despre mine
M-am nascut intr-o familie din miscarea Tudorista. In anul 1924, Dumnezeu a inceput o lucrare de reforma in Ortodoxia Romana prin preotul Tudor Popescu. Astazi bisericiile care s-au dezvoltat prin lucrarea fostului preot, sunt cuprinse in cultul numit Biserica Evanghelica Romana. Cu toate ca am auzit Evanghelia, si mama mea a fost un exemplu, nu m-am intors la Dumnezeu decit la 21 de ani.
Inainte de aceasta, am fost clientul discotecelor de pe litoral si al petreceriilor pina la 5 dimineata. Dumnezeu a gasit o cale prin care sa ma constringa sa ma predau lui, prin pocainta de pacatele facute si credinta in jertfa mantuitoare a lui Isus Christos.
In anii ’80 am venit in America dupa 4 ani de asteptare pentru pasaport. Aici Domnul mi-a dat o familie, si sansa de a studia teologia. Prin harul Domnului iubesc Biblia in mod suprem, pentru ca in ea este revelat Domnul Christos. Privesc Biblic si evaluez critic orice este in afara Cuvintului lui Dumnezeu. De aceea ma preocupa apologetica Crestina.
Am fost in Romania in misiune 7 ani si jumatate. Ma bucur ca Dumnezeu a dat natiunii noastre biserici Evanghelice puternice si lucratori destoinici.
Nu ma atrag filmele, dar analizez critic fenomenul Hollywood. Muzica Crestina Rock este o erezie. Manifestariile lumesti si indecenta din bisericiile Evanghelice sunt deplorabile. Sunt de partea bisericiilor conservative, bazate pe Cuvint.
1.
biruitorul | December 8, 2010 at 2:29 pm
ce ziceti de muzica populara?
2.
Dragomir | January 9, 2011 at 1:08 pm
Nu iubiti lumea nici lucrurile din ea. Biblia
3.
Robert | January 14, 2011 at 9:01 pm
“M-am nascut”. “Intr-o”
4.
Robert | January 14, 2011 at 9:03 pm
Dupa citire, mesajul meu anterior poate fi sters. N-am sa ofendez pe nimeni. Cu totii avem scapari.
5.
Gilu Florea | January 21, 2011 at 6:21 pm
Dar care este problema cu scrisul?
6.
ioan8 | January 22, 2011 at 2:19 am
S-a corectat.
7.
ioan8 | January 14, 2011 at 11:32 pm
Robert, nici o ofensa. Lucrarea mea este mai mult in Engleza. Am si alte responsabilitati, iar cind scriu dictez fetei mele ( care s-a nascut in America si face scoala aici). Ea stie si romaneste dar nu la nivelul celor din tara. Nu am timp sa verific ortografie si punctuatie. Blogging is more forgiving.
Binecuvintare
Paul Dan
8.
George | January 20, 2011 at 8:38 pm
Sunteti extremist frate Paul Dan!!! … dar traim vremuri in care, de dragul echilibrului, – stricat de altii – trebuie sa ne plasam la “extrema” balansoarului Bisericii, tocmai pentru a contrabalansa “balastul” aparut in “vremurile din urma” – in special de la Tozer incoace. Nu putem stavili suvoiul pe care chiar Domnul il permite, dar putem ramane pe Stanca, chiar daca asta presupune darzenie, uneori asprime, dar avand intotdeauna privirea indreptata inspre El si nu inspre om. Domnul sa va rasplateasca!
9.
ioan8 | January 22, 2011 at 2:29 am
George,
Cuvintul extremist are o incarcatura negativa, mai ales astazi. Lucrez in apologetica si cunosc greutatea cuvintelor ca majoritatea dintre cititori. Ce pot sa spun este ca sunt prin harul Domnului dedicat Bibliei in mod exclusiv. Iti amintesc un raspuns a lui Pavel catre Festus:
nu sunt nebun, prealesule Festus, a raspuns Pavel; din potriva rostesc cuvinte adevarate si chibzuite (Fapte 26:25)
Parafrazind spun si eu: nu sunt extremist, din potriva, rostesc cuvinte adevarate in acord cu invatatura anti-erezie din Cuvint.
De ce am spus toate aceste lucruri? Pentru ca sunt in blogosfera unii dedicati ecumenismului cit si altor cauze (pe care nu mai le numim acum), incercind sa infiereze pe cei care sunt dedicati doar Cuvintului ca fiind fundamentalisti.
Cindva in viitor voi aborda problema aceasta.
In rest, multumesc de incurajare! La ce biserica mergi?
10.
Gabriela Radu | January 22, 2011 at 6:19 am
F r.Paul ,sunteti cel care a pastorit biserica din Cotroceni in urma cu ceva ani?Atunci ne-am cunoscut.Nu vreau sa va iau timp, spuneti numai DA sau NU.In ambele cazuri,fie binecuvantarea Domnului peste dumneavoastra,sora voastra in Domnul ,Dr.Gabriela Radu (am pus Dr.ca semn de identificare,eventual sa va aduceti aminte de mine)
11.
ioan8 | January 22, 2011 at 6:36 am
Da doamna doctor, prin harul Domnului eu sunt.
12.
teo constantinescu | March 6, 2011 at 10:27 am
vă citesc blogul frate Paul. multe binecuvântări!
13.
Nedelcu Anda | March 10, 2011 at 12:52 am
Frate Paul Dan, ma bucur nespus ca v-am regasit pe net…. va citesc blogul. Multe binecuvantari!!!
14.
Nedelcu Anda | March 10, 2011 at 12:56 am
Cred ca ne mai cunoasteti pe noi cei din familia Grigore, de la biserica “Cuvantul Adevarului” din Romania unde ati fost pastor… Ati fost pentru noi un exemplu de urmat…
15.
Nicolae Geantă | March 17, 2011 at 6:26 pm
Frate Dan,
Se ma gaseste undeva de cumparat volumul “Adevarul despre adventisti?”
Multe binecuvantari. De la Cel ce le poate oferi!
16.
ioan8 | March 22, 2011 at 2:55 am
Cartea o gasiti in format electronic la: http://www.wdjd.ro/adevarul.pdf
17.
Cristi | April 5, 2011 at 8:04 pm
Multumesc mult pentru link. De mult cautam cartea si nu stiam unde s-o gasesc. Am la facultate cativa colegi “dornici” s-o citeasca.
18.
teo | April 7, 2011 at 3:16 am
Si eu am fost si la Benny Hinn, am fost si la conferinte carismatice, evanghelizari cu Reinhard Bonke, si la staruinte cu fratii mei penticostali, si la baptisti, orodocsi, catolici etc.
Dintre toti cel mai de plans sunt fariseii! Ce zici frate Dan?
19.
ioan8 | April 7, 2011 at 5:40 am
Draga Teo,
Putini oameni au calatorit ca tine prin tot felul de forme de crestinism. In consecinta confuzia ta este pe masura. Crede-ma, nu e nici o legatura intre fariseii si amestecul tau de experiente. Spune direct ce vrei sa spui si o sa iti raspund.
Pastor Paul Dan
20.
elisa | April 7, 2011 at 2:54 pm
Frate Dan,
farisei sunt numiti AZI cei care invata pe altii, dupa ce traiesc o viata cu Domnul , ascultind de cuvintul Sau;
oamenilor nu le mai place ascultarea si invatatura si atunci numesc farisei pe oricine cere ascultare de Cuvint; crezind in confuzia lor ca ii ating ca si Domnul Isus pe cei pe care ei in nestiinta lor , ii aseamana cu fariseii;
numai ca ei nu stiu pe ce lume se afla, daca sunt bluati indeaproape la intrebari;
trist e ca nu cunosc Cuvintul, nu-L citesc, nu-L rumega, nu-L respecta.
E mai simplu sa te plimbi cit mai ai zile de colo -colo;
numai ca nu e si benefic.
Ce trist e ca oamenilor nu le place invatatura Domnului Isus;
unii cinta chiat “cintece” (nu cintari) dar degeaba.
Este f.multa superficialitate.
Oare Teo stie cine sunt fariseii?
dar cei carora li s-a cintat din fuier degeaba?
sau cei acre umbla dupa poftele lor , ratacindu-se si negasind niciodata adevarul.
Domnul sa se indure de acesti nefarisei.
21.
elisa | April 7, 2011 at 8:09 pm
Teo,
de plins sunt cei care nu au retinut avertismentele Domnului cu privire la zilelel din urma , cind vor fi multi amagitori, multi insemnati cu fierul rosu in cugetul lor, care aduc erezii nimicitoare (epistolele lui Petru).
Cei care nu fac voia Tatalui nu vor avea parte cu El la Cina; adica cei care nu au luat in seama spusele Domnului; despartind raul de bine; falsul de veritabil.
Domnul sa lumineze mintile oamenilor, pentru ca intunecimea este asa de mare
ca oamenii nu vor vedea micile luminite care stau sa ne arate Calea.
Cei care vor straluci ca stelele ; care vor sa ne invete aici Advarul.
E drept ca nu oricine paote suporta Lumina.
22.
Angela...salvata prin HAR | May 13, 2011 at 11:33 am
FII BINECUVANTAT!
“Nu am nici o religie, nu apartin nici unei confesiuni religioase. Doar il urmez pe Cristos, Fiul lui Dumnezeu , care e mai mare decat imaginatia oricarui teolog , prea mare ca sa incapa in patratul vreunei doctrine confesionale.” Corina C.
23.
nelu M | June 17, 2011 at 6:28 pm
FELICITARI PT INTERVENTIA FACUTA CELOR DE LA pENIEL SPUNETI ADEVARUL VETI RAMINE FARA PRIETNI MULTI DAR VETI FI CU DOMNUL ASTA E IMPORTANT EU VA SUNT UN FRATE DESI NU NE CUNOSTEM
24.
Daisey | June 28, 2011 at 2:43 pm
Frate Dan,farisei sunt numiti AZI cei care invata pe altii, dupa ce traiesc o viata cu Domnul , ascultind de cuvintul Sau;oamenilor nu le mai place ascultarea si invatatura si atunci numesc farisei pe oricine cere ascultare de Cuvint; crezind in confuzia lor ca ii ating ca si Domnul Isus pe cei pe care ei in nestiinta lor , ii aseamana cu fariseii; numai ca ei nu stiu pe ce lume se afla, daca sunt bluati indeaproape la intrebari;trist e ca nu cunosc Cuvintul, nu-L citesc, nu-L rumega, nu-L respecta.E mai simplu sa te plimbi cit mai ai zile de colo -colo;numai ca nu e si benefic.Ce trist e ca oamenilor nu le place invatatura Domnului Isus;unii cinta chiat “cintece” (nu cintari) dar degeaba.Este f.multa superficialitate.Oare Teo stie cine sunt fariseii?dar cei carora li s-a cintat din fuier degeaba?sau cei acre umbla dupa poftele lor , ratacindu-se si negasind niciodata adevarul.Domnul sa se indure de acesti nefarisei.
+1
25.
Stefan | July 12, 2011 at 11:00 pm
“Vorbirea asta este prea de tot”,raspund ucenicii cand nu pot suporta Cuvintele Domnului Isus,care pentru ei par extremisme.
Sa v-ajute Domnul frate Dan sa tineti in continuare “steagul sus” ,invatatura si raspunsurile pe care le dati sa fie in concordanta 100% cu Cuvantul!Sa fie “miere fara ceara”,sine-cera,si astfel Dumnezeu v-a fi proslavit.
Stefan
26.
vechile carari | July 19, 2011 at 10:34 am
Frate Paul, am o intrebare:
astazi se vorbeste mult despre sexualitate;
se vorbeste simplu si fara nicio jena.
Termenul desfrinare din Scripturi s-a inlocuit cu acesta;
pare-se ca, asa nu ne mai jenam facind lucruri urite de Dumnezeu:
imbracaminte indecenta,
vorbire in termeni lumesti, glume proaste, etc.
( vedeti clipul de la fr Cristian Ionescu al fratelui Al Martin,
in legatura cu imbracamintea (sau dezbracamintea surorilor)
Nu ar trebui ca noi sa folosim aceleasi cuvinte ca si Domnul Hristos?
Nu ar trebui sa infieram desfrinarea, curvia?
si tot ceea ce vine de aici?
Tozer spunea ca doua rase umane acopera pamintul:una nascuta doar odata prin Adam;
si alta nascuta de doua ori din Hristos.
Nu exista nicio legatura intre ele si nu va exista niciodata.
Oameni care sa stea in spartura sunt tot mai putini; acum fratii lucreaza mai mult pentru imagine artistica.
Citi isi pun inima si mintea sa ajute la oprirea declinului.
Nu inteleg cum de ramnine neghina linga griu, daca ii dauneaza atit de mult?
M-am gindit zilele astea la acest lucru.
E mai multa neghina decit griu.
Ce ne facem?
Am inceput sa raminem acsa cit mai multi. e bine? e rau?.
27.
Nini | July 20, 2011 at 5:25 am
“Sunt de partea bisericiilor conservative, bazate pe Cuvint.” asa spui in incheierea perezentarii de mai sus.
Intrebare:
Cand vei fi sincer cu Dumnezeu si vei dezbraca haina ipocriziei? Daca ar sti cititorii cine esti de fapt…
28.
ioan8 | July 20, 2011 at 8:03 am
Nini, ia spune tu cine sunt! Ai auzit de afirmatii fara acoperire? Te incadrezi acolo. Tu crezi ca lansand o propozitie neterminata ve-i fi crezut(a)? Ti-am lasat comentariul ca un exmplu de copilarie in gandire, ca sa nu spun mai mult.
Pastor Paul Dan
29.
Nini | July 21, 2011 at 9:44 am
Multumesc pentru eticheta, domnule pastor, poate ca sunt un copil in gandire, dar stiu lucrurile de baza, Isus a spus ca atunci cand sunteti batjocoriti sa binecuvantati, asa ca iti spun: Domnul Isus sa te binecuvanteze.
PS. Te rog lasa-l pe fratele Ton in pace, sa nu te trezesti intr-o zi ca lupti impotriva lui Dumnezeu.Cine seamana vant culege…
30.
ioan8 | July 21, 2011 at 5:20 pm
Nini,
Acesta este ultimul raspuns care ti-l dau.
1. Tu, ca si alti crestini emergenti, cind sunteti dati pe fata, recurgeti repede la Scriptura ca sa va aparati cu versete inafara contextului. Din agresor acum te prefaci in victima. Nu te-a batjocorit nimeni. Ti-am pus un diagnostic in acord cu nesinceritatea ta. Pocaieste-te cit mai ai timp.
2. Iata ce se afla in spatele atacului tau: esti aparatorul lui Ton, cel mai mare eretic al evanghelicilor romani. Numai cita versete in sprijinul lui Ton pentru ca nu se aplica.
3. Tu si cu crestinii emergenti aveti nevoie de mustrare ca sa va pocaiti. Orice act de bunavointa voi il transformati in toleranta pentru ideile si faptele voastre. De aceea inchei cu acest verset:
Unul dintre ei, chiar prooroc al lor, a zis: ,,Cretanii sînt totdeauna nişte mincnoşi, nişte fiare rele, nişte pîntece leneşe.“Mărturia aceasta este adevărată. De aceea mustră -i aspru, ca să fie sănătoşi în credinţă, şi să nu se ţină de basme evreeşti, şi de porunci date de oameni, cari se întorc dela adevăr.Totul este curat pentru cei curaţi; dar pentru cei necuraţi şi necredincioşi, nimic nu este curat: pînă şi mintea şi cugetul le sînt spurcate. Ei se laudă că cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele Îl tăgăduiesc, căci sînt o scîrbă: nesupuşi, şi netrebnici pentru orice faptă bună. (Tit 1:12-16)
Pastor Paul Dan
31.
vechile carari | July 20, 2011 at 4:14 pm
Frate Paul,
oamenii care vorbesc (pacatuind) despre altii, lucruri rele, doar din auzite;
nu cred ca trebuie afisati;
pentru ca li se face un rau, expunindu-li-se pacatul.
Sa stea acasa si sa rumege bine de tot,;
cum spunea Cristian,la alta postare, se vorbeste impotriva tuturor invataturilor cu privire la vorbire din NT.
32.
Andrei C. | July 20, 2011 at 5:02 pm
Aveți undeva publicată pe internet lucrarea despre mișcarea adventistă?
33.
ioan8 | July 20, 2011 at 6:10 pm
Cartea o gasesti aici http://www.wdjd.ro/adevarul.pdf . Daca vrei da link-ul si altora.
34.
vasile | July 24, 2011 at 5:29 am
si eu cred ca fratele Ton a fost un agent dublu de securitate.Odata era cu securitatea odat era cu crestinii
35.
new_guest | October 17, 2011 at 12:35 pm
Paul,
as avea o intrebare: Exista pe acest blog si articole constructive, care sa reprezinte o hrana spirituala pentru un crestin de curand convertit? M’am impiedicat din greseala de blogul dvs si nu m’a facut din pacate decat sa decad spiritual si sa ma impiedic pe drum dandu’mi seama ca “lumea pocaitilor” e la fel ca “lumea pagana” (as prefera sa o numesc seculara, de dragul diplomatiei) – partide, bisericute, unici detinatori de adevar… Exista o unitate a pocaitilor ? Sau crede fiecare in Isus’ul baptist, carismatic, tudorist, etc..
36.
Angela...salvata prin HAR | October 18, 2011 at 1:03 am
Căci oricine cere capătă;
cine caută găseşte;
şi celui ce bate i se deschide.Matei 7:8
37.
ioan8 | October 18, 2011 at 5:07 am
@new_guest
Acest blog deocamdata se ocupa cu apararea credintei (vezi epistola lui Iuda). Te inteleg, nu duci un nou nascut pe campul de lupta. Citeste cartea aceasta http://www.wdjd.ro/aproapecrestin.pdf si dupa aceea te rog sa imi mai scrii. Multumesc.
Paul Dan
38.
gabriela | February 3, 2012 at 4:04 pm
Frate Paul,ca si fratele ” new-guest” sint un copil in credinta si m-am “ratacit” din greseala aici. Nu va cunosc, dar din putinul pe care l-am citit aici am constatat ca sinteti foarte bine pregatit teoretic dar dragoste de frati…aproape deloc.
39.
ioan8 | March 17, 2012 at 11:33 pm
Sora Gabriela,
Sunteti persoana la care am raspuns cel mai tirziu vreodata, fara vreo intentie. Daca ati putea sa imi spuneti la ce frati va referiti, si am sa va raspund dupa aceea.
Va multumesc,
Pastor Paul Dan
40.
new_guest | October 18, 2011 at 8:38 am
Paul,
multumesc pentru referinte! Recunosc am preferat’o pe cea Biblica in schimbul celei de pe wdjd.ro, pe care doar am rasfoit’o. Precautia este intr’adevar esentiala, insa nu inteleg foarte bine care credinta este aparata de ioan8.wordpress, pentru ca se pare ca fiecarei “credinte” i se poare gasi cate un cusur. Privind din afara, se pare ca aceasta lume evanghelica este sortita dezagregarii – “noroc” cu promisiunile divine care garanteaza contrarul. M’as fi bucurat insa sa vad si un articol care aduce o certitudine in aceasta jungla in care se pare ca fiecare are un sambure de invatatura eretica, in spatele unor intentii aparent bune.
41.
ioan8 | October 18, 2011 at 5:28 pm
@ new-guest
Lucrez la un articol pentru aici in SUA, am sa-ti raspund mai detaliat peste o spatamana. Multumesc de intelegere.
Paul
42.
Remus | October 30, 2011 at 10:51 pm
Fr. Paul Dan,
ma intereseaza sa stiu ce orientare religioasa aveti? Santeti baptist, penticostal sau tudorist ?
Inclinatia mea este sa inteleg ca, santeti baptist!!!
43.
Paul Dan | October 31, 2011 at 12:56 am
Remus, m-am intors la Dumnezeu la tudoristi (BER). Fratii de la acea biserica mi-au spus ca sa nu mai folosesc cuvantul tudorist. Am toata admiratia pentru felul lor in care au inteles sfintenia practica. Desigur ca sunt botezat (la Crestini dupa Evanghelie), iar la fratii baptisti am fost ordinat in pastorat. Tot la fratii baptisti am gasit cea mai mare deschidere spre lucrare. Sunt foarte bun prieten cu Crestinii dupa Evangelie. Cred in lucrarea si puterea Duhului Sfant nu in sens pentecostal sau carsimatc dar in sens Scripturistic; vorbirea in limbi a incetat.
Paul Dan
44.
Remus | October 31, 2011 at 2:25 pm
Fr. Paul Dan,
in ce priveste diferentele penticostalo-baptista, consider ca nu are rost sa discutam, fiindca nu pot eu sa luminez acolo unde nu a luminat inca Dumnezeu. Insa eu vizavi de proorocie iti dau un exemplu din Scriptura, care te contrazice ca nu ai dreptate. Spune-mi: ce vor face cei doi marturi a lui Dumnezeu din Apocalipsa ,1260 de zile ? Nu uita un lucru: cand Dumnezeu spune ca s-a incheiat cu proorocia, s-a incheiat pentru totdeauna. Cum se face ca, dupa teoria fratilor baptisti care spun ca nu mai este proorocie de la moartea ultimului apostol, proroocia apare din nou in Apocalipsa, mai ales ca, cei doi marturi a lui Dumnezeu care vor veni pe pamant, vor veni inainte ca, Biserica sa fie rapita la cer ?
45.
Daniel Bustan | March 15, 2012 at 10:18 am
Buna ziua,
chiar acuma am copiat cartea adevarul despre adventisti, doresc sa o studiez putin. De ceva vreme m-a dus in eroare marturia lor de credinta, am citit si cateva articole cu privire la sufletul care doarme, este inconstient pana la inviere, moartea este de fapt un somn pana la revenirea in slava a lui Isus, si parca imi spunea ceva ca au si ei dreptate, privind folosirea atat de des a cuvantului “adormire”. Citind pasajele respective …in care si apostolul Pavel vorbeste despre adormire, inviere, parca le dadeam dreptate, poate ma lumineaza Domnul si ma clarifica cu privire la acest aspect de “adormire” folosit in Noul Testament.
Poate ma ajutati sa gasesc alt studiu sau “carte” , crestina care ma poate lamurii.
46.
ioan8 | March 15, 2012 at 3:33 pm
Draga Daniel,
Faptul ca ai facut o copie la cartea impotriva sectei Adventiste este un lucru laudabil. Te rog spune-mi si mie unde ai gasit cartea ca sa faci o copie? M-as bucura sa imi spui si mie cum te-ai intors la Dumnezeu si din ce biserica faci parte. Cartea pe care am scris-o impotriva Adventismului cuprinde tot ce ai nevoie chiar si in privinta “adormirii celor credinciosi”. Citeste-o cu atentie, si astept intrebari.
Cu apreciere in Christos,
Pastor Paul Dan
47.
Daniel Bustan | March 16, 2012 at 7:56 am
Buna ziua,
am gasit cartea chiar aici pe situl acesta, mai sus la punctul 33, cu siguranta Dumnezeu a vrut ca eu sa gasesc acest site si apoi sa descopar cartea, deoarece cam 2 saptamani ma framanta acest aspect de “adormire”. Acum imi este clar totul, intotdeauna se vorbeste de trup si nu suflet, de exemplu si cand vorbeste apostolul Pavel: “Iată, vă spun o taină: nu vom adormi toţi, dar toţi vom fi schimbaţi” este logic ca e vorba de trup, pentru ca trupurile vor fi schimbate in trupuri de slava. Nu am citit ieri toata cartea, decat paginile care abordeaza acest aspect si ii multumesc lui Dumnezeu ca m-a luminat. In viitorul apropiat o sa citesc cartea cu mare atentie.
Eu credeam despre Miscarea Adventista ca este o miscare neoprotestanta, infratita cu alte culte crestine, si ca au ca doctrina diferita doar Sabatul si ca sufletul “adoarme” pana la revenirea lui Christos, dar se pare ca m-am inselat. Chiar am vazut la TV emisiuni, predici, indrumari, pe postul lor Speranta TV (post adventist) dar nu am observat diferente sau erezii, doar cand era vorba de Sabat. Sincer, cred ca multi crestini considera pe cei din Biserica Adventista, frati si nu cunosc aceste grave diferente. Am un coleg care s-a botezat la BIserica Penticostala locala si m-a povestit ca mai sunt dicutii cu cei din biserica adventista, dar doar cu privire la Sabat. Ma intreb acuma daca membrii bisericiilor adventiste chiar cunosc marturia lor de credinta? Cunosc ei toate aceste nereguli chiar erezii?
48.
stefan | March 21, 2012 at 7:49 pm
http://www.theophilos.3x.ro/Biblioteca/Carti/ONLINE/Viata%20lui%20Ellen%20White/index.html
49.
Daniel Bustan | March 16, 2012 at 8:13 am
Buna ziua,
din nou Daniel,
va povestesc acuma despre mine: am 36 ani, casatorit…..inca nu sunt intors la Domnul, adica nu am fost botezat, sunt in faza alegerii unei biserici locale. De mai mult de 2 ani doar citesc si studiez Biblia, dar si alte carti sau situri crestine. Am gasit multe raspunsuri pe situl http://www.gotquestions.org/Romana/index.html
Colegul meu care mi-a explicat multe invataturi din Bible, el face parte din biserica locala penticostala. Am fost de cateva ori in acesta biserica dar si la cea baptista locala. Am ales sa fac parte din biserica baptista locala http://www.betel-medias.ro/s/.
Ma incred in Domnul ca ma va indruma spre Biserica unde vrea el sa fac parte si sa-i slujesc acolo dar ma va indruma si in viata mea particulara, unde deja am schimbat multe lucruri dar mai sunt inca multe de rezolvat: „Eu – zice Domnul – te voi învăţa şi-ţi voi arăta calea pe care trebuie s-o urmezi, te voi sfătui şi voi avea privirea îndreptată asupra ta.”
De curand am citit cartea “Viata pe care Dumnezeu o rasplateste” de Bruce Wilkinson si momentan citesc si “Sectretul Vitei de Vie” de acelasi autor. Dumnezeu m-a luminat din nou cu privire la rasplatirile Lui.
Domnul sa va binecuvinteze in continuare in lucrarea dumneavoastra,
cu stima,
Daniel
50.
ioan8 | March 18, 2012 at 4:19 am
Frate Daniel,
Apreciez raspunsul tau. Cine ti-a spus ca daca nu esti botezat nu esti intors la Domnul? Te rog sa imi spui si mie cum intelegi tu ca un om ajunge la mantuire. Astept cu nerabdare raspunsul tau.
Pastor Paul Dan
51.
Daniel | March 18, 2012 at 10:36 pm
Domnule Pastor,
aveti dreptate, chiar daca nu sunt botezat inca, pot spune de fapt ca m-am intors la Domnul, am simtit nasterea din nou, am simtit Duhul Sfant care lucreaza in interior pentru a schimba unele lucruri din viata mea, care ma va sfinti pas cu pas. Totusi pana in ianuarie nu am fost la nici o biserica. Chiar azi am vorbit cu pastorul de la biserica locala baptista si i-am spus ca vreau sa ma botez.
Va explic cu cuvintele mele cum inteleg eu mantuirea:
Eu cread ca Isus Cristos este Fiul lui Dumnezeu, Domnul si Mantuitorul meu. Eu nu pot face nici o fapta sau fapte care sa ma faca neprihanit si sa obtin mantuirea. Mantuirea o pot obtinea doar prin harul lui Dumnezeu, prin credinta in jertfa ispasitoare a lui Isus, care prin sangele sau mi-a curatat toate pacatele. Astfel voi fi socotit neprihanit si eu. Un om trebuie sa se nasca din nou, astfel va fi regenareat si va fi o faptura noua calauzita de Duhul Sfant, care va lucra toata viata pentru sfintirea persoanei. Cam asa inteleg eu pe scurt, din pacate am auzit crestini care spun ca mantuirea se poate pierde sau ca “poti sa cazi de pe cararea cea stramta” etc. Imi permiteti sa va scriu sau sa va pun intrebari la o adresa de email sau aici pe blog?
Stuiu ca botezul nu mantuieste, nu curata pacate.
Cu drag,
Daniel
52.
ioan8 | March 19, 2012 at 5:50 am
Frate Daniel
Slava Domnului ca ti-a dat o intelegere clara. Botezul nu mantuieste. Ma bucur ca te integrezi intr-o biserica locala. Fa cunoscut si altora link-ul despre cartea impotriva sectei adventiste.
Paul Dan
53.
Daniel Bustan | March 20, 2012 at 8:49 am
Domnule Pastor,
am gasit alta carte foarte interesanta, scrisa de dumneavoastra “REFORMATION WITHIN EASTERN ORTHODOXY IN ROMANIA”, dar doar in limba engleza, exista cumva si o traducere in limba romana, ar fi intereanta pentru oamenii din Romania care fac parte din biserica ortodoxa.
Daniel
54.
ioan8 | March 20, 2012 at 2:55 pm
Draga frate Daniel
Nu-mi mai spune domnule pastor, Domn este Unul singur. Spune-mi frate Paul. Lucrarea de care vorbesti este in process de traducere.
Multumesc,
Paul
55.
Daniel Bustan | March 21, 2012 at 8:23 am
Frate Paul,
am mai citi pasaje din cartea despre Miscarea Adventista, si am observat ca de fapt este adresata militantilor si teologilor adventisti si ca sustineti ca sunt oameni mantuiti si in cadrul miscarii. Si eu cred la fel, mai ales ca am citi ieri cum vad ei mantuirea, si nu e nimic diferit sau eretic.
Eu cred ca sunt oameni mantuiti si din cadrul bisericilor ortodoxe si catolice. Din pacate aici in Romania e o mare problema cu Biserica Ortodoxa Romana, care nu incurajeaza citirea Biblie si nu explica oamenilor calea manturii. Majoritatea oamenilor cred ca e suficient sa faci fapte bune si sa mergi la biserica. Se incred in tot felul de ritualuri, icoane vindecatoare, oase de oameni morti etc, probabil stiti mai bine, imbina traditia cu Biblia. Este trist sa vedem cum sunt oamenii (care nu sunt totusi atei) manipulati, oameni care ar vrea si ar putea sa fie mantiti daca ar fi un mesaj clar si la obiect. Am vazut in iarna, cand se sarbatoreste “Boboteaza”, ca se practica cioplirea din gheata a unei cruci care e “sfintita” de preot si la care se inchina oamenii. Probail stiti cate si cate altele se mai fac.
Eu cred ca sunt mai multe invataturi false si eretice decat cele din Miscarea Adventsita.
Cu drag,
Daniel
56.
ioan8 | April 2, 2012 at 6:43 pm
Daniel,
Nu te lasa inselat. Adventistii spala pe creier. Ortodocsi si Catolicii nu. Cine intra in miscarea Adventista rareori mai poate scapa de acolo datorita faptului ca a trecut printru-n proces de conditionare psihologica. Din Adventisti au aparut si Martorii lui Iehova. Asa ca Adventistii sunt o secta oribila. Chiar daca marturisirea lor de credinta afirma lucruri partial corecte, mai tarziu convertitii lor sunt pusi sub robia legii si invataturii lui Ellen G. White. In marturisirea de credinta se spune despre “spiritul profetic” care cei ne-initiati nu stiu ca e de fapt Ellen White, ea e “spiritul profetic”. Asta e o blasfemie.
FUGITI DE ADVENTISTI CA DE IAD!
Pastor Paul Dan
57.
AllByGrace | March 26, 2012 at 4:38 pm
Pacea Domnului Frate Dan. Numele meu este Emanuel Lapugean (Fiul fratelui Lapugean Alexandru cu care v-ati intalnit in State.[in caz ca sunteti unul din cei 2 cu care s-a intalnit]) Apreciez atitutinea dumneavoastra impotriva ereziilor. Domnul sa va tina neclintit. Am citit si adevarul despre miscarea adventista in parte(mai mult ce m-a interesat atunci). Acum sunt student la Teologie Baptista la Bucuresti, anul 1. Mi-ar placea sa mai discutam si alte lucruri, poate cateva sfaturi practice, etc. Se poate cumva sa vorbim undeva in particular? lapugean.emanuel@gmail.com
58.
elisa | April 2, 2012 at 5:37 pm
Daniel,
noi suntem mintuiti prin credinta In Domnul Isus,
prin Har, nu pentru fapte, dar din pocainta autentica se fac apoi si faptele
(caci dupa roade ii veti cunoaste);
daca ascultam de Marea Porunca, sau Marea Trimitere, Marcu 16/16
ucenicii Domnului sunt botezati, pt ca ei aculta poruncile Domnului;
marturisind ca Dumnezeu este Domnul si Mintuitorul lor, avind cugetul curat;
numai daca imprejurarile nu permit, nu se tine seama de absenta botezului;
altfel cred ca este o neascultare de la Cuvint;
unii cautind sa -si impuna propriul punct de vedere,
botezind nebiblic copilul mic, ceea ce mi se pare chiar rusinos, sa treci cu VOIA TA peste Cuvint, scaldind copilasul mic, a carui cuget nu intelege ce i se face;
apoi zice ca a fost botezat, fiindca i-au spus altii.
Numai adultii pot face marturisirea de credinta.
Cred ca un credincios sincer cere in rugaciune Domnului ceea ce nu cunoate , sa-i descopere EL, care o face cu mare drag, bucurindu-se ca vrem sa intram in Voia sa.
Unii explica ca “lasam invataturile incepatoare, ca botezul, punerea miinilo, pocainta”
ca si cind ne-am desprinde de ele, in loc sa inteleaga ca de fapt facindu-le pe acestea trebuie sa alergam spre desavirsire, nu dindu-le la o parte.
In Fpt 2-38 ne spune ca trebuie sa ne botezam;
eu nu pot intelege, cum unii frati nu vor sa asculte intrutotul de Dumnezeu facind o teologie proprie, cind avem BIBLIA care ne invata absolut tot ce avem de facut.
Cei care au primit Duhul nu sunt neascultatori, ci ASCULTATORI .
Ortodocsii adevarati , spun asta, cunoscind mai multi ortodocsi practicanti si preoti cu cite 5-6 copii, care nu au TV , nu merg la footbal, nu iau anticonceptionale, nu beau, nu fumeaza, nu curvesc;
nu avem voie sa -i judecam, ci asteptam ca fiecare sa intelega ce vrea Domnul de la ei, pentru ca, sinceri fiind, Domnul le va arata.
Mie mi-este rusine sa duc pe fiul meu ortodox la biserica baptista unde merg,
din nefericire.
Mama mea i-a dus pe amindoi fiii mei la BB, dar unul e ortodox conservator, pot zice ultra- si altul baptist.
Macar le ei Liturghia nu e risul-plinsul de la noi, unde nu mai este nicio putere, pt.ca pastorii sunt prieteni cu Mamona;
si nu asisti la spectacole de prost gust ca la noi;
unde nu poti invita un om serios, pt ca ar ride de noi.
Nu se cinta muzica rock dar se cinta ceva atit de oribil in ultimul timp; nu stiu de unde au reusit sa scoata, din ce pivnite pline de igrasia lipsei de bun gust,
aceste asa zise cintari, car n au nimic duhovnicesc, nici melodie, nici mesaj.
(ieri cintau doua fete”te iubesc , te imbratisez,” cintau lui Dumnezeu: mi se pare neobrazare carnala)
Cei mai seriosi au inceput sa nu mai frecventeze Adunarea.
Daniel, daca i gasit un loc binecuvintat de Dumnezeu, tine te de acesta;
in curind nu vom mai avea unde sa ne inchinam si cred ca in case este cel mai nimerit..
59.
Daniel Bustan | April 27, 2012 at 10:23 am
Frate Paul,
ce parere ai despre cartea scrisa de Ralph Edward Woodrow
“RELIGIA TAINICĂ A BABILONULUI”, unde sunt combatute multe dintre ritualurile bisericilor ortodoxe si catolice?
60.
Roabert | May 25, 2012 at 6:55 pm
ma intreb cum un om martur (fizic!! deloc spiritual si intelecutal) trateaza lucrurile cu atata superficialitate si iei numai ce iti convine! esti slab pregatit, imatur, lipsit de scrupule, lipsit de fairplay si mai ales nepocait!
SLAB!!
61.
ioan8 | May 25, 2012 at 11:27 pm
Roabert,
Te referi la tine?