Cristi Tepes- fratele ce a excelat in iubirea crestina si adevar, a plecat subit la Domnul

Picture2

(Cristi Tepes cu fratele Pete Popovici in Long Beach, CA – 2011)

Pastorul Talos Vasile a format o echipa de lucrare cu tineretul- Cristi Tepes, Paul Dan, Rodica Cocar

Domnul mi-a facut favoarea sa vin si sa lucrez in Evanghelie in Romania. Veneam de la Tudoristi dar am avut pe inima sa lucrez cu fratii Baptisti. Il intalnisem pe Pastorul Vasile Talos intr-o vizita in Romania la un doctor evanghelic prin anii ’80. Cand am terminat seminarul in America, prin ’93 am inteles ca trebuie sa merg in Romania in misiune. Si atunci l-am sunat pe Pastorul Talos si l-am intrebat daca pot sa vin sa slujesc impreuna cu dansul. Si-a adus putin aminte de mine si a zis, da! Putea foarte bine sa ridice tot felul de motive si sa nu ma primeasca.

Conlucrarea a fost deosebita, Pastorul Talos a dovedit ca stie ce inseamna promovarea in lucrare a slujitorilor mai tineri. Mai tarziu s-a gandit sa initieze o lucrare cu tineretul evanghelic pe Bucuresti si inchirindu-se Sala Dacian din centrul Bucurestiului s-au inceput intalnirile de luni seara cu o parte din tineretul evanghelic Bucurestean. Cristi Tepes conducea cantarile si prezentarile, sora Rodica Cocar canta la pian, iar eu coordonam impreuna cu ei diferite aspecte. Prezenta lui Cristi era a fratelui zambitor, iubitor, care incerca sa modeleze in tineret aprecierea pentru cantarile fratelui Moldoveanu, importanta pentru crestinismul evanghelic roman a operei lui Ioan Alexandru. El deasemenea avea un talent de exceptie de a intervevia evanghelici de seama din Romania sau chiar din afara. 

Cristi Tepes, un mare patriot evanghelic 

Am inteles mai tarziu de ce tot insista Cristi in promovarea poetului credincios Ioan Alexandru. Dumnezeu a facut o lucrare de exceptie in Romania si anume, singura reforma in Ortodoxie in 2,000 de ani. Aceasta reforma a avut doua laturi: lucrarea de trezire din Ortodoxie prin preotul Tudor Popescu, si lucrarea Oastea Domnului prin preotul Trifa. Cristi, prin programele facute despre Ioan Alexandru si preotul Trifa, a dat Romaniei niste coordonate spirituale la nivel de mass media. El a inteles rolul Romaniei in crestinismul international. Multi dintre evanghelici sunt ignoranti cu privire la importanta uriasa a reformei in Ortodoxie facuta in Romania, iar altii chiar incearca sa numeasca reforma in Ortodoxie doar ca pe o innoire, ceea ce este fals si minimalizeaza maretia lucrarii lui Dumnezeu. 

Imi aduc aminte ca la moartea poetului credincios Ioan Alexandru, Cristi a mediatizat pierderea mare a Romaniei prin plecarea la Domnul a poetului Ioan Alexandru. Dar nu numai atat, a facut tot ce a putut ca sa ajute familia lui I. Alexandru. 

Cristi Tepes, un urmas a lui Cristos in blandete si adevar

Cand dadeai cu ochii de Cristi Tepes dadeai cu ochii de un zambet autentic crestin. In lucrarea facuta impreuna cu tineretul in anii 1994-’95 nu am avut nici-o cearta cu Cristi Tepes. Eu am fost mai ferm, iar el a fost mai maleabil. Cu toate acestea Cristi iubea adevarul. Cand am scris o cartea in Romania care s-a dovedit providentiala, si anume, “Adevarul Despre Miscarea Adventista“, Cristi mi-a pus imediat la dispozitie o bibliografie si mi-a dat sugestii cheie pentru alcatuirea cartii. 

Cristi a abordat in emisiunile lui, multe subiecte evanghelice incomfortabile pentru unii oficiali, dar a avut o vorbire cu har si dreasa cu sare. Multi pastori astazi se ascund dupa paravanul “blandetii” si niciodata nu adreseaza eretici, erezii, devieri. Ii indemn sa ia exemplu de la Cristi. 

Sa ajutam familia lui Cristi Tepes

Familia Tepes a locuit si locuieste si acum la etajul 4 dintru-n bloc fara lift din Berceni. El a avut o viata de jertfa. Pledez cu comunitatea evanghelica romana din tara si din diaspora ca sa participe la formarea unui fond de ajutorare a sotiei si copiilor care au ramas in urma. Cel mai bine este ca o biserica care i-a fost cea mai aproape sa coordoneze primirea de fonduri pentru familia Tepes, si transferarea donatiilor catre ei. 

Cu durere si cu nadejde in inviere, 

Paul Dan

 

One thought on “Cristi Tepes- fratele ce a excelat in iubirea crestina si adevar, a plecat subit la Domnul

Leave a Reply

