Lectorul universitar Emanuel Contac de la ITP promoveaza pe blogul lui teologi apostati care sunt un pericol pentru crestinism

 Disclaimer: articolul de fata nu are in vedere religia musulmana, dar analizeaza cum lideri cunoscuti abandoneaza unicitatea credintei crestine, in favoarea unirii acesteia cu islamul.

Oricine tăgăduieşte pe Fiul, n’are pe Tatăl. Oricine mărturiseşte pe Fiul, are şi pe Tatăl. 1 Ioan 2:23

Islamismul neaga pe Fiul lui Dumnezeu. Coranul afirma ca Domnul Cristos a fost doar un profet iar Mohamed este proclamat ca ultimul si cel mai mare profet (Al-Nisa’ 4:71 si in Aal ‘Imran 3:64) Pentru musulmani, Dumnezeu nu are un Fiu ci Dumnezue este o singura persoana, ei neaga astfel Trinitatea. Islamul neaga moartea Domnului Cristos pe cruce (Surah 4:157-158).

O introducere foarte necesara:

Emanuel Contac de la Institutul Teologic Penticostal promoveaza pe Miroslav Volf un apostat de la crestinism. Pe blogul lui Contac sunt doua articole insotite de poze unde M.Volf este elogiat, in contextul unei graduari la Seminarul Teologic Evanghelic dinOsijek,Croatia. Mai mult, Contac prezinta coperta cartii “Allah, a Christian response” (Allah, un raspuns crestin), scrisa de M. Volf prin care autorul tradeaza credinta crestina. Un alt apostat al crestinismului care apare pe blogul lui Contac este David F. Ford, pe care Contac il prezinta cu titlul de “teolog regesc” in accord cu titlul academic care il are acesta.

A urmat o discutie aprinsa intre mine si Contac atit pe blogul lui cit si pe blogul pastorului Cristian Ionescu. Pastorul Ionescu a dovedit verticalitate cand a arbitrat cu impartialitate discutiile cu Contac. Alti evanghelici au luat parte din plin la aparaea credintei in dezbaterile care au fost. Fratele Gabi Bogdan face un job de exceptie in apararea credintei.  E. Contac s-a disculpat constant de orice compromis, dar in acelasi timp nu inceteaza sa aiba cuvinte de apreciere fata de Miroslav Volf si David F. Ford.

Iata linkurile unde cititorii pot vedea dezbaterile cu E.Contac. El a promis ca nu le va sterge. Am inclus si link-ul blogului pastorului Cristian Ionescu. Rog cititorii sa analizeze cu atentie continutul. La un moment dat Contac chiar indeamna o persoana ce comenta pe blog sa il indrageasca pe Miroslav Volf !!!  Printre altele, lectorul Contac abunda in termeni peiorativi la adresa celor care nu se supun retoricii lui.

BUCĂȚELE INCOMODE DIN ”ISTORIA” PALESTINEI, PENTRU CINE NU (VREA SĂ) ȘTIE

http://vaisamar.wordpress.com/2011/07/03/in-vizita-la-seminarul-teologic-evanghelic-din-osijek-3-aniversarea-lui-peter-kuzmic/

http://vaisamar.wordpress.com/2011/07/01/in-vizita-la-seminarul-teologic-evanghelic-din-croatia-2-prelegerile-lui-miroslav-volf/

http://vaisamar.wordpress.com/2011/09/27/jurnal-de-anglia-gresham-college-si-st-pauls-cathedral

 

Ca sa isi salveze situatia, E. Contac m-a acuzat de impostura intelectula, ca eu documentez ce spun, cu Wikipedia, o enciclopedie pe internet, unde fiecare poate sa modifice textul. Nu documentez din Wikipedia. Cind colo, Contac a postat coperta cartii “Allah, un raspuns crestin” de M. Volf fara sa cunoasca continutul. Ce fel de rigoare intelecuala este acesata? Contac nu a putut sa creada ca eu cumparasem cartea, si ca o citisem ca sa pot sa dau pe fata compromisul lui Contac cu Volf. Chiar daca Conatc nu citise cartea lui Volf la momentul postarii, el stia bine cine este Miroslav Volf, deoarece acesta le-a vorbit despre cerdinta si globalizare. Nu l-a intamplare la acea ceremonie de la Osijek erau si musulmani prezenti.

Se pune intrebarea: cum poti ca sa postezi o carte pe blogul personal fara sa stii ce trateaza, si in acelasi timp prezentandu-te ca cercetor si doctor in filologie? De ce corectezi pe toti, in pofida unor lacune grave pe care le ai, Emanuel Contac? Mai mult, cum e este posibil sa continui sa sustii pe Miroslav Volf si David F. Ford , apostati ai crestinismului dupa ce ai aflat ce trateaza cartea lui Volf si cine este David F. Ford?

Nu este la intimplare ca Emanuel Contac, pe blogul lui, a dus recent o campanie pro-palestiniana atit de inversunata, incat l-a intrecut si pe D. Manastireanu.

Emanuel Contac este un ecumenic la un pas de apostazie. Nu se califica sa mai fie lector intr-o institutie evanghelica! Domnul sa-i dea pocainta.

Din nefericire, John Tipei, conferenţiar univ. la Institutul Teologic Penticostal, si fost rector la aceiasi institutie  il sustine pe Emanuel Contac.  Si asta in pofida discutiilor pe blog ( unde J.Tipei a asistat si intervenit)  si unde Contac a continuat sa isi afirme aprecierea fata de apostatii crestnismului, M.Volf si David F. Ford.

http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/09/26/bucatele-incomode-din-%e2%80%9distoria%e2%80%9d-palestinei-pentru-cine-nu-vrea-sa-stie/#comments

Cine este Miroslav Volf  autorul cartii “Allah, un raspuns crestin” ?

Inainte de a trece la recenzia cartii de fata trebuie sa vedem citva lucruri importante despre autorul ei cit si functia acestuia in forumuri ecumenice sau globale

Cine este Miroslav Volf? El este de origine croata, si a facut studii la nivel de masterat la Fuller Seminary din SUA. Si-a luat doctoratul la Universitatea Tubingen din Germania. Amandoua instutiile sunt liberale, dar Univ. Tubingen este campioana ereziilor. In prezent M. Volf este profesor de teologie la universitatea Yale, cea mai puternica institutie academica in ecumenism.
M. Volf este un globalist, membru intru-un forum mondial de acesta factura.

Urmatoarele paragrafe ne vor ajuta sa intelegem cartea lui Volf
in adevaratul ei context

Scurt istoric al declaratiei islamice numita : „Un cuvânt comunîntre noi şi voi” http://www.acommonword.com/

Papa Benedict XVI a avut o prelegere la universitatea din  Regensburg pe 13 Septembrie 2006, in care a criticat convertirea prin forta practicata de islam in istoria trecuta. Au urmat proteste in lumea musulmana iar la o luna de zile dupa aceea, un grup de autoritati islamice au trimis o scrisoare deschisa Papei, prin care ei neagau ce a spus el. Dupa un an de zile mai multi scolastici islamici au trimes un intreg document numit „Un cuvant comun intre noi si voi” in care acei scolastici fac o invitatie crestinilor (indirect evreilor)  de a se inchina impreuna lui Dumnezeu asa cum il inteleg ei ca musulmani.  

Desigur sunt invocate si aspecte politice cit si pacea lumii, in declaratia islamica. Personal nu cred ca religiile trebuie sa fie prezente in discutiile politice sau negocieri cu privire la pacea dintre natiuni.

Intregul scenariu al declaratiei de mai sus este artificial; il vad ca o etapa spre obiectivul unei singure religii mondiale.

Ce este ascuns in declaratia islamica : „Un cuvânt comunîntre noi şi voi”?

Expresia “Un cuvant comun intre noi si voi” face parte din Coran (Aal ‘Imran 3:64) si este  o invitatie la acceptarea islamului de catre crestini.

La partea a III-a a documentului, scolasticii musulmani spun lucrurilor pe nume si afirma ca ei nu recunosc pe Isus Cristos ca Mesia cum il recunosc crestinii. Ei spun ca Domnul Cristos a fost un mesager uman al lui Dumnezeu, negandu-i astfel divinitatea. Mai mult ei acuza pe crestini ca ei nu sunt toti de acord cu privire la natura lui Isus Cristos. Acest lucru este absolut neadevarat! Toti crestinii, fie catolici, ortodocsi, protestanti, si neoprotestanti sunt Trinitarieni (Matei 28: 19). In acelasi timp, in acord cu ce spune Scriptura (Ioan 1:1,14 ; Romani 1: 3,4) si in acord cu crezul de la Niceea (325 d.Hr.) si Calcedon ( 451 d.Hr), se afirma deplina divinitate si deplina umanitate a Domnului nostru Isus Cristos.

Excluderea Domnului Cristos ca Fiu a lui Dumnezeu, deplin divin si ca Domn, este exprimata de Coran in Al-Nisa’ 4:71 si in Aal ‘Imran 3:64. In aceste pasaje Coranul spune ca Domnul Cristos este doar un mesager a lui Dumnezeu, si in afara de Dumnezeu crestinii nu trebuie sa aiva un alt Domn, caci Dumnezeu nu are parteneri, spune Coranul.

Este bine sa revizuim citeva pasage din Scriptura ce descriu divinitatea si umanitatea Domnului Cristos, cit si faptul ca El primeste inchinare ca Dumnezeu de la Toma:

La început era Cuvîntul, şi Cuvîntul era cu Dumnezeu, şi Cuvîntul era Dumnezeu.
( Ioan 1:1)

Şi Cuvîntul S’a făcut trup, şi a locuit printre noi, plin de har, şi de adevăr. Şi noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava singurului născut din Tatăl. (Ioan 1: 14)

Ea priveşte pe Fiul Său, născut din sămînţa lui David, în ce priveşte trupul, Iar în ce priveşte duhul sfinţeniei dovedit cu putere că este Fiul lui Dumnezeu, prin învierea morţilor; adică pe Isus Hristos, Domnul nostru. (Ioan 1: 3,4)

După opt zile, ucenicii lui Isus erau iarăş în casă; şi era şi Toma împreună cu ei. Pe cînd erau uşile încuiate, a venit Isus, a stătut în mijloc, şi le -a zis: ,,Pace vouă!” Apoi a zis lui Toma: ,,Adu-ţi degetul încoace, şi uită-te la mînile Mele; şi adu-ţi mîna, şi pune -o în coasta Mea; şi nu fi necredincios, ci credincios.” Drept răspuns, Toma I -a zis: ,,Domnul meu şi Dumnezeul meu!” ,,Tomo” i -a zis Isus, ,,pentrucă M’ai văzut, ai crezut. Ferice de ceice n’au văzut, şi au crezut.” (Ioan 20:26-29)

Alte informati din perspectiva crestina despre declaratia islamica: vezi aici.

David F. Ford semnatar al declaratiei islamice : „Un cuvânt comunîntre noi şi voi”

Emanuel Contac a postat poza lui cu David F. Ford, l-a laudat ca a scris un raft de carti, si ca e „profesor regesc”. Contac nu este omul care sa treaca peste detalii. Ca profesor intr-o institutie evanghelica el are raspunderea sa stie ce pune pe blog. Chiar dupa ce a fost avertizat cine este David F. Ford, Contac a ramas pe pozitie.

David F. Ford semneaza declaratia islamica: aici

David F. Ford merge mai departe si scrie o scrisoare de sustinere pe website-ul oficial la initiative musulamne “Un cuvânt comunîntre noi şi voi”   vezi aici

Scrisoarea conducatorului bisercii Anglicane catre forumul: „Un cuvânt comunîntre noi şi voi” aici

Miroslav Volf  este fondatorul la “Centrul de credinta si cultura” de la universitatea Yale. aici

Scopul acestui centru de “credinta si cultura” este sa popularizeze initiativa islamica ce am vazut-o mai sus.

Volf si alti ecumenici de frunte au dat un raspuns “crestin” de acceptare in numele lor, (nu al intregii crestinitati) la  initiativa islamica

In parte a II-a a documentului, semneaza vreo citeva  sute de crestini apostati care agreeaza cu propunerea islamica. aici

Universitatea Yale “integreaza” credinta si globalizare
D. Manastireanu anglicanul, semnatar al raspunsului “crestin” de la universitatea Yale in favoarea declaratiei islamice

El a devenit un apostat in urma semnarii documentului de aici. 

Pe blogul lui Manastireanu, cauzele ecumenice sunt principalul subiect. Dar cind vine vorba de evanghelici dedicati in mod real lui Cristos si Scripturii, care nu agreeaza cu ecumenismul, acestia sunt numiti sectanti sau fundamentalisti. Resentimentele lui Manastireanu sunt cunoscute in ce priveste pe evanghelicii descrisi. Asta da toleranta ecumenica! De fapt vom vedea intru-n alt articol ca ecumenismul va lua formele cele mai fanatice.

Recenzia cartii “Allah, a Christian response”
(Allah, un raspuns crestin) de Miroslav Volf

Cine sunt cei care recomanda cartea “ Alah, un raspuns crestin”
si al caror nume se afla pe coperta din spate a acestei scrieri?

Iata-i in ordinea citarii lor:

  1. Brian McLaren- lider al bisericii emergente din America si implicat in conectii oculte tip Noua Era
  2. Seyyed Hossein Nasr- autor si profesor de religie islamica
  3. Mona Siddiqui- profesor de religie islamica
  4. Philip Jenkins- teolog crestin liberal care a acuzat ca Biblia este o scriere mai violenta decit Coranul

In ce priveste profesorii islamici este natural ca ei sa sustina  cartea lui Miroslav Volf. Cind este vorba de Brian McLaren si Philip Jenkins care se dau drept crestini, lucrurile stau altfel; prin fapta lor ei au comis un act de apostazie. Recomand celor care cunosc engleza sa citeasca mai mult despre ei din linkurile de la sfarsitul articolului.

In introducere la pagina 13, Volf explica scopul scierii lui, si anume cartea aceasta este un exercitiu de teologie politica. El nu trateaza problema mantuirii. Vom vedea ca autorul incearca cu tenacitate sa faca pe cititor sa accepte agenda politica ce se afla in spatele acestei lucrari. Desigur metoda pe care Volf o practica in argumentatia lui functioneaza cu falsii crestini, sau oameni din lume, neavizati. Nu toti oamenii nemantuiti sunt neavizati!

Teza cartii este ca Allah si Dumnezeul Bibliei sunt aceasi persoana. Volf avanseaza  aceasta idee, deoarece  agenda lui politica ii spune ca pacea lumii atarna de punerea crestinismului si islamismului intr-o noua religie comuna. Aceasta noua religie el nu o numeste dar o descrie si o propune fara rezerve. Alti cercetatori au denumit intentia unirii  crestinismului cu islamul ca fiind Crislam

Crislamul este teologia politica a lui Volf. Pe coperta interioara a cartii se afla un mic paragraf care te anunta ca cineva poate fi suta la suta musulman si suta la suta crestin, iar la pagina 199 el spune ca cineva poate fi suta la suta crestin si suta la suta musulman. Acesta este Crislam. Volf negociaza intr-un mod nerusinat cauza Crislamului la pagina 200, spunind ca in  aceasta religie hibrida (acesta este termenul folosit de el) unii pot amesteca si in alte proportii crestinismul si islamismul. Iata cit de adinca este decaderea lui Volf, care cu orice pret  impinge la compromis pe crestini.

Care este urmarea logica a Crislamismului? In primul rind cine accepta ideia lui Volf de a fi si crestin si musulman, apostaziaza de la credinta crestina. In al doilea rind, Crislamismul este doar o introducere spre acceptarea altor religii. Crislamistii vor adauga la cele doua religii ale lor si budismul si hinduismul iar in final vor imbratisa toate religiile. Si uite asa se obtine o singura religie mondiala care va face ca membrii ei sa nu fie dedicati real la nici una dintre ele, dar pregatiti sa il accepte pe Anticrist care va anula toate religiile dindu-se el drept dumnezeu si cerind inchinare. Protivnicul, care se înalţă mai pe sus de tot ce se numeşte ,,Dumnezeu“, sau de ce este vrednic de închinare. Aşa că se va aşeza în Templul lui Dumnezeu, dîndu-se drept Dumnezeu. (2 Tes. 2:4)

Un alt paragraf plin de intentii nesincere de pe coperta interioara, spune ca ceea ce Coranul neaga despre Trinitate a fost negat de adevaratii teologi crestini. Volf vrea sa ia pe cititor pe nepregatite si sa ii creeze o dispozitie pentru perspectiva islamica asupra Trinitatii. Despre ce este vorba? Coranul care a fost scris la aproximativ 7 secole dupa Cristos parafrazeaza din Biblie declaratia ca este un singur Dumnezeu (Marcu 12:29). Coranul afirma ca Dumnezeu este o singura persoana. Crestinii afirma ca Dumnezeu este unitatea perfecta a celor trei persoane ale Trinitatii. Este o diferenta totala intre Dumnezeu ca singura persoana si Dumnezeu revelat in trei persoane: Tatal, Fiul, si Duhul Sfant. In consecinta, imaginea despre Dumnezeu a musulmanilor se potriveste cu ce sustin Martorii lui Iehova, deoarece si iehovistii neaga divinitatea Domnului Cristos afirmand ca Dumnezeu este o singura persoana. Ma intreb cand Volf va scrie o carte in favoarea iehovistilor?

Volf spune ca cititori documentati stiu ca numele Allah este legat de zeul “Luna” din Mecca (p.7). Totusi el neaga acest lucru, dar dovada pe care o aduce el este doar citarea dintr-o enciclopedie islamica. Unde este bibliografia necesara pentru negatia pe care Volf o face? Iata nivelul scolastic a lui Volf, profesor de la Yale University pe care Emanuel Contac il lauda fara rezerve si se pozeaza cu el.

Pentru Volf, conditia pacii mondiale este determinata de acceptarea lui Allah ca Dumnezeul Biblei (p. 8,9). Dupa aceasta, autorul recurge la o analogie falsa dand un caz din razboiul civil American, cand Sudul si Nordul tarii ereau in razboi in timp ce aveau aceeasi Biblie si se rugau aceluiasi Dumnezeu. Dar pana la urma cele doua tabere s-au inteles. Plecand de la acest exemplu, Volf spune ca tot asa musulmanii si crestinii au acelasi Dumnezeu (dupa parerea lui) si de aceea ei pot ajunge la o intelegere (p. 10,11). Parerea mea este ca pacea lumii trebuie sa excluda preferintele religioase. Anticrist v-a conditiona pacea printr-o religie comuna.

Volf se recomanda un crestin dedicat care nu incearca sa convinga pe musulmani ci pe crestini, ca Allah este una cu Dumnezeul Bibliei (p. 11-12). Volf cade intr-o erezie similara cu erezia galatiana in care se adauga la lucrarea deplina a Domnului Cristos inca ceva. Galatenii adaugau la lucrarea lui Cristos taierea imprejur si tinerea legii, iar Volf adauga la lucrarea lui Cristos islamism.

Iată, eu, Pavel, vă spun că, dacă vă veţi tăia împrejur, Hristos nu vă va folosi la nimic. Şi mărturisesc iarăş încă odată oricărui om care primeşte tăierea împrejur, că este dator să împlinească toată Legea. Voi, cari voiţi să fiţi socotiţi neprihăniţi prin Lege, v’aţi despărţit de Hristos; aţi căzut din har. (Galteni 5:2-4)

Rezultatul amestecului crestinismului cu islamismul este apostazie de care se face vinovat Volf, fara putinta de a se reintoarce.

Ce spune scriptura despre cei care (ca si Volf) altereaza Evanghelia propunand o alta evanghelie?

Mă mir că treceţi aşa de repede dela Cel ce v’a chemat prin harul lui Hristos, la o altă Evanghelie. Nu doar că este o altă Evanghelie; dar sînt unii oameni cari vă tulbură, şi voiesc să răstoarne Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie, deosebită de aceea pe care v’am propovăduit –o noi, să fie anatema! Cum am mai spus, o spun şi acum: dacă vă propovăduieşte cineva o Evanghelie, deosebită de aceea pe care aţi primit –o, să fie anatema! Caut eu oare, în clipa aceasta, să capăt bunăvoinţa oamenilor, sau bunăvoinţa lui Dumnezeu? Sau caut să plac oamenilor? Dacă aş mai căuta să plac oamenilor, n’aş fi robul lui Hristos. (Galateni 1: 6-10)

Volf s-a pus sub anatema Scripturii in acord cu versetele de mai sus. El a cautat sa placa oamenilor mari ai lumii acesteia propunad o falsa evanghelie: Crislamul.

O alta obsevatie necesara in acest context este, felul in care Volf lucreaza in a prezenta o evanghelie falsa. Spre exemplu, intre paginile 127 si 147 Volf enunta lucruri grandioase din teologia crestina dar imediat dupa aceeia anuleaza ce a spus acomodand conceptele crestine la invatatura islamica. O multime de crestini imaturi si intelectuali naivi cand citesc intr-o carte lucruri corecte teologic dar mai tarziu autorul deviaza in erezie, cititorii mentionati, raman cu admiratie pentru autorii respectivi in pofida faptului ca acestia termina intr-un fel eretic. Acesta este si cazul lui Emanuel Contac in relatie cu Miroslav Volf si David F. Ford. Astfel de teologi trebuie repudiati total indiferent de procentul de lucruri bune amestecate cu erezii in scriierile lor.

La pagina 14 Volf da manusile jos si spune ca intr-un sens larg cartea lui are ca scop primar politica. Multumim lui Volf pentru aceasta clarificare cruciala care usureaza munca in a demasca apostazia autorului cartii. Oricum caderea lui Volf este clara din primele pagini ale demersului sau.

Dupa ce s-a demascat, el trece la 10 afirmatii, o parte dictatoriale (p. 14,15) care nu au acoperire pe tot parcursul cartii. Cu impertinenta, la fiecare punct din cele zece, el spune: “Eu resping ideea…” , cu alte cuvinte voi ascultati si eu va poruncesc. Mai mult, in introducerea acelor afirmatii foloseste sarcasm spunand ca el a pregatit pentru cititor ceva “arzator si picant”.  In mod neasteptat afirma ca cele 10 afirmatii ori dau validitate cartii lui ori anuleaza ce el a scris. Cele 10 afirmatii dictatoriale anuleaza lucrarea lui Volf. Doar cineva orb intelectual si spiritual ar accepta cartea lui Volf, care este un fiasco politic si religios.

Iata citeva din continutul acelor 10 afirmatii. El spune ca respinge ideea ca musulmanii se inchina la un dumnezeu diferit de al evreilor si crestinilor. El respinge ideea ca monoteismul musulman este incompatibil cu doctrina Trinitatii a crestinilor! Ce erezie uriasa! El respinge ideea ca islamul este o religie cu constrangeri in comparatie cu crestinismul.

La pagina 16 autorul spune ca ceea ce el a emis in cele 10 puncte sunt lucrui “arzatoare si picante” dar ca asa vede el lucrurile. Ma intreb daca personalitatea de la Yale, Miroslav Volf se asteapta ca cineva sa ia in serios asemenea afirmatie. Sau poate stilul acesta este ce caracterizeaza in ascuns agenda ecumenica.

Volf continua cu explicarea aparitiei documentului “Un cuvint comun intre noi si voi” pe care l-am abordat la inceput.

La pagina 29 Volf admite ca dragostea fata de Dumnezeu nu apare in cuvintele lui Mohamed, dar autorul continua sa forteze nota subliniind lucrui comune intre crestinism si islamism.

In urmatoarele doua capitole Volf recurge la ce spun doua personalitati ale istoriei crestine despre Allah ca fiind acelasi cu Dumnezeul Bibliei. Aceastia sunt Nicholas de Cusa (1401-1464) un cardinal romano catolic, si reformatorul Martin Luther (1483-1546).

Nicholas of Cusa a fost un premergator al religiei lui Anticrist. El argumenta pentru o singura religie pentru umanitate, ca in felul acesta sa se ajunga la o ”pace eterna” (p. 47). Iata cum incet, incet, se afirma in carte o singura religie mondiala dar aici spusa prin gura lui N. Cusa. Mai departe autorul explica cum N. Cusa, folosind deductii filozofice vrea sa demonstreze in lucrarea sa “Examinind Coranul” cum Dumnezeu este acelasi pentru crestini si musulmani. Volf nu poate sa evite si sa nu spuna caN. Cusaface o fortare intelectuala mare ca sa incerce sa isi sustina argumentatia (p. 51).

In ce priveste afrimatia lui Martin Luther, ca musulmanii si crestinii au acelasi Dumnezeu Volf recunoaste ca Luther cauta o iesire in caz ca turcii ar fi cucerit Europa de Vest (p. 60).  Totusi Luther refuza sa spuna ca musulmanii sunt mantuiti ca urmarea a credintei lor, ceea ce lui Volf nu ii place. In consecinta il pune pe Luther intr-o lumina inferioara prin afirmatile lui Erasmus de Rotterdam. Ce a spus Erasmus despre musulmani (turci)? El a afirmat ca musulmanii sunt jumatate crestini ceea ce ii place lui Volf (p. 73). In aceasi pagina Volf avanseaza ideea ca musulmanii pot fi mantuiti chiar avand convingeri gresite despre Dumnezeu. In contextul cartii, Volf argumenteaza ca, credinta musulmanilor ca Dumnezeu este atotputernic este suficienta pentru mantuirea lor.

La pagina 74 autorul spune ca distorsiunile musulmanilor cu privire la intelegerea persoanei lui Dumnezeu nu sunt categoric diferite de distorsiunile crestinilor. Ce indrazneala din partea lui Volf! Dar la pagina 79 el afirma ca musulmanii “aparent resping” citeva convingeri crestine despre Dumnezeu, in special Trinitatea. In realitate, musulmanii nu “aparent resping” Trinitatea ci resping conceptul Biblic de Trinitate cu toata fiinta lor. Ce joc de cuvinte la Volf!

La pagina 81 Volf il critica si ironizeaza pe reputatul teolog Al Mohler ca acesta nu este de accord cu rugaciunea catre Allah a unor crestini din Malaezia.

La pagina 87 Volf, expert in anologii false, din nou produce una de felul acesta. El argumenteaza ca asa cum evreii si crestinii au in comun Vechiul Testament, tot asa si musulmanii au in comun parti din Coran cu crestinii si evreii. Complet neadevarat! Dovada este ca, musulmanii neaga ca Biblia asa cum avem astazi, este o adevarata revelatie (p.89). Totusi Volf continua neabatut in a forta pe crestini sa devina musulmani explicand ca exista “suficienta similaritate” intre Dumnezul crestin si cel musulman. Jocul lui de cuvinte este negat de precizia Scripturii. El de acum incolo va pedala pe termenul “similaritate” facandu-l pasaportul pentru Crislamism.

Ca sa isi pastreze falsele teorii cit mai intacte, Volf propune ca cititorii sa se concentreze la ce este comun intre crestini si musulmani si sa ignore diferentele (p. 89). Deosebirile intre crestini si musulmani in domeniul credintei, sunt monumentale si de netrecut…dar pot coopera economic daca vor, fara invocari religioase.

La pagina 95, Volf spune ca un text de autoritate pentru crestini este Consiliul Vatican II (1962-1965). in care se stipuleaza ca musulmanii si crestinii se inchina in acelasi Dumnezeu. In realitate. Consiliul Vatican II are autoritate doar pentru romano catolici iar nu pentru restul crestinitatii.

Dupa incercari nereusite si erezii la tot pasul pe care Volf le emite in cartea sa, iata la ce grad de apostazie ajunge el la pagina 191: in acceptiunea lui, musulmanii si crestinii avand acelasi Dumnezeu, rezultatul vrut de el este ca islamul si crestinismul sunt doua versiuni ale aceleasi religii. Crislam in toata regula!

Volf nu se opreste la a propune Crislamul fara sa il numeasca. El impinge pe cititor sa devina musulman zicand ca poate participa in postul Ramadanului, poate practica ruganciunea musulmana de cinci ori pe zi, si poate sa il accepte pe Mohamed ca un profet social cum a fost Martin Luther King Jr. Dupa toate aceste practici Volf minte pe cititor ca poate sa ramana suta la suta crestin (p. 199).

Intr-un efort final Volf spune ca procentele de amestec religiei crestine si musulmane pot fi si mai putin de suta la suta. Esential pentru scopul lui Crislamist este ca, crestinii sa accepte amestecul in orice proportie a crestinismului cu islmamismul. Volf stie ca cine intra pe panta asta nu se va mai intoarce ci va deveni un Crislamist fara putinta de mantuire.

Daca Emanuel Contac vrea sa dovedeasca ca este crestin ne-ecumenic si ne-compromis ar trebui sa publice pe blogul lui o condamnare aspra a cartii lui Volf pe care am discutat-o aici si sa afirme ca a inchiat absolut orice relatie cu Mirosalv Volf, David F. Ford, si Danut Manastireanu. Aceasta este o propunere nu o impunere. E. Contac decide singur ce sa faca.

Nota: Am scris “Crislam” cu majuscula in articol pentru ca cititorii sa isi insuseasca noul termen.

****************************************
Brian Mc Laren

http://www.thebereancall.org/node/9362
http://apprising.org/2010/02/16/brian-mclaren-invites-you-on-his-quest-to-destroy-christianity/

Philip Jenkins

http://www.personal.psu.edu/faculty/j/p/jpj1/
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124494788&ps=cprs
http://www.amazon.com/Laying-Down-Sword-Ignore-Violent/dp/006199071X

26 thoughts on “Lectorul universitar Emanuel Contac de la ITP promoveaza pe blogul lui teologi apostati care sunt un pericol pentru crestinism

    • Domnule Conțac, in care parte este înclinat copacul, acolo cade. Sunteți acuzat (de mai multe voci) direct și indirect de ecumenism. Personal, v-am atras atenția într-un comentariu pe blogul dvs. că promovați misticismul, postând cel puțin un imn compus de Hildegard von Bingen (un nume mare în misticismul catolic al Evului Mediu). Am observat că în orice situație, aveți un răspuns la orice critică care vi se aduce și încercați să cădeți întotdeauna în picioare. Este problema dvs. ce vindeți la propria tarabă, dar, băgați de seamă că sunteți o persoană publică, cu o anumită influență,( în special în rândul tinerilor creștini) și unii din ei, care preferă să fie hrăniți cu biberonul spiritual până î-și fac buletin, vor lua de bun tot, fără sa mai cerceteze si Scriptura, intoxicându-se astfel (ca să zic așa). La timpul respectiv, ați suflat în moara de vânt (ecumenică) a lui Pustan, motivând, dacă nu mă înșel, că și tatăl dvs., ca evanghelist, a îngenunchiat într-o biserica ortodoxă. În ceea ce priveste sustinerea pe care o acordați formării unui stat palestinian în O.M. , vă puneți într-o situație dificilă, vă amestecați în probleme complexe in care mulți lideri politici ai lumii (din anumite rațiuni) nu sunt dornici să intre. Vă sfătuiesc să meditați adânc la unele critici care vi se aduc, și să vă gândiți la faptul că și unii din noi (muritorii ăștia de rând laici)mai avem dreptate. Personal, consider Ecumenismul si Misticismul, alături de Mișcarea Emergentă un real pericol pentru Biserica lui Cristos.
      Pop Alex, un muritor de rând laic.

  1. Apreciez foarte mult documentările prezentate de dumneavoastră despre intențiile înțelepților acestui veac. CRISLAMUL este VÂNTUL PUTERNIC din Apoc.6 v 13,și suflă din plin în multe părți ale globului.
    În Luca 21 v 17 spune că toți ne vor urâ din pricina NUMELUI LUI.
    Începutul acelei nopți apare în orizont. Mulțumim Domnului Isus pentru aceia care stau pe ziduri și SUNĂ DIN TRÂMBIȚĂ.

  2. Alexandru,
    Domnul sa il faca pe domnul “vaisamar” sa nu fie chiar asa, daca nu s eva pocai si nu se va intoarce la Adevar cu toata inima.
    Dac-ar avea Duhul lui Dumnezeu, ar sta in cumpana.
    Poate a gresit lunid-o pe aceasta cale rea;
    importanta e sa fie doar o greseala temporara si sa se pocaiasca.
    caderea vine deobicei din cauza mindriei; nu e uspr s afii profesor la o virsta asa de tinara si sa rezisti mindriei.
    Au mai fost si altii in aceasta situatie,
    Domnul ii scapa pe cei care se umilesc si se pocaiesc.
    Este vorba de lucruri f.grave; sunt profesori de la alte universitati,
    care au sesizat gravitatea alipirii de ideile lui Volf spre exemplu; insa oamenii se retin deocamdata
    Cit de aclamat a fost Pustan, dar el predica o alta evanghelie.
    Trist este ca oamenii incep ca si Lucifer sa se creada ceva, cind suntem doar un biet nimic.
    Al meu este cel mai mare..

  3. Faptul ca v-a acuzat ca cititi doar de pe Wikipedia despre aceste lucruri, desi sunteti f documentat, ca intotdeuna, este nu numai superficialitate, este si neadevar.
    Parca retin ca dinsul spune ca nu citise cartea, dar o prezentase.
    Ce cautam noi de mina cu Irozii acestei lumi?

    Nu sunt destui frati de ai nostri cu care ne putem lauda in Domnul(ori pe acestia ii jignim, ca nu sunt intelectuali, ca si noi), ne unim
    cu trimsii Diavolului, care vor sa stearga urmele Domnului de pe fata pamintului, si ne simtim bine.VAi, vai vai!

  4. Multumesc Domnului pentru acest blog. Este de un real ajutor pentru cei ce cauta sa ramana credinciosi lui Dumnezeu si adevarului Scripturii in aceste vremuri de neimaginat pe care le traim, in care crestinismul autentic devine din ce in ce mai greu de delimitat… Din pacate, declinul pare ca incepe chiar de la varf, de la liderii care ar trebui sa “tina sus Cuvantul Adevarului”… Daca acestia nu se pocaiesc cat mai au timp, vor suferi o pedeapsa pe masura influentei care le-a fost ingaduit sa o manifeste.

    “Cine este nedrept, sa fie nedrept si mai departe; cine este intinat sa se intineze si mai departe; cine este fara prihana sa traiasca si mai departe fara prihana. Si cine este sfant sa se sfinteasca si mai departe!” Apoc. 22:11

  5. Crestinilor, NU SE POATE SA FII 100% CRESTIN SI 100% MUSULMAN. Dumnezeu e clar cu privire la acest aspect: „Sa nu ai alti dumnezei afara de Mine.” (Exod 20:3) Pai daca esti 100% crestin si 100% musulman inseamna ca esti 100% al lui Dumnezeu si 100% al lui Allah. “Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu TOATA inima ta, cu TOT sufletul tău şi cu TOT cugetul tău.” (Matei 22:37) Pai daca este vorba de TOT pentru Dumnezeu, atunci de unde parte si pt Allah? Acest lucru este ca nebunia din unii oameni care spun ca sunt indragostiti in aceeasi masura de 2 persoane. „NIMENI nu poate sluji la DOI stăpâni. Căci sau va urî pe unul şi va iubi pe celălalt; sau va ţine la unul şi va nesocoti pe celălalt; NU PUTETI sluji lui Dumnezeu şi lui Mamona.” (Matei 6:24) Ma intreb: oare domnul Volf si domnul Contac vor fi citit vreodata aceste versete? Sau nu sunt suficiente pt ei? Sau studiile prea aprofundate le-au luminat mintea si le-au intunecat sufletul?

    Crestinilor, DUMNEZEU NU ESTE ACELASI CU ALLAH, desi persoane ca Volf, Emanuel Contac & Co se straduiesc din toate incheieturile sa demonstreze contrariul. Aceste lucuri sunt erezii nimicitoare si orbitoare ca fulgerul. NU VA LASATI INSELATI de titluri, studii, diplome si plimbari in „sandale canonice”! Dumnezeu priveste la inima si la credinta noastra, nu la diplome si fotografii facute pe la conferinte. Cand vom sta fata in fata cu Dumnezeu nu vom fi intrebati: Cate scoli ai facut? La cate conferinte ai fost? Cate diplome ai?

    Domnule Contac, dincolo de ironiile si vorbele taioase pe care ni le dedicam pe ici pe colo, VA ROG INTELEGETI, ca exista un real interes pt persoana dvs si pt cei asupra carora exercitati influenta (studenti, cititorii blogului dvs, etc). Sunteti pe o cale gresita. Nivelul dvs intelectual este o bucurie pt noi toti si mediul evanghelic din Romania are nevoie de intelectul dvs, dar si de inima dvs smerita, altfel, nu este decat timbal zanganitor. Va lipseste dragostea, smerenia, pocainta. Intoarceti-va de pe drumul gresit pe care ati apucat cat mai este timp. Nu stiu daca in mod constient sau total naiv v-ati lansat in aceste probleme (Crislam, Orientul Mijlociu, Palestina, etc), dar se vede de la mare distanta ca sunteti complet neinformat in aceste teme. Ramaneti la cele in care excelati si lasati padurea deasa a Islamului in seama altora mai priceputi, si invatati de la ei. Sau pretindeti ca stiti tot si ca nu mai aveti ce invata, mai ales de la noi, astia mici si prosti, fara diplome si fara carti publicate care sa umple rafturi intregi? Nu confundati lumina reflectorului sau a blitzului cu lumina Duhului Sfant. Si luati aminte la cei care va spun adevarul in dragoste, nu doar la cei care va spun ce doriti dvs sa auziti. Aceia care va gadila urechile si egoul nu va sunt prieteni.

    Frate Paul, multumim pt analiza acestei carti si pt scoaterea de lumina a acestei probleme. Ne este de mare ajutor. Traim vremuri grele si tulburi, si poate de multe ori ne-am intrebat cum vor fi dusi in ratacire oamenii in vremurile din urma. Crislamul este un exemplu. Acum cei care vor fi citit acest material nu vor putea spune: Nu am stiut. Nu am fost avertizat. Si Ieremia a strigat 40 de ani fara ca sa-l asculte cineva, ci dimpotriva, a fost calomniat, acuzat, lovit, inchis, s-a temut pt viata lui, o fi avut momente de indoiala si nu o data s-o fi simtit singur. Dar A AVUT DREPTATE. Degeaba l-au cautat evreii apoi. Mana Domnului Ostirilor apasa si NIMENI SI NIMIC n-o mai putea da inapoi. Si inevitabilul (evitabil la inceput) s-a produs. Oare de ce cred unii ca de data asta va fi altfel?

  6. “Dacă voi avea timp, voi scrie pe blogul meu o recenzie a cărţii lui M. Volf. Mi s-a părut bine scrisă şi judicios documentată.”

    Ma rog sa nu aveti timp, ci sa fiti ocupat cu lucruri mai ziditoare. Si daca “vi s-a parut”, poate la a doua lectura ajungeti la concluzia, la certitudinea, ca nu e asa si ca prima data doar vi s-a parut. In acest caz nu va fi o lupta pierduta de dvs, ci o victorie a lui Dumnezeu. Domnul sa lucreze.

  7. Domnule Contac, cuvintele dure pe care vi le adreseaza Paul Dan nu sunt ca sa va darame, ci ca sa va faca sa va treziti. Sunt ca palmele pe care le dai unei persoane care trece printr-o criza de isterie. Nu i le dai ca sa-i faci rau, ci ca sa reactioneze si sa iasa din starea sa si sa revina la normal. Il cunosc personal pe Paul Dan si de aceea indraznesc sa spun aceste lucruri. Paul Dan nu ar face niciodata ceva cuiva ca sa-l darame. Si mie mi-a adresat cuvinte dure (la un moment dat), dar am simtit dragostea din spatele lor, si m-au zidit, m-au indreptat, m-au ajutat sa ma vad din exterior si sa ma corectez.

  8. Cred că acest act de cooperare între CREȘTINI ȘI MUSULMANI,ar trebui făcut public împreună cu TOATE DENOMINAȚIUNILE CREȘTINE CARE AU REPREZENTANȚI LA SEMNAT ȘI ȚĂRILE DIN CARE PROVIN ȘI… DACĂ NU-I PREA MULT – NUMELE SEMNATARILOR,-măcar să știe frații să se ferească de ei.
    Cuvântul Domnului este foarte clar ==,,Cine duce pe alții în robie,va merge și el în robie ( Apoc.13 v 10 )

  9. “monumentul unirii spiritualitatii crestine”
    ati mai auzit asa o bazaconie?
    La Caransebes in centru se afla catedrala catolica si linga ea cativa metri cea ortodoxa, mare frumoasa, o arhitetura placuta, nu ascutit in sus catre cer, mai cald, mai molicel.
    Intre ele, desi e un loc f.mic, se inghesuie un monument, ca si o poarta intre cele doua, pe care scrie cele de mai sus.
    Primarul mason si-a pus pecetea.
    Este atit de fortata ideea, prin alegerea insasi a locului, intre doua catedrale o mare poarta ca un arc…desi ele doua nu avau ce cauta atit de aproape, daca acolo s-au gasit vestigiile din remea romanilor.
    te miri ce le mai da prin cap acestor ecumenisti.
    Sper totusi ca se va trezi si Emanuel Contac, nu v-o fi folosit Domnul fara vreun scop; speram sa nu fiti doar martor in ziua Judecatii de apoi.

  10. Este trist cind un om care are responsabilitatea de a educa viitori pastori pentocostali, este un laic fara pregatire teologica. Nu-i de mirare ca el incepe sa calce in strachini, crezind si promovind pozitiile eretice si liberale ale apostatilor zilelor noastre. Neavind o educatie teologica sanatoasa este de inteles, scuzabil si chiar remediabil, dar neavind un spirit de discernamint si intelepciune este socant si intolerabil, sa nu mai vorbesc de lipsa Duhului Sfint care are trebui sa il calauzeasca in tot ceea ce face si spune, combinata cu o mindrie academica destinata de a impresiona si intimida pe cei naivi si slabi”de inger”…
    Garbage in and garbage out!

  11. Slava Domnului pentru aceasta dezvaluire! Este cutremurator sa vezi cu ochii tai cum se aplica regula biblica potrivit careia “mandria merge inaintea caderii”…parerea mea este ca ecumenismul nu este un fenomen izolat printre liderii evanghelici romani….doar ca unii au grija (probabil pana la o vreme) sa nu lase prea multe urme sau prea evidente….am auzit atatea acuzatii rautacioase la adresa celor care stau impotriva asa-zisei “unitati a crestinilor” din gura unor pastori cu influenta….Cui i s-a dat mult, i se va cere mult…intr-un fel, mi-e mila de astfel de oameni, pentru ca ecumenismul si apostazia merg mana in mana, iar cei care ii urmeaza azi, se prea poate sa ii urmeze si maine, si ii vor urma inclusiv in apostazie.

    Cred ca la fel cum unii am fost foarte surprinsi sa constatam ca pastorilor si liderilor evanghelici care au fost gasiti colaboratori ai securitatii nu li s-a parut nimenit sa se retraga din slujire nici macar cand funia s-a apropiat de par, tot asa vom fi surprinsi cati apostati vor fi dezvaluiti la vremea cand ecumenismul va avansa. Invatatura ca “dragostea uneste, doctrina desparte” se vede treaba ca este la rang de cinste printre evanghelici, asa ca dl Contac nu face altceva decat sa subscrie la trendul general….

  12. Pingback: Pastorii Penticostali au luat conducerea in corectarea problemelor- ei deconspira Crislamismul « ioan8

  13. Pingback: Nu este discernamant in Romania? « ioan8

  14. Pingback: Probleme mari si grele cu perceptia spirituala a lui Dyo Bodiu! « ioan8

  15. multumesc Domnului ptr acest articol,chiar imi trebuia aici in Anglia unde stau intro zona numai cu musulmani,paradoxal crestini sunt aproape ca ei,nici o diferenta,ba unesc prin fapt si gand ideile conceptele pagane musulmane,greu poti fii un real folos ptr un crestin slab si mai ales in scripturi

  16. Pingback: Miroase greu a Ecumenism la Institutul Teologic Penticostal | ARMONIA MAGAZINE - USA

  17. Pingback: Miroase greu a Ecumenism la Institutul Teologic Penticostal | celceaude

  18. Pingback: Inca o actualizare: 12 milioane de imigranti vor Europa! Germani de rang mare mint! – Raspunzand cu evanghelizare la islamizare – Partea I « tineridelanganoi

  19. Pingback: Bravo unor Penticostali! Rușine altor Penticostali! – ARMONIA MAGAZINE – USA

Leave a comment