Minerii carismatici chemati la pocainta de fratele Cristian Miron

Nu il cunosc personal pe fratele Cristian Miron dar il cunosc din scrierile anterioare. Apreciez integritatea lui cat si dragostea pentru doctrina sanatoasa. Cristian Miron a devenit o voce pentru BER. Domnul sa il pastreze smerit!

Am atasat mesajul lui pentru fratietatea BER.

Paul Dan

Scrisoare publica de chemare la pocainta

 

51 thoughts on “Minerii carismatici chemati la pocainta de fratele Cristian Miron

  1. Dragi copii ai lui Dumnezeu,

    Vreau sa va spun ce am facut eu impreuna cu familia mea, cand am aflat ca o ruda foarte apropiata a intrat intr-un cerc carismatic, plin de invataturi dracesti: i-am interzis sa mai vina in casa noastra sau sa ne mai contacteze.

    Ce s-a intamplat cand am facut asta? Iadul s-a dezlantuit…..dar am continuat sa-i interzicem prezenta si sa respingem tot ce venea din partea acestei rude.
    Deci, eu zic ca oameni ca ei trebuie indepartati de TOT, smulsi din radacina, ignorati….dar totusi sa continuam sa ne rugam pentru ei si poate Domnul se va indura de ei si le va deschide ochii.

    • Iata adevarul: marele apostat D.Manastireanu a lucrat la reconvertirea lui Tomoiaga:

      V. Tomoioaga @Danut Manastireanu
      Atât dvs. cât și Jaroslav Pelikan ați fost factori semnificativi de influență în parcursul meu de reconsiderare a evanghelicalismului și Ortodoxiei. Deosebirea fundamentală dintre mine și dvs. este că eu cred că Ortodoxia este firea omului, precum spune Rafail Noica, și alegerea acestei căi nu e chestiune de gusturi ci de adevăr

      Iata un comentariu pertinent pentru Tomoioaga:

      Ciumoaga Ion @ Tomoioaga
      Poti acum sa mergi la lins toate moastele , fii sigur ca nici odata nu ai fost ce ar fi trebuit sa fii, iar acum esti acolo unde ai fost dintodeauna, felicitari

  2. Care e problema că V.T. a trecut la ortodocşi?… Nu sunt ei fraţii baptiştilor?… Întreb aceasta pentru că azi-vară, la lansarea a trei dintre cărţile domniei sale, Beniamin Fărăgău, la finalul speech-ului, a spus ceva despre “fratele său, preot ortodox”…
    Astfel încât, stupefiat, am aflat că baptismul şi ortodoxia sunt fraţi duhovniceşti.
    Unul dintre corolare este acela că baptiştii nu au de ce să facă evanghelizare în mijlocul ortodocşilor.

    Berakhoth/ Binecuvântări!

        • Draga Tim,

          Cand-va intre anii 1996-1999 Beni Faragau a avut o conferinta de aproximativ o saptamana la Biserica Baptista Romana Betel din California. Este un vorbitor talentat. El mai are un merit, a organizat pregatirea multor lucratori pe vremea lui Ceausescu aducand profesori buni de teologie care aveau intalniri in secret cu lideri Romani.

          Cand a predicat la Betel California, a inceput sa spuna ca omul credincios se afla in fiecare zi la o rascruce si ca in orice moment, daca nu este atent la felul cum traieste poate intra sub mania lui Dumnezeu, pierzandu-si mantuirea.

          L-am sunat la gazda unde statea si am discutat despre idea lui cu mania lui Dumnezeu peste cel credincios cand acesta isi pierde mantuirea. I-am spus, asa cum toti stim, ca in Noul Testament mantuirea se gaseste la forma trecut, prezent, si viitor. In trecut suntem mantuiti de pacatele noastre, in prezent suntem mantuiti de puterea pacatului in viata noastra, cea ce este sfintire, iar in viitor suntem mantuiti de trupul acesta. Faragau a raspuns ca acesta este o gandire Americana. I-am raspuns ca daca verifica Scriptura va vedea ca lucrurile nu sunt Americane, ci Biblice.

          Nu a avut argumente si a zis ca sa vin in vizita la Cluj si sa discutam acolo cu el si grupul de pastori cu care el se vede regulat, si sa ajungem la o concluzie comuna. Bineinteles ca nu m-am dus pentru ca pe acea vreme, Faragau avea o influenta covirsitoare asupra multori pastori.

          Mai tarziu m-am uitat prin comentariu lui la Romani si am vazut ca nu face o excegeza corecta a textului. Mania lui Dumnezeu in Romani joaca un rol crucial. Pavel in Romani 1:18-3:20 are cea mai puternica condamnare a umanitatii reprezentata de pagani, oameni morali, si evrei. In capitolul 3:21-31 Pavel explica indreptatirea prin credinta prin care Dumnezeu ne achita de vina noastra datorita jertfei de ispasirei si jertfei de rascumparare faptuita de Domnul Cristos. Ispasirea si rascumpararea au semnificatii adanci in contextul Vechiului Testament, iar Pavel transfera aceste semnificatii in Noul Testament. In capitolul 5 Pavel reia subiectul indreptatirii spunand ca avem pace cu Dumnezeu, iar in capitolul 8 spune ca numai este nici o condamnare pentru cei care sunt in Cristos Isus. Limbajul este specific legat de faptul ca mania lui Dumnezeu s-a consumat pentru totdeauna in ce il priveste pe cel credincios.

          Beni Faragau sustinand ca credinciosul poate sa intre sub mania lui Dumnezeu, neaga autoritatea Scripturii si puterea Jertfei Domnului Isus. De aceeia am spus ca Faragau ne e o referinta. Mai sunt multe alte lucruri, dar ma opresc aici. Iti recomand acest comentariu de la Romani, si dupa aceia mai scrie-mi. Iata linkul: http://www.wdjd.ro/romani.pdf

          Paul Dan

      • Eu l-am cunoscut personal la Talmaciu in 2000, cand a asistat si el la Conferinta lui David Gooding, care era mentorul lui… atunci, in toate serile acelei Conferinte de o saptamana, Beni a prezentat schitat Romani…. si nu mi s-a parut deloc ca o ia pe aratatura..dimpotriva si dansul a vorbit de cele 3 “timpuri” ale manturiii …si din cate am retinut nu a sustinut pierderea manturii, cum sustineau alti frati de acolo…

        in alta ordine de idei, trebuie sa recunoastem ca daca un credincios isi pangareste credinta va suporta si el mania lui Dumnezeu…desi in acest caz, s-ar putea sustine ca el de fapt nu a fost mantuit…. dar, la urma urmelor, Dumenzeu are ultimul cuvant… totusi, sunt texte care vorbesc despre pericole in viata de credinta, despre caderi… si daca nu mai sunt ridicari, ori acel credincios nu a fost mantuit, ori este mantuit ca prin foc…. si una din pedepsele lui va fi pierderea rasplatilor…. putem cumva spune ca , si in acest caz, acel credincios are parte intr-un fel de mania lui Dumnezeu, dar si de harul lui Dumnezeu, mai mult decat mania… si totusi, sunt txte controversate care te fac sa lesini parca… iar interpretarile lor sunt diferite si poate prea mult din unghiul oamenilor.:)

        una din acuzele aduse doctrinei justificarii este ca ea iti permite sa continui sa traiesti in pacat, avand gandul ca oricum esti justificat…DAR, de fapt, daca intelegi corect aceasta doctrina vei vedea ca ea se completeaza perfect cu doctrina sfintirii…care este punerea in practica, rpin traire sfanta, a pozitiei tale de indreptatit sfant…. dar vedeti? depinde ce interpretari dau….

        Cat despre rolul Legii, ea nu a fost data spre mantuire, ci spre tinerea ei… iar Hristos a ridicat stacheta (prin “dar eu va spun ca….”)… si da, putem tine Legea lui Hristos (care este o implinire a Legii lui Dumnezeu si o ridicare de standard) NUMAI cu ajutorul lui Dumnezeu, a Duhului Sfant locuind in noi… de fapt, Legea exterioara a fost scrisa in interiorul nostru..ea nu dispare…:)

      • si as mai adauga ceva la afirmatia dvs facuta cu privire la mantuirea viitoare a trupurilor noastre…. nu numai ca trupurile noastre vor fi mantuite, DAR NOI VOM FI MANTUITI DE PREZENTA PACATULUI (daca, in trecut, mantuirea a fost de pedeapsa sau condamnarea pacatului, iar in prezent este de puterea pacatului, prin sfintire, in viitor va fi de prezenta pacatului – caci trebuie sa recunaostem ca inca traim in prezenta pacatului, care insa ori are ori nu are putere asupra noastra!)

      • ACUM, fiecare are explicatia lui, mai simpla sau mai stufoasa, mai in acord sau mai in contradictoriu..si nimeni nu este autoritate finala…de aceea, trebuie sa luam ce este bun de la fiecare, si sa probam cu Scriptura, lasand ca Duhul sa ne adevereasca si sa ne lucreze Cuvantul in fiintele noastre…eu asa fac…atat cu Beni, cat si cu dvs, cat si cu oricare!

    • De acord cu dvs… totusi, Legea nu a fost desfiintata, ci implinita de Hristos si dusa la un standar mai inalt, numita acum Legea lui Hristos… si ma refer la Cele 10 porunci, care au ramas valabile, si pe care Isus le-a rezumat in 2 mari porunci: “Sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau..” si “sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insusti”…
      Si repet, cat despre rolul Legii, ea nu a fost data spre mantuire, ci sp[re aratarea pacatului si ci spre tinerea ei… iar Hristos a rezolvat problema pacatului, dar si a ridicat stacheta (prin “dar eu va spun ca….”)… si da, putem tine Legea lui Hristos (care este o implinire a Legii lui Dumnezeu si o ridicare de standard) NUMAI cu ajutorul lui Dumnezeu, a Duhului Sfant locuind in noi… de fapt, Legea exterioara a fost scrisa in interiorul nostru (unul din termenii Noului Legamant!)… deci Legea lui Dumnezeu (nu a lui Moise) ea nu dispare in ce ne priveste… numai ca focusarea este acum pe Hristos si pe ajutorul Lui!

  3. Manierele mă determină să vă mulţumesc pentru feed-back chiar şi atunci când sunt cel puţin ULUIT de ceea ce aţi scris!…

    Fiţi binecuvântat!

  4. Distinse domnule pastor,

    Beniamin Fărăgău nu numai că ESTE de referinţă printre baptiştii români (din ţară sau străinătate), Beniamin Fărăgău ESTE REFERINŢA pentru foarte mulţi neoprotestanţi români.
    Să le discutăm sistematizat:

    1. PLANUL MORAL

    Pe planul moralităţii, domnia sa nu a fost implicat în nici un fel de scandal şi nu planează nici măcar o umbră de bănuială asupra trecutului dumisale: ispitele banilor, sexualităţii, puterii, colaborarea cu Securitatea, nimic din acestea nu l-au înhăţat. (Pe de altă parte, vă pot da zeci de exemple de slujitori căzuţi la examenul de morală, dar care sunt bine-mersi la amvoane, înlănţuiţi de ele.)

    2. PLANUL TEOLOGIC

    În ultimii 24 de ani, domnia sa a predicat aproape în fiecare duminică în Iris, şi aproape în fiecare luni în Mănăştur. La aceste servicii participau sute de oameni, mai ales tineri. Gândiţi-vă, vă rog, că 24 de ani sunt, sociologic vorbind, o GENERAŢIE!…

    Apoi, domnia sa a scris peste 30 de cărţi, cele mai multe dintre ele având sute de pagini. Verba volant, scripta manent…

    După studiile dumisale se orientau, la un moment dat, peste 1.200 de biserici!!!

    Este un slujitor creştin care a modelat hermeneutica neoprotestanţilor români pentru cel puţin o generaţie şi dvs. spuneţi că nu e de referinţă???

    3. PLANUL ETNIC-NAŢIONAL

    Dumnealui este unul dintre foarte puţinii care a încercat să făurească o teologie biblistă ROMÂNEASCĂ, eliberată din chingile teologiilor americane. Desigur că este afectat de acelea, dar, dat fiind mediul de provenienţă, să recunoaştem că un om nu se poate călca singur pe grumaji.

    4. PLANUL ARHETIPAL-ANTROPOLOGIC

    De la Genesa, 3:15 încoace, arhetipul mesianic vorbeşte despre “le chevalier sans peur et sans reproche”, cavalerul fără teamă şi prihană, Războinicul-Erou. Beniamin Fărăgău a reuşit să-l întrupeze, despicând cu sabia Cuvântului şi predicile domniei sale întunericul confuziilor biblice, scoţând din haos şi amorf adevăruri scripturale şi aducându-le la lumină. Or, distinse domnule pastor, aceasta-l recomandă nu numai ca Erou, ci şi ca Înţelept/Învăţător (mag, pentru societăţile magice).

    …Şi, după toate acestea, dvs. spuneţi că Beniamin Fărăgău nu e de referinţă??? Repet, domnia sa ESTE referinţa.

    …Vă rog să observaţi că nu am adus în discuţie acurateţea teologiei domniei sale. Doctrinele harului sunt biblice şi rămân aşa, fie că dumnealui admite aceasta, fie că nu, păgubindu-se singur. Dar Domnul cunoaşte pe ai Săi!…

    Berakhoth/ Binecuvântări!

    • Draga Restorer,

      Nu vreau sa te superi pe mine, folosesti epitete cam exagerate cand te referi la mine. Nu sunt confortabil cu asemenea limbaj. Nu am timp acum, dar vreau sa iti explic mai pe larg de ce am facut afirmatia cu privire la Beni Faragau. Sper sa-ti raspund candva marti dimineata.

      Multumesc de intelegere,
      Paul Dan

    • ai spus: “aceasta-l recomandă nu numai ca Erou, ci şi ca Înţelept/Învăţător”… la cine te referi cu aceasta afirmatie? La beni sau la Isus? 🙂

      cine sau ce este “aceasta” care recomanda..si pe cine recomanda? :).

      • Tim,

        Mai am sa-ti dau un raspuns cu privire la intrebarea despre lege si crestin. Da-mi voie sa-ti raspund miercuri. Pana atunci poate ai vrea sa te prezinti. M-am uitat pe Facebook la tine si o sa-ti spun cateceva dupa ce te prezinti tu.

        Multumesc,
        Paul Dan

        • In privinta Legii, redau aici un articol al prof.dr. Silviu Tatu

          de aici

          http://statu.wordpress.com/2010/11/25/cata-%E2%80%9Ebunatate%E2%80%9D-exista-in-vechiul-testament/

          Cum „a împlinit” Domnul Isus Legea lui Moise?

          22 decembrie 2010

          În recent publicata carte Bunătate, Iosif Ţon acordă o mare importanţă învăţăturii Domnului Isus, motiv pentru care Predica de pe Munte ajunge să fie considerată Constituţia Împărăţiei, Noua Lege sau textul Noului Legământ, până acolo încât a înlocuit cu totul Legea de pe Sinai (p. 144). Ţon afirmă că Domnul Isus afirmă în Matei 5:17 că nu a venit să anuleze „Legea sau Profeţii” (un termen care defineşte VT), ci să împlinească. Ţon afirmă că Domnul Isus se opune aici Legii lui Moise, abrogând-o pe cea veche (p. 144) ca şi cum cuvintele Domnului s-ar înţelege astfel: „Să nu credeţi că am venit să contrazic profeţiile din Vechiul Testament, ci am venit să le împlinesc”. Ţon afirmă că sensul termenului „a împlini” este de a se realiza o profeţie (p. 145). Tot în acest context Ţon afirmă că expresia „aceste porunci” (Mt. 5:19) se referă la cele nouă fericiri de la începutul capitolului 5 (p. 145).
          Cu toate acestea, în predica pregătită şi dată pe postul Europa Liberă în 27 ianuarie 1985 (publicată în volumul Predica de pe Munte, vol. 1, Cartea Creştină, 2000), Ţon susţinea că Domnul Isus a împlinit profeţiile din VT dar şi S-a supus poruncilor din VT, că avea o foarte înaltă percepţie cu privire la VT, că scrierile tuturor apostolilor sunt la fel de autoritative între ele ca şi în raport cu VT, că cine promovează o învăţătură inferioară acestei înalte perspective a Domnului asupra Legii îşi pune în pericol moştenirea veşnică. În predica din 3 februarie 1985 Ţon susţinea că învăţătura Domnului Isus era împotriva învăţăturii fariseilor şi nu a Legii lui Moise. Dat fiind că predicile au fost publicate în 2000, fără niciun comentariu din care să reiasă o schimbare. Concluzia este că schimbarea convingerilor a survenit cel mult pe parcursul ultimilor zece ani.
          Totuşi termenii „anula” şi „împlini” sunt opuşi unul altuia şi se definesc unul pe altul prin contrast (Mt. 5:17). Verbul kataluo înseamnă „a invalida, a abroga, a pune capăt legitimităţii unei realităţi”. Verbul pleroo se poate înţelege el însuşi ca „a da sensul real, deplin”, care se potriveşte cu antonimul său. Antecedentul expresiei „aceste porunci” (v. 19) este Legea din v. 18 şi „Legea şi profeţii” din v. 17. Domnul Isus nu era împotriva standardului dreptăţii pe care îl reprezenta Legea lui Moise care era perfect, ci era împotriva interpretării rabinice dată Legii. De aceea, Domnul zice că dreptatea ucenicilor Săi trebuie să o depăşească pe cea a scrupuloşilor farisei (Mt. 5:20). De aceea poruncile contrazise nu sunt citate din Lege cu formula consacrată „este scris”, ci din tradiţia evreiască prin expresia „aţi auzit că s-a zis”.
          Predica de Munte nu este o înlocuire a Legii lui Moise. Aceasta prevedea o mulţime de legi care vizau convieţuirea în colectivitate. Domnul Isus este foarte personal şi vorbeşte despre devoţiunea personală a ucenicilor săi, adică despre modul în care să-ţi îndeplineşti spiritualitatea în mod individual. Din acest motiv prevalează principiul purtării în ascuns în ce priveşte dărnicia, postul şi rugăciunea. Principiul care sintetizează învăţătura Sa este subliniat către final: „Tot ceea ce aţi dori să vă facă vouă oamenii, faceţi-le şi voi la fel. În aceasta este cuprinsă Legea şi Profeţii.” (Mt. 7:12, cf. Mt. 22:35-40) Exact acelaşi lucru spunea şi Legea: „să iubeşti pe semenul tău ca pe tine însuţi” (Lev. 19:18). Din acest motiv nu i-a fost greu nici fariseului să dea o sinteză a Legii lui Moise atunci când a fost solicitat (Luca 10:25-28).
          Câteva autorităţi care interpretează cuvintele Domnului Isus din Matei 5:17-20 ca descriind intenţia Domnului Isus de a trăi după standardul Legii includ printre alte nume şi pe următoarele: Ulrich Luz, H.M. Ridderbos, R.H. Mounce, G. Maier, W.C. Allen, C.L. Blomberg, B. Fărăgău şi mulţi alţii.
          Câteva principii biblice la care Ţon a evitat să dea răspuns:
          1. Legea este un întreg. Pe ce se bazează împărţirea Legii lui Moise în legi morale, civile şi ceremoniale? O lege ceremonială nu era cu nimic inferioară unei legi morale. Se putea muri şi din încălcarea rânduielilor preoţeşti la fel ca şi din necinstirea părinţilor. Nici Domnul Isus şi nici apostolii nu fac diferenţa dintre legile VT ca fiind ceremoniale, civile sau morale. Din contră, ap. Pavel foloseşte reglementarea cu privire la permisiunea de a lăsa boii să pască atunci când treieră (Deut. 25:4), pentru a vorbi despre plata cuvenită apostolilor şi presbiterilor Bisericii (1Cor. 9:9; 1Tim. 5:18).
          2. Biblia Bisericii primare era VT cu referire la care ap. Pavel afirmă: „Toată Scriptura este inspirată de Dumnezeu şi de folos pentru învăţătură, pentru mustrare, pentru îndreptare, pentru instruire în dreptate, pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi pe deplin echipat pentru orice lucrare bună” (2Tim. 3:16-17). Biserica primară folosea vreun alt text cu valoare normativă? Autoritatea în Biserică era asigurată de apostoli şi profeţi, primii aducând prin predicare învăţătura şi istoria lui Isus, profeţii asigurând călăuzirea pe termen scurt, dar textul era acela al VT.
          3. Conciliul de la Ierusalim nu s-a referit la problema abrogării VT sau a Legii lui Moise, ci la problema circumciziei, reglementarea dinaintea dării Legii care era legată de identitatea naţională a evreilor (F. ap. 15). Alte probleme legate de respectarea unor zile şi de dietă sunt adresate de Pavel în Romani 14.
          4. În discursul paulin se face distincţie între îndreptăţirea prin Lege şi moralitatea apreciată după standardul Legii (vezi v. 15-23 în contextul din Romani 6 şi Galateni 5:4-14 în contextul întregii epistole). Când a învăţat apostolul Pavel că Legea lui Moise a fost abrogată ca şi standard de moralitate, din moment ce învăţătura moralizatoare este profund ancorată în Legea lui Moise? Pentru început se poate vedea pasajele moralizatoare din Romani 12-15 şi Efeseni 4:17-6:9. Trăirea în Duhul care se opune trăirii în fire, în ciuda faptului că însăşi mintea poate fi supusă Legii lui Dumnezeu (Rom. 7:25), nu este amorală. Din contră, Duhul ne ajută să ne ţinem firea sub control. După ce standard ne ajută Duhul a ne ţine firea sub control? Există un altul decât Legea lui Dumnezeu? Noi nu suntem socotiţi drepţi pentru că suntem ireproşabili faţă de Legea lui Dumnezeu, ci pentru că avem credinţa în Domnul Isus. Aceasta nu ne disculpă în vreun fel a trăi în imoralitate (Rom. 6:15-23).
          5. Ap. Iacov subliniază că faptele trebuie să urmeze credinţei, altfel aceasta rămâne moartă. Esenţa moralităţii este dată de Legea împărătească, cea mai însemnată dintre legi (Iv 2:8-26). Ap. Iacov nu a învăţat că Legea lui Moise a fost abrogată ca şi standard de moralitate.
          6. Dacă Legea se poate sintetiza în două porunci: iubirea lui Dumnezeu şi a semenului, înseamnă oare că Legea a fost abrogată? Nicidecum nu se poate face un asemenea exerciţiu deductiv. Legea lui Moise are la bază nişte principii imuabile, perfecte, inspirate de Dumnezeul care nu se schimbă, dar care au fost incorporate în limbajul şi practica societăţii patriarhale sclavagiste a mileniului II a.Chr. Aceasta înseamnă că creştinii sec. al XXI-lea au datoria de a extrage principiile din Legea lui Moise şi prin călăuzirea Duhului Sfânt şi după modelul Domnului Isus şi al apostolilor să le incorporăm de o manieră relevantă pentru societatea în care trăim.

          • Tim, trebuie sa iti raspund la multe din comentariile tale. Discutia este interesanta! Sper sa o pot face pana miercuri seara ora Romaniei sau luni care vine.

            Multumesc de intelegere,

            Paul Dan

          • Tim

            Iata ce spune Cuvantul:

            Romani 7:4
            , 10:4 Tot astfel, fraţii mei, prin trupul lui Hristos, şi voi aţi murit în ce priveşte Legea, ca să fiţi ai altuia, adică ai Celuice a înviat din morţi; şi aceasta, ca să aducem roadă pentru Dumnezeu…Căci Hristos este sfîrşitul Legii, pentruca oricine crede în El, să poată căpăta neprihănirea.

            1 Cor 9:21 măcar că nu sînt fără o lege a lui Dumnezeu, ci sînt supt legea lui Hristos

            Galateni 3

            23 Înainte de venirea credinţei, noi eram supt paza Legii, închişi pentru credinţa care trebuia să fie descoperită.
            24 Astfel, Legea ne -a fost un îndrumător spre Hristos, ca să fim socotiţi neprihăniţi prin credinţă.
            25 După ce a venit credinţa, nu mai sîntem supt îndrumătorul acesta.
            26 Căci toţi sînteţi fii ai lui Dumnezeu, prin credinţa în Hristos Isus.
            27 Toţi cari aţi fost botezaţi pentru Hristos, v’aţi îmbrăcat cu Hristos.

            Rolul legii in viata credinciosului a fost luat de Cristos!

            Citeste aici: http://www.wdjd.ro/adevarul.pdf

      • daca v-ati uitat pe facebook, ati vazut destul de clar cine sunt….cu deosebirea ca numele meu real este Timotei Dubei (pe care l-am americanizat in joaca prin 2000, cand mi-am facut adresa de mail…si de atunci sunt intregistrat asa…dar de fapt este acelasi nume..:D )

        de formatie sunt inca crestind dupa Evanghelie..desi, prin studiile mele (nu la scoli inalte, ci personale) am inceput s aies din sfera inchistata a CDE, nevoin sa mai fac parte neaparat dintr-o anume confesiune, caci unul din neajunsurile fiecarei confesiuni este ca ea sustine voalat ca e cea mai buna..roci, crestinul ori este crestin, roi nu este..caci CDE, baptist sau penticostal, poate sa fie cu numele, dar crestin sa nu fie…

        in plus cam am contacte cu baptistii si penticostalii, desi nu sunt de acord cu toate invataturile fiecaruia (cum nu sunt de acord nici cu toate invataturile CDE!)… unele invataturi considerandu-le “abateri” de la Scriptura care cheama la unitate… abateri poate nu grave, dar destul cat sa creeze prapastii intre crestini…. abateri pe baza intelegerii, fiecaruia altfel decat celalalt… nu vreau sa iau in calcul eventuale “abateri” facute cu scopul de a manipula sau din alte motive egoiste..sunt si de astea, dar nu vreau sa discut despre ele…

        si nu am pretentia ca as fi un sfant de pe icoane, nu imi trambitez sfintenia mea, pe care daca o am e doar harul lui Dumnezeu, nu meritul meu… dimpotriva sunt un om plin de defecte, defecte de care vreau sa scap, dar care uneori isi scot coltii si ma fac de rusine si pe mine, “posesorul” lor… asa ca, nu stiu ce ati vazut pe facebook, despre mine…dar aparentele pot insela, unele pot fi reale…. in pluss, sunt foarte dezamagit de crestinismul actual, de compromisurile din crestinism, de marsaviile nesimtite si tupeiste din crestinism, de manipulari, de interese meschine si egoiste, de dezbinari, de puturosenii in privinta studiului Scripturii..etc…cum sunt dezamagit de multe roi si de mine, d erautatea din mine, de caderile mele…. dar daca sunt cam singur si daca “partasia a devenit o notiune teoretica???

        • Tim

          Apreciez sinceritatea ta. Sfintirea este un proces lucrat sinergic de Domnul Cristos. Datoria noastra in aceasta sinergie este ca prin puterea Duhului Sfant sa nu iubim lumea, si ne ferim de orisice se pare rau. Baza sfintirii se gaseste in Romani.

          Cunosti pe Alex Palade de la Alege Viata din Brasov?

    • Iata raspunsul cu privire la Faragau

      Candva intre anii 1996-1999 Beni Faragau a avut o conferinta de aproximativ o saptamana la Biserica Baptista Romana Betel din California. Este un vorbitor talentat. El mai are un merit, a organizat pregatirea multor lucratori pe vremea lui Ceausescu aducand profesori buni de teologie care aveau intalniri in secret cu lideri Romani.

      Cand a predicat la Betel California, a inceput sa spuna ca omul credincios se afla in fiecare zi la o rascruce si ca in orice moment, daca nu este atent la felul cum traieste poate intra sub mania lui Dumnezeu, pierzandu-si mantuirea.

      L-am sunat la gazda unde statea si am discutat despre idea lui cu mania lui Dumnezeu peste cel credincios cand acesta isi pierde mantuirea. I-am spus, asa cum toti stim, ca in Noul Testament mantuirea se gaseste la forma trecut, prezent, si viitor. In trecut suntem mantuiti de pacatele noastre, in prezent suntem mantuiti de puterea pacatului in viata noastra, cea ce este sfintire, iar in viitor suntem mantuiti de trupul acesta. Faragau a raspuns ca acesta este o gandire Americana. I-am raspuns ca daca verifica Scriptura va vedea ca lucrurile nu sunt Americane, ci Biblice.

      Nu a avut argumente si a zis ca sa vin in vizita la Cluj si sa discutam acolo cu el si grupul de pastori cu care el se vede regulat, si sa ajungem la o concluzie comuna. Bineinteles ca nu m-am dus pentru ca pe acea vreme, Faragau avea o influenta covirsitoare asupra multori pastori.

      Mai tarziu m-am uitat prin comentariu lui la Romani si am vazut ca nu face o excegeza corecta a textului. Mania lui Dumnezeu in Romani joaca un rol crucial. Pavel in Romani 1:18-3:20 are cea mai puternica condamnare a umanitatii reprezentata de pagani, oameni morali, si evrei. In capitolul 3:21-31 Pavel explica indreptatirea prin credinta prin care Dumnezeu ne achita de vina noastra datorita jertfei de ispasirei si jertfei de rascumparare faptuita de Domnul Cristos. Ispasirea si rascumpararea au semnificatii adanci in contextul Vechiului Testament, iar Pavel transfera aceste semnificatii in Noul Testament. In capitolul 5 Pavel reia subiectul indreptatirii spunand ca avem pace cu Dumnezeu, iar in capitolul 8 spune ca numai este nici o condamnare pentru cei care sunt in Cristos Isus. Limbajul este specific legat de faptul ca mania lui Dumnezeu s-a consumat pentru totdeauna in ce il priveste pe cel credincios.

      Beni Faragau sustinand ca credinciosul poate sa intre sub mania lui Dumnezeu, neaga autoritatea Scripturii si puterea Jertfei Domnului Isus. De aceeia am spus ca Faragau ne e o referinta. Mai sunt multe alte lucruri, dar ma opresc aici. Iti recomand acest comentariu de la Romani, si dupa aceia mai scrie-mi. Iata linkul: http://www.wdjd.ro/romani.pdf

      Paul Dan

  5. Formula de politeţe “distins”: ea se foloseşte în mediul academic, iar dvs. sunteţi un profesor (şi încă unul capabil după părerea mea) şi o întrebuinţam în consecinţă. Dacă doriţi, renunţ la ea şi păstrez restul. 🙂

    Dacă se poate marţi, e bine. Dacă îmi veţi răspunde mai târziu, nu e o problemă, sunt convinscă sunteţi implicat în multe lucrări, iar eu în nici un caz nu-mi doresc să vă răpesc timpul.
    Pe de altă parte, eu însumi sunt ocupat până peste cap cu studiile comparative, Genesa, 1-11, plasată în cultura şi civilizaţia sumero-akkadiană. Ce paradox că descoperirile începuturilor încă mai pot îmbogăţi spiritualiceşte şi academic acum, la sfâşitul veacurilor…

    Berakhoth/Binecuvântări!

  6. Iubiti frati,
    Sint un crestin , care s-a intors la Dumnezeu citind Biblia Ortodoxa ed.1968,in traducrea lui Gala Galaction.De aici am aflat prima data (nu stiam ca exista baptisti,penticostali,crestini dupa evanghelie etc.) ca sint pacatos pierdut ,dar Domnul Hristos a murit pentru mine personal pe crucea Golgotei.Am marturisit Domnului pacatele pe care mi le aminteam si am crezut in EL.Am fost inundat de o bucurie care nu se poate exprima in cuvinte.Mergeam la Biserica Ortodoxa in speranta ca voi intilni macar un suflet caruia sa-i marturisec bucuria ce ma cuprinsese,intrucit simteam nevoia de partasie.Nu am gasit acolo decit straini,ce puneau mare pret pe obiceiurile mostenite din mosi stramosi.Dumnezeu a lucrat astfel incit am intilnit niste crestini din BER carora le-am spus ca ,cred in Domnul Isus Hristos.Prin ei am aflat de existenta bisericii din Pitesti str,Sfinta Vineri nr. 80 .Aceste lucruri se intimplau in anul 1981.De atunci am inceput sa frecventez aceasta biserica,unde am fost primit cu dragoste si unde am ramas pina in anul 2008 cind am plecat din Pitesti,asa ca ii cunosc pe fratii batrini care au plecat la Domnul citi si pe cei tineri.Ce ma intristeaza azi este faptul ca s-a ajuns la dezbinare ,prilej de amaraciune pentru multi frati care nu inteleg cum zeci de ani au putut fi impreuna in pace cu totii si asa ca din senin sa vina aceasta furtuna.Dar sint incredintat ca asa cum Domnul a potolit furtuna ,certind vintul si marea care amenintau corabia in care se aflau ucenicii,tot asa va potoli si aceasta furtuna daca strigam cu putere la El.In ce-i priveste pe frati trebuie sa ne iubim unii pe altii asa cum ne porunceste Mintuitorul.In pilda cu oaia pierduta,pastorul lasa cele 99 de oi pe izlaz si pleaca dupa cea ratacita.Sa fim atenti ca la noi sa nu plece in ratacire cele 99 si sa ramina una!

    • Frate drag

      Iata ce spune Cuvantul:

      2 Timotei
      3 Să ştii că în zilele din urmă vor fi vremuri grele.
      2 Căci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţămitori, fără evlavie,
      3 fără dragoste firească, neînduplecaţi, clevetitori, neînfrînaţi, neîmblînziţi, neiubitori de bine,
      4 vînzători, obraznici, îngîmfaţi; iubitori mai mult de plăceri decît iubitori de Dumnezeu;
      5 avînd doar o formă de evlavie dar tăgăduindu -i puterea. Depărtează-te de oamenii aceştia.

  7. Cunosc pe Alex Palade… cat am fost in Brasov , spre sf perioadei, el incepuse sa vina in Biserica unde mergeam si eu (la fratele Bernard Feder)

    Numai ca a fost o problema cu care nu am fost de acord cu dansul…. o problema ridicata de un american Charles Leiter, care prin tema dezbatuta despre Justificare, sustinea ca nu mai avem firea pamanteasca in noi, ci numai madularele ramase de la ea…adica, ca avem numai natura noua, fara firrea pamanteasca…. si eu m-am cam opus aceste idei, deoarece avem texte biblice care sustin ca mai avem inca probleme cu firea din noi… ex> Galateni 5 si 6, in special…

    Noi doi, adica eu cu dvs, se pare ca am avut contact prin anii 2000, cand ati fost la o Conferinta la Ploiesti… cred ca dvs erati…:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s