Gloria Craciunului nu e pentru ingamfati, ci pentru robii Domnului

Cu siguranta gloria, maretia, si cantecul ingerilor la nasterea Mantuitorului o putem simntii astazi in contextul nostru prin Duhul Domnului. Craciunul este un timp de mister, celebrare, cantare, bucurie in partasie, si inaltarea Domnului Isus in tot ce facem. 

Sa discutam la inceput ingamfarile noastre si indignarea lui Dumnezeu faţa de cei aroganţi

Să aveţi în voi gîndul acesta, care era şi în Hristos Isus: El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuş n’a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu (Fil 2:5,6).

In mandria noastra, adesea luam lucrurile ca si cand ni se cuvin. Cate postari pe facebook sau instagram contin multumiri catre Dumnezeu ca “am fost…am vizitat…am mancat…ne-am plimbat”? Social media este plina de laudele noastre si luam binecuvantarea existentei noastre ca un lucru de apucat.
Dumnezeu stă împotriva celor mîndri, dar dă har celor smeriţi (Iacob 4:6).

Craciunul este folosit de foarte multi ca o ocazie de a se fuduli cu bucatele care le-au facut, cu hainele ce le vor purta, cu darurile care le vor da. Dumnezeu sta si impotriva mandriei pe care evanghelicii au adoptat-o la craciun. 

Domnul nostru s-a nascut in iesle, iar noi nu avem bunul simnţ sa umblam cu sfiala si smerenie in mijlocul binecuvantarilor la Craciun

Sunt obositoare ifosele noastre la Craciun. Auzi rasete fara rost, vezi zambete false, si manifestari narcisiste. Este bucurie si glorie la Craciun, dar pentru oamenii care umbla smeriti cu Dumnezeul lor. Ţi s’a arătat, omule, ce este bine, şi ce alta cere Domnul dela tine, decît să faci deptate, să iubeşti mila, şi să umbli smerit cu Dumezeul tău (Mica 6:8).

Maria, mama Domnului nostru a excelat in smerenie, iar multe tinere si femei evanghelice exceleaza in sacrilegii de indecenta

Citim in Luca capitolul 1 cateva caracteristice esentiale ale Mariei. In versetul 38, Maria este roaba Domnului. Soră, a cui roaba esti? Roaba modei, roabă la social media, roaba indecentei? Iti permiti sacrilegiul de a venii la biserica indecenta la serviciul de Craciun? Dar intrebarea este valabila si pentru frati. Esti tu robul Domnului? Doamne ajuta-ne pe toti! 

Mai vedem despre Maria in versetul 48 ca ea era smeritapentrucă a privit spre starea smerită a roabei Sale. Multe tinere si tineri din biserici sunt astazi cum ii descrie profetul Isaia sau cartea Proverbe: Domnul zice ,,Pentrucă fiicele Sionului sînt mîndre, şi umblă cu gîtul întins şi cu priviri pofticioase, pentrucă păşesc mărunţel, şi zornăesc cu verigile dela picior (Isaia 3:16). Dacă vezi un om care se crede înţelept, poţi să ai mai multă nădejde pentru un nebun decît pentru el (Prov 26:12). Rar am mai vazut tineri evanghelici autosuficienti ca in ziua de astazi. Ii vezi de departe cum vorbesc tare ca sa fie remarcati, cum scot telefonul ca sa fie apreciati, cum conduc masina ca sa starneasca admiratie. 

Sa invatam de la evanghelistul Luca cum sa ne comportam la Craciun si cum sa avem parte de gloria intruparii Domnului 

In versetul 48 din capitolul 1 am vazut ca Maria era roaba Domnului cea smerita. Domnul a privit la starea ei de smerenie. Termenul folosit pentru verbul “a privi” in original este epiblepó care are sensul de atentie speciala. Deci Domnul are o atentie speciala pentru cei smeriti. Sa punem asta la inima. 

Dar starea smerita nu este totdeauna usor de dus, nu este o experienta in comfortul casei la caldura iarna. Maria in smerenia ei a trebuit sa se supuna regulilor imperiului roman si sa mearga la Bethlehem insarcinata fiind, calatorind cu greu prin dealuri si vai de la Nazaret la Bethlehem insotita de Iosif logodnicul ei. Viata de smerenie costa, dar este rasplatita de Dumnezeu. 

A venit vremea si Maria in smerenia ei a trebuit sa nasca intr-o iesle pentru ca, la casa de poposire nu s-a gasit loc pentru ea. Dumnezeu stia asta, si nu face nici o minune ca Fiul Lui sa se nasca in conditii mai bune. 

Inca un lucru, Maria in smerenia ei nu are parte de corul ingeresc ci doar aude marturia pastorilor, dar Maria tine in brate pe Dumnezeul intrupat. 

Nu iti zic sa iti faci viata prea grea la Craciun, dar iti zic sa exersezi smerenie si compasiune cu cei dezavantajati

Daca ai conditii deosebite date de Domnul, multumeste-i, lauda-L! Domnul ne-a pus pe inima mie si familiei sa cantam mai mult in timpul acesta. Citeste mai multa Scriptura si reflecteaza prin Duhul la ce citesti. Ajuta generos pe fratii si surorile care au nevoie de mancare, bani, sau chiar consolare sufleteasca. Extinde ajutorul tau chiar pentru necredinciosi. Ai fost la colinde? Gandeste-te la saracii si orfanii Romaniei, nu te consuma prea mult cu refugiatii din Orientul apropiat care sunt de fapt invadatori islamici. Sunt convins ca ceva din gloria nasterii Domnului Isus va fi prezenta in viata ta si in familia ta. 

Dar îngerul le -a zis: ,,Nu vă temeţi: căci vă aduc o veste bună, care va fi o mare bucurie pentru tot norodul: astăzi în cetatea lui David, vi s’a născut un Mîntuitor, care este Hristos, Domnul. Iată semnul, după care -L veţi cunoaşte: veţi găsi un prunc înfăşat în scutece şi culcat într’o iesle. Şi deodată, împreună cu îngerul s’a unit o mulţime de oaste cerească, lăudînd pe Dumnezeu, şi zicînd:
,,Slavă lui Dumnezeu în locurile prea înalte, şi pace pe pămînt între oamenii plăcuţi Lui” (Luca 2:10-14). 

 

23 thoughts on “Gloria Craciunului nu e pentru ingamfati, ci pentru robii Domnului

  1. Pingback: Isus se naște într-o inimă smerită, în care va și locui… – ARMONIA MAGAZINE – USA

  2. De curând am citit pastorala lui Daniel. E ortodox, dar niciodată n-a folosit numele păgân CRĂCIUN. „POCĂIȚII” FAC MULT TAM_TAM CU EL. AICI AM AJUNS ȘI NE MAI MIRĂM DE CE N-AVEM PUTERE…. ȘI CÂTE ALTE ALE LUMII NU MAI SUNT ÎN VOCABULARUL NOSTRU.

    • Frate Constantin,
      Bine ati revenit pe blog! 🙂 Nu stiu la ce va referiti, articolul acesta prin harul Domnului este plin de putere. Folosirea termenului Craciun nu impiedica cu nimic, toti stiu ca se refera la nasterea Mantuitorului. L-am folosit pentru ca este un termen mai scurt care face ca textul sa curga mai bine.

    • Scrierea, ca și vorbirea, trebuie să fie cu har, dreasă cu sare. Astăzi, a doua zi după ce ieri citisem acest scurt comentariu de două-trei ori și NU înțelesesem cine e acel “Daniel”, la cine făceai referire (d-le Constantin), mă gândeam că fără doar și poate e vorba de un blog cunoscut, citit de mai tot omul, iar fr. Paul Dan n-are dubii cine e “ortodoxul lăudat”.
      Abia acum, azi, mi s-au deschis ochii să înțeleg că această exprimare exagerată denotă (vădește, văduvește omul) și o mare lipsă de politețe elementară care e totuși necesară pentru indicarea corectă a celor înălțați în dregătorii. Tocmai această lipsă orbește (vitregește) omul, oricare ar fi el, căci, de fapt, trebuie să pivim pe altul mai pressus de noi înșine.

    • Domnul Isus nici-o data nu a spu lor Lui sa se ele ziua Lui de nastere.El dinpotriva a spusa lor Lui, acel or pe care Tatal i-a dat sa :Isi aminteasca de moarta Lui.Daca se na stea si nu Mireasa, nu era mantuirea.Mantuirea vine prin jerfa Lui.Lumea religions a a adaptation multe lucrurile la aceste sarbatori pentru satisfaceare firi carnala. cei ce sunt Intradevar Ai Domnului Hristos se Freescale de Celia ce lumea sarbatoreste

      • Cu tot respectul, știți că apreciez mult meditațiile pe care le scrieți, dar, deși e adevărat ce spuneți, recent în predica sa un pastor, pe lângă textul de predică adecvat momentului focalizat de majoritatea creștinătății, a pus ca reper și acest text acoperitor:

        14 Tu să rămâi în lucrurile pe care le-ai învăţat şi de care eşti deplin încredinţat, căci ştii de la cine le-ai învăţat: 15 din pruncie cunoşti Sfintele Scripturi, care pot să-ţi dea înţelepciunea care duce la mântuire, prin credinţa în Hristos Isus. 16 Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire, 17 pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi cu totul destoinic pentru orice lucrare bună. (2 Timotei, 3: 14-17).

        Fiți binecuvântați!

        • Inteleg frate scump. Dar Pavel Ii spune lui Timotei si Tit sa se departeze de ce e traditie. Vroia sa le Indrepte privirile care Cuvantul Sfant care este viata pentru cei rascumparati ai Lui.Versetele pe care le aduceti Inainte nu are nimic cu datinile omenesti. Tradita are ca sursa ce este omaenesc. Pe cand Cuvantul este de sursa divina.

          Si dvs, sa fiti binecuvantati.

  3. A fost un timp când și eu am evitat și condamnat acest térmen, Crăciun. Dar de ceva vreme am ajuns să-l accept cu toată deschiderea; deoarece practic când spui “Crăciun” e vorba totuși de o exprimare elocventă care indică fără dubii că se face referire la Nașterea Mântuitorului nostru. Glorie lui Isus Hristos!

    • Nu am gasit o alta forma de a va aduce In atentie ce ati relogat pe blogul Armonia Magazin care va apartine acest titlu;Dumnezeu își are ironiile Lui. Ce vrea sa spuna Branzei ca el a scris asa ceva ? ca avem deaface cu un Dumnezeu ironic? Ironaia are ca sinonime ;bascalia sau flecareala In termenii romanesti.Daca sa ar sta lucrurile, atunci si mantuirea a r fi de natura ironica. va rog ,I-mi [permit sa va sugereze cu toata dragostea sa relogati ceia ce duce la cresterea celor ce citesc.

      O zi binecuvantata!

  4. Bucuria nasterii Mantuitorului intr-adevar a fost inlocuita cu lucruri lumesti.Cat despre Maria ,mama Mantuitorului Isus Hristos,Scriptura spune ca a fost o tanara smerita.Smerenia nu se mai intalneste decat foarte rar in ziua de astazi,ea este practicata doar de o ramasita,si anume crestinii adevarati.Multi doresc sa arate smerenie,dar un ochi atent vede lucrul acesta.Pentru ceilalti doar la rapire se va vedea diferenta!
    Un alt aspect demn de luat in seama,schimband tema,este cel al ajutorarii.Citez:”Gandeste-te la saracii si orfanii Romaniei,nu te consuma prea mult cu refugiatii din orientul apropiat care sunt de fapt invadatori islamici.”
    Intr-adevar Scriptura ne invata sa purtam de grija mai intai de cei din casele noastre,apoi de fratii nostri in credinta,apoi la ceilalti necredinciosi,dar ca sa lasam refugiatii asta nu spune.Chiar Dumnezeu le poruncea celor din Israel sa aiba grija de straini,pentruca si ei au fost straini in tara Egiptului.
    Aspectul acesta expus mai sus in legatura cu refugiatii,asadar este nebiblic.
    Dumnezeu sa va lumineze!

    • Mi-am facut tema, “refugiatii islamici” sunt invadatori islamici. Biblia nu spue sa avem grije de invadatori. Liga Araba are resurse financiare enorme, dar nu le pasa. Ei vor ca invadatorii lor islamici sa foloseasca resursele tarilor pe care le invadeaza ca “refugiati” si pe urma sa impuna gradual lege sharia. Astfel asistam la o islamizare de catifea dar cu aceleasi efecte catastrofale pentru natiunile invadate. Vezi linkul asta https://www.washingtontimes.com/news/2015/sep/15/saudi-arabia-has-100000-air-conditioned-tents-sitt/

    • Apreciez ce ati scris pana spre final!

      In privinta fenomenului milioanelor de “refugiati” islamici care NU vor sa se stabileasca DECAT in tarile occidentale bogate (crestine, nominal sau nu), unde mai apoi majoritatea lor nu vor sa se INTEGREZE ci sa DOMINE cultura respectivelor tari si sa impuna legea islamica SHARIA, cred ca dvs aveti nevoie de MULTA lumina si documentare ca sa intelegeti CORECT contextul istorc, politic si teologic al acestui fenomen, care e atent generat si dirijat de la cele mai inalte nivele politice.

      Ioan8 este mai mult decat precis in afirmatiile lui! E vorba de o INVAZIE ISLAMICA cu “refugiati” ! (de fapt sunt imigranti musulmani care profita de situatia politica, istorica si spirituala actuala a Occidentului, precum si de conflictele armate MUSULMANE din Orientul Mijlociu intretinute si dirijate de elita occidentala globalista).

    • ”.Chiar Dumnezeu le poruncea celor din Israel sa aiba grija de straini,pentruca si ei au fost straini in tara Egiptului.„
      Însă în Exodul 12:49 este ”condiționat„ :
      Aceeaşi lege* va fi pentru băştinaş ca şi pentru străinul care va locui în mijlocul vostru.”
      Dar ei își fac propria lege la mine în casă!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s