Stiati ca…au fost si treziri false? Cea din Ţara Galilor a fost cea mai dominata de demoni – Partea 1

Rugaminte: Te rog mult nu ignora acest articol, si dupa ce l-ai citit da-l la toti evanghelicii pe care-i știi.

Ce zici de asta? 

Evan Roberts, liderul trezirii din Ţara Galilor 1904-1905 a declarat ca la inceputul “trezirii” ce o conducea, el discuta cu Dumnezeu Tatal fatza catre fatza in fiecare noapte intre 1 si 5 dimineata timp de trei luni de zile. Nici apostolul Pavel nu a avut parte de ce pretinde E. Roberts! Apostatii se prezinta totdeauna mai mari decat apostolii. A fost intrebat de un ziarist daca l-a vazut pe Domnul Cristos in viziunile nocturne, si a zis ca nu, ci ca a vazut pe Duhul Sfant. Roberts avea viziuni si auzea voci. Mai tarziu peste ani a spus ca Satana i-a umplut inima, si lucrarea lui a fost o diversiune demonica, el fiind inselat. El moare in 1951 la 73 de ani, fara nimic din Dumnezeu in el. Asa lider, asa trezire.

De ce ar trebui sa citesti acest articol? 

Ramificatiile falsei treziri din Ţara Galilor te afecteaza chiar daca le ignori. Implicatile sunt internationale in viata bisericilor.

Ce s-a intamplat in Anglia, Romania, si in seminarile teologice din intreaga lume? 

In Ţara Galilor, in secolul XVIII a fost o trezire autentica lucrata de Domnul prin Daniel Rowland (1711-1790) . Fratii din regiune s-au rugat 40 de ani dupa trezirea prin Rowland pentru o alta trezire. Tocmai cand incepuse trezirea prin 1902-1903, mai tarziu in 1904 intreaga lucrare este deraiata de apostatul carismatic Evan Roberts. Alt militant pentru trezire in Ţara Galilor a fost carismaticul in ascuns pe nume Martyn Lloyd Jones. El este parintele carismatismului englez. Datorita lui, carismatismul s-a raspandit ca un virus prin Michael Harper, membru la biserica lui. Tot de la biserica lui M. L. Jones a iesit apostatul eretic R. T. Kendall care a infestat lumea cu, carismatism, si care are carti traduse si in romana. M. L. Jones avand o popularitate imensa, a fost  ignorat in a fi expus de multi teologi.

Ideile aberante si eretice lansate de carismaticul Evan Roberts in falsa trezire din Ţara Galilor, ca de exemplu: Ziua Cincizecimii este repetabila oricand, minunile din secolul I sunt accesibile si astazi, poti sa auzi voci si sa ai viziuni, zic dar, aceste grave erezii s-au regasit si la Martin Lloyd Jones (mai putin voci si viziuni).

M. L. Jones a fost cel care a readus literatura Puritana in prim plan intre evanghelici, dar Puritanii au probleme serioase. O parte dintre ei argumenteaza ca biserica nu s-a nascut la Cincizecime, ci a inceput cu Avraam si Sara in Vechiul Testament. Mai mult, multi Puritani au fost mistici si precarismatici. Vom trata aceste lucruri mai pe larg in recenzia ereziei “Bucurie Negraita” a lui M. L. Jones.

In Romania, cu bune intentii s-a perseverat pe ideea trezirii spirituale, dar au fost si exagerari grave. Astfel, marele carismatic Vali Leonas din Suceava a lansat cartea “Ţara Galilor invadata de Duhul Sfant prin Evan Roberts”. Vali Leonas si Teo Toculet au incercat o trezire spirituala la BER sub infuenta acestei carti eretice folosind si conceptele de manipulare psihologica ale lui Zac Poonen.

Mai mult, Martyn Lloyd Jones, cat si cartea eretica “Bucurie Negraita” au fost promovate la BER. I-am atras atentia celui ce facea asta, dar el a ramas mai departe un urmas a lui M. L. Jones.

Seminariile teologice din intreaga lume au in programa literatura scrisa de M. L. Jones. Chiar daca pare de necrezut, profesori cu renume si doctorate nu si-au facut tema in privinta carismaticului M. L. Jones. Acesta este cel mai citat autor crestin din secolul XX.

Articolul acesta va continua data viitoare cu descrierea falsei treziri din Ţara Galilor, care este o istorie de groaza cu manifestari demonice. De asemenea in aceasta serie vom vedea cine a fost Martyn Lloyd Jones cu adevarat, si vom face recenzia cartii eretice numita “Bucurie Negraita”.

 

Bibliografie

Murray, Iain. David Martyn Lloyd-Jones: the first forty years 1899-1939. Edinburgh: Banner of Truth Trust, 1982. Print.

Murray, Iain. David Martyn Lloyd-Jones: The fight of faith. Edinburgh: Banner of Truth Trust, 1990. Print.

Lloyd-Jones, David Martyn. Joy unspeakable: power & renewal in the Holy Spirit. Wheaton, IL: H. Shaw, 1985. Print.

Roberts, Evan, and Arthur Goodrich. The Story of the Welsh revival: as told by eyewitnesses together with a sketch of Evan Roberts and his message to the world. New York: Fleming H. Revell, 1905. Print.

http://faithsaves.net/welsh-revival/

https://standardbearer.rfpa.org/articles/dr-david-martyn-lloyd-jones-and-pentecostalism-2-0

Advertisements

34 thoughts on “Stiati ca…au fost si treziri false? Cea din Ţara Galilor a fost cea mai dominata de demoni – Partea 1

  1. Într-o introducere:
    ”Evan Roberts is a phenomenon. … Only a man with something extraordinary belonging to him could have attracted the attention of the religious world as he has done. …. Even the antagonists of the Christian religion admit that he is a strange and inexplicable person,…”

    Cîteva rezultate interesante specificate ale „umplerii” lui Evan Roberts:

    „the effects of that in his case. The most manifest effects were these —
    (1) Losing all physical weakness …
    (2) Possessing Physical Freedom …
    (3) Losing all nervousness …
    (4) Feeling physically strong. …
    (5) Fullness of happiness. …
    (6) Courage to carry out his conviction …
    (7) No anxiety for the future …
    (8) An intense desire to save souls”

    D.M Phillips – Evan Roberts – The Great Revivalist And His Work

    Punctele 1-5 nu știu unde le-a găsit în Biblie asociate cu „umplerea”.

  2. Pace frate Paul!

    Am citevai intrebari:
    1. Faceti diferite afirmatii cu privire la anumite persoane, dar nu dati sursele (cu pagina exacta) in baza carora eu as putea verifica veridicitatea spuselor Dvs. Nu ca nu as crede ceea ce spuneti Dvs despre altii, dar prefer sa indicati sursele atunci cind spuneti ceva despre cineva, ca sa pot verifica. Asa mi se pare corect.
    2. Spuneti M. L. Jones a fost carismatic pe ascuns. Cu alta ocazie ati criticat si alti autori crestini, de ex. John Piper si nu numai. Si eu stau asa si ma intreb sincer: ati putea face o lista cu autori crestini care au o invatatura sanatoasa, fara erezii, pe care cartile carora le recomandati oamenilor sa le citeasca ?? Pentru ca tot citind articolele Dvs mi se creaza impresia ca toti sunt eretici.
    3. Spuneti ca Puritanii au probleme serioase. Apoi ca au probmele si catolicii, si ortodocsii, si penticostalii, si carismatii, si adventistii, si multi altii (si nu pot sa spun ca nu aveti dreptate). Insa in aceasta situatie nu au dreptate ortodocsii atunci cind ne critica spunind ca de la Luter incoace protestantii dau din erezie in erezie? Si astfel ortodocsii isi argumenteaza pozitia ca ei sunt Biserica Domnului. Si citind articolele Dvs unde se critica toate celelalte miscari, imi mai apare o intrebare: in protestantism/neoprotestantism doar baptistii sunt cei cu invatatura sanatoasa si in rest toti ceilalti sunt toti eretici? Ori ortodocsii totusi au dreptate?
    4. Puteti oferi o adresa de e-mail la care puteti fi contactat de catre cititorii acestui blog?

    Multumesc mult.

    • Pace frate crestin,

      M-as fi bucurat sa iti dai numele real. Aici pe blog nu lucram cu lucruri secrete si putem sa ne exprimam liber.

      Pace frate Paul!

      Am citevai intrebari:
      1. Faceti diferite afirmatii cu privire la anumite persoane, dar nu dati sursele (cu pagina exacta) in baza carora eu as putea verifica veridicitatea spuselor Dvs. Nu ca nu as crede ceea ce spuneti Dvs despre altii, dar prefer sa indicati sursele atunci cind spuneti ceva despre cineva, ca sa pot verifica. Asa mi se pare corect.

      Poti sa mergi pe blogurile cele mai cunoscute, ca de exemplu Tim Challies http://www.challies.com/book-reviews/practicing-the-power si in recenzia cartii pe care o face, nu da nici un numar de pagina. Cand citesti un blog care are credibilitate si iti da si bibliografie ei lucrurile cum sunt. Suntem frati si lucram cu frica lui Dumnezeu. Nici blogurile seculare nu isi permit sa minta pe cititori.

      2. Spuneti M. L. Jones a fost carismatic pe ascuns. Cu alta ocazie ati criticat si alti autori crestini, de ex. John Piper si nu numai. Si eu stau asa si ma intreb sincer: ati putea face o lista cu autori crestini care au o invatatura sanatoasa, fara erezii, pe care cartile carora le recomandati oamenilor sa le citeasca ?? Pentru ca tot citind articolele Dvs mi se creaza impresia ca toti sunt eretici.

      Da, Martyn Lloyd Jones a dat ordin ca erezia numita “Bucurie Negraita” pe care a scris-o sa fie publicata dupa moartea lui. De ce? Pentru ca daca era publicata atunci cand el era in plina activitate, nu-l mai asculta nimeni dintre evanghelicii cu discernamant.

      Este o idee buna sa dau o lista cu autori crestini corecti. Am sa iti dau cateva nume acum pe loc: (din Romania) Tudor Popescu, Paul Negrut, Timotei Pop, Horia Azimioara, si mai sunt si altii.
      Din afara Romaniei: Spurgeon, Merrill Tenney, Dr. Thomas L. Constable impreuna cu majoritatea profesorilor de la Dallas Theological Seminary, majoritatea profesorilor de la Master’s Seminary care au publicat, John MacArthur, Paul Washer etc.

      Vrei sa il aperi pe Piper? 🙂 Ai citit articolul care l-am scris, Piper este fara nici o scuza, si acolo am dat referintele de rigoare. 🙂 Trebuie sa retii ca blogurile de apologetica se ocupa cu deconspirarea aberatilor, ereziilor, apostatilor. Dar daca te duci la sectia de “Publicatii” a blogului, vei vedea ca sunt si carti de doctrina, iar pe coloana dreapta ai o sectie intreaga numai de Doctrina Biblica.

      3. Spuneti ca Puritanii au probleme serioase. Apoi ca au probmele si catolicii, si ortodocsii, si penticostalii, si carismatii, si adventistii, si multi altii (si nu pot sa spun ca nu aveti dreptate). Insa in aceasta situatie nu au dreptate ortodocsii atunci cind ne critica spunind ca de la Luter incoace protestantii dau din erezie in erezie? Si astfel ortodocsii isi argumenteaza pozitia ca ei sunt Biserica Domnului. Si citind articolele Dvs unde se critica toate celelalte miscari, imi mai apare o intrebare: in protestantism/neoprotestantism doar baptistii sunt cei cu invatatura sanatoasa si in rest toti ceilalti sunt toti eretici? Ori ortodocsii totusi au dreptate?

      Lista ta cu denominatii este destul de lunga. Cei mai aproape de doctrina Biblica sunt Baptistii si Crestinii dupa Evanghelie in Romania, inclusiv Tudoristii. Nu esti convins cat de periculoasa este secta adventista, spiritual vorbind? Ai citit cartea “Adevarul Despre Miscarea Adventista”? Pavel spune clar ca trebuie sa fie si partide ca sa iasa la iveala cei gasiti buni. Ti-e frica de adevarul ca nu toate denominatiunile sunt cum trebuie si ca unele sunt mai aproape de adevar iar altele foarte departe de adevar?

      4. Puteti oferi o adresa de e-mail la care puteti fi contactat de catre cititorii acestui blog?

      Cititorii pot sa scrie la aceasta adresa: raspunsuripeblog@gmail.com Nu promit ca raspund repede.

      Iti multumesc pentru comentariu si intrebari. Scrie-mi si mie la ce biserica mergi, si din ce parte a Romaniei. Paul Dan

      Multumesc mult.

    • Pace, un creștin

      John Piper s-a format ca teolog la Fuller Theological Seminar (F.T.S). Cand urmarim traseul unor importante erezii, cu care se lupta azi adevaratii apologeti crestini, putem observa ca aceste erezii au fost germinate la F.T.S in perioada contemporana si raspandite apoi de diferiți teologii care s-au format sau lucrat acolo. Putem spune ca F.T.S are in perioada contemporana, reputatia teologica nesanatoasa pe care a avut-o in secolul 18, universitatea liberala protestanta Tubingen din Germania, unde s-au dat cele mai perfide atacuri asupra Scripturii, cu scopul demolarii ei.

      La F.T.S s-a afirmat, ca BIBLIA ARE GRESELI!!!
      CAND SE FISUREAZA INCREDEREA CREDINCIOSILOR IN AUTORITATEA SUPREMA A SCRIPTURII, INEVITABIL, OBLIGATORIU, ACESTIA SE VOR INTOARCE SPRE MISTICISM CA SUPORT SPIRITUAL !

      MISTICISMUL CARISMATIC, cu toata mizeria ereziilor sale neognostice si neomontaniste, preluate din cultele metafizice New Age, a fost puternic promovata de F.T.S. Putini din cei care au studiat acolo au ramas neafectati! John Piper are o inclinatie evidenta spre Misticism (mai ales pentru unele din periculoasele practici mistice contemplative, preluate de neo-calviniști din misticismul Romano-Catolic, care a fost culmea!!!, una din cele mai eficiente arme ideologice ale Contrareformei catolice începute în sec. XVI). Dar asta e gandirea postmodernismului pe care-l traim noi azi, si care a patruns si in teologia neo-evanghelica: Teza+Antiteza=Sinteza.

      John Piper este azi atat de orbit spiritual, incat concluzioneaza ca Biserica Emergenta este un trend teologic și o mișcare neo-liberală care azi e moarta, iesita de pe piata. NIMIC MAI FALS ! Ea este in plina cucerire spirituala, mana in mana cu sora ei (miscarea New Age), cum dealtfel o arata si dovezile, daaar e mult mai camuflata, caci deja a ajuns la amvoanele, bordurile, in cartile, la conferintele multor biserici, organizatii si universitati CRESTINE.

      Si nu in ultimul randa asocierea dorecta a lui John Piper cu teologi care promoveaza ecumenismul și globalismul ca si Rick Warren, spune multe!

      SURSE/BIBLIOGRAFIE (articole scurte, dar documentate):
      1. John Piper vine in Romania cu un sac de probleme
      https://ioan8.wordpress.com/2012/05/01/john-piper-vine-in-romania-cu-un-sac-de-probleme/
      2. BETH MOORE AND JOHN PIPER LEAD LECTIO DIVINA-LITE AT PASSION 2012
      http://apprising.org/2012/01/06/beth-moore-and-john-piper-lead-lectio-divina-lite-at-passion-2012/
      3. Ce este “LECTIO DIVINA” ?
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=10887
      4. WARNING: John Piper Conference Includes Contemplative Promoting Speaker
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=3906
      5. Does Mark Driscoll Belong at John Piper’s Conference?
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=3873
      6. Desiring God (i.e., John Piper) Says OK to Mark Driscoll at Conference
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=3877
      7. John Piper Invites Rick Warren to Speak at Desiring God Conference
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=4328
      8. John Piper Interview: Rick Warren is “Biblical” – “He’s Been Slandered”
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=5083
      9. John Piper Says No to Catholic Contemplatives But Yes to Protestant Contemplatives
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=11173
      10. The Passion of the Presence and the Purpose of the Passion (and Francis Chan and John Piper’s Involvement with IHOP)
      http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=14506

  3. Frate Paul Dan,

    Asteptăm cu nerăbdare recenzia cartii “Bucurie Negraita” a lui Martyn Lloyd Jones! E interesant ce ați menționat despre el: că “e CEL MAI CITAT AUTOR creștin din sec. XX”!

    Având în vedere direcția teologică eronată spre care plonjează majoritatea liderilor din Creștinismului occidental de astăzi, asemenea unui avion kamikaze condus de un pilot aflat în delir mistic, care crede că explozia sinucigașă spre care se îndreaptă îl va trimite în NIRVANA, trebuie și e neapărat necesară examinarea biblică a lui Martin Lloyd Jones!

    Deși mărturisesc că nu cunosc decât lucruri generale despre M.L.Jones, am văzut totuși o simpatie deosebită (chiar exagerată!) pentru M.L. Jones la baptiștii carismatici și la pentecostalii-carismaticii care îl idolatrizau pe ereticul promotor al ereziilor N.A.R. în România, fostul baptist, după aceea ateu, după aceea iar baptist, mai apoi pentecostal, pe urmă carismatic și în final azi hiper-carismatic N.A.R, bătrânul eretic octogenar IOSIF ȚON.

  4. V-aș ruga pe viitor, ca să nu existe nici un fel de dubii, mai ales pentru cei mai sceptici, să indicați pagina, cartea și autorul de unde luați aceste informații, ca de exemplu:

    “Evan Roberts, liderul trezirii din Ţara Galilor 1904-1905 a declarat ca la inceputul “trezirii” ce o conducea, el discuta cu Dumnezeu Tatal fatza catre fatza in fiecare noapte intre 1 si 5 dimineata timp de trei luni de zile.”

    “Mai tarziu peste ani (Evan Roberts) a spus ca Satana i-a umplut inima, si lucrarea lui a fost o diversiune demonica, el fiind inselat.”

      • Frate Paul, indicarea doar a titlului cartii NU este suficienta. Asta ar insemna ca trebuia sa citesc cartea in intregime pentru ca sa gasesc citatul la care va referiti. Daca ati citit cartea, probabil nu va fi atit de greu sa indicati paginile exacte a fiecarui citat. Si astfel va fi mult mai simplu de verificat, iar argumentele Dvs vor fi mult mai credibile.

        Totodata, va rog sa-mi raspundeti la intrebarile care vi le-am adresat.

        Multumesc.

        • Eu am pus bibliografie la sfarsitul articolului. Postarea de fatza este doar o scurta introducere. Urmeaza articolul cu detalii bibliografice.

          Sursele credibile iti dau doar bibliografia. Rar iti dau pagina. Daca nu ai incredere nu este bine. O sa iti raspund cat de curand. Lucrez la mai multe lucruri odata.

          • Imi e greu sa inteleg cum un crestin care considera ca e apologet cu pretentii sa aiva o atitudine de genul “Daca nu ai incredere nu este bine”.
            Asta e apanajul sectelor. Doar la secte ti se cere sa crezi fara sa cercetezi.
            Nu spun asta pentru ca ati facut dumneavoastra afirmatia asta, dar este o regula esentiala sa nu pretinzi oamenilor sa te creada pe cuvant. Scriptura zice ca blestemat este omul care se increde in om.
            Dupa ce oferiti din ce in ce mai multe dovezi ca faceti cenzura din plin, acceptand doar comments care va servesc interesele, cum a remarcat fratele Cruceru, incep sa cred ca de fapt aveti o problema cu comentariile pertinente.
            Si pe de alta parte incep sa pun la indoiala intentiile pe care le aveti cand va lansati in diferite “cercetari apologetice”. Este o mare dezamagire sa vad aceasta atitudine si cenzura pe care o faceti. Pacat de articolele care sunt in general bune, dar le stricati complet prin atitudine si cenzura.
            Nu va judec eu chemarea, dar nu m-as mira sa aflam in ziua judecatii ca ati incalcat tocmai regulile de onestitate in cercetarea apologetica, pe care altfel le pretindeti de la toti ceilalti. Zelul e bun, dar poate fi foarte distrugator cand e insotit de viclenie, cenzura selectiva, umblare dupa o faima construita prin minciuna si lipsa de onestitate. Daca nu e, aveti ocazia sa o demonstrati. Ganditi-va la asta!

            • Totul este curat pentru cei curaţi; dar pentru cei necuraţi şi necredincioşi, nimic nu este curat: pînă şi mintea şi cugetul le sînt spurcate.Tit 1:15. Mintea ta este necurata, lucrezi ca un diavol, incepi cu linguseli si pe urma ataci. Crezi ca o sa mai apari pe acest blog ? Nicidecum !

              Imi e greu sa inteleg cum un crestin care considera ca e apologet cu pretentii sa aiva o atitudine de genul “Daca nu ai incredere nu este bine”.
              Asta e apanajul sectelor. Doar la secte ti se cere sa crezi fara sa cercetezi.
              Nu spun asta pentru ca ati facut dumneavoastra afirmatia asta, dar este o regula esentiala sa nu pretinzi oamenilor sa te creada pe cuvant. Scriptura zice ca blestemat este omul care se increde in om.

              Altui cititor i-am raspuns la aceasi obiectie. Tie iti raspund la fel. Poti sa mergi pe blogurile cele mai cunoscute, ca de exemplu Tim Challies http://www.challies.com/book-reviews/practicing-the-power si in recenzia cartii pe care o face, nu da nici un numar de pagina. Cand citesti un blog care are credibilitate si iti da si bibliografie, cum ti-am dat aici, ei lucrurile cum sunt. Suntem frati si lucram cu frica lui Dumnezeu. Nici blogurile seculare nu isi permit sa minta pe cititori. Restul comentariului tau cu aluzia la secte sau mica predicuta care o faci sunt in afara contextului si sunt exagerari care lucreaza in defavoarea ta de fapt. Nici macar nu ai citit cu atentie ca urmatorul articol va avea ici si colo si pagina cartii pe care o citez.

              Dupa ce oferiti din ce in ce mai multe dovezi ca faceti cenzura din plin, acceptand doar comments care va servesc interesele, cum a remarcat fratele Cruceru, incep sa cred ca de fapt aveti o problema cu comentariile pertinente.

              Citandu-l pe Cruceru incerci sa dai credibilitate contestatiei tale, dar nu merge. Cruceru are o gramada de lucruri de ani de zile in domeniul blog si facebook care nu sunt cum trebuie, dar l-am lasat in pace din anumite considerente. Uite dovada ca ti-am publicat comentariul tau impertinent este clar ca si tu si Cruceru sunteti gresiti.

              Si pe de alta parte incep sa pun la indoiala intentiile pe care le aveti cand va lansati in diferite “cercetari apologetice”. Este o mare dezamagire sa vad aceasta atitudine si cenzura pe care o faceti. Pacat de articolele care sunt in general bune, dar le stricati complet prin atitudine si cenzura.
              Nu va judec eu chemarea, dar nu m-as mira sa aflam in ziua judecatii ca ati incalcat tocmai regulile de onestitate in cercetarea apologetica, pe care altfel le pretindeti de la toti ceilalti. Zelul e bun, dar poate fi foarte distrugator cand e insotit de viclenie, cenzura selectiva, umblare dupa o faima construita prin minciuna si lipsa de onestitate. Daca nu e, aveti ocazia sa o demonstrati. Ganditi-va la asta!

              De fapt aici ai spus adevarul despre TINE. Din prisosul inimii tale vorbeste gura ta. Da, esti viclean si pedeasupra mai esti si nesincer si in plus imi si predici. Pocaieste-te!

              Macar ai curajul sa spui din ce denominatie faci parte, fara sa minti.

          • @Crestinul
            Nu doresc să scriu ceva redundant, pentru că răspunsul fratelui Paul a tratat comentariul tău.

            1. În articolele ştiințifice se citează fără să fie menționată pagina, deci cu atît mai puțin aici.
            2. Nu e bine să citeşti doar pagina respectivă pe care ți-o poate “servi” cineva. De cele mai multe ori trebuie să ai în vedere toată cartea/scrierea ca să vezi dacă nu cumva cel care face recenzia încearcă să inducă în eroare.

  5. Nu stiu de ce nu ati publicat comentariul meu insa cred ca mai pot sa imi spun parerea. Spuneam faptul ca si datorita cartii “Bucurie negraita” am parasit o biserica cu influente carismatice pentru ca abordeaza subiectul botezul Duhului Sfant si a darurilor spirituale dintr-o perspectiva echilibrata.

      • Dumnezeu a trimis Duhul Sfant ca putere impreuna cu darurile sale bisericii primare. Unii considera ca aceste daruri au incetat desi nu exista nicio dovada biblica concreta iar altii cred in darurile spirituale dar au luat pe cai gresite. M.L. Jones analizeaza biblic darurile, vorbeste foarte mult impotriva exceselor, falsurilor etc. de ex. capitolul 12 si de fapt toata cartea se ocupa mult cu asta insa nu sustine faptul ca darurile ar trebui parasite (Pavel spune ca ar trebui cautate cele mai bune) doar pentru ca unii gresesc in privinta lor ci aduce invatatura cum sa corectam, sa alegem ce e bun si sa functionam corect in manifestarea Duhului de ex. cap. 15 Cum sa tinem in frau vorbirea in limbi sau cap. 12 Cercetarea Duhurilor. cartea “Bucurie negraita” e singura mea carte de Jones si ma gandesc sa imi mai cumpar. Mi se pare foarte asemanator in invatatura cu Tozer care m-am gandit sa il citesc si pe el mai mult. O carte mai profunda pe acest subiect e cea a lui Watchman Nee “Comuniunea Duhului Sfant”. Si apropo, Jones nu este carismatic in sensul in care este miscarea in ziua de azi. Chiar in aceasta carte vorbeste de multe excese ale lor asa ca nua are cum sa fie parintele lor in Anglia sau initiator sau orice altceva. Cred ca problema dumneavoastra cu el e doar ca el crede in botezul si darurile Duhului ca fiind valabile si astazi lucru pe care il sustine si Biblia.

        • Iti place misticismul! De aceea evaluezi subiectiv pe ML Jones. Cat de curand public un articol despre falsa trezire din Tara Galilor si o sa vezi lucruri grave care l-au format pe ML Jones. Am sa public si o recenzie la biografia lui oficiala scrisa de Iain Murray si o sa iti iei cuvintele inapoi. Cu ajutorul Domnului o sa public si o recenzie la erezia “Bucurie Negraita”.

  6. [editat]… De fapt mai usor se raspandesc barfele, minciunile si mai ales exagerarile decat lucrurile bune. Vad asta din viata reala.
    Sa stiti ca nu doresc sa sustin o anumita doctrina, un anumit om. Eu incerc sa cercetez toate lucrurile si sa pastrez ce e bun.

    • Eu ti-am dat citat din cartea martorilor oculari in articol cu privire la falsa trezire din 1904-5. Acolo sunt chiar cuvintele blasfemiatorului Evan Roberts. (Roberts, Evan, and Arthur Goodrich. The Story of the Welsh revival: as told by eyewitnesses together with a sketch of Evan Roberts and his message to the world. New York: Fleming H. Revell, 1905. Print.)
      Daca tu zici ca documentarea din surse primare este o minciuna atunci nu mai este sperantza pentru tine.

      • Dar cum ramane cu martorii oculari care vorbesc de bine acea trezire? Pana la urma ne uitam la roade. Cati oameni s-au intors la Hristos, cati au crescut in dragoste. Sunteti selectiv. Nu sunt impotriva martorilor oculari insa nu am certitudinea ca e totul adevarat. Si ei pot minti. In timpul vietii lui, Watchman Nee a fost vorbit de rau ca atunci cand a auzit ce se spune despre el (de catre martori oculari), el a spus ca pe acel Watchman Nee l-ar condamna si el. Pe de alta parte din tot ceea ce se spune si e adevarat unii pot interpreta ca fiind erezie, exagerare samd cand poate nu e ci doar nu se potriveste cu . Nu mai vreau sa intru in detalii sau dezbatere pentru ca nu e ziditor. M-am gandit ca sa nu mai scriu pe acest site pentru ca pierd si timpul si nu duce nicaieri. Adevarul e ca Dumnezeu a lasat si darul discernamantului in biserica pentru a face fata ereziilor. Dumneavoastra pare ca vedeti viata crestina doar din perspectiva unei denominatiuni. Nu mi-ati spus cum e inchinarea in duh, dar cand altii incearca sa o practice, spuneti ca este un mistic. Nu voi mai comenta pe site iar indiferent ce veti crede despre ce am spus voi lasa asa, va spun doar ca ideile si subiectele pe care le prezentati sau genul acesta l-am mai intalnit insa sa nu credeti ca nu imi pot schimba ideile. E sunt sincer in dorinta de a creste in Hristos. Pana la urma nu doresc sa fiu un fariseu sau un levit care au “adevarul” ci mai bine un samaritean considerat apostat , dar plin de dragoste. Fiti binecuvantat!

        • As,
          Am sa iti raspund sub diferite sectiuni ale comentariului tau.

          Dar cum ramane cu martorii oculari care vorbesc de bine acea trezire? Pana la urma ne uitam la roade. Cati oameni s-au intors la Hristos, cati au crescut in dragoste. Sunteti selectiv. Nu sunt impotriva martorilor oculari insa nu am certitudinea ca e totul adevarat. Si ei pot minti.

          Uita-te la ce ai scris. Te contrazici! Odata spui ca martorii oculari vorbesc de bine, pe urma spui ca si ei pot mintii. In felul acesta te inchizi intr-o incertitudine fara iesire. Am sa iti spun cum stau lucrurile. Martorii oculari au spus adevarul si lucrurile au fost publicate in ziare si pe urma in carti, asa ca nimeni nu isi permitea sa spuna lucruri care nu au fost. In marturiile lor “pozitive” avem redate si blasfemiile lui Evan Roberts care nu pot fi negate. Mai mult, ei redau fenomene oculte pe care ei le percep ca lucruri spirituale. Nu aveau nici un discernamant. In ce priveste rezultatele aparent bune ale trezirii o sa vezi in articolul urmator ca in cativa ani nu a mai ramas nimic din ce s-a intamplat la falsa trezire tocmai pentru ca a fost o trezire falsa. Au fost si roade, dar alea au fost de la lucrarea lui Peter Price, Moody, si altii care au lucrat in alte zone in Tara Galilor, nu unde a fost Evan Roberts. O sa tratez aceste lucruri in articolul urmator. Inca un lucru, nu sunt selectiv. Toate citatele din articol sunt in favoarea lui Evan Roberts, dar cum am spus, oamenii aceea nu stiau ca dadeau pe fatza de fapt un fenomen ocult.

          In timpul vietii lui, Watchman Nee a fost vorbit de rau ca atunci cand a auzit ce se spune despre el (de catre martori oculari), el a spus ca pe acel Watchman Nee l-ar condamna si el. Pe de alta parte din tot ceea ce se spune si e adevarat unii pot interpreta ca fiind erezie, exagerare samd cand poate nu e ci doar nu se potriveste cu .

          Analogia ta cu Watchman Nee aici nu se potriveste. Te ramifici prea mult si te pierzi.

          Nu mai vreau sa intru in detalii sau dezbatere pentru ca nu e ziditor. M-am gandit ca sa nu mai scriu pe acest site pentru ca pierd si timpul si nu duce nicaieri. Adevarul e ca Dumnezeu a lasat si darul discernamantului in biserica pentru a face fata ereziilor. Dumneavoastra pare ca vedeti viata crestina doar din perspectiva unei denominatiuni.

          Domnul mi-a dat in harul Lui discernamant spiritual, iar viata crestina o vad in accord cu Scriptura, nu in acord cu denominatiunea. Citeste articolele de doctrina de pe blog si ai sa vezi baza Biblica pe care o au.

          Nu mi-ati spus cum e inchinarea in duh, dar cand altii incearca sa o practice, spuneti ca este un mistic. Nu voi mai comenta pe site iar indiferent ce veti crede despre ce am spus voi lasa asa, va spun doar ca ideile si subiectele pe care le prezentati sau genul acesta l-am mai intalnit insa sa nu credeti ca nu imi pot schimba ideile. E sunt sincer in dorinta de a creste in Hristos. Pana la urma nu doresc sa fiu un fariseu sau un levit care au “adevarul” ci mai bine un samaritean considerat apostat , dar plin de dragoste. Fiti binecuvantat!

          Imi pasa de tine, si iti doresc binecuvantarea Duhului care este Duhul adevarului si care te poate conduce in tot adevarul si te poate invata toate lucrurile daca ai urechi de auzit ce spune bisericilor Duhul in acord cu Cuvantul.

  7. Pentru a lamuri subiectul botezului si darurilor spirituale si sa nu fiu etichetat ca un mistic vreau sa va spun ca eu cred darurile sunt biblice dar nu un scop in sine. Am citit undeva ca dorinta lui Dumnezeu, scopul Lui este de a avea comuniune cu omul iar doctrinele si darurile pot fi o capcana in acest sens cu toate ca autorul nu nega niciuna dintre ele. Viata spirituala este o cale a crucii in care omul natural, sinele este crucificat pentru a creste in Hristos. “Misticismul” acesta nu e de dorit de omul firesc.
    In cartea “Reimaginarea bisericii” de Frank Viola, autorul prezinta cazul unei biserici de casa nou formata din doua grupuri venind din bisericile de cult in care unul credea in daruri iar celalalt nu. Autorul facea parte din primul grup cu influente carismatice. Intre cele doua grupuri au existat neintelegeri cu privire la acest subiect insa au ales sa puna acest lucru la crucea lui Hristos. Autorul spune ca peste un an au aparut darurile in biserica insa cu totul altfel decat le-a experimentat in miscarea carismatica. Ma gandesc daca dumneavoastra ati pune acest subiect in mana lui Dumnezeu sau poate credeti ca dumneavoastra stiti mai bine.

    • as
      Imi pare rau pentru tine. Esti prins in misticism chiar daca folosesti clishee evanghelice. Frank Viola este si el un mistic periculos “That Frank Viola, co-author of the new book Jesus Manifesto with Emerging Church “evangelical” theologian Leonard Sweet, would be practicing meditation in an altered state of consciousness aka Contemplative/Centering Prayer “for nearly 20 years” ” http://apprising.org/2010/06/06/frank-viola-practices-corrupt-contemplativecentering-prayer/

      • Am aceasta carte. Ciudat este ca ati observat alte lucruri decat tema principala a cartii care da de gandit crestinilor din ziua de azi. Oare cum ar fi o recenzie a cartii lui, “Crestinism pagan” prin care sa ne aratati “ereziile” din aceasta carte pentru ca poate in viitor crestinii gasind foarte putin din Dumnuzeu in biserici de cult, le vor parasi iar dumneavoastra sunteti un apologet?

        • Nu este nimic ciudat! Cand vezi marturia de blasfemiator a lui Evan Roberts, restul totul este ruinat. Daca cartea da de gandit crestinilor in ziua de azi, trebuie sa dea de gandit ca a fost o trezire falsa, altfel crestinii de care vorbesti au o mare problema.

          Cartea Crestinism Pagan este scrisa in colaborare cu un eretic pe care il cheama Viola iar acest Viola colaboreaza cu alti eretici ca de exemplu Leonard Sweet, implicat in ocultismul Noua Era.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s