Magazinul saptamanii: Multi “credinciosi” de astazi ar fi cazut jos in biserici dinainte de ’89 in Romania; o critica dreapta a ipocriziei pastorilor imbogatiti SUA

 Deaceea cei răi nu pot sta în picioare cand sunt judecăţi, nici păcătoşii nu pot sta în adunarea celor drepţi. Psalm 1:5

O marturie personala care probabil ti-ar folosii

Domnul m-a mantuit in 1976 dupa ce am terminat liceul. Pana sa ma intorc la Domnul cunosteam discotecile de pe litoral care erau cele mai faimoase. Ma imbracam in acord cu moda zilei si aveam un anturaj in acord cu mersul vremii de atunci. Deci stiam ce este lumea si pacatul. 

Domnul m-a condus intr-o adunare din miscarea Tudorista situata pe strada Carol Davila din Bucuresti. Am ramas impresionat de sfintenia si dragostea fratilor. La fel stateau lucrurile si la bisericile Baptiste sau la oricare alta biserica neoprotestanta din Romania. 

Nu iti spunea nimeni cum sa te imbraci si cum sa te comporti la biserica sau in afara, deoarece avand Duhul Domnului si un context real de sfintenie, te imbracai si te manifestai ca un om credincios. 

Imi amintesc foarte bine cum, cand veneau vizitatori necredinciosi, calcau cu sfiala in biserica deoarece era prezenta o sfintenie care nu iti permitea nimic. Unii nici macar nu vroiau sa vina in vizita la biserica deoarece marturiseau ca le place viata de pacat si nu suportau prezenta lui Dumnezeu. 

Erau lucrurile perfecte? Nu. Dar credinciosii traiau viata crestina in acord cu ce stiau la vremea aceea, iar Dumnezeu onora cu prezenta Lui strangerile la biserica. Daca vreti un exemplu, uitati-va la vizita lui Billy Graham in Romania in anii 80 si veti vedea ca acesta a fost coplesit de viata bisericii evanghelice, chiar a marturisit asta. A spus ca a fost una din cele mai covarsitoare experiente pe care a avut-o in afara Americii. 

Cum este astazi

Va spuneam ca am frecventat cele mai rafinate discoteci. Va mai spuneam ca am avut un grup select de prieteni cu vederi umaniste si moderniste. Cum este astazi in multe biserici din Romania si din lume? Este o atmosfera de discoteca. Sigur, chitarile acustice si bateria isi fac treaba, iar ca lucrurile sa fie complete, se face semi-intuneric in biserica, se face joc de lumini, asa ca sa vina “inspiratia spirituala”.

Si de ce tinerele sa fie decente? Asta este legalism, spun majoritatea. Tinerii trebuie sa arate cool. Au pantalonii stransi pe ei care ii face sa arate ca niste greieri. Tinerele sunt foarte indecente pentru ca nu le-au confruntat nici parintii si nici biserica. 

De ce nu mai confrunta biserica lumescul in mijlocul ei? 

Haideti sa dam explicatia care o inteleg usor toti. Pestele de la cap se impute. Multi pastori si lucratori din ratiuni pecuniare sau din teama, nu confrunta congregatia. Deci biserica este asa cum sunt liderii ei. Una dintre bisericile cu o indecenta scandaloasa intre membrii bisericii, este biserica unde predica Dr. John MacArthur. Neocalvinistii exceleaza in ipocrizie, afirmand doctrine grandioase si practicand o viata excesiv modernista. Vezi acest articol in engleza care infiereaza atat de bine abuzurile neocalviniste si nu numai, in America.

Dar mai este o explicatie mai adanca. Scriptura vorbeste despre apostazie in vremurile din urma. Multi sunt confuzi si se uita dupa apostazie in societate. Ce fals! Apostazia are deaface cu biserica, nu cu societatea. Societatea se degradeaza rapid datorita bisericii care numai este stalpul si temelia adevarului (1 Tim 3:15), si numai este sarea si lumina pamantului (Matei 5:13,14). Scriptura mai vorbeste si despre implinirea numarului neamurilor, adica, implinirea numarului celor dintre neamuri care vor fi mantuiti. In consecinta se intampla un fenomen care il voi descrie in urmatorul paragraf. 

Bisericile nu descresc ca numar sau ca membralitate
dar descreste numarul celor mantuiti cu adevarat
 

Spuneam in paragraful anterior ca avem deaface cu apostazia bisericii. Bineinteles, nu totala. Astfel, in biserici avem lideri si pastori ne-nascuti din nou care sunt din ce in ce mai multi. Avem o majoritate de enoriasi care sunt replica acestor pastori ne-nascuti din nou si ei ca enoriasi sunt neregenerati. Si avem un numar restrans de copii reali ai Domnului imprastiati prin biserici care nu mai au un cuvant de spus si sunt prigoniti atat de pastorii apostati, cat si de enoriasii apostati. Credinciosii autentici astazi sunt numiti chair de bisericile lor ca fiind legalisti, prea radicali incapabili sa inteleaga armonizarea bisericii cu mersul vertiginos al societatii. Eu zic mersul vertiginos al societatii spre pierzare, dar apostatii sunt orbi si nu vad asta. Iata de ce, cei rai stau in picioare in biserici si pacatosii isi fac de cap, deoarece biserica astazi numai este adunarea celor drepti, ci in multe situatii este adunarea celor apostati care prigoneste pe cei drepti. Ma refer la bisericile neoprotestante, nu la bisericile istorice. 

In articolul urmator vom aborda cateva exemple concrete din Romania a unora care merg spre apostazie. 

13 thoughts on “Magazinul saptamanii: Multi “credinciosi” de astazi ar fi cazut jos in biserici dinainte de ’89 in Romania; o critica dreapta a ipocriziei pastorilor imbogatiti SUA

  1. Asa este frate Paul, eu am trait pe cale larga multi, multi ani, si Dumnezeu s-a indurat de mine, spre slava Lui, si am observat cum parte din biserica se uita cu jind spre calea cea larga, incercand s-o imite cu acordul pastorilor, prezbiterilor. Incercam cu dragoste sa le explic ca pe mine de acolo m-a scos Domnul cu mana tare, si ca biserica nu are ce cauta pe acea cale.
    Degeaba, eram considerat legalist, ca nu inteleg ca santem in sec.21, etc. Domnul sa aiba mila de noi.

  2. Inainte ca Dumnezeu sa ma mantuiasca si eu si sotia purtam bijuterii. Cand Dumnezeu ne-a mantuit nu am avut tangenta cu vreo o biserica neoprotestanta pentru cateva luni si singuri am renuntat la acele bijuterii fara sa ne fi spus vreun om. Duhul Sfant ne-a invatat ce trebuie sa facem. De ce sunt asa multe probleme in adunari? Fiindca nu mai este si nu prea se mai cauta umplerea cu Duhul Sfant care e o porunca a Domnului “…Fiti plini de Duh…” Efes 5:18

  3. In urma cu cativa ani am locuit temporar in Arad, in piata UTA, la cateva sute de metri de cateva biserici neoprotestante. Trei dintre ele sunt biserica penticostala Betel (800m), biserica Raul Trezirii (200m) si biserica Adoram (800m, aproape de Betel). La Betel am intalnit o adunare extraordinara, unde “batranii” Eugen Micurescu/Iosif Anca nu au demisionat de la datorie, nelasand adunarea pe mana “netaiatilor-imprejur”. In schimb la Raul Trezirii (cea mai apropiata, treceam zilnic pe langa ea) banner-ul de la intrare mi-a taiat orice elan de a intra vreodata in ea. Nici la Adoram nu am avut curiozitatea sa merg, din aceleasi motive de igiena duhovniceasca. Am fost doar o data la disco-church Metanoia, la insistentele unui coleg (inca era dl. Barbosu la conducere). Predica a inceput in semi-obscuritate, cu jocuri de lumini si behait de oi in surdina (urma o predica despre patriarhul Iacov)…
    Consider ca oferta “bogata” de biserici este buna, deoarece permite segregarea/separarea duhurilor. Altfel, tinerii trecuti prin apa botezului din voia lui mamica’ si a lui taticu’ ar pune o presiune extraordinara pe conducerea bisericii, pretinzand predarea stafetei. Stiu din experienta ca nu multi pastori si prezbiteri ar putea rezista la un asemenea asalt.
    Cat despre prigoana, “De altfel, toti cei ce voiesc sa traiasca cu evlavie in Hristos Isus vor fi prigoniti” (2Tim.3:12). Pericolul sunt amaraciunea sau resentimentele, ca reactie a noastra. “Bucurati-va, intrucat aveti parte de patimile lui Hristos” (1Pet.4:13). ” De aceea simt placere (…) in defaimari, (…) in prigoniri…” (2Cor.12:10).
    Solutia a fost – si este – SEPARAREA de “netaiatii-imprejur”. “Cine este nedrept sa fie nedrept si mai departe; cine este intinat sa se intineze si mai departe; cine este fara prihana sa traiasca si mai departe fara prihana. Si cine este sfant sa se sfinteasca si mai departe!” (Apoc.22:11)
    AMIN!

  4. cale lunga de la INfluenti la Afluenti

    AFLUÉNT, afluenţi, s.m. Nume dat unei ape curgătoare secundare, considerată în raport cu apa curgătoare mai mare în care se varsă.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s