Visul lui Manastireanu este deconstructia/demontarea crestinismului evanghelic conservator. Contac si Constantineanu sunt complici

 

Intilniri neplacute cu Manastireanu si Contac in spatiul virtual

Asa cum am spus cu alta ocazie, cu mai multi ani in urma, Eugen Matei de la Fuller Seminary organizase un forum de discutii intre pastori evanghelici romani din Romania si din SUA. Nu dupa mult timp, Danut Manastireanu, care era participant la discutii, a inceput sa ironizeze si a incercat sa-i intimideze pe cei care nu erau de acord cu liberalismul si ecumenismul lui. Strategia lui Manastireanu era ca cei intimidati de el sa ii acorde lui credit nelimitat, iar el sa devina “mentorul” lor de la distanta. Incet, incet, el a subordonat multi doctoranzi romani in teologie, formandu-si o elita de aroganti, care urmau sa ii sprijine actiunile de deconstruire a crestinismului  evanghelic roman. Manastireanu si-a stabilit renumele de mare urator de frati.

Mananstireanu a trecut pe blogul lui la un limbaj brutal, dublat de insulte. Majoritatea participantilor cu comentarii pe blogul Persona al lui Manastireanu adopta o atitudine slugarnica, pentru a nu-l supara pe “coordonatorul” de doctori in teologie. Islamismul si crislamismul sunt subiecte de fond pe blogul Persona.

Contac a devenit mana dreapta a lui Manastireanu in deconstructia crestinismului evanghelic conservator. Dispretul fatza de frati si cinismul sunt felul in care el ii trateaza in comentarii. Blogul lui, sub pretextul articolelor de cercetare, a devenit un ghiveci ecumenic. Amandoi, Manastireanu si Contac, sunt fatisi propalestinieni. Contac a devenit proverbial prin grobianism si hybris.

In acord cu Manastireanu si Contac, cei avizati pentru evaluari teologice sunt doar cei cu doctorate, si nu oricum. Ei trebuie sa aiba doctorate pe subiectele in discutie. Iata unde a ajuns mandria lor luciferica.

Nu pot sa inchei acest pasaj introductiv fara sa mentionez reflexul fundamentalist al lui Manastireanu care, ca sa-i poata incrimina pe evanghelici fara nici o baza, ii improasca pe toti cu acuzatii fundamentaliste. Adevarul crud este ca Manastireanu se manifesta extrem de evident ca fundamentalist, numai ca fanatismul lui este de natura liberalo-ecumenica.

Preadolescentul Isus a fost divin si genial, dar Si-a respectat parintii, care aveau o educatie limitata

Maria, mama Domnului Isus, avea un caracter de exceptie, dominat de smerenie, insa nu era la zi cu dezbaterile teologice de la Templu. La fel si Iosif, tatal adoptiv al Domnului nostru, era un om evlavios, dar nu excela in teologia vremii. Asta nu inseamna ca nu cunosteau Scripturiile. Discutiile teologice erau inevitabile in sinagogi, dar mai ales la Templu, si Domnul Cristos participa la ele ca preadolescent. Prestarea lui a fost unica in istoria Templului. După trei zile, L-au găsit în Templu, şezînd în mijlocul învăţătorilor, ascultîndu -i şi punîndu-le întrebări. Toţi cari -L auzeau, rămîneau uimiţi de priceperea şi răspunsurile Lui (Luca 2:46). 

Cu toate ca parintii lui nu au inteles semnificatia imensa a momentului, ba mai mult, l-au si apostrofat, El S-a intors acasa, in anonimatul Nazaretului, si a trait o viata de ascultare fatza de doi parinti fara pregatire specifica in teologie. Aceste lucruri le discutam in ce priveste natura umana a Mantuitorului. In Luca capitolul 2 Scriptura noteaza ca Isus crestea in intelepciune si statura si era placut lui Dumnezeu si oamenilor. Cunoasterea nu era un scop de afirmare a orgoliului personal, ci un mijloc de crestere spirituala.
Cînd L-au văzut părinţii Lui, au rămas înmărmuriţi; şi mama Lui I -a zis: ,,Fiule, pentru ce Te-ai purtat aşa cu noi? Iată că tatăl Tău şi eu Te-am căutat cu îngrijorare.” El le -a zis: ,,Dece M’aţi căutat? Oare nu ştiaţi că trebuie să fiu în casa Tatălui Meu?” Dar ei n’au înţeles spusele Lui. Apoi S’a pogorît împreună cu ei, a venit la Nazaret, şi le era supus. Mamă-Sa păstra toate cuvintele acestea în inima ei. Şi Isus creştea în înţelepciune, în statură, şi era tot mai plăcut înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor. (Luca 2:46-52)

Moartea primului vis al lui Manastrireanu de deconstructie a Institutului Biblic Emanuel 

Din CV-ul lui Manastireanu reiese ca intre 1994 si 1998 a predat la Institutul Biblic Emanuel din Oradea. Aici a fost prima lui incercare majora de implementare graduala a unui crestinism fara nici o directie doctrinara, deschis spre un ecumenism desantat. Cert este ca Manastireanu a trebuit sa paraseasca acea institutie. Nu am discutat cu nimeni de la Oradea aceste aspecte, dar am dat peste intregi paragrafe de denigrare a dr. Paul Negrut produse de Manastireanu. Dr. Negrut pastreaza o linie evanghelica biblica conservatoare ce creeaza adevarate crize pentru apostati ca Manastireanu si Contac. Deci primul vis al lui Manastireanu a murit in 1998.

Moise a fost doctor in stiinta antica egipteana, dar a preferat sa fie de partea sclavilor evrei 

Moise a învăţat toată înţelepciunea Egiptenilor, şi era puternic în cuvinte şi în fapte (Fapte 7:22). Prin credinţă Moise, cînd s’a făcut mare, n’a vrut să fie numit fiul fiicei lui Faraon, ci a vrut mai bine să sufere împreună cu poporul lui Dumnezeu decît să se bucure de plăcerile de o clipă ale păcatului.  El socotea ocara lui Hristos ca o mai mare bogăţie decît comorile Egiptului, pentrucă avea ochii pironiţi spre răsplătire (Evrei 11:24-26).

Versetele de mai sus sunt suficient de clare ca sa vedem ca stapanirea intelepciunii seculare nu a creat in Moise mandria apostatilor cu care avem de-a face astazi. Desigur, trebuie mentionat ca lui Moise i s-au mai adaugat 40 de ani de umilire in desertul Peninsulei Arabe, in familia madianitului Ietro.

Moartea celui de al doilea vis al lui Manstireanu, Constantineanu si Contac de deconstructie a Institutului Teologic Penticostal Bucuresti 

De data aceasta, lucrurile au fost mult mai indraznete si mai grave. Cititorii trebuie sa stie ca marele apostat crislamist Volf este cumnatul lui Peter Kuzmic, seful Institutului Teologic din Osijek, Croatia. Aici s-a format Corneliu Constantineanu intr-un mod letal  d.p.d.v teologic sub obladuirea lui Kuzmic, un lup spiritual, si a lui Volf, crislamistul. Pe de alta parte, Contac a vizitat Institutul din Osijek intr-un timp “potrivit”, cand Volf si-a expus opera de capatai a apostaziei lui, cartea “Allah un raspuns crestin”. Contac nota pe blogul lui cu satisfactie cum ca la aceasta intalnire au fost prezenti si adventisti si musulmani. In timpul acesta Constantineanu luase conducerea ITP-ului. Si, acum, surpriza! Apostatul Manastireanu functioneaza ca lector universitar din 2008 la Institutul “Evanghelic” din Osijek. Deci iata conexiunea Manastireanu-Constantineanu-Contac- Volf.

Asa ca nu mai este nici o surpriza cand trio-ul Manastireanu-Constantineanu-Contac a facilitat venirea lui Volf la ITP. Cel mai vinovat de debandada crislamista de la ITP este Emanuel Contac! A folosit blogul ca unealta de propaganda in favoarea lui Volf si a crislamismului sau. I-a ramas fidel pana la capat lui Volf! Contac este un apostat.

Bucuria crislamistilor romani a fost de scurta durata deoarece Constantineanu si-a dat demisia. Nu cunosc ce s-a intamplat in spatele usilor inchise, dar demisia este o minune. Se zvoneste insa ca sustinatorii lui Constantineanu vor sa conteste demisia. Domnul sa ii mustre! si sa faca El ca demisia aceasta sa ramana pentru totdeauna. De retinut ca apostatii Manastireanu si Constantineanu sunt semnatarii pactului religios cu musulmanii.  Si asa a murit si al doilea vis al lui Manastireanu si al asociatilor lui apostati.

David a fost un luptator de elita, dar a ramas smerit si aproape de poporul lui Dumnezeu

David s-a evidentiat repede ca luptator de elita la curtea imparatului Saul. Tocmai cand sa beneficieze de onoarea aceasta, Saul devine prigonitorul lui David si acesta trebuie sa fuga de Saul timp de 10 ani.

Către mai marele cîntăreţilor. ,,Nu nimici”. O cîntare de laudă a lui David. Făcută cînd a fugit în peşteră, urmărit de Saul. Ai milă de mine, Dumnezeule, ai milă de mine! Căci în Tine mi se încrede sufletul; la umbra aripilor Tale caut un loc de scăpare, pînă vor trece nenorocirile. Eu strig către Dumnezeu, către Cel Prea Înalt, către Dumnezeu, care lucrează pentru mine (Psalm 57:1,2).

Dumnezeu il incearca din greu pe David cu toate ca fusese uns ca imparat si il lasa pe Saul sa il vaneze si sa ii puna viata in pericol pentru ca David sa invete umilinta. In acest context de smerenie David se apropie de poporul lui Dumnezeu si-i ramane loial pana la moarte.

Cum s-a ajuns la aceasta deriva in seminarele teologice din Romania si din afara?
Influenta academica greaca antica in educatia teologica contemporana

Nu multi stiu ca sistemul educatiei contemporane isi are radacina in academia antica greaca si in gandirea greaca a vremii. Academia era un for de filozofi, matematicieni, si astronomi sub conducerea filozofului Platon. Locul academiei platoniene era in afara zidurilor Atenei, pe la anul 387 iHr.

Atenienii considerau ca educația intelectuală era o componentă-cheie a identității unei persoane, care constituia o parte semnificativă a reputației individuale. Cu alte cuvinte, se avea in vedere gloria personala. In contrast cu aceasta, Domnul Cristos spune: Cine vorbeşte dela sine, caută slava lui însuşi; dar cine caută slava Celuice l -a trimes, acela este adevărat, şi în el nu este nedreptate (Ioan 7:18). Isus a răspuns: ,,Dacă Mă slăvesc Eu însumi, slava Mea nu este nimic; Tatăl Meu Mă slăveşte (Ioan 8:54). 

Majoritatea profesorilor din seminarele teologice contemporane perpetueaza educatia in stilul Greciei antice, producand absolventi care, in majoritate, sunt preocupati de intelectul si gloria lor, abordandu-i intr-un mod elitist pe confratii lor in credinta. Desigur, Dumnezeu lucreaza si smerenia, atat a unor profesori cat si a absolventilor care inteleg in final ca educatia nu este un scop in sine.

Scopul educatiei in societatea evreiasca antica era conduita personala, caracterul, si gloria lui Dumnezeu 

Poruncile Tale mă fac mai înţelept decît vrăjmaşii mei, căci totdeauna le am cu mine. Sînt mai învăţat decît toţi învăţătorii mei, căci mă gîndesc la învăţăturile Tale. Am mai multă pricepere decît bătrînii, căci păzesc poruncile Tale (Psalm 119:98-100).

Educatia evreiasca nu punea accent pe acumularea de cunostinte si cultura, ca in sistemele moderne, ci, mai degrabă pe comportament. A spune că educația evreiască este în întregime religioasa este gresit, daca nu este adusa in discutie si natura religiei evreiești. Chiar accentul pus pe înțelepciune în Scrierile Sacre trimite la exercițiile practice de pietate, așa cum este indicat in următoarele maxime biblice: “Frica de Domnul este începutul înțelepciunii,” și “frica de Domnul este instrucțiunea de înțelepciune”. (1)

Educația evreiască este, prin urmare, educație de caracter. Pentateuc, sursa suprema de educație evreiască, nu era studiat ca o carte de literatură, ci mai degrabă ca text al Legii care furniza chiar și copiilor o prezentare generală si completa a vietii etice și religioase. Josephus il citeaza pe Moise ca zicand: “Lăsați copiii să învețe de asemenea, legea, ca primul lucru care este predat, care va fi cel mai bun lucru pe care poate fi predat, și le va aduce fericire in viitor.” (2)

Prin ce spun aici nu incerc sa spun ca evanghelicii trebuie sa ramana niste needucati. Nici vorba de asa ceva. Dar asa cum am vazut in paragrafele anterioare, educatia are ca scop conduita personala, caracterul si gloria lui Dumnezeu. Aceste lucruri lipsesc din viata crislamistilor despre care discutam.

Pavel ii spune lui Timotei: Nimeni să nu-ţi dispreţuiască tinereţea; ci fii o pildă pentru credincioşi: în vorbire, în purtare, în dragoste, în credinţă, în curăţiePînă voi veni, ia seama bine la citire, la îndemnare, şi la învăţătura pe care o dai altora. Nu fi nepăsător de darul care este în tine, care ţi -a fost dat prin proorocie, cu punerea mînilor de către ceata presbiterilor (Sau: bătrîni.). Pune-ţi pe inimă aceste lucruri, îndeletniceşte-te în totul cu ele, pentruca înaintarea ta să fie văzută de toţi. Fii cu luare aminte asupra ta însuţi şi asupra învăţăturii, pe care o dai altora: stăruieşte în aceste lucruri, căci dacă vei face aşa, te vei mîntui pe tine însuţi şi pe cei ce te ascultă (1 Tim 4:12-16).

Pavel a fost un ilustru teolog, dar smerit ca Domnul lui

Este de prisos sa mai amintesc de faptul ca Pavel a avut parte de cea mai inalta educatie evreiasca sub Gamaliel, a fost si fariseu si, in acelasi timp, expert in cultura greco-romana. Domnul l-a trecut prin nenumarate incercari, unele aproape mortale. În adevăr, fraţilor, nu voim să vă lăsăm în necunoştinţă despre necazul care ne -a lovit în Asia, de care am fost apăsaţi peste măsură de mult, mai pe sus de puterile noastre, aşa că nici nu mai trăgeam nădejde de viaţă. Ba încă ne spunea gîndul că trebuie să murim; pentruca să ne punem încrederea nu în noi înşine, ci în Dumnezeu care înviază morţii (2 Cor 1:8,9).
Saul din Tars, devenit Pavel, a fost smerit de Domnul deplin. Iata ce spune el in Romani: Nu ganditi la lucrurile înalte, ci insotiti-va cu oamenii simplii. Să nu vă socotiţi singuri înţelepţi (Romani 12:16). 

Apostolul Petru a fost purtatorul de cuvant al Bisericii, dar umil in tot comportamentul sau

Ce contrast intre smeritul apostol Petru, purtatorul de cuvant al Bisericii primare, si apostatii Manastireanu, Constantineanu, Contac si altii ca ei! Cand Petru viziteaza Cezareea si centurionul Cornelius se arunca la picioarele lui, acesta se manifesta asa de umil. Cînd era să intre Petru, Corneliu, care -i ieşise înainte, s’a aruncat la picioarele lui, şi i s’a închinat. Dar Petru l -a ridicat, şi a zis: ,,Scoală-te, şi eu sînt om!” Şi vorbind cu el, a intrat în casă, şi a găsit adunaţi pe mulţi (Fapte 10:25-27).

 

 

Note si Bibliografie

Vezi aici comentariul lui Manastireanu cu privire la “visul” lui.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Ancient Greek Education

(as taught in
Public Schools today)

Ancient Hebrew Education

Goal

Prepare individuals to serve the state. Prepare individuals to serve God.

How
Accomplished

1) Memorize the laws of Lycurgus, the Spartan lawgiver.

2) Memorize selections from Homer.

3) Develop physical excellence through games, exercises, and the pentathlon (running, jumping, throwing the discus, casting the javelin, and wrestling)

1) Transmit knowledge and skills from generation to generation.

2) Increase knowledge and skills.

3) Concretize cultural values into accepted behavior

Teach students to trust the state.
Teach children to trust God in everything.
Prepare for the state. Prepare for eternity.
Examine the world by classifying whole things into parts by removing them from the Creator. Redefine knowledge: Final reality is impersonal matter or energy, shaped into its present form by impersonal chance.
Look at God’s world as a whole—interconnecting—revealing God in every area. The heavens declare the glory of God; and the firmaments sheweth his handywork (Psalm 19:1).
Immerse students in literature written by ancient Greek philosophers. Teach children to love learning so they will become self-motivated, lifelong learners.
Focus on self-esteem, emotional adjustment, and external training of the body. Develop endurance, resourcefulness, and physical prowess. Discover a child’s God-given gifts and talents, and develop them to their fullest potential. Focus on spiritual training.

Result

Self-centered: “My will be done.” Violence, corruption, pornography, racial tension, promiscuity, abortion, infanticide, etc.
God-centered: “Thy will be done.” Authority with responsibility. Literacy, strong family ties, love of learning, security, independent thinking, high morals and values.

Curriculum

Subjects

Humanism
Evolution
Social Studies
Bible
Creation Science
“His Story” (true history)
Character
Self-government (internal obedience to God)

Curriculum

Content

Trivium, the three stages:

  1. Grammar
  2. Logic (Dialectic)
  3. Rhetoric

The three main orders of study in ancient Israel consisted of:

  1. Religious education
  2. Occupational skills
  3. Military training

with the basis of all knowledge being the fear of the Lord (Psalm 111:10; Proverbs 1:7).

Curriculum Text

Books by Homer, Aristotle, Virgil, Pliny, Cicero.
God’s Word. Orthodox schools did not study subjects derived from Classical tradition.

Heroes

Homer, Plato, Socrates, Aristotle, Epicurus, Zeno
Abraham, Isaac, Jacob, Joshua and David (Old Testament)

Philosophy

Lawlessness:
To each his own.
Look out for Number One.
There are no absolutes.
Lawfulness:
Love one another.
The last shall be first.
Deny thyself.
Obey God’s Commandments.
That this is a rebellious people, lying children, children that will not hear the law of the Lord(Isaiah 30:9).
Submit yourselves to every ordinance of man for the Lord’s sake: whether it be to the king, as supreme; or unto governors, as unto them that are sent by him for the punishment of evildoers, and for the praise of them that do well (1 Peter 2:13–14).

http://www.heartofwisdom.com/homeschoollinks/greek-vs-hebrew-education/

(1) The emphasis of Jewish education is hence not on the pursuit of knowledge and the attainment of culture as in our modern systems, but rather on conduct. To say that Jewish education is entirely religious is also misleading unless the nature of Jewish religion is remembered. Even the emphasis on wisdom in the Sacred Writings has reference to the practical exercises of piety as indicated by the following Biblical maxims: “The fear of the Lord is the beginning of wisdom,” and ” The fear of the Lord is the instruction of wisdom/’.

(2) Jewish education was hence essentially character educa- tion. The Pentateuch, the source of all Jewish education, was not studied as literature but rather as the text of the Law that provided even the child with a broad outline of the complete ethical and religious life. Josephus credits Moses with saying, ” Let the children also learn fhe laws, as the first thing they are taught, which will be the best thing they can be taught, and will be the cause of their future felicity.”
http://archive.org/stream/historyofjewishe027853mbp/historyofjewishe027853mbp_djvu.txt

Guthrie W.K. C. (1978). A History of Greek Philosophy: Volume 5, The Later Plato and the Academy. Cambridge, UK: Cambridge University Press.

5 thoughts on “Visul lui Manastireanu este deconstructia/demontarea crestinismului evanghelic conservator. Contac si Constantineanu sunt complici

  1. In fata fanatismului ecumenic orb , ce caracterizeaza VISELE si ASPIRATIILE neo-liberale / universaliste / papistase /crislamiste ale acestor “ilustrii” doctori in pseudo-teologie , CLARITATEA si FRUMUSETEA mesajului Evangheliei este CEL MAI MARE OBSTACOL !

    Frate Paul Dan , felicitari pentru amanuntele relevante relatate in acest articol !

    Tabelul de la final care arata comparativ , in oglinda , diferent URIASA dintre scopul , modalitatile /metodele de realizare , materialele de studiu si formare , idealurile si modele SISTEMULUI ANTIC GREC DE EDUCATIE fata de cel EVREIESC (vechi testamentar ) este EXTREM de relevant !

    Oare este adevarat ca societatea contemporana postmoderna ( in special cea modelata dupa tiparul occidental , dar nu numai ) , dominata de globalism /interspiritualitate-universalism religios /pop-culture / toleranta aproape fara limite care e absolut necesara realizarii CONSENSULUI , traieste o era POST-CRESTINA (post- crestinism biblic) , NEO-PAGANA ( spiritualitate si religiozitate anti-biblica ) ???
    OARE A AJUNS MARE PARTE DIN BISERICA CRESTINA DE AZI SA SE FORMEZE /MULEZE , INCET DAR SIGUR , DUPA MODELUL NEO-PAGAN AL SOCIETATII CONTEMPORANE , DE DRAGUL “RELEVANTEI” CULTURALE … IN DAUNA si pe CHELTUIALA Adevarului biblic ???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s