Am discutat cu un evreu…

 

Nota: Pastorul si profesorul adventist Laurentiu Laiu mi-a scris un raspuns la articolul meu despre el. O sa-i raspund saptamana viitoare. Ce urmeaza mai jos nu are legatura cu adventistii.

Acum cateva zile ma intorceam din Chicago. Intru-n orasel numit Frisco din statul Colorado, am intalnit un evreu invarsta de aproximativ 65 de ani. Nu era un evreu hasidic dar era foarte devotat Vechiului Testament. Sotia lui era o evreica din America de Sud. L-am salutat cu caldura si mi-a raspuns cu caldura.

Dupa o scurta discutie introductiva in care am facut putina cunostinta reciproca, l-am intrebat cum intelege el Isaiah 53. Ii spusesem inainte ca sunt crestin evanghelic. Mi-a raspuns ca el are interpretarea originala a textului din Isaiah 53. L-am intrebat ce intelege el prin interpretarea originala a acelei portiuni de Scriptura. Mi-a spus ca el are interpretarea inteleptilor evrei. I-am raspuns ca Isaiah 53 ca orice text trebuie interpretat aplicandu-i o exegeza corecta fara nici o influenta prealabila, chair daca inteleptii evrei cred ca ei au interpretarea originala.

I-am mai spus ca de fapt acei intelepti sunt rabini. Si i-am dat de inteles ca interpretarea rabinica a Vechiului Testament este problematica. Vazand ca nu poate sa isi sustina teza interpretarii originale ale Isaiah 53, mi-a spus ca de fapt el si altii il asteapta pe Mesia care ii v-a lamurii. I-am raspuns ca Mesia a venit, si ne fiind primit, evreii vor primi un fals mesia, pe Anticrist. Cand a auzit asta, s-a tulburat putin. Cred ca era in cunostinta de riscul evreilor de a primi pe Anticrist. Deodata mi-a spus ca el este intr-o scurta vacanta si vrea sa se relaxeze. Ne-am despartit in termenii cei mai cordiali.

Discutia pe care am redat-o mai sus este foarte semnificativa si am simntit o adanca parere de rau pentru interlocutorul meu evreu. Ne apropiem cu viteza ametitoare de implinirea numarului celor mantuiti dintre neamuri (Romani 11:25), suntem in plina apostazie a bisericii, Israel are relatii secrete cu Arabia Saudita ca sa se apere de Iran (ce inselare), iar Domnul Isus isi va rapii biserica probabil nu intru-n viitor prea indepartat.

Iată, în adevăr, ce vă spunem prin Cuvântul Domnului: noi cei vii, care vom rămâne până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi. Căci Însuşi Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer şi întâi vor învia cei morţi în Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul. Mângâiaţi-vă dar unii pe alţii cu aceste cuvinte (1 Tess 4:15-18).

2 thoughts on “Am discutat cu un evreu…

Leave a Reply

