John Piper seducatorul mistic

 

John Piper in mod fundamental este un mistic. El traverseaza usor de la misticismul carismatic la misticismul romano-catolic. La acest link veti citii cum John Piper deraiaza mii de tineri de pe calea dreapta si ii duce in misticism: 

”LECTIO DIVINA” ȘI POPULARUL PREDICATOR NEOCALVINIST JOHN PIPER

Neocalvinistii sunt o problema gigantica astazi, au influenta globala intre evanghelici, iar Piper este in fruntea lor. 

 

32 thoughts on “John Piper seducatorul mistic

  1. Jesus, speak to me
    (Isuse, vorbește cu mine)

    Apelul acesta („de la „mega eveniment[ul] creștin destinat tinerilor evanghelici din S.U.A, denumit PASSION CONFERENCE, care s-a ținut în Atlanta, Georgia, la începutul anului 2012” ), ca Domnul Isus să le vorbească direct celor prezenți din anul 2012, a fost inutil și fără suport biblic.

    După ce Domnul Isus Hristos (Dumnezeu deplin și Om deplin) s-a Înălțăt la cer ca om glorificat, El se află la dreapta lui Dumnezeu Tatăl și mijlocește ca Mare Preot pentru cei care L-au acceptat ca Domn și Mântuitor personal, când au primit credința mântuitoare prin mesajul evangheliei.

    În „Epistola lui Pavel către Romani” la capitolul 8:34 este scris: „…Hristos a murit! Ba mai mult, El a şi înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu, şi mijloceşte pentru noi!”, iar în „Epistola lui Pavel către Evrei” este scris că Domnul Isus „trăieşte pururea ca să mijlocească pentru” noi.

    În „Întâia Epistolă Sobornicească a lui Ioan” apostolul iubirii, călăuzit de Duhul Sfânt, a scris: „Copilaşilor, vă scriu aceste lucruri, ca să nu păcătuiţi. Dar dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor (Sau Advocat. Greceşte: Paraclet, adică apărător, ajutor.), pe Isus Hristos, Cel neprihănit.”

    În consecință, Domnul Isus, ca Om, nu mai vorbește în mod audibil nimănui de pe pământ, până va reveni pe norii cerului pentru a smulge (răpi) Biserica din mijlocul acestei lumi.

    Însă, avem cuvintele Sale pe care le-a spus celor din generația Sa și care sunt, după cum a decretat Domnul Isus, „duh şi viaţă”.

    Parte din acele cuvinte rostite în urmă cu aproape două mii de ani le regăsim pe paginile Sfintelor Scripturi. Ele ne vorbesc și nouă ori de câte ori citim Biblia călăuziți de Duhul Sfânt.

    Și atunci prezentul din trecutul acelei generații devine prezent și pentru noi. De ce? E simplu. Explică Domnul Isus în Evanghelia după Ioan 6:63: „cuvintele pe care vi le-am spus Eu, sunt duh şi viaţă”.

    Și să nu uităm că Domnul Isus Hristos, ca Dumnezeu deplin, este în afara timpului (transcendent), dar și prezent în timp (imanent) și după promisunea Sa este cu noi tot timpul.

    În Evanghelia după Matei la capitolul 28 avem discursul „Regelui regilor și Domnul domnilor”, rostit în Galileea, cuprinzând:

    – declarația Sa – Toată puterea Mi-a fost dată în cer şi pe pământ.
    – porunca Sa – Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit.
    – promisiunea Sa – Şi iată că Eu Sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.

    De multe ori ne întrebăm:

    „- Cum să facem să-L proslăvim pe Domnul Isus?” E atât de ușor și la îndemâna tuturor să facem lucrul acesta.

    Trebuie doar voință și timp alocat citirii și studierii Bibliei, dar călăuziți de Duhul Sfânt. Când citim Scripturile Îl proslăvim pe Stăpânul și Mântuitorul nostru, Isus Hristos.

    În Evanghelia după Ioan în capitolul 16 avem discursul Domnului Isus despre Lucrarea viitoare pe care o va face Mângîietorul, Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Domnul Isus de la Tatăl ucenicilor Săi, după Înălțarea Sa la cer.

    „Acum Mă duc la Cel ce M-a trimis; şi nimeni din voi nu Mă întreabă: „Unde Te duci?” Dar, pentru că v-am spus aceste lucruri, întristarea v-a umplut inima. Totuş, vă spun adevărul: Vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, mângîietorul nu va veni la voi; dar dacă Mă duc, vi-L voi trimite.
    Şi când va veni El, va dovedi lumea vinovată în ce priveşte păcatul, neprihănirea şi judecata.
    În ce priveşte păcatul: fiindcă ei nu cred în Mine;
    în ce priveşte neprihănirea: fiindcă Mă duc la Tatăl, şi nu Mă veţi mai vedea;
    în ce priveşte judecata: fiindcă stăpânitorul lumii acesteia este judecat.
    Mai am să vă spun multe lucruri, dar acum nu le puteţi purta. Când va veni mângîietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, şi vă va descoperi lucrurile viitoare [lucruri viitoare care urmau să fie scrise în Noul Testament, despre care ucenicii la acel moment nici nu gândeau și nici măcar nu bănuiau că va fi scris].
    El Mă va proslăvi, pentru că va lua din ce este al Meu [Biblia este a Domnului Isus], şi vă va descoperi [lucrurile trecute, prezente și viitoare. Atenție, în Biblie avem trecut, prezent și viitor!]. Tot ce are Tatăl, este al Meu; de aceea am zis că va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi.”

    Să reținem faptul că în Sfânta Scriptură avem trecut, avem prezent și avem viitor.

    Este menirea celor (și nu numai) care vorbesc oamenilor în Biserică spre zidire, sfătuire şi mângîiere să împartă drept Cuvântul adevărului cu referire la întreg conținutul divin al Bibliei.

    Astăzi toți creștinii regenerați spiritual (născuți din nou, de sus,) sunt călăuziți de Duhul lui Dumnezeu în înțelegerea Scripturii și în trăirea unei vieți plăcute lui Dumnezeu.

    În primul rând, pentru o bună înțelegere a învățăturilor Bibliei, trebuie să ne apropiem de Scripturi cu smerenie, rugăciune și post. Prin Duhul Sfânt, citind sistematic Biblia, vom descoperi și vom constata că Scriptura se interpretează prin Scriptură.

    Adică, Duhul Sfânt folosindu-se de cei care împart drept Cuvântul adevărului, dar și de raţiunea, bunul simţ şi propria noastră experienţă de viaţă, ne va ilumina să înțelegem pasajele mai dificile prin lumina pasajelor mai clare.

    Și când citim Biblia „noi observăm ce spune textul nu ce credem noi că spune”, respectând și principiul „de la general la particular, de la complex la simplu sau de la mare la mic”.

    Să nu pierdem din vedere faptul că „textul a fost adresat auditoriului original al autorului” și să căutăm să descoperim unicul sens real al pasajului studiat, dar căt mai multe aplicații corecte.

    A nu se uita faptul că revelația este progresivă și în consecință, Noul Testament are prioritate față de Vechiul Testament.

    • Amin! Dumnezeu ne vorbeste azi prin Scriptura, prin ceea ce putem citi cand o studiem.

      Insa prin practica catolica “LECTIO DIVINA”, asa cum spune si articolul respectiv, nu se urmareste ca prin CITIREA Scripturii sa cauti sa INTELEGI ceea ce Domnul spune (VORBESTE) in pasajul citit din Biblie, ci doar sa poti sa produci, sa fabrici, o EXPERIENTA MISTICA cu “divinitatea”.

    • ce ne facem cu marturiile musulmanilor care spun despre intalnirile cu Dl Isus si despre discutiile cu El?
      Chestia cu Dl Isus nu mai vb audibil nici unui pamantean este rasuflata si nedemna de luat in seama,totusi El este Domnul Domnilor si face ce vrea,hai sa fim seriosi

      • Mihai, tu ridici o problema interesanta si actuala, insa pui problema gresit. Tu folosesti anumite experiente – in acest caz ale unor musulmani – (de ce nu si budisti?) pentru a stabili un adevar. Nu aceasta este metoda biblica. Corect este sa pleci de la Cuvant si apoi sa judeci, ptr ca Biblia este autoritatea suprema.

        Deci, daca urmam aceasta metoda, se pune intrebarea: de ce in cartea Fapte nu se relateaza viziuni sau vise in randul populatiei dintre neamuri, in timp ce Pavel facea misiune si mergea si predica din cetate in cetate printre pagani? Nu erau atatia care ar fi putut sa fie mantuiti daca aveau viziuni? De ce nu lucra Dumnezeu atunci asa, si de ce ar lucra acum altfel?

        Iar raspunsul este acesta: credinta vine in urma auzirii iar auzirea prin cuvantul lui Hristos, (Romani 10:17) – cu referire la propovaduire, vezi v. 16.

        Cu alte cuvinte, timp de 19 secole, Dumnezeu a folosit metoda misiunii prin misionari ptr a duce Evanghelia la marginile pamantului, iar acum, in era informatiei, unde exista internet, televiziune sau radio in aproape orice colt al pamantului, inclusiv in tarile musulmane, Dumnezeu a ales sa schimbe metoda de lucru?

        Stiai ca sunt emigranti ajunsi prin Europa care pot comunica prin Watz-up cu cei din Siria sau Iran, sau Irak, sau chiar Afganistan, ceea ce inseamna ca au si acolo acces la internet?

        Deci daca vor sa auda evanghelia, au acces la ea direct in mediul electronic sau la multimea de misionari trimisi in aceste tari in ultimii 20 de ani. Sunt absolut sigur ca atunci cand Dumnezeu vrea sa mantuiasca pe cineva il va aduce in contact cu textul sau propovaduirea evanghelia. Iar cine cauta in mod real adevarul, Dumnezeu il va ajuta sa il gaseasca in mod corect si biblic.

        Numai ca tu vrei sa argumentezi revelatia extra-biblica si misticismul si atunci te folosesti ca multi altii de astfel de relatari.

        Islamul este o religie plina de ocultism si experiente mistice, si multi au astfel de viziuni cand sunt in transe mistice. Si foarte multi se convertesc la crestinism, dar in realitate ei nu sunt nascuti din nou. Multi dintre acestia sfarsesc in biserici carismatice sau catolice, ptr ca aceste biserici le hranesc misticismul lor.

        • Grresit,fratele meu,Acum cativa ani combateam pe internet convingerea unor evanghelici ca Dl Isus nu este Dumnezeu.Acum ma lovesc de afirmatii prin care se incearca sa inchida gura Dl Isus.A vb odata si gata.A botezat cu Duhul sfant oadat si gata.A vindecat odata si gata,etc.
          Exista un precedent care nu poate fi contestat de nimeni: Dupa ce a dat invataturi apostolilor sai si s-a inaltat la cer si a sezut la dreapta lui Dumnezeu a intervenit din ceruri si a vorbit unui om pe care l-a lamurit cu privire la ceeace spusese ucenicilor cand inca era pe pamant.Evident ca este vorba despre Pavel din Tars.Ce iL va impiedica pe Dl Isus sa repete figura ori de cate ori va considera ca este necesar?
          Dar ce facem cu acest verset?
          Cine are poruncile Mele si le pazeste acela Ma iubeste; si cine Ma iubeste va fi iubit de Tatal Meu. Eu il voi iubi si Ma voi arata lui.” (Ioan.14:21)
          Il vom adapta neputintelor noastre?il vom explica evitand o afirmatie clara? Il vom expedia ca implinire la sfarsitul veacului?

          • Mihai
            De ce te dai anonim acum? Emi prin Duhul adevarului ti-a dat un raspuns biblic aplicat la vremea noastra. Raspunsul tau este in afara contextului biblic in totalitate. Il las pe el sa iti raspunda in detaliu.

          • Anonymos.. sau poate Mihai.. premizele si ideile tale nu se bazeaza pe Scriptura. Tu ai niste convingeri pe care incerci sa le argumentezi cu texte biblice scoase din context si fara o incadrare corecta in teologia biblica.
            Dar iti raspund pentru ca sa citeasca si altii.

            1. In cazul apostolilor nu exista precedent. Apostolii au fost oameni speciali cu slujbe speciale, inclusiv apostolul Pavel.
            Iata ce zice Pavel in Coloseni 1:24-25 – … in trupul meu implinesc ce lipseste suferintelor lui Hristos, pentru trupul Lui, care este Biserica. Slujitorul ei am fost facut eu, dupa ispravnicia pe care mi-a dat-o Dumenzeu pentru voi, ca sa intregesc Cuvantul Domnului.

            Cine mai poate afirma asa ceva astazi?

            sau.. Efeseni 2:20 – fiind ziditi pe temelia apostolilor si proorocilor..

            Deci atat Pavel cat si ceilalti apostoli au avut cele mai importante slujbe, dupa Domnul Isus, din istoria Bisericii. Ei au pus temelia invataturii si practicii Bisericii. Cazul lor nu este sub nici o forma un precedent. Nu a fost nici macar in timpurile biblice, si nu este nici acum.
            De ce alti credinciosi din timpul bisericii primare, apropiati lui Pavel sau lui Petru, nu au avut aceleasi experiente? Citesti cumva despre Timotei sau Tit, ca li s-a aratat Domnul la fel ca lui Pavel?
            Apostolii nu numai ca au avut slujbe speciale, dar Dumnezeu le-a dat si semne speciale pentru a li se recunoaste autoritatea.
            2 Corinteni 12:12 – Semnele unui apostol le-ati avut printre voi in toata rabdarea, prin semne si minuni care au fost facute intre voi.

            Dar multi ca tine ignora cu buna stiinta Scriptura ca sa isi motiveze convingerile sau experientele mistice oculte.

            2. Te-ai exprimat aproape diabolic in mesajul tau. Cum poti sa spui ca atunci cand noi ne bazam doar pe Cuvantul scris si inspirat al Domnului incercam sa inchidem gura Domnului?
            Pavel insusi ii indeamna pe credinciosii din Efes sa ramana doar langa Cuvant, si nimic altceva, ca sa fie feriti de astfel de invatatori si idei mistice – Fapte 20:32 – fratilor.. va las in grija Cuvantului harului Sau, care va poate zidi sufleteste si va poate da mostenirea impreuna cu toti cei sfintiti.

            3 . Apoi Domnul spune in Ioan 16:13 ca il va trimite pe Duhul adevarului si .. El ne va calauzii in tot adevarul. Caci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit… .
            Deci asta este regula. Duhul Sfant este cel care si ne invata, folosind Scriptura, si nu altceva.
            Ce s-a intamplat cu apostolii este exceptia.

            4. Versetul din Ioan 14:21 il folosesti scos din context si neconform cu realitatea. Dupa logica ta, toti credinciosii ar trebui sa aibe intalniri cu Domnul Isus, ceea ce este absurd. Astea sunt idei mistice si carismatice.
            In acelasi capitol – Ioan 14:23 – se spune ca Domnul va veni impreuna cu Tatal si va locui cu cel credincios. Asta cum o mai interpretezi? 🙂
            Contextul din Ioan14 este despre lucrarea pe care o face Duhul Sfant. Prin Duhul Sfant, Domnul ni se arata si vine impreuna cu Tatal si locuieste impreuna cu noi.
            Dar vezi, cand vrei sa iti argumentezi presupozitiile tale, folosesti Biblia asa cum vrei ca sa iti dea tie bine.

            In concluzie, ideile tale nu au baza biblica solida si trebuie sa iti revizuiesti urgent convingerile. Altfel.. te ratacesti ptr ca nu cunosti Scripturile.

  2. citat copiat.

    Noul Testament are prioritate față de Vechiul Testament.

    Unde scrie asa?

    Intreaga Scriptura este de folos;

    2 Timotei 3;16. Toată Scriptura este însuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire,

    Ca nu putem noi sa armonizam ceia ce citim In Vechiul Testament cu Noul Testament, asa este altce-va.

    Nu gasim scris In Cuvant ca Noul Testament are prioritate.Ce e greu de Inteles ca; Vechiul Testament trebuie armonizat cu Noul Testament. Si numai atunci vom Intelege versetul de mai sus din 2 Timotei 3;16.

    Jesus, speak to me
    (Isuse, vorbește cu mine)

    Traducerea corecta este asa;
    Isus I-mi vorbeste.

    Nu cred ca am adus o suparare.(ofensa) Daca da , cer iertare.

  3. Dumnezeu nu mai vorbește nimănui în mod audibil ca să mai completeze Scripturile Sale

    În Evrei 1:1,2 este scris: „După ce a vorbit în vechime părinţilor noştri prin prooroci, în multe rânduri şi în multe chipuri, Dumnezeu, la sfârşitul acestor zile, ne-a vorbit prin Fiul…”

    Acei prooroci din vechime (trecut) au fost călăuziți de Duhul lui Hristos (Mesia!). Iar acest lucru a fost clar afirmat de apostolul Petru în prima sa epistolă în capitolul1:10,11 unde este scris:

    „Proorocii, care au proorocit despre harul care vă era păstrat vouă, au făcut din mântuirea aceasta ţinta cercetărilor şi căutării lor stăruitoare. Ei cercetau să vadă ce vreme şi ce împrejurări avea în vedere Duhul lui Hristos, care era în ei, când vestea mai dinainte patimile lui Hristos şi slava de care aveau să fie urmate.”

    Și ca un corolar al afirmațiilor din „Epistola lui Pavel către Evrei” și din „Întâia Epistolă sobornicească a lui Petru” în cartea Apocalipsa 20:6 este scris:

    „… Şi Domnul, Dumnezeul duhurilor proorocilor [Isus Hristos este Dumnezeu! cf. 1Petru1:11; 2Petru1:1; Tit 2:13; Ioan1:1 etc.], a trimis pe îngerul Său să arate robilor Săi lucrurile, care au să se întâmple în curând.

    În consecință, Domnul Isus Hristos care „stă la dreapta lui Dumnezeu, şi mijloceşte pentru noi”, nu mai vorbește în mod audibil nimănui de pe pământ până va reveni pe norii cerului pentru a smulge (răpi) Biserica din mijlocul acestei lumi.

  4. E mult mai simplu, mai seducator si mai carnal (senzual) sa apelezi la MISTICISM cand e vorba de a-L cauta pe Dumnezeu, decat sa MUNCESTI studiind Scriptura (Cuvantul), postind si rugandu-te pentru ca Domnul sa-ti dea calauzire in studiu, ca sa afli voia Lui.

    Insa asa cum seducatoarele practici idolatre (pagane), care promiteau o abundenta SPIRITUALITATE, implicare concreta a “divinitatii” in problemele carnale concrete ale omului (o senzuala, directa si profunda comunicare spirituala cu “divinitatea”, prosperitate materiala, fertilitate, ajutor in razboi, etc.) i-au dus in ratacire pe israeliti, deraindu-i de multe ori de la calea si inchinarea cea dreapta si curata inaintea UNICULUI Dumnezeu ADEVARAT, la fel practicile MISTICISMULUI “crestin” ii duc azi in ratacire pe evanghelici.

  5. CĂTEVA PRECIZĂRI

    Accept traducerea: Jesus, speak to me = Isus îmi vorbește.
    Mulțumesc, frate John Fischer!

    Aveți dreptate și în ce privește textul din 2Timotei 3:16.

    Însă, afirmația că Noul Testament are prioritate față de Vechiul Testament este în legătură cu revelaţia progresivă din Sfânta Scriptură.

    Dumnezeu descoperă în Sfănta Scriptură în mod progresiv adevărul despre Sine, despre universul creat de El și despre om.

    „Dumnezeu nu a descoperit tot adevarul despre Sine dintr-o dată, ci S-a revelat gradat, pas cu pas, unor oameni diferiţi de-a lungul istoriei (cf. Evrei 1:1)… Revelaţia lui Dumnezeu este progresivă şi culminează în revelaţia privitoare la [Domnul Isus] Cristos [revelație consemnată în Noul Testament].”

    Un exemplu de revelație progresivă este înțelegerea structurii morfo-funcționale a omului creat de Dumnezeu și culminează cu afirmațiile Domnului Isus și ale apostolului Pavel din Noul Testament.

    O ALTĂ PRECIZARE

    Frate Mihai, aveți dreptate! Am greșit . Îmi pare rău!

    Însă, în concluzia finală scrisă de mine am omis (uitat să scriu) ceva din titlul mesajului meu.

    Concluzia ar fi trebuit să arate astfel:

    În consecință, Domnul Isus Hristos care „stă la dreapta lui Dumnezeu, şi mijloceşte pentru noi”, nu mai vorbește în mod audibil nimănui de pe pământ CA SĂ MAI COMPLETEZE SCRIPTURILE SALE până va reveni pe norii cerului pentru a smulge (răpi) Biserica din mijlocul acestei lumi.

    Graba strică treaba!

    Iar tinerilor evanghelici adunați în Atlanta, Georgia, la începutul anului 2012, Dumnezeu, dacă le-a vorbit, le-a vorbit prin cuvintele Sfintei Scripturi, prin călăuzirea și iluminarea Duhului Sfânt.

  6. “Jesus, speak to me” înseamnă “Isuse, vorbeşte-mi”. Nu înseamnă “Isus îmi vorbeşte” (asta ar fi “Jesus speaks to me”).

    • Sora Monica,

      Vă mulțumesc și dumneavoastră pentru traducere.

      Domnul Isus Hristos să vă binecuvinteze și să ne binecuvinteze
      pe toți cu sănătate spirituală și trupească și voință de a umbla „în
      faptele bune pe care le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte”, pentru noi.

      Poate ne punem întrebarea:
      – Care sunt aceste fapte bune despre care a scris apostolul
      Pavel în Epistola sa către Efeseni la capitolul 2:10?

      În Epistola apostolului Pavel către Galateni 5:19-21 este scris:
      Şi faptele firii pământeşti sunt cunoscute, şi sunt acestea:
      preacurvia, curvia, necurăţia, desfrînarea, închinarea la idoli,
      vrăjitoria, vrăjbile, certurile, zavistiile, mâniile, neînţelegerile,
      desbinările, certurile de partide,pizmele, uciderile, beţiile,
      îmbuibările, şi alte lucruri asemănătoare cu acestea.
      Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri, nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu.

      În continuare de la versetul 22-25 este scris:
      Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea,
      îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia,
      blândeţa înfrînarea poftelor.
      Împotriva acestor lucruri nu este lege.
      Cei ce Sunt ai lui Hristos Isus, şi-au răstignit firea
      pământească împreună cu patimile şi poftele ei.
      Dacă trăim prin Duhul, să şi umblăm prin Duhul.

      Două concluzii:
      1) Faptele firii pământeşti sunt roada firii pământești.
      Fapte rele, roade rele!

      2) Roada duhului reprezintă faptele bune pe care le-a pregătit
      Dumnezeu mai dinainte să umblăm în ele:
      dragostea, bucuria, pacea,
      îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine,
      credincioşia, blândeţa, înfrînarea poftelor.

  7. Am citit articolul indicat prin link-ul fr. Paul de la http://apologeticindex.info/wpn/wp-content/uploads/2017/09/Lectio-Divina-John-Piper.pdf.
    Autorul are – probabil – dreptate, dar tinde sa reitereze cateva sloganuri preluate fara discernamant spiritual si care au facut mult rau incepand cu epoca lutheranismului sec. XVI si a neo-lutheranismului sec. XX, si anume:
    – accentul excesiv pe ratiune (in cunoasterea lui Dumnezeu), in detrimentul bunului-simt (definit ca rezultat al cercetarii Duhului Sfant). Repet, deseori mintea ne…minte… Protestantii si neoprotestantii au esuat lamentabil tocmai datorita acestui dezechilibru, ingamfandu-se ca au “cunoastere” dobandita prin interpretarea individuala a Scripturii sau prin studii te-olog-ice prin seminarii si universitati (ne)biblice.
    – dispretul fata de trairea individuala in rugaciune si contemplare/meditatie asupra Scripturii practicata de calugari. Deseori am asistat siderat la “rugaciuni” pentru diversi oameni facute in vacarmul de dupa sfarsitul programului, pe culoarul dintre banci, printre ghionturi, strigate si rasete ale enoriasilor evanghelici…. In Ghetsimani atmosfera si atitudinea in rugaciune era alta… Am vazut in videoclip si “rugaciunea” initiata de Piper impreuna cu doamna “agitatoare” in “chilia/odaia” cu 45.000 de “rugatori”. Personal, am avut senzatia amara de caricatura religioasa…
    – obsesia lui SOLA SCRIPTURA… Doar citirea – individuala – a Scripturii este periculoasa si sminteste… Inteleg preocuparea justa a lui Luther referitoare la canonicitatea scrierilor pe care le imbratisam. Dar acest “principiu” este aplicat/inteles – practic – de evanghelici ca un “fir scurt” al meu cu Dumnezeu , care imi da “siguranta” calauzirii.
    – obsesia lui SOLA FIDE – unde credinta este vazuta ca performanta individuala si umana, nu ca un dar… Luther insusi a incalcat principiul SOLA SCRIPTURA dispretuind epistola lui Iacov, care ofera o metoda sigura de testare a credintei (FIDE) adevarata, dovedita prin fapte.
    – obsesia lui SOLA GRATIA, unde harul este vazut ca un instrument comod de justificare a trairii in rand cu lumea (vezi rap-erii “crestini”) si motiv de hulire a calugarilor care nu mai suporta asaltul pacatului din lume asupra lor si se retrag… Acelasi dispret nejustificat l-am constatat si fata de comunitatea menonita americana, care este efectiv atacata de evanghelicii apostati.
    – dispretul pentru tainele (lucrurile mistice ale) lui Dumnezeu. Evanghelicii au senzatia ca pot cunoaste si explica totul…
    – etichetarea bisericilor ortodoxe si catolice ca si “cavouri”. Sa nu uitam ca una din cele mai profunde carti (dupa Biblie) este cartea calugarului (iesit din “cavoul” catolic) Thomas A. Kempis. Fr. Emil Constantin (capelanul evanghelicilor romani, inainte de trecerea sa la Domnul) imi spunea ca Imitatio Christi este cea mai importanta carte, dupa Biblie. In Romania, in sanul neoprotestantilor nu s-a produs nimic asemanator cu trezirea/miscarea Oastea Domnului (generata tot in “cavoul” – de data asta – ortodox). Crestinismul american a produs numai “vant” si focuri de paie… Speranta in rezistenta impotriva sodomiei in Romania nu este la baptisti, ci la vigurosii ortodocsi, care inca mai cred in principiile statuate de Creator in Geneza. Baptistii si carismaticii americani si englezi au pierdut de mult aceasta lupta, dar inca mai defileaza triumfalisti, aroganti si dispretuitori, producand doar greata…
    – iluzia ca crestinismul evanghelic american (generic vorbind) este in pericol de a fi cuprins de “misticism”. Ridicol, nu este niciun pericol, acest crestinism poate fi considerat deja apostat…
    – smerenia si evlavia au incetat de mult sa fie utilizate de neoprotestanti ca si criteriu de identificare a adevaratilor credinciosi.
    Nu as dori sa minimizez valoarea apologetica a articolului de la http://apologeticindex.info/wpn/wp-content/uploads/2017/09/Lectio-Divina-John-Piper.pdf., dar acesta trebuie citit fara “ochelarii de cal” la care m-am referit in observatiile de mai sus.
    Asa sa ne ajute Dumnezeu!
    (mentionez ca fac parte dintr-o adunare neoprotestanta din Bucuresti si sunt nepot/stranepot/stra-stranepot de preoti ortodocsi, cu care nu am motiv sa ma mandresc… Daca am gresit in ceea ce am scris mai sus, Domnul sa ma ierte si sa imi dea lumina!)

    • Fraate George!

      excelent:”smerenia si evlavia au incetat de mult sa fie utilizate de neoprotestanti ca si criteriu de identificare a adevaratilor credinciosi.”

      Iti simnt durerea si revolta fatza de importul unui crestinism apostat din America in cea mai mare parte. Dar pentru ca esti un analist bun, nu lasa ca simntamintele sa o ia inaintea intelepciunii. Cele cinci Sola sunt vitale. Iata un link care explica contextul celor cinci Sola: https://www.monergism.com/thethreshold/articles/onsite/qna/fivesolas.html

      Misticismul este un pericol real intre evanghelicii din America. Nu face greseala sa spui ca toti evanghelicii americani sunt apostati. Domnul are pe cei 7,000 care nu si-au plecat genunchiul la pop culture si muzica rap. Misticismul este calea prin care evanghelicii apostati se vor unii cu catolicismul, islamismul si iudaismul. Misticismul este un pericol chiar pentru credinciosii autentici din America, deoarece aici se traieste cel mai stresant din intreaga lume, si fratii nu prea mai au timp de Scriptura si unii recurg la experiente mistice.

      Nu avem nevoie de rugaciune contemplativa ci Scriptura ne spune sa facem prin Duhul tot felul de rugaciuni si cereri. “Faceţi în toată vremea, prin Duhul, tot felul de rugăciuni şi cereri. Vegheaţi la aceasta cu toată stăruinţa şi rugăciune pentru toţi sfinţii” (Efeseni 6:18).

      Cand am fost in Romania intre 1999-2004 l-am intalnit pe fratele Emil Constantin. A fost un frate de exceptie dar nu si o autoritate teologica.

      Si eu vin de la Tudoristi si prin harul Domnului mi-am facut tema in privinta misticismului Ortodox. Nu dispretuiesc ortodoxia dar nu sunt deacord cu calugaria. Vezi aici: https://reformedorthodoxy.wordpress.com/

      Fii mai bland cu Luther, ce putea el sa faca dupa atatea secole de traditie si dictatura romano-catolica?

      Fratele de la http://apologeticindex.info/wpn/wp-content/uploads/2017/09/Lectio-Divina-John-Piper.pdf
      are o expertiza deosebita. Slava Domnului pentru slujba lui!

      Te mai astept pe blog cu comentarii!
      Paul

      • Frate Paul,
        Am 50 de ani, ma pregatesc sa devin calugar… Ceea ce va recomand si dv…. De ce? Pentru ca – etimologic – romanescul “calugar” provine din grecescul kalos+gheron = “batran bun” sau “batran cu suflet frumos”. Imi doresc sa imbatranesc frumos, cu atat mai mult cu cat intru zilnic in Bucuresti, unde batranii formati in vremea comunismului sunt un spectacol trist. Spre deosebire de tineri, sunt singurii care traverseaza disperati strada pe oriunde, se inghesuie peste tot, se cearta violent intre ei – cu multa patima si ura – si sunt permanent incruntati, nemultumiti si pusi pe harta… (as spune – exact ca noi, apologetii… 🙂 ). Da, si eu sunt – cumva – un apologet, care incearca sa imbatraneasca frumos…
        Domnul ne indeamna prin fratele Sau Iacov: “Religia curata si neintinata, inaintea lui Dumnezeu, Tatal nostru, este sa cercetam pe orfani si pe vaduve in necazurile lor si sa ne pazim neintinati de lume.” (Iac.1:27). Modalitatea practica prin care fiecare se pazeste de intinarea lumii este diversa: metoda monahilor, metoda menonitilor (care au familii), metoda mea, metoda ta, etc. Personal nu imi permit sa blamez metoda prin care un crestin alege (prin incredintarea personala primita de Sus) sa aplice principiul separarii/neintinarii. Porumbeii care au crezut ca pot sta langa mocirla si isi pot pastra penele curate au sfarsit prin a arata ca niste ciori…
        Referitor la cele cinci SOLA, sunt cu totul de acord cu dv. Singura mea ingrijorare este referitoare la acest “schelet” definit de Luther (pentru o mai buna intelegere de catre contemporanii sai a credintei crestine), care a devenit din instrument schematic /didactic un idol la care am ajuns sa ne inchinam, fara sa mai intelegem de ce a fost creat acum 500 de ani. Aceste cinci SOLA au devenit “moastele sfinte” in fata carora ne inchinam, noi evanghelicii. Scheletul unui peste ne ajuta sa intelegem structura lui, dar niciodata nu poate avea splendoarea unui peste complet… Ca un exemplu, principiul bun al lui Luther “Solus Christus” (mantuire NUMAI prin Hristos) ne-a adus in jalnica situatie de a nu mai intelege Trinitatea si am ajuns sa vorbim in predici numai de Fiul, ajuns – de fapt – un caricatural “Plastic Jesus”. Tatal si Duhul Sfant sunt aproape ignorati!
        In sfarsit, retrag diagnosticul (global!) de apostazie pentru crestinismul american, inlocuindu-l cu cel de “metastaza”. Sotia mea are doua cancere, cunosc termenul! Chiar dv., frate Paul descoperiti periodic in trupul (declarat al) lui Hristos noi organe afectate/infectate (JMAC, etc.), asa ca sper sa acceptati noul termen…

    • Frate George,
      Auzeam ca John Bunyan era pe locul 2, cartea “Calatoria crestinului”, fiind cea mai citita, dupa Biblie.

      Thomas A Kempis nu face decit sa introduca pe cititor intr-o traire mistica, nicidecum biblica sub conducerea Duhului lui Dumnezeu.
      Unii au gasit si citeva probleme:
      1. Nu se acorda valoare unui ucenic
      2. Nu se promoveaza ucenicizarea
      3. Nu crede in atingerea perfectiunii [de drept, nu in fapte]
      4. Nu crede in asigurarea pentru eternitate a celui credincios.

      https://faithalone.org/journal/2005ii/zelyck.pdf

  8. Vad pe aici niste militanti (in idei) ai misticismului de tipul John Piper.
    Cred ca daca unii dintre dumneavoastra ati fi facut parte din Biserica ortodoxa, nu ati mai vorbi in felul acesta. Neoprotestantii care o iau pe calea misticismului de orice fel (carismatic, ortodox, catolic) ajung la aceeasi fundatura, indepartarea de Cuvantul Scripturii, care este puterea de mantuire a celui care crede.
    Frica din ortodoxie, de superstitii, de supranatural, de toate prostiile care i-au indepartat de Scriptura tine milioane de oameni in intuneric, in ocultism, in temnita satanei.
    Oare nu va ganditi ca prin deschiderea acestei “usi” neroade in bisericile neoprotestante, de fapt duceti Biserica departe de Evanghelie si departe de Adevar?
    Eu m-am intors la Dumnezeul Bibliei, prin Evanghelie si cred ca asa ramane pana o sa vina Domnul modalitatea de mantuire a omului. Cand dai Evanghelia la o parte, ramai cu circ ieftin, cu “supranaturalul” trambitat de unii “circari”, cu “ingeri de lumina” care de fapt sunt demoni care in zilele din urma vor sa aduca minciuna la un apogeu nemaiintalnit, ca sa piarda din omenire ce se mai poate pierde.
    Sa ma bazez eu pe vorbele si experientele circarilor in detrimentul Scripturii mie imi suna a ratacire si cine vrea sa mearga pe calea asta, nu are decat, Eu doresc sa umblu pe Calea Domnului.

  9. Cam asa arata “moastele” la unii neoprotestanti!

    “Declar in Numele lui Isus, ca vei pași într-un nou sezon de binecuvântare la un nivel înalt! Dacă crezi impreuna cu mine, share. ” (pe pagina pastorului Caba Samuel Adrian)

    Asta-i ca un fel de autosugestie sau superstitie. Pe Dumnezeu nu-L manipuleaza nimeni in nici un fel.
    Cam acelasi misticism intalnesti si la ortodocsi si catolici. Aceeasi “Marie”, doar ca are alta palarie la unii neoprotestanti.
    Probabil pastorul, Caba Samuel Adrian, se gandeste ca la comanda lui si la declaratiile lui, il poate manipula pe Dumnezeu la cresterea conturilor in banca, a proprietatilor, a sanatatii tun ectc. Ar putea crede ca sezonul binecuvantarilor ar putea sa fie unul spiritual la declaratia lui, insa nici asta nu tine! Ca sa cresti spiritual n-o faci prin declaratii, ci punand mana pe Scriptura, genunchii in pamant si mana pe “plug”, adica punerea in practica a Evangheliei.
    Insa intr-o lume a teologiilor sucite de tipul Evangheliei prosperitatii, a miracolelor si rasurilor sfinte, a “betiei in Duhul” de tipul carismatic al zilelor noastre, orice-i posibil. Daca strigi tare, faci putina oratorie, lucrezi la sentimente, pe oricine poti manipula astazi si sa-l faci sa-si imagineze sau sa creada orice.
    Credinta adevarata insa nu se bazeaza pe vedere, pe minuni, pe bogatie, pe sanatate tun si pe alte surogate ale timpurilor noastre, ci se bazeaza pe Cuvantul lui Dumnezeu, pe partasia personala cu Domnul, pe increderea neclintita in promisiunile Domnului, pe o puternica incredintare in lucrurile care nu se vad, insa le descopera Dumnezeu in Cuvantul Sau, pe o traire a Cuvantului in viata de zi cu zi.

    Simion Ioanas

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s