desigur ca EL mai tine prin Harul SAU, asta daca eu nu L resping,
    nu L neglijez, dorm, sau sunt caldicea.
    De ce i spune bisericii din Laodiceea ca i varsa Domnul din gura LUI, fiind caldicei?
    Daca totul este bine, ca suntem tinuti in Mina SA, este OK, dar, EL ne avertizeaza ca putem fi varsati.
    Duceti mintuirea voastra la capat cu frica si cutremur, pastreaza ceea ce ai, ca nimeni sa nu ti ia cununa !!

    • Citeste te rog Ev,Dupa Ioan cap,10, acolo vedem cine ne tine de Mina stings si de Mina dreapta.pentruca cei rascumparati sunt copii ei sunt tinuti de amindoua minile.Un Parintele care is iubeste copilul,il tine el de mina.Dece?Pentru a fi Sigur ca nu-i scape din Mina si de supt atentia Lui.Din Mina Mea si a Tatalui nu ne poate zmulge nimeni.Suntem Ai Lui,Ii apartinem Lui.Prin Faptul ca a platit pretul rascumparari sufletelor noastre.

    • Ai o perceptie a lui Dumnezeu care ma infioara. Pentru tine, Domnul care te-a rascumparat este unul care iti cere sa traiesti cu frica si cutremur, daca nu esti in stare sa-ti mentii mantuirea … pac! te-a sters din cartea vietii.
      A! stai, de fapt tu nici nu te gandeai ca despre tine ar fi vorba, tu esti bine, tu ai o gramada de fapte faine cu care Il indupleci pe Domnul. Este intotdeauna vorba despre altii … aia care traiesc ei in pacat. Nuu, nu are cum Domnul sa-i socoteasca pe aia mantuiti. Pai ce, traim fiecare cum vrem?!
      E uimitor ca atunci cand vine vorba de fapte, carnea e la lucru, fie ca e vorba de un necredincios care nu accepta ca doar credinta il poate aduce la Dumnezeu, fie un credincios care nu accepta ca doar credinta este principiul lui de viata si nu faptele.

      • Nu stiu cit poti aprofunda Cuvintul Lui Dumnezeu.Ca Un copil al Lui, nu faci ce vrei chair daca Ai fi intrun fel Mai rebelios.Dumnezeu are in programul Lui de sfintire si DISCIPLINA, precum Oricare Tata care is Iubestie copilul o application fara intirziere.Asa ca, sa-mi fie cu iertate Ai o perceptive denaturata de Dumnezeul care a nascut si care nu is lasa copiii Lui de capul lor.Din lipsa de cercetare a Cuvintului, si de a invata din ce developa unul si altul se ajunge la intelegerea falsa , denaturata ca, cel rascumparat is Mai apartine lui.Insusi .Prin expresia de RASCUMPARAT, se intelege ca ii apartine cell care a platit pretul.Subiectul este mult mai complicated pentru cei care vad lucrurile spirituale prin firea paminteasca.

      • Stimate I de la comentariul 6, ai citit cumva in Biblie si despre anonimi? ca despre frica si cutremur vad ca nu ai habar.
        Ca nu vorbeam numai de altii, ci si de mine, este inca un lucru pe care nu l vezi si l afirmi, si l socot ca pe o minciuna.
        Mintuirea careia nu i urmeaza faptele este egala cu zero.
        Nici asta nu ai citit o, pariez, poate ca nu ai ajuns inca la Iacov,
        care spune ca , credinta fara fapte este moarta, si dracii cred, si se si infioara, nu ca omul, care traieste fara de Dumnezeu, dar nici macar ca se infioara .
        Principiu de viata este credinta si nu faptele, in ce carte citesti?
        Credinta in ce?
        poti crede doar in stele si sa ai siguranta miantuirii fara fapte,
        care sunt o urmare a nasterii din nou si nu inaintea mintuirii,
        acele fapte sunt ca o cirpa murdara, doar cele facute in Numele
        Domnului Hristos conteaza.
        Ce spui:
        poate iti dai si numele, asa ca fapta corecta, nu de alta. 🙂

    • Scriptura ne Spune ca,din Mina Mea si a Tatalui.Nu te supara ,nu stiu cine esti , dar observed ca esti putin confuza.Spun lucru acesta pentru Faptul ca zici,”El ne tine prin Harul Sau.daca ne tine El, cum ma tiueu?Ori una ori alta.As vrea sa spun ca,cel rascumparat este scos de supt putere a celui rau,satan,si e trecut supt putere a Domnului Hristos.Omul si intrun caz si altul nu poate lua decizii de capul Lui as zice.Si Iata dece.Cind Un sufletului este nemintuit este rob al celui rau si implicit al pacatului.Cind Dumnezeu s-Zapata induration de el Devine rob al Lui Hristos.Si Dupa cum robul Oricare ar fi el nu poate lua decision dela el,pentruca insusi Cuvintul de ROB, arata ca are Un stapin.Ap, Pavel cit si PETRU se numeasca Robii Ai Lui Hristos.Si o Spune chair as zice, cu o mindrie sfinta.Subiectul e cu mult mai vast si necessita o aprofundare a Cuvintului, eliminind ideile preconcepute de altii.Ma oppressc aici,cu toate ca ,ar Mai fi mult de spus pe marginea de a iesi si intra in Domnul Hrisos ori de cite ori vrem noi, ca avem liberate si ca Dumnezeu nu trece peste vointa omului.

      Ps; Daca robul ar putea s-ar elibera singur.Dar Depinde de stapin Oricare I-ar fi stapinul.I-mi este mila de fratii mei care I bit tot ce li-se serveste pe masa in adunare.Credinciosi din Bereia se duc erau acasa si cautat s vada daca ce le spusese Pavel corespunde cu Cuvintul.Atentie,Scriptura care este Cuvintul Lui Dumnezeu,se armonizeaza ,se explica pe ea insasi.

      • Da, Dumnezeu vrea oameni fara vointa, roboti;
        o, ar fi minunat sa fii robotul LUI, sa nu mai pacatuiesti;
        atunci de ce nu I a facut pe toti roboti?
        ca sa mearga unii in iad, care a fost pregatit pentru diavolul si ingerii lui;
        unde e dreptatea lui Dumnezeu ?
        Fiecare este liber sa inteleaga ce vrea, dar daca nu este prin si de la Duhul, nu vom fi in adevar.

        Urmaresc pe J.B. are citeva predici scurte foarte bune;
        a devenit un adevarat ucenic al lui Hristos, dupa ce Domnul i-a luat sotia, raminind cu doi baietei mici, de 9 luni si 3 ani;
        el spune ca nu ajungi in rai
        DACA nu esti supus Domnului,
        DACA nu -L urmezi pe Hristos Isus si
        DACA nu te lepezi in fiecare dimineata de tine insuti, luindu ti crucea si urmindu L pe EL.
        Eu cred ca fel.

        • Sunteti putin sarcastica. 🙂 Problema cu vointa omului este mai complexa. Sper sa tratez intr-un articol viitor acest aspect. Pana atunci meditati la ce spune Pavel in Romani cu privire la vointa omului.

          Romani capitolul 3:
          10 după cum este scris: ,,Nu este nici un om neprihănit, niciunul măcar.
          11 Nu este nici unul care să aibă pricepere. Nu este nici unul care să caute cu tot dinadinsul pe Dumnezeu.
          12 Toţi s’au abătut, şi au ajuns nişte netrebnici. Nu este niciunul care să facă binele, niciunul măcar.
          13 Gîtlejul lor este un mormînt deschis; se slujesc de limbile lor ca să înşele; supt buze au venin de aspidă;
          14 gura le este plină de blestem şi de amărăciune;
          15 au picioarele grabnice să verse sînge;
          16 prăpădul şi pustiirea sînt pe drumul lor;
          17 nu cunosc calea păcii;
          18 frica de Dumnezeu nu este înaintea ochilor lor.“

  4. Scrisoarea “biroului executiv” compus din cei trei este confuza. Numai unul a semnat-o, deci nu stim daca ceilalti doi sunt de acord cu ceea ce este scris acolo. Se “dezgroapa mortii” din 1982, amintindu-se ca Sergiu Iorgulescu si cu Ioan Zarnescu au parasit adunarea. Se pare ca tot in trecut traieste cel care a scris-o. Tonul este malitios, extrem de razbunator si cinic. Zici ca citesti o scrisoare a partidului comunist. Se pomeneste cuvantul “darbisti” foarte des. Marea problema in BER! Invatatura darbista niciodata nu a sustinut ca esti mantuit si poti sa traiesti cum vrei, ceea ce pare sa sugereze aceasta scrisoare. Darby punea un mare accent pe separarea de lume. Saracul om care a scris aceste lucruri este complet dezinformat. Vrea sa arunce cu pietre si nu mai stie de pe unde sa le ia. Macar sa spuna motivele reale pentru care “fratii darbisti” trebuie sa fie dati afara! Doar sinceritate dorim, chiar este prea mult?

    Se specifica in scrisoare ca “Siguranta mantuirii credinciosul o are cata vreme ramane in Domnul Hristos. Lepadarea de Domnul Isus, pierderea cugetului curat, caderea din har, caderea din credinta, trecerea la o alta evanghelie, inseamna pierderea sigurantei mantuirii”. Pai fratilor, spuneti clar daca tot spuneti: “mantuirea se poate pierde si un credincios trebuie sa aiba grija sa si-o pastreze pana la capat”…ca asta vreti sa spuneti. Nu era mai cinstit asa? Dar cine defineste “lepadarea de Domnul Isus”? Pai daca fratii nu joaca cum le zicem noi, au cazut din har, nu-i asa? Cam asa inteleg unii caderea din har…

    Spiritul scrisorii nu este deloc unul duhovnicesc. In fine…sunt prea dezamagit ca sa mai comentez…

  5. In urma seriilor de predici de la amvonul dvs personal, tovarasilor Ionel Botgros si Iorgulescu Mircea precum si altor sustinatori ai “marii treziri la lege” sau mai bine zis a marii caderi din har… cititi urmatoarele versuri:

    Nu le spune de iubire

    Când în suflet porti fiorul mântuirii ce-ai primit
    Te îndrepti spre cei ce-n lanturi de Isus n-au auzit.
    Sunt cãzuti în patimi grele, sunt cãzuti în cursa lor
    Si cu inimi ca de piatrã nu primesc decât ce vor,
    Vrei sã spui: „Isus trãieste!, sã le spui cum L-ai primit
    Si cu gânduri de salvare peste ei mâna sã pui,
    Dar opreste-te si cautã de trãiesti ce vrei sã spui.
    Nu le spune de iubirea ce în Isus vor gãsi
    Dacã inima ti-e rece si cu ei nu poti simti,
    Dacã ei nu vãd în tine nici o razã din Isus
    Nu le spune de iubire, vor urî tot ce le-ai spus.

    Ei se uitã cãtre tine ca pescaru-n noaptea grea,
    Sã zãreascã vreo luminã, sã vâsleascã cãtre ea.
    Dacã tu le spui de Isus ochii lor vor cãuta
    Sã Îl vadã chiar în tine, sã Îl vadã-n viaþa ta,
    Ei Îl vor vedea pe Isus si salvarea ce-o vesteºti
    Dupã port, vorbiri si fapte, dupã felul cum muncesti,
    Ei vor alerga la Isus dacã tu ce spui trãiesti.
    Nu le spune de iubirea ce în Isus vor gãsi
    Dacã inima ti-e rece si cu ei nu poti simti,
    Dacã ei nu vãd în tine nici o razã din Isus
    Nu le spune de iubire, vor urî tot ce le-ai spus.

    Dacã nu ti-e vorba faptã nu le spune de Isus
    Cã ei cautã adevãrul si de-n tine nu e pus
    Îi vei pierde pe vecie si pedeapsa va cãdea
    Când în ziua judecãtii înaintea Lui vom sta,
    Toþi vor arãta spre tine si-acuzat vei rãmânea.
    Nu le spune de iubirea ce în Isus vor gãsi
    Dacã inima ti-e rece si cu ei nu poti simti,
    Dacã ei nu vãd în tine nici o razã din Isus
    Nu le spune de iubire, vor urî tot ce le-ai spus.
    PS: Ne-ati lovit fara se ne impotrivim si ati luat hotarari fara sa ne intrebati, ce ascultare credeti ca vi se cuvine?
    Oare nu trebuia sa fiti slujitorul tuturor?
    Azi voi pe cine credeti ca slujiti?
    Cand va venii Domnul Isus credeti ca va va lua in cer? Intrebati-l pe El!

  6. Frate Paul,
    m am lungit prea mult, asa ca “incerc”. 🙂
    sa iau o pauza la subiect, eu de mult nu ma mai framint de fapt cu
    privire la el si mai ales la cel cu vointa;
    am tot citit si rascitit, si daca numai atit imi “intra-n-inima” asta este.
    Mult timp m am chinut vazind ca, cu vointa mea nu pot fi ceea ce vreau sa fiu, dupa rascumparare IL chem pe Domnul in fiecare clipa,
    ba chiar m-am vaicarit si bocit, vazind ca nu sunt asa cum vrea EL,
    nu din pricina pacatelor sau a compromisului,nu, ci un fel de slabiciune duhovniceasca;
    in final Domnul mi -a aratat sa nu mai bocesc, sa biruiesc, ca numai aceia au parte cu EL,sa nu ma mai uit la mine si la altii, ci doar la EL, fara de care sunt nimic-nimic-nimic.
    Va ascult, tot ce scrieti este hrana spirituala,cum nu prea gasesti pe internet; ma iertati unde m am prea lungit , expunindu mi gindurile.

    • Am vrut sa va arat din Romani ca vointa noastra ca necredinciosi este vrajmase lui Dumnezeu si de aceea noi nu alegem pe Dumnezeu de buna voie “Nu este nici unul care să aibă pricepere. Nu este nici unul care să caute cu tot dinadinsul pe Dumnezeu.

      Asa ca vointa libera de care spuneti mereu este o idee umanista , filozofica. Vointa celui necredincios trebuie zdrobita! si dupa aceea schimbat de Dumnezeu va avea o vointa noua, va alege pe Dumnezeu, se va pocai si va crede. Amintiti-va de Pavel pe drumul Damascului…

  7. Frate Paul,
    permiteti mi sa dau mai jos un text din Tozer,
    care crede in siguranta mintuirii.
    Nu vreau sa mai spun de la mine ceva.
    Stiu ca vointa omului e una rea, totusi uitati cum explica Tozer:

    “Dumnezeu este bun pentru toti care Ii accepta bunatatea .
    Si pentru aceia care resping bunatatea Sa, nici Dumnezeul Atotputernic nu poate face nimic daca este sa permita omului sa aiba libera vointa – si eu cred in libera vointa .
    Libera vointa a fost data ca un cadou din partea lui Dumnezeu-EL ne-a dat o mica suveranitatete temporara din suveranitatea SA absoluta.
    El a spus “Iti voi permite , intr-un mic cadru, sa fii propriul tau sef si sa alegi sa mergi in cer sau in iad”.
    Daca un om nu accepta bunatatea lui Dumnezeu, atunci trebuie sa aiba parte de asprimea lui Dumnezeu fata de toti cei care continua in revolta morala impotriva tronului lui Dumnezeu si in rebeliune fata de legile cinstite ale lui Dumnezeu.
    Dumnezeu nu poate face nimic si astfel , dreptatea SA ii respinge pe oamenii de felul acesta.”
    AWTozer -Atributele lui Dumnezeu.

    • Deci admiteti ca vointa omului este rea, dar omul alege pe Dumnezeu? Vointa omului este vrajmase lui Dumnezeu, nu numai rea!

      Căci, dacă atunci cînd eram vrăjmaşi, am fost împăcaţi cu Dumnezeu Romani 5:10

      Cum alege omul in aceasta stare pe Dumnezeu?

      Va contraziceti….

    • Cred ca textul din Tozer este irelevant pentru analiza privind vointa. Posibil sa fi fost scos din context, insa traditional Tozer nu a putut fi identificat de comentatori si teologi ca un calvinist convins, a pendulat, ca sa zic asa, cand catre calvinism, cand catre arminianism. Citatul pe care il dati din el sugereaza mai degraba tendinte arminiene.

      Totusi cand vine vorba despre vointa, da, si Biblia spune ca omul a fost creat un agent cu vointa proprie, libera. Problema este ca noi cand vrem sa analizam raportarea vointei omului la teologia mantuirii, uitam sa precizam la ce anume perioada din viata omului ne referim cand vorbim despre vointa lui si consecintele aplicarii vointei lui in gandire, atitudine, vorbire si fapte. Ne referim la vointa libera pe care au avut-o parintii nostri Adam si Eva in gradina Edenului INAINTE de caderea in pacat? Sau la vointa lor si a tuturor de dupa ei in starea de oameni morti in pacatele si greselile lor? Sau la vointa acelor oameni care sunt nascuti din nou, avand o noua natura, “imbracata” insa temporar in hainele trupului pacatos? Sau la vointa acelora glorificati, trecuti de partea vesniciei?

      Este vital sa intelegem aceste 4 etape ale parcursului spiritual al omului (3 pentru toti cei de dupa Adam si Eva) cand vorbim de vointa libera. Pavel le vorbeste Efesenilor in cap. 2 la inceputul capitolului afirmand din capul locului ca inainte de nasterea din nou ei erau morti in pacat si oricine stie ca un mort nu are acces la vointa de a face ceva ce e caracteristic omului viu. Mai mult, el nu are nici o putere sau abilitate de a schimba starea in care se gaseste. Singurul lucru pe care “poate” un mort sa il faca este sa avanseze in degradarea lui. Mai mult, Pavel continua in Efes.2:2-3 detaliind despre aceasta moarte spirituala, indicand faptul ca ea afecteaza gandirea, vointa, si implicit actiunile noastre (atitudini, vorbe, fapte). Altfel spus, natura omului la un moment dat dicteaza gandirea lui, gandirea lui dicteaza catre ce se indreapta vointa lui (preferintele, placerile etc), iar vointa dicteaza catre ce se duc actiunile omului. De aia zice si profetul ca pielea leopardului nu se poate schimba de la sine si tot asa nici natura omului…Asadar omul ramane cu vointa libera totdeauna (intr-un sens), numai ca natura lui moarta spiritual ii dicteaza sa faca faptele firii. De aceea omul ramane responsabil pentru faptele lui.

      Pe cand vointa libera a unui om regenerat, nascut din nou, il conduce in mod NATURAL la a face faptele firii noi. Si meritele pentru aceasta mareata schimbare de natura care conduce natural la o schimbare a lucrurilor catre care e indreptata vointa omului sunt exclusiv ale lui Dumnezeu (v. Efeseni 2:4-10). Aici e marele test al fariseilor – ca ei stiu in constiinta lor daca sunt sau nu regenerati cu adevarat, pentru ca inclinatiile vointei lor nu pot fi altele decat inclinatiile naturii lor. Ei nu isi doresc sfintenia in mod natural (prin contrast Pavel zice atat de clar in Romani 7 ca el isi dorea din toata inima ascultarea de Domnul). Dar un credincios, chiar daca ar cadea de 7 ori, el se va ridica cu lacrimi autentice de pocainta si isi va continua drumul pana la capat.

      • Subscriu total la ce ai scris, Ninel. A propos de fratele Darby, a scris dansul o brosurica numita “Vointa omului” in care spune ca omul nu are libertatea de a alege, alegerea lui fiind dictata apriori de natura lui, conform textul din Efeseni. Ei bine, cine a inteles asta, n-o sa mai afirme niciodata ca omul poate sa-L aleaga pe Dumnezeu. “Poate cineva sa se apropie de capul lui de Mine?”, se intreaba retoric Dumnezeu in cartea Ieremia. Raspunsul e limpede.

  8. L am lasat pe fratele Tozer care a fost o marturie extraordinara a invierii lui Hristos,
    pentru ca explica ceea ce vreau sa spun,mai bine decit mine. 🙂

  9. Da vointa este rea, asta nu ma face sa cred intr un Dumnezeu care predestineaza oamenii pentru iad.
    Am in aceasta privinta o certitudine, conform Scripturii, ca Dumnezeu a pregatit iadul pentru satana si ingerii lui, si nu a predestinat la focul vesnic cea mai mare parte din omenire,
    pentru ca Dumnezeu este drept.
    Puteti va rog ,sa mi aratati ca Dumnezeu a facut asta cu Scriptura?
    Daca puteti , voi crede.
    Nu ca vointa este rea,asta cunosc;
    ci ca Dumnezeu este RAU si predestineaza oamenii pentru iad.
    Din cele 24 de carti pe care le am citit, am inteles lucruri, pe care
    Tozer le a explicat cu Duhul Domnului;
    din predicile lui J B, care nu are traducerea romaneasca,
    deci nu citeste Biblia dupa Cornilescu,
    am inteles ca siguranta mintuirii este o minciuna satanica.
    El spune plin de durere acest lucru.

    • Va rog sa nu va suparati 🙂
      Nu ati raspuns cu Scriptura la ce v-am intrebat pana acumm, dar veniti cu obiectii noi.
      Nu a zis nimeni pe acest blog ca Dumnezeu predestineaza pentru iad. Nu puneti vorbe in gura nimanui!
      Vedeti ca va faceti vinovata de blasfemie cu asemenea afirmatie:”am inteles ca siguranta mintuirii este o minciuna satanica”
      Pentru dvs. este mai important ce spune un oarecare JB decat sa va clarificati singura cu Cuvantul. Intelegerea doctrinei mantuirii de la epistola lui Pavel catre Romani cere smerenie, timp de studiu si rugaciune

      V-am recomandat un comentariu la Romani http://www.wdjd.ro/romani.pdf

      Paul Dan

      • “din predicile lui J B, care nu are traducerea romaneasca,
        deci nu citeste Biblia dupa Cornilescu,
        am inteles ca siguranta mintuirii este o minciuna satanica.
        El spune plin de durere acest lucru.”
        fr J spune , chiar este titlul unei predici.

        Scuzati -ma ca raspund(desi am promis sa nu mai scriu la acest subiect),daca unii sunt alesi pentru rai, nu inseamna ca ceilalti
        sunt alesi pentru cealalta destinatie?
        “tragere la sorti ” am citit mai sus;
        asta insemnind o parte pentru cer – ce facem cu cealalta parte
        ca nu mai exista si a treia locatie ?

        Am ascultat vreo 19 lectii despre Romani a fr Ionescu Cristian,
        f bine explicate, acolo spune la cap 9 este vorba despre natiunea lui Israel si ca posibilitatea acelor vase alese pentru
        minie ca ele sa se curateasca.
        O sa citesc si comentariul la Romani.
        PS
        fratele J B nu e un oarecare, nici Tudor Popescu nefiind un oarecare;
        Domnul i-a marcat viata prin pierderea sotiei, pentru ca el nu si a respectat o juruinta facuta Domnului si de atunci striga pentru mintuire cu durere, inca nu am gasit ceva care sa nu fie dupa Cuvint acolo.

        • Alegerea pentru rai nu implica neaparat ca ceilalti sunt predestinati iadului. Ca si umanitate cazuta meritam iadul cu totii!!!! De ce tratati lucrurile ca si cand lumea este nevinovata si Dumnezeu in mod arbitrar trimitre oameni in iad???? Toti care ajung in iad sfarsesc acolo ca au vrut! Cuvantul spune:”Căci El a zis lui Moise: ,,Voi avea milă de oricine-Mi va plăcea să am milă; şi Mă voi îndura de oricine-Mi va plăcea să Mă îndur.“Romani 9:15

          Dumnezeu nu datoreaza nimanui nimic!

          O intrebare buna care poate fi pusa este: pe ce criterii a ales Dumnzeu pentru mantuire din multimea de pacatosi ca noi toti. Ca sa intelegeti trebuie sa fie smerenie, rugaciune si studiu din Romani pe care vi l-am recomandat.

          Fratele Ionescu interpreteaza Romani in accord cu linia cultului Penti.

          Nu il comparati pe Tudor Popescu cu JB. Inca un lucru, T. Popescu nu a numit satanic alt puct de vedere cum face cu incompetenta JB

          Paul Dan

    • 26 Aşa că, să nu vă temeţi de ei. Căci nu este nimic ascuns care nu va fi descoperit şi nimic tăinuit care nu va fi cunoscut.
      Marc 4.22; Luc 8.17; Luc 12.2-3;
      27 Ce vă spun Eu la întuneric voi să spuneţi la lumină; şi ce auziţi şoptindu-se la ureche să propovăduiţi de pe acoperişul caselor.
      28 Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot ucide sufletul; ci temeţi-vă mai degrabă de Cel ce poate să piardă şi sufletul şi trupul în gheenă.
      Isa 8.12-13; Luc 12.4; 1Pet 3.14;
      29 Nu se vând oare două vrăbii la un ban? Totuşi, niciuna din ele nu cade pe pământ fără voia Tatălui vostru.
      30 Cât despre voi, până şi perii din cap, toţi vă sunt număraţi.

      3 De aceea, orice aţi spus la întuneric va fi auzit la lumină; şi orice aţi grăit la ureche, în odăiţe, va fi vestit de pe acoperişul caselor.
      4 Vă spun vouă, prietenii Mei: să nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, şi după aceea nu mai pot face nimic.
      Isa 51.7-13; Ier 1.8; Mat 10.28; Ioan 15.14-15;
      5 Am să vă arăt de cine să vă temeţi. Temeţi-vă de Acela care, după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de El să vă temeţi.

      LUCA 12-3,5 si MATEI 10-26…30

      Oare despre ce vorbeste DOMNUL ISUS in aceste sfaturi

  10. A interpreta Romani 9 ca facand referire la genealogii sau la lucrarea omului (si nu la mantuirea lui), mi se pare a face textul praf. Nicaieri nu exista vreo clara indicatie a faptului ca Romani 9 s-ar referi la altceva decat la mantuire. Pavel devine foarte personal (deci nu are cum sa fie vorba de genealogii) si Pavel nu se refera nici la lucrarea credinciosului, altfel specifica. Romani 9 intodeauna a dat de furca arminienilor. EI nu au o buna explicatie pt acest text. Insa explicatii se pot scoate mereu pt. orice text, culmea!, argumentand cu alte texte. Ne-am facut specialisti in a contrazice Scriptura cu Scriptura. Ceea ce este mai grav este ca unii isi permit sa numeasca satanici pe cei care cred in predestinare sau siguranta mantuirii, asa cum a specificat si fr. Paul Dan. Pana la urma trebuie sa vedem esenta si sa recunoastem credinta in fratele nostru chiar in ciuda unor diferente teologice (ne grabim sa facem eretici si satanici pe multi crestini adevarati si cred ca ne vom lua rasplata sau mai bine zis lipsa de rasplata). Reformatorii au fost diferiti in multe privinte, dar au fost de acord in privinta faptului ca omul este nascut sclav pacatului. Exemplu cartea de Martin Luther “Nascuti scavi” sau “Sclavia vointei”. Mi se pare strigator la cer cand crestinii se lupa atat de mult pe marginea unor concepte teologice (care nu afecteaza mantuirea – si aici nu ma refer la erezii), dar permit legalimsului sau libertinismului sa le manance bisericile.

  11. eu am crescut in B.E.R si inca merg . stiu multi tineri care nu vor sa mai mearga la biserica .. nu s-a ocupat nimeni de ei .. doar le-au fost impuse niste reguli .. fortati sa stea pe un scaun… si vad cum scad bisericile evanghelice … mai ales cele din mediul rural. iar cel mai trist e ca cei care vor sa faca ceva sunt pusi la zid .. ce ma doare cel mai rau e ca vad cu ochi lor cum le scad bisericile ,cum tineri numai vor sa auda de Dumnezeu, cum sunt dezamagiti si totusi in ravna lor inchid ochi … si merg mai departe pana cand ? ramane de vazut ..

    imi cer scuze daca am suparat pe cineva .

    iar in legatura cu mantuirea
    de mic am incercat multa vreme sa fac cum mi se spunea .. sa imi cer iertare dupa fiecare pacat .. dar la un moment am ajuns la urmatoarele concluzii: ca e imposibil sa imi cer iertare dupa fiecare pacat , ca eu nu pot sa fiu mantuit , imi era frica .. si am ales alte placeri de moment pentru a acoperi ceea ce simteam .. dar multumesc lui Dumnezeu pentru harul Sau iar acum pot sta linistit si sa ma bucur de mantuire sa ma bucur de Hristos si de relatia pe care o am cu Tati . prima data cand mi s-a zis ca mantuirea nu se pierde nu am fost de acord .. si am decis sa cercetez sa vad increzator ca Dumnezeu imi poate arata si mie … am cateva versete prin care imi sustin CEEA CE CRED .

    ioan 1
    12 Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu;

    13 născuţi nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.

    am primit dreptul de ma numi copil al lui Dumnezeu
    am fost nascut din Dumnezeu
    nu din voia firi mele
    nu din voia firi altui om ….
    mai pot fi eu deznascut ?

    romani 6 22 Dar acum, odată ce aţi fost izbăviţi de păcat şi v-aţi făcut robi ai lui Dumnezeu, aveţi ca rod sfinţirea, iar ca sfârşit viaţa veşnică.

    1Petru 3 Binecuvântat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos, care, după îndurarea Sa cea mare, ne-a născut din nou prin învierea lui Isus Hristos din morţi, la o nădejde vie
    4 şi la o moştenire nestricăcioasă şi neîntinată, şi care nu se poate veşteji, păstrată în ceruri pentru voi.

    2 timotei 4 18 Domnul mă va izbăvi de orice lucru rău şi mă va mântui, ca să intru în Împărăţia Lui cerească. A Lui să fie slava în vecii vecilor! Amin.

    romani 11 :6 Şi dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte; altminteri, harul n-ar mai fi har. Şi dacă este prin fapte, nu mai este prin har; altminteri, fapta n-ar mai fi faptă.

    9 El ne-a mântuit şi ne-a dat o chemare sfântă, nu pentru faptele noastre, ci după hotărârea Lui şi după harul care ne-a fost dat în Hristos Isus, înainte de veşnicii,

    mantuirea e a Domnului .. uni spun ca poti renunta la ea .. raspuns tu care zici ca poti renunta ai renunta ?
    uni spun ca suntem mantuiti si gata hai sa mergem in lume sa facem ce vrem .. cat de superficial si din nou tu care esti mantuit ai merge in lume sa faci ce vrei ?

    filipeni 4:3 Şi pe tine, adevărat tovarăş de jug, te rog să vii în ajutorul femeilor acestora, care au lucrat împreună cu mine pentru Evanghelie, cu Clement şi cu ceilalţi tovarăşi de lucru ai mei, ale căror nume sunt scrise în Cartea vieţii… eu nu cred ca Dumnezeu sta cu un burete si ma scrie si ma sterge .. cum zice in 2 timotei 1 :9 9 El ne-a mântuit şi ne-a dat o chemare sfântă, nu pentru faptele Noastre, ci după hotărârea Lui şi după harul care ne-a fost dat în Hristos Isus, înainte de veşnicii

    uite chiar daca crezi ca mantuirea se pierde eu vreau sa slujim lui Dumnezeu impreuna hai sa facem ceva PRACTIC si MASURABIL in locurile unde suntem, sa il aratam pe Hristos prin vietile noastre bineinteles prin puterea Lui .
    multumesc pentru oportunitatea de a spune ceea ce simt si cred/

  12. Este teoria despre falimentul vointei libere doar un concept teoretic care nu te ajuta la nimic? La ce ne ajuta sa stim ca suntem incapabili si ca lucrarea de mantuire Ii apartine numai lui Dumnezeu? Ne conduce la ceva practic sau este doare o teorie goala? Acestea sunt intrebarile cu care ne confruntam multi dintre noi. Pentru mine, a vedea ca omul nu are presupusa “vointa libera”, ma face sa imi indrept privirea numai spre Dumnezeu si nu inspre oameni, ma determina sa imi pun increderea numai in El si nu in niste simple fapturi care ma pot dezamagi la orice pas. Astfel, daca cineva isi manifesta indiferenta sau dezaprobarea fata de o alta persoana, nu trebuie ca aceasta din urma sa cada in deznadejde. De ce? Pentru ca stie ca totul este numai al lui Dumnezeu si la vremea potrivita va lucra si la inima celui care are vederea mai slaba.

    J. N. Darby vorbeste impotriva invataturii vointei libere care “sprijina invatatura pretentiei omului firesc ca n-ar fi in intregime pierdut”. Este o brosura de numai 26 de pagini formata din scurte fragmente din operele sale. Este scurta si concentrata. Unii oameni sunt raniti in amorul propriu sa citeasca astfel de cuvinte…

    “Folosim unele cuvinte atat de inexact, incat este nevoie sa explic, nu sa avem discutii fara sfarsit. De obicei, cand vorbim despre libertate si putere – absenta constrangerii si prezenta puterii sunt confundate. Spun ca “oricine poate veni la adunare”, aratand ca ea este deschisa pt. oricine. Dar cineva s-a accidentat la picior si nu poate veni. Iau un caz simplu, ca sa arat la ce ma refer. Astfel, cand Domnul spune: “Nimeni nu poate sa vina la Mine, daca nu-l atrage Tatal, care M-a trimis (Ioan 6:44), aceasta nu inseamna ca Dumnezeu opreste sau impiedica, ci omul este atat de rau in vointa sa si atat de corupt, incat daca o putere din afara nu lucreaza asupra lui, el nu poate veni – deoarece el nu este din punct de vedere moral dispus sa vina. Omul este perfect liber sa vina acum, in ce Il priveste pe Dumnezeu, si este invitat sa vina, da, este implorat; si sangele scump al lui Hristos este pe scaunul indurarii, incat greutatea morala este inlaturata de insusi harul lui Dumnezeu, in ce Il priveste pe Cel sfant, ca sa primeasca pe pacatos. In acest sens el este liber pe deplin sa vina.

    Dar este si cealalta parte, propria vointa a omului si starea lui. Si aici nu este vointa de a veni, ci dimpotriva. Viata era in Hristos. “Nu vreti sa veniti la Mine ca sa aveti viata” (Ioan 5:40). Toate sunt gata, veniti la nunta! (Luca 14:17), dar “toti, fara exceptie, au inceput sa se scuze” (versetul 18). Omul nu vrea sa fie cu Dumnezeu. “Nu este nici unul care sa aiaba pricepere, nu este niciunul care sa caute pe Dumnezeu” (Romani 3:11). “Pentru dragostea Mea am fost urat”. “M-au urat fara temei”. Oamenii resping o dragoste care le-ar fi umilit mandria, tot asa cum nu pot suferi p lumina care sa treaca dincolo de cunoasterea lor.

    A spune ca omul nu este inclinat spre rau, inseamna a tagadui Scriptura si faptele. A-l socoti liber sa aleaga, inseamna ca el ar trebui sa fie tot atat de indiferent – neavand vreo preferinta – fata de bine si rau, fapt care nu este adevarat, pentru ca poftele rele si vointa proprie sunt prezente, cele doua mari elemente ale pacatului; iar daca ar fi fost asa, ar fi fost intr-adevar oribil. Insa, mai mult decat, cand omul vrea binele, raul este lipit de el; el nu stie cum sa ajunga sa faca ce este bine. Este o lege in madularele lui care il tine in robie fata de legea pacatului care este in el.

    Rascumpararea, insusi acest cuvant isi pierde sensul cand intretinem aceste idei ale omului vechi. Rascumpararea ar ajunge o imbunatatire, o eliberare practica dintr-o stare morala si nu o mantuire deplina prin lucrarea terminata a Altuia. Arminianismul sau mai degraba pelagianismul pretinde ca omul poate alege si astfel omul vechi este imbunatatit prin lucrul pe care il accepta. Cel dintai pas este facut deci fara har.

    Ce cruzime sa propui o datorie omului care este deja inclinat spre rau! Totusi, vorbind din punct de vedere filosofic, daca ar allege, el ar fi trebuit sa fie indiferent, neutru, alminteri el deja a si ales potrivit vointei sale. El ar trebui sa fie deci in mod absolut indiferent. Si atunci, daca el ar fi absolut indiferent, cine va decide alegerea lui? O creatura trebuie sa aiba un motiv; dar el n-ar avea, deoarece ar fi indiferent; si daca n-ar fi, ar fi ales deja.

    Omul a fost liber in paradis si atunci s-a bucurat de bine. S-a folosit de vointa sa libera si consecinta este ca a devenit pacatos. A-l lasa la vointa lui libera, acum cand este dispus sa faca raul, ar fi o cruzime. Oamenii nu se cunosc pe ei insisi si nu-L cunosc pe Dumnezeu.

    Vointa omului este cea care duce la pierzare vesnica. Ea poate fi schimbata, dar principiul ei este totdeauna gresit. Nu exista initiativa din partea vointei omului in lucrurile lui Dumnezeu. In clipa in care accept vointa omului, accept serviciul Diavolului si nu al lui Hristos.

    Nu exista independenta pentru om; el trebuie sa fie supus ori lui Dumnezeu, ori supus Satanei.

    Fiul risipitor era departe de a fi fericit, atat cand se departa de casa, cat si cand se intorcea; el isi facea propria vointa. Si acesta este secretul oricarui pacat. Libertatea vointei este tocmai sclavia Diavolului.

    Cea mai mare parte din tot ceea ce se numeste libertate personala este doar aprobarea pacatului. Trebuie intodeauna sa ascult – “Iata-Ma, vin sa fac voia Ta” a fost singurul motiv, constant, al lui Hristos.

    Daca libertatea inseamna ca Dumnezeu nu planuieste raul si nu impiedica binele, este perfect adevarat; dar daca inseamna dreptul de a avea o vointa a ta, acesta este pacat-ateism. Un om care sa fie intr-adevar pus sa aleaga intre bine si rau (desigur, el poate fi, ca incercare ca sa vada ce este el) este un lucru tot atat de oribil cat si de absurd; aceasta ar presupune ca binele si raul ar fi in afara si nicidecum in tine insuti. Daca el este inclinat intr-o parte sau in alta, alegerea este deja facuta. Ca sa aiba o alegere cu adevarat, el trebuie sa fie personal indiferent; iar a fi intr-o stare de indiferenta fata de bine ca si fata de rau, aceasta este cu totul oribil. Daca omul are o inclinatie, alegerea lui nu este libera: o vointa libera este un nonsens din punct de vedere moral; deoarece, daca omul are o inclinare, el vrea deja ceva. Dumnezeu poate avea vointa sa creeze. Dar vointa in lucrurile morale inseamna vointa proprie, care este pacat (caci noi trebuie sa ascultam) – fie o inclinatie spre ceva, care este in adevar o alegere facuta asa cum este indreptata vointa.

  13. unde pot gasi informatii despre ceea ce credea Tudor Popescu am cautat si nu am gasit mai nimic .. cine ma poate ajuta
    multumesc

    • Fratele Horia Azimioara, biograful lui Tudor Popescu, a scos o carte numita “Din Gandurile lui Tudor Popescu”. Intrebati de aceasta carte pe Petrica Bunescu, prezbiter la biserica din Carol Davila, nr. 48 Bucuresti.

  14. Pentru Alex Voicu

    Cartea se numeşte “Din cuvintele lui Tudor Popescu”. Alături de Biblie, ar trebui să fie cartea de căpătâi a Cultului BER. Se găseşte la Biserica Evanghelică Română din Carol Davila 48.

    Pentru Ruben Miclea

    Întrebarea pe care ai pus-o, din punctul de vedere al cultului nostru (BER), dacă faci parte din el, este incalificabilă.

    Da, contează FOARTE mult ce gândea Tudor Popescu.
    A fost considerat un Luther al României. A produs o mare trezire în ortodoxie.
    Dacă faci parte din această adunare şi n-ai citit această carte şi celelalte cărţi de predici ale înaintaşului nostru şi întemeietorului cultului ar trebui s-o faci,iar dacă nu te interesează, poţi lua în considerare şi alte opţiuni de a urma alte biserici, învăţături etc. unde poate că îţi poţi manifesta mai bine această atitudine sfidătoare şi superioară.

    • Domnule Alex Voicu,

      Consider că Biblia ar trebui să fie cartea de căpătâi a BER, şi nu cartea „Din cuvintele lui Tudor Popescu”. Am citit cărţile amintite mai sus despre Tudor Popescu, le-am şi achizionat pentru biblioteca proprie. Am citit multe alte cărţi despre mulţi alţi întemeietori de culte şi iniţiatori de treziri spirituale din toată lumea, şi le am şi pe acelea în biblioteca mea.

      Ce nu înţeleg însă este de ce îi acordaţi atât de mare importanţă lui Tudor Popescu?

      Nu am văzut în Biblia că Dumnezeu ne recomandă sau ne permite să acordăm o atenţie atât de mare unor oameni. Cei care fac aceasta sunt ortodocşii şi catolicii, iar dintre neoprotestanţi, carismaticii. De ce dv. procedaţi la fel ca ei?

      Apoi este adevărat că prin Tudor Popescu s-a produs o trezire, dar nu în ortodoxie, precum spuneţi dv., căci cei care l-au urmat pe el au ieşit din ortodoxie şi au format un nou cult. Trezire în ortodoxie s-a făcut prin Iosif Trifa şi Oastea Domnului întemeiată de el.

      Dv. vă exprimaţi în răspunsul pe care mi-l daţi, citez: „poţi lua în considerare şi alte opţiuni de a urma alte biserici, învăţături”, sugerând astfel că BER ar fi superioară altor biserici. Dar pe acest blog aflu că BER se află într-o situaţie de criză, iar în timpul programului sunt strigăte, îmbrânceli şi se dau palme. Nu am auzit de vreun alt cult din ţară unde să se întâmple aşa ceva.

      Dv. nu sunteţi de părere că ar fi bine dacă BER ar învăţa de la celealte biserici ce înseamnă comportamentul civilizat şi dezbaterea de idei fără insulte şi acuzaţii?

      Ruben

  15. Ruben

    Îți răspund la această postare punctual.
    Nu am afirmat că Biblia n-ar fi cartea de căpătâi a oricărei biserici creștine și a oricărui creștin autentic. NIMIC altceva nu o poate înlocui.
    Eu am scris „alături de”, nu „în loc de”.
    Dacă într-adevăr ai citit cărțile lui T. Popescu, ce ai găsit care nu se potrivește cu Scriptura?
    Cultul și numele cultului nostru este legat de numele lui T.Popescu. Chiar gazda noastră, Ioan8, recunoaște că a fost „tudorist”.
    Până la tine, nimeni nu a scris în acești termeni despre Tudor Popescu, nici articole postate, nici comentarii.
    Da, pentru noi, Tudor Popescu este un model de credință, de rezistență, de integritate. Dar nu ne închinăm lui, nu ne închinăm niciunui om. Avem însă nevoie de modele. Sunt în Biblie, dar trebuie să fie și în viață. Credința nu doar o afirmăm. Asta ar fi demagogie religioasă. Trebuie s-o și trăim, viața noastră să-L arate pe El.
    Despre cine a fost și ce a reprezentat T.P. s-a scris și pe acest blog, și pe altele. Nu încerc să te conving eu de ceva.

    Adevărații creștini din BER sunt acum în doliu. Noi nu mai contenim în plâns, în post și rugăciune. Nu ne poți judeca pentru că nu poți să ne înțelegi. Situația dramatică dintr-o biserică n-o afli de pe bloguri, ci din interiorul ei.

    Da, ți-am sugerat alte biserici nu pentru că am fi noi superiori, ci pentru că poate în altă parte îți poți manifesta mai bine aroganța și sfidarea. Nu este suficient să cumperi și să ai în bibliotecă volume de cărți creștine. Problema este să le înțelegi și cu mintea, și cu inima, să-ți rămână în suflet și să trăiești în acord cu ce citești sau crezi.
    Cred că suferi de cea mai perfidă formă de mândrie: cea religioasă.

    • Iulia, ai dreptatein ce ai zis despre Ruben. De fapt el este intro masura un pro-carismatic si in deriva in ce priveste intelegerea a ce este o denominatie corecta. Ruben nu mai avea coentarii pe acest blog!

  16. Pentru cei care sunteti interesati in scrierile fratilor (brethren) din randul carora au facut parte uriasi ai credintei din secolul XIX, cum au fost J.N. Darby, W. Kelly, C.H.M, H.L. Rossier, va recomand siteurile:

    http://www.stempublishing.com/ (in engleza)
    http://www.bibliquest.org/ (in franceza cu linkuri la siteuri in germana, romana, si multe alte limbi)

    Acolo puteti citi in detaliu despre subiectele cu privire la siguranta mantuirii, vointei libere, etc.

    A Domnului sa fie slava,
    Daniel (mantuit prin harul Lui)

  17. Mintuirea nu se poate pierde.Pavel spune ca cine se lipeste de Domnul este un singur duh cu el.Daca duhul omului cu Duhul lui Dumnezeu devin un singur duh atunci cum se poate pierde mintuire?.Daca se pierde duhul omului atunci se pierde si Duhul Sfint pentruca sunt un singur duh.

Leave a reply to ioan8 Cancel reply