Cine-i Mark Dever, sectantii de la Magna Gratia, si de ce trebuie sa te feresti de ei toti?

,,Oricine rosteşte Numele Domnului, să se depărteze de fărădelege!” (2 Tim 2:19)

“Uită de Isus in asta; am un interes artistic”, a spus Mark Dever

Cand Dever l-a tradat pe Domnul Isus in felul acesta, el s-a referit la fascinatia lui pana la transa cu muzica Rap, o abominatie, o golănie, un satanism.

Pentru cei ce nu stiu, Mark Dever este mare lider Neo Calvinist si prieten apropiat a lui John MacArthur, Al Mohler, Ligon Duncan si alti Neo Calvinisti importanti.

Iata o selectiune de afirmatii năucitoare facute de Dever intr-un interviu cu doi rapperi, pe nume Linne si Allen. 

“Am ascultat la muzica asta (Rap, Hip Hop) de cativa ani si voi mi-ati dat CD-ul vostru Atonement si mi-a placut mult.”

“Rima, imi plac cuvintele, si complexitatea rimei (in Rap), este orbitoare. Uită de Isus in asta; am un interes artistic. Si apoi cand inteleg, sunt fascinat. Are Evanghelia clara… si este mai densa decat orice alta muzica care am ascultat vreodata. Imi plac oratorile lui Bach, dar aceasta (Rap) le intrece cand vine vorba de densitate teologica.”

“Felix … este unul dintre membrii noștri de aici [biserica lui Dever] și a cantat Rap la una dintre întâlnirile membrilor noștri … și aș spune că a fost bine primit de congregația noastră”. (sursa)

Ce om credincios autentic a spus vreodata “Uită de Isus in asta”, indiferent de pasiunea pe care o avea? Ce spune Tatal despre Fiul Sau? “Tu eşti Fiul Meu prea iubit: în Tine Îmi găsesc toată plăcerea Mea!” (Luca 3:22) 

Uitati-va la cuvinte cheie din spusele lui Dever: cativa ani, este orbitoare, Uita-l pe Isus, fascinant, bine primit. Daca pui cap la cap aceste lucruri, rezulta urmatoarele: Dever si-a permis diavolismele Rap pe ani de zile care l-au orbit si l-au facut sa-l uite pe Isus. Aceasta incantatie satanica l-a fascinat si in consecinta a infestat si biserica la care slujeste. 

Iata adancul decaderii Neo Calviniste unde Mark Dever este capul alaturi de supercarismaticul John Piper. 

Sectantii de la Magna Gratia

De ce am insiruit toate aceste lucruri? Pentru ca “lucrarea” lui Mark Dever si a asociatilor lui numita 9Marks este publicata cu mare pompa pe siteul Magna Gratia initiat de Ninel Lazar. Ati vazut cine este Mark Dever si o sa vedeti si mai incolo alte lucruri grave. 

In Decembrie 2016 i-am scris lui Ninel ca Dever este un sef de secta si i-am dat un link care dovedea aceasta  , dar a fost in zadar. Eu am acasa cartea lui Dever pe nume Ce este o biserica sanatoasa? in care se vorbeste despre semnarea unui legamant cu biserica. Iata dovada ca acolo unde Dever este pastor se spune ca cei ce vor sa devina membrii trebuie sa semneze un legamant cu biserica (sursa).  Ce grav! Unde in Scriptura se spune despre a semna un legamant cu biserica? Mormonii si Martorii lui Iehova folosesc metode de inrobire a membrilor lor. 

Mark Dever si miscarea sectanta 9Marks s-a extins in anumite zone in America si in mod tragic vrea sa prinda si pe romani in sistemul lor. De ce vor semnarea unui legamant cu biserica? Pentru asigurarea ca membrii vor da banii cu regularitate si ca membrii sunt tinuti sub control de pastoratul abuziv tip Dever si ai lui. S-a scris foarte mult despre fenomenul eclesiastic abuziv initiat de Dever si 9Marks. Dar, Ninel si Magna Gratia sunt facilitatori de metode sectante de ale lui Dever. Dever, care a zis “Uita de Isus” si care este fascinat cu golanimea muzicala Rap nu putea sa produca altceva decat un sistem ecclesiastic abuziv si sectant. Ninel si Magna Gratia sunt vinovati de propaganda acestor complet descalificati! Iata de ce toti de la Magna Gratia sunt sectanti, inclusiv Ninel. Inca ceva, ceeace ii mai face sectanti pe Ninel si grupul lui este loialitatea fanatica fatza de neo-calvinisti in pofida tuturor dovezilor zdrobitoare ca acestia sunt decazuti.

I-am mai spus lui Ninel despre alt Neo Calvinist pe nume Steve Lawson care se da drept un fel de puritan si traieste foarte contemporan cultural vorbind. Am avertizat pe Magna Gratia despre cine este Steve Lawson. Ei m-au mintit ca o sa imi raspunda dar ca sunt ocupati, dar din aprilie si pana acum nu mi-au raspuns, dar nu au scos cartea ipocrita a lui Lawson numita PREȚUL. Ce te costă să Îl urmezi pe Isus. 

In urmatoarele randuri veti vedea schimbul scurt cu Magna Gratia si doua poze aratand cine este Steve Lawson. 

Subject: Steve Lawson
————————
From: Paul Dan <g____@gmail.com>
Date: 2017-04-07 10:40 GMT-07:00
To: Magna Gratia <contact@magnagratia.org>
Pentru cei de la Magna Gratia,
Am vazut ca ati postat cartea lui Steve Lawson pe Facebook. Steve Lawson nu este o buna marturie. Il cunosc personal de mai mult timp, am vorbit cu el, si in mod tragic cum toti suntem ca oameni supusi greselii, s-a ingamfat si asta de ani buni. De fapt standardul lui de viata particular nu este cel al sfinteniei in toate aspectele. Ceea ce spune Lawson este o demagogie. Iata o poza de la rehearsal inainte de casatoria fetei lui care este scandaloasa si pentru care noi i-am atras atentia (undeva anul trecut), si Lawson ne-a sters comentarile. El traieste exact la opusul a ce spune. Are o viata opulenta. Va asigur ca ma rog pentru el ca Domnul sa-l mustre si sa-l trezeasca. Multi “eroi” Calvinisti astazi au o marturie foarte proasta. Domnul sa ne pazeasca pe toti.
Paul Dan

De cand tatii isi danseaza fetele ca predicatorul Steve Lawson?

From: Magna Gratia <contact@magnagratia.org>
Date: 2017-04-11 0:16 GMT-07:00
To: Paul Dan <g___@gmail.com>
Buna ziua,
Multumim pentru informatie. Incercam sa va raspundem cat mai curand, insa va rugam sa notati ca suntem
intr-o perioada foarte aglomerata, si raspunsurile pot lua ceva timp.

Va multumim pentru intelegere!
Asociatia MAGNA GRATIA
Email: contact@magnagratia.org
Internet: http://www.magnagratia.org


Grave manipulari sectante la Magna Gratia 

Ninel si Magna Gratia si-au permis sa spuna pe website-ul lor ca nu conteaza cine este autorul atat timp cat cartea este scrisa bine biblic. Dar cand l-am confruntat pe Ninel, Magna Gratia a schimbat imediat continutul declaratiei de pe website. Iata originalul pe care noi l-am salvat pe computer. 

Cu astfel de mentalitati nesfinte nu este de mirare ca lumestii Mark Dever si Steve Lawson sunt publicati de Magna Gratia. Deaceea Ninel mi-a spus intr-un email in luna mai ca, carismatismul si calvinismul sunt compatibile. Pe urma a uitat se pare, iar acum incearca sa se motiveze printr-un comentariu lung dar fara acoperire, pus la sectia de comentarii in aceasta postare. 

Ce a mai facut Mark Dever?

Marele carismatic C.J. Mahaney impreuna cu liderii de la biserica unde a fost el pastor senior, au fost acuzati ca nu au raportat politiei cazuri de abuz sexual fatza de unii membrii minori ai bisericii. Chiar pastorul lui asistent a admis ca asa s-a intamplat. Vezi aici. Pana si revista Time a raportat ce s-a intamplat la biserica carismaticului Mahaney. Vezi aiciMahaney este prietenul bun a lui Dever, Al Mohler si Ligon Duncan. Toti trei au dat declaratie de sustinere pentru el, dar pe urma si-au retras-o. Stiti cum zice vorba romaneasca, au intors-o ca la Ploiesti. Insa acestia nu sunt oameni de rand, ci marii pastori americani. Cand Mahaney a fugit de la biserica sub acuzatii ca a acoperit acele abuzuri sexuale, cel care l-a primit a fost Dever. Acelasi Dever este liderul de la 9Marks propagat de Magna Gratia. Grav! 

De retinut ca C.J. Mahaney este protejatul lui Dever si participant la multe conferinte in trecut a lui John MacArthur.

Aici este unul din cele mai documentate site-uri in privinta Neo Calvinistilor despre care discutam. Merita parcurs cand ai putin timp la dispozitie. 

86 thoughts on “Cine-i Mark Dever, sectantii de la Magna Gratia, si de ce trebuie sa te feresti de ei toti?

  1. Frate Paul,
    Vă mulțumesc că prin blogul dumneavoastră am ajuns la MagnaGratia. Am văzut ce resurse publicate extraordinare sunt pe acest website. Cărți și autori de mare valoare care explică și adâncesc părți ale Cuvântului lui Dumnezeu. Lucrări una și una, oameni care au avut o cunoaștere profunda a lui Dumnezeu. O parte din aceste cărți le-am citit în englezește. Bijuteriile scrise de Spurgeon, Bunyan, Owen să poată fi citite în limba română: ce binecuvântare pentru cititor! Cred că viața creștină și viața ce își dedică în întregime viața pentru lucrarea lui Dumnezeu, și nu pentru folosul lor, nu poate decât să urmeze îndemnul “să faceți totul pentru slava lui Dumnezeu” (1 Corinteni 10:31). “Căci Domnul Își întinde privirile peste tot pământul ca să sprijinească pe aceia a căror inimă este întreagă a Lui” (2 Cronici 16:9).

    • Michael
      Esti un om dotat. Nu ai vazut cine este decazutul Mark Dever si cine este Steve Lawson autori de seama la Magna Gratia? Adevarul trebuie luat in intregimea lui 🙂

  2. Fraate Paul, In Chicago, in urma cu cativa ani, un pastor baptist roman a cerut membrilor bisericii sa semneze un document asemanator de loialitate. Cativa zeci de membri au refuzat si au parasit biserica.

    Sent from my T-Mobile 4G LTE Tablet

  3. Da, multumesc frate P.D.
    Fenomenul Mark Dever in bisericile neoprotestante, erezia care inrobeste credinciosii

    Fenomenul Dever este o rusine si invatatura neocalvinista este un varf de lance in distrugerea unor Bisericil baptiste, fenomenul se raspandeste si in Bisericile romanesti, in mod special prin unii tineri care ies de pe bancile unor institute teologice.
    Sa semnezi un angajament cu biserica este una, insa alta mai, mai, este sa nu mai poti pleca, sa-ti dea ei biletul membral cand vor si dupa principiile lor, un fel de inchizitie neoprotestanta.
    Eu m-am pocait si am venit la Hristos Domnul, nu sa fac contracte cu o biserica si sa ma incatuseze ei. Fenomenul 9 Marks se preda la unele institute,asa-mi spunea cineva care a terminat de ceva vreme si vroia sa-mi sugereze ca oameni cu capul pe umeri invata acolo si au admis cartea, asa ca ce as avea eu impotriva?
    Prin metodele lui Dever, pastorii pot sa-si impuna fortat tot ce vor intr-o Biserica locala si sub egida 9 Marks se indoctrineaza fara probleme bisericile baptiste, ca sa mearga pe directia acestei erezii si sa stapaneasca peste bisericile locale. Cand cineva le spune adevarul, fac tot posibilul sa se descotoroseasca de astfel de oameni, care le strica planurile.
    Asa este cand oamenii se indeparteaza de Scriptura si vin cu alte evanghelii, le aduc cu scopul “de-a mulge mai bine oile”, dupa zisa unui “lucrator” dintr-o biserica neoprotestanta, cu scopul de-a controla si stapani peste membrii unei biserici.

  4. Pingback: Cine-i Mark Dever, Sectanții de la Magna Gratia și De ce trebuie să te ferești de ei toți? – ARMONIA MAGAZINE – USA

  5. Ce scrieti in articol inseamna ca oamenii astia de la Manga Gratia sunt apostati?
    Nu stiu cine e acest Ioanas, dar eu, ca unul care stiu destul de bine ce se preda la Emanuel, pot spune ca e complet neadevarat. Eu as zice sa verificati ce se spune, ca sunt multi care nu isi folosesc capul deloc, ci iau totul de bun daca zice vreunul ceva. Daca ar fi adevarat, atunci eu as incuraja sa dati puternic si in Emanuel, ca ar merita. Dar daca nu e adevarat, ma astept sa corectati aici afirmatiile lui Ioanas, ca altfel sunt multi lesne crezatori.

    • Nu, nu m-am gandit niciodata ca cei de la Magna Gratia sunt apostati. Sunt doar aserviti Neo Calvinistilor si se manifesta ca niste sectanti. Domnul sa se indure.

      Spune-mi si mie cat de bine stii tu ce se preda la Emanuel? Fi concret. Fratele Ioanas este un om de caracter, il cunosc personal si apreciez pozitia lui de crestin.

      O universitate crestina este un lucru complex. Profesorii sunt atat de axati pe materia lor ca de multe ori nu sunt bine informati de aspecte colaterale. Am sa iti dau un exemplu: profesorul meu de teologie istorica de la Biola nu era pus la curent cu ultimele dezvoltari ale carismatismului cum ar fi Todd Bentley sau Bill Johnson. Astazi bloggeri specializati in apologetica aduc ultimele stiri in multe domenii teologice.

      Am o mare apreciere fatza de rectorul Paul Negrut si de intreaga lucrare de acolo.

      • Pai sunt student acolo. Un alt argument concret este ca aceste carti de la 9Marks au aparut in limba romana abia anul acesta. Nici nu aveau cand sa fie diseminate atat de rapid. Eu cred ca unii se avanta sa critice cam cum zicea tata ca se faceau cozi pe vremea comunistilor: daca era coada undeva, oamenii se asezau mai intai pentru ca presupuneau ca era ceva util de cumparat, si abia dupa un timp intrebau pentru ce s-a format coada.

        • Pai spuneai sa ii critic tare pe cei de la Emanuel..Esti student la fara frecventa? 🙂 🙂 TU NU ITI DAI SEAMA CA EU NU AM INCREDERE ABSOLUT DE LOC IN TINE?? CA TE LAS SA COMENTEZI CA
          SA VAD PANA UNDE POTI MERGE…
          Informatia astazi este diseminata electronic…

          • Nu, nu sunt student la fara frecventa, asta n-ati nimerit-o. 🙂
            Eu spuneam sa ii criticati daca sunt vinovati de promovarea 9Marks. Afirmatia lui Ioanas, pe care ati editat-o scotand referinta directa la Universitatea Emanuel, era ca 9Marks se PREDA la Emanuel. Iar eu afirm, ca student la Emanuel, ca 1) nu se preda asa ceva si 2) nici nu avea cand sa se predea, pentru ca programa educationala nu se schimba la mijlocul anului, ca sa faca loc la nu stiu ce carti. Una e diseminarea, alta e predarea la Universitate. Nu ma intereseaza deloc 9marks, dar nu pot sa accept sa minta cineva de scoala unde merg si unde stiu ce se intampla.
            Apropo de incredere, nu trebuie sa aveti incredere in mine. De altfel, cine sunt eu, daca nu aveti incredere nici in Ioanas, caruia v-ati simtit nevoit sa ii editati comentariul. 🙂

            • A fost o intrebare nu o afirmatie cu privire la statutul tau in relatie cu Emanuel. Esti disperat in a incercarea de a submina…
              Ioanas a fost mintit de un absolvet de la Emanuel, o sa il rog sa ne spuna ce s-a intamplat.
              Nu trebuie sa am incredere in tine deoarece esti viclean si rau intetionat. Am incredere in Ioanas, fiecare putem da informatii gresite cand suntem mintiti. Cu cat comentezi mai mult cu atat se clarifica mai mult cine esti. De ce nu abandonezi studiile teologice? Cu rautatea si viclenia ta nu ai viitor in lucrare, numai daca te vor vrea cine stie ce apostati..

            • ReMinder, te citez cand ai comentat despre John MacArthur in alt post incercand sa il salvezi: “Asta e veche taaaare cu semnul fiarei, cred ca are cel putin 20 de ani de cand a spus prostia aia. Credeam ca a repetat-o mai nou.
              Cu gay cakes, Johnny Mac nu zice ca nu ar avea personal vreo problema, zice ca tine de constiinta fiecaruia. E altceva decat ce concluzie tragi matale.”

              Ti-ai facut iluzia ca ma poti incita sa vorbesc impotriva Universitatii Emanuel sau sa scriu lucruri instigate de tine. Esti machiavelic si naiv. Ti-am dat voie sa comentezi la acest articol pentru ca am vrut cum ti-am zis, sa vad pana unde mergi. Te-am tinut sub observatie. Nu ti-am publicat ultimele trei comentarii pentru ca dupa ce ai castigat putin teren deodata ai devenit obraznic si arogant cu fratele Ioanas si fratele T. Daca nu ai fi fost atat de viclean, mai discutam cu tine, dar pentru ca esti atat de rau intentionat m-ai fortzat sa te tratez ca un obiect de studiu. Nu ai nici un viitor, fie in biserica fie in lume! Nu stiu in ce mediu ai crescut, nu stiu cu ce te-ai ocupat, dar cu tine este rau de tot. Fi foarte atent ca, cu astfel de manipulari poti sa devii un iscariotean! Numai scrie ca iti garantez ca nu vei fi postat si te asigur ca iti voi sterge comentarile fara sa le citesc. Poate asa te vei trezii!

        • Da, ReMinder, cine mi-a spus mie a terminat cu cativa ani in urma la Emanuel, deci inseamna ca a mintit.
          Da, trebuia sa verific informatia, n-am facut-o si-mi recunosc vinovatia. Iertare!
          Cine m-a atentionat a fost un frate din Constanta (Sali Sabri) si mi-a spus ca el a terminat acolo si 9 Marks sau Dever nu a fost obiect de studiu la Emanuel.
          Deci se pare ca pastorul ce m-a informat pe mine a mintit, stiu sigur ca a terminat la Emanuel. Asta este, se pare ca cei care imbratiseaza aceasta ratacire a lui Dever iau si caracterul si comportamentul lor, mint cu nerusinare.

            • Frate Dan, va dati seama ca daca a fost in stare sa minta in halul asta, o sa minta si daca-i dau numele spunand ca el nu a zis niciodata asa ceva.
              Se pare ca e specific o astfel de atitudine oamenilor care-au luat-o razna doctrinar, de fapt s-au indepartat de Cuvant si de caracterul crestin, care vine din Adevar.
              Domnul il cunoaste bine pe acest om si ma rog sa-i transforme inima si viata, in asa fel incat sa nu-i duca si pe altii in ratacirea Lui.

          • Ups, asta inseamna ca poate cartea era la Emanuel, totusi, in timpul cand acest pastor de care vorbesc era student. Ca a facut obiect de studiu sau nu acolo, asta-i alta problema. Insa se pare ca aceasta carte i-a marcat viata si Dever a devenit un punct de referinta pentru el.
            Destul de trist, eu vin de la ortodocsi si am observat ca in bisericile neoprotestante foarte usor unii isi iau puncte de referinta oamenii, asa cum ortodocsi au ca referinta “sfintii”.
            Tinta noastra trebuie sa fie Capetenia si Desavarsirea credintei noastre: Hristos Domnul, mai ales in vremurile de astazi, cand vedem fiecare in parte ca apostazia este la ea acasa, pe tot pamantul.
            Tin sa cred totusi ca omul de care vorbim a luat contact cu 9 Marks si pedagogia lui Dever de pe bancile scolii probabil, in ce cadru si in ce circumstanta, doar Domnul stie. Oricum daca sa presupunem ca nu ar fi fost tradusa cartea in limba romana, o gasea in engleza, deci motivatia cu traducerea nu prea sta in picioare.
            Prin aceasta putem vedea cat de usor o luam razna, chiar intr-o scoala sau biserica, daca nu ramanem la Norma credintei noastre: Cuvantul lui Dumnezeu.

          • “POVĂȚUITORI ORBI CARE STRECURAȚI ȚÂNȚARUL ȘI ÎNGHIȚIȚI CĂMILA” (Mat. 23:24)

            PE CE PLANETĂ TRĂIEȘTE DOMNUL PROFESOR DE TEOLOGIE ȘI PASTORUL MARIUS CRUCERU?!?
            (o selecțiune din articolul său apreciativ față de cartea lui Mark Dever, postat mai sus de Paul Dan)

            Marius Cruceru, dovedește în citatul de mai jos că a înghițit CĂMILA în timp ce era preocupat “academic” și “teologic” să strecure ȚĂNȚARUL:
            “Asistăm la un proces de clonare ale unor modele americăneşti de tipul HARVEST [James McDonald] sau SADDLEBACK [Rick Warren] sau WILLOW CREEK [Bill Hybels].
            Nu comentez acum teologia sau calitatea învăţăturii din aceste biserici. Harvest chiar îmi PLACE :). (Menţionez că am vizitat toate cele trei centre, la Willow Creek am fost de trei ori, iar pe James McDonald l-am ascultat cu PLĂCERE în mai multe rînduri în mesajele audio.)
            Ce mi se PARE mie că MERITĂ discutat este această copiere a modelelor eclesiale, făcînd ABSTRACȚIE de moştenirea culturală românească, de tradiţia bună-rea din care venim, de moştenirea spirituală pe care ne-au lăsat-o bătrînii noştri care au făcut puşcărie pentru credinţă.” (am ]ncheiat citatul!)

            ORICE, dar ORICE asociație evanghelică apologetică serios documentată în privința evoluției creștinismului postmodern sau orice blog apologetic serios, conservator biblic, bine documentat din S.U.A au expus și demascat deja, detailat, ereziile, agenda ecumenică, globalistă și pro-misticism contemplativ a celor doi guru evanghelici: RICK WARREN și BILL HYBELS. Iar pastorul cu comportament de psihopat, JAMES MACDONALD, gurul retzelei Harvest, a fost demascat și el cum în timp ce avea 50 de mii de $ salar pe lună de la “BESERICĂ” mergea la cazino și juca pocker pe bani, iar celor din biserica care îndrăzneau să-l critice le-a spus public în predică că le face o catapultă uriașă din banii bisericii și îi aruncă (catapultează) în aer cu ea expulzându-i afără din biserică.

            REPET: PE CE PLANETĂ TRĂIEȘTE DOMNUL PROFESOR DE TEOLOGIE ȘI PASTORUL MARIUS CRUCERU DE POATE SĂ-I “PLACĂ” HARVES (JAMES MACDONALD), WILLOW CREEK (BILL HYBELS), ETC. ȘI SĂ CONSIDERE CĂ ACESTEA SUNT DOAR NIȘTE “AMERICANISME”…CARE NU-S UN PERICOL REAL…ELE AMENINȚÂND DOAR SĂ ȘIFONEZE “moştenirea culturală românească, tradiţia bună-rea din care venim, moştenirea spirituală pe care ne-au lăsat-o bătrînii noştri care au făcut puşcărie pentru credinţă.” ?!?

            Datorită popularității lor imense și a ereziilor și practicilor nebiblice promovate de RICK WARREN, BILL HYBELS și ANDY STANLEY [nementionat de Cruceru] și datorită popularității lor imense și a ereziilor și practicilor nebiblice promovate de aceștia, ei sunt considerați de creștinii biblici din SUA care sunt în lucrarea apologetică, în termen peiorativi, că alcătuiesc un fel de TRIUMVIRAT al APOSTAȚILOR!

            Sunt TONE de resurse apologetice de valoare pe această temă! Se pare că Marius Cruceru a adormit în post contemplând icoane bizantine și scriind poezii!

            JALNIC!

            • Intrebarea este daca lumea evanghelica vorbitoare de limba romana, isi doreste astazi analize serioase de apologetica?

              Multor pastori le convine sistemul acesta strategic de tip Harvest, Emergent, Dever-ist, New Age-ist ectc, deoarece prin el aduni repede enoriasi, te urmeaza orbeste, le dai ce invatatura vrei, ii captivezi cu supersitii si misticism si ti-ai pus la punct o adevarata industrie financiara care iti pune la adapost cateva generatii dupa tine.

              Pe de alta parte membrii Bisericilor sunt flamanzi si ei dupa materialism. O mare parte nici nu stiu bine sa spuna cuiva Evanghelia, ce sa mai vorbim de a avea discernamant sa poata deosebi stanga de dreapta, minciuna de adevar, erezia de doctrina curata. Fiecare doreste confortul din patratica lui si sa fie lasat in pace.

              In cazul acesta cand astazi apare un blog de apologetica care face o analiza pertinenta si critica anumite doctrine din Bisericile noastre sau anumiti pastori, imediat sunt vazuti ca niste razvratiti si un pericol al unitatii, lipsiti de dragoste si barfitori.
              Astea sunt vremurile! Domnul sa aibe mila!

            • Frate Simion Ioanaș,

              La întrebarea ta introductivă (cred că și retorică) o să răspund având în vedere ceea ce eu am observat prin intercațiune directă, personală, în ultimii 6-7 ani în bisericile evanghelice din România (din vestul țării) și din ceea ce m-au informat unii frați competenți din sud-estul României: NU, din păcate lumea evanghelica vorbitoare de limba romana NU își doresc analize serioase de apologetice și mai ales o parte din “frați” dovedesc chiar o ură viscerală mai ales atunci când idolașul lor evanghelic de care s-au amorezat “spiritual” (their “sacred cow”, so to speak) este demascat în mod DOCUMENTAT. Asta e valabil pentru toți, indiferent de denominațiune și de curentul doctrinar la care subscriu: atât pentru pentecostali, carismatici, calviniști cât și pentru arminieni, etc., etc., etc. Dar se manifestă mai pregnant în special la cei care au fost contaminați cu otrava emergentă (cu toate aspectele complexe ale ei, atât de necunoscute și de confuzate de 99, 99% dintre pastorii și profesorii de teologie din România). O spun din experiență personală cu ei, fiind absolvent de universitate cu profil teologic (neoprotestant) din România.

              CARE-I DIFERENȚA ÎNTRE A IDOLATRIZA UN LIDER CREȘTIN ȘI AL ADMIRA PENTRU LUCRAREA LUI?!? (întrebarea nu e pt. tine, fr. Ioanaș, tu ai dovedit că înțelegi aspectul ăsta)
              Eu personal am fost un mare admirator al scrierilor și predicilor lui John MacArthur și chiar și ale lui James White (i-am popularizat, mai ales pe J.M., în mediile evanghelice cu care am interacționat, atât prin predică cât și în studiul biblic), totuși, atunci când am luat la cunoștință că ei au greșit într-un anume aspect IMPORTANT, m-am DOCUMENTAT serios în privința acestui lucru și a trebuit s-o recunosc și să o combat/demasc! În schimb cei care IDOLATRIZEAZĂ un lider creștin sunt cei care rămân atașați de acesta (inclusiv de lucrurile greșite ale acestui lider) chiar și când acesta greșește flagrant, nefiind capabili să-și desprindă cordonul ombilical al robiei spirituale. LOIALITATEA LOR SUPREMĂ NU E FAȚĂ DE DOMNUL, NU E FAȚĂ DE EVANGHELIE! Loialitatea lor supremă e față de idolașii lor evanghelici, iar “evanghelia” lor e ceea ce acești lideri spun DESPRE Evanghelie. (But the same problem is in Roman-Catholicism, Eastern Orthodoxism, Mormonism, Talmudic Judaism, S.D.A, Jehovah’s Witnesses, N.A.R, Rick Warren’s P.D.C, Emergent/Emerging Church, Mark Dever’s 9marks, etc., etc., etc.)

              Majoritatea creștinilor (evanghelici) din România nici măcar nu știu CE este apologetica și CARE este rolul ei, iar cei ce totuși știu acest aspect nu înțeleg și DE CE este (mare) nevoie de ea, mai ales în vremurile de pe urmă.

              La fel, frate Ioanăș, și în privința pastorilor și altor lideri din biserici, cred că ai mare dreptate! PRAGAMATISMUL a ajuns să fie noua super-“normă” evanghelică după care se ghidează atât eclesiologia cât și misiologia “evanghelică” postmodernă.

            • Frate T, multumesc pentru raspunsul la “dilema” mea, real si bine documentat, intr-un astfel de context ce mai are de facut crestinul sincer si care doreste s atina linia Evangheliei. Bineinteles ca nu ma refer la loialitatea fata de Hristos, ci ma refer la biserica locala, la lucrarea intr-un astfel de mediu viciat si corupt, nepasator pana la urma?

  6. Frate Ninel, Personal nu va cunosc. Dar cu ceva anii In urma cand am venit In Romania In vizita nu stiu cu ce Imprejurare ,cred ca tot dupa acest blog v-am cerut o Intalnire. Si ati afisat o atitudine care mi-a lasat un gust amar.Mi-ati spus ca slujiti la o biserica si nu puteti sa lasati biserica.

    V-am cerut doar o simpla Intalnire.Mi-am dat seama ca faceti parte dintre multii care se numesc slujitori ai”domnului” dar care sunt plini de ei Insusi.Nu spuneam aceste lucruri daca nu apareati ca unul pe acest blog care va luati apararea In ceia ce alti frati va acuza Intrun fel.Aveti nevoie sa aplicati cuvintele lui Ioan botezatorul anume;Eu sa ma micsorez iar El, Domnul Isus sa creasca.

    • Cred ca un om al lui Dumnezeu trebuie sa iubeasca comunicarea cu orice om, orice suflet este important in ochii lui Dumnezeu.
      Chiar daca nu am vreme acum sa ma intalnesc cu cineva, dintr-un anumit motiv, o fac in functie de timp. Asta daca pentru unii nu le este incomoda persoana cu care trebuie sa comunice.
      Daca indirect l-ati numit “sacal” pe John Fisher, eu nu cred ca fratele acesta a comentat ca dumneavoastra sa-l incriminati.
      Si o caracterizare de felul acesta ma face sa cred ca aveti nevoie de schimbare si transformare a inimii si discernamant.

  7. Nu va mai atacati atata, ca nu va submineaza nimeni. Eu doar am reactionat si am spus un lucru care ulterior a fost dovedit adevarat chiar prin dezmintirea facuta prin corectarea comentariului lui Ioanas. Si e foarte bine ca s-a corectat ca sa stim adevarul. Atata tot. Nu e nevoie sa traiti cu banuieli aiurea, desi nu va poate obliga, vad, nimeni, sa puneti in graba etichete. Eu nu subminez pe nimeni, pentru ca eu caut sa traiesc in adevarul Cuvantului. Minciuna submineaza, pe cand adevarul zideste pe cine traieste in adevar. Pe cine vrea sa traiasca in minciuna, adevarul il deranjeaza.

    • Eu mi-am corectat comentariul, am fost informat de fratele Sali Sabri, care a terminat la Emanuel, ca 9 Marks sau Dever nu-i obiect de studiu acolo si ca informatia primita de la pastorul care-a terminat la Emanuel cu ani in urma este falsa si mincinoasa.

      Asta ma face sa cred ca aceasta persoana care a imbratisat invatatura lui Dever minte si probabil ca minciuna vine la pachet cu invatatura lui Dever.
      De fapt ReMinder e bine ca te ingrijoreaza prestigiul Universitatii Emanuel si multumesc pentru interventia ta.
      M-as bucura sa stiu ca oamenii sunt interesati de invatatura care intra in Institute crestine si in bisericile noastre, asta deoarece nu putem nega niciunul ca prin unele invataturi satana doreste sa patrunda cu erezii. De ce este nevoie? De discernamant si de ramanerea in Adevar.
      Nu am crezut niciodata ca un om (pastor sau lucrator), un institut sau o biserica locala este Norma de credinta, ci Norma ramane Cuvantul lui Dumnezeu.
      Inca odata, corectarea vine de la mine, draga ReMinder! Acuzarea care-o faci fratelui Dan arata ca suntem oameni si supusi greselii. Se pare ca si eu tot intr-un mod gresit am luat cuvantul acestui 9 Marks-ist de bun, insa se pare ca el isi motiva Dever-ismul facand apel la Emanuel ca sa para mai credibil, credibil printr-o minciuna bineinteles.

  8. Problemele sistemului 9Marks, ale lui Mark Dever si bisericile afiliate sunt mult mai mari. Cu ceva timp in urma am inceput sa anlizez fenomenul, pe care il credeam initial bun, dar pe masura ce am inaintat am gasit lucruri care nu pot fi compatibile cu o biserica biblica sanatoasa.

    1. Pe site-ul 9Marks am dat peste un articol care il sustine pe Rick Warren si cartea lui – Biserica condusa de scopuri.
    (https://www.9marks.org/review/purpose-driven-church-rick-warren/)
    Cum este posibil ca o miscare care se considera sanatoasa si blibica sa-l sustina pe Rick Warren, care a fost dovedit de atatea ori eretic in invataturile lui, un ecumenic, promotor al filozifiei New Age, reprezentant al miscarii seeker-sensitive, etc, etc.. .??
    Ba mai mult, sa sustina ca ei colaboreaza cu el in lucrare ?? Unde este pana la urma invatatura sanatoasa promovata de 9Marks? Sau de ce am mai vorbi de invatatura sanatoasa si biserici sanatoase daca Rick Warren este in regula?

    2. Prin Statutul de Organizare al bisericii lui Mark Dever, membrii comitetul bisericii sunt supusi confirmarii sau re-votarii Adunarii Generale la fiecare 3 ani, si nu mai mult de doua mandate, (de ce oare) impreuna cu pastorul asociat/adjunct si pastorii asistenti.
    Singurul din acea biserica care nu poate fi dat jos/schimbat prin votul congregatiei este pastorul senior, adica Mark Dever. El nu poate pleca decat daca isi da demisia.
    Deci… este un fel de imperiu personal a lui Mark Dever. Vezi aici. – http://www.capitolhillbaptist.org/about-us/what-we-believe/constitution/

    3. In Legamntul bisericii lui Mark Dever, membrii sunt obligati sa dea bani “cu bucurie si in mod regulat” pentru sustinerea lucrarii, ptr cheltuielile bisericii, pentru sustinerea sracilor si ptr inaintarea Evangheliei.
    Nu sunt absurd sa zic ca membrii nu ar trebui sa dea bani ptr cheltuielile bisericii sau ptr lucrare, dar un legamant in care sa ceri in mod clar bani de la membrii, este un abuz. Nicaieri in Noul Testament, nici macar in Fapte, nu gasim ca noilor convertiti li se cera sa dea in mod regulat bani. Se prezentau nevoile si cine avea pe inima putea sa dea cat avea incredintarea.
    Este ceva de genul… daca vrei sa intri in clubul nostru, trebuie sa platesti.
    http://www.capitolhillbaptist.org/about-us/what-we-believe/church-covenant/

    4.Chestiunea cu membralitatea mai are o problema foarte grava –
    Conform Statului de Organizare – biserica poate refuza demisia unui membru pe diverse motive. Iata textul tradus:
    “Biserica are autoritatea sa refuze demisia voluntara a unui membru sau transferul membralitatii catre alta biserica, fie pentru a trece printr-un proces de disciplină bisericească, fie pentru orice alt motiv biblic”. Intreb si eu care or fi acele motive biblice?
    http://www.capitolhillbaptist.org/about-us/what-we-believe/constitution/
    Cu alte cuvinte, odata semnat Legamantul cu biserica, ramai membru atat timp cat vrea biserica locala.

    5. Daca cititi cu atentie, veti observa ca legamantul cu biserica locala este mai important decat loialitatea fata de Scriptura. Apare ideea ca daca nu esti loial bisericii locale nu esti loial lui Hristos.
    Si desigur, intr-un anumit sens si intr-un context corect asa este, dar nu trebuie sa uitam ca Biserica – trupul lui Hristos – nu este doar biserica locala, ci Biserica Universala, formata din toti credinciosii din toate veacurile. Suntem credinciosi lui Hristos atunci cand suntem credinciosi in primul rand Cuvantului lui Hristos si apoi bisericii locale ca si comunitate, nu unor persoane individuale, fie ele chiar pastorul bisericii.
    Daca biserica locala are probleme grave ca acestea, nu poti sa accepti un abuz de genul acesta si idei manipulative ca sa fi credincios lui Hristos.

    1 Corinteni 7:23 – Voi ati fost cumparati cu un pret. Nu va faceti dar robi oamenilor.

    • Frate Zarnescu, mulțumesc pentru această analiză. Foarte utilă. Am citit și eu documentele de la linkurile date. Unele concluzii cred că le trageți corect, altele nu prea. Mie îmi place să fiu corect cu realitatea și ce e adevărat să fie adevărat, ce nu, nu.
      1 – e corect ce ziceți cu Warren. Recenzia e un fel de scărpinat cu mâna stângă la urechea dreaptă. Odata zice că e bine că Warren susține niște învățături biblice, apoi că modelul Purpose Driven e nebiblic și subminează Evanghelia.
      2 – partial corect. Undeva pe la pagina 6 in constitution scrie că el și pastorii asociați nu se supun regulii privind reconfirmarea trianuala. Deci nu e chiar “imperiul lui Dever”. Apoi nu cred că românii pot judeca imparțial problema, pentru că la noi pastorii sunt aleși pe viață. Unii sunt pastori si daca nu au biserica, de parca poti fi cioban fara turma.
      3 – dacă vreau să fiu membru în o anumită biserică, am drepturi și obligații biblice. Inclusiv să contribui financiar, cât e posibil, pentru că scrie că cel ce se ostenește în Evanghelie trebuie remunerat, dacă acceptă. Nu văd ce e nebiblic în afirmația respectivă. Ideea de legământ scris poate fi combătută, dar nu și obligația membrilor de a practica dărnicia nou testamentală. Așa e în toate bisericile evanghelice. În occident chiar dacă ești invitat să predici la o altă biserică, ești plătit pentru că e o chestiune de bun simț și un îndemn biblic.
      4 – corect,lasă loc de interpretări. Totuși e menționat “biblic”, și înseamnă că refuzul de a accepta demisia sau transferul trebuie justificat cu Biblia. Dar eu zic că e corect să se refuze demisia unui unui membru care e în curs de disciplinare. Am văzut cazuri de imoralitate, iar cei vizați au demisionat și s-au mutat la altă biserică doar ca să evite disciplinarea. Undeva trebuie să fie un echilibru.
      5 – corect ce ziceți, dar nu zice nicăieri că se cere loialitate față de pastor.
      Ar fi bine dacă subiecte de acestea s-ar discuta mai mult de către biserici. Eu mă pregătesc pentru pastoratie și încerc să văd lucrurile prin ochii membrului de biserică dar și prin cei ai pastorului. La Emanuel a venit la un moment dat cineva care ne spunea că vom trăi în curând vremea când vom fi nevoiți să le cerem membrilor noi să dea în scris că odată ce vor susține o poziție nebiblică legată de homosexualitate, se exclud automat din rândul membrilor bisericii. Personal nu mi se pare exagerată o astfel de solicitare, mai ales în bisericile mai mari, pentru că biserica nu cunoaște inima omului decât atâta cât poate vedea, iar Cuvântul zice că mereu vor fi grâu și neghină în biserici. Deci sunt lucruri gresite la 9marks, dar din ce citesc sunt si lucruri care pot fi utile.

      • ReMinder – incerc sa raspund acum doar la punctul doi.

        2. Ai dreptate, am incurcat probabil paragrafele intre ele cu pastorilor asistenti. NU am avut nici o intentie de a distorsiona adevarul.
        Nu uita insa ca aceasta Statut de origanizare si legamantul au fost introduse de Mark Dever in biserica lor, la nici un an dupa ce a devenit pastor senior. Deci nu cred ca a afirma ca Mark Dever si-a construit un imperiu personal este deplasata.

      • ReMinder,

        Te citez cu începutul răspunsului tău către Emil Zărnescu și cu sfârșitul lui (concluzia ta):

        “1 – e CORECT ce ziceți cu Warren. Recenzia e un fel de scărpinat cu mâna stângă la urechea dreaptă. Odata zice că e BINE că Warren susține niște învățături biblice, apoi că modelul Purpose Driven e NEBIBLIC și subminează Evanghelia.”

        “Deci sunt lucruri GRESITE la 9marks, dar din ce citesc sunt si lucruri care pot fi UTILE.”

        Nu vreau să par malițios, dar e evident că te CONTRAZICI flagrant în aceste două citate…ale tale.

        Deci, în concluzie trebuie oare noi să scormonim după câteva bucăți de aluat “BUN”/nedospit într-o plămădeala de aluat dospit (care are drojdie în el), știind că bacteriile din drojdie odată ajunse în aluatul curat/bun (nedospit) au dospit/fermentat deja toată plămădeala?!? (întrebarea e retorică, evident)
        Mat. 16:11 NTR

      • ReMinder – revin cu un raspuns. Nu iti rapsund la tot ce ai scris ptr ca nu are rost. Tu privesti totul dintr-o perspectiva gresita – cea pragmatica. Adica pleci de la idea ca nimeni nu este perfect, dar poti invata de la oricine.
        Sigur ca poti invata de la oricine, dar aici nu despre asta discutam.

        Aici vorbim despre un sistem de administrare bisericeasca promovat ca si reteta pentru o biserica “sanatoasa” avand ca suport teologia reformata care are o reputatie de teologie sanatoasa.

        Asa cum am demonstrat, tocmai initiatorii acestui curent nu dau dovada de o biserica prea sanatoasa pentru credinciosi. Liderii 9Marks actioneaza ca si cum credinciosii sunt cei care sunt obligati sa ii sustina pe ei si viziunea lor despre biserica, in loc sa fie exact invers.
        Credinciosii au obligatia sa le sustina salariile, sa le sustina calatoriile, conferintele, sa dea bani la biserica, etc. Nu acesta este exemplul apostolului Pavel.
        Iar ideea ca noi romanii nu putem judecata chestiunea este total naiva. Ba mai mult, as intreba cum de incearca 9Marks sa isi exporte sistemul stiind foarte bine ca nu tot ce merge in SUA se potriveste in orice cultura?
        Mark Dever si-a asigurat prin Statut continuitatea slujbei si s-a asigurat ca nu exista nici un mecanism intern prin care sa fie dat afara. Deci.. o biserica sanatoasa?
        Sau o biserica sanatoasa actioneaza ca si cum ar stapani peste sufletele oamenilor? Nimeni nu are dreptul sa forteze pe cineva sa ramana membru ca sa .. ii administreze disciplina. Credinciosii nu sunt proprietatea bisericii, ci proprietatea lui Dumnezeu. Dumnezeu este cel care aplica in ultima instanta disciplina, care are ca scop indreptarea. Biserica face ce poate, aplica disciplina in limitele biblice si umane, dar cand cineva vrea sa plece, nu are dreptul sa ii interzica. Este o idee aberanta si abuziva si total nebiblica.

        In concluzie, nu discutam aici de faptul ca unii se organizeaza intr-un fel iar altii in alt fel, ci discutam despre un sistem promovat la nivel international de foarte multi lideri evanghelici cu renume, dar care insa nu i-au seama la faptul ca modelul este unul abuziv dpdv spiritual si social.

        • Amin! Dever si 9marks seamana cu sitemul socialist, politicos la inceput dar mortal la sfarsit. Dever si ai lui sunt bolnavi spiritual, si de aceea simnt nevoia sa abuzeze cu zambetul pe buze biserica Domnului!

          • Mark Dever si 9marks seamănă în metode și năravuri cu porcinele din romanul “Ferma animalelor” a lui George Orwell !

            PORCINELE (din “Ferma animalelor”) au spus următoarele:

            “Toate animalele sunt egale, DAR unele sunt mai egale decât altele!”

            ”Doar nu vă imaginați , sper, că noi porcii, facem acest lucru din egoism și din spirit de castă? Multora dintre noi nu le plac mierea și laptele. Nici mie nu-mi place. Singurul motiv pentru care luăm aceste produse este acela de a ne păstra sănătatea… Noi porcii lucrăm cu creierul. Tot ce înseamnă conducere și organizare depinde de noi. Zi și noapte veghem la bunăstarea voastră. Pentru voi, bem noi acel lapte și mâncă acea mere…”

            IATĂ ÎNSĂ CE SPUNE BIBLIA DESPRE ACEASTĂ MENTALITATE “A LA JIM JONES”, TIPICĂ SECTELOR, DE A STĂPÂNI ÎNTR-UN MOD A-B-U-Z-I-V PESTE TURMA DE ENORIAȘI (PENTRU UN CÂȘTIG NEMERITAT), PRIN MANIPULARE RELIGIOASĂ ABILĂ A ADEVĂRULUI SCRIPTURII:

            2 „Fiul omului, proroceşte împotriva păstorilor sufleteşti ai lui Israel! Proroceşte şi spune-le lor, păstorilor: ‘Aşa vorbeşte Domnul, Dumnezeu: «VAI de păstorii lui Israel, care se pasc pe ei ÎNȘIȘI! Nu trebuie păstorii să pască turma?
            3 Voi MÂNCAȚI grăsimea, vă ÎMBRĂCAȚI cu lâna, TĂIAȚI ce e gras, dar NU paşteţi oile.
            4 NU întăriţi pe cele slabe, NU vindecaţi pe cea bolnavă, NU legaţi pe cea rănită; NU aduceţi înapoi pe cea rătăcită, NU căutaţi pe cea pierdută, ci le STĂPÂNIȚI cu ASUPRIRE şi cu ASPRIME!

            • Nelu,
              Nu am stiut de articolul asta, dar ma bucur ca si altii au putut vedea CONEXIUNEA la care ma refeream mai sus! 😉

      • Articolul mi se pare a fi descrierea unui lider de secta, fara sa exagerez. Repetitia excesiva – Mark face asta, Mark face cealalta… Mark stabileste o pluralitate de lideri… etc.
        Articolul este mai degraba un argument contra lor, pentru ca totul se invarte in jurul unui singur nume – Mark Dever.
        Iar articolul are de fapt un titlu gresit. Se refera mai degraba la a delega sarcini, nu autoritatea. Autoritatea ramane in continuare la cel care deleaga sarcinile – adica Mark Dever.
        Nu vrea insa sa spun prin asta ca liderii de biserici nu trebuie sa fie respectati sau ascultati. Insa se observa destul de usor tendinta de a transforma pe unii lideri crestini in starurile lumii evanghelice, fiind promovati si urmariti la fel ca cei de la Holywood.

        • Exact despre asta-i vorba în 9marks: “tendinta de a transforma pe unii lideri crestini in starurile lumii evanghelice, fiind promovati si urmariti la fel ca cei de la Holywood.”

          E O ABILĂ METODĂ NEO-“EVANGHELICĂ”/NEO-CALVINISTĂ DE PROMOVARE A CULTULUI PERSONALITĂȚII (PASTORULUI SENIOR) ȘI DE CONTROL ABUZIV AL TURMEI.

          Aaaah, cât o îndrăgesc de muuult majoritatea pastorilor care au dat de ea!!! Cum să n-o îndrăgească?!? Să poți face ca turma de enoriași (idioții utili) să-ți pună în aplicație orice VIZIUNE despre biserică ce ai “primit-o” de la “divinitate”, care te ridică la statul de faron al lor, e chiar dorința fierbinte și fanatică a tuturor pastorilor carieriști!

    • Acum, dupa clarificarile fr. Emi Zarnescu, incep si eu sa ma lamuresc in ce consta “abuzul eclesial” al lui MD invocat de fr. Paul Dan. Citind si un link (articol) recomandat in comentarii , imi dau seama ca invocarea absenteismului – de catre MD – ca motiv al disciplinarii/excluderii este un simplu “praf in ochi”. Adevaratul motiv este – de fapt – “barfa” la adresa pastorului, prin barfa MD intelegand orice remarca sau comentariu referitor la deciziile sale (am aflat recent din sursa de incredere ca MD a initiat campania 9Marks de excluderi in biserica sa – chipurile pe motiv de absenteism – pentru a justifica/camufla excluderea unui “indezirabil”). Reflex de carnasier care isi simte periclitata pozitia si – implicit – cariera, imaginea si confortul financiar, al sau si al familiei sale. Este de fapt o boala profesionala (inrudita cu paranoia) specifica celor care – ignorand in fapt principiul biblic al conducerii pluraliste – se cred sefi absoluti peste “prostime”. Invocarea de catre MD in 9Marks a principiului conducerii pluraliste/prezbiteriene in adunarea crestina este iarasi “praf in ochi”, atata timp cat “comitetul” este alcatuit cu grija din yesmeni (naivi sau oportunisti), gata oricand sa ridice mana – in unanimitate – la orice propunere abuziva a “sefului”.
      Am avut ocazia sa vad “pe viu” cum un pastor – abuzand de pozitia sa – a tinut, cu placere diabolica, sa atarne “tinicheaua de coada” unui indezirabil care a avut curajul sa isi spuna – dealtfel cu respect – opinia referitoare la devierile din lucrarea Domnului. Respectivul nu a putut – luni de zile –sa se mute cu familia in alta biserica, deoarece i s-a refuzat transferul (“Nu iti aprob retragerea, te voi pune sub disciplina!”). Asadar – pentru siguranta si evitarea traumelor- recomand inscrierea ca membru intr-o biserica neoprotestanta numai a “crestinilor-leguma”, fara un punct de vedere definit, fara interes in ce se intampla in adunare, adica a spectatorului-platitor.
      Referitor la legamantul cu pastorul/comitetul/biserica locala, exista – din pacate – si cazuri mai grave decat initiativa lui Barbosu. D. Branzei a redactat in 2009 impreuna cu comitetul (alcatuit in majoritate – vai! – din rude ale sale) si a impus membrilor din biserica un model de declaratie, prin care nefericitii erau obligati sa declare – sub blestem! – ca au cunostinta sau nu de unele comentarii ale unui adversar personal al pastorului Branzei. Declaratia cu pricina se incheia cu cuvintele “Dumnezeu sa se poarte cu toata asprimea cu mine si familia mea daca nu spun adevarul!” – vedeti formularul cu pricina la https://rousa.blogspot.ro/2014/10/scrisoarea-de-blestem-bisericii-bethel.html
      Vai! Vai! Vai!…

  9. ReMinder, popa la ortodocsi, atunci cand baga mana in buzunarul enoriasilor tot acest verset il au la baza: ” Caci Scriptura zice: “Sa nu legi gura boului cand treiera bucate”; si: “Vrednic este lucratorul de plata lui.”.
    Greseala nu-i sa-i dai cuiva ajutor cand predica Evanghelia, ci faptul ca unii au facut din pastorire un mijloc de existenta si de a face bani. Slujirea in biserica nu are ca scop banul, ci Imparatia lui Dumnezeu si neprihanirea.
    Asa-i si cu cei care vin in occident dupa bani, unii vin cu scopul banilor si de aici extremismul de care vorbeam.
    Cred ca a cere unui membru sa faca un legamant cand intra in Biserica ca o sa dea bani e gresit, nu intalnim niciunde o asemenea cerinta a apostolilor atunci cand cineva se intorcea la Dumnezeu. Doar cand cineva are ca scop al Bisericii banul, poate avea o asemenea atitudine.
    Cred ca darnicia trebuie sa vina dintr-o inima schimbata de Domnul si nu din semnarea unui legamant.
    Se pare ca oamenii care au setea de bani si salarii se imbolnavesc si de reguli inchizitorii si trebuie sa recunoastem ca materialismul este o problema a bisericilor noastre.
    ReMinder oricum observ ca te formezi incet, incet, dupa regula banului si a acestui veac muncit de materialism. Grav este ca multi au ajuns sa mearga la Institutele teologice pentru mobilul bani, o viata tihnita, un salar si nu pentru lucrarea Domnului. Tragic.
    Iti recomand un articol bun in acest sens:
    http://mariuscruceru.ro/2011/04/14/pastorii-paraziti/

  10. ReMinder, refuzul de-a accepta transferul cuiva se numeste abuz. Noi ca Biserica nu avem dreptul sa refuzam ca cineva sa aleaga o alta biserica locala la care sa mearga, mai ales ca a venit benevol in biserica si are tot dreptul ca tot asa sa plece daca doreste.
    Pe de alta parte “magaria” sistemului 9 Marks dupa cate am citit este ca te muti unde vor ei, daca tot te muti, cand vor ei si cum vor ei.
    De exemplu zici ca vrei sa pleci vazand sistemul abuziv in care ai intrat, ei zic nu poti fara aprobarea noastra, tu zici eu plec oricum nu-mi trebuie aprobarea, ei atunci te pun sub disciplina si oriunde mergi biletul tau o sa fie cu precizarea pus sub disciplina.
    Fratele Emil Zarnescu probabil ca nu a ajuns inca sa citeasca despre disciplinarea din bisericile de tip 9 Marks.
    O predica de la un Dever-ist spunea ca pastorul poate rupe piciorul oilor care nu sunt cuminti, se referea la el cu siguranta. Cineva la intrebat: “dar tie cine-ti rupe picioarele? El a raspuns: “Domnul”.
    Deci cumva astia au impresia ca ei nu sunt oi, ci sunt dintr-o alta tagma superioara in turma: ierarhii neoprotestanti. Despartirea asta in clase superioare si inferioare au mai facut-o catolicii si au ajuns la inchizitie. Nimic nou sub soare.
    Dupa parerea mea extrema Dever-ista tot la un fel de “inchizitie” duce, una a apostoziei din vremurile din urma. Formarea unei clase superioare care au “bota” in mana, “carpesc” pe cine vor, cand vor. Intr-o mana au “bota” si cu alta cer bani.
    Atunci intri cum vor ei, pleci cand vor ei, faci ce vor ei, ai dreptul sa taci, sa dai bani si sa iei bate pe spate.
    Imi pare rau, dintr-o asemenea biserica nu vreau sa fac parte! Insa recunosc ca multor pastori astazi, la fel ca Dever, le-ar surade o asemenea biserica.

  11. Acest sistem este probabil împrumutat si de un anume AUREL GHEORGHE, destul de apreciat in anumite cercuri, de obicei spre carismatism.
    Si daca nu e imprumutat, e inspirat de acelasi duh.

    Acest om, stabilit acum prin Tîrgoviste, este apreciat cu fanatism de anumitj adepti, fie in “biserica” lui, fie online.
    Cautati pe youtube sa vedeti comentarii la ceea ce spune prin mesajele video.

    • Frate XLucian,

      Nu cred că sistemul (și teologia lui) Mark Dever’s 9 marks este împrumutată de predicatorul Aurel Gheorghe de la Târgoviște. Nici nu cred că a auzit vreodată de el sau de ea.

      Aurel Gheorghe, din ce se poate vedea din predicile lui pe internet, nu e calvinist (nici “neo”), ca soteriologie pare mai degrabă între calvinism și arminianism, este categoric împotriva ”contemporary worship music being use in the church” cu atât mai mult a rap-ului “cre(ș)tin”. Are însă, din câte am putut observa, o problematică înclinație, deși foarte moderată (totuși), spre ceea ce presupune misticismul de sorginte PIETIST (deși cu siguranță nu cred că înțelege adâncimea mistică a conceptului și mai ales pericolele seducătoare ce derivă din această erezie gravă).

      El mai vorbește mult despre “trezire spirituală”, dar avertizează clar că ea, dacă totuși va veni undeva, va fi doar limitată căci acum în zilele din urmă norma generală este apostazia (așa cum spune Biblia). Iarăși o altă temă mai controversată de care vorbește este despre “botezul cu Duhul Sfânt”, care ar fi o lucrare ulterioră, diferită de lucrarea Duhului Sfânt de naștere din nou, dar nu-l definește în sensul pentecostal-carismatic (ca fiind însoțit de glosolalie). Din contră avertizează despre aberațiile fenomenului mistic carismatic contemporan și împotriva unor doctrine carismatice aberante.

      Are chiar câteva lucruri foarte bune în predicile lui pe care le întâlnești extrem de rar la predicatorii din bisericile din Românica evanghelică de azi: înfierează biblic, în mod repetat, păcatul, vorbește de judecata, mânia și sfințenia Lui Dumnezeu (nu doar de dragostea și harul Lui), vorbește clar despre rai și iad, despre pocăință, este anti-ecumenic (anti-Romano-Catolicism și agenda lor globalistă ecumenică), anti-dominionism carismatic (N.A.R), anti-replacement theology, anti-seeker sensitive churches, anti-globalizare, anti-universalism și inter-spiritualitate, etc. Si în plus ca și soteriologie este pre-milenist pre-tribulationist.

      • Frate T.
        Stiu mai mult decit am lasat scris.
        Dar nu am dovezi scrise…sau audio…asa ca nu am cum sa construiesc o argumentatie.
        Lucrurile sint mult mai grave…
        Virful aisbergului nu e totul…

      • “deși cu siguranță nu cred că înțelege adâncimea mistică a conceptului și mai ales pericolele seducătoare ce derivă din această erezie gravă” –> ironia nu’i a buna, seamana a mandrie de la o posta

  12. Frate XLucian,

    Nu cred că sistemul (și teologia lui) Mark Dever’s 9 marks este împrumutată de predicatorul Aurel Gheorghe de la Târgoviște. Nici nu cred că a auzit vreodată de el sau de ea.

    Aurel Gheorghe, din ce se poate vedea din predicile lui pe internet, nu e calvinist (nici “neo”), ca soteriologie pare mai degrabă între calvinism și arminianism, este categoric împotriva ”contemporary worship music being use in the church” cu atât mai mult a rap-ului “cre(ș)tin”. Are însă, din câte am putut observa, o problematică înclinație, deși foarte moderată (totuși), spre ceea ce presupune misticismul de sorginte PIETIST (deși cu siguranță nu cred că înțelege adâncimea mistică a conceptului și mai ales pericolele seducătoare ce derivă din această erezie gravă).

    El mai vorbește mult despre “trezire spirituală”, dar avertizează clar că ea, dacă totuși va veni undeva, va fi doar limitată căci acum în zilele din urmă norma generală este apostazia (așa cum spune Biblia). Iarăși o altă temă mai controversată de care vorbește este despre “botezul cu Duhul Sfânt”, care ar fi o lucrare ulterioră, diferită de lucrarea Duhului Sfânt de naștere din nou, dar nu-l definește în sensul pentecostal-carismatic (ca fiind însoțit de glosolalie). Din contră avertizează despre aberațiile fenomenului mistic carismatic contemporan și împotriva unor doctrine carismatice aberante.

    Are chiar câteva lucruri foarte bune în predicile lui pe care le întâlnești extrem de rar la predicatorii din bisericile din Românica evanghelică de azi: înfierează biblic, în mod repetat, păcatul, vorbește de judecata, mânia și sfințenia Lui Dumnezeu (nu doar de dragostea și harul Lui), vorbește clar despre rai și iad, despre pocăință, este anti-ecumenic (anti-Romano-Catolicism și agenda lor globalistă ecumenică), anti-dominionism carismatic (N.A.R), anti-replacement theology, anti-seeker sensitive churches, anti-globalizare, anti-universalism și inter-spiritualitate, etc. Si în plus ca și soteriologie este pre-milenist pre-tribulationist.

  13. DESPRE OBLIGAREA LA SEMNAREA UNUI LEGĂMÂNT ÎNTRE CREDINCIOȘI ȘI CONDUCEREA BISERICII !

    Așa cum bine spune și fr. Paul Dan, Mark Dever dovedește un comportament de șef de sectă cu regulamentul său obligatoriu de a SEMNA un LEGÂMÂNT între enoriași și conducerea bisericii.

    DAR REGULA ACEASTA NEBIBLICĂ, MANIPULATIVĂ ȘI ABUZIVĂ NU A FOST ȘI NU ESTE FOLOSITĂ DOAR DE NEOCALVINISTUL MARK DEVER! Ea este o regulă comună a multora ce au adoptat și adus învățături greșite în biserici azi!

    RICK WARREN A FOLOSIT-O ȘI O FOLOSEȘTE, AȘA CUM APOLOGETUL EVANGHELIC GERMAN, RUDOLF EBERTSHAUSER, ÎN CARTEA LUI “Cresterea bisericii sau seducerea bisericii?”, NE ARATĂ:
    “Această tactică lumească de manipulare s-a întărit masiv
    la [Rick] Warren prin faptul că sistemul său de membralitate
    este asociat cu o succesiune rafinată de angajamente.
    Într-o biserică purpose-driven [”condusã de scopuri”] poți
    deveni membru numai dacă semnezi angajamentul de
    apartenență la biserică – în engleză este numit COVENANT, LEGĂMÂNT…”
    sursa: http://apologeticindex.info/wpn/wp-content/uploads/2016/08/Gemeindewachstum-oder-Gemeindeverfuehrung-rumaenisch.pdf

    ȘI CRISTIAN BARBOSU A IMPUS-O ÎN 2013 ȘI ÎN METANOIA, LUÂND-O DE LA ȘEFUL LUI, PASTORUL POCKERIST JAMES MACDONALD. (CHIAR DACĂ INIȚIAL C. BARBOSU A IMPUS-O DOAR PENTRU LIDERII DE GRUPURI, URMA SĂ FIE EXTINSĂ CĂTRE TOȚI ENORIAȘII SĂI, AȘA CUM A FĂCUT DUPĂ ACEEA ȘI ÎN HARVEST):
    “13. O măsură pe care fratele Cristian Barbosu a încercat să o implementeze în luna ianuarie, este LEGĂMÂNTUL [obligatoriu] pentru liderii de grupuri, prezentat la întâlnirea de marţi 15.01.2013.
    Iată un scurt fragment din continutul acestui Legamant:
    ‘Voi contribui la IMPLEMENTAREA VIZIUNII, voi RESPECTA directia bisericii, echipa de conducere si Pastorul ei… Iar in caz contrar sunt constient ca nerespectarea acestor cerinte si indatoriri, implica RETRAGEREA mea din aceasta slujire.’
    Câteva observaţii legate de acest legământ:
    (…)
    – La una din întrebările din sala, Cristian Barbosu a precizat ca acest legamant NU ESTE NEGOCIABIL. (…)”
    sursa: https://ioan8.wordpress.com/2013/02/22/c-barbosu-si-noi-dezvaluiri-bulversante/

  14. Cineva pe nume Mioara Ursan spunea referitor la acest subiect : “Habar nu am de acest fenomen, dar fara sa stiu de el, aici in Los Angeles exista o situatie similara la una din biserici si asta fara ca sa aplice sistemul acestui Dever sau cum ii zice. Dictatura comunista la ea ea acasa. Cumplit de trist. Credeam ca mai jos decat se ajunsese nu se mai poate, dar vai ce gresita am fost. Doamne ai mila.”

    Ce spuneti fratilor? Da, se potriveste ca o manusa cu agenda socialista acest sistem Dever, deci ii dau dreptate sorei. New Age, carismatismul actual, teologia prosperitatii, biserica emergenta ectc, toate aceste curente se intersecteaza pe undeva cu razvratirea platformei socialiste impotriva lui Dumnezeu si a Cuvantului Sau.

  15. Uitandu-ma la rezultatele fenomenului Dever, respectiv 9 Marks ca si sistem, imi dau seama ca este o lovitura mortala aplicata de diavolul bisericilor noastre dupa toate loviturile mai mici aduse de curentele eretice carismatice, New Age-ste, Harvesti-ste, emergente, materialiste ectc.
    Curentul 9 Marks este o “inchizitie”, o constrangere a Bisericii baptiste de-a accepta fortat, un furt al libertatii in Hristos, o ierarhizare clara a bisericii baptiste, in detrimentul Adevarului si Cuvantului lui Hristos.
    Nu stiu daca cineva vede ca mine acest pericol, poate sunt eu gresit?
    Ce-i de facut in afara de-a spune despre acest fenomen, de-a face public, de-a ne ruga, de-a avertiza? Pana la urma parca sunt mai multi si vor face tot posibilul sa ne puna “pumnul” in gura, ce spuneti?

    • Nu cere sfat de la cel ce te priveşte pe furiş
      şi ascunde-ţi gândurile de cei ce te invidiază.
      Nu te sfătui: cu o femeie despre potrivnica ei,
      cu un fricos despre război,
      cu un negustor despre schimb,
      cu cel ce cumpără despre cel ce vinde,
      cu cel invidios despre recunoştinţă,
      cu un zgârcit despre binefacere,
      cu un leneş despre orice fel de muncă,
      nici cu simbriaşul pe un an despre a duce ceva pân’la capăt, nici cu sluga leneşă despre o treabă grea;
      pe astfel de oameni să nu te sprijini în nici un fel de sfat.

      Dar ţine-te aproape de omul evlavios
      pe care-l ştii că păzeşte poruncile,
      al cărui suflet e pe inima ta
      şi care, dacă cazi, va suferi cu tine.
      Apoi, ţine-te strâns de sfatul inimii tale,
      că nici un altul nu-ţi este mai credincios decât el, Căci sufletul omului îl face mai veghetor
      decât şapte străji ce stau de veghe pe un deal.
      Şi, peste toate acestea, roagă-L pe Cel-Preaînalt să-ţi îndrumeze paşii întru adevăr.

  16. «Ce-i de făcut…?»
    Bună întrebare. Cum spunea și Wurmbrand, întrebările nu sunt grele, ci răspunsurile.
    Trebuie mers înapoi, la acea simplitate și fermitate a primelor biserici locale.
    “Apostolii și prezbiterii s-au adunat laolaltă, ca să vadă ce este de făcut”. (Fapte 15:6) “Însă din Milet, Pavel a trimis la Efes şi a chemat pe prezbiterii bisericii.” (Fapte, 20:17)

    Apostolul Pavel, le-a spus și le-a dat multe sfaturi: 28. Luaţi seama, dar, la voi înşivă şi la toată turma peste care v-a pus Duhul Sfânt episcopi, ca să păstoriţi Biserica Domnului, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său.
    29. Ştiu bine că, după plecarea mea, se vor vârî între voi lupi răpitori, care nu vor cruţa turma;30. şi se vor scula din mijlocul vostru oameni care vor învăţa lucruri stricăcioase, ca să tragă pe ucenici de partea lor. (Fapte, 20) – vidi și 1 Ioan 2: 18-19)…

    FAPTELE APOSTOLILOR, e o carte neîncheiată (și totuși finalizată, canonică)… apostolii au continuat luacrarea … atât a consemnat Luca … Apostolii au pus prezbiteri (episcopi, pastori). Cum s-a mers în continuare?

    “Căci s-a părut nimerit Duhului Sfant si nouă să nu mai punem peste voi nicio altă greutate decât ceea ce trebuie” (Fapt.15:28). – Toți creștinii folosim cumva acest verset, acest demers, deși cei care-l folosim, nu suntem îndreptățiți a-l folosi, la fel, mot à mot. Noi nu suntem ei, ca și ei.

    Ce fac cei mai multi? – strică ceea ce e bun:
    “Caci noi nu stricăm Cuvantul lui Dumnezeu, cum fac cei mai multi; ci vorbim cu inima curata, din partea lui Dumnezeu, inaintea lui Dumnezeu, in Hristos.” (2Cor.2:17)

    Care sunt cei care vorbesc din partea lui Dumnezeu? Iar in biserici … se lucrează mai mult democratic, acolo unde sunt dispute, ca să nu mai vorbim de alegeri, căci își iau “învățători” după placul lor, votează toți, și femeile și cei întorși de curând… Dar nu toți botezații sunt și mădulare…

    Unde sunt apostolii Domnului (de acum) care să pună prezbiteri in biserici și care să-și viziteze mai apoi bisericile? Și să-i îndrume și să-i sfătuiește pe prezbiteri (pastori).
    În locul lui Iuda … (“Slujba lui s-o ia altul!”) … a fost tras la sorți, Matia. Dar când murea unul dintre ei, pe rând, slujba aceluia, n-o lua un altul? Nu avem nimic consemnat, biblic, dar cum a fost mai departe? Cum trebuie să fie azi? E clar că sunt multe întrebări și puține răspunsuri. Din ce ESTE SCRIS știm că e… suficient… pentru a fi salvați… Dar ne interesează buna rânduială… Poate că e ok, în mare, căci Dumnezeu are grijă…

    • Frate George,
      Apostolatul ca pozitie in Adunare nu mai este.
      Apostoli am fi toti, daca ne legam de semnificatia din greaca a cuvintului. Apostol = mesager, trimis.
      Alegerea prezbiterilor se face de catre comunitate, sau de o comunitate sora, in caz ca rrspectiva este inca in stadiu tinar.

  17. Da!
    Sa ne intoarcem si sa ramanem in Hristos, la Norma Scripturii si la a duce Evanghelia pana la marginile pamantului, lucrand in Biserica fiecare dupa darul dat de Duhul si fara sa promovam o ierarhizare si-o despartire pe clase a Bisericii.
    Aici s-a gresit in decursul istoriei, aici gresim si noi astazi ca si neoprotestanti.
    Le dam sau le-am dat deja cinste unor oameni mai mult decat spune Dumnezeu, le-am facilitat un trai usor si un mijloc de trai prin darurile si hirotonisirea lor (date gratis de Dumnezeu sau pe care unii si le-au arogat fara a avea chemare). Astfel noii ierarhi au profitat in timp de-a se coaliza, de-a forma o ierarhie si de-a impune Bisericii alte evanghelii, si-o regula de ordine interioara solida si benefica lor.
    Nu cred, nu cred si iar nu cred, ca stilul format in sute de ani, dintr-o data il vor parasi bisericile noastre si sa se intoarca la Modelul Evangheliei.
    Cred insa ca cineva trebuie sa plateasca un pret, crestinii sinceri din Bisericile noastre, sa prezinte Adevarul, chiar cu pretul pierderii capului, doar astfel Duhul Sfant o sa poata lucra la trezirea multora si in final a bisericii locale, a comunitatilor.
    Majoritatea stiu in Biserica ca nu mai seamana cu Biserica primara, seamana mai mult cu cea istorica, catolica, ortodoxa, seamana cu doua clase, una de ierarhi si una de mireni, cu o tagma a popilor si una a prostimii, care nu trebuie sa stie nimic. E important doar ei sa fie prezenti la spectacol, sa dea banii si sa plece acasa.
    Intr-un astfel de context trebuie sa platesti pretul de-a fi numit nebun, razvratit, fara dragoste si sa spui adevarul, situatia reala a Bisericii, pana la urma chiar sa fi respins si exclus de clasa ierarhica si de clasa inferioara, stiind ca astazi de multe ori merg mana-n mana, idolatrizarea liderilor nu mai este o taina in biserici.
    Daca ai incepe sa spui realitatea, imediat ar trebui sa taci, ca strici unitatea, ca n-ai dragoste, ca nu urmaresti pacea si linistea. Atunci cu siguranta ca daca nu te linistesti, fara resentimente se descotorosesc de tine, pentru linistea lor, a bisericii, pentru pace si unitate!
    Deci vorbim de prezbiteri, de diaconi, care ar trebui cumva sa lase pe altii prezbiteri si diaconi si cumva ei s afaca ordine. Pai nu tot ei au fost cei care au dus la starea acesta a Bisericii, girati si sprijiniti de toti membrii? Ne invartim intr-un cerc inchis si vicios, cerc pe care doar Dumnezeu cu puterea lui poate sa-l rupa.
    Cam pesimist gandul, insa altul nu am!

  18. Existã cel putin un lucru care, in opinia mea, este interesant:
    De ce Magna Gratia face eforturi de asi proteja drepturile de autor intr-un mod destul de limitativ, cind ofera gratuitate completa pentru descarcarea documentelor?

    Sa spun ca initiativa lor este laudabila, de ajutor pentru cei care nu isi permit sa cumpere carti crestine si printre putinele din Rominia [probabil singurii crestini, fiindca exista si alte grupuri, dar nu crestine].

    In opinia mea, daca ne adresam unui public crestin [sau nu], daca oferim gratuitate, daca ne pasa de raspindirea acestora, atunci de ce atitea reguli de drepturi de autor?

    Ar mai fi si aspectul ca nu ai voie sa incarci acele carti pe alte situri, ci sa dai link catre situl lor.
    E adevarat ca specifica faptul ca nu ii intereseaza traficul de date [probabil si ceva statistici], dar care ar fi interrsul?

    Sint de acord ca legislatia romineasca a drepturilor de autor le ofera aceste drepturi [chiar si mai multe], dar aceasta limitare mi se pare cel putin ciudata.

    Nici daca vreau sa tiparesc una din publicatiile lor nu pot decit in numar limitat etc.

    Daca are cineva expertiza in acest domeniu, as fi curios care sint obiectivele restrictiilor.

    Nu cred ca exista persoane care sa incerce modificari de continut si obtinerea de venituri pe baza publicatiilor lor, atit timp cit nu exista o cerere mare pentru acestea.

  19. Pingback: Jos cu dictatura lui Mark Dever! Catolicism cu față evanghelică! – ARMONIA MAGAZINE – USA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s