Triumful Domnului peste ocultism, efectul Tolkien si grija pentru familia noastra- partea a III-a

Fara sa vreau am lansat un termen. Se numeste efectul Tolkien, care nu este altceva decat indoctrinarea oculta prin povestiri de proasta calitate dar cu un potop de fiinte demonice: elfi, gnomi, hobbiti, orci, vrajitori, troli, dragoni etc. Cum am spus data trecuta, scopul lui Tolkien nu era calitatea literara ci cantitatea de ocult deversata in mintea si inima maselor.  

Alte detalii surprinzatoare despre efectul Tolkien

  • Misiunea lui Chuck Colson, organizatia Focus on the Family, si multi altii dupa ei au aparat serialele Harry Potter, Stapanul Inelelor, sau Narnia. Motivul a fost “triumful binelui asupra raului” dar acesta este jargonul obijnuit al vrajitoarelor.
  • Organizatia Focus on the Family a mers pana acolo incat in revista lor in 2001 au promovat o carte numita “Gasind pe Dumnezeu in Stapanul Inelelor”. Pretul a fost 13 dolari, numarul ocult.
  • Filmele Partasia Inelului, Cele Doua Turnuri, si Intoarcerea Imparatului au fost lansate intre 2001 si 2003 in Decembrie in timpul sabatului Yule al vrajitoarelor!
  • Pe inelul din Stapanul Inelelor se gaseste o inscriptie, profund Satanica intr-o limba inventata de Tolkien care se numeste “Limba Intunecata”, si care suna a incantatie vrajitoreasca. Iata continutul de pe inel:  Un inel sa le comande pe toate, un inel sa le gaseasca, un inel sa le aduca pe toate si in intuneric sa le uneasca. Mai este si un poem in care sunt continute cuvintele de pe inel: 

Trei inele pentru Regii Elfilor cei de sub soare
Sapte pentru ei,stapanii gnomilor din sali de stanca
Noua,Oamenilor care stiu ca-n lumea lor se moare
Unul pentru Seniorul-Intunecimii fie inca
Unde-s umbre in tinutul Mordor, ca sa le gaseasca.
Si pe toate sa le-adune un inel, si altul nime
Sa le frece pe toate, astfel sa le stapaneasca
Unde-s umbrele in tinutul Mordor, in intunecime.

Rar am mai dat peste niste versete mai dracesti ca acestea. Cine isi mai permite sa apere scrierile si filmele de Tolkien, in mod foarte clar nu are Duhul Domnului! 

Structurile si puterile demonice la Efes

Am vazut cum Tolkien face uz de un numar mare de caractere malefice. La Efes Pavel surprinde aceleasi lucruri cu urmatoarele cuvinte: mai pe sus de orice domnie, de orice stăpînire, de orice putere, de orice dregătorie şi de orice nume, care se poate numi, nu numai în veacul acesta, ci şi în cel viitor.” (Efeseni 1:21)

Glorie, Intelepciune, Cunoastere, Avutie si Putere erau oferta ocultismului la Efes 

Aceste cinci cuvinte importante din partea finala a capitolului 1 din Efeseni, seduceau pe acestia in astrologie, magie, pre- gnostisicm, cultul lui Artemis si religia misterelor. 

Astazi depinde cu ce puteri oculte lucreaza mediumul spiritist. Vrajitoarele implicate cu magia alba cred ca au putere peste duhurile rele. Teozofii pretind o cunoastere speciala a lui Dumnezeu. Gnosticii spun ca intelepciunea si cunoasterea se afla la ei. Toti ocultii au puteri malefice. Aurul si argintul au semnificatii speciale pentru ei. Alchemia evului mediu pretindea ca poate transforma orice in aur. Datorita avantajului temporar pe care il au peste muritorii de rand, ocultii au si o glorie trecatoare. 

Evanghelicul contemporan graviteaza spre ocult si vrea glorie, intelepciune, cunoastere, avutie si putere oferite, dar nu de la Dumnezeu 

Inceputul a fost facut cu lansarea lui C.S. Lewis ca un erudit crestin de factura mondiala. C.S. Lewis a facut podul intre ocultismul invasiv a lui Tolkien si evanghelici. Asa cum corect observa David Cloud (aici), evanghelicii contemporani il accepta fara rezerve pe Lewis pentru intelectualismul lui, cat si pentru ecumenism, in special mersul spre Roma. Admiratorii lui C.S. Lewis si Tolkien sunt “elita” evanghelica formata din anumiti intelectuali, anumiti profesori de teologie, tineret in general, si hipsterii. Pe de alta parte, carismaticii profita de analfabetismul biblic a multor evanghelici tragandu-i spre un ocultism de masa cu manifestari grotesti. 

Pavel scrie efesenilor si noua despre glorie, intelepciune, cunoastere, avutie si putere care raman pentru totdeauna

In primul rand este nevoie de rugaciune pentru a face transferul de la oferta ocultismului la oferta divina. Pavel se roaga pentru efeseni ca sa poata intelege ce le va spune pe scurt dar extrem de condensat. Este o iluzie sa credem ca se face usor transferul de la influente oculte prin filme si literatura tip C.S. Lewis si Tolkien si nu numai, catre o preocupare vitala cu Scriptura (v. 16). Asa ca cei care doresc o recuperare din efectul Tolkien pentru ei si familile lor trebuie sa stie ca va fi un proces de durata. Pavel vorbeste de rugaciune in Efeseni in capitolele 1, 3 si 6. Efeseni este foarte specifica cu privire la familie si biserica, si nu degeaba ocultismul ataca asa de virulent.

Glorie: Dumnezeu este prezentat ca si Tatal slavei. Este singurul loc in Noul Testament unde Dumnezeu este numit asa. Dumnezeu este glorios prin insusi natura Lui Divina. El este singura sursa de glorie autentica. Gloria lui Dumnezeu este in contrast cu intunecimea hidoasa, adanca a ocultismului din Efes. Dumnezeu este Tatal slavei pentru ca El il invie din morti pe Cristos cu o putere incomensurabila, adica infinita. nemărginita (huperballó) mărime a puterii Sale, după lucrarea puterii tăriei Lui (v. 19). In original, cuvantul pentru nemarginita din versetul anterior este excesiva. Aici avem cheia capitolului cu privire la invierea Domnului Isus. De ce excesiva? Pentru ca Domnul Isus a murit de moartea tuturor. A purtat pacatul tuturor. A suferit toata mania lui Dumnezeu impotriva pacatului si pacatosilor. Moartea lui a fost unica. A fost cea mai mare moarte. In limbajul ocult al muzicii Rock se foloseste termenul “mega death”. Dumnezeu trebuia sa foloseasca o putere excesiva ca sa il scoata pe Domnul Isus de sub toate aceste lucruri, si a facut-o pentru ca puterea Lui este infinita.  

Intelepciune si revelatie: In versetul 17 se spune despre un duh de intelepciune care este o alta forma de a spune intelepciune de la Duhul Sfant. Isaia ni-l prezinta pe Duhul Sfant in capitolul 11 ca “Duh de intelepciune si pricepere”, “Duh de sfat si de putere”, “Duh de cunoastere si frica de Domnul”. Aceasta intelepciune Divina este in contrast cu intelepcinea ezoterica a intunericului. Revelatia este pusa in contrast cu viziunile oculte. 

Cunoastere: Cunoasterea se refera la cunoasterea lui Dumnezeu in contrast cu cunoasterea adancimilor Satanei (v. 17). 

Avutie: Eternitatea nu este doar un aspect spiritual ci contine un cer nou si un pamant nou, si un Ierusalim ceresc dar material ce rezista etern. Pavel sublinieaza ca aceste lucruri sunt absolut certe (nadejdea chemarii Lui), si gloria lui Dumnezeu va umple toate lucrurile. Iar sfintii vor mostenii tot ce are Dumnezeu (bogăţia slavei moştenirii Lui în sfinţi). (v. 18)

Putere si inaltare: Inainte de a vorbii despre puterea oculta, vreau sa subliniez cinci cuvinte ce descriu puterea lui Dumnezeu in acest capitol: excesiv (huperballó), maretie (megethos), energie (energeia), dominantza (kratos), tarie (ischus).
Puterea oculta era de temut in Efes. Astazi este la fel de periculoasa. Noi avem tendinta ca oameni sa ramanem dominati de puterea ocultului. De aceea Pavel arata doua aspecte ale puterii lui Dumnezeu. Putere fatza de noi credinciosii si puterea fatza de Domnul Isus cand a fost inviat din morti. Impreuna ele formeaza puterea lui Dumnezeu in contrast cu puterea oculta pe care o invinge prin triumful invierii Mantuitorului. Dar Domnul Isus este inaltat cel mai sus (huperanó). Cuvantul grec huperanó e format din huper si anó. Huper inseamna dincolo sau deasupra, iar anó inseamna sus. Deci, Domnul Isus este inaltat suprem sau presus. Aceasta are o semnificatie ce denota onoare dar mai mult, o semnificatie ce denota putere, pentru ca toate lucrurile au fost puse sub picioarele Lui. In antichitate invingatorul isi punea piciorul pe gatul celui invins. Mesajul lui Pavel este ca Domnul Isus calca in picioare pe Diavolul si hoardele lui. Acelasi mesaj este si pentru noi, dar sa curatim casa si inima de orice legatura cu ocultul, imoralul, lumescul si pacatosul prin rugaciune in Duhul si perseverenta in Cuvant. 

VA URMA…   

______________________________________

Bibliografie si resurse suplimentare 

Arnold, Clinton, E. 1989. Ephesians: Power and Magic. New York, NY: Cambridge University Press.

C.S. Lewis and J.R.R. Tolkien: Heretical Fruits   http://libertytothecaptives.net/cslewis_fruits.html

Christianizing ancient paganism: C.S. Lewis: A Pagan Christian   http://harrypotterpower.com/lewis.html

Trouble in Narnia: The Occult Side of C.S. Lewis   http://www.bereanpublishers.com/trouble-in-narnia-the-occult-side-of-c-s-lewis/

Inelul real care l-a inspirat pe JRR Tolkien să scrie Hobbitul şi Stăpânul inelelor, expus public pentru prima dată  http://jurnalul.ro/stiri/externe/inelul-puterii-tolkien-expozitie-640636.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s