Stiati ca… credinta nu se pierde?

In discutile despre siguranta mantuirii, credinta joaca un rol vital. Este bine de stiut ca in Evanghelia dupa Ioan termenul “credinta” se gaseste de 98 de ori, mai mult de jumate din tot Noul Testament. In aceasta Evanghelie credinta este sub forma de verb (pisteuo) si niciodata ca substantiv. Sper ca nu am inhibat cititorul cu remarca aceasta gramaticala. Garantez ca multi vor ramane shocati cand vor vedea ce spune apostolul Ioan despre credinta in evanghelia sa. Ioan este autoritatea numarul unu intre apostoli in ce priveste natura credintei, facand distinctia intre credinta de la Dumnezeu si credinta venita de la om care duce la faliment spiritual.

Deci sa incepem cu Evanghelia dupa Ioan: 

  • Multi se pripesc increzand-se in afirmatiile unora care spun ca si ei cred. Mantuitorul nu se increde in credinta originata in om. Pe cînd era Isus în Ierusalim, la praznicul Paştelor, mulţi au crezut în Numele Lui; căci vedeau semnele pe cari le făcea. Dar Isus nu Se încredea în ei, pentrucă îi cunoştea pe toţi. Şi n’avea trebuinţă să -I facă cineva mărturisiri despre niciun om, fiindcă El însuş ştia ce este în om. (Ioan 2:23,24)
  • Nicodim si femeia Samariteanca nu aveau nici o sansa ca sa creada: Tu eşti învăţătorul lui Israel, şi nu pricepi aceste lucruri? (Ioan 3:10). Nicodim nu pricepea! Nu avea sansa sa creada.
    “Eşti Tu oare mai mare decît părintele nostru Iacov?” (Ioan 4:12) replica naiva femeia samariteanca. Si totusi Domnul Isus, prin convorbirile cu ei, creaza credinta mantuitoare in amandoi. “Ştiu” i -a zis femeia, ,,că are să vină Mesia,” (Ioan 4:25). Nicodim, care la început se dusese la Isus, noaptea, a venit şi el, şi a adus o amestecătură de aproape o sută de litri de smirnă şi de aloe (Ioan 19:39).
  • Credinta mantuitoare este precedata de alegerea Tatalui pentru mantuire. Cei ce nu cred nu au fost alesi. “Dar sînt unii din voi cari nu cred.“ Căci Isus ştia dela început cine erau ceice nu cred, şi cine era celce avea să -L vîndă. Şi a adăogat: ,,Tocmai de aceea v’am spus că nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu i -a fost dat de Tatăl Meu” (Ioan 6:64,65).
  • Iata un alt exemplu de credinta falsa care degenereaza in blasfemie: Pe cînd vorbea Isus astfel, mulţi au crezut în El. (Ioan 8:30), Falsii credinciosi blasfemiazaIudeii I-au răspuns: ,,Nu zicem noi bine că eşti Samaritean, şi că ai drac? (Ioan 8:48), si chiar incearca sa il ucida pe Domnul: La auzul acestor vorbe, au luat pietre ca să arunce în El (Ioan 8:59).
  • Orbul din nastere a fost predestinat sa se nasca asa, “ci s’a născut aşa, ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu.” (Ioan9:3), dar primeste pe langa vindecare, vedere si credinta mantuitoareIsus a auzit că l-au dat afară; şi, cînd l -a găsit, i -a zis: ,,Crezi tu în Fiul lui Dumnezeu?” (Ioan 9:35), Cred, Doamne”, I -a zis el; şi I s’a închinat (Ioan 9:38). 
  • Credinta mantuitoare decurge din calitatea de oaie a Domnului. Dumnezeu nu schimba caprele in oi, ci ele sunt oi incepand cu planul de mantuire al Tatalui din eternitate. “Dar voi nu credeţi, pentrucă, după cum v’am spus, nu sînteţi din oile Mele” (Ioan 10:26). 
  • Ucenicul Toma a cazut complet la examenul de credinta. Totusi pentru ca a fost ales ca ucenic, Domnul Cristos ii daruieste credinta adevarata. “In urma, Isus S-a suit pe munte; a chemat la El pe cine a vrut, si ei au venit la El. (Marcu 3,13) . Credinta noastra va esua, credinta daruita de El va rezista. Apoi a zis lui Toma: ,,Adu-ţi degetul încoace, şi uită-te la mînile Mele; şi adu-ţi mîna, şi pune -o în coasta Mea; şi nu fi necredincios, ci credincios. Drept răspuns, Toma I -a zis: ,,Domnul meu şi Dumnezeul meu!”  ,,Tomo”  i -a zis Isus, ,,pentrucă M’ai văzut, ai crezut. Ferice de ceice n’au văzut, şi au crezut.” (Ioan 20:27-29).
  • Credinta mantuitoare este exclusiv lucrarea Domnului Isus. Noi credem dar cu credinta furnizata de El. “Să ne uităm ţintă la Căpetenia sau Initiatorul (archēgos) şi Desăvîrşirea (teleiōtēs) credinţei noastre, adică la Isus “(Evrei 12:2). Credinta de la El nu ramane la jumatatea drumului, ci ajunge la final, in cer. Garantorul este El. Deaceea in capitolul 10 din aceasta epistola Pavel spune ca noi nu suntem din aceea care dau inapoi ca sa se piarda, ci au credinta pentru mantuirea sufletului. 
  • Simon vrajitorul a crezut si a fost si botezat, dar credinta era a lui, nu de la Domnul, si de aceea nu ramane. “Chiar Simon a crezut; şi dupăce a fost botezat” (Fapte 8:13). “Tu n’ai nici parte, nici sorţ în toată treaba aceasta, căci inima ta nu este curată înaintea lui Dumnezeu “(Fapte 8:21). 
  • Credinta mantuitoare decurge din alegerea suverana facuta de Dumnezeu pentru mantuire. “Şi toţi cei ce erau rînduiţi (tassō) să capete viaţa vecinică, au crezut.” (Fapte 13:48). In Romani 13:1 Pavel foloseste acelasi termen cand spune ca stapanirile au fost randuite de Dumnezeu. 
  • Pavel pune sub semnul intrebarii credinta multor corinteni datorita gravelor abateri de natura morala si doctrinara din acea biserica. Deci cei care traiesc ca paganii nu au credinta mantuitoare ci o credinta de sorginta umana. “Pe voi înşivă încercaţi-vă dacă sînteţi în credinţă. Pe voi înşivă cercaţi-vă. Nu recunoaşteţi voi că Isus Hristos este în voi? Afară numai dacă sînteţi lepădaţi.” (2 Corinteni 13:5).
  • Credinta este darul lui Dumnezeu, nu fapta omului: “Căci prin har aţi fost mîntuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine dela voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.” (Efeseni 2:8,9).
  • Nici un apostol nu a cazut de la credinta, afara de Iuda caruia Domnul i-a spus de la inceput ca este un drac. Apostolul Petru ne spune tuturor ca avem credinta de acelasi pret cu a lui, deci toti cei autentic nascuti din nou nu vor cadea de la credinta. Simon Petru, rob şi apostol al lui Isus Hristos, către ceice au căpătat (lagchanō) o credinţă de acelaş preţ cu a noastră, prin dreptatea Dumnezeului şi Mîntuitorului nostru Isus Hristos (2 Petru 1:1). In acest verset se intampla un lucru extraordinar. Credinta care s-a capatat asa cum spune Petru, este credinta care ne-a revenit prin tragere la sorti, acesta este sensul cuvantului lagchano in limbajul original. Deci noi nu puteam sa determinam sortul nostru, ci a fost determinat de Dumnezeu. “Tu îmi îndrepţi sorţul meu” (Psalm 16:5). Credinta de la El data noua are acelasi pret cu credinta apostolica! 

Concluzie:

Oriunde in Noul Testament se vorbeste de cadere de la credinta, se are in vedere o credinta produsa de om care este un act religios fara interventie divina. Acest tip de credinta este temporar si nu duce la mantuire ci la apostazie.

In urmatorul articol vom vedea cum apostolii nu se asteptau ca toti membrii bisericii sa fie crestini autentici. Deaceea avertismentele cu privire la caderea de la credinta se adreseaza nu credinciosilor ci celor ce se inseala singuri.

33 thoughts on “Stiati ca… credinta nu se pierde?

    • Draga Benjib,

      Spui ca ai inteles argumentatia, ma bucur. Te rog scrie-mi ce gasesti tu gresit in exegeza versetelor pe care le-am tratat. Eu cred ca am o exegeza corecta.

      Da, l-am laudat pe pastorul Cristian Ionescu cand a luat pozitia impotriva carismaticilor. Insa diferim in privinta siguranta mantuirii. Cei care nu sunt convinsi de siguranta mantuirii nu pot fii incadrati ca eretici.

      Paul Dan

      • Frate Paul,
        Nu gasesc deloc gresita exegeza dvs, sunt intru totul de acord cu siguranta mantuirii care se bazeaza pe Alegerea Suverana a lui Dumnezeu.
        Cred ca acest punct este central in teologie. De el depinde trairea vietii si experientei cu Dumnezeu. Tocmai de aceea nu l-as fi laudat pe unul ( in cazul de fata Cristian Ionescu) care ia in ras aceste doctrine ( care sunt numite si Calvinism) chiar daca acesta ar fi fost corect in alte privinte ale teologiei.

        Pe de alta parte ati avertizat oamenii sa nu mearg la John Piper unul dintre marii exponenti contemporani ai doctrinelor harului, alaturi de McArthur, R C Sproul, DA Carson si altii.

        Deci, sunt de acord cu exegeza dumneavoastra dar nu sunt de acord cu inconsecventa dumneavoastra.

        Cu deosebita stima,
        Beniamin Enache

        • Ai dreptate Beni, nu se castiga un argument teologic prin ironie ci prin exegeza corecta a textului. Lupta cu carismaticii este prea mare iar C. Ionescu ca penticostal a dat un exemplu de verticalitate lund pozitie impotriva lor atunci cand alti pastori penticostali coalizeaza cu ei.

          Nu vreau sa aud de Piper. Sper sa scriu un articol in viitor despre alte lucruri deloc bune in ce il privesc.

          Cum ai ajuns la concluzii corecte in ce priveste Alegerea Suverana a lui Dumnezeu?

          Cu aceiasi stima,

          Paul Dan

    • Am o intrebare:
      cum poate crea milioane de oameni cineva, ca apoi sa i trimita in iad, in timp ce si s alege doar un mlilion, spre exemplu?
      nu am scris cu majuscula Cineva, pentru ca nu vreau sa gresesc,
      ca ar face asta un Dumnezeu drept.
      Eu inteleg altfel dreptatea lui Dumnezeu.

      • Iata ce zice scriptura:
        “Dumnezeu i -a binecuvîntat, şi Dumnezeu le -a zis: ,,Creşteţi, înmulţiţi-vă, umpleţi pămîntul,”Gen 1:28
        Intr-un sens foarte strict, Dumnezeu a creat doar pe Adam si Eva restul suntem rezultatul inmultirii. Va exprimati in termeni generali, intr-un mod umanist…

        Ati uitat ca Adam a pacatuit si ca noi mostenim pacatul lui si mai le avem si pe ale noastre? Dumnezeu nu trmite pe nimeni in iad, se duc ei singuri! Ma refer la cei care nu se pocaiesc.
        “De aceea, după cum printr’un singur om a intrat păcatul în lume, şi prin păcat a intrat moartea, şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit”…Romani 5:12

        Ce ziceti de acest pasaj din Romani 9
        18 Astfel, El are milă de cine vrea şi împietreşte pe cine vrea.
        19 Dar îmi vei zice: ,,Atunci de ce mai bagă vină? Căci cine poate sta împotriva voiei Lui?“
        20 Dar, mai de grabă, cine eşti tu, omule, ca să răspunzi împotriva lui Dumnezeu? Nu cumva vasul de lut va zice celui ce l -a făcut: ,,Pentru ce m-ai făcut aşa?“
        21 Nu este olarul stăpîn pe lutul lui, ca din aceeaş frămîntătură de lut să facă un vas pentru o întrebuinţare de cinste, şi un alt vas pentru o întrebuinţare de ocară?
        22 Şi ce putem spune, dacă Dumnezeu, fiindcă voia să-Şi arate mînia şi să-Şi descopere puterea, a suferit cu multă răbdare nişte vase ale mîniei, făcute pentru peire;

        Nu va suparati, dar aveti putina Scriptura ca baza in ce spuneti. Va recomand sa cititi cu atentie acest comentariu la Romani http://www.wdjd.ro/romani.pdf

      • [Evrei ]
        (3:6) Dar Hristos este credincios ca Fiu, peste casa lui Dumnezeu. Şi casa Lui sîntem noi, dacă păstrăm pînă la sfîrşit încrederea nezguduită şi nădejdea cu care ne lăudăm.
        (3:7) Deaceea, cum zice Duhul Sfînt: ,,Astăzi, dacă auziţi glasul Lui,
        (3:8) nu vă împietriţi inimile, ca în ziua răzvrătirii, ca în ziua ispitirii în pustie,
        (3:9) unde părinţii voştri M’au ispitit, şi M’au pus la încercare, şi au văzut lucrările Mele patruzeci de ani!
        (3:10) De aceea M’am desgustat de neamul acesta, şi am zis: ,,Ei totdeauna se rătăcesc în inima lor. N’au cunoscut căile Mele!
        (3:11) Am jurat dar în mînia Mea că nu vor intra în odihna Mea!“
        (3:12) Luaţi seama dar, fraţilor, ca niciunul dintre voi să n’aibă o inimă rea şi necredincioasă, care să vă despartă de Dumnezeul cel viu.
        (3:13) Ci îndemnaţi-vă unii pe alţii în fiecare zi, cîtă vreme se zice: ,,Astăzi,“ pentruca niciunul din voi să nu se împietrească prin înşelăciunea păcatului.
        (3:14) Căci ne-am făcut părtaşi ai lui Hristos, dacă păstrăm pînă la sfîrşit încrederea nezguduită dela început,
        (3:15) cîtă vreme se zice: ,,Astăzi, dacă auziţi glasul Lui, nu vă împietriţi inimile, ca în ziua răzvrătirii.“
        (3:16) Cine au fost, în adevăr, ceice s’au răzvrătit dupăce auziseră? N’au fost oare toţi aceia, cari ieşiseră din Egipt prin Moise?
        (3:17) Şi cine au fost aceia de cari S’a desgustat El patruzeci de ani? N’au fost oare ceice păcătuiseră, şi ale căror trupuri moarte au căzut în pustie?
        (3:18) Şi cui S’a jurat El că n’au să intre în odihna Lui? Nu S’a jurat oare celorce nu ascultaseră?
        (3:19) Vedem dar că n’au putut să intre din pricina necredinţei lor.

        [Evrei ]
        (4:1) Să luăm dar bine seama, ca, atîta vreme cît rămîne în picioare făgăduinţa intrării în odihna Lui, niciunul din voi să nu se pomenească venit prea tîrziu.
        (4:2) Căci şi nouă ni s’a adus o veste bună ca şi lor; dar lor cuvîntul care le -a fost propovăduit, nu le -a ajutat la nimic, pentrucă n’a găsit credinţă la ceice l-au auzit.
        (4:3) Pe cînd noi, fiindcă am crezut, intrăm în ,,odihna“, despre care a vorbit El, cînd a zis: ,,Am jurat în mînia Mea, că nu vor întra în odihna Mea!“ Măcarcă lucrările Lui fuseseră isprăvite încă dela întemeierea lumii.
        (4:4) Căci într’un loc a vorbit astfel despre ziua a şaptea: ,,Dumnezeu S’a odihnit în ziua a şaptea de toate lucrările Lui.“
        (4:5) Şi aici este zis iarăş: ,,Nu vor intra în odihna Mea!“
        (4:6) Deci, fiindcă rămîne ca să intre unii în odihna aceasta, şi pentrucă aceia cărora li s’a vestit întîi vestea buna n’au intrat în ea, din pricina neascultării lor,
        (4:7) El hotărăşte din nou o zi: ,,Astăzi,“ -zicînd, în David, după atîta vreme, cum s’a spus mai sus: ,,Astăzi, dacă auziţi glasul Lui, nu vă împietriţi inimile!“
        (4:8) Căci, dacă le-ar fi dat Iosua odihna, n’ar mai vorbi Dumnezeu după aceea de o altă zi.
        (4:9) Rămîne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.
        (4:10) Fiindcă cine intră în odihna Lui, se odihneşte şi el de lucrările lui, cum S’a odihnit Dumnezeu de lucrările Sale.
        (4:11) Să ne grăbim dar să intrăm în odihna aceasta, pentruca nimeni să nu cadă în aceeaş pildă de neascultare.
        (4:12) Căci Cuvîntul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decît orice sabie cu două tăişuri: pătrunde pînă acolo că desparte sufletul şi duhul, încheieturile şi măduva, judecă simţirile şi gîndurile inimii.
        (4:13) Nicio făptură nu este ascunsă de El, ci totul este gol şi descoperit înaintea ochilor Aceluia, cu care avem a face.
        (4:14) Astfel, fiindcă avem un Mare Preot însemnat, care a străbătut cerurile-pe Isus, Fiul lui Dumnezeu-să rămînem tari în mărturisirea noastră.
        (4:15) Căci n’avem un Mare Preot, care să n’aibă milă de slăbiciunile noastre; ci unul care în toate lucrurile a fost ispitit ca şi noi, dar fără păcat.
        (4:16) Să ne apropiem dar cu deplină încredere de scaunul harului, ca să căpătăm îndurare şi să găsim har, pentruca să fim ajutaţi la vreme de nevoie.

        [Evrei ]
        (6:4) Căci cei ce au fost luminaţi odată, şi au gustat darul ceresc, şi s’au făcut părtaşi Duhului Sfînt,
        (6:5) şi au gustat Cuvîntul cel bun al lui Dumnezeu şi puterile veacului viitor-
        (6:6) şi cari totuş au căzut, este cu neputinţă să fie înoiţi iarăş, şi aduşi la pocăinţă, fiindcă ei răstignesc din nou pentru ei, pe Fiul lui Dumnezeu, şi -L dau să fie batjocorit.

        • Perseverenta este dovada credintei adevarate.
          Perseverenta nu are ca baza faptele noastre, ci alegerea in Cristos.

          Tot ce-Mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; și pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară: căci M’am pogorît din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M’a trimes. Și voia Celuice M’a trimes, este să nu pierd nimic din tot ce Mi-a dat El, ci să-l înviez în ziua de apoi. Voia Tatălui meu este ca oricine vede pe Fiul, și crede în El, să aibă viața vecinică; și Eu îl voi învia în ziua de apoi.“ (Ioan 6:37-40 VDC)
          D.A. Carson comenteaza faptul ca “a izgoni” are sensul de “nu il voi lasa sa sara”. (Am imprumutat cartea si nu va pot da cuvintele exacte si referinta).

          Deci perseverenta noastra (niciunul sa nu se piarda) este voia Tatalui. Cred ca voia Tatalui este mai puternica decat voia mea. ( Sa nu imi spuneti ca voia lui Dumnezeu se opreste acolo unde incepe “liberul meu arbitru” asta ati luato din “Bruce Allmighty” nu din Biblie)
          Cu stima,
          Beni E.

      • Simon, Simon, iată, Satan a cerut să vă cearnă așa cum se cerne grâul, dar Eu m-am rugat pentru tine, ca să nu ți se piardă credința. Iar când te vei întoarce, întărește-i pe frații tăi! (Luca 22:31, 32 NTR)

        Acum vreo 10 ani am asistat la o conferinta de 2 zile doar din acest text tinuta de Charles Leiter (http://lakeroadchapel.org). M-au marcat urmatoarele si nu cred ca am sa le uit vreodata:
        1. Satana a cerut – este o lume spirituala pe care nu o vedem. Dar este un atac al lui Satan catre cei credinciosi. Doctrina este ca o harta. Daca nu ai harta potrivita, nu vei sti sa intelegi lucrurile care ti se intampla.
        2. Eu m-am rugat- Ca si in Ioan 17 creinta noastra este pastrata de slujba de Mare Preot pe care o face Isus Cristos. Rugaciunea lui este intotdeauna ascultata pentru ca el face doar voia Tatalui.
        3. Cand te vei intoarce- Isus nu spune ” Daca te vei intoarce”. Intoarcerea lui Petru era o certitudine pentru Isus si asta nu datorita prestiintei ( nu pentru ca Dumnezeu s-ar fi uitat pe
        “culuarul timpului” si a vazut ca Petru se va intoarce prin propriile forte) ci pentru ca asta a fost voia lui Dumnezeu.

        Numai lui sa fie Gloria! Amin

      • Din ce am observat, la baza crednciosilor se afla defapt doua mari neintelegeri:
        1. Cu privire la Om (umanitate) – Oamenii cred despre ei ca sunt mai buni decat sunt defapt. Mai ales multi dintre credniciosi sub influenta umanista nu considera omul ca fiind pe deplin rob al pacatului ( total depravat). Omul neregenerat spune: ” nu pot sa nu pacatuiesc” Non pose non pecare. Este mort in pacatele lui. Omul mort nu poate raspunde “invitatiei” de a veni in fata si de a spune “rugaciunea magica”.
        Atunci apare intrebarea: ” Cum poate un om sa creada?”.
        Prin faptul ca Dumnezeu il intalneste ( asemeni lui Pavel in drumul Damascului). Dumnezeu se pune in calea ta si spune ” Chiar daca tu ma urasti si ma persecuti, eu te iubesc si vreau sa fii al Meu”.
        2. Neintelegera Suveranitatii lui Dumnezeu – pentru mine, multa vreme Suveranitatea lui
        Dumnezeu nu insemna decat faptul ca el sustine Universul si ca daca vrea El, totul se poate distruge, ca el poate aplica justita aici pe pamant si ca are dreptul sa mai “casapeasca” niste nelegiuiti. Inca mai cred asta, dar pe langa asta am inteles ca Dumnezeu este Suveran asupra sufletelor noastre, asupra destinelor noastre ( si nu in sens fatalist, islamic, sau hindus), ci in scopul Gloriei Proprii. “God loves people more than antthing” este gresit, e total gresit. Dumnezeu il iubeste pe Dumnezeu mai mult ca orice.
        ” Acesta este Fiul Meu imi care imi gasesc TOATA placerea.”

        Cand intelegi acestea doua, intelegi de ce e necesar ca Dumnezeu sa predestineze ( chiar daca nu intelegem ce plan a facut Dumnezeu in Sine ), intelegi ca e necesar ca Dumnezeu sa te tina, si ca Dumnezeu te va si Glorifica.

        Dumnezeu e Cel care face regenerarea si care ne face sa iubim si sa urmam Legea Lui prin Duhul Lui pus in noi.

        Vă voi stropi cu apă curată și veți fi curățiți. Vă voi curăți de toate necurățiile voastre și de toți idolii voștri. Vă voi da o inimă nouă și voi pune înăuntrul vostru un duh nou. Voi îndepărta inima de piatră din trupul vostru și vă voi da o inimă de carne. Voi pune Duhul Meu înăuntrul vostru și vă voi face să urmați hotărârile Mele, să păziți legile Mele și să le împliniți. Veți locui în țara pe care am dat-o strămoșilor voștri. Voi veți fi poporul Meu, iar Eu voi fi Dumnezeul vostru. Așa vorbește Stăpânul Domn : «Pe lângă toate aceste lucruri Mă voi lăsa înduplecat de cei din Casa lui Israel și iată ce voi face pentru ei: îi voi înmulți pe oameni ca pe o turmă de oi. (Ezechiel 36:25-28, 37 NTR)

  1. reppusuper, legat de textul de la evrei nu se aplica neamurilor.
    Ei aveau traditia si de-a lungul timpului s-au comportat asa cum stim fata de Dumnezeu.
    Conteaza sa fii evreu si altceva sa fii Roman sau alta natie.Prin neascultarea evreilor Dumnezeu s-a orientat catre neamuri. Acum daca un evreu se intoarce la Dumnezeu este mantuit, problema insa ramane ce face cu traditia.
    Explicatia textului auzita de la fratii batrani acum mai bine de 20 de ani (despre care azi unii afirma in mod fals ca ei sustineau ca mantuirea se pierde) este ca unii evrei se intorceau la Dumnezeu formal iar dupa un timp se apucau iarasi de traditii de lage, ei bine pentru acestia apostolul le scrie mai dur.
    Au fost intr-adevar unii din batrani care puneau in evidenta autoinselarea oamenilor pe calea credintei de exemplu tatal lui Mircea Iorgulescu (Titi Iorgulescu) batea cu pumnul in amvon si striga “Inapoi la evanghelie!”
    Totusi nu a dat frati afara din adunare, nu i-a jignit facandu-i colegi de iad, proroci mincinosi, darbisti, satanisti asa cum face progenitura lui apostata;

    • [Romani ]
      (11:17) Iar dacă unele din ramuri au fost tăiate, şi dacă tu, care erai dintr’un măslin sălbatic, ai fost altoit în locul lor, şi ai fost făcut părtaş rădăcinii şi grăsimii măslinului,
      (11:18) nu te făli faţă de ramuri. Dacă te făleşti, să ştii că nu tu ţii rădăcina, ci rădăcina te ţine pe tine.
      (11:19) Dar vei zice: ,,Ramurile au fost tăiate, ca să fiu altoit eu.“
      (11:20) Adevărat: au fost tăiate din pricina necredinţei lor, şi tu stai în picioare prin credinţă: Nu te îngîmfa dar, ci teme-te!
      (11:21) Căci dacă n’a cruţat Dumnezeu ramurile fireşti, nu te va cruţa nici pe tine.
      (11:22) Uită-te dar la bunătatea şi asprimea lui Dumnezeu: asprime faţă de ceice au căzut, şi bunătate faţă de tine, dacă nu încetezi să rămîi în bunătatea aceasta; altmintrelea, vei fi tăiat şi tu.
      (11:23) Şi chiar ei: dacă nu stăruiesc în necredinţă, vor fi altoiţi; căci Dumnezeu poate să -i altoiască iarăş.
      (11:24) Fiindcă, dacă tu, care ai fost tăiat dintr’un măslin, care din fire era sălbatec, ai fost altoit, împotriva firii tale, într’un măslin bun, cu cît mai mult vor fi altoiţi ei, cari sînt ramuri fireşti, în măslinul lor?

  2. Un citat din Charles Haddon Spurgeon:

    “Este bucurie inaintea ingerilor lui Dumnezeu pentru un pacatos care se pocaieste” (Luca 15.10).
    De ce nu amana bucuria pentru momentul cand pacatosul moare si merge in cer? De ce se bucura cand el se pocaieste? Prietene arminian, cred ca s-ar cuveni sa mergi in cer ca sa-i pui la punct in aceasta privinta. Conform acestei teorii ar insemna ca deseori ei se inseala pentru ca se bucura prea devreme.
    Potrivit invataturii arminiene, se poate ca un om sa se pocaiasca, dar totusi sa fie pierdut; se poate ca el sa aiba harul de a se pocai si a crede, dar totusi sa cada din har si sa ajunga sa fie lepadat. Deci, ingerilor, nu va pripiti! Se poate sa va para rau de ceea ce ati facut azi daca invatatura arminiana este adevarata, asa ca v-as sfatui sa amanati cantarea voastra pentru bucurii mai mari. Pentru ca, vedeti voi, ingerilor, se poate ca pentru omul pentru care cantati voi astazi, maine sa jeliti!
    Sunt sigur ca Arminius nu a dat nicicand aceasta invatatura in cer. Nu stiu daca el este in cer – dar sper sa fie, dar sunt sigur ca el nu mai este arminian, si, daca ar fi dat acolo aceasta invatatura, atunci ar fi fost dat afara.

    Ingerii se bucura pentru ca stiu ca atunci cand un om se pocaieste, el este definitiv mantuit; altfel bucuria lor ar fi prematura si ei ar avea motive intemeiata sa retracteze in viitor acea bucurie. Dar ingerii au inteles ce spunea Hristos: “Eu le dau (oilor Mele) viata vesnica, si ele nu vor pieri niciodata, si nimic nu le va smulge din mana Mea”.

    • spurgeon greseste amarnic desi reuseste sa ironizeze ca toti batjocoritorii. el nu crede ca se poate cadea de la credinta dar crede ca se poate cadea din cer
      “Nu stiu daca el este in cer – dar sper sa fie, dar sunt sigur ca el nu mai este arminian, si, daca ar fi dat acolo aceasta invatatura, atunci ar fi fost dat afara.”
      se pare ca printul predicatorilor a primit prea multe onorii pe pamant ca sa mai primeasca si in cer

      • Draga domnule Paul Dan, eu nu fac parte din BER si nu ma amestec in problemele pe care le aveti in cadrul cultului dar consider imbratisarea acestei doctrine, intr-un mod unidirectional, paguboasa. Dumneavoastra nu sunteti de ieri si aveti nevoie de trimiteri biblice de la mine, dumneavoastra stiti bine ca exista o suma de versete in Scriptura care par sa sustina teoria calvinista si o alta parte care par sa sustina teoria arminiana ca altfel nici unii nici altii nu ar fi existat. Acuma, “dupa lupte seculare care au durat aproape 30 ani”-dupa Caragiale, credeti dumneavoastra ca rezolvati problema? Eu zic sa-l lasam pe Dumnezeu sa faca cum vrea-ca oricum face, iar noi sa ne facem datoria si sa-i implinim cu scumpatate cuvintele ca altrimenti…ii vai s-amar de noi.
        Credinta cu siguranta nu se pierde, problema e ca noi ne putem pierde de la credinta daca avem o inima rea si necredincioasa.
        Si totusi cum inelegeti dumneavoastra cuvintele astea si pe cele postate de repussuper?
        Eu deci alerg, dar nu ca şi cum n-aş şti încotro alerg. Mă lupt cu pumnul, dar nu ca unul care loveşte în vânt.
        2Tim 2.5;
        27 Ci mă port aspru cu trupul meu şi-l ţin în stăpânire, ca nu cumva, după ce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat.

        Pilde din Vechiul Testament.
        1 Fraţilor, nu vreau să nu ştiţi că părinţii noştri toţi au fost sub nor, toţi au trecut prin mare,
        Ex 13.21; Ex 40.34; Num 9.18; Num 14.14; Deut 1.33; Neem 9.12-19; Ps 78.14; Ps 105.39; Ex 14.22; Num 33.8; Ios 4.23; Ps 78.13;
        2 toţi au fost botezaţi în nor şi în mare, pentru Moise;
        3 toţi au mâncat aceeaşi mâncare duhovnicească
        Ex 16.15-35; Neem 9.15-20; Ps 78.24;
        4 şi toţi au băut aceeaşi băutură duhovnicească, pentru că beau dintr-o stâncă duhovnicească ce venea după ei; şi stânca era Hristos.
        Ex 17.6; Num 20.11; Ps 78.15;
        5 Totuşi cei mai mulţi dintre ei n-au fost plăcuţi lui Dumnezeu, căci au pierit în pustiu.
        Num 14.29-35; Num 26.64-65; Ps 106.26; Evr 3.17;
        6 Şi aceste lucruri s-au întâmplat ca să ne slujească nouă drept pilde, pentru ca să nu poftim după lucruri rele, cum au poftit ei.
        Num 11.4-34; Ps 106.14;
        7 Să nu fiţi închinători la idoli, ca unii dintre ei, după cum este scris: „Poporul a şezut să mănânce şi să bea; şi s-au sculat să joace.”
        1Cor 10.14; Ex 32.6;
        8 Să nu curvim, cum au făcut unii din ei, aşa că într-o singură zi au căzut douăzeci şi trei de mii.
        1Cor 6.18; Apoc 2.14; Num 25.1-9; Ps 106.29;
        9 Să nu ispitim pe Domnul, cum L-au ispitit unii din ei, care au pierit prin şerpi.
        Ex 17.2-7; Num 21.5; Deut 6.16; Ps 78.18-56; Ps 95.9; Ps 106.14; Num 21.6;
        10 Să nu cârtiţi, cum au cârtit unii din ei, care au fost nimiciţi de nimicitorul.
        Ex 16.2; Ex 17.2; Num 14.2-29; Num 16.41; Num 14.37; Num 16.49; Ex 12.23; 2Sam 24.16; 1Cron 21.15;
        11 Aceste lucruri li s-au întâmplat ca să ne slujească drept pilde şi au fost scrise pentru învăţătura noastră, peste care au venit sfârşiturile veacurilor.
        Rom 15.4; 1Cor 9.10; 1Cor 7.29; Filip 4.5; Evr 10.25-37; 1Ioan 2.18;
        12 Astfel, dar, cine crede că stă în picioare să ia seama să nu cadă.
        Rom 11.2

        • V-am postat comentariul; vreau sa va dau un raspuns mai adecvat in weekend. Versetele pe care le-ati dat trebuie luate in context. Ce ati postat nu reprezinta o dificultate. Sunt foarte ocupat. Luni dimineata ora Romaniei sper sa vedeti raspunsul la comentariul dvs.

  3. Videoclipul muzical “crestin” al Conferinta de Tineret Metanoia – Redescopera Pasiunea – 1-3 noiembrie 2013, Timisoara !
    http://alfaomega.tv/stiri/stiri-din-romania/2578-conferinta-de-tineret-metanoia-redescopera-pasiunea-1-3-noiembrie-2013-timisoara#axzz2hswEvim5

    Ma intreb si eu retoric : La ce se refera concret crainica videoclipului cand spune sa re-definesti , sa re-descoperi , si sa re-gasesti ??? E vorba despre Isus Cristos si Evanghelia Lui …??? Hmmm … poate ! Cam totul in acest videoclip “crestin” este despre tine , despre dorintele tale si pasiunile tale , servite tinerilor naivi pe un fond de muzica “contemporana” , asezonata cu breakdance-ri si domisoare si domnisori simpatici , cool … !
    JALNIC … !!! A lot of cheap pop-psychology !!!

    Asta-i EVANGHELIA pentru care a murit Cristos si atatia din urmasii sai fideli ..??? Nu ar trebuii crestinismul sa fie axat pe ce este Domnul , ce vrea Domnul , pe care sunt dorintele Lui din CUVANTUL LUI si nu pe ce vrem noi , pe ce dorim noi , pe “pasiunile” noastre firesti !
    JALNIC !!!
    WRETCHED !!!

    THE LORD IS COMING SOON ! BUT BE PREPARED FIRST FOR THE GREAT APOSTASY ( 2 Tesalon. 2 :3 ) !

    • Pentru fratii si surorile in Domnul , cat si pentru toti cei ce vor sa caute ADEVARUL , va rog sa urmariti urmatoarele documentare crestine de apologetica evanghelica care vorbesc despre infiltrarea fara precedent a neoliberalismului teologic , prin activitatea apostata a BISERICII EMERGENTE , in neo-evanghelismul contemporan . Biserica Emergenta este un nou trend teologic pseudocrestin, adaptat relativismului postmodern al generatiei actuale , care infiltreaza masiv denominatiunile crestin evanghelice ( si nu numai ) .

      Desii EMERGENTII se autointituleaza CRESTINI , EVANGHELICI , practic ei utilizeaza gradual ( in politica “pasilor marunti” ) tehnici dialectice , genial elaborate , de DECONSTRUCTIE TEOLOGICA camuflata , pentru diluarea , pervertirea si apoi anihilarea CRESTINISMULUI BIBLIC pentru realizarea in final a ECUMENISMULUI RADICAL ( unirea tuturor religiilor ) . Scopul lor …??? , spun emergentii mieros , este : infaptuirea “Pacii Mondiale” , a “TOLERANTEI” ( false evident ) intre natiuni si religii ( fara nici o limita , fara sa se tina cont de respectarea ADEVARULUI biblic ) si manifestarea deplina a “DrAgOsTei” umane (falsa , ipocrita , evident ) .

      Emergentii sunt FOARTE toleranti teologic cu oricine este LIBERAL teologic , fie evanghelic sau nu , chiar cu orice catolic , sau musulman , hindus , budist , shaman , etc , dar , PARADOXAL , ei sunt FOARTE intoleranti cu crestinii biblici evanghelici care nu doresc sa renunte la invatatura sanatoasa a Scripturii !!!

      Brothers and sisters in Christ Jesus , friends who seek for TRUTH , PLEASE CHECK THESE FOR YOUR SELF :

      WIDE IS THE GATE: The Emerging New Christianity VOLUME 1

      WIDE IS THE GATE: The Emerging New Christianity VOLUME 2

      CHRISTIAN PALESTINIANISM ( Un nou curent apostat in crestinismul postmodern , in foartea mare ascensiune , care condamna infiintarea si existenta Statului National ISRAEL , aliniindu-se “viziunii” politico-religioase Islamice , adica musulmane. Legatura acestui curent apostat , Christian Palestinianism , cu liderii implicati in sustinerea si promovarea ECUMENISMULUI Bisericii Emergente este mai mult decat revelatoare . OARE BIBLIA ARE CEVA SA NE SPUNA PE TEMELE ACESTEA CE PRIVESC VREMURILE DIN URMA …??? Oooo , chiar are MUUULTE sa ne spuna !!! Slava Domnului !!! )

      Is Your Church Emergent , New Age , or Christian ??? with Eric Barger

      What is the Emergent Church Movement ???

      The Roots of the Emergent Church Movement (Full Documentary)

      ” …NONE of the wicked shall understand ; BUT the WISE shall understand. ” Daniel 12 : 10 , KJV Bible .

    • Te asteptam cu un articol despre acest eveniment emergent dupa ce ve-i vedea ce este acolo, pana atunci ne rugam ca Domnul sa demaste intentiile lui Barbosu.

      Paul Dan

  4. Poezie inspirata din situatia trista din Adunarea din Pitesti, cazuta sub dominatia unui grup de colaboratori cu securitatea imbracati in haine de “mari predicatori” ca Iorgulescu Mircea (instalator de meserie, informator al securitatii cunoscut sub pseudonimul de Sandru Florin, cel care si-a vandut fratii securitatii in anii 70-89)

    Mantuirea se pierde

    Mantuirea se pierde o zici oricui
    Dar de ce cu ura in tine o spui ?
    Unde-s lacrimile de durere,
    Pentru fratele’n Hristos pierdut ?

    Domnul Isus ne-a invatat,
    Sa nu privim de sus pe nimeni ;
    Decat atunci cand hotarati
    O mana sa-l salvam intindem

    Mantuirea se pierde scasnid din dinti o spui,
    Dar Domnul Isus ne vindeca rana ,
    Ce in suflete, om hain, ne-o lasi cu simbrie;
    Si nu-ti pasa ca pentru Hristos suntem chemati.

    Mantuirea se pierde, Domnul n-a spus nimanui !
    Nici mie, nici tie, caci in Cuvant nu-i scrisa deloc…
    Mantuirea se pierde nu-i glasul Lui.
    Ci ura nebuna a parasului, anticristul, dusmanul Lui !

  5. Pingback: “Stiati ca credinta….nu se poate pierde?” | Cetatea de scapare.

  6. Asa e, nu se poate pierde ca a fost data sfintilor odata pentru totdeauna. Asa citim in ep, lui Iuda capi 1-3,

    Domnul sa aduca lumina in mintea si inima tuturor care sunt sinceri dar care nu cerceteaza Cuvintul in profunzime. In Cuvint gasim raspuns la orce intrebare care ne poate framinta.

    O seara binecuvintata!

Leave a reply to ioan8 Cancel reply